Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soudce je mrkev!

Soudce je mrkev. Tak slušní fotbaloví fanoušci častují rozhodčího, který píská neprávem penaltu. Moc jich, slušných, už není. Já říkám: soudce je mrkev! v trestněprávním sporu nakladatele Zítka. Jak může někdo soudný uložit tři roky s pětiletou podmínkou jen za to, že vydáte nějakou knihu? I když se ta kniha jmenuje Mein Kampf? To je šílené a stupidní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milena

V demokracii ma kazda mince dve strany aneb soudce je mrkev.
Ano, myslenky se zakazovat nemaji. Kazdy ma v demokracii pravo rici jakoukoli kravinu, od toho jsou potom media, aby byla preplnena slovy, ktera kravinu otaceji ze vsech stran, pretrasaji, nafukuji. Demokracie je take diskuse, premysleni o tech kravinach i slovech, nekdy je vsak hold tezke potom poznat o cem ta kravina vlastne je. Demokracie je take tolerance a moznost si vybrat, na trhu mame kravin i blabolu, myslim, dostatek. ,,Zakazane,, nejsou, trebaze nektere chteji mit tez vzezreni co nejvice upoutavajici. Na druhe strane, znam osobne cloveka, ktery knihy nevyhledava a nikdy nevyhledaval, Main Kampf ho vsak zaujal, je to prece ,,odvaz,, hodne lidi proti tomu broji, jedina kniha, kterou budu mit v knihovne... Jenicku, proc si teda nekoupis MORZAKO, Vecer pod lampou nebo cosi?
0/0
9.11.2001 0:02

Dole

A cim ze se ma lisit demokracie prave od fasismu?
Neni to nahodou take svoboda?
0/0
8.11.2001 14:14

barbudo

Re: A cim ze se ma lisit demokracie prave od fasismu?
Teoretické rozdíly by se našly. V praxi, na kterou asi narážíš, je to trochu horší. Pokud chceme šířit nejsvětější ideály svobody mečem plamenným a náš vlajkonoš, ve svém nejúdernějším projevu "Kdo není s námi,...", chce lidi trestat podle jejich příslušnosti k NÁRODŮM, jsme zase tam, kde jsme byli. A Mein Kampf si koupit nesmím, neboť by se na mne mohl rozšířit fašizmus a případně bych ho mohl (kapénkovou infekcí) v tramvaji roznášet.
0/0
8.11.2001 14:45

Ondra Černý

Soudce je mrkev!
Soudce není mrkev, ale blb. Vždyť Mein Kampf je historický materiál. Žeby se tu opět zaváděla cenzura? Nebo žeby se někdo pokoušel překrucovat či zatajovat historii? To už tu několikrát bylo a pokud vím, docela dost to vedlo k potlačování práv a svobod...
0/0
8.11.2001 11:32

Ivo Horák

Soudce má rozum!
Náš zákon zákazuje šíření a propagaci hnutí směřujícího k potlačování lidských práv a svobod. Podobné paragrafy, postihující nacistický revival, existují ve většině evropských zemí. Nemohu-li třeba já propagovat nacismus, nemůže tak činit ani pan Zítko, a to slovy vlastními stejně jako Hitlerovými. Nepřeložený název, tedy Mein Kampf, na obálce, navíc napsaný currentem, sám o sobě ukazuje na záměr vydat tisk fetišistické povahy. Není přitom podstatné, zda byl motiv ideový nebo finanční. Šlo prostě o to, dostat do knihkupectví knihu, která se stane předmětem sběratelství a snobismu extrémně nacionální mládeže a zároveň bude políčkem a znejistěním obětí nacismu i jejich potomků.
0/0
6.11.2001 17:24

Karel

Re: Soudce má rozum!
Obávám se, že nemáte tak zcela pravdu. Např v USA mohou dokonce neofašisti pochodovat po ulicích se zdviženou pravicí a vlajkou s hákovým křížem, aniž by je kdokoliv stíhal. To je holt vyjádřením svobody slova. Demokracie však má i jiné způsoby jak se s podobnými hnutími vypořádat, a zdá se, že tyto způsoby jsou daleko účinější než represe. Nadto, myslím, že bychom měli všichni znát, které myšlenky přivedli svět na pokraj doposud největší apokalipsy. Není potřeba formou zákazu propůjčovat Mein Kampfu glorilu něčeho vyjímečného. A já se obávám, že právě tímto zákazem se z Mein Kampfu stává pro mnoho mladých lidí, něco více než hloupá kniha. Zkrátka a dobře jsem přesvědčen, že myšlenky se zakazovat nemají a to ať už se jedná o jakékoliv myšlenky. Doporučuji Vám stařičké dílo Petra Chelčického "Nauka o boji duchovním", to je cesta jak vymítit neonacismus nikoliv jej prostě zakazovat tím se nic nevyřeší.
0/0
7.11.2001 10:43

barbudo

Metody boje.
Omlouvám se medicíně, ale malá (zjednodušená) analogie z medicíny: Proti infekční chorobě můžete bojovat třemi způsoby: 1.Vyhubíte jejího původce. 2.Obyvatelstvo očkujete. 3.Někdo infekci prodělal a přežil. S fašismem je to stejné: 1.Zničíte všechny zmínky o něm a zajistíte, že se už v žádné hlavě něco takového nevylíhne. 2.Obyvatelstvo "očkujete" důkladným vzděláváním. 3.Někdo fašismus přežil a nikdy na něj nezapomene. Stejně jako očkování (některé) může (v nepatrném počtu případů) vyvolat chorobu proti níž je určeno, i vzdělávání o fašismu může (v nepatrném počtu případů) vyvolat to, proti čemu je určeno. .... Na závěr malý test protilátek na fašismus: Přečtěte si pozorně projev "Kdo není s námi,..." pana prezidenta USA a zjistíte, že i on chce lidi dělit dle NÁRODŮ na přátelské a nepřátelské a na základě tohoto dělení je trestat. Co na to Vaše "protilátky"?
0/0
6.11.2001 16:23

Zdenek

Asi to neni tak jednoduche
Predne musim rict, ze taky ve me na zacatku vzkypela krev, kdyz jsem se dozvedel o potrzeni rozsudku. Klidne podepisu cokoliv, ze vydani Mein Kampf rozhodne neni zadny zlocin. Druha vec ale je, ze po me nikdo nechce, abych neco takoveho ve skutecnosti podepisoval. A snazim se vzit do pozice cloveka, kteremu zitra zacnou rikat: "no, vcera jsi rekl, ze Mein Kampf je v poradku, takze nam urcite odsouhlasis i tenhle nas fasisticky casopis... Vzdyt jaky je rozdil mezi knihou a casopisem? V poctu stranek? Zaroven bys nam taky mohl povolit tyhle tricka s napisem Heil Hitler. Vzdyt jaky je rozdil mezi tiskem na papir a na tricko? A taky nam musis schvalit nase verejna vystoupeni na namesti, kde budeme obcanum povidat, ze plynove komory nikdy nebyly. Vzdyt jaky je rozdil mezi slovem psanym a mluvenym?"... A tak dal a tak dal...
0/0
6.11.2001 15:12

Ivan

Re: Asi to neni tak jednoduche
Rozdíl v tom není žádný, pokud si tu kniho strčím do knihovny a to tričko budu nosit doma. Pokud v tom tričku, nebo s knihou Mein Kampf vyrazím do ulic a ještě budu třeba něco pokřikovat, tak se opravdu dopouštím propagace fašismu. Ale ne tím, že si Mein Kampf přečtu! Nikdo mi nesmí bránit mít doma tričko (to já ani nechci), ale ani bránit v tom, abych si přečetl Mein Kampf - a to chci. A s fašismem v žádném případě nesouhlasím, proto si tu knihu chci koupit a přečíst. I proto, že mám pocit, že někteří naši představitelé používají stejné propagandistické metody ( i když s jinou filosofií). Seznámením se s metodou Hitlera lépe pochopím současné metody. To ale někdo opravdu zřejmě nechce. Nevzdělaný národ se lépe ovládá. To už jsme poznali.
0/0
6.11.2001 16:15

gio

Hrůza
Hrůza mne jímá z toho, jak opět (v České kotlině s periodou asi 20 let) cenzura a příslušní kádři rozhodují o tom, co je vhodné a co zlé ke čtení. Snad by měla státní návladní zažalovat i sirkárny, protože jimi někdo "...může" založit požár. Nestoudnost a neschopnost používat zdravý rozum je zřejmě mezi státními úředníky povinná.
0/0
6.11.2001 14:18

hasan

Soudce je mrkev!
Ty seš stupidní
0/0
6.11.2001 13:52

Vlastička

Copak jste neviděli jak nám pani státní žalobkyně na kameru řekla kde je na knize to špatné? Přece uprostřed!
0/0
6.11.2001 13:52

Major

Palme knihy, zakazujme myšlenky
Dneska zakazujeme vydání Mein Kampf, zítra komunistický manifest a pozítří, Orwela, Kafku, Goetheho ... Je mi z toho špatně. Když tento odvážný rozsudek porovnám s odvahou soudce Hodouška v případě Libora Nováka z ODS (krácení daně) třesu se vztekem. Tohdle není demokracie, toto není nezávislý soud !!!
0/0
6.11.2001 12:40

Vlastička

OMYL pane!
Máme nezávislé soudy! Ale nezávislé na právu!
0/0
6.11.2001 13:44

Dan

Re: Palme knihy, zakazujme myšlenky
Jako právník bych měl nesouhlasit, ale pravdou je, že naše soudy jsou ubohé a zkorumpované. Mimochodem soudce Hodoušek je už na stáži na Vrchním soudu. Hold nezávislost zasluhuje odměnu. A víte kolik stojí zápis do obchodního rejstříku v Praze ? 8.000,- Kč někdy je třeba dát více. A proč vedou obchodní rejstřík soudy ? no přece aby se mohli sodci schovávat za soudcovskou nezávislost. Já se ptám jsou snad jejich rozhodnutí nezávislá ? Brání snad soudcovská nezávislost skandálním rozhodnutím jako bylo to v případě Libora Nováka ? Nikoliv. Korupce tomuto státě vládne, a proto je potřeba přistřihnout křídla volnomyšlenkářům, dneska zakážeme knihy od Hitlera zítra spisy od Tomáše Akvinského a pozítří schválíme Norymberské zákony.
0/0
6.11.2001 15:26

karel1

A co Komunistický manifest?
Část Mého boje v češtině s komentářem vyšla na počátku 90. let a obešlo se to bez povyku. Nakladatel Michal Zítko vydal celé dílo. Neznám přesný předmět žaloby a zdůvodnění rozsudku. Ale pokud je potrestán jen za vydání celého obsáhlého blábolu A. Hitlera, tak něco není v pořádku. Už se "těším" jak naše soudy zakážou Marxův Komunistický manifest! (Komunismus je přece stejné jako fašismus hnutí, které potlačuje práva a svobody občanů. Nebo se mýlím, slepá Justice?) Vznikne nový seznam Libri Prohibiti?
0/0
6.11.2001 10:38

DaKo

Padlé na hlavu
Souhlasím s autorem. Uz jsem cetl hodně článků, kde si autoři všímali naprostých debilit, které páchají "mocní" a pokaždé se nad tím pozastavují, komentáře to také odsuzují a za pár dní je zase klid. Říkám si ale, už je načase zatnout típec těmto nepravostem. Jedna stávka nebo petice nic nevyřeší. Možna naoko, ale nakonec zase vůbec nic (viz např. autoškoly, apod., apod...). Tak co s tím ? Že pár procent lidí, kteří jsou na internetu a jsou rozumní, nepůjde k volbám a nebude ty více či méně maskované bolševiky volit, je málo. Dobrá rada v této situaci má vyšší cenu než všechno zlato světa...
0/0
6.11.2001 9:56

Alice

Re: Padlé na hlavu
Pokud "rozumní" lidé nepůjdou k volbám, tak se neukážou jako zrovna moc rozumní, protože ti "nerozumní" (= extrémisté, lidé lehce zmanipulovatelní, primitivové apod.) k volbám určitě půjdou (extrémisté mají nejvyšší "volební disciplínu") a pak nám jimi zvolení představitelé, skuteční vůdci až diktátoři, pořádně zatopí. Nejít k volbám znamená při procentuálním přepočtu hlasů podpořit extremisty. Jít k volbám považuju za projev racionálního myšlení, a to i přesto, že někdy není snadné se rozhodnout. A pokud někdo neakcentuje rozum, tak by měl vnímat alespoň pud sebezáchovy.
0/0
6.11.2001 17:26

Ivan

Kde to žijeme?
Myslím, že výrok soudu v případě pana Zítka a vydání Hitlerova díla vrhl naši zemi hluboko před rok 1989 a to nejen do 50. let 20. století, ale spíše až do doby jezuitské inkvizice. Vytoužená občanská společnost se nám na hony vzdaluje, neboť nezávislý(?) soud nám opět zcela jasně řekl: Občan je blbec, není schopen sám posoudit dobré či zlé, před cizím názorem je nutné jej chránit. Pamatuji, že i v dobách komunismu nám na filozofické fakultě zdůrazňovali, že díla filsofů máme zásadně studovat z originálů a nikoliv z různé výkladové literatury. Jedině tak si člověk může vytvořit nezkreslený názor na určité myšlenky. To se ovšem našim současným představitelům, a jak je vidět ani represivním orgánům nehodí. Snad si to lidé uvědomí při volbách.
0/0
6.11.2001 9:54

Pepa

Re: Kde to žijeme?
100% souhlasím. Ovšem uvědomit si to při volbách je jedna věc a najít smysluplnou a slušnou alternativu je věc druhá. Poradí mi někdo, koho volit?
0/0
6.11.2001 12:58

karber

Soud na objednávku!
Poslušná státní návladní.
0/0
6.11.2001 8:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.