Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Thriller, Orwell a studená válka

Vzpomínáte na pondělí 10. září? To lidé ještě rádi létali letadlem a výlet na vyhlídkový ochoz mrakodrapu nebyl smrtelným ohrožením. Ten svět je náhle vzdálen řadu světelných let. Nikdo neznal jméno Muhammad Atta, antrax byl jen pojem z učebnic a představa války s Afghánistánem byla... nebyla vlastně žádná, protože nic takového nikoho ani nenapadlo. Následující den se však svět zcela proměnil. Byla to největší změna přinejmenším od rozpadu sovětského bloku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mischief

Zdarek, Zdarek...
Zdarek, Zdarek, tys asi pjeknej pazneht!
0/0
2.11.2001 15:26

Jan Jonáš

Pro redakci iDnes
Neumím si vysvětlit rozdíl v počtu příspěvků zobrazených v editačním okénku pod článkem (16) a ve vlastní sekci Komentáře (19). Shodou okolností se neobjevily moje příspěvky, je možné, že není vhodné vpodstatě přetiskovat do komentářů jiné zdroje, pak byste na to měli někde upozornit (lze citovat a odkazovat, ale ne přetiskovat). V horším případě si to vysvětluji tak, že uvedené informace uveřejňovat nelze, nezapadají do redakční politiky iDnes. Nijak se mě to nedotklo, ale rád bych věděl co dál do budoucna. Děkuji
0/0
2.11.2001 14:19

Jan Jonáš

Re: Pro redakci iDnes
Dnes nevyjdu z omluv - nyní zase omluva pro redakci iDnes, to co jsem napsal o rozporu mezi počty a zobrazováním příspěvků pod článkem a v komentářích se již nezakládá na pravdě. Asi byla někde chybička na netu. Už jsem začal být trochu paranoidní, to ten Orwell v nás.
0/0
2.11.2001 15:14

Emission

Re: Pro redakci iDnes
Pane Jonáši, na Internetu má všechno adresy URL a dá se na to odkazovat. Nemusíme si kopírovat celé informace a zanášet jimi diskuzní rubriky. A to ani v případech, kdyby ty informace měly hlavu a patu a souvisely s tématem.
0/0
3.11.2001 9:47

Jan Jonáš

Re: Re: Pro redakci iDnes
OK, já se polepším - příště krátká citace a pak odkz na URL ;-)
0/0
3.11.2001 20:22

Jan Jonáš

Nřekl bych, že p. Vodička panikaří - z jiného zdroje o tomtéž část I.
DOHODLI SE BUSH A PUTIN O MOZNEM UZITI JADERNYCH ZBRANI? "Nebudete nam branit v pripadnem uziti (malych) jadernych zbrani v Afghanistanu a vy si jich budete moci pripadne uzit v Cecensku," to je podle internetoveho serveru Debka (http://www.debka.com), agentury analyzujici vojenske a vyzvedne informace, hlavnim obsahem dohody mezi americkym prezidentem Bushem a ruskym prezidentem Putinem, k niz pry doslo behem sedmdesatiminutoveho telefonniho rozhovoru obou politickych predstavitelu dne 23. zari. Zjisteni serveru Debka uvadime bez zaruky. Agentura Debka se specializuje na analyzu vyzvednych zdroju a kritikove ji mohou obvinit z paranoidniho mysleni a sireni "spionomanii". Jeji predpovedi a rozbory vsak nezaprou velmi dobre znalosti mezinarodni politiky i vojenskych a zpravodajskych technologii, zemepisu vojenskych zakladen a znalosti zbranovych systemu, stejne jako nezaprou znalost "jazyka" vojensko-analytickych pracovist. To, co agentura Debka napsala, se dosud vetsinou vyplnilo - asi s obdobnou pravdepodobnosti, jako se plni predpovedi ci varovani "oficialnich" tajnych sluzeb... Neni vylouceno (zde se dostavame na pole cire spekulace), ze nize uvedene informace byly vypusteny z americkych zdroju zamerne, jako varovani pro al Qaedu, aby se v nynejsim konfliktu neodvazovala pouzit biologicke, chemicke ci jaderne zbrane. Clanek je datovan 5. rijna 2001. V minulych dnech se objevily ve svetovem tisku ruzne zminky o moznem uziti americkych jadernych zbrani v Afghanistanu,! ! napr. v The Japan Times, cesky zde (http://www.blisty.cz/txt.php?id=9139&iid=908). Zapadnimi agenturami tento tyden take probehly zpravy (viz nize), ze Rusove uz neprotestuji proti americkym zkouskam raket pro jejich system raketove obrany. Je nanejvys podivny i Putinuv nahly zahranicnepoliticky obrat a jeho pratelska vstricnost ve vztahu k Washingtonu. Snad nejdramatictejsim vysledkem sedmdesatiminutoveho telefonniho rozhovoru mezi prezidentem Georgem Bushem a Vladimirem Putinem koncem zari byla vzajemna, rychle dosazena dohoda o jadernych zbranich, ktera vznikla jako soucast noveho americko-ruskeho politickeho a vojenskeho paktu pro spolecny boj proti mezinarodnimu terorismu. Oba politikove take hovorili o mozna az prilis optimisticke vizi povalecneho Afghanistanu a Iraku po odstraneni Saddama Husajna. Afghanistanu pod obnovenou monarchii byla dana zvlastni geopoliticka role v regionech jihozapadni a stredni Asie. Rusti a americti cinitele se blize nevyjadrili o jaderne dohode, ale vojenske a vyzvedne zdroje casopisu Debka-Net-Weekly konstatuji, ze pry Putin ziskal od Bushe souhlas k tomu, aby byly americke jednotky, ktere nyni prijizdeji do stredni Asie, vyzbrojeny taktickymi jadernymi zbranemi, jako jsou male neutronove bomby, ktere vydavaji silnou radiaci, dale jadernymi minami, delostreleckymi granaty a dalsimi jadernymi zbranemi, vhodnymi pro boj komand v horskem terenu. Souhlas Moskvy k tomu, aby Spojene staty pouzily jadernych zbrani ve stredni Asii, ktera kdysi byvala sovetskym uzemim a kde je dosud rozmistena ruska armada, je naprostou revoluci v globalni rovnovaze sil. Zdroje sdelily casopisu Debka-Net-Weekly, ze reakce Ciny byla okamzita. Na zakladny v regionu Xinjiang (v byvalem cinskem Turkestanu) v severozapadni Cine byly presunuty takticke jaderne zbrane a letadla, schopna prenaset jaderne bomby. Svedkove zaznamenali dlouhe cinske vojenske konvoje, ktere smerovaly po silnici Krakoram, hlavni cinske silnici k cinsko-aghansko-pakistanskym hranicim, smerem na zapad. Podle ruskych a americkych vyzvednych informaci vezla nektera tato vozidla zarizeni pro zjistovani a dekontaminaci oblasti, blizkych mistum, kde doslo k jadernemu, chemickemu ci biologickemu utoku. Vojenske zdroje Debka-Net-Weekly lokalizovaly americke jaderne zbrane na ctyrech byvalach sovetskych zakladnach ve stredni Asii: na vojenske letecke zakladne v Tuzelu, 15 km severozapadne od uzbeckeho hlavniho mesta Taskentu, v Kagade v regionu Termez, v Chandabadu nedaleko mesta Karshi a na vojenske letecke zakladne v Dusanbe, v hlavnim meste Tadzikistanu. Ale Putin toto Americanum neumoznil jen tak zadarmo. Pouhych nekolik hodin po rozhovoru s Bushem vydal Putin 72hodinove ultimatum cecenskym rebelum, aby slozili zbrane. Vyprselo 26. zari, aniz by se rebelove vzdali. Putin tedy posleze vyslal do Cecenska ruske jednotky, vybavene taktickymi jadernymi zbranemi. Take presunul ruske bombardery s malymi neutronovymi bombami na ruske letecke zakladny nedaleko hranice Cecenska, do Stavropolu severozapadne od Cecenska, na zakladnu Godowta v Gruzinsku, jizne od Cecenska, a na zakladnu v Mozdoku v severni Osetii, severozapadne od Cecny. Rusti a americti vojensti cinitele k temto zalezitostem odmitaji odpovidat na otazky, ale vojenskym pozorovatelum ve stredni Asii bylo jasne, ze Rusko nepresunulo sve jaderne zbrane do teto oblasti "ve vakuu". Tento krok byl podle nasich vyzvednych zdroju soucasti dohody, v jejimz ramci presunula Amerika jaderne zbrane na sve protiteroristicke hriste. Podle Putinova nazoru a nazoru sefu ruske armady dostaly Spojene staty volnou ruku k pouziti taktickych jadernych zbrani v Afghanistanu a Rusku dostalo reciprocni svoleni pouzit taktickych jadernych zbrani proti muslimskym rebelum v Cecensku, z nichz nektere podporuje bin Laden.
0/0
2.11.2001 12:58

jamie

Re: Nřekl bych, že p. Vodička panikaří - z jiného zdroje o tomtéž část I.
Alespoň byste mohl napsat, kde jste to vzal - pochází to z Britských Listů - to aby každý věděl, co si o tom má myslet.
0/0
2.11.2001 13:08

Jan Jonáš

Re: Nřekl bych, že p. Vodička panikaří - z jiného zdroje o tomtéž část II.
Spojene staty nechteji zacit aktivne pouzivat jadernych zbrani ve valce proti terorismu a nebudou prvni stranou, ktera jich pouzije. Podle vojenskych zdroju Debka-Net-Weekly si podrzi Spojene staty takticke jaderne zbrane jako rezervu a pouziji jich ve valce jen za techto okolnosti: * Jestlize bin Ladenovi muzi jako prvni pouziji jadernych, chemickych ci biologickych zbrani proti americkym jednotkam v pohori Maly Pamir a Hindukus v Afghanistanu * Jestlize bojovnici Talibanu zautoci na Pakistan chemickymi ci biologickymi zbranemi odplatou za americke udery * Jestlize jednotky, ktere jsou soucasti bin Ladenovy organizace al Qaeda - bud ve Stredni Asii nebo na Balkane - zacnou pouzivat tyto zbrane hromadneho niceni poti americkym vojenskym cilum nebo proti americkym jadernym zbranim Vojenske zdroje Debka-Net-Weekly vidi jeste ctvrty scenar: * Jestlize americke jednotky zjisti, kde se bin Laden skryva, a dospeji k zaveru, ze vojenske akce s cilem ho chytit by vyzadovaly neprijatelne vysoky pocet americkych mrtvych. Krome toho, Spojene staty uziji jadernych zbrani, jestlize se americka valka proti bin Ladenovi dostane do nepredvidanych potizi. Reciprocni vyuzivani taktickych jadernych zbrani je jen jedna stranka tajne dohody, kterou uzavreli americky a rusky prezident behem sveho historickeho telefonniho rozhovoru. Dohodli se take o dulezitych strategickych otazkach ve vztahu k stredoasijske rope, k Iraku a k povalecnemu Afghanistanu, pokud se podari v nynejsi valce Taliban svrhnout. List Debka-Net-Weekly, ktery hovoril s americkymi a ruskymi zdroji, seznamenymi s obsahem rozhovoru mezi Bushem a Putinem, uvedl, ze se oba celni politikove dohodli, ze Moskva bude mit urcitou miru vlivu v Kabulu pote, co bude korunovan 86lety kral Zahir Shah. Rusove k tomu dostanou cenny nastroj. Oba vedouci predstavitele naplanovali vystavbu nejdelsiho svetoveho ropovodu a plynovodu, jimz se bude dopravovat ropa ze stredoasijskych a ruskych poli do Indie a do Pakistanu pres Afghanistan. Amerika ma financovat tento ambiciozni 3-4 lety projekt a ma poskytnout podstatne financni zdroje Moskve, na jeji vlastni vydaje v teto veci. Az bude tento ropovod a plynovod uveden do provozu, zacne se budovat podmorska odbocka ropovodu do Japonska. Stejne dramaticka byla dohoda obou prezidentu ohledne Iraku. Putin slibil, ze ruska vlada prestane namitat proti silne americke ofenzive proti dlouhodobemu nepriteli Ameriky, Saddamu Husajnovi, a poskytne Americanum ruske vyzvedne informace o irackych cilech, vcetne informaci o tom, kde jsou uskladneny zbrane hromadneho niceni a kde se tyto zbrane vyrabeji. Dale poskytne take informace o velicich strediscich a taborech, kterych vyuzivaji teroristicke organizace. Ale oplatkou za to vyzadoval Putin, aby byl vliv Moskvy v posaddamovskem Bagdadu zachovan. To Bush prislibil. Zdroj: dnešní vydání Britských listů (omlouvám se, že II. část a informace o zdroji přichází s takovým odstupem, ale nemůžu se dostat na server IDnes - losují se forbalové poháry a tak je na server pořádný nával informací chtivých fanoušků)
0/0
2.11.2001 13:16

Forn

Nový svět...
No, pokud bude ten nový svět vypadat tak, že se budou používat případně taktické jaderné zbraně (viz. rozhovor CNN - Rumsfeld) nebo budou USA dál financovat trenink teroristu - viz. School of Americas (http://www.soaw.org/) - (sic! cituji pana Bushe - "Každá země, která ukrývá a trénuje teroristy je sama teroristickou") - tak potěš koště. P.S. SOUHLASÍM s výrokem pana Kopala, že si USA útok ZASLOUŽILY - a pro případnou žalobu - Aleš Žďárek, K.H.Borovského 464, Jevíčko
0/0
2.11.2001 11:02

Forn

Re: Nový svět...
If any government sponsors the outlaws and killers of innocents," George Bush announced on the day he began bombing Afghanistan, "they have become outlaws and murderers themselves. And they will take that lonely path at their own peril." I'm glad he said "any government", as there's one which, though it has yet to be identified as a sponsor of terrorism, requires his urgent attention. For the past 55 years it has been running a terrorist training camp, whose victims massively outnumber the people killed by the attack on New York, the embassy bombings and the other atrocities laid, rightly or wrongly, at al-Qaida's door. The camp is called the Western Hemisphere Institute for Security Cooperation, or Whisc. It is based in Fort Benning, Georgia, and it is funded by Mr Bush's government. Until January this year, Whisc was called the "School of the Americas", or SOA. Since 1946, SOA has trained more than 60,000 Latin American soldiers and policemen. Among its graduates are many of the continent's most notorious torturers, mass murderers, dictators and state terrorists. As hundreds of pages of documentation compiled by the pressure group SOA Watch show, Latin America has been ripped apart by its alumni.
0/0
2.11.2001 11:06

Zdenek Musil

Hrooza!
Pane Vodicka, todle je to snad to nejhnusnejsi, co jsem za celou dobu co umim cist cetl. Vy byste podle meho nazoru mel byt okamzite zatcen a souzen za sireni pomluv a poplasnych zprav. Neznam kolem sebe siroko daleko zadneho cloveka, ktery by se po 11.9.2001 zacal bat cestovat treba po Praze nebo ktery by se od te doby nekde trasl strachy, jak to tady dramaticky licity vy. Pokud uz se nekteri lidi neceho boji, tak jsou to srazky s blbci jako jste vy; s lidmi, kteri kvuli par kackam za clanek jsou schopni napsat takovehle pamflety nejvice se podobajici vycucanostem z prstu leve nohy po spatnem vstavani s opici pri zachytavani stredniho proudu moce pro kontrolu na ocnim. Nemam vas rad vy Zmetku Omylovici Zbytecnove. S uctou ke vsem ostatnim novinarum nepocitaje mezi ne to JXD... Preji Vam, vy formo pro odlitky idiotu velmi vystraseny den plny obav z cestovani a scvrkavani se na bezbranou nulu.
0/0
2.11.2001 8:51

kfe

Re: Hrooza!
Jenom taková obecná připomínka. Neber si to osobně. Jenom debil neví, co to je strach.
0/0
2.11.2001 9:02

Neo

Re: Hrooza!
For Zdenecek Musil: Chudacku malej ukrivdenej.....:-))
0/0
2.11.2001 9:27

hes

Re: Hrooza!
Zdendo, vzpamatuj se, sice jsi napsal taky hezky clanek, ale taky zcela bezobsazny, takze jste na tom s Vodickou stejne. Ty jsi mozna o tom, jaky budou mit vliv na budoucnost posledni nevesele udalosti, nepremyslel. A to je dobre. Protoze bys jinak mohl ucitit tu kocovinu.
0/0
2.11.2001 9:42

Zdenek Musil

Re: Hrooza!
Checht :) V podstate mi staci, kdyz se pan Vodicka priste probudi v lepsi nalade a bude psat neco uzitecnejsiho, nez jen blabolive variace na tema 'jsem reporter CNN a hlasim se vam z mista plneho hruzy'. Ton tech reporteru jsem chapal a ziskali si muj respekt, pan Vodicka v tomto clanku pouze velmi lacine za stejnym ucelem budi hruzu. Nejspis jen sedi doma, ma praci v udajne nejctenejsim deniku na siti a plati ho i za takovehle veci: imho ma tenhle clovek zjevne nejmene duvodu ze vsech lidi mozna i na cele planete licit nas nas jako vydesene krepelky pod tresouci se sopkou. A jestli jsem debil nebo nejsem je mi skoro jedno: pokud umru tak umru :) Budu rozhodne radsi kdyz zdechnu jako obet nejakyho fanatika v jeho valce o jeho zajmy nez jako obet dopravni nehody na nasi ulici jako obet kretena, kterej proste jen neumi jezdit, ale o to vic si na ostatnich dokazuje jak je dobrej. No a komu nedoslo, ze sem si delal prdel z pana Vodicky co ze sebe kvuli par kackam dela saska na strankach nejctenejsich... Dal sem si fakt zalezet, aby to bylo dostatecne jasny :) Kdo nevydrzi mne je stejne pro tuhle spolecnost ztracenej :)))
0/0
2.11.2001 16:02

Graetar

Re: Hrooza!
Nehulte tolik... :))))
0/0
5.11.2001 12:42

robe@post.cz

Prosim neplette pojmy
Z tohoto clanku mam dojem, ze je prave tak akorat cas najit si obchod s domacimi potrebami, koupit silnejsi provaz a vybrat si slusnou vetev. Vazeny pane, neni jeste brzo na takove rozvahy? A predevsim, nejak si nejsem jist, ze clanek zapada do zpravodajstvi, hodil by se lepe do literarniho koutku. Krome ujisteni, ze zachazite s ceskym jazykem na slusne urovni a se clovek nedozvi nic. 'Objevila se již varování, že v souladu s Orwellem se bude přepisovat i historie, a tak bude například potichu zapomenuto Čečensko.' Je to vas nazor? Takovychto citatu bysme mohli najit miliony, pokazde by se dala najit kniha, kterou by citat pripominal, napriklad Neznalkova dobrodruzstvi, co myslite? Prosim, reste si sve obavy se svym terapeutem, protoze je-li clovek alespon trochu soudny, neobtezuje sve okoli futuristickou vizi, podobnou '1984'.
0/0
2.11.2001 8:34

Graetar

Re: Prosim neplette pojmy
Jenže Orwell už se tu drápe na svět nějakou dobu - třeba Echelon ;)
0/0
5.11.2001 12:39

Jirka

No, nevim, ...
... ale jaky smysl ma prirovnavat tento temer bezobsazny clanek k tem, co vetsinou upozorni na neco noveho (netem.cz)?
0/0
2.11.2001 8:33

Jencek

Re: No, nevim, ...
Pokud to byla reakce na muj komentar, tak bych rad sdelil, ze jsem prezentovany clanek neprirovnaval k www.netem.cz, ale jen jsem chtel rici, ze je jiny, nez to co se doposud k danemu tematu na iDnes objevilo. Tento clanek samozrejme nerika nic noveho, ale na iDnes ...
0/0
2.11.2001 9:19

ondrej

Re: Re: No, nevim, ...
netem.cz = michanice pravdy, uzitecnych alternativnich nazoru, ideologie, fam a absolutni netolerance odlisnych nazoru v podani cloveka zraleho pro psychiatrii (mr. zajicek)
0/0
2.11.2001 9:52

Jencek

Re: Re: Re: No, nevim, ...
Souhlasim, az na tu netoleranci a psychiatrii. Ale ty uzitecne nazory a zdroje informaci stoji za povsimnuti.
0/0
2.11.2001 10:21

ondrej

Re: Re: Re: Re: No, nevim, ...
> Souhlasim, az na tu netoleranci a psychiatrii Na netem.cz neni netolerance ? TO JE SNAD VTIP ! _Jakakoliv_ odchylka od jim vedeneho nazoroveho proudu je okamzite paranoidne napadnuta Zajickem jako propaganda, hromada lzi a prispevek oznacen za "ulitly". NIKDE jsem se nesetkal s takovou netoleranci !! O te psychiatrii bych diskutoval, ale o tomhle ne !
0/0
2.11.2001 17:57

Roman Bednarik

Re: Re: Re: No, nevim, ...
Souhlasim, a myslim, ze jeste nevite vse, napr. jeden z poslednich clanku venovany Astronimii (venovan cernym diram) byl naprosto spatne prelozeny, muj pritel napsal komentar ke zminenemu clanku, velice kriticky, ktery vsak nebyl uverejnen! (viz komentare nize na zminenem serveru aclanku) Zajicek 'puncuje' clanky, coz je otresny zpusob cenzury..Omlouvam se za off-topic.R.
0/0
2.11.2001 10:54

Jencek

Prekvapeni
Tak tento clanek me malicko prijemne prekvapil. Vubec bych neco takoveho na iDnes neocekaval. Pro vice alespon trochu jinych clanku, nez ktere se obvykle v tisku objevuji, doporucuji navstivit www.netem.cz
0/0
2.11.2001 8:04

alf

Re: Prekvapeni
stručně jsem navštívil doporučovanou adresu - naštěstí před obědem, takže nebylo, co bych vyzvrátil...
0/0
2.11.2001 9:41

Jencek

Re: Re: Prekvapeni
Vas osobni nazor. Z tech clanku je potreba si vybirat, cist z originalnich zdroju a trochu myslet. Kdyz vidim jakym zpusobem je zabijeni kvuli udajnemu boji proti teroristum propagovano v ruznych mediich, tak mi je z toho taky na zvraceni. Vysledky vysetrovani ukazuji spise nez na "Ladinka" do Egypta a Iraku. A jak se vyjadrili nekteri zainteresovani lide, "dukazy" predlozene USA by pred soudem neobstali. Nepochybuji, ze "Ladinek" je grazl nejhrubsiho zrna, ale tato valka s nim toho nema moc spolecneho. On byl jen zaminka.
0/0
2.11.2001 9:51

Pavel Zatloukal

Re: Re: Re: Prekvapeni
No Netem netreba cist vubec, nebot prekladatelske umeni pana Zajicka se rovna urovni dosazene zakem 7me tridy a to rozhodne ne premiantem. Zdroje velmi casto tvrdi neco uplne jineho, nez z nich dedukuje protiamericky Zajicek. Uz nekolikrat se ztrapnil svymi preklady a kdyz na to byl upozornen, radeji pouziva nastroju moderovani diskuze, aby nepohodlne komentare vubec nezverejnil >-))
0/0
2.11.2001 15:21

barbudo

Re: Re: Prekvapeni
Používám www.netem.cz (stejně jako jiné) pouze jako zdroj odkazů či řetězců pro vyhledávače. Vždy ověřuji zdroje. Vcelku se to osvědčuje. Nepoužívám žádný server, rozhlasouvou či televizní stanici k tomu, abych našel názor, který prohlásím za svůj. Hledám jenom informace a to ze všech stran. K tomu je www.netem.cz stejně dobrý jako třeba www.fbi.gov.
0/0
2.11.2001 10:32

Emission

Re: Prekvapeni
Jestli je to ten pan Zajíček, co psal efektně formulované nesmysly do bývalého Bajtu, nechte prosím na hlavě. To se dá číst tak pro pobavení, ale myšlenkově to vede do pryč. Jsou to jen manipulace s daty, žonglování s fakty a dohady, až čtenář ztratí přehled, co je co. Pro příklad: Pamatuju se, jak vášnivě argumentoval, že je zbytečné, aby se rovnaly strany MD a D podvojného účetnictví. Naše účetní to tenkrát málem odstonala.
0/0
2.11.2001 23:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.