Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motejl: Potíž je v časném vstávání

Ombudsman Otakar Motejl už dostal celkem osm stížností proti letnímu času. Avšak poté, co si nechal zpracovat podklady, se rozhodl, že stížnost proti letnímu času k Ústavnímu soudu zatím podávat nebude. "Mám k dispozici expertní stanovisko prezidentky Akademie věd Heleny Illnerové. Z něj vyplývá, že v důsledku změny času mohou nastat i psychické potíže, především při přechodu ze zimního na letní čas, a že tuto změnu mohou vnímat zvlášť citlivější lidé. Ale nejde o ohrožení zdravotního stavu obyvatelstva, což by mohl být pro mne důvod k tomu, abych se obrátil na Ústavní soud," řekl Motejl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivo Horák

Vy nemáte rádi delší večery?
Obecně mám rád přirozený běh světa. Proti letnímu času však nic nemám. Nejen proto, že bychom po jeho zrušení byli v Evropě bílou vránou. Podobně nelze v moderní společnosti mít na hodinách jiný čas v Karlových Varech a jiný v Ostravě. A že se taky liší. Hodinový skok je běžný při každém cestování v západním či východním směru. Většina lidí nemá s menším posunem času zjistitelné problémy. Konečně, buďme upřímní. Není velké většině z nás (možná na rozdíl od pekařů milejší letní světlo po deváté večer než kuropění před čtvrtou ranní?
0/0
30.10.2001 9:22

Emission

Národní byrokracie od sebe zásadně opisují to nejhorší
Zasahovat si dobrovolně do životního cyklu dvakrát ročně je hloupé a v důsledcích se to nemůže vyplatit. Než se s tím doopravdy srovnáte, trvá to týdny, výkonnost je v tahu a průšvihů z nepozornosti musí přibývat. Zrušení letního času by byl dobrý bod programu politické strany :-)
0/0
27.10.2001 23:06

peta

?
Co to je letni cas?
0/0
27.10.2001 20:21

Olin

Problém je v životním stylu.
Myslím, že problém není v letním čase, ale v tom, že našim životním stylem je nepřirozeně brzy vstávat. Člověk má vstávat tehdy, když je odpočatý. Jaký je důvod k tomu, aby se vstávalo tehdy, pokud je to nepříjemné. Vsadím se, že kdyby se provedl průzkum, komu nevadí vstávat brzo ráno do práce, vyhráli by ti, kterým to vadí. Proč se chodí do práce na šestou nebo sedmou (i na pátou), co je to za nesmysl? Jaký má význam, když pětileté děti MUSEJÍ být násilím buzeny, aby byly odvedeny do školky, protože rodiče musí brzo do práce? Je to zločin. Navrhoval bych, aby se životní styl posunuj alespoň o jednu hodinu. Nikdy jsem nepocítil, že by mi letní čas vadil, protože se mi hrozně blbě vstávalo s ním i bez něho. Nikdy jsem si nezvykl vstávat v šest hodin. Nikdy. Byla to ždy moje noční můra. Vzpomínám si na ty hrozný chvíle, kdy jsem seděl na posteli se zalepenýma očima a ukecával se, abych vstal a šel do práce. našel jsem si tedy práci, kde mě nikdo nenutí chodit na šestou, ale mám klouzavou, takže vstávám v som až o půl deváté a potom jdu do práce. Rázem se ze mne stal spokojen člověk. Nepotřebuji budíka, protože biohodiny jsou ty nejpřesnější. Budím se v osm když do práce musím i když nemusím, přesně a s pocitem, že jsem se krásně vyspal a nemusím se přemlouvat, protože jsem svěží. To je prostě fakt. Já jsem si to vyřešil a věřte, že je to vynikající věc, vstávat tehdy, když jste odpočatí a ne tehdy, když musíte. Chtěl bych to ale dopřát všem, proto jsem za vznik iniciativy, která se bude zasazovat o změnu životního stylu posunutím všeho o jednu hodinu později. Kdo je pro?
0/0
26.10.2001 13:12

Pavel Jansa

Re: Problém je v životním stylu.
Já jsem pro všemi deseti! Ovšem nesmělo by to dopadnout jako iniciativa "Děkujeme, odejděte!", jak tak koukám kolem sebe, nevyspatejch lidí je tu hodně přes 60% - záleží na tom, jak by hlasovali v případném referendu. To referendum by mělo být složeno z několika otázek, aby se co nejpřesněji zjistil postoj obyvatel.<BR> Návrh otázek do referenda:<BR> 1. Máte problémy s ranním vstáváním do tmy?<BR> 2. Znáte ve svém okolí někoho, kdo má problémy s ranním vstáváním do tmy?<BR> 3. Má změna času dopad na váš organismus?<BR> 4. Znáte ve svém okolí někoho, kdo špatně snáší změnu času?<BR> 5. Pokud vám nevadí letní čas, uvítal byste jeho zrušení?<BR 6. Požadujete zrušení letního času i proti vůli Evropské Unie?<BR> 7. Pokud jste se stávajícím systémem začátků pracovních dob, vyučování, úředních hodin spokojen, uvítal byste jeho posun o jednu hodinu později (z 8-18 změnit na 9-19)?<BR> 8. Požadujete posun stávajícího systému o jednu hodinu později?<BR> Teď mě napadlo, že kdyby tohle vyšlo, tak výrobci kávy přijdou o zisky, neboť by určitě klesla její spotřeba - vždyť mnoho lidí je schopno v práci fungovat jen díky kafi a neuvědomujou si, že jsou vlastně legálními narkomany.<BR> PJ<BR>
0/0
26.10.2001 15:01

Míla

Re: Problém je v životním stylu.
Já jsem taky PRO!!! Ranní vstávání mi činí potíže celý život. Jsem klasická "noční můra" - můžu jít spát klidně ve 2-3 hodiny (a dělat třeba na počítači), ale vstát v 6 h. je pro mně nadlidský úkon. Do práce chodím na 9.hod., což jakžtakž zvládám. S letním časem problémy nemám, pro mně je 6.hodina ranní zakletá stejně v létě jako v zimě. Dokonce i když jsem někdy byla tak unavená, že jsem třeba usnula v 18 h. večer a spala nepřetržitě až do rána, tak jsem stejně měla problémy se vstáváním. Naopak - jsem schopna dělat den - noc - den. Myslím, že je to dáno geneticky a ne nějakou leností či nezodpovědností a že by člověk měl vstávat tak, aby byl odpočatý a "neléčil" se z toho půl dne. Mám známou, která musí vstávat do fabriky v 5 h. a letní čas ji velmi vadí. Když jsem zjišťovala proč, tak mi vysvětlila, že vstávat musí stejně, ale když je déle světlo, tak se ji nechce jít dřív spát. Což chápu. Tedy závěrem: v referendu bych hlasovala pro zrušení a pro celkový posun "životního stylu" o jednu hodinu dopředu.
0/0
26.10.2001 16:28

Pavel Jansa

Nevěřím ekonomickému přínosu letního času!
Už od konce 70. let, kdy byl u nás znovuzaveden nesmyslný letní čas se nemohu zbavit dojmu, že to žádnou ekonomickou úlevu přinést nemůže. A to z toho důvodu, že ti chudáci, kteří musí za tmy vstávat si MUSÍ rozsvítit a stejně tak se MUSÍ rozsvítit v provozech, kde se za tmy začíná pracovat. A přitom stejní lidé by si večer doma nerozsvítili, protože je světlo jak v normálním, tak v letním čase. Možná by to nějaký efekt přineslo v době 6 týdnů plus a minus od letního slunovratu 21. června. Ale jinak určitě ne. V našich krajích je to hlavně v lidech dělnického a zemědělského stavu, kteří žijí v touze být už v 15 hodin z práce doma. Dnes hlavně ženy, aby stihly telenovely na N@ově. A že kvůli lidem, kteří jsou nuceni chodit do práce na 6. hodinu jiní vstávají ve 2 hodiny aby je do té práce dopravili už nikoho nezajímá. A na hospodářská zvířata nikdo nehledí! Jak k tomu taková kráva přijde, když ji zničeho nic začnou ráno dojit o hodinu dříve a krmit zrovna tak. A když si na to konečně zvykne, tak se na podzim dojení a krmení zase o hodinu zpozdí - vždyť ji to plné vemeno musi strašně bolet! Nebylo by nejrozumnější celostátně posunout život o 1-2 hodiny? V západních zemích se obvykle v kancelářích nepracuje před 9. hodinou, zřídkakdy před 8. hodinou. Když jsem v letech 1982-86 chodil na gymnázium v Teplicích, tak jsme v 1.-3. ročníku začínali v 8:30. Až ve 4. ročníku se to posunulo na 8:00, což nás naštvalo, ale nic jsme s tím už dělat nemohli. Před tím byly alespoň prázdnější autobusy. Pak jsem žil 14 let v Praze a tam jsem si navykl chodit do práce mezi 8.-10. hodinou. Rok a půl jsem v Jablonci nad Nisou a tady jsou lidi úplně posedlí chodit do práce "v noci". Když jsem po půl roce tady konečně práci sehnal, BUM! začátek v 7:00 - majitel patří mezi skřivany. Já jsem odjakživa sova a před 6 lety se mi k tomu přidala záhadná nemoc. Čím dříve ráno vstanu, tím častěji musím na WC (ráno i 6x za sebou). O víkendu, když si přispím jdu jen jednou. Diagnóza zní dráždivý tračník, letos jsem s tím poprvé zašel do nemocnice. Přes léto se mě půl roku snažili vyléčit, ale marně a to všechno jenom kvůli tomu, že i když se mi podařilo posunout si začátek práce na 7:30, musím vstávat v 5:45 (i když mi cesta zabere jen 15 minut), abych se dostatečně vyprázdnil a mohl se vůbec na cestu do práce vydat. Tady na severu by mi ale změna zaměstnání nepomohla, časové poměry jsou jinde ještě horší. Z hlediska mého onemocnění a také z hlediska, že odjakživa si moje tělo odmítá celou dobu na letní čas přivyknout, vždy když k tomu mám příležitost, vyjadřuji nesouhlas a odpor letnímu času jako naprosto nepřirozené a nesmyslné věci. Je nové tisíciletí, časy se mění a proto bychom už konečně měli ten neustále plynoucí ČAS už konečně nechat napokoji a zbytečně s ním 2x ročně nehýbat. Pavel Jansa, 33 let, Jablonec nad Nisou Chci aby můj příspěvek byl VÝRAZNĚ zveřejněn. Sám noviny nekupuju, považuju to za zbytečné plýtvání papírem a divím se tomu, že zaměstnavatelé platí svým zaměstnancům část pracovní doby, kterou stráví čtením novin. Pokusím se tento text odeslat i do jiných deníků.
0/0
25.10.2001 23:08

Petr

Úspora?
Celá léta slyším z televize, že letní čas ušetří miliony korun. Ještě nikdy jsem neviděl studii, která přesně určí na čem, kde a kolik přeně se uspoří. Nepředpokládám, že ůsporou je omezené svícení. Za prvé. Můj laický názor je, že je zcela jedno, jestli musím svítit ráno kdy je ještě tma, nebo večer, kdy už je tma. Za druhé. Je mnoho předpisů, které mimo jiné říkají, jak velké má být osvětlení pracoviště. V praxi to vypadá tak, že ve výrobních halách se svítí často i přes den. Je toto také obsaženo v nějaké studii? Jestli někdo někdy viděl takovou studii a ví kde se taková studie dá nalézt ať mi prosím dá kontakt. Rád bych se s touto studií seznámil.
0/0
25.10.2001 22:28

Pošťák

Čemu se říká Letní čas?
Termínem Letní čas bych označil něco přechodného asi tak přes léto. Tzv. letní čas v našich zeměpisných šířkách trvá celých 7 měsíců a normální (středoevropský o celé dva měsíce méně). Mám pocit, že se jená o přechodnost typu pobytu sovětských vojsk.
0/0
25.10.2001 19:48

Sandstorm

Vstávat v pět???
Brzy ráno vstávají dobrovolně jen duševně nemocní lidé. Není to normální, to mi nikdo nevymluví. Chodím do práce na devátou, tj. vstávám v půl osmý a jsem polomrtvej. Letní čas je pakárna - v létě se den prodlužuje na obě strany, zrovna tak by tedy mohl letní den začínat později, světla by si lidi užili stejně. Kriplíci řvou, když vidí cokoli, co připomíná hákový kříž a přitom hájí Hitlerův "vynález". Jde o prkotinu, stačilo by ho jednoduše zrušit. Ale to u nás nejde, že?
0/0
25.10.2001 16:50

antix

léta diskusí
Zkusili jste si spočítat, kolik let už se vedou diskuse na toto téma? A už jste zaznamenali nějakou reakci, která by vedla k naději, že se vůbec něco může změnit?? Téma letního času patří k těm, které se v našem regionu nazývají "náserná". Spolehlivě zabírají a vždycky rozčílí. Jenom potvrzují naši občanskou bezmoc s čímkoliv hnout. Já si osobně myslím, že zavedení toho času udělalo víc škody než naopak. Nevím, co se např. tento měsíc ušetřilo, když je tma až do 7. Večer už od 17-18. Jestli by nebylo lepší nechat letní čas po celý rok a basta. Mně ranní vstávání nevadí vůbec, vstávám po celý rok před pátou, tedy i před čtvrou. Zato z večera nemám nic, po 22. hodině usínám. Ale vadí mi ta neustálá tma. Měli bychom možná pokusně zavést oslavy A. Hitlera jako vynálezce letního času, no, a pak by se snad konečně zrušil z politických příčin!
0/0
25.10.2001 11:56

Obyvatel

Re: léta diskusí
Problém je asi právě v té různorodosti. Mě naopak ranní vstávání vadí značně, ale zase pro mne není problém být vzhůru do čtyř ráno.
0/0
25.10.2001 15:00

marky

Re: léta diskusí
Hitlera do toho netahejte, to by se pak z politických příčin mohlo zase začít jezdit vlevo!
0/0
26.10.2001 8:02

Jirka

Skromný návrh
Ještě jednou k letnímu času, dovoluji skromný návrh. Když Vám ta hodina chybí, co takhle jít dříve spát. A chození později do školy, protože se harantům nechce vstávat? Nenechte je čučet do jedenácti na televizi. To jsem pak ráno ospalý i já. Nevím co na to na vesnicích, kde děcka vstávají v létě v zimě o půl šesté, aby přes dvě vesnice dojeli do školy. Nejsou ta vaše zhýčkaná?
0/0
25.10.2001 11:37

Obyvatel

Re: Skromný návrh
Líbí se mi Váš předpoklad kdy "čučet do jedenácti na televizi" je špatné a "vstávat v létě v zimě o půl šesté" je správné. Kde berete to přesvědčení že je to tak správně ? Je to tím, že to tak zatím dělá většina ? To ale ještě neznamená, že to není naprostý nesmysl. Svět se vyvijí/mění/přetváří a s tím se pomalu ale jistě boří i zažité pravdy. Obvykle ta změna přichází vždy s novou generací a ta předchozí ji označuje za "skandální", "zhýčkanou", "neslušnou", "zvrhlou", "zkaženou" ...
0/0
25.10.2001 15:15

Jirka

Re: Re: Skromný návrh
Já neříkám co je správné, já to nevím, u některých něco funguje, protože si zvykli, druzí nemohou nebo nechtějí a věčně brblají. Pravdou je, že mě by vadilo chodit na 9 do práce, co bych proboha do 9 dělal. Ale asi bych nerozpoutával nekonečné a k ničemu nevedoucí diskuse o něčem, co asi tak důležité není.
0/0
25.10.2001 15:53

Obyvatel

Re: Re: Re: Skromný návrh
Kdyby to nebylo důležité, tak tu nebude jediný příspěvek ;-) Mám pocit, že lidé se snaží o to, aby se jim žilo spokojeně a někdy k tomu stačí opravdu málo. Podívat se na některé věci s odstupem.
0/0
25.10.2001 16:26

Roman Danel, Horní Suchá

Re: Re: Re: Skromný návrh
Nikdo Vás nenutí chodit do prácer na devátou, to je Vaše svobodná volba! Ale mne LETNÍ čas NUTÍ chodit do práce o hodinu dříve, v tom je rozdíl. A pro mne to je naopak JEDNA z NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH věcí a naopak si myslím, že diskuze na toto tak závažné téma se vede hrozně málo. Já nejenže požaduji okamžité zrušení tohoto naprostého nesmyslu, ale ŽÁDÁM odškodné za každý rok, který jsem musel nesmysl snášet!!!!!
0/0
29.10.2001 22:17

jl

arogance
Prechody letni - zimni cas jsou typickou ukazkou arogance zdejsi ("zapadni") spolecnosti vuci jednotlivcum. Kvuli udajne a velice pochybne uspore energie jsou vsichni otravovani neustalymi a zbytecnymi zmenami casu. Osobne si myslim, ze ze zmen casu ma prospech pouze komise pro letni cas (urcite je to slusny koryto). jl
0/0
25.10.2001 10:51

marky

Souhlasím s panem Motejlem
Myslím si, že kdyby většina lidí chodila do práce aspoň na 8:00 a děti do školy aspoň na 8:30, tak by žádné problémy nebyly. Je tristní, že na začátku 21. století doplácíme na to, že kdysi ňákej Franz Josef vstával v šest (nebo ještě dřív?)
0/0
25.10.2001 10:42

Obyvatel

Re: Souhlasím s panem Motejlem
Je zajímavé, jak si lidé způsobují většinu problémů sami. Člověk má vstát, až se sám probudí. Má to lepší výsledky než přečíst desítky knih typu "Jak žít zdravě a radovat se ze života". Pro někoho je to šest ráno, pro jiného jedenáct dopoledne. Dnešní společnost sice na jedné straně už neví, čím by to obrovské množství lidí (smysluplně) zaměstnala, ale na druhé straně se tu stále lpí na osmihodinové pracovní době a to ještě ve většině případů brzo ráno. Pokud zde někdo mluví o škodlivosti letního času, tam já osobně považuji za jeden z nejzrůdnějších vynálezů lidstva budík. Chápu že jsou zaměstnání, u kterých je nutné aby se lidé sešli v nějaký čas. Ale není jich zase tolik.
0/0
25.10.2001 14:49

M@F

Časové posuny mě netrápí
protože z postele před devátou je zcela jistě hřích ....
0/0
25.10.2001 9:18

Leo

Dokud Moskva (Brusel) nerozhodne, nepomůže ani ombudsman, ani ústavní soud
Kladu si otázku, proč evropská konzumní společnost najednou nemá dost peněz na konzum pohodlí neposouvaného času a zdravotních výhod z toho vyplývajících (pro každého, nejen pro ty citlivé lidi, kteří ty změny okamžitš pocíťují - těm ostatním to prostě jen zkrátí život, aniž by o tom věděli). Jak to, že nám ta úspora 0,4% energie stojí za ničení zdravi?Odpověď je, že konzum zboží vždy někomu zvyšuje zisky, ale konzum zdravého času ne, proto se nenajde nikdo, kdo by se za to v Bruselu zasadil. (Je to stejné, jako s devitalizací - dokud někdo nevymyslí, jak ji zkombinovat s drahou chemoterapií, výrobci léčiv se vždy postarají o "důkazy" proti ní.) Vidím jediné východisko: založit stranu internetové demokracie, která by neměla žádný program kromě "voliči přímo rozhodují o každé otázce přes internet, zatímco parlament jen diskutuje (aby byly vysloveny argumenty pro i proti) a má právo veta, kdyby hrozilo porušeni lidských práv nebo základů mravnosti".
0/0
25.10.2001 9:04

rac

Tlachání a brečení
Kdyby lidi místo toho brečení si zjistili, že existují tzv. TATVY (proudění, které se mění po dvou hodinách a má vliv na určité činnosti člověka a je závislé na východu slunce). Také mně to vadilo a špatně se mi stávalo. Potom jsem si ale udělal program, do kterého zadám čas východu slunce a program mi vyhodí ideální čas pro spánek, usínání, otužování, relaxaci, atd. To je klasika lidí tohohle národa. Kdy konečně pochopí, že se musí chovat čestně a spolehnout sami na sebe? Ten pekař už mě taky štve. Dělá jako by zastupoval všechny občany, ale domnívám se, že ten letní čas většině lidem vyhovuje víc.
0/0
25.10.2001 8:49

bora

letní čas
Teda vážení, Vaše starosti bych opravdu chtěla mít. Copak v této republice není dost jiných závažnějších problémů, které se musí řešit ??!! Vzpamatujte se.
0/0
25.10.2001 8:42

Lidka

Ne letnimu casu a pracovni dobe od 6.00
Ja osobne mam s letnim casem obrovske problemy. Trva mi dlouho, nez si zvyknu (jsem zalozenim spise sova, tak se opravdu ucim rano vstavat), jsem casove dezorientovana, letos na jare se mi stalo, ze jsem prvni den prisla do prace o dve hodiny driv, druhy den o hodinu pozdeji (a uz slysim vasi namitku, ze neumim hodiny - ano, rozespala po ranu na hodiny opravdu nevidim). Je to pro me sileny stres. A ze bych tim neco usetrila? Ja osobne ani korunu. A stat? Diky mym zmatkum v praci o tom dost pochybuji.
0/0
25.10.2001 8:23

-

Re: Ne letnimu casu a pracovni dobe od 6.00
Najdi si jiny zamestnani kravo, ja taky nemuzu delat manekynku, kdyz jsem oskliva.
0/0
25.10.2001 8:32

Jirka

kde je problém
Lidi, starosti některých z Vás bych chtěl mít. Já prostě vstávám v šest, dám si kafe, cigáro, pustím televizi se zprávami nebo radio a jdu budovat kapitalismus. Kde je problém, proč stále přemýšlíte, jestli je to dříve nebo později, pusťte si ráno také zprávy nebo dělejte něco užitečnější. Prostě v šest je v šest a basta.
0/0
25.10.2001 8:11

Ales

Re: kde je problém
Naprosto souhlasim.
0/0
25.10.2001 11:26

Petr

Re: kde je problém
Jsou lidi a jejich hodně, co musí v šest stát za mašinou a budovat kapitalismus. Přičteme k tomu dojíždění do zaměstnání a pohoda je víš kde.
0/0
25.10.2001 22:08

bedriska33

kdy?
no navrhla bych letní čas od konce dubna do konce září. Jinak mě osobně nevadí, ale dcera se z něho vzpamatuje tak za 6 týdnů a teď až se přemění zpět - tak se vzpamatovává do vánoc. Odmala s tím má problémy, už jí je 12! - asi to není pro citlivější lidi to pravé ořechové
0/0
25.10.2001 7:54

stepanka

Jsem z těch, kterým zrovna letní čas moc nevyhovuje, ale za ty leta jsem se s tím už smířila. Domnívám se, že v naší republice jsou mnohem důležitější věci k vyřešení.
0/0
25.10.2001 7:39

black pug

letní čas mi vyhovuje
letní čas mi velmi vyhovuje,měl by však končit již s podzimní rovnodenností a než až koncem října. Ukončení letního času až v říjnu nemá v naší zeměpisné pozici žádný praktický význam. Nesmíme zapomínat,že západ Francie,Benelux,Španělsko jsou v reálném čase až o 3/4 hodiny za námi a to je v září a říjnu sakra vidět.
0/0
25.10.2001 7:34

K.H.Frank

ztrata vykonnosti na 3 mesice
je pravy ucet vydany za "usporu" jedne hodiny. Cas ma pravo spravovat jen Panbuh. Proc je letni cas? prosim vysvetlete. Kolik to stoji? Jak to merite? Poprve byl zaveden letni cas za Treti Rise-Dritten Reich. Dodnes je plno statu, kde provincie si zvoli co chteji - normalni cas, nebo ten vnucovany.
0/0
25.10.2001 7:11

Pavoocek

Re: ztrata vykonnosti na 3 mesice
Uvedom si, ze buh nic nespravuje, protoze zadny buh neni.
0/0
25.10.2001 7:34

aa000

Re: ztrata vykonnosti na 3 mesice
letni cas sme tu meli nekolikrat uz pred nackama
0/0
25.10.2001 10:51

Lada

Letni cas
Muze mi prosim nekdo vysvetlit, proc je letni cas?
0/0
25.10.2001 6:29

jiri fridrich

Re: Letni cas
uspora energie!!!!zivotniho prostredi
0/0
25.10.2001 6:50

jiri fridrich

Re: Letni cas
uspora energie!!!!zivotniho prostredi
0/0
25.10.2001 6:50

Lada

Re: Re: Letni cas
To jako za sviceni? Da se to nejak vycislit?
0/0
25.10.2001 7:00

keto

Re: Re: Letni cas
To jsou kecy, jak mohu uspořit energii, když vstanu do tmy, musím tedy svítit!!! Když vstanu a bude světlo, nebude se muset svítit. takže žádná úspora energie, to jsou nesmysly.
0/0
25.10.2001 7:34

Jirka

Re: Re: Re: Letni cas
Prosím Tě, zkus to ještě jednou. Nerozumím Ti.
0/0
25.10.2001 8:08

Doyle

Re: Re: Re: Letni cas
No to je ráno a co večer?
0/0
25.10.2001 8:21

-

Re: Re: Re: Letni cas
Nevstavej !!!
0/0
25.10.2001 8:39

wendal

Re: Re: Re: Letni cas
Nesvit!!!
0/0
25.10.2001 9:08

Martin

Re: Re: Letni cas
Máme přece Temelín a energie nadbytek, tak můžem svítit o 106. Životnímu prostředí to neublíží.
0/0
25.10.2001 8:26

-

Re: Re: Re: Letni cas
Kecas kraviny. Energie nemame nadbytek. Mame jen kapacitu ji vyrobit vic, kdyz ji nekdo spotrebuje. A kazda spotreba vycerpava planetu. Kapisto?
0/0
25.10.2001 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.