Diskuze

Řidič srazil na přechodu dívku

Na neustále se opakující nešvar řidičů, kteří na víceproudé silnici nedávají přednost chodcům na přechodu, doplatila ve Zlíně ve čtvrtek odpoledne vážným zraněním dvanáctiletá dívka. Řidič, který jel v levém pruhu po třídě Tomáše Bati z Otrokovic do Zlína, se dostal na přechod ve chvíli, kdy trolejbus v levém pruhu stál a dával chodcům přednost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr Hrnčiřík, Potoky 4314 Zlín

6. 11. 2001 7:49
Semafory
Dvakrát jsem viděl srážku chodce na přechodě na Jižních svazích vedle I. segmentu.Lidé tam byli zvyklí přecházet bez přechodu, a teď když svítí červená přecházejí rovněž.Ovšem řidiči,ve svém směru vidící zelenou opravněně předpokládají že chodec na přechod nevejde...omyl. Situace se dala lépe vyřešit v tomto kritickém prostoru například retardérem (byť nejsem jejich příznivcem). Jinak nezbývá než souhlasit s předchozím přispěvkem, kdy odbočování řidíčů v pravo a přecházení chodců není rozumné,zvláště, když první (a to bohužel vždy) blikne řidičům šipka, apak teprve chodcům zelená.Kdyby to bylo naopak,dle mě by řidičům dříve došlo,že mají dát přednost chodcům a možná by akcelerovali pomaleji.Je to jen otázka programování semaforů.Pokud vím dříve tomu tak bývalo.
0 0
možnosti

petrik

13. 11. 2001 22:53
Re: Semafory
Nechápu člověka, který udělal světelné přechody na křižovatce u 1 segmentu, když je tam podchod. Natož chodce, který ma možnost jít podchodem nebo jit přechodem na zelenou a on si vybere misto mimo přechod a ještě na červenou. To same se děje na dalších zastavkach kde jsou podchody. S odbočovacími šipkami s Vámi maximalně souhlasím. Dříve vedle ní blikal oranžový chodec. Chtěl bych Vas jen upozornit na dvě lahůdky našich dopravních "specialistů". Davejte si pozor na přechody, kde na jednom přechodě pro chodce svítí dva různí panačkové(Křižovatka u intersparu). Ve směru z interparu do Otrokovic, pri odbočování v pravo dávate přednost chodcum. Ze záčatku sviti na obou semaforech pro chodce zelený panaček a pochvili se změnil jen na jednom semaforu na červeného panačka(samozřejmě je to ten ktery vy vidite). Takze se Vám stane, že už chcete jet a najenou chode vstoupi do vozovky....Ma ale zelenou, kterou vy nevidite. Dalsi lahudkou jsou krizovatky, kde neni pravidelny cyklus prechazeni kombinovany se spožděním zelene pro chodce při odbočovaní vpravo. Jedete 20x stejnou křižovatku a vždycky mají chodci červenou a pak jednou maji chodci zelenou... O křižovatkach by se vůbec dalo diskutovat. Třeba při jízdě do Otrokovic dopravní inženýři nepochopili kde je hlavní a vedlejší silnice a co je zelena vlna. Křižovatka u Carrefouru je klasicka. POdle meho odhadu je seřízena v poměru 1:5 to znamena, že 20% casu maji zelenou auta na hlavni a zbytek auta z carrefouru. DAlsi klasika je krizovatka Terno. Rano maji zelenou auta z terna i kdyz odtamtud auta zadne nejedou. Tak nevim...
0 0
možnosti

Jiří

5. 11. 2001 9:17
Tohle je možná problém ...
... to uznávám. Ale může mi někdo konečně vysvětlit, proč je ve městě s takovou hustotou dopravy jako je Zlín křižovatka, kde semafory pouští zároveň chodce i motoristy (chodci se však nezaobírají tím, jestli mají zelenou sami, a já bych opravdu rád jel, když už jsem se jí dočkal) a nebo auta v obou směrech ... jestliže chci u ČSA odbočit k nádraží, je to někdy téměř nemyslitelné. Po celou dobu, kdy mám zelenou, jede jedno auto za druhým do protisměru od Holešova a já jim všem pochopitelně (chci-li odbočit doleva) musím dát přednost... tohle je poněkud ubohé a také nebezpečné, ne? Hlavně ti chodci ...
0 0
možnosti