Diskuze

Studenti na protest popravili vzdělance

Netradiční způsob, jak upozornit na nedostatek peněz na vysokých školách, zvolili studenti Univerzity Palackého v Olomouci. Po průvodu městem v kostýmech chudých intelektuálů a s razantními transparenty v ruce, jimž vévodil nápis "Máme hovno v ruce!", skončil happening na nádvoří Tereziánské zbrojnice symbolickou popravou vzdělanců.
Prohlédněte si velkou fotogalerii z happeningu
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

paldi

11. 11. 2001 18:52
ufff - ten počet studentů je divnej
jaký 4 desítky - prokrista - pane g... co my na to?
0 0
možnosti

gabriel

10. 11. 2001 17:22
pravá míra
abychom nemuseli vracet půllitr, který nabízí idnes, aby informace nebyly pod pravou míru: 1. myslím, že jsme popravili všechny naše fakulty. 2. kromě ostravy a opavy byla popravena taky FF Masarykovy univerzity v Brně. 3. dvě mld máme opět slíbené. bohužel od toho samého člověka, který je slíbil už před prázdninami, za sebe můžu říct jen to, že po druhé už mu neuvěřím... a i když dá dvě miliardy, stejně už ve své funkci nemá co dělat (bylo to i v textu: "...místo slova držíš sesli...") 4. dvě mld toho až tak moc nevyřeší, ale děkuju eduardovi, že nesplnil slovo... jinak by se možná naši (rozuměj VŠ) zástupci nebyli schopni vzchopit... nedošla by jim trpělivost a o VŠ by se pořád nezačínalo mluvit na veřejnosti - a veřejnost neví, jaký je třeba plat odborného asistenta - vřele doporučuji pohlédnout sem: http://webgate.cz/sos/mzdy/mzdy.php a poté už nemám, co bych dodal...
0 0
možnosti

gabriel

12. 11. 2001 18:46
ještě pravá míra
a ještě jedna pravá míra - dalo se čekat, že leckdose toho transparentu chytne, aby ne, je vulgární (alespoň trošku) a polopatický. ale napsat, že průvodu vévodilo "máme hovno v ruce" je poněkud zavádějící - podívejte se na foto u článku a řekněte sami, jaký nápis vévodí...
0 0
možnosti

gabriel

10. 11. 2001 14:19
prkotinky , serepetičky
ano, shodu podmětu s přísudkem jsme opravdu jednou nezvládli, ale to se stane i vzdělancovi. kdo nemá smysl pro humor, je na tom o něco hůř. děkuju ti, jiří, že to vůbec řešíš... mimochodem, jestli se pan plyšák chce hebce hádat, můžu mu napsat, kde by v jeho něžňoučkém příspěvku měly být čárky... něco na té škole přeci jenom dělám:)
0 0
možnosti

pLišák

9. 11. 2001 18:46
Takovýhle študenty fakt popravovat
z jejich stránky: Zbyli vám jen oči pro pláč? (Zbyl"i" ???) Dejte průvod svým citům! (snad průchod ne?) jo jó pajdák pajdá
0 0
možnosti

Jiří Pernický

9. 11. 2001 20:12
Re: Takovýhle študenty fakt popravovat
Jsem rád, že se stále najdou lidé, kteří mají tak osobitý smysl pro humor. Protože jinak než jako legraci si tento příspěvek nedokážu představit. Ledaže by to snad nepochopil, ale to se mi nezdá, když umí používat internet... No snad jen pro úplnost musím uvést, že heslo: "Dejte průvod svým citům!" je tak napsáno schválně takto, jelikož se jednalo o upoutávku na PRŮVOD. Myslím, že se tomu říká slovní hříčka. Jinak za ty oči se omlouvám, to úmysl samozřejmě nebyl, chybička se vloudila.
0 0
možnosti

RINTINTIN

9. 11. 2001 18:27
VIDI TO JASNE?
JE PĚKNÉ DOUČOVAT ZA 60-150KČ,ALE JESTLI NEJSI ZROVNA NA PEDAGOGICKE FAKULTE,TAK TĚ TO ROZHODNĚ NEBUDE RAJCOVAT.JE PEKNE BLÁBOLIT O FIKTIVNÍCH MOŽNOSTECH.DNES POKUD NEMAS KONEXE,TAK SI NESKRTNEŠ ANI NA ŠKOLE I PO NI NE. VŽDY JDE PŘECI O NUTNOST SVOBODY ROZHODNUTÍ.TO ŠKOLNE ABSOLUTNĚ POPIRÁ.TAKÉ NEVIDÍM DŮVOD PROČ BYCH MĚL NEUSTALE PLATIT NĚJAKÉ VSTUPNÉ(DVOUHÉ ZDANĚNÍ)DO SVĚTA"VZDELANCŮ".A POKUD JDE O KVALITU VEDENÍ A OBSAZENÍ VYS.ŠKOL ZNÁM JEDNO PŘÍSLOVÍ:KDO UMÍ TVOŘÍ... KDO NE UČÍ!!! A TO PLATÍ TEĎ I PO ŠKOLÉM...OVER
0 0
možnosti

divící se

9. 11. 2001 21:23
Re: VIDI TO JASNE?
ty si úplně blbej. Jestli takoví studují VŠ, tak nazdar hodiny... Takovým já dávám svoje daně
0 0
možnosti

Havala

9. 11. 2001 14:51
Školné
Pokud za školné jsou považovány peníze na provoz veřejných vysokých škol, tak to školné dnes platí každý člověk, který odvádí daně. Student se tak plátcem školného stává v okamžiku první zdaněné výplaty, to znamená, v okamžiku kdy tak zvaně "zadarmo" vystudoval a byl vděčen za to, co pro něho učitelé "zadarmo" udělali nebo neudělali. Pokud se tento princip placení školného obrátí (státem garantované půjčky a pod., příklady v různých zemích), tím myslím "Já jsem student, který si Vás, učitele platí a žádám od Vás vzdělání, které mi dá předpoklady k uplatnění v mém životě", tak svým školným podpořím obor, o který mám zájem. Jestli se ve vybraném oboru uchytím je věc jiná, ale je to moje volba. Nakonec - nic není na světě zadarmo, ani dnešní vysokoškolské studium a platím-li ze své kapsy tak si pohlídám, co za své peníze dostanu.
0 0
možnosti

prdeloid

9. 11. 2001 13:03
Zvrlost olomouckych studentu
Podporovat kryptokomunisty ze skol, stare rozmazane duchodce z KSC, to nasi studenti umi. Zaplatit skolne a neco delat poradne to jiz ne.
0 0
možnosti

JP

10. 11. 2001 11:42
Re: Zvrlost olomouckych studentu
I feel very sorry about you poor prdeloid.
0 0
možnosti

Maryal

9. 11. 2001 11:32
Školné - smrt pro chudší (chudé) studenty
Pokud se zavede školné, budu zřejmě donucena ukončit předčasně své studium na vysoké škole. Už teď jen s vypětím všech sil hradím své náklady na studium (a to se snažím šetřit, kde se dá), školné by mě poslalo spolehlivě ke dnu... Nejsem z bohaté rodiny (ani průměrně) a öbčasné brigády za 30,- Kč/hod. mi školné určitě nezaplatí. Mluví se pořád o půjčkách na školné, ALE: 1) nejsou schválené. 2) nikdo ani neví, jak budou vypadat, pokud budou. 3) nechci splácet úroky během studia i po jeho skončení. 4) nevím, zda po dokončení studia najdu hned práci (také nestuduji zrovna obor slibující vysoké příjmy) - takže z čeho bych pak půjčku splácela? Kdo na to má, ať si klidně (pokud chce) platí, já na to nemám...
0 0
možnosti

Havala

9. 11. 2001 14:04
Re: Školné - smrt pro chudší (chudé) studenty
Každý by si měl zvážit svou cenu, tím myslím částku za kterou bude pracovat. Čím více umím a kvalitněji, tím více za svou práci dostanu. Jste-li jste nucen přijmou práci za 30,- Kč na hodinu, tak si položte otázku co umíte. Příklad - za 1 hodinu doučování středoškolského studenta, se v Olomouci platí od 60 do 150 Kč.
0 0
možnosti

Josef

9. 11. 2001 9:07
Skolne ano
Skolne ano. Dejme tomu 15000/rok. Ale take stipendium! Za vynikajici vysledky - 14000/rok. Za dobre - 7000/r. Za spatne - 0/kc rok. To by umoznilo studovat vsem, ale ve vysledku by propluli jen dobri - chudi/bohati nebo (bohuzel) i spatni - bohati. S tim ale nikdo nic nenadela. Kdo ma prachy, ten si muze vzdelani vzdy "koupit".
0 0
možnosti

johny

9. 11. 2001 8:23
Školné, nebo neškolné
Vážení. Je mi z celé té diskuze o škoném na VŠ nějak divno. Obávám se totiž, že se zde řeší pouze jeden segment systému vzdělávání v naší vlasti. V době, kdy učňovské školství téměř vymyzelo a z maturitního vysvědčení je do slova a do písmene cár papíru, se řeší zda budou mít nadaní chudí možnost studovat na VŠ. Mám tak trochu strach, že za pár tet s tímto přístutem zde bude každej v 25 "titulovanej" ale taky nezaměstnanej podobně jako jsou dnes středoškoláci a rukame nebude umět a chtít dělat nikdo. Jako bývalý student, končil jsem v 1998, říkám školné jako motivační prvek určitě ano. Už za našich dob studií se o tom mluvilo a nebyl důvod být proti, pokud ty peníze zůstanou škole. Studoval jsem v Praze a vždy byla možnost upravit si rozvrh tak, aby bylo možné si něco přivydělat, nebo jezdit už ve čtvrtek domů a pomáhat rodičům třeba s domácí prací. A na pivo jsme měli vždycky. Pokud dnes zakládám rodinu a mám trochu zodpovědnosti, tak dětem začnu od mala šetřit, aby si ten úvěr na školné brát nemuseli a pokud studovat nebudou dostanou to ode mne jako příspěk na bydlení. A našetřit za 18 let 100 000 to je vážení 500 měsíčně a to zas není taková katastrofa.
0 0
možnosti

Protka

9. 11. 2001 11:59
Re: Školné, nebo neškolné
Ano, s Tvým názorem bych souhlasila, popsal jsi to skvěle, školné by bylo dobrý motivační prvek, ale opravdu dokážou všichni svým dětem našetřit?Užtakživot studentarodiče ( ale i studenty samoživitele)něco stojí, a že to je docela dost i bez školného,vím 100%, např. když spočítám kolejné, dopravu, skripta apod., tak z toho vyjde docela pěkná sumička = a to i bez případného školného)Uvědom si, že takový dělník nebo zdravotní sestra nemá takový super plat, aby si to mohla dovolit,i když by chtěla sebevíc své děti podpořit.
0 0
možnosti