Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát se bojí, že skončí jako šéf Novy

Ministr kultury Pavel Dostál začal jako první podnikat kroky, které mají chránit český majetek: zakázal vývoz památek. Český stát se obává, že by mohl dopadnout stejně jako ředitel Novy Vladimír Železný. Tedy že by soudy po celém světě mohly kvůli prohrané mezinárodní arbitráži s americkou společností CME začít obstavovat majetek státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HonzaB

Stát se bojí, že skončí jako šéf Novy
Zavřít železnýho, já to platit nebudu
0/0
27.10.2001 18:04

Bodie

židovina
Pan Dostál se v dobré víře snaží zachránit něco, co současný zkurvený židobolševický režim ještě nestačil prošustrovat. Vychcaný žid Železný patří bez milosti do kriminálu i s jeho tajtrlíky.Neboť stále platí - kde so smrdí židovinou, tam z toho kouká vždy nějaká lumpárna, zlodějina.
0/0
27.10.2001 5:20

posledni emigrant

Harry v hypnoze
Harry, trikrat lousknu prsty a Vy se proberete.1.Neni Vam divne, ze kdyz je republika v poslednich osmdesati letech z vnitrnich pricin nejak dost marod, ze se nam pak hlasa zvenku nejake dodrzovani neciho prava? 2. Nepripadne Vam podivne, ze kdyz si to doma neumime sami srovnat, posilaji nam nejdulezitejsi zpravy pomoci postovnich holubu? 3.Nekoukejte po nich, do te evropske iluze, ze Vam sama pricaruje nejakeho Janka, ktery bude za Vas tahat nase zasmradle kastany z ohne.Harry , tam venku v tech vyspelych bananovych statech, po nas v Cechach a na Morave nikdo ani nestekne, dokud si neudelame poradek sami doma.Budou se s nama muset bavit, az budem mit zas jednou cistej stul s chlebem , soli a pravdou na stole. S chlebem, ktery neni nakousavan zadnou domaci krysou, protoze jsme je jednoduse vycadili. S cerstvym chlebem, ktery neni obstaven protisluzbou. Srovnejme si veci doma a pak se koukejme pres plot. Harry, pokud tohle neklapne, pak mame nadeji blizkou te, kterou maji i Luzicti Srbi.
0/0
27.10.2001 0:02

jacek

ZAVŘETE ŽELEZNÉHO
A co takhle zavřít Železného a novu předat Klingerhamerovi a vše by bylo v pohodě, ne?
0/0
26.10.2001 15:12

Olin

Opravdu milion?
Opravdu se zde hovoří o jednom milionu dolarů? Nemá to být miliarda? To je jen 40 milionů korun. Ta částka stojí za to, abychom si jako stát dělali ostudu? Vždyť 40 milionů korun je vlastně směšná částka. Ministerstvo kultury dalo na akci prezentace našeho malířství ve Francii Národní galerii 100 milionů a akce je tímto rozhodnutím ohrožena. Tak to mi hlava nebere...
0/0
26.10.2001 12:18

Martin

Re: Opravdu milion?
clanke jsem pochopil tak, ze ten nilion $ jsou soudni vydaje a v nejakem nasledujicim slyseni by mela padnout suma na nahradu CME
0/0
26.10.2001 12:31

Olin

Re: Re: Opravdu milion?
Takže pokud stát prohraje celý spor, tak bude platit částku rovnající se téměř výšce stávajícího státního dluhu? Tak tedy případná prohra tento stát dokáže ekonomicky položit na kolena? To je super. Ale hlavně že máme 'vynikající' kanál TV NOVA. Ale mám pocit, že za tou prohrou stojí neschopnost státních úředníků a šlendriján v řadách najmutých právníků a obhájců. Asi je čas začít shánět peníze kde se dá. Prodat v privatizaci už není co, tak bychom měli požadovat finanční náhrady za léta komunismu od našich bývalých a současných spojenců Velké Británie a Francie za nedodržení mezinárodní smlouvy o vzájemné vojenské pomoci, kterou nenaplnili v roce 1938 a tím nám následně způsobili značné škody, protože tím usnadnili nebo dokonce umožnili nástup komunismu u nás. Toto je daleko logičtější, než ona náhrada za 'neochranu' investic.
0/0
26.10.2001 12:43

des

Re: Re: Re: Opravdu milion?
Oline ty to vydíš jako pani Zelená z básníků, tj. přes tlustý sklo a zkresleně. Ale v podstatě chápu tvé rozčílení na d tím, že budeme možná platit 40 miliard Kč. K ostatním myšlenkám se raději nebudu vyjadřovat, jsou to bludy.
0/0
26.10.2001 13:58

Olin

Re: Re: Re: Re: Opravdu milion?
Jaký bludy? Prostá logika.
0/0
26.10.2001 14:06

Vaclav

Zelezny si nakradl a Cesi ted budou chodit kanalama.
Zelezny si nakradl a Cesi ted budou chodit kanalama. A ta ostuda: Dostal se mozna za to , ze je Cech stydet nebude, protoze vedle Zemana vydrzi jen hrosi, ale co normalni lidi. To si nechate libit ?
0/0
26.10.2001 12:07

Jan

At zaplati zlodej
Zjevne Dostal poklada za dobrou pstrosi politiku. Ze by se postavil zase treba osnaty drat na hranicich. Po Zemanovi i Doslal chytnul nejakou nemoc která vyrazne snizuje inteligenci. Ja bych navrhoval vzit Zeleznemu vse co ma / dle Klingerhamera by Zelezny před Novou chudy jak kostelni mys/ a z toho zaplatit Americanum.
0/0
26.10.2001 11:51

jakub

proč to máme platit my ?
Osobně si myslím, že by alespoň náklady toho řízení mohly zaplatit ti právníci co to projely.
0/0
26.10.2001 11:03

Clifford Chance

Ja nic ja muzikant
Mi prece za to nemuzeme, kdyz mi radit my myslet, ze mit pravda. Ostatne stat za to dobre zaplatit. Tak proc ho trochu nepumpnout ?
0/0
26.10.2001 10:35

Harry

PRÁVNÍ STÁT nebo BANÁNOVÁ REPUBLIKA
Ministr Dostál přinesl další dobrý příspěvek k chápání právního státu v České republice. Teď už bude všem naprosto jasné, že závazky se nemusí dodržovat, a to ani když jsou pravomocně přiznané. Lepší je přece někam "ulít" majetek (převést na známé, rodiné příslušníky apod.), aby se k němu nedostali exekutoři, než zaplatit věřiteli. Pak se nikdo nemůže divit, že jsou daňové nedoplatky tak vysoké a platební morálka tak špatná, když sám stát, potažmo významné politické strany v něm působící, necítí potřebu dostát svým závazkům. Naši přední politici, a tím myslím nejen ty působící v exekutivě, by si měli uvědomit, že každý stát je vázán mezinárodními smlouvami, které uzavřel, a proto musí upravit svou vnitrostátní legislativu tak, aby nebyla s jeho mezinárodněprávními závazky v rozporu. To, že je určité jednání v souladu s našimi právními předpisy, ještě nezprošťuje Českou republiku odpovědnosti, když dojde k porušení závazku přijatého mezinárodní smlouvou. Stejně je stát vázán i pravomocnými nálezy rozhodčích soudů, pokud je založena jejich pravomoc a působnost. Jen tak dál, k "banánové" republice už nemáme daleko.
0/0
26.10.2001 10:27

Michal Ambroz

Re: PRÁVNÍ STÁT nebo BANÁNOVÁ REPUBLIKA
S panem Dostalem jste to asi spatne pochopil. Jen provadi svoji praci, znazi se hajit zajmy sveho ministerstva kultury, a rekl bych ze dost pohotove. Taky mi nepripada spravne, aby za problemy, ktere se vubec netykaji tohoto resortu cezky stat nezaplatil nejmene nahraditelnymi komoditami a sice umeleckymi dily. Nezbyva nez pogratulavat k vcasnemu politickemu tahu a se svym hnevem se obratit na ministerstvo financi nebo zakonodarce jako celek.
0/0
26.10.2001 11:14

honza

Re: Re: PRÁVNÍ STÁT nebo BANÁNOVÁ REPUBLIKA
Souhlasím, odpovědnost je na panu náměstku Zelinkovi z ministerstva financí. On je tou osobou, která má na starosti arbitrážní řízení. Asi je na čase, aby se šel živit někam jinam. Alespoň já ho ze svých daní dále živit nehodlám a to samé platí o placení těch právníků co mu radí.
0/0
26.10.2001 11:30

Harry

Re: Re: PRÁVNÍ STÁT nebo BANÁNOVÁ REPUBLIKA
Souhlasím s Vámi, že by nebylo šťastným řešením věci, kdyby kvůli úhradě závazků České republiky souvisejících s případem ČR v. CME došlo v zahraničí k exekučnímu prodeji předmětů kulturní hodnoty ve vlastnictví státu. Nicméně si musíme uvědomit jednu věc, a to jakým způsobem probíhají exekuce prodejem movitých věcí. Nejprve musí být exekuce nařízena, potom bývají věci na něž je exekuce vedena sepsány, popřípadě zabaveny, a k jejich prodeji v dražbě, případně mimo dražbu (zcela mimořádně), dochází až s odstupem několika měsíců. Až do okamžiku zpeněžení exekuovaných věcí má dlužník možnost zaplatit částku, pro niž je exekuce nařízena, v penězích. Česká republika by měla dostát svým splatným závazkům bez nutnosti toho, aby se její věřitelé domáhali svého práva nařízením exekuce v zahraničí. Postup ministra kultury je proto z tohoto pohledu velmi krátkozraký. V dnešní době není možné natrvalo se uzavřít před světem, aby se stát vyhnul plnění svých povinností. Nebo chceme, aby byla Česká republika v zahraničí prezentována jako stát, který v případě, kdy je mu uložena povinnost pravomocným rozhodčím nálezem, "chytračí" a hledá způsoby jak této povinnosti nedostát. Z pohledu případných zahraničních investorů tento postup České republiky, zastoupené ministerstvem kultury, určitě nebudí důvěru.
0/0
26.10.2001 12:14

zjg

ostuda
Pokud je rozhodnutí o nákladech vykonatelné, tak zůstává rozum stát nad skutečností, jak může právní zástupce radit, aby Česká republika neplatila. To se asi Clifford Chance moc nepovedlo. Jedna věc je taktika vedení sporu a jiná je nerespektování platného a vykonatelného rozhodnutí. V případě, že by tímto vznikla ČR škoda, neváhal bych ji požadovat po zmíněné právní firmě. Ps: možná že by stát měl začít přemýšlet i o tom, zda Clifford Chance plní to co se od největší právní firmy na světě očekávalo. Pokud ne neváhal bych změnit firmu dokud je ještě čas.
0/0
26.10.2001 10:22

Pepa

Mely by to zaplatit.
Radsi se vzdam nejakych penez, nez mit mezinarodni ostudu a priznavat ze jsem si zvolil vladu sizunku a podvodniku. Co takhle udelat sbirku na to zaplaceni dluhu?
0/0
26.10.2001 10:14

posledni emigrant

state neboj se!
Mily pane Sidlo, vazeny pane Vitvare, Vase reserse a potrebna shrnuti jsou trefna. Proto mam doopravdy radost z Vaseho clanku.Je radost cist, kdyz ruka s perem je vedena myslenkou pravdy. Dekuju. Vazeni panove, nestalo by za to napsat ctenarum take na tema: zakaz kradeni pamatek a vyvazeni do ciziny? Kolik v Cechach prebarvenych almar treba nabilo se probouzi treba v Hamburku do sveho uslechtileho staleteho lesku? Mrknete se na to, bylo by to prima. Jinak tusim, ze tak nejak v pozadi (a to je spravne, ze jen v pozadi)drzite Dostalovi palce. Jste prima. Nashledanou.
0/0
26.10.2001 10:13

Klídek, mi to zaplatíme
To je bomba. Tak Železný se topí v penězích a JÁ mám zaplatit za to, že poslal CME do řiti. Už se těším na to, jak půjdu po ulici a policajti mi seberou mobil a prodají, protože stát musí schrastit milion dolarů pro CME. Ať to zaplatí politici a nebo klub důchodců ve vládě. Já za to nemůžu. Zajímalo by mě, kdy konečně nastane doba, kdy politici budou finančně zodpovědni za svou práci. To bude problém, protože oni žádnou práci nedělají.
0/0
26.10.2001 10:08

Martin

Stat se nema co bat, ale ma respektovat pravomocne rozhodnuti.
Tak to vypada, ze nase vlada vytvorila skvely precedens: az mi soud ulozi platit komukoliv nejakou nahradu, pekene se na to vybodnu a budu tvrdit, ze se mi rozhodnuti nelibi :PP Potom podam odvolani a peknych par let si budu zit v klidku s nakradenymi penezi tak jako ted Zeleznak a a nasi vladni predstavitele (nejde jen o penize, ale obecne o soudni vyroky tykajici se vlady a jejich lidi). Stydim se za nasi vladu, nase zakonodarce a nase vycurane Zeleznaky temer pri kazdem setkani s cizinci, kdykoliv prijdou na pretres podobna temata. Neexistuji argumenty na obhajobu jejich jednani
0/0
26.10.2001 9:53

Martin

Re: Stat se nema co bat, ale ma respektovat pravomocne rozhodnuti.
Za to, že máme "díravé" zákony Železný nemůže, jen toho využil, ostatně jako každý, komu to v tomto státě trochu více myslí.
0/0
26.10.2001 10:03

Martin

Re: Re: Stat se nema co bat, ale ma respektovat pravomocne rozhodnuti.
1. nic to nemeni na skutecnosti, ze padlo rozhodnuti a stat toto rozhodnuti nerespektuje. Tim se prezentuje jak onaprosto neduveryhodny partner pro jakekoliv jednani (i ve vztahu k EU). Dovedu si predstavit situaci, ze by padlo rozhodnuti priznive pro nas stat a ten bynyni tyto peonize vymahal po druhe strane. Jiste by argumentoval pravoplatnosti vyroku arbitraze 2. to, ze padlo takoveto rozhodnuti jen dokazuje, ze to neni deravosti (alespon v teto oblasti) zakonu nybrz laxnosti nasich predstavitelu. RRTV pocinaje, pres vladu, ktera tomu nezabranila a jen prihlizela (Zelezny je dostatecne loajalni prednim politikum, tak proc by mel jit proti nemu??) a parlamentem konce, ktery se na onu RRTV zvolil
0/0
26.10.2001 10:11

AAMM

Proc to mam platit ?
Kruci, proc ja mam platit to, ze Zelezny uplacel (penezy, vlivem, sliby) par pitomych poslancu a jejich pohunku (Rady pro televizi) mu pomohli vyhodit "nase americke pratele" ?? Vzpominam jak je kdysi branil v poradu Volejte rediteli. Cela republika zapalti par miliard, aby Zelezny mel majetek nekolik milionu. Nastal cas pro upravu danovych priznani, protoze toto platit neminim.
0/0
26.10.2001 9:23

J.V. CBudejovice

CME - banda vyčůraných vykuků
Moc nechápu co vlastně CME chce existuje tzv. rizikový faktor podnikání, já když si koupím akcie společnosti která krachuje tak jí taky nemůžu žalovat, že ty akcie mají hodnotu nula, s tím rizikem jsem do toho šel. Nevím podle jakých zákonů CME podnikala, mám pocit, že podle těch jaký se jim zrovna hodí do vínku. Nejsem stoupencem pana Železného a nemám ho rád je to zrovna takový vykuk jako p. Vávra a celá CME. Žalovat stát kvůli vlastní hlouposti mi připadá absurdní a doufám, že se jen tak nevzdáme.
0/0
26.10.2001 9:11

Erik

Re: CME - banda vyčůraných vykuků
A´T už v CME vyčuraní jsou nebo ne, faktem zůstává, že existuje pravomocné rozhodnutí, že ČR má uhradit náklady řízení asi 1 milion USD. Pokud se tomu vláda vyhýbá, staví celý stát do naprosto nedůvěryhodné pozice a chová se jako ti podnikatelé, kteří se za každou cenu vyhýbají splatným pohledávkám. Fakt, že vláda chce rozhodnutí arbitráže napadnout před soudem, nemá význam, protože rozhodnutí je pravomocné. Podobný princip platí i v českém právu-pokud chce někdo podat mimořádný opravný prostřdek proti pravomocnému rozhodnutí, musí splnit povinnost ukládanou mu tímto rozhodnutím a teprve potom si může stěžovat. V případě úspěchu je mu samozřejmě plnění vráceno a stejně by to proběhlo i v tomto případě.
0/0
26.10.2001 9:25

Honza

Re: Re: CME - banda vyčůraných vykuků
Presne! Je to pravoplatne a stat to musi dodrzet, jinak to neni stat, ale mafie, ptz ta take taktizuje a nedodrzuje zakony pokud se ji to nehodi. Stat je od toho, aby byl vzorem v dodrzovani zakony, kdyz je nedodrzuje stat, jakym pravem by to pak zadal po svych obcanech? A jeste jedna poznamka. Pokud nebudou odpovedni PRIMO fyzicke osoby, co maji primou odpovednost ve vlade, parlamentu atd za podobne situace, tak to vzdy bude spatne. Proste tyhle lidi se schovavaji za dav a za ochranu prave toho statu jako instituce. Kdyby ale slo PRIMO o ne a hrozilo jim PRIMO nebezpeci, vsadim se, ze by si dali SAKRA pozor, aby nedelali ty desny lumparny a svinstva jako ted. Proto jsem pro to, aby se prosazovala PRIMA odpovednost soudcu, ministru, poslancu a senatoru a nedelalo se to jakousi zastupnou formou.
0/0
26.10.2001 9:46

Lukas

Re: Re: Re: CME - banda vyčůraných vykuků
Jedna vec jsou zavazky statu a druha vec je kvalita sluzeb pravnicke kancelare. Jak je mozne, ze muze CME uspet u arbitraze s argumentaci, ktera se podoba spise stavu, kdy hodny socialisticky stat pohlida drahouskovi CME vsechny investice a na Vanoce posle jeste blahoprani s podepsanou spolecnou fotografii clenu vlady? Mel jsem dojem, ze kdyz nekdo operuje s takovymi penezi jako CME, tak by mel byt dospely, ale u predstavitelu CME vyjimka potvrzuje pravidlo. Spravny verdikt by tedy mel znit - CME zpatky do materske skolky a pravnici vratit diplomy.
0/0
29.10.2001 9:17

hh

železný je kurva
0/0
26.10.2001 8:49

Milan

Železný
Asi v půlnoci jsem napsal komentář k tomuto článku, že v každé normální zemi jsou zloději ve vězení a v ČR denně na obrazovce. Prsty Vl. Železného jsou tak dlouhé, že tato věta se nedožila rána. Milan Ml. Boleslav
0/0
26.10.2001 8:22

I.S.

Ach ten náš drahoušek Železný ...
... a jeho zlatíčka z RRTV a mediální komise parlamentu ... jak se jim odvděčit ?
0/0
26.10.2001 7:56

Geroc

Re: Ach ten náš drahoušek Železný ...
Posbírat jim majetek. Určitě by se ten miliónek USD vybral.
0/0
26.10.2001 8:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.