Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Balvín se stávky v televizi nebojí

Česká televize má nového generálního ředitele. Rada ČT jím zvolila Jiřího Balvína. Ten veřejnoprávní médium prozatímně řídil od konce krize na přelomu roku. Člen rady, farář Svatopluk Karásek, se s rozhodnutím svých kolegů nesmířil a rezignoval. "Nemůžu se ztotožnit s rozhodnutím rady," vysvětlil. Balvín, kterého volilo deset radních z 15, by měl televizi řídit následujících šest let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepino

ČT??
AŤ ŽIJE HAVEL !!!
0/0
1.11.2001 11:11

Pepino

ČT??
AŤ ŽIJE HAVEL !!!!!!!!!!!
0/0
1.11.2001 11:09

felsen

to se předvedl
je mi úlně jedno, kdo bude ředitelem podniku plného podivných vykladačů svobody slova, myslících především na svůj prospěch a na své jisté, když jim musí být jasné, že díky "svým schopnostem" by jen těžko jinde hledali takové koryto. Co je to ovšem za lidi, kteří, když neprosadí svůj názor ve volbě a jsou přehlasováni, z trucu demonstrativně odchází, a začínají očerňovat. U pana Karáska mne to zvláště překvapuje.
0/0
1.11.2001 10:42

boris

Re: to se předvedl
tre
0/0
1.11.2001 12:29

Pavel

p. Karásek - posel klidu a míru
Vždycky jsem se domníval, že úloha faráře je šířit klid a mír. Pan Karásek naopak přilévá olej do ohně a tvrdí, že když není po jeho, tak raději odstoupí. Tím nechci tvrdit, zda pan Balvín je nebo není ta správná volba, ale pokud by všichni přistupovali k životu jako pan Karásek, tak by asi bylo lidstvo pořád na stromech nebo v jeskyních. Už například vidím nějakého poslance, který se vzdává mandátu, protože nebyl schválen jeho návrh... To si prosím pane Karásku uvědomte! Zda se, že hra o ČT stále pokračuje. Přece jenom, kdo v ní má vliv, tak ovládá veřejné mínění. Je čas zase zabalit spacáky chlapci :-)
0/0
1.11.2001 10:34

Bohuslav Roztočil

Duchovní, poslové klidu a míru
To je snad úkol (resp. součást úkolu) všech duchovních. A podívejte se na všechny ty islámské mulláhy, ajatolláhy apod. - kolik z nich se chová ještě hůř, než p. Karásek?
0/0
1.11.2001 12:43

Pavel

Karásek a mudžahedíni
Pokud bude srovnávat faráře Karáska s islámskými fundamentalisty, tak to už jsme opravdu hodně daleko. Aspoň doufám, že jsme pořád v Evropě. Přesto postoj pana Karáska nechápu a těžko ho můžu považovat za takovou osobnost, která by měla koncesionáře zastupovat v Rade ČT.
0/0
1.11.2001 12:54

redondi

Re: p. Karásek - posel klidu a míru
Nevím jestli jste se všiml, jakým způsobem pan Karásek odstoupil. Nechal se slyšet, že nevěří v Balvínovu schopnost vést ČT do lepších časů, a tak se na tom nechce podílet. Kéž by takovou schopnost sebereflexe, zásadovost a umění vyvození důsledků měla aspoň z 5% garnitura politiků, ale i "obyčejných" lidí.
0/0
1.11.2001 17:51

Pavel

Re: Re: p. Karásek - posel klidu a míru
Děkuji za vysvětlení. Nevím sice, z čeho pan Karásek vyvodil důsledky, ale osobně bych očekával, že pokud je skutečnou osobností, tak se bude snažit maximálně ovlivňovat chod věcí veřejných a ne utíkat jako malý kluk hned po první prohře. A pokud hlasoval pro jiného kandidáta, tak si nemyslím, že nese nějakou odpovědnost. Od odpovědnosti on ale naopak utíká. Možná, že bychom se mohli dočkat nové strany: Děkujeme, utíkáme.
0/0
1.11.2001 18:06

56xjf

primadony a ředitelé
To, co se děje v ČT se nedotýká diváků, ale koncesionářů. Ti za svých 75 (?) Kč dostávají jistou nabídku. Občas se hovoří o tom, že se tento poplatek zvýší. Ale proč by se měl zvyšovat? Aby si pan ředitel v Brně Drahoš mohl dostavět vilku? Nebo proto, aby redaktoři zpravodajství pobírali platy v řádech desítek tisíc za dvě reportáže měsíčně? I taková je situace na Kvačích horách. O Vánocích se zaměstnanci vzbouřili. Mohli by si dovolit podobně na rozhodnutí valné hromady reagovat zaměstnanci akciové společnosti? Mohla by četa začít stávkovat v reakci na jmenování nového velitele? Asi ne. Problém je v tom, že Česká televize je Augiášův chlév, který by měl někdo vymést. Pokud by to činil upřímně, asi bychom se divili, jak dlouho by ještě mohla zůstat současná výše koncesionářského poplatku. Obávám se, že p.Balvín (blízký přítel p.Drahoše) toho nebude schopen. Nenchme se ale splést případnou stávkou redakce zpravodajství. V tomto případě půjde skutečně jen o pohodlný život několika "rozmazlených primadon".
0/0
1.11.2001 10:31

david

ČT
Pokud chce nový ředitel své odboráře přesvědčovat prací,pak je vedle.ČT je asi jedinej komunistickej podnik v této zemi s tisícovkama rozmazlenejch nenažranejch primadon,který by v realitě dneška těžko uspěli jinde.Obávám se toho,že i o letošních vánocích budu vidět lenina Komerse a celou tu jejich bandu,když ne ve stávce,pak určitě na obrazovce.Chtělo by to hodně razance!!!
0/0
1.11.2001 10:00

Roman

Re: ČT
Davide, úplný souhlas, jenomže ty "nenažrané primadony" jsou schopny zblbnout půlku národa, který jim bezmezně věří, že "bojují" za svobodu slova. Jak lidi přesvědčit, že Komrsům a spol. jde pouze a jenom o svůj osobní prospěch? Toť otázka.
0/0
1.11.2001 10:39

david

Re: Re: ČT
Romane,máš úplnou pravdu,ale vidim,že nejsme s našim pohledem zdaleka sami - to je naděje.Měj se.
0/0
1.11.2001 10:57

Pepík

Re: Re: Re: ČT
Já také souhlasím s tím, že je potřeba Komrse, Dekoje a tu jejich partu z televize vyhnat. Ale kdo se za ně postavil? Přece Ruml, Žantovský a jejich kamarádi.
0/0
1.11.2001 15:18

56xjf

Re: Re: Re: Re: ČT
a kdo se postavil za Balvína? ODS a ČSSD. Kromě komoušů se tak v televizní kauze namočili všichni.
0/0
1.11.2001 15:37

Roman

Re: Re: Re: Re: Re: ČT
To je přeci tak strašlivě zjednodušující pohled. Znovu opakuji, nedokáži si představit, že Klaus se Zemanem přijdou za J. Preslem, Z. Hůlovou, P. Žáčkem, M. Knížákem, P. Kučerou, J. Mrzenou a dalšími radními a rozkážou jim: budete volit Balvína! Jinak uvidíte! A oni pokorně řeknou: pro Vás uděláme cokoli. A pak oni dva zmínění pánové půjdou za Balvínem a řeknou, budeš vysílat to a to ... ne, ne, ne to je prostě absurdní, naprosto absurdní, a kdo tvrdí opak, ať se na mě nezlobí, ale je pro mě člověkem s naivním, prostoduchým uvažováním. Žel bohu, takovéto lidi zneužívají Komersové a spol.
0/0
1.11.2001 16:14

56xjf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT
Vážený pane, doporučuji Vám zapátrat, kdo byl kým do rady navržen. Bohužel nemáte dostatek informací. Samozřejmě nikdo za nikým nechodí. Že jde o boj o to, kdo bude veřejnoprávní televizi ovládat, na tom se shodne asi většina. Čtyřkoalice loni v prosinci cítila ohrožení svého vlivu (prostřednictvím většiny redakce zpravodajství), proto si pan Ruml hrál na skauta, proto se všechno tak zpolitizovalo. Na začátku politizace nicméně stály ODS a ČSSD.
0/0
2.11.2001 9:14

Roman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT
Když tedy nikdo za nikým nechodí, jakým způsobem chtějí politici ovládnout ČT? Píšou snad politici radním či Balvínovi milostná psaníčka?
0/0
2.11.2001 10:01

david

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT
Zkusme se na to podívat tak,že lehce získáváme dojem z politické podřízenosti ČT na základě jejího prostého sledování - subjektivní komentáře místo věcného zpravodajství a to navíc od lidí,od kterých by si ani pes kůrku nevzal.
0/0
2.11.2001 13:13

56xjf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT
Tak jo. Kdo nominoval kandidáty do rady? Ale buďme konkrétní. Kdo je např.Milan Knížák? Neúspěšný kandidát na senátora za ODS. Uznávám, u ostatních nejsou vazby tak očividné, ale jsou tam. Nejsem o tom přesvědčen, ale vím to. Myslíte, že časté kontakty mezi členy rady a poslanci neexistují? Vzpomeňte si na výpisy z mobilních telefonů atd. O ovlivňování není pochyb. Nehájím Komerse ani Balvína, jen se snažím vidět věci takové, jaké skutečně jsou. Bez iluzí.
0/0
2.11.2001 13:20

david

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT
To je jasný že nikdo nemůže všechno uhlídat a že je to divadýlko pro naivy - jde o kšefty a politický handly.Chtěl jsem jenom říct,že jakoukoliv zprávu (ne komentář) bych akceptoval od kohokoliv,ale nikoliv už od NICH.Jsou pro mne nadobro nedůvěryhodní.(viz třeba Lachnitova poradkyně Toušlová,proletář Komers,....atd).
0/0
2.11.2001 14:07

Ivo Horák

Mezi jednookými...
Jistou míru počáteční důvěry si ředitel Balvín zaslouží, i když ve funkci prozatimního ředitele již 100 dnů dávno odsloužil. Doufejme, že nynější mandát zbaví pana Balvína jisté křečovitosti až politického taktizování. Přes výse uvedené musím konstatovat jisté své zklamání, že zhruba půlroční práce na výběru nového ředitele, nevedla k nalezení a posouzení důstojnějších konkurentů pana Balvína. Z víc než 200 navržených zůstali v okamžiku volby vedle prozatimního ředitele jen pánové Sládeček a Vadas. První z jmenovaných byl programovým ředitelem Novy. Při vší úctě je třeba vidět, že jeho zvolení by bylo výsměchem veřejnoprávní televizi. Bylo by to něco jako kdyby se ředitelem Národního parku stal nedávný ředitel dřevozpracujícího podniku (Že něco podobného u nás možné je?) Pan Vadas byl evidentně outsiderem, který ani neprojevil víru ve své možné zvolení. Krátce, čekal bych, že v desetimilionovém národě se ředitelem nekomerční televize stane buď široce respektovaná osobnost proslulá svou profesionalitou a samostatností, nebo špičkový manažer s vynikajícími ekonomickými výsledky. Obávám se, že pan Balvín přísně vzato nedostojí ani jednomu ani druhému nároku.
0/0
1.11.2001 9:07

karber

Volba na 6 let!
Nebojme se, vždyť za 6 let se vymění ředitel nejméně 3x a nadávat se bude stále.
0/0
1.11.2001 6:03

Radovej clovek

raci budu respektovat reditele Balvina, kterymu stejne do talire nevidime...
... nez podelany Transportery a zatarasenou magistralu u Federalniho Shromazdeni...
0/0
31.10.2001 23:47

Vincent Vega

Divím se ,
že je tolik povyku kvuli TV na kterou se vlastně nikdo nedívá(viz Železnýho koláčky).Politici strkaj svý smradlavý prsty všude a my jsme bezmocní.Proto se pojdme všichni co sem píšem koukat na Esmeraldu a držme huby.Jsme prostě národ debilu.
0/0
31.10.2001 23:34

DK

Vyjádření pana Balvína
Dovolím si ještě vyjádřit svůj názor ke komentáři pana Balvína ohledně odborů v ČT a jejich kompetence. Upozorňuji předem, že sám nejsem příznivcem odborových a podobných nátlakových až vydíracích hnutí. Bohužel, však s panem Balvínem nemohu souhlasit v jedné věci - a sice v názoru na to, do čeho mohou, respektive nemohou mluvit odboráři. Vážený pane řediteli (teď už to máte jistý, tak můžu), podívejte se na železnici a pak vyjadřujte svůj názor na odbory. Jinak řečeno, doporučuji si příliš nevyskakovat v okamžiku, kdy jsem ještě nic nedokázal (nebo spíš dokázal udělat spoustu nepříjemností) a mohu potřebovat každého, koho neuváženým prohlášením potenciálně můžu urazit - třeba i odbory. Mám pocit, že jste právě dokázal, jak nekompetentní volba rady ČT byla.
0/0
31.10.2001 22:27

Stanislav Mach

Volba ředitele ČT
Respektuji volbu Rady ČT a ředitele Balvína. V demokracii je právo volit, ale má se též respektovat výsledek volby. Myslím, že různorodou společnost může reprezentovat pouze různorodý parlament, nikoliv shromáždění na náměstích či skupiny redaktorů. Občanská sdružení mohou mít pouze roli doplňkovou, protože vznikají na základě dílčích zájmů, obvykle neznají či nerespektují souvislosti a nemají přímou odpovědnost.
0/0
31.10.2001 22:17

DK

Re: Volba ředitele ČT
Absolutní souhlas... snad jen s jedinou výhradou - připadá Vám jako různorodý parlament takový, kde se spojí běžně nespojitelné jen proto, aby všichni zůstali u koryta? Mě tedy opravdu ne! Omlouvám se.
0/0
31.10.2001 22:20

V.Kašpar

Re: Volba ředitele ČT
.."Myslím, že různorodou společnost může reprezentovat pouze různorodý parlament".. He - různorodý parlament? 8-O Ona už byla zrušena 5% klausule? Že bych něco prošvihl? :-/
0/0
1.11.2001 8:36

filosof

Máme všecko co jsme chtěli
Dámy a pánové, máme takového ředitele, jakého jsme si zasloužili. Národ si vybral nejprve kapitalismus, pak opoziční smlouvu, tak ať se nediví. A máme plakat nad gestem jednoho fláterníka? Jsem zvědav, co "nezávislý" tisk vyplodí za bláboly jako reakci.
0/0
31.10.2001 22:14

DK

Re: Máme všecko co jsme chtěli
Proč ta silná, leč neuvážená slova? Začátek dobrý, konec špatný?
0/0
31.10.2001 22:17

Cynyc

Re: Máme všecko co jsme chtěli
Vážený pane, Vaše reakce (zvláště pak část o zvolení kapitalismu) zcela neomylně svědčí o tom, že spíše než filosof, jak jste se drze nazval, jste zarytý bolševik. Moje reakce tudíž v tomto místě končí, protože se nebudu - promiňte mi ten výraz - mazat s hovnem.
0/0
1.11.2001 10:26

DK

To snad ani ne...
Nerad bych se vyjadroval k tomu, kdo z kandidatu by byl pro funkci GR CT nejvhodnejsi - neznam jejich nazory (a ani to by asi nerozhodlo), ale pripada mi smesne, kdyz se jim nakonec stal clovek, ktery za dobu sveho ucinkovani v CT nic nevyresil, ba naopak dale zhorsil "goodwill" teto organizace, a to v dnesni dobe mluvi za vse.
0/0
31.10.2001 21:50

Petr S

Re: To snad ani ne...
Prave ze nazory kandidatu nezna kvuli Knizakovi v tyhle zemi nikdo. To je podle me nejvetsi podraz ustrasene rady CT - odhlasovat si ze slyseni kandidatu bude tajne, aby obycejny lidi nahodou nevedeli (v zakone ale je, ze musi byt projednavani verejne...) Takhle mi nikdo nevymluvi, ze nevolili podle xichtu a "doporuceni" partaji. Neklesejte na mysli, uz je podanej u soudu protest - volba neprobehla podle zakona.
0/0
1.11.2001 11:56

plk

Oposmluvni taskarice.
Vic myslim neni potreba dodavat.
0/0
31.10.2001 21:35

Jiřan

bordel
Nejstrašnější je, že v ČT zústanou lidi typu revolucionáře Komerse.Dle mého soudu jde v ČT jen a jen o peníze.Redaktoři nejdou pod 70 tisíc, ale je to stále málo.Stačí se podívat před budovou ČT na vozový park a je jasné, že potřebujou víc.Jsem lékař a je mi z toho dost špatně.Ale nezávidím.Situace jako v ČT, tedy bordel, je v celém státě a ryba smrdí od hlavy.Kolik ministrů má za sebou průšvihy-zlitej Kavan alias Kato v Mostecký narazí tři auta,Fencl zapře nehodu atd.,všichni víme co se děje, dělo a dít bude, a tak proč se divíme nekompetentní volbě nekompetentní rady v ČT.Bude hůř.Ale neklesám na mysli, protože za pár let bude líp. Chce to jen 150-200 let vydržet.
0/0
31.10.2001 20:08

ct

Re: bordel
Nezávidíš(te), ale plácáte pěkný bludy. Redaktoři nejdou pod 70 tisíc, ale za tři měsíce...
0/0
31.10.2001 21:11

Igor JEŽEK

Do poslední chvíle jsem věřil
Asi jsem naivní, ale do poslední chvíle jsem skutečně věřil, že gen. ředitelem ČT bude jiná osoba než pan Balvín. Rada není odpovědná a neustále je politicky zmanipulovaná. Jak dlouho?! Řešení není asi nové, ale je jenom jedna 100% osoba, která by dala ČT do pořádku. Jistě - je to jen a jen Pan Ivo Mathé. Závěrem bych chtěl říci, že už teď se hrozím toho, co bude následovat. Upřímně je mně líto nejen redaktorů, ale především té nejdůležitější - samotné České televize.
0/0
31.10.2001 19:44

David Šmíd, Brno

Byli jsme naivní
Nejhorší je, že redaktoři si teď možná už netroufnou, aby jim nenasazovali psí hlavu a neříkali: "Vidíte , vy nejste spokojeni s nikým!" Nevím, co se dá dělat. Snad se nějak ozvat... Nevím. Je mi smutno.
0/0
31.10.2001 19:04

Roman

Svoboda a jeho svoboda.
Pane Svoboda, škoda, že jste právník... Ještě do Vaší hypotézy zahrňte, že ODS a ČSSD může za to, že letos bylo chladné léto, že letadla na WTC navigoval Langer ze Sněmovní, a že permanentně nejste schopen uspokojit manželku v posteli, neb jste tak strašlivě vynerven ze smluvně opozičního vztahu. Půjčím Vám kapesník, chcete?
0/0
31.10.2001 19:00

ct

Re: Svoboda a jeho svoboda.
Ale i Vy brepto.
0/0
31.10.2001 19:07

Hanka

Co nás čeká
Bude následovat velká mediální masáž před volbami. Čeká nás plíživá normalizace. Televize dělá hodně. Všimněte si zpravodajství Novy.
0/0
31.10.2001 18:58

nedivak

Re: Co nás čeká
Protestuji proti 2. normalizaci. Cesi jsou z te prvni tak pomateny, ze by tu druhou nemuseli prezit !!
0/0
31.10.2001 19:06

Václav Svoboda

Fraška v televizním zákulisí
Už na začátku roku, kdy se podařilo "změnit" zákon, aby už nebylo možné to, co se stalo v prosinci loňského roku s Jiřím Hodačem, jsem tušil, že vše je jen fraška. Zákon byl změněn tak, že dané osoby, kandidující do Rady ČT, mají být nominovány nezávislými sdruženími. Není však nic jednoduššího, než aby jeden jediný člen příslušného sdružení někoho navrhl a ten pak (spolu s mnoha dalšími kandidáty) prošel až do Poslanecké sněmovny. Tam už se pak naši poslanci smluvní opozice, která sněmovnu ovládá, postarají, aby prošli ti "správní". Ještě předtím si při schvalování zákona ohlídat, aby kandidáti na radní byli voleni pouze sněmovnou a ne z jedné poloviny Senátem (který naše smluvní opozice neovládá). Nakonec učinit "kompromis" - pustit do rady tři čtyři skutečně nezávislé kandidáty (kteří toho ve svém celku samozřejmě mnoho nezmůžou) - a věc je hotova. Myslím, že od nové ČT nějakou nezávislost nemůžeme čekat. Co naopak můžeme očekávat je, že pánové z ODS budou naoko zpravodajství kritizovat, aby si neinformovaný občan řekl, že pravda je někde uprostřed.
0/0
31.10.2001 18:47

plk

Re: Fraška v televizním zákulisí
Naprosto presne.
0/0
1.11.2001 0:17

Javky

Re: Fraška v televizním zákulisí
Nevím, zda má smysl přít se s člověkem, který napsal tento příspěvek, ale možná by stálo za to, mu připomenout jak to "tehdy" při volbě rady ČT bylo. (Aby se mu to snáze ověřovalo: Volba byla na 35. schůzy PSPČR 25.5.2001) A výsledek byl následující: Přítomno bylo 172 poslanců a jednotliví kandidáti získali následující počty hlasů: J. Šilerová pro 150/proti 0, L. Miler 158/1, M. Horálek 148/2, B. Fanta 143/0, J. Presl 125/14 (proti byla KSČM, KDU a část ODS), P. Kučera 123/13 (proti převážně US), Z. Forman 149/1, S. Karásek 147/4, E. Kohák 139/6, P. Žáček 143/1, H. Fibingerová 139/10 (proti část ODS a část KSČM), Z. Hůlová 145/1, L. Weissová 143/0, M. Knížák 110/36 (proti US a KSČM), J. Mrzena 161/1. Z výsledků hlasování je myslím jasně vidět, že nikdo z kandidátů nebyl zvolen jen od ODS+ČSSD. Tak mi řekněte, kam chodíte na ty nesmysly o smluvně-opoziční radě???
0/0
1.11.2001 13:38

Rur

Re: Re: Fraška v televizním zákulisí
Snad jen, že se všichni dopředu dohodli, ne!? Pak bych řekl, že ten příspěvek před vaší reakcí je pravdivější než vaše počty.
0/0
3.11.2001 20:38

Špatné svědomí Rady ČT

Ach jo!
Místo neutrálního člověka zase ničema. Kdy to skončí?
0/0
31.10.2001 18:38

Jirina Fuchsova

DOTAZ
Muzete zde nekdo vysvetlit: je tento vysledek to, za co jste mrzli v lednu ve stotisicich u Vaclava?????
0/0
31.10.2001 18:33

ct

Re: DOTAZ
Můžu. Není (mluvím jen za sebe).
0/0
31.10.2001 18:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.