Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rumsfeld: Ramadán bomby nezastaví

Neexistují žádné důkazy, že by americká letadla bombardovala afghánskou nemocnici. Ve Washingtonu to prohlásil šéf Pentagonu Donald Rumsfeld. Zároveň potvrdil, že letouny USA zaútočily na pozice Talibanu severně od hlavního města Kábulu. Podobně jako v neděli americký ministr zahraničí Colin Powell, ani Rumsfeld v pondělí nevyloučil, že bombardování Afghánistánu bude pokračovat i v době muslimského ramadánu, který začne v polovině listopadu. Jde o nejvýznamnější muslimský svátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomas

....maj recht........
...ty usoplený zmrdi taky nectí nic z našich zvyků takže nechápu jek může bejt někdo tak drzej a požadovat zastavení odvetných útoků kvůli tomu že nějaký idioti nesměj od slunce východu až do slunce západu žrát,šoustat,dělat(to koneckonců nemaj ve zvyku ani normálně)....mydlil bych je zmetky bez pauzy...ať se sdružení muslimských učenců(pppche!!!)třeba zesere vzteky.....
0/0
27.10.2001 12:11

barbudo

11.9.1973?
Úroveň diskuze působí dojmem, že jsi skoro jediná, kdo tady chodil do školy. Takže kontrolní otázka z dějepisu: Co jiného než útok na USA se stalo 11.9.? (Nápověda: 11.9.1973, Jižní Amerika, el Palacio de la Moneda Sede de la Presidencia (když už byla zmínka o španělštině)). Další kontrolní otázka: Proč tuto souvislost nezmínil žádný významný sdělovací prostředek? (Nebo se pletu?).
0/0
23.10.2001 10:31

barbudo

Tohle byla reakce na australenu, ona se tahle diskuze montuje ručně?
0/0
23.10.2001 10:36

australena

Re: 11.9.1973?
Co bylo v 1973, to nevim; neco s Allendem v Chile? Zato ale vim co bylo 11/9 2000 v Melbourne. Bitva antiglobalistu s mistni policii chranici snem clenu svetoveho trhu ci jak se to preklada do cestiny. Vy jste si to zazili v Praze, dalsi bitvy byly v Seattlu a jinych mestech. Tahle antiglobalisticka pobocka si zde dala jmeno S11, ze "September 11", den jejich prvni bitky. Po utoku na WTC se podezrele ztratili a jsou velice tisi.
0/0
24.10.2001 15:48

barbudo

Re: Re: 11.9.1973?
Správně. 11.9.1973 byl fašisty dobyt prezidentský palác a zabit prezident Allende. Zdravím Tě a lituji odlivu mozků. (Pro zajímavost, víš že ten Tvůj se odlil směrem na východ? - - Austrálie je z Prahy směrem na východo-severovýchod.)
0/0
24.10.2001 21:15

australena

Re: Re: Re: 11.9.1973?
Ja myslim, ze ten "sever" tam nejak zemepisne nesedi, Australie je prece na jizni polokouli.
0/0
27.10.2001 0:27

barbudo

Re: Re: Re: Re: 11.9.1973?
Nejkratší spojnice dvou míst na glóbu, zvaná snad ortodróma, skutečně míří z Prahy do Austrálie tímto směrem. (Věř mi, že vím kam točit anténou). Poslal bych Ti obrázek, není kam. Ozvi se zas někdy s názorem z "druhé strany" (od protinožců).
0/0
30.10.2001 14:44

Frankie

Zajímavost
Víte, co je zajímavé? Kdybychom měli věřit pouze propagandě totalitních režimů (Irák, Jugoslávie, Afghánistán), tak ti neschopní Amíci zatím nezabili jediného iráckého, jugoslávského či afghánského vojáka. Já aspoň žádnou takovou zprávu nenašel. Jediné, co podle těchto "objektivních" zpráv dokáží je strefit se do civilního objektu. Nejlepší na tom všem je, že různí antiUS pisálci tyto informace berou za své.
0/0
23.10.2001 9:20

australena

Jmena
Zajimava diskuze zde o puvodu jmen vcera odpoledne(SELC); GWB a jeho predkove. V souvislosti s tou analyzou jmen mne napadlo, ze Barbudos byli"vousaci" s bibrem, jak se rika na Kube revolucnim spolubojovnikum Fidela Castra. Fidel sam je vrchni "Barbudo". Dokonce i meli bojovou pisen "E viva Fidel, viva Los Barbudos" (at zije Fidel, at ziji Barbudos). Tohle je takova perlicka vam, kdo jste prilis mladi nez abyste si pamatovali kurzy spanelstiny poradane Csl. Rozhlasem a Televiziv 60. letech, tak se to tam zpivalo.
0/0
23.10.2001 6:32

barbudo

Re: Jmena
No konečně si toho někdo všimnul! V mém případě ovšem jde o podobu vzhledu, ne obsahu (aspoň doufám) a nickname je mnoho let starý a má nekubánský původ.
0/0
23.10.2001 9:41

BOBO

RAMADÁN JE TŘEBA RESPEKTOVAT
POKUD USA NEPŘERUŠÍ VOJENSKÉ AKCE PO TUTO DOBU , POŠTVOU SI CELÝ ISLÁMSKÝ SVĚT PROTI SOBĚ A TOTÁLNĚ SE ZAPOMENE NA TERORISTICKÉ AKCE V USA , PROVEDENÉ TALIBANEM . TO BUDE PRO TALIBAN OBROVSKÉ VÍTĚZSTVÍ . POKUD BUDOU NYNÍ USA VÁLČIT SAMI , BEZ SPOLUPRÁCE , SOUHLASU A PODPORY AFGHÁNSKÉ OPOZICE , JE TO ŠPATNĚ . USA DO RAMADÁNU MUSÍ OBSADIT JAKÉKOLIV DOPRAVNÍ TRASY VEDOUCÍ VEN A DO AFGHANISTÁNU A ZABRÁNIT EXPEDICI HEROINU . TÍM SE MŮŽE ZABRÁNIT PŘÍSUNU FINANCÍ ZA HEROIN A DODÁVKÁM ZBRANÍ . FUNGOVAT BY MĚLA POUZE HUMANITÁRNÍ POMOC. OSTATNÍ , BOHUŽEL BRATROVRAŽEDNÝ BOJ ( TO JIM NEVADÍ , NA TO JSOU PŘIPRAVENI JAKO MUŽ PROTI MUŽI ) ZA PŘÍSUNU ZBRANÍ PROTITALIBANSKÉ OPOZICI , ZVLÁDNOU SAMI . OPOZICE NESMÍ MÍT POCIT , ŽE JI NĚKDO PŘEHLÍŽÍ . NECHCI DĚLAT CHYTRÉHO , ALE TROCHU ARABSKOU NÁTURU ZNÁM . ZÁSADNĚ UVAŽUJÍ PŘES NÁBOŽENSTVÍ - PRO EVROPANA NEPOCHOPITELNÉ A PRO AMERIČANA X-NÁSOBNĚ VÍCE .
0/0
23.10.2001 0:05

PetrVe

Observer: Proč tato válka nepovede k úspěchu II.
Američané prý zlikvidovali "velitelská a řídící střediska Talibánu". Mnoho těchto středisek jsem viděl. Většinou je to jeden člověk, sedící na koberci, s vysílačkou, starým, nezapojeným telefonem a obrovskou čajovou konvicí. Objevují se známky, že Američané - a taky britská vláda - tomuhle všemu začínají rozumět a uvědomují si, že bude téměř nemožné chytit bin Ladena. I kdyby byl Talibán zahnán jen na zbytek svého území v jižní části země, bin Laden bude stále ještě mít spoustu míst, kam se schovat. Afghánci nyní začínají podporovat Talibán stále ve větších počtech. Letecké údery rychle radikalizují Aghánistán, který byl dosud v podstatě umírněnou zemí. To není jen tragické, ale i nebezpečné. Pár dní před raketovými údery v roce 1998 jsem se zeptal stráže před ministerstvem zahraničních věcí v Kábulu, jestli kdy slyšel o bin Ladenovi. Vůbec nevěděl, o kom mluvím. Muži v Guldaře to taky nevěděli. Před dvěma lety neuměla většina afghánských bojovníků ukázat svou zemi na glóbusu, a o palestinsko-izraelském konfliktu už vůbec tito lidé nevěděli. Nyní nehovoří o ničem jiném než o "Americe" a o její "tyranii" proti muslimům. Tak není pravděpodobné, že budou vojáci Talibánu dezertovat, že by došlo ke vzpouře vůči mullahu Omarovi, anebo že by Talibán vydal bin Ladena - naopak se obyvatelstvo bude systematicky přidávat k vlajce Talibánu, poroste počet civilních mrtvých a raněných, poroste extremismus a vznikne humanitární katastrofa. V sobotu jsme zažili náznak toho, co zřejmě přijde. Pro domácí veřejné mínění v Americe a v Británii i kvůli tomu, že se blíží svatý islámský měsíc ramadán, i proto, že je koalice podporující Ameriku velmi nestabilní, je zapotřebí aby byl "výsledek" k dispozici nejméně za měsíc. Američané zřejmě vyšlou do Afghánistánu stovky dalších vojáků, pravděpodobně i příslušníky SAS a stále zoufaleji se budou snažit chytit svého muže. Je obtížné si představit, jaká katastrofa to bude pro všechny strany. Severní aliance bude navždy zdiskreditována jako lokajové Západu, zbytek země vezme zbraně a bude bojovat proti cizím vojákům. A totéž, jak mi neustále všichni už řadu měsíců opakují, učiní všichni velitelé, kteří v současnosti pozorují vývoj z Pákistánu. Zarameen je můj starý přítel z Džalalabádu. Bojoval proti Sovětům, bojoval proti loutkovému režimu v Afghánistánu, který tam nastolila Moskva, a bojoval proti Talibánu, než byl donucen odejít do exilu. Před třemi týdny mě požádal, jestli bych mohl pro něho opatřit zbraně, aby začal znovu bojovat, tentokráte proti Američanům. Řekl mi, že je připraven "bránit svou zemi". Západní vojáci v Afghánistánu prostě nevyhrají. Budou donuceni, tak jako Sověti, zůstat jen v izolovaných, opevněných základnách, jedině odkud budou moci střílet. Představa, že 150 amerických či britských vojáků bude zakopáno na nějakém vrcholku hory v Nangaharu a bude muset čelit tisíci Zarameenů, je absolutně děsivá. Ve válce musí dojít k přestávce. Určitý počet chytře podplacených dezercí by mělo pak posílit Severní alianci. To by Talibán šokovalo. Peníze a zbraně by se měly dát k dispozici těm lidem v Afghánistánu, anebo těm, kteří jsou nyní v Pákistánu, kdo si přejí likvidaci vlády Talibánu. Pragmatičtější členy Talibánu, které znepokojuje škoda, kterou dělá mullah Omar jejich zemi, by se měli stát terčem západních námluv. Instinktivně umírněné, přizpůsobivé nátury drtivé většiny Afghánců je možno využít k našemu prospěchu, pokud je nebudeme nutit, aby se přidali na tu či onu stranu. Měli bychom sdělit Talibánu, že bombardování na určitou dobu bude zastaveno, aby mohla konference, jíž se budou účastnit i oni, jednat o budoucnosti země a o budoucnosti bin Ladena. Jestliže s tím nebudou souhlasit, útoky mohou být obnoveny, nejlépe až po ramadánu. Mezitím zaplavte zemi hospodářskou pomocí a hovořte o tom, že je nutné zabývat se pravými příčinami terorismu a islámského extremismu: chudobou, útlakem a zaujatou politikou, kterou Západ provádí na Blízkém východě. Když pomyslím na ubohé masy uprchlíků, na malé, kameny pokryté hroby, které se objevují před každou vesnicí, na Mohammeda Ghaffara, bělovousého číšníka v otlučeném kábulském Hotelu Interkontinental, který deprimovaně spočítal na prstech svých rukou režimy, které postupně vládly jeho zemi a zruinovaly ji, vím, že musíme eskalaci této války zastavit, než bude pozdě. Ale když poslouchám Rumsfelda a Bushe a Blaira a Strawa a jejich machistickou nevědomou a fatálně pochybenou rétoriku, je obtížné být optimistou.
0/0
22.10.2001 23:24

barbudo

Re: Observer: Proč tato válka nepovede k úspěchu II.
Ona taky asi slouží jen jako maňáskové divadlo pro milovníky Ramba a silné Ameriky. I kdyby UBL zabili, co tím získají. Dalšího mučedníka islámu. Až se UBL rozhodne, že se stane mučedníkem, pošle jim některého ze svých dvojníků s rancem dynamitu. Až se jim slavnostně před televizními kamerami změní v růžový obláček, odpískají "válku" a pojedou domů. Řešení je mnohem složitější a dlouhodobější (a oni to vědí). Když Francii zasáhla vlna terorizmu, nezahájila Francie válku, ale zahájila školení mulláhů v umírněném výkladu koránu a tyto vyškolené učitele islámu rozesílala do kritických oblastí. Docela to zabralo. (Mimochodem první útok dopravním letadlem na symbol "západní civilizace" měl skolit Eiffelovku a naštěstí či naneštěstí nevyšel.)
0/0
22.10.2001 23:44

PetrVe

Observer: Proč tato válka nepovede k úspěchu I:
Britske listy, 22. 10. 2001: Odborník na Afghánistán: Proč tato válka nepovede k úspěchu - Nynější strategie Západu vůči Talibánu je chybná, argumentoval v týdeníku Observer včera odborník na Afghánistán Jason Burke: Ve válce musí dojít k přestávce. Určitý počet chytře podplacených dezercí by mělo pak posílit Severní alianci. To by Talibán šokovalo. Peníze a zbraně by se měly dát k dispozici těm lidem v Afghánistánu, anebo těm, kteří jsou nyní v Pákistánu, kdo si přejí likvidaci vlády Talibánu. Pragmatičtější členové Talibánu, které znepokojuje škoda, kterou dělá mullah Omar jejich zemi, by se měli stát terčem západních námluv. Instinktivně umírněné, přizpůsobivé nátury drtivé většiny Afghánců je možno využít k našemu prospěchu, pokud je nebudeme nutit, aby se přidali na tu či onu stranu. Jason Burke, odborník na Afghánistán, sleduje situaci v této zemi už mnoho let. Včera v článku v týdeníku Observer, který poslal z pákistánského Peshawaru, varoval, že je strategie západní aliance fatálním způsobem chybná. Seděl jsem v malé kanceláři v městě Kandahar, píše Burke, nedaleko od domu mully Omara, šéfa Talibánu, a hovořil jsem s mladým asistentem čelného činitele Talibánu - o islámu, o Západu, o Afghánistánu a o výbuších, které deset dní předtím zničily dvě americké velvyslanectví ve východní Africe a usmrtily 224 osob a zranily 4500. Mladý člen Talibánu se mě zeptal, zda si myslím, že Američané zaútočí na Afghánistán. Konec konců, skrývá se to Osama bin Laden. "Ne," řekl jsem, "tak hloupí přece nejsou." O šest hodin později proměnilo 75 střel typu Tomahawk čtyři prázdné teroristické tábory ve východním Afghánistánu v hromadu trosek. Do dvou dnů vzniklo obrovské rozhořčení po celém Blízkém východě a bin Laden se stal lidovým hrdinou. Má důvěra v inteligenci washingtonských politiků vypadala poněkud absurdní. V sobotu ráno bojovalo dvě stě amerických vojenských rangerů, kteří skandují: "Rangers lead the way, sir, yes, sir!" ("Rangeři jsou vždycky první, pane, ano, pane!") když salutují nadřízeným, s vojáky Talibánu asi 20 mil od místa, kde jsem hovořil s tím mladým příslušníkem Talibánu. Jsem z toho tedy pořádně zmaten. Jako každý, kdo zná Afghánistán, kdo jezdil po dlouhých, kamenitých silnicích pod tou neskutečně modrou oblohou, kdo zanechal pár bankovek dětem na ulici, které zasypávají díry ve vozovce hlínou, aby si vydělali na večeři, kdo viděl mladého beznohého muže, oběť exploze miny, jak z okraje fotbalového hřiště podporuje své přátele, hrající fotbal, anebo kdo slyšel kábulské psy, jak kňučí v noci po raketovém úderu v severní části města, prostě nechápu, jak k tomuhle všemu došlo. Nikdo nemůže zpochybňovat cíl této války. Spravedlnosti za 6000 mrtvých v New Yorku musí být učiněno zadost a zničení bin Ladena a al Qaedy je integrální součástí tohoto cíle. A jestliže při tom umírají civilisté, to se nedá nic dělat, civilisté vždycky umírají za války. Avšak tato válka, způsobem, jak se nyní bojuje, neučiní svět lepším či bezpečnějším místem. Promění ho v daleko nebezpečnější místo. Vedoucí představitelé islámských ozbrojených jednotek jsou možná zosobněním zla, ale nejsou to šílenci. Mají ucelenou ideologii, jejíž součástí je moderní, aktivizující se islám, staletí staré zvyky kmenů paštun, z nichž tito lidé většinou pocházejí, a bizarní stesk po jednoduchém, předpověditelném vesnickém životě, o němž si představují, že existoval předtím, než jim Sověti vnutili život v uprchlických táborech a ve válce. Mullah Omar, samotářský jednooký duchovní, který stojí v čele Talibánu, a jeho vrchní velitelé jsou přesvědčeni, a do určité míry je to pravda, že zachránili svou zemi před násilnou anarchií posovětských let. Není možné vynutit si od těchto lidí poslušnost bombardováním. Ani nebudou vojáci Talibánu příliš znepokojeni armádními silami, postavenými proti nim. Ten, kdo poradil Američanům, aby se posmívali minulý týden zastaralým zbraním Talibánu v absurdních, vychloubačných pořadech, vysílaných do Afghánistánu, si celou věc řádně nenastudoval. Mnoho prvních mudžahídů bojovalo proti Sovětům mušketami z první světové války. Ani nevyvolávají příliš znepokojení hrozby, že Američané zničí vojenskou infrastrukturu Talibán. Po rebelii v městě Heratu v západním Afghánistánu v březnu 1979 podrobili Sověti město kobercovému bombardování a usmrtili tam 5000 - 25 000 lidí. Povstání to nepotlačilo. Tentokrát byl počet mrtvých a raněných Talibánu absurdně nízký a škody byly minimální.
0/0
22.10.2001 23:21

Dolfik

Uz vim proc...
Jak ctu vase nazory, "hloubkove" rozbory situace, zpusoby reseni , tak jsem pochopil proc Americani s Britama odmitli pomoc evropske casti NATO. Nechteji svuj boj PROHRAT. Z vasich prispevku, krome Petrixe a jemu podobnych je mi na bliti.
0/0
22.10.2001 21:33

barbudo

Re: Uz vim proc...
Divím se, že ses zatím "nepoblil" z toho, co dělá vláda USA. Dělá totiž přesně to, co říkají pseudohumanisté jako já, na které tu tak nadáváš.
0/0
22.10.2001 21:45

Ken

Americký prezident drží své slovo!!
Tak jak slíbil prezident USA, útočí armáda na země podporující terorizmus. Útok začal bombardováním pozic Talibanu, nyní je na řadě afghánská opozice. Důvěrné armádní zdroje uvedly že dalším cílem bude New York a Washington. I když kruhy blízké CIA zdělily, že tuto práci již za armádu na zakázku provedla firma A.K.(al kajdá) s.r.o.! Bůh ochraňuj prezidenta!
0/0
22.10.2001 20:50

IS

USA používají chemické a bakteriologické zbraně ...
.... a určitě i jaderné .... nemůžu se smát, povolily by mi štychy. Co takhle jednodušší vysvětlení, amíci se zkrátka trafili Ládínkovi do jeho skladiště a teďka se převaluje sarin a antrax vydlužená od jeho výsosti Saddáma Husajna i po Afgánistanu. Hnusný amíci ! :-)
0/0
22.10.2001 20:21

BOBO

KLASICKÝ NADPIS PROTI USA !!!!!!!
TALIBAN ŘEKNE , ŽE TO UDĚLALY USA A U NÁS SE TO PREZENTUJE , ŽE JE TO PRAVDA !!! PRÁVĚ S TÍMTO TALIBAN KALKULUJE , ŽE BUDOU LIDÉ ODSUZOVAT USA A LITOVAT AFGHÁNCE . TO NENÍ JEDINNÁ TAKOVÁ ZPRÁVA NAŠICH NOVINÁŘŮ , TELEVIZE A ANI ROZHLASU !!! NA TERORISTICKÉ ČINY TALIBANU V USA SE VELMI RYCHLE ZAPOMĚLO . JE TO AŽ PODEZŘELÉ . TERORISTI JSOU SCHOPNI TU NEMOCNICI PRÁVĚ PRO PŘIHLOUPLÉ NOVINÁŘE ZNIČIT SAMI !!!! NENÍ JIM LÍTO ANI VLASTNÍCH AFGHÁNCŮ . HLAVNĚ , ŽE TATO PROPAGANDA PRO NAIVNÍ NOVINÁŘE BEZVADNĚ FUNGUJE . NOVINÁŘI , RADŠI NIC NEPIŠTE , NADĚLÁTE MÉNĚ ŠKODY A NEBUDETE TAK PODPOROVAT TERORISMUS A NEOPODSTATNĚLÉ PROTIAMERICKÉ NÁLADY !!!!!!!!!
0/0
22.10.2001 20:13

Petr

Re: KLASICKÝ NADPIS PROTI USA !!!!!!!
TERORISTICKÉ ČINY TALIBANU V USA???? Ze by se objevily nejake nove skutecnosti?
0/0
22.10.2001 21:15

BOBO

Re: Re: PETŘE , ZAKUKLENÝ KOMUNISTO - KLASICKÝ NADPIS PROTI USA !!!!!!!
BYLO TOHO V USA MÁLO ????? JINAK SE VYJADŘUJI K ČLÁNKU : BOMBY USA ZABÍJELY V NEMOCNICI A POD.
0/0
23.10.2001 0:14

p.oujesky

Re: KLASICKÝ NADPIS PROTI USA !!!!!!!
Ja si myslim ze je to obracene amici jenou lzou ka prijdou pouze vyhravaji v Iraku zadne skody v am.radach v Jugoslavii to stejne zadne straty na technice ani na vojsku a ze super technikou se trefovali do civilnich mist a o nicem nevedeli to stejne presne vedi kde se kdo pohybuje,ale o bombardovani nemocnice NIC nevi trochu divne (a ty se probud).
0/0
22.10.2001 21:24

BOBO

Re: Re: OUJESKY - NAIVKA ....KLASICKÝ NADPIS PROTI USA !!!!!!!
TY NEJSI SCHOPEN POCHOPIT DIKTÁTORSKÉ REŽIMY . TĚM ZÁSADNĚ NEZÁLEŽÍ NA LIDECH A ANI NA VLASTNÍCH !!!!!!! VŽDYT´ TA NEMOCNICE MOHLA BÝT KLIDNĚ ÚKRYTEM TALIBÁNSKÝCH VOJÁKŮ A ZBYTEK PERZONÁLU A NEMOCNÝCH , JAKO NEPOHODLNÍ RUKOJMÍ , JAKO ŽIVÉ ŠTÍTY - BĚŽNÁ "ČUNÁRNA" TĚCHTO TEPLOMILNÝCH NÁRODŮ . TY RUKOJMÍ TO MAJÍ V ISLÁMSKÝCH ZEMÍCH VŽDYCKY "SPOČÍTANÉ" . NEZAPOMEN´ , ŽE TALIBAN VYHLÁSIL USA VÁLKU , TAK ČEMU SE DIVÍŠ . KDYBY UDĚLALY USA KOBERCOVÝ NÁLET NA CELÝ KÁBUL ,JAKO ŽE JE TO CENTRUM TALIBANU , TAK BY TO BYLA NAPROSTO OPRÁVNĚNÁ VOJENSKÁ AKCE . TO ŽE JSOU MÍRUMILOVNÍ A SNAŽÍ SE VYBÍRAT PODLE INFORMACÍ VOJENSKÉ CÍLE , JÍM MÁŠ TY TROUBO JEŠTĚ ZA ZLÉ ??? A KDYŽ BUDU NEPŘIROZENĚ OBJEKTIVNÍ , A PŘIPUSTÍM ,ŽE TO BYLA OPRAVDU ČISTOKREVNÁ NEMOCNICE , TAK I PŘI SEBEHUMÁNNĚJŠÍ VÁLCE SE MŮŽE STÁT , ŽE SE NĚKTERÁ STŘELA ZE SVÉHO SMĚRU ODCHÝLÝ A TREFÍ JINÝ OBJEKT . TAK TROCHU : KDYŽ SE KÁCÍ LES , LÉTAJÍ TŘÍSKY . JÁ TO UMÍM POCHOPIT . HLAVNĚ SI ALE PAMATUJ , ŽE TUTO VÁLKU ZAČAL TALIBAN , SE SVÝM SÍDLEM V AFGHANISTÁNU !!!!!!!!!!!!!
0/0
22.10.2001 23:16

Mirek

Re: Re: Re: OUJESKY - NAIVKA ....KLASICKÝ NADPIS PROTI USA !!!!!!!
Mas pravdu a pravdu, ale jak je videt mame tolik expertu na tento problem, ze by Amerika mela uvazovat o najmuti nasich lidi, kteri by jim jasne vysvetlili co delat a jak se chovat. Je mi z toho zle a jsem rad, ze jsem na druhe strane oceanu a vidim jak se lide maji chovat, kdyz jejich zemi neco postihne. Jen doufam, ze nasi zemi nic zleho neceka, protoze jinak jsme pekne v ....... jsem rad, ze existuji lide jako ty, kterym je jasne co se stalo a co se musi udelat.
0/0
23.10.2001 2:35

Dony

good idea
MAM NAPAD: Posadime vsechny islamske fundamentalisty na letajici koberce a vystrelime je na Mesic......... To bude junda..... Akorat se musej dobre drzet aby je to nesfouklo....
0/0
22.10.2001 20:11

IS

Zajimalo by mne ...
... jak se pozná civilní obyvatel od vojáka Talibánu a od teroristy z Al-Kajdy ? Ostatně (aniž bych chtěl byt cynický), Taliban opakovaně veřejně vyhlásil kompletní džihád všech (včetně žen a dětí) proti američanů kdekoliv a kdykoliv na světě. To lze zcela relevantně považovat za konstatování, že v Afgánistánu nejsou žádní civilisté, nýbrž že všechny osoby žijící na území ovládaném Talibánem jsou automaticky vojáci .... ... nevíte o čem to teda jejich propagandisti blácají ?
0/0
22.10.2001 20:07

joji

Re: Zajimalo by mne ...
... Milos Zeman vyhlasil valku Talibanu i za mne (na coz mu z vysoka ...), driv nez mluvci Talibanu vyhlasil valku Americanum a i mne, jakozto nevericimu psovi. Valka nema zadna pravidla a proto se teto hre budu snazit za kazdou cenu vyhnout a ne se do ni bezhlave vrhat. Narozdil od Tebe si myslim, ze i na druhe strane je spousta lidi, kteri se na to divaji stejne jako ja(se sevrenym zadkem, ale s hlavou, ktera vidi, jak to vsecko vede tam, kde je momentalne sevreno). Bohuzel stale je na svete plno lidi, kteri si mysli, ze se neco da vyresit nasilim. (Jen tak na okraj se zeptam, kolik je v soucasnosti praktikujicich teroristu, treba z Hizbalahu v Libanonu, a kolik jich bylo, kdyz se proti nim vedla "spravedliva" valka). Bomby akorat nastvou lidi, kteri by s tim jinak nemeli vubec nic spolecneho. Nema to vubec zadnou cenu.
0/0
23.10.2001 4:46

australena

Re: Zajimalo by mne ...
U nas v televizi ukazali cast zaznamu z Al Dzaziry TV. V nejake vsi dali Talibanci zbrane malym klukum - a tim skutecne je mineno malym, pod 10 let. Ze pry otcove bojuji proti Americanum, tak synove hlidaji vesnici. Tak by mne zajimalo, co by se stalo kdyz by pres tuhle ves nahodou presli Americane cestou za jednotkami Talibanu a tihle kluci na ne zacali strilet. Maji se Americani nechat zasahnout a nebranit protoze se jedna o deti, anebo zbran vypalena je zbrani v rukou nepritele jakkoliv mladeho, cili strilet? Muzete si predstavit, jakou z toho udelaji muslimove propagandu ze Yankove masakruji deti a kolik milionu nevzdelancu jim to sezere i s kuzi? A to nemluvim o uplne normalnich slusnych lidech v srdci Evropy, kteri se zucastnuji chatu zde. Nekteri z vas se vyadruji s neduverou, ci dokonce s nenavisti vuci propagande rozsirovane CNN atp. Obvinujete Yanky z umyslneho rozsirovani lzi. Neminim se hadat, neberu CNN jako bibli a mam sve cynicke nazory. Na druhou stranu ale verim jeste mene tvrzenim te druhe strany. Podle meho Goebbels, kdyby byl nazivu, pracoval by pro Islam protoze ti radikalove stavi vse na oblbovani nevzdelanych mas nabozenstvim. Propaganda ve jmenu Allaha je pro ne nejsilnejsi zbrani. My mame demokracii a muzeme se tady do nekonecna hadat kdo ma pravdu. Nikdo vas za to nezavre, ci jeste hure nepopravi, kdyz vyslovite opacny nazor. V nejhorsim vas nazvou sprostymi jmeny. Tam na druhe strane fanatici Islamu odstreli, useknou hlavu anebo ukamenuji kazdeho odpurce.
0/0
23.10.2001 5:29

barbudo

Re: Re: Zajimalo by mne ...
O dětských vojácích a dalších šílených metodách boje, se kterými se setkali v Afghánistánu, občas promluvil některý z ruských vojáků. Jiní už o tom nemluví, zbláznili se z toho, co zažili a buď se zastřelili nebo sedí v blázinci "pod práškama" a civí do zdi. Tohle bude opravdu moc těžké.
0/0
23.10.2001 11:18

Paja

Proč jsou USA "zlé"
Za vší tou nenávistí a a "spravedlivým rozhořčením" nad politikou USA je prachsprostá závist. Každého levičáka dokáže velice rozohnit, pokud "má soused víc". Beztak si na to nakradl a svědomí nemá čisté. DAREBÁK! LYNČOVAT!
0/0
22.10.2001 19:22

jirka

Chudaci z Talibanu
Absolutne nechapu, proc se porad pise jen o tom, kolik Americane kazdodenne zabijeji Afgancu, kdyz pritom nikdo nevi verohodne co je vlastne pravda. Kazdopadne je to docela dobra propagace chudaku teroristu, ktery za nic nemuzou a vsichni jsou na ne zli. Mozna by se s nimi melo misto bombardovani jednat a resit to mirumilovne, aby meli zase cas na pripravu dalsich atentatu a zabijeli po cele svete tisice nevinych lidi. Mozna by bylo dobre prinaset vice informaci o tom, jak oni sami terorizuji nejen civilizovany svet, ale i vlastni narod. Melo by se vice propagovat nebezpeci techto fanatiku a kazdopadne s nimi jednat tak jak jednaji oni s celym neislamskym svetem a to je nasili.
0/0
22.10.2001 17:16

MK

Re: Chudaci z Talibanu
A já myslím, a to bez ironie, že by se jich mělo zabít víc. Pak budou mít naši útlocitní novináři + ještě útlocitnější levicoví tlučhubové aspoň důvod prolévat své krokodýlí slzy.
0/0
22.10.2001 18:10

RobertR

Masakry a Tálibán
O zabitých lidech, kteří zemřeli v Afghánistánu rukou Tálibánu se v Mladé Frontě moc nedočteme. Jinak kdejakou Tálibanskou propagandu tu máme hned. Posílá za tyto články Ládin dost velké honoráře?
0/0
22.10.2001 16:11

Johny

Taliban lze
Vcera byl na Nemecke satelitni televizi rozhovor s uprchlikem, ktery prave utekl z Kabulu, tvrdi, ze v Kabulu samotnem zahynulo maximalne 7 lidi. Taliban tvrdi 700, ze to prezenou cca 100 nasobne, to bych povazoval za mozne. Kazdopadne Taliban lze jako kdyz tiskne, ten podvozek je jasne z MI-8, staci tam dat anglicke cedulky a blbeckove uz vsemu veri.
0/0
22.10.2001 15:46

JiMi

poznámka
Taliban moc dobře ví, jak je Amerika a Evropa citlivá na zprávy o civilních obětech. Tak nám je dodají i kdyby si je měli sami vyrobit. V tomhle nemají zábrany.
0/0
22.10.2001 14:45

plk

Re: poznámka
Souhlas. Nastesti Taliban preslapnul tema kecama o tom, ze Americani pouzivaji chemicke a biologicke zbrane. To jim soudny clovek nemuze verit (doufam, ze i divaci Al-Jazeery to mohou rozlisit). Kez by byly tyhle evidentni lzi dukazem toho, ze uz nevedi, jak dal.
0/0
22.10.2001 14:50

Giuseppe

Re: Re: poznámka
Chemicke a biologicke zbrane samozrejme ne, jen tam bude urcite zase ten ochuzeny uran, o jehoz pripadne skodlivosti se vedly diskuse pri bombardovani v Jugoslavii ...
0/0
22.10.2001 16:42

ed11

Re: Re: poznámka
Ten výmysl o bakteriologických a chemických zbraních svědčí o tom, že Taliban se dostává do úzkých. Vždycky, když režimy tohoto typu stojí před krachem, začnou se objevovat takovéto zprávy. Leda že by jim tam poslal dopis s antraxem nějaký arabský terorista z USA.
0/0
22.10.2001 16:42

Rob

vybombardovaná nemocnice
Bohužel si myslím, že ačkoli se snažily USA svými potravinovými balíčky spasit Afgánistán, pomře tam většina civilistů hladem a ne střepinami amerických pum. Zní to nelidsky, ale jedna vybombardovaná nemocnice je tudíž NIC, spíš těm chudákům v "nemocnici" zkrátili jejich long hard road to the hell... P.S.: Jen do nich
0/0
22.10.2001 14:18

corbin

Budte objektivní
Mili zastánci antiamerických postojů, uvědomte si, že nejen USA, ale i NATO a země býv. Varšav. smlouvy mají dost potenciálu na to, aby vymazaly všechny islámské státy nejen z mapy světa. Tak se probuťe a přestaňte kecat, že se USA bojí bojovat proti Talibanu nebo že dostanou jako Rusové. Pokud by přistoupili na partyzánskou válku jako Rusové, jistě by měli citelné ztráty, ovšem poslední vývoj ukazuje, že jsou USA důkladní a vzali si z ruských zkušeností ponaučení. Takže když to shrnu: Už jen snaha minimalizovat oběti na civilním obyvatelstvu představuje markantní rozdíl oproti myšlení islámských fundamentalistů. Vyjednávat s prolhaným Talibanem, vypouštějícím každou chvíli protichůdná prohlášení nelze, proto je tato kampaň jednoznačně nejlepším řešením a je pokrytecké vynit USA z arogance. Jsem zvědav,jak by si na místě USA poradili zde přítomní radilové. Ti by jistě jednali velice "humánně", ale výsledkem by nebylo nic než pár konstatování a odsouzení. A v očích fundamentalistů by byli jen zbabělcy.
0/0
22.10.2001 13:57

plk

Re: Budte objektivní
Do pismenka souhlas. (Snad az na to posledni "y"/"i" :-), preklep se stane...)
0/0
22.10.2001 14:14

Petrix

Re: Re: Budte objektivní
O.K.
0/0
22.10.2001 17:25

barbudo

Re: Budte objektivní
Ještě, že ti, kdo jednají za USA nejsou "objektivní". Oni si jsou velmi dobře vědomi, že útok z 11.9. byla jen provokace.
0/0
22.10.2001 14:24

plk

Re: Re: Budte objektivní
Je dost mozny, ze to byla provokace. Ale reknu ti, takova "provokace", kdy zmasakrujes pet tisic lidi, si zaslouzi sama o sobe potrestani. A samozrejme vynucuje opatrnost, aby se nespustil jeste vetsi pru*er. Ja nevim jak ty, ale i kdyz GWB moc mit nemusim, nechtel bych ted sedet na jeho miste v Bilym dome...
0/0
22.10.2001 14:27

barbudo

Re: Re: Re: Budte objektivní
Jistě, že si tato provokace zaslouží potrestání. Pokud ale jejím cílem bylo vyvolat neadekvátní reakci USA a tuto reakci použít jako další argument pro sjednocení všech muslimů proti "Velkému Satanovi", pak je opatrnost obzvlášť na místě. Řeči o schopnosti vyhubit čtvrtinu lidstva jsou jen řeči (naštěstí).
0/0
22.10.2001 14:40

Marek

Re: Re: Re: Re: Budte objektivní
Myslim si, ze antrax dokaze vyhubit i vice nez jen ctvrtinu lidstva, zvlaste kdyz se modifikuje nebo zmutuje. A kdo vi, co jeste maji teroristicke staty (a bohuzel dlouhou dobu podporovane napr. SSSR, CSSR apod.)v zasobe. Jenom porad nechapu, jaka by tedy mela byt "ta spravna reakce" na terorist. zlociny. Takoveto radoby humanni zvasty nas bohuzel pred fanatiky neuchrani. Ale to uz v teto debate tusim zaznelo nekolikrat, takze kdo mas mozek, mysli!!
0/0
22.10.2001 17:09

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Budte objektivní
Víš kolik "antraxových dopisů" měli v USA loni, předloni, předpředloni ..? Víš kdo je posílal? Přečti si o tom třeba na stránkách FBI. Myslím si, že NAŠTĚSTÍ antraxové dopisy nemají původ mimo USA a nemají přímou spojitost s 11.9. a největší štěstí je, že jde o relativně neškodný kmen, který si můžete poměrně snadno pořídit na některé z označených oplocených pastvin v USA, kde se tato choroba běžně vyskytuje. Myslím si, že naštěstí tohle ještě nebyl skutečný útok iracionálního terorizmu, před kterým varovali odborníci už někdy před 10 lety. To ovšem bohužel neznamená, že jednou nepřijde.
0/0
22.10.2001 17:40

nejsem objektivní

Re: Budte objektivní
"aby vymazaly všechny islámské státy nejen z mapy světa". To doufám nemyslíš vážně. Nalistuj si v chytrých knihách, kdo všechno v dnešní době vlastní atomovou bombu. Nebudeš daleko od Afghánistánu... Takže to s tou "rambovštinou" nepřeháněj! Naštěstí má prezident USA dost rozumu, aby se touto cestou nevydal.
0/0
22.10.2001 20:18

anonymni

USA vs. Taliban
Reseni konfliktu by slo urcite mirovou cestou, ale zurivost americanu a slabost ostatnich statu postavit se USA,tomu zabranuje. Navic USA zacina byt prezbrojene a tak je treba nekam rakety a munici "uklidit" prece si nezavrou zbrojovky, tak jak to po revoluci udelali cesi. Je mi lito lidi co zbytecne v USA zemreli, ale jeste vetsi litost citim s Afghanskym lidem. Preji si, at stejne jako Rusove ukazi Afghaci, ze narod se vyhladit neda, ikdyz s nekterymi vecmi, ktere hlasaji nesouhlasim. To neni valka proti terorismu, kdyby byla, museli by nejdrive americane zacit ve svych radach.
0/0
22.10.2001 13:16

Paja

Re: USA vs. Taliban
Za prvé: Afgháců je mi taky nesmírně líto, pod Talibanem bych skutečně žít (spíš asi přežívat) nechtěl. Za druhé: Nevím, kdo vyhlazuje afghánský národ. A už vůbec netuším, kdo se kdy snažil vyhladit Rusy. Za třetí: Jistě by bylo jednodušší začít ve vlastních řadách, ale pokud je útok veden ZVENKU, tak to jde jaksi těžko. Za čtvrté: Kdo Ti řekl, že USA jsou "přezbrojené"? Co se týče "přezbrojenosti" vede Afghánistán, kde si kalašnikov koupíš na tržišti za 100$, Afrika je taky ruskýma zbraněma doslova přecpaná. Asi nechápeš, že moderní zbraně jsou velice drahé, takže válka je tudíž TAKÉ velice drahá, a začínat válku, která může teoreticky vyústit i ve světový konflikt, jen kvůli tomu, aby se "uklidila" munice, která stála miliardy dolarů, to je největší hovadina, jakou jsem kdy slyšel. Tato fráze je bohužel mezi levičáckými "intelektuály" velmi oblíbená. MYSLETE!
0/0
22.10.2001 19:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.