Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti chtějí pevný pořadník

Nápad vedení Masarykovy univerzity v Brně, aby se o volná místa na kolejích losovalo, většina studentů odmítá. Vysokoškoláci, kteří nyní po fakultách univerzity šíří petici za zprůhlednění pravidel při rozdělování volných lůžek, tvrdí, že losování o koleje by sice vyřešilo dlouhé fronty, ale nespravedlnost systému by zůstala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jaroslav Řečínský

Doba dojezdnosti je dost zcestná a mnohdy diskriminační
Správa kolejí a menz Masarykovy univerzity se neustále ohání dobou dojezdnosti jako hlavním kritériem při přidělování kolejí. Já osobně to nepovažuji za zcela nejspravedlivější řešení. Uvedu jako příklad sebe - studenta z Prahy. Dobu dojezdnosti máme stanovenu na 163 minut, zde se nijak nebere v úvahu ze které pražské čtvrti student pochází. Jenom pro představu, jenom 150 minut trvá cesta autobusem, který končí na autobusovém nádraží Florenc, zbytek je zřejmě doba, za kterou se student dopraví do středu města, což v Praze bude nejspíš Václavské náměstí - SKM používá pro zjednodušení dobu dojezdnosti do středu města. Upřímně řečeno, na tomto by si maximálně polepšil někdo, kdo bydlí přímo na Florenci, ale zbytek studentů z Prahy, kteří mají kolikrát před sebou další hodinu jízdy domů, má prostě smůlu. Na nějaké minuty navíc za přestup nemáme nárok, protože máme "přímé" spoje a podle správy kolejí a menz nejspíš klidně můžeme dojíždět každý den. Vzdálenost 200 km je asi příliš málo. Jenom tak pro zajímavost, koleje většinou bývají přidělovány studentům z Moravy, pokud bydlí alespoň 100 km od Brna. A pokud by někdo bydlel v zapadlé vísce, kterou projíždí pětkrát za den lokálka, tím lépe, pak může být doba dojezdnosti náležitě prodloužena o intervaly mezi spoji. Nevím, zda to nemám považovat za další projev brněnského maloměšťáctví, pokud vím, tak brněnští studenti studující v Praze zdaleka nemají takovéto problémy... Někomu přijde spravedlivá vzdálenost bydliště, jinému se může hodit doba dojezdnosti, nicméně návrh na losování mi přijde sice poněkud zábavný, ale všichni studenti by měli při přidělování lůžek na kolejích stejné šance.
0/0
23.10.2001 19:24

jirif

Re: Doba dojezdnosti je dost zcestná a mnohdy diskriminační
Zajímalo by mě, jaký systém by ti vyhovoval? Radši bys zvolil dojezdovou vzdálenost? Myslím si, že jako kritérium pro možnost denního dojíždění je časová náročnost asi nejvhodnější. Bydlím 122 km od Prahy, ale autobus to jede 2h 45 minut. Myslíš že je možné toto denně dojíždět (ještě připočítej zpáteční cestu). Je to rozhodně lepší kritérium než dojezdová vzdálenost. Dostat se z menšího města relativně blízko Prahy, ležícího mimo hlavní dopravní tahy, do Prahy je mnohdy daleko náročnější než z města většího vzdáleného 100 a více km. Mimochodem nevěřím, že Pražáci mají v Brně problém s kolejí a dále nevím, která část Prahy je od Florence tak daleko, že bys jel celou hodinu.
0/0
26.10.2001 11:12

J.Ř.

Re: Re: Doba dojezdnosti je dost zcestná a mnohdy diskriminační
Spravedlivý není ani systém dojezdnosti, ani vzdálenosti. Mně by samozřejmě více vyhovovala vzdálenost, ale to už je opravdu subjektivní záležitost. Faktem je, že Pražáci podle pořadníku koleje nedostávají, pak už zbývá jenom čekat, jestli se náhodou někde uvolní místo... Btw. v Praze je spousta okrajových čtvrtí, ze kterých cesta na Florenc představuje minimálně 45 minut, spíš déle.
0/0
31.10.2001 8:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.