Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Omezení lyžování zvýší nezaměstnanost

Rozhodnutí o zastavení části vleků v okolí Pradědu, které kvůli ochraně přírody vynese ministr životního prostředí Miloš Kužvart zřejmě příští týden, očekává s obavou bruntálský úřad práce. Ředitel úřadu Oldřich Přikryl řekl, že omezení lyžování by v krajním případě mohlo přinést až o čtyři procenta vyšší nezaměstnanost v okrese.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ing. Marek Mohyla

Dezinfomace o udajnych skodach.
Pri hodnoceni vystoupeni pana ministra Kuzvarta se musim domnivat, ze bud je pan ministr zamerne nepravdive informovan o skutecnem stavu nebo ze primo pan ministr nemluvi pravdu. Ja se vice priklanim k prvni moznosti. Toto jsem take sdelil pracovnikum ministerstva ZP behem sve navstevy na MZP toto utery. Nemel jsem cas o teto veci mluvit primo s ministrem, protoze ten se musel uprostred setkani omluvit, jelikoz mu posunuli odlet letadla. Nicmene vcera (ve stredu) jsem mel moznost sledovat primo z rezie v budove Ceskeho rozhlasu porad Radioforum na tema "Vleky na Pradedu". Pan Halfar, vedouci CHKOJ, opet zopakoval tvrzeni o ohromnych skodach na prirode. Kdyz jsem ho po vysilani upozornil na rozpor s faktem, ze napr. kontrola samotneho ministerstva ZP ze dne 6.6.2001 nenasla na vleku "A" ZADNE nove poskozeni, nedokazal mi tento rozpor vysvetlit. Nezbyva nez zopakovat, ze se domnivam, ze tady nekdo umele vyrabi dezinformace a ze by na konci cele kauzy mely padat hlavy! Tady uz davno skoncila legrace!
0/0
8.11.2001 17:51

Štetiar L. Ing, Ostrava

Rušit něco, co léta existuje je blbost
Argumnety o poškozování vzácných bylin a kapradí jsou závažné, ale mimo rezervaci se těží a poškozuje v pohodě, a nikoho to nijak zvlášť nevzrušuje. Opravdový prales u nás neexistuje, všude se těží rezervace nerezervace Tady ale vznikl podivný zájem zlikvidovat léta fungující vleky, které jsou kompromisem z minulých let a jak se většina shoduje, neškodí nijak moc. Jinde je kapradí neprostupné a žádné chráněné druhy mezi sebe nepustí. Narušování dělá prostor pro semena takový, jaký je kolem cest. Rozbor druhové skladby by určitě zjistil větší počet druhů na sjezdovce než mimo ni. Jelikož úsilí vynakládané na zrušení přináší jeho iniciátorům problémy a je vlastně zbytečné,musí za tím vším být i jiné zájmy než ochrana přírody.
0/0
7.11.2001 15:10

Martin Konvicka

Re: Rušit něco, co léta existuje je blbost
Nepochybně! Vyjýádřil jste to přesně. Je skvělé číst, jak člověk, kterého neznáte, nemáte s ním nic společného, určitě máte úplně jiné životní a pracovní zkušenosti, vidí - nezávisle na Vás - těm gaunerům z MŽP do karet... Dělal jste někdy botaniku? (Vaše postřehy v tomto ohledu jsou přesné!) Jóó, kdyby Vás napadlo, o jaké "jiné zájmy" by mohlo jít, dejte prosím vědět, sám bych na to rád přišel. M. Konvička, nelyžař, ochranář a asi Váš kolega
0/0
9.11.2001 0:58

Štetiar L. Ing, Ostrava

Rušit něco, co léta existuje je blbost
0/0
7.11.2001 14:51

Hajek

Jirka Dluhos = odborník na vse
Pane Dluhosi, jak tak ctu Vase prispevky, tak vy jste odbornik temer na vse. V tomto pripade i na trh prace. Ja ovsem musim dat za pravdu panu Prikrylovi. Vsem je totiz jasne jiz stokrat opakovane tvrzeni, ze uzavreni vleku na Pradedu nebude znamenat katostrofu jen pro par majitelu vleku a jejich zamestnancu, ale i pro vsechny prilehle obce: Karlov, Karlova Studanka, Ludvikov, Vrbno, Karlovice, Mala Moravka, Dolni Moravice atd... Vsichni zimni navstevnici techto obci jezdi pri nepriznivych snehovych podminkach lyzovat na Praded. Pokud nebudou mit jistotu, ze pokud nebude snih dole, tak budou moci vyjet na Praded, pak NEPRIJEDOU VUBEC!!! Takze nejde pouze o Praded, jde o cely prilehly region!!! Kdyz se zeptate napr. personalu v Rybarske baste v Karlovicich, diky komu existuji, tak Vam reknou, ze jen diky turistum, protoze mistni chodi, tak maximalne na dve piva. A jelikoz leto je kratke a zima dlouha, pak je zimni sezona velmi dulezita. A v zime je 90% turistu lyzaru. A vsech 90% lyzaru prijelo jen proto, ze maji 100% jistotu skvelych snehovych podminek na Pradedu, i kdyz jezdi behem sve dovolene i do jinych mist v Jesenikach. Ale vzdy vedi, ze kdyby se neco stalo, tak na Pradedu je snehu dost. BEZ TETO JISTOTY DAJI PREDNOST DOVOLENE V KRKONOSICH NEBO VASICH OBLIBENYCH ALPACH.
0/0
1.11.2001 13:34

Kirry1

Hloupost vedoucího Úřadu práce ? Bohužel nejen to...
Příspěvek Oldřicha Přikryla z bruntálského úřadu práce je skutečně bída bíd.Jak si může dovolit vypustit do světa takovou pitomost úředník, který by měl mít přehled a představu o pohybu pracovních sil v regionu ? Asi patří mezi hysterickou část sjezdařů,jinak si to nedokážu vysvětlit.O práci přijdou maximálně !!! několik málo desítek lidí,pokud tvrdíte opak,sneste argumenty-konkrétní počty.Nesmysly o ztrátě míst pekařů,truhlářů,pohřebáků a ještě nevím koho jsou z říše snů.Jeseníky mohou (a nabízejí) daleko daleko více.Souhlasím v tomto s V.Sadovským. Kirry alias Jirka Dluhoš
0/0
1.11.2001 12:52

V. Sadovský

Demagogie
Je mi opravdu líto, že se celý spor vyvíjí tak nešťastně. Můžeme přece jasně říct, že s omezením lyžování nesouhlasíme, (viz mé předchozí příspěvky v této debatě), můžeme protestovat, psát petice. Jednoznačně tvrdím, že onezení lyžování je blbost, ale skutečně nechápu, proč je třeba šířit takové demagogické bludy o desetitisících nezaměstnaných jako se objevují v tomto článku: "Podle jejich analýz by mohlo jít až o desetitisíce lidí." Klidně mi vynadejte, ale opravdu nic jiného než bludy to opravdu nejsou - vždyť kolik obyvatel má celý okres Bruntál? 80.000? A všichni jsou vlekaři, chataři a majitelé penzionu? Nevěřím ani srdceryvným komentářům typu, že následně zkrachují dopravci, pekaři a nevím kdo ještě. A chaty Barborka, Švýcárna a další přeci fungují i v létě a navíc v zimě poskytují skvělé zázemí i pro běžkaře. Osobně jsem v zimě na běžkách v Jeseníkách skoro každý týden a soudě podle nabitých vlaků v Koutech nebo počtu lidí na hřebenové magistrále, na Praděd rozhodně nejezdí jen sjezdaři. A už poslední věta - jděte se podívat kolik lidí si v létě vyšlápne na Praděd, možná zjistíte, že jich je tam víc než v zimě.
0/0
1.11.2001 11:21

Pavel

Re: Demagogie
To, že horské chaty ve vrcholové části Pradědu fungují i v létě, a v zimě je hojně navštěvují běžkaři, to je pravda. Ale domníváte se, že by Kurzovka a Barborka (Švýcárny se toto netýká) s obrovskou ubytovací kapacitou mohly přežít bez klientely s plnou penzí - která je zde podle mne hlavně díky sjezdovému lyžování? Kolik běžkařů z nabitých vlaků v Koutech tady přespí? Jedou večer zase nabitými vlaky domů. Podotýkám, že sám jsem běžkař a sjezd neprovozuji vůbec. Jinak podepisuji názor pana Hájka.
0/0
1.11.2001 15:18

V. Sadovský

Re: Re: Demagogie
Ano, máte určitě pravdu, děkuji za upřesnění. Kurzovní a Barborka by mohly mít opravdu po část roku problémy se svojí kapacitou. Ale já jsem tu hlavně chtěl polemizovat s těmi "desetitísici nezaměstnanými". Pořád si totiž myslím, že by se měly (a to podtrhuji oboustranně) předkládat argumenty skutečné. Mimochodem, mluvíme tu o Barborce a Kurzovní, ale je mi záhadou, že nikdo z jejich majitelů se dosud neozval, novináři všude citují "jak nám řekl jeden z majitelů pan Figura"...
0/0
2.11.2001 7:43

Vesely

Re: Re: Re: Demagogie
Osobne jsem s majitelem Barborky mluvil a jeho postoj je takovy, ze nejlepsi je byt pekne potichu a ono se to uz samo nejak vyresi. Co dodat...?
0/0
2.11.2001 8:56

Vinkel

Protesty primo v PRAZE!
Jedinym resenim jak na tento problem vyrazne upozornit vidiM jedine v nejake POKOJNE PROTESTNI AKCI primo v Praze. Pokud si i nekdo ostatni mysli totez OZVETE SE!!!
0/0
1.11.2001 10:58

Pavel

Nezaměstnanost
Je opravdu fascinující, jak skupinka zelených magorů dokáže připravit o práci a živobytí možná tisíce lidí! Nedovedu si představit bankrot chat jako je např. Barborka. Copak se nedá najít síla, která ještě celý proces zvrátí? Dávám plně za pravdu názoru pana Konvičky v předchozích článcích - vyhrotí se vztah k ekologům jako takovým. A nakonec : BUDOU VOLBY! Udělejme vše, aby pan Kužvart již příští léto nemohl být ministrem!
0/0
1.11.2001 10:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.