Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rady o teroru - dobré zboží

Rady, jak přežít teroristický útok či úder chemickými a biologickými zbraněmi, se po tragickém 11. září staly žádaným obchodním artiklem. Jen dva týdny stačily šéfovi bezpečnostní agentury Jaroslavu Polákovi k napsání dvousetstránkové příručky Jak přežít terorismus. "Některé pasáže jsem jen převzal z učebnic, které jsem napsal pro své pracovníky. I když knížka vznikla ve velmi krátké době, stojím si za každým slovem," říká autor, jenž podle svých slov při tvorbě čerpal ze svých životních zkušeností - tři roky sloužil v armádním chemickém průzkumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gaskot

Jak prezit terorismus -neradila to uz Halina Pawlowska ?
0/0
6.11.2001 11:14

barbudo

Proč právě letadla z USA?
Autor radí:"Držte se strojů vyrobených ve Spojených státech". Nevím, čím toto tvrzení odůvodňuje, ale po zkušenostech z 11.9. mám pocit, že právě tato letadla mají teroristé velmi dobře "nastudovaná". Letadla totiž měla (údajně) vypnuté odpovídače sloužící k identifikaci v rámci řízení letového provozu. Umět tohle vypnout za letu (pomocí pojistek nebo stříháním drátů) předpokládá detailní znalosti, ne jenom "naučit se letět rovně, případně do zatáčky". Nevěřím, že by sháněli dokumentaci ke všem letadlům a tahle se už jednou "osvědčila".
0/0
5.11.2001 11:35

golman

Asi píše proTrnky Brnky
Vy jste asi nikdo nepochopil, že je externí pracovník pro časopis plný vtipů. Teď mě napadá, že to mohl myslet vážně a že patří mezi redaktory Blesku, nebo podobného šitu. Nevíte kde bych tu skvělou a velmi chytrou knížku sehnal? :-)
0/0
5.11.2001 7:26

Alois

Rada
Taky mam dulezitou radu. Kdybyste dostali dopis se zpatecni adresou Osama bin Bubak, Atentatniku 911, Kandahar, NEOTVIRAT!!! Jinak co se tyce toho chlapka, je to samozrejme curak.
0/0
5.11.2001 7:21

Onasys

Je to magor
ja na druhou stranu doporucuju: *** drzet se dal od vseho co je americke :-))) *** nekupovat infikovane americke vyrobky jako je CocaKula *** nekupovat americke zbrane (USA je nejvetsi distributor na svete) *** na hlavu narazit rucnik proti slunci *** pozorovat oblohu odkud prileti mirova raketa amrericke spravedlnosti *** nesbirat zlute pytliky radsi umrit hlady nez burakovy maslo *** nepouzivat XP (Extra Problem) Windows *** neverit obvinenim bez dukazu *** kourit travu *** hodne houbarit a bude lip.
0/0
5.11.2001 3:01

sýček

Re: Je to magor
Až na to kouření trávy, sorry, bezvýhradně souhlasím. A ještě něco k těm ruským vrtulníkům: Bývaly doby, kdy /tehdejší/ sovětští dopravní piloti, měli /bez legrace/ pověst nejlepších /a ovšem taky nejšílenějších/ pilotů na světě - mám na mysli piloty, kteří zamlada, často jako ani ne dvacetiletí kluci bojovali na frontě ve válce proti Němcům a pak šli sloužit k dopravnímu letectvu. (Oni byli opravdu jiní, než piloti západních armád, protože byli mnohem víc odkázáni sami na sebe, neměli k dispozici tak perfektní servis a vojenské zázemí...) Jejich CHARAKTERISTICKÉ střemhlavé starty i přistání se daly vždycky a naprosto neomylně poznat (ještě pamatuji dobu, kdy se při představování posádky pasažéři dozvěděli, že s nimi letí třeba "hrdina Velké vlastenecké války, kapitán X.Y....), a žádná složitá situace pro ně nikdy nebyla beznadějnou - mám několik vlastních hororových leteckých zážitků se šťastnými konci, kdy s hotovou "šunkou", třesoucí se, proděravělou a vrzající, piloti dokázali kousky úplně zázračné.Popravdě řečeno: pokud měl člověk jistotu, že s letadlem letí válečný veterán, mohl se skoro absolutně spolehnout, že se tam, kam chce, taky dostane,navzdory technice i počasí.I v dnešním Rusku se létá skoro za každého počasí,ale kvalita /psychická odolnost/ pilotů už asi tak vysoká nebude - čím víc je třeba spoléhat na leteckou techniku, tím hůř může pilot aktuální situaci sám aktivně a pozitivně ovlivnit.
0/0
5.11.2001 12:36

Havran

Komik
Tak to vyborny ze na iDnes jeste delaj itakovouto neplacenou reklamu cancu jakehosi pisalka co nekde 3 roky drzel zkumavky. Autor knizky bude asi takovy odbornik pres bezpecnost jako intimni poradce mladeznickeho casopisu. Takova Sally pres terorismus.
0/0
5.11.2001 1:54

Urayama

Dobrá rada nad zlato
Už se těším až si budu rezervovat letenku na cestu z Japonska domu na Vánoce. Za prvé budu muset přesvědčit Austrian Airlines /s těmi létám nejraději/ , aby svuj Airbus vyměnili za Boing /ten má přece lepší bezpečnostní parametry/ S čínskými a dokonce ani s ruskými helikoptérami prý do Evropy už nelétají.Dále bych chtěl při startu sedět u východu , asi po třech minutách bych se rád přesunul ke křídlum , no a až nabereme plnou výšku tak se usadím pěkně vzadu a budu si objednávat jedno pivo za druhým /když už zemřít -i když nepoškozen!!-tak tuhý/.Pokud se dočkám přistání ,tak budu muset proceduru se sedadly opakovat v opačném pořadí.Ještě musím najít nějakou vhodnou letovou trasu ,což při letu z Japonska do Evropy nebude jednoduché.Snad bychom to mohli vzít přes Austrálii anebo raději přes severní pol. Závěrem chci autorum za tuto příručku poděkovat. Ted už i my, blbí civilisté,víme, jak se cítit bezpečně na cestách letadlem. Opravdu se těším na další díly.
0/0
5.11.2001 1:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.