Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrozí další útoky, varují USA

Města, letiště a další strategické cíle v Severní Americe i západní Evropě hlídají tisíce policistů. Ani jedna ze zemí, které se po 11. září postavily na stranu Spojených států, si nemůže být jistá svou bezpečností. Americké ministerstvo spravedlnosti varovalo mezinárodní společenství, že v příštích dnech by mohlo dojít k novým teroristickým útokům. "Informace o hrozbě pochází z důvěryhodných zdrojů a je třeba ji brát velmi vážně," řekl ministr spravedlnosti John Ashcroft.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PetrVe

Britske listy: Vycvik teroristu v USA? II.
pokracovani textu ...---------- Navštivte však internetové stránky WHISC a zjistíte, že the School of the Americas téměř úplně zmizela z historie. I stránka, označená "History" se o ní nezmiňuje. Kurzy WHISCU, sděluje nám "se týkají širokého spektra relevantních oblastí, jako je operační plánování pro mírové operace, pomoc při katastrofách, civilně-vojenské operace, taktické plánování a provádění protinarkotikových operací." Několik stránek popisuje aktivity školy v oblasti lidských práv. Avšak vůbec se na těchto stránkách nehovoří o celém školicím programu, jehož hlavní součástí jsou bojové techniky, techniky vojenských komand, boj proti partyzánům a metody výslechu. Ani tu není zmínky o tom, že "mírové" a "lidskoprávní" volitelné kursy nabízí SOA ve snaze uchlácholit americký Kongres a zachovat si svůj státní rozpočet - skoro žádní studenti si tyto kurzy nevolí. Nemůžeme očekávat, že se tento teroristický výcvikový tábor sám zreformuje: odmítá dokonce uznat, že má minulost, natož aby se z ní poučil. Takže vzhledem k tomu, že důkazy, které tuto školu spojují s pokračujícími zvěrstvy v Jižní Americe jsou poněkud přesvědčivější než důkazy, spojující výcvikové tábory organizace al Qaeda s útoky na New York, co bychom měli podniknout ohledně "pachatelů zla" ve Fort Benningu ve státě Georgia? No, mohli bychom vyvíjet nátlak na naše vlády, aby vyvinuly plný diplomatický tlak a požadovaly vydání velitelů z této školy k soudu pro spiknutí na zločinech proti lidskosti. Jinak bychom mohli požadovat, aby naše vlády zaútočily na Spojené státy, začaly bombardovat jejich vojenskou infrastrukturu, města a letiště v nadji, že bude svržena jejich nezvolená vláda a že bude nahrazena novou vládou pod dohledem OSN. Pokud se ukáže, že tento návrh neshledávají Američané příliš populárním, mohli bychom je získat na svou stranu tím, že jim budeme z letadel shazovat chleba naan a sušené karí v sáčcích z umělé hmoty, označených afghánskou vlajkou. Můžete namítat, že je toto doporučení absurdní, a já souhlasím. Jenže ať se snažím jakkoliv, nemohu nalézt morální rozdíl mezi touto akcí a válkou, kterou nyní vedeme v Afghánistánu.
0/0
31.10.2001 11:11

barbudo

Re: Britske listy: Vycvik teroristu v USA? II.
Podpora terorizmu je obecně rozšířená technologie zahraniční politiky mnoha států, především těch s velmocenskými touhami. Myšlenka, že nepřítel nepřítele je můj přítel ovšem mnohdy nevyjde. Pokud za útokem na WTC opravdu stojí islámští fundamentalisté, pak nevyšla ani Brzezinkému. Afghánistán a Pákistán použila CIA jako cvičiště islámských fundamentalistů proti SSSR. Byl to jeden z posledních hřebíků do rakve SSSR a jeho bloku. I díky tomu můžeme diskutovat na internetu a nečekáme 30 let na připojení telefonu (s odposlechem). Vedlejším účinkem metody vyhánění čerta ďáblem byl ale naprostý rozvrat Afghánistánu a decimování jeho obyvatelstva teroristickými hordami. Je hanbou USA, ale i naší, že Afghánistán byl po "použití" ponechán svému osudu. (GWB se za to nyní omluvil a slíbil "že už to neudělá".) Pokud nynější "protiteroristická akce" přinese, byť jen jako vedlejší výsledek, alespoň nějakou nápravu stavu v Afghánistánu, bude to určitě dobře. Pokud by USA deklarovaly, že toto je hlavní cíl této akce, možná by byla lépe přijímána světem (i islámským).
0/0
31.10.2001 12:21

Jarda

Re: Britske listy: Vycvik teroristu v USA? II.
Nevím, jestli je zrovna šťastné vydávat krajně levicový Guardian za symbol objektivity a nestrannosti. Může to třeba být tak, jak se píše, ale co když reportéři z G pouze objevili jakýsi výcvikový tábor na území USA (kterých asi nebude málo) a zbytek informací týkající se náplně jeho činnosti si přizpůsobili nebo prostě dobájili?
0/0
31.10.2001 15:19

barbudo

Re: Re: Britske listy: Vycvik teroristu v USA? II.
V této věci proběhlo několik soudů, můžeš si vše snadno ověřit. Guardian nazýváš "krajně levicový" proto, že zveřejnil nepohodlnou pravdu nebo Ti obsah toho článku připadá levicový ?
0/0
31.10.2001 19:36

PetrVe

Provadejí USA výcvik teroristů? I.
Internetovy denik Britske listy prinaseji tento zajimavy text prevzaty z britskeho deniku Guardian: Spojené státy provádějí výcvik teroristů (31. 10. 2001) Ve výcvikovém táboře ve státě Georgia provozují Spojené státy už 55 let teroristický výcvikový tábor. Počet jeho obětí obrovským způsobem přesahuje počet lidí, kteří zahynuli 11. září v New Yorku a při dalších zvěrstvech, z nichž je, právem či neprávem, obviňována organizace al Qaeda. Tábor se jmenuje Western Hemisphere Institute for Security Operation (WHISC). Je v městě Fort Benning v Georgii a financuje ho vláda prezidenta Bushe, napsal George Monbiot ve včerejším listě Guardian. --------- "Jestliže nějaká vláda sponzoruje osoby mimo zákon a vrahy nevinných lidí," oznámil George Bush v den, kdy začal bombardovat Afghánistán, "stává se sama osobami mimo zákon a vrahy. A vydává se na tuto osamocenou cestu na vlastní nebezpečí." Jsem rád, napsal autor tohoto článku, že Bush řekl "nějaká vláda", neboť existuje jedna vláda, která dosud nebyla identifikována jako spozor terorismu, a vyžaduje Bushovu naléhavou pozornost. Po dobu posledních 55 let provozuje americká vláda teroristický výcvikový tábor, počet jehož obětí drasticky přesahuje počet lidí, kteří zahynuli v útocích na New York, při bombardování amerických velvyslanectví a při dalších zvěrstvech, z nichž je, právem či neprávem, obviňována organizace al Qaeda. Tábor se jmenuje Western Hemisphere Institute for Security Operation, WHISC. Nachází se v městě Fort Benning a financuje ho vláda prezidenta Bushe. Až do ledna letošního roku se WHISC jmenoval "Škola Amerik", SOA. Od roku 1946 vycvičila SOA více než 60 000 latinskoamerických vojáků a policistů. Mezi jeho absolventy jsou nejznámější mučitelé, masoví vrazi, diktátoři a státní teroristé na jihoamerickém kontinentu. Jak dokazují stovky stránek dokumentace, které shromáždila organizace SOA Watch, absolventi SOA roztrhali Latinskou Ameriku na kusy. V červnu letošního roku byl odsouzen plukovník Byron Lima Estrada, někdejší student v této škole, v Guatemala City za vraždu biskupa Juana Gerardiho, spáchanou v roce 1998. Gerardi byl zavražděn, protože pomohl napsat zprávu o zvěrstvech, spáchaných organizací D-2 v Guatemale, což byla vojenská rozvědka, kterou řídil Lima Estrada s pomocí dvou dalších absolventů SOA. Vojenská rozvědka D-2 koordinovala boj proti "povstalcům", v jehož rámci bylo zlikvidována 448 indiánských vesnic Májů a byly usmrceny desetitisíce příslušníků jejich národa. Čtyřicet procent ministrů, kteří pracovali ve vládě genocidních režimů Lucase Garcii, Riose Montta a Mejia Victorese studovali na School of the Americas. V roce 1993 jmenovala "komise pravdy" OSN, vyšetřující události v El Salvadoru, armádní důstojníy, kteří spáchali nejhorší zvěrstva tamější občanské váky. Dvě třetiny z nich byly absolventy School of the Americas. Mezi nimi byli Roberto D'Aubuisson, šéf vražedných čet v El Salvadoru, byli to muži, kteří usmrtili arcibiskupa Oscara Romera a 17 z 26 vojáků, kteří v roce 1989 zavraždili jezuitské kněží. V Chile vedli absolventi School of the Americas Pinochetovu tajnou policii a spravovali jeho tři hlavní koncentrační tábory. Jeden z absolventů této školy pomohl zavraždit Orlanda Leteliera a Ronni Moffitta v roce 1976 ve Washingtonu. Prospěch z vyučování v této škole měli argentinští diktátoři Roberto Viola a Leopoldo Galtieri, panamští diktátoři Manuel Noriega a Omar Torrijos, peruánský diktátor Juan Velasco Alvarado a ekvadorský diktátor Guillermo Rodriquez. Prospěch z ní měl i šéf popravčí čety Grupo Colina ve Fujimorově Peru, čtyři z pěti důstojníků, kteří řídili nechvalně známý Battalion 3-16 v Hondurasu (který tam v osmdesátých letech vedl popravčí čety) a velitel, odpovědný za masakr Ocosingo, k němuž došlo v Mexiku v roce 1994. Tohle všechno, argumentují obránci této školy, je dávná historie. Ale absolventi SOA se nyní také podílejí na špinavé válce, která se nyní s americkou podporou vede v Kolumbii. V roce 1999 jmenovala zpráva amerického ministerstva zahraničí pro lidská práva dva absolventy School of the Americas jako vrahy mírového komisaře Alexe Lopery. Loni oznámila organizace Human Rights Watch, že sedm bývalých žáků v této škole vede v Kolumbii polovojenské skupiny a organizuje únosy, zmizení, vraždy a masakry. V únoru letošního roku byl odsouzen absolvent SOA v Kolumbii za to, že se podílel na přípravě mučení a zavraždění 30 vesničanů příslušníky polovojenských jednotek. Ve škole nyní studuje více osob z Kolumbie než z jakékoliv jiné země. FBI definuje terorismus jako "násilné činy .., jejichž cílem je zastrašovat či zotročovat civilní obyvatelstvo, ovlivnit politiku vlády anebo ovlivnit chování vlády" - což je přesný popis činnosti absolventů SOA. Avšak jak si můžeme být jisti, že tato škola nese za činnost jejích absolventů nějakou vinu? No, v roce 1996 byla americká vláda nucena zveřejnit sedm výcvikových učebnic z této školy. Mezi celou řadou doporučovaných metod pro teroristy se v nich doporučuje vydírání, mučení, popravy a zatýkání příbuzných svědků. Loni, částečně v důsledku kampaně organizace SOA Watch, se pokusilo několik amerických kongresmanů nechat tuto školu uzavřít. Byli poraženi deseti hlasy. Namísto toho hlasovala Sněmovna reprezentatntů, aby byla škola uzavřena a aby okamžitě znovu zahájila činnost pod novým jménem. Takže School of the Americas si umyla ruce tím, že se přejmenovala na WHISC. Jak informoval plukovník Mark Morgan z této školy americké ministerstvo obrany těsně před hlasováním v Kongresu: "Někteří vaši šéfové nám sdělili, že nemohou podporovat nic, co by se jmenovalo School of the Americas. Náš návrh tento problém řeší. Změnili jsme jméno." Paul Coverdell, senátor z Georgie, který usiloval o likvidaci této školy, sdělil tisku, že změny jsou "v podstatě kosmetické".
0/0
31.10.2001 11:06

Dolfik

Pro Frankiho a spol.
Cetl jsem mnoho "duchaplnych" prispevku, z kterych se cloveku udela doslova spatne. Vsichni, ale nemohou mit vysoke IQ a sirsi vseobecny prehled. Ale to jsem netusil, ze existuje neco takoveho jako Shreem. Myslim, ze te ta debala stala hodne nervu. Jeden prispevek pro zasmani: USA rekli, ze kdyz jim vydaji Bin Ladina, tak prestanou utocit. Tak proc nyni stale bombarduji? Kdosi odpovedel: Protoze ho, ty idiote, dosud nevydali....
0/0
30.10.2001 21:54

barbudo

Zapomněl jsi na mne.
Tak nám taky napiš něco duchaplného a jenom nenadávej. Diskuze je výměna názorů, ne nadávek.
0/0
30.10.2001 22:45

Shreem

Re: Pro Frankiho a spol.
jo, presne tak. a vis kolik veci jeste existuje, a ty o nich taky netusis ani prd? asi by ti pukla hlava, kdyz te tak rozcilili prispevky jednoho Shreema.
0/0
31.10.2001 10:52

Frankie

Re: Pro Frankiho a spol.
Děkuju ti náčelníku, že ses mě zastal. Už jsem si začínal myslet, že normální lidé z tohoto chatu definitivně zmizeli (ani bych se jim nedivil). Jak sis ale mohl všimnout, tak pokud mě někdo dokáže vytočit, lidé typu Shremíka to rozhodně nejsou. Nevím, kde na to ten chlapec bere čas, ale zřejmě si dal socialistický závazek, že více než 50% textu v chatu k tomuto článku bude od něj. A nedejbože, aby mu někdo oponoval. To ho pak zasype množstvím textu - co na tom, že ty argumenty se tam neustále opakují, však my ty reakcionáře drzé umlátíme silou svých myšlenek, a když se nedají, tak masou textu. Ale už ho nechme být. Po mých včerejších příspěvcích mu chudákovi zjevně dost stoupl krevní tlak a já ho nechci mít na svědomí.
0/0
31.10.2001 14:24

Shreem

Re: Re: Pro Frankiho a spol.
:o) jo jo. no chlapec uz nejsem, je mi 27 let, nejsem zadnej extremista, platim dane, nekradu, platim najem, tlak mi nestoupl, spis jsem se snazil vysvetlit svuj postoj, dostalo se mi pouze posmesku, jako nyni. proto je lepsi nediskutovat vubec. zbytecne se klepe na dvere hluchemu. Ano, bohuzel jak pises, vy dva ste "normalni" lidi, a proto je zapadni civilizace v peknem moralnim pruseru.
0/0
31.10.2001 15:19

Erik Uxa

lidi
Vazeni, tak nejak jsem porad vahal, jestli vubec mam na tento clanek nejak reagovat. Ctu si prispevky "mladych politiku" a privadi me k uzasu. "... pro USA to byla zaminka... ....11. 9. Chile...." a jine bahno. Ja jsem z USA, vite co nas vedlo k presvedceni o tom, kdo ze stoji za utoky v NY 11. 9.? Vede nas k tomu jasne varovani mesic predem a doznani. Vam to mozna jako dukaz nestaci, mozna by jste potrebovali byt primo na zivo u toho, kdyz bin Ladin s jeho groupou pripravovali jejich plany. Neni to az tak jednoducha situace, jako ji vidite vy v CR, v klidu domova u internetu. Mate pravdu v tom, ze problem Afghanistan tu byl i drive a ze jejich utok byl "zaminkou" pro zapadni svet. Vite, mam na vas otazku, nemyslite si, ze prave jejich utok byl tim poslednim co nas nuti s timto problemem neco delat? Zahledl jsem take clanek nejakeho borce o tom, ze CSSR byla za dob komunistickeho vedeni podobne agresivni jako Afghanistan. Je to kvalitni blato samo o sobe, ale nechte mne spise podotknout, ze se zde nejedna o agresi politickou nybrz agresi viry vladni organizace Taliban. Svata valka je pro ne "nevyhnutelna a smrtelne dulezita". Tesim se na vase reakce, jak jsem nic nepochopil, ale misto cteni pouze zprav na ceskych serverech bych vam, vazeni pisatele, doporucoval i servery zahranicni. Vsadim se, ze pisatele clanku o agresi USA ovladaji minimalne 2 cizi jazyky a tudiz zvladnou preklad clanku techto cizojazycnych zpravodajskych serveru bez cizi pomoci. Urcite se do toho pustte... S pozdravem Erik Uxa - USA
0/0
30.10.2001 15:56

Shreem

Re: lidi
Mit dukaz jeste neopravnuje vzit svou valecnou flotilu a bombardovat mesta v cizi zemi a brat to smahem, aplikovat kolektivni vinu... Kdyz bude USA bombardovat, zase se najde dalsi fanatik(a nemusi to byt muslim, ale treba blondatej blazen jako byl McVeigh), kterej vymysli jeste neco horsiho, co opet trumfne to, co se nam uz ted jevi jako hola silenost. Lidi v USA by se meli hodit trochu do realu, jak jsem psal. Po svete nebehaj jenom muslimsti teroristi, kteri chteji americanum podrezat krky. Zeptej se vlady kolik ji uz tadle kampan stala, a pak zkus treba prijit na neco, kam se mohli ty penize dat.
0/0
30.10.2001 16:11

Shreem

Re: lidi
Zprava na IDNES: USA vysílají z letadel na přijímače v Afghánistánu varování pro afghánské obyvatele v jazycích paštšině a darí (afghánská perština), aby si lidé nespletli potravinové balíčky s nevybuchlými kusy tříštivých pum. Obojí totiž mají stejnou žlutou barvu. Píše to CNN. Tříštivé pumy používají Američané při bombardování, protože mají nejničivější účinek. <br> To je bajecne. Kolik hladovejch a naivnich lidi asi takovou vecicku ze zeme zvedne? A vubec nechapu, jak muzou sypat na stejne misto potravinove balicky a na druhou stranu tam sypou i tristive bomby, ktere se pouzivaji hlavne na lidi????
0/0
30.10.2001 16:17

barbudo

Re: lidi
Když už jsi reagoval na mou zmínku o 11.9. a Chile. Já taky neustále opakuji, že zásah v Afghánistánu byl dávno nutný, že ho USA (nejen USA, i my) dlužily Afghánskému lidu. Řekl to i GWB a omluvil se za to, že problém nebyl řešen už před deseti lety. Pokud Ti vadí zmínka o Chile, nevím proč. Je to nepochybně jedna z pracovních verzí vyšetřovatelů, protože (aspoň doufám) mají rozum a je jich dost, aby se všichni nemuseli věnovat Afghánistánu. Pokud se zpravodajských serverů týče, v oblasti antraxových dopisů doporučuji www.fbi.gov.
0/0
30.10.2001 17:09

Erik Uxa

Re: Re: lidi
Zaprsela na mne smrst tvych reakci.. jsem rad... jedna vec mi v tve "prirucce zla" chybelo... chybela mi tam zminka o 6000 lidech v NY, kteri doplatili na zlo tentokrat z druhe strany. Vis, od 11. zari je tu plno zmen, krachujici obchody, prazdne obchodni domy, puste zabavne lode, koncici cestovni kancelare... do konce roku predpoklad 6% nezamestnanych... v par bodech souhlasim, o tristivych bombach se nema cenu dohadovat, jenom idiot muze byt na strane tech zelenych mozku, kteri tuto zbran podporuji!!! Mohu se te zeptat na tvuj vek??? Jenom kvuli statistice. Na serveru www.volny.cz je v techto chvilich jakasi prestrelka mezi cechy zde v USA a mezi cechy z CR. Skoro dalsi "valka" :-) S pozdravem Erik Uxa
0/0
1.11.2001 3:15

barbudo

Re: Re: Re: lidi
Odpovím Ti já, když už jsi reakci pověsil na můj příspěvek i když píšeš nejen o mně. Samozřejmě, že událost z 11.9.2001 byla obrovská tragedie. Bez ohledu na to, zda za touto událostí skutečně stojí islámský fundamentalizmus, bylo chybou USA (i nás), že potom, co CIA vyškolené a vyzbrojené teroristické bandy pomohly k rozbití SSSR a jeho impéria, zůstaly (spolu s těmi, které vyzbrojila KGB) zapomenuty v Afghánistánu. GWB se za těch promeškaných 10 let omluvil..... Ke Tvé statistice: 43. Když už Tě "mám na drátě". Na rozdíl ode mne znáš americkou angličtinu, znáš místní zvyky a snad mi poradíš. Ve svém projevu "Kdo není s námi..." používá prezident Bush opakovaně slovo "nation". Můžeš mi, prosím, vysvětlit v jakém smyslu tohoto slova mám jeho řeč chápat? Díky.
0/0
1.11.2001 12:13

Marty

Hot news...
Konec počítačového průmyslu ? Americká vláda chce v souvislosti s útoky na WTC 11.9.2001 prosadit zákon, který by měl v počítačovém průmyslu výrazně potlačit a případně úplně eliminovat používání Bín Árního kódu. Jako hlavní důvod uvádí snadné zneužití teroristickými organizacemi, které tuto číselnou soustavu používají pro svou vzájemnou kódovanou komunikaci. V souvislosti s touto chystanou legislativní změnou řekl šéf mamutího počítačového koncernu Microsoft Steve Balmer toto: „Je pro nás a pro celý počítačový průmysl nepřijatelné, aby byla změněna celá filozofie počítačů.“ Dále se Balmer při svolané tiskové konferenci v Redmondu zmínil o jednom z navrhovaných řešení: „Podle našeho názoru nejde o číselnou soustavu jako takovou, ale pouze o její název, který je v určitých aspektech totožný se jménem našeho úhlavního nepřítele. Navrhujeme proto, aby systém číselné soustavy zůstal zachovaný a bylo změněno pouze její pojmenování z dvojkové na dvojitou (v angl. Twin Code).“ Toto řešení okamžitě smetl ze stolu šéf Apple se slovy: „Zásadně souhlasím, že likvidace dvojkové číselné soustavy by znamenala likvidaci celého počítačového průmyslu, ale padání Windows napsaných v ‚Twin Code‘ by mohl být brán jako provokace.“ Pro MF VČERA Marty, Redmond WA
0/0
30.10.2001 13:40

Honza

Re: Hot news...
Odkud to je ? Nikde jsem tuto informaci necetl ?
0/0
30.10.2001 16:17

mineni z venku

zapremejslej !
Afganistan je nyni takovym statem jako byla CSSR od roku 1948 do 1989. Ta take provadela teror jak smerem dovnitr tak smerem ven. Jen ta intenzita byla mensi, nebo lepe receno, odpovidala odvaze a schopnostem statu.
0/0
30.10.2001 12:35

sniiilek

Re: zapremejslej !
Piš konkrétně. Uveď nějaký příklad, kdy bylo Československo agresivní...ven, aj dovnitř. Nějak nechápu, co máš na mysli.
0/0
30.10.2001 14:52

mineni z venku

Re: Re: zapremejslej !
Prodej zbrani do III. sveta , vycvik teroristu v CSSR, dodadavani Semtexu teroristum, vyvoz komunisticke ideologie. Potirani lidskych prav v tuzemsku, ruseni cizich radiovych stanic a braneni vymene informaci, zakaz vycestovani a represe proti vsem co neschvalovali rezim. Staci ?
0/0
30.10.2001 17:11

Honza

Re: Re: zapremejslej !
Kdyz jsem byl v Brne (Cerne Pole) na vojne, tak se tam v roce 1959/60 cvicili Afganci. Ven v uniforme nesmeli, ale myslim,ze vetsina brnaku to vedelo. Nedalo se s nimi chodit do hospody, tak jsme se radeji kamaradili s Kubanci, takze o nich moc nevim.
0/0
30.10.2001 22:05

tauhans

O rozměr víc
Při vší úctě k dosud uveřejněným příspěvkům postrádám cosi velmi podstatného. Zahraniční tisk (zvlášť ten trochu doleva) i zahraniční televizní stanice (např. Geopolitický magazín na ARTE) už naprosto nevzrušeně referují o tom, že hlavním důvodem celé americké operace není dopadení vůdců Al-Kajdy. Útok na WTC se stal ideální záminkou k vyřešení vztahu USA s Indií a Pákistánem, které do té doby byly v klatbě (a k ničemu to z hlediska USA nevedlo) - Powell byl v Indii až nápadně záhy po 11.9. Další velice podstatný faktor je zjednání si cesty k turkmenskému zemnímu plynu a ropě (USA zoufale hledají mimoarabské zdroje). Totální destrukce stávajícího afgánského režimu a dosazení loajální vlády umožní natáhnout plyno- a ropovod nejkratší cestou přímo přes afgánské a pákistánské území rovnou k moři. Přes Kaspik a Rusko je to pro USA nerentabilní a přes Čínu do Východočínského moře je to poněkud nákladné. Až jako poslední cíl bývá jmenováno oslabení vlivu Al-Kajdy. Nejsem odborník na islámský svět, ale myslím, že dosavadní chování USA tamní fundamentalisty spíš napruží a bude generovat další stovky a tisíce lidí ochotných k sebeobětování. Podtrženo, sečteno - jde tu prostě zase jenom o politicko-ekonomické zájmy jednoho impéria. V souvislosti s tím mi USA jsou přece jenom sympatičtější než Sovětský svaz či Ruská federace, pokud přijmeme hypotézu, že ten či ti nejsilnější se na světě budou jednou provždy chovat jako prasata. Až člověka napadá, že skoro ani není možné, že tajné služby USA "zaspaly" a útok na WTC je překvapil. To už jsou opravdu jenom domněnky (skutečnou pravdu se nejspíš nikdy nedovíme), ale rozhodně bych nevylučoval, že o plánovaném útoku několik vysoce postavených anetických hajzlů ve Washingtonu předem vědělo. Jenom se jim takový útok hodil do krámu jako vhodná záminka k uskutečnění výše jmenovaných plánů. Budiž jim částečnou omluvou, že nemuseli tušit, že z hlediska teroristů bude útok tak úspěšný. Pozn.: Pro militantní zastánce nezbytnosti primitvní odplaty za útoky na Ameriku podotýkám, že s těmito útoky samozřejmě nesouhlasím a postižených mi je upřímně líto. Jenom si myslím, že pokud by Americe šlo skutečně o likvidaci teroristů, pak kombinace diplomacie (politická izolace Afgánistánu se jim podařila velice rychle) a nasazení tajných služeb je pro tento cíl ideální. Bombardování jedné z nejchudších zemí světa bude mít opačný efekt.
0/0
30.10.2001 12:23

barbudo

Re: O rozměr víc
Teorie "zájmů" současného vedení USA je diskutována (na jiných serverech) už od 11.9., protože nejen, že jde o zájem USA, ale nápadně mnoho současných představitelů USA má "osobní" ekonomické zájmy podporující tuto teorii. Pravdu se dozvíme, až začnou tahat trubky. Potom by ale hrozilo nebezpečí, že až se k lizu dostane skupina se zájmem v oblastech jako měď či ledek, ukáže se, že datum útoku 11.9. byl vlastně podpis nějaké ultralevé teroristické skupiny z Jižní Ameriky. Ono to totiž, čistě náhodou, 11.9. je výročí fašistického převratu v Chile (největší akce CIA té doby). Pokud by šlo o vytváření dalších TAJNÝCH důkazů, jistě se dá vygenerovat cokoli. Pokud by ovšem tohle byla pravda, pokud by to, že GWB hovoří ve svém projevu o "trestání NÁRODŮ", nebylo nedorozumnění, pak nás potěš ....
0/0
30.10.2001 13:08

Havran

Re: O rozměr víc
Dalsi salonni kecal co si po slofiku na gauci vypotil ptakovinu. Vsichni jsou padousi jenom my v Cechach vime jak to doopravdy bylo. Vsude nejake spiknuti a nevic tech nhusnych imperialistu ve Washingtonu a k tomu je jeste podporujou ty hnusny bolsevici z Moskvy. Jeste ze mi v tom nasem zaprdenu, ale teplicku vima jak to skutecne je. Nechtejte po nas ale zadne ciny, my jsme tu pouze od kecani. Nam se rozpadaji transportery, padaji helikoptery, toulaji se protitankove strely a hlavne si nechceme rusit svuj klidek a pohodu
0/0
30.10.2001 13:09

Biermann

Re: Re: O rozměr víc
No kdyz sme u tech nasich vrtulniku. To si cetl, ze kdyz priletel vrtulnik Chinook, aby vyzvedl jednotku rangers, kteri celili utoku Talibanu, tak jim upadl podvozek ? Cili vsude se neco najde.
0/0
30.10.2001 14:23

Havran

Re: Re: Re: O rozměr víc
To je pravda. jen s tim malym rozdilem ze oni jsou ve valce a litaji desitky mozna stovky letu denne v mnohem yezsich podminkach. U nas se to dejev naprostem klidu za stavu kdy si jeste muzou vybrat. Presto zkusene vyberou transportery, ktere se rozsypou. To znamena ze je bud vybiraji blbci a nebo jsou na srot vsechny. To same plati pro helikopteru ktera spadla s kosmonauty. Pokud to nebyla chyba pilota, tak at mi nikdo netvrdi ze neni schopna helikoptera pro vladni (statni) ucely. Pokud ne, tak to uz se nestacim divit, jaktoze jsme plnymi cleny NATO a ne jen maskotama na fasade bruselske centraly.
0/0
30.10.2001 14:36

babajaga

Re: Re: O rozměr víc
Havrane, je videt, ze jste odkazan na to, co se predestira k veremi v nasich mediich. Zacinam byt alergicky na jakoukoli agresivitu, i tu verbalni, kterou tady obracite proti nekomu, kdo si (narozdil od Vas) je zrejme schopny alespon precist clanek v jinem, nez nasem (podle Vas zrejme zaprdenem) jazyce.
0/0
30.10.2001 15:07

tdhr

"Humanistům"
Doufám milí spoluobčané, že poskytujete přístřeší alespoň jednomu vousatému talibanskému, palestinskému či jinému takovému chudáčkovi. Ostatně pokud jste nikoho takového nesehnali, vězte že již jsou na cestě do Evropy hodní hoši z Talibánu a jistě budou potřebovat vaši humanitární pomoc. Za vaše dobrodiní se vám brzy odmění prodejem drog, či pěkným ohňostrojem. No a za 50 let se budou vaše dcery dívat na svět přes průzory ve svých hadrech, zabaleny od hlavy až k patě, a vzpomínat, jací že to byli pašáci ti naší předkové...
0/0
30.10.2001 11:29

Shreem

Re:
Pokus o zesmesneni pomoci ironie spojene se sarkasmem - pekny pokus, ale spis to svedci o tvych paranoickych problemech nez o nebezpeci toho, ze "nase" dcery budou muset chodit za 50 let v burce.
0/0
30.10.2001 11:42

tdhr

Re: Re:
Hm. Je vidět, že tvůj problém je vypít každý den nějaké to pivo, klapky na očích, že by byl tento problém v Kosovu, Makedonii, to ti samozřejmě nic neříká. No a je klidně možné, že se ještě dožiješ této situace v Německu a ve Francii. Ovšem pohledem přes pivní sklenici to poznáš jenom tehdy, až ti tvůj potomek přivede příslušníka nepřizpůsobivého a práce se štítícího etnika jako svého životního partnera.
0/0
30.10.2001 12:04

Graetar

Re: Re: Re:
"Nepřizpůsobivé etnikum"? Zvoní mi v uchu - tenhle obrat už jsem někde slyšel...
0/0
30.10.2001 13:29

tdhr

Re: Re: Re: Re:
Jo například taky cikáni, žijící na našem území nejméně 500 let. Jinak viz Ottův slovník naučný.
0/0
30.10.2001 13:42

Shreem

Re: Re: Re:
hm, tak ted si mi to dal. pivo piju pouze prilezitostne a s mirou. ale vono je lepsi napadnout puvodce nazoru nez nazor samotnej, tak to delali uz bolsevici. ale ty jisten nejsi bolsevik, ale pravicovy demokrat. hodne stesti.
0/0
30.10.2001 13:58

anonym

Nostradamus
Neda se nekde na netu sehnat kompletni text Nostradamovy knihy predpovedi v CZ nebo EN? Slysel jsem, ze tu pasaz o dvou ocelovych ptacich a dvou horach ze skla v novem meste tam si Amici vymysleli?!
0/0
30.10.2001 11:08

Vlada

Re: Nostradamus
To si pry nevymysleli amici, ale v 80. letech jeden kanadsky student, aby dokazal, ze kdyz se proroctvi spravne naformuluje, muze se napasovat na cokoli. Psali o tom nedavno v Reflexu. Ocividne dokazal, ze ma pravdu.
0/0
30.10.2001 11:28

Premek

Re: Nostradamus
Hmmm, zkus www.google.com, jestli neco existuje, potom se to dozvis prave tam. Uz jsi neco podobneho zkousel, vyhledavaci enginy jsou prave k tomu urcene...
0/0
30.10.2001 11:53

anonym

Nostradamus
Neda se nekde na netu sehnat kompletni text Nostradamovy knihy predpovedi v CZ nebo EN? Slysel jsem, ze tu pasaz o dvou ocelovych ptacich a dvou horach ze skla v novem meste tam si Amici vymysleli?!
0/0
30.10.2001 11:04

Frankie

Re: Nostradamus
Samozřejmě, že ta předpověď je blbost. Nevím, jestli si to vymysleli Amíci nebo někdo jiný, u nás jsem to poprvé četl od Františka Fuky tuším na Seznamu asi týden po útoku. Bylo mi podezřelé, že Fr. Fuka neuvedl internetový zdroj, ačkoli ho o to jeden z respondentů žádal. Kouknul jsem se tedy sám (www.nostradamus.org a odtud dále) a nic o zlatém městě, hromobití a dvou bratrech roztržených Chaosem tam nenašel. O dva týdny později o tom psali i v MF DNES, jako o jednom z mýtů, šířících se kolem událostí WTC. Nedivil bych se ale, kdyby se to některý z Nostradamových učňů nepokusil do jeho knih propašovat.
0/0
30.10.2001 13:13

barbudo

Jak se nám to hodí ... až nám to celé někdo hodí na hlavu
Když se nám to (USA&spol.) hodilo, použili jsme území Afghánistánu k výcviku islámských fundamentalistických teroristů. Bojovali přeci proti našemu nepříteli - SSSR. To, že tito teroristé, krom úspěšné destabilizace SSSR také rozvrátili Afghánistán a decimovali obyvatelstvo nám bylo úplně jedno až do doby, kdy někdo prohlásil, že za útokem na WTC stojí tito "naši" teroristé z Afghánistánu. Bombardujeme tedy Afghánistán, chytráci (naštěstí jen v Čechách) navrhují vyhubit obyvatelstvo Afghánistánu atomovými zbraněmi. Až si někdo všimne (a bude se mu to hodit), že útok na WTC proběhl v den výročí fašistického převratu v Chile (největší akce CIA té doby) a tudíž to může být také dílo některé ultralevicové latinskoamerické skupiny, poletí bombardéry zase tam? Až se prokáže, že za letošními dopisy s antraxem stejně jako za loňskými a předloňskými stojí domácí (USA) fašisté, koho budeme bombardovat?
0/0
30.10.2001 11:00

merv

Re: Jak se nám to hodí ... až nám to celé někdo hodí na hlavu
To je zase pár "chytrých" slov id inteligentního soudruha,bože můj,kolik takových blbců ještě kolem nás žije....
0/0
30.10.2001 11:09

ataman

Re: Re: Jak se nám to hodí ... až nám to celé někdo hodí na hlavu
... s tebou o jednoho více
0/0
30.10.2001 11:55

barbudo

Re: Re: Jak se nám to hodí ... až nám to celé někdo hodí na hlavu
Jo, a ty svině komunisticko-pacifistický ještě ke všemu chodí do práce taky do vlády USA, do senátu USA (pokud se tam zrovna pracuje), do obou sněmoven v Britanii a vůbec je asi potřeba to všechno vybombardovat, že jo soudruhu-bratře-soukmenovče-....
0/0
30.10.2001 12:07

Honza

Re: Jak se nám to hodí ... až nám to celé někdo hodí na hlavu
Lidi, neberte barbuda vážně, on asi píše z Bohnic; projděte si schválně články o Afganistánu a vždy ho tam najdete..., vždy se snaží vystupovat v roli mentora, toho chytrého v pozadí. Často mění názory, a to diametrálně. Jen se prostě snaží zviditelnit. Většinou sprostě zesmešní lidi, jejichž článek má jakýkoliv emotivní náboj a to naprosto bezdůvodně. To vše mě dovádí k názoru, že je to BLÁZEN.
0/0
30.10.2001 13:49

barbudo

Tomu říkám vybrané argumenty.
Asi došlo k nedorozumnění. Domníval jsem se, zde jde o diskuzi. Diskuze je výměna názorů. Pro výměnu emocí a nadávek se v Čechách používaly hospody. Holt, časy se mění. Co se týče zesměšňování, nevím o tom, ale pokud jsem se někoho dotknul, nebylo to ve zlém a tímto se mu omlouvám. Co se týče sprostoty, pak nevím o čem mluvíš. Pro pořádek. Našel jsem si Tvé příspěvky na tomhle serveru v oblasti diskuzí kolem terorizmu. Našel jsem jenom tři (pokud jich tu je někde víc, omlouvám se). V jednom příspěvku nazýváš účastníky jiného názoru "demagogickými idioty", ve druhém argumentuješ slovy "falešný humanista" a "demagogické bláboly" ve třetím slovy "vyčuranej" a "demagogická rétorika". Tak Ti nevím....
0/0
30.10.2001 22:23

lonew

bohatí X chudí
Nemyslím, že by to byl boj ,chudých proti bohatým'. V Africe, v Číně i v jiných ostatních zemích jsou milióny lidí žijících v podobných podmínkách. A páchají teroristické útoky? Ne! V čem je tedy problém? K útokům: ať už by se Bush rozhodl tak ci tak, vsechno je spatne. Nové tisíciletí zkrátka vůbec nezačíná dobře. Bohužel, je to jen začátek.
0/0
30.10.2001 10:49

Frankie

Re: bohatí X chudí
Hřebíček na hlavičku!!! Že by to bylo tím, že v Číně, střední a jižní Africe není islám nebo je tam jen menšinovým náboženstvím?
0/0
30.10.2001 10:54

Shreem

Re: Re: bohatí X chudí
jj, napriklad v JAR se pred takovymi patnacti lety uplatnoval aparthei a Mandela(nynejsi prezident) sedel v lochu. svet se meni, lidi se meni, co neni, muze byt. problemy jsou ted vsude a ja rikam, ze hlavni pricinou je zase ten smradlavy dolar.
0/0
30.10.2001 11:48

Frankie

Re: Re: Re: bohatí X chudí
Nejsi trochu mimo? Pokud vím, byla tu řeč o teroristických útocích. Apartheid neapartheid, já si nevzpomínám, že by nějací teroristé z JAR něco ve světě vyhodili do povětří nebo spáchali sebevražedný atentát. Mimochodem, apartheid je tam pořád, akorát teď naruby.
0/0
30.10.2001 12:28

Shreem

Re: Re: Re: Re: bohatí X chudí
Ono se tezko diskutuje s clovekem, ktery neni schopen zachytit ducha prispevku, ale pouze cte to, co vidi a neni schopen sam domyslet, co je mysleno, ale neni napsano... Chtel jsem tim rici, ze islam s tim nema nic spolecneho. Mas mnoho zemi, ktere vubec zadnym zpusobem neohrozuji tvou bezpecnost. V JAR byl apartheid coby statni zrizeni, kde cernosi byli podlidi. Kdyby ses tam narodil jako cernoch, pochopil bys rozdil mezi islamem a apartheidem velmi rychle. To vlada apartheidu si mohlo s talibanem potrast rukou. Ale vladli tam bili, vladli cernym, a nedelali problem USA a neposlali je k sipku. Takze zpet. Islam s tim moc nesouvisi. A jeste otazku, ktera jiste vyzkousi tvou logickou schopnost uvazovani - jak to myslis "mimo"? jako kde "mimo"?
0/0
30.10.2001 14:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.