Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amerika zahájila pozemní operace

Americká odveta proti Afghánistánu vstoupila do další fáze. Představitel ministerstva obrany USA naznačil, že americké jednotky zahájily skryté pozemní operace v Afghánistánu. List Washington Post s odvoláním na nejmenované činitele resortu obrany uvádí, že v jižním Afghánistánu jsou pozemní jednotky už delší dobu. Nepočetné oddíly vojáků tu podle listu podporují snahu CIA získat vůdce místních etnických Paštunů na svou stranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andrej B.

Už tu chybí ...
Už tu chybí jen Anna K.
0/0
22.10.2001 13:14

Pečolík

islámský fundamentalismus
On to tady (a nejen tady) zatím nikdo nevyslovil nahlas, ale tohle je válka proti islámskému fundamentalismu, jakožto největší současné teroristické hrozby na celém světě. Pokud se nevyhladí tato extrémistická víra, tak nebude klid nikdy. Fundamentalistů je na celém světě čím dál víc a už teď se zdá, že je pozdě. Nezbývá než věřit, že se to vše povede a že za pár let (nebo desítek let) už nebudeme mít strach lítat letadly, otvírat obálky či jezdit výtahy ve výškových budovách...
0/0
19.10.2001 15:55

PB

Re: islámský fundamentalismus
Ano. Pokud se nevyhladi zasrany fundamentalisticky katolici, evangelici, luterani a jina verbez vcetne USA, tak tu opravdu nebude nikdy pokoj.
0/0
19.10.2001 16:30

bn

Re: Re: islámský fundamentalismus
Mrtvej muslim,dobrej muslim.
0/0
19.10.2001 16:41

Hop

Re: Re: islámský fundamentalismus
Ty jseš Ćech ? Doufám,že ne odpade.
0/0
19.10.2001 16:44

Petr Wagner

Re: islámský fundamentalismus
Možná se mýlím, ale toto je válka proti konkrétnímu státu, ne proti terorismu nebo fundamentalismu. Konkrétní stát je napaden, bez vypovězení války, ničena jeho /již tak mizivá/ infrastruktura a zabíjeni jeho lidé. Jakže to řekl Rosevelt po napadení Pearl Harboru....?? a tam byl viník nepochybný. A copak že to dělá dnes nejsilnější stát světa?? Promiňte mojí, možná pedantskou důslednost, možná nedovtipnost, ale vždyť toto je porušení všech mezinárodních zákonů, norem a zvyklostí ke kterým se náš civilizovaný svět hlásí. Nebo se mýlím?? Kéž by!
0/0
21.10.2001 13:12

Pavel

Moc kecate
Myslim , ze do toho moc pletete politiku. Nekdo zavrazdil 11 zari mnoho lidi . Vrazda zustane vrazdou . At to budou Amici a Talibanci. Ten kdo v tom ma prsty musi byt potrestan a ten kdo mu pomaha taky .
0/0
19.10.2001 15:35

karllos

To se to kecá z tepla kanceláře...
A asi nejlíp se tlachá těm hrdinům, kteří vidí největší chybu ve Spojených státech, v jejich systému, v jejich angažovanosti ve světě apod. Blbečkové - vždyť vy sami sedíte na netu, který vymysleli Američani, užívaté si výhod společnosti, plných obchodů a žaludků, televize a PC, pěkného auta atd., všeho, co Vám prkaticky přinesly Američani a Spojené státy, kde si myslíte, že by jste byli, kdyby se Amerika nehodlala angažovat v evropských záležitostech... A teď je Vašim hrdinou kdokoli, kdo nakopne Ameriku - víte ale, že kope i do Vaší prdele ? Nevěřím, že kdokoli kdo psal příspěvek do této diskuse je člověk, který by bojoval o svou životní existenci s "vykořisťovatelským" americkým systémem, spíše využívá jeho výhod. Potom nechápu, jak si někdo může přát úspěch Talibanu apod.
0/0
19.10.2001 15:24

barbudo

Re: To se to kecá z tepla kanceláře...
Ano, soudruhu. Všechno vynalezli Američané. Před pár lety u nás vyšla kniha o tom, že všechno vynalezli Rusové (francouzský klíč i russkij diessel). V tom, že jako vždy, většina národa stojí s mávátky u silnice a mává vítězům (i budoucím) v bláhové naději, že se jim podaří chytit z projíždějícího kočáru vyhozený dukát, marku, červenou vstupenku do života, dolar, ... v tom máš (chca nechca) pravdu. Opět stojíme ve frontě na vstupenku do vagónu první třídy. (Když pojedeme dost rychle, mrtvolný pach z dobytčáků na konci vlaku nás obtěžovat nebude.)
0/0
19.10.2001 15:48

Marek

Re: Re: To se to kecá z tepla kanceláře...
Nevim, co je na predchozim prispevku soudruzskeho, ale zrejme nejsem dost inteligentni, protoze jsem tvuj prispevek absolutne nepochopil. Sorry.
0/0
19.10.2001 16:38

barbudo

Re: Re: Re: To se to kecá z tepla kanceláře...
Asi toho pamatuji příliš mnoho. Jeho argumentace je příliš podobná argumentaci propagandistů Třetí Říše či soudruhů politruků. Názory typu "souhlas a neptej se, je Ti to užitečné" už tady byly mnohokrát a tak jsem na ně asi přecitlivělý. Sorry. Doměnka, ža "Americký" model západního typu civilizace je jediný možný je asi trochu nesmysl. Obávám se, že dokonce tento způsob se rozšířil na příliš velkou část světa na to aby mohl fungovat v dosavadní podobě.
0/0
21.10.2001 15:25

Mirek

Re: Re: To se to kecá z tepla kanceláře...
Barbulo nekde jsi nechal mozek.
0/0
19.10.2001 19:48

žgryzdibald

Re: Re: To se to kecá z tepla kanceláře...
raděj zanech lacinejch žvástů a zkus se raděj zamyslet, co je na předchozím příspěvku pravdy ...
0/0
20.10.2001 23:36

PiDzej

Bomba
Chtěl jsem si precist příspěvky a případně se i zúčastnit diskuze na jistě docela vážné téma. Ale co se děje tady mne docela pobavilo. Musím konstatovat, že je to lepší než Bolkoviny. Jen tak dál. PS: Souhlasím se Samem.
0/0
19.10.2001 15:01

Filipek

Zpusoby Vaclava Chlumeckeho
Teda, to co ctu od dopisovatele Vaclava Chlumeckeho, to jsem veru dlouho neslysel. Opravdu nevim, zda tuto formu zvolil umyslne nebo jsou to pozustatky jeho rodicu...
0/0
19.10.2001 14:58

Filipek

Zpusob
0/0
19.10.2001 14:55

Filipek

Zpusob
0/0
19.10.2001 14:55

Filipek

Zpusob
0/0
19.10.2001 14:54

barbudo

Naše pravda zjevená
Naše věc je spravedlivá, naše pravda zjevená, jediná správná, prorokem Chlumeckým Václavem nám zvěstovaná - VÍTĚZSTVÍ BUDE NAŠE... Aspoň, že do průvodu budeme chodit v létě (prvního máje někdy padal sníh a sedmého listopadu bylo mizerné počasí skoro vždycky).
0/0
19.10.2001 14:42

Kalous

Vyborna tlacharna
z toho co jsem si precetl z pripevku si mi zda: A) To se to keca a moralizuje, kdyz je valka tisice kilometru daleko a bojujou tam jiny. To je panecku svetonazorova mela s vedomim, ze za dve hodky zabouchnu dvere kanclu, nalozim maminu s detma a odfrcim na chalupu rozcilovat se u Televiznich novin. Rad bych Vas vsechny videl jak by jste jdnali kdyby arabskej ksindl hodil letadlo na vase mesto. B) Doufam ze clovek podepisujici se jako Vaclav Chlumecky to vse co pise mini s nadsazkou. Pokud to mini vazne, tak je mi ho uprime lito
0/0
19.10.2001 14:27

Václav Chlumecký

Re: Vyborna tlacharna
kalous, tobe to pali!!!
0/0
19.10.2001 14:49

Kalous

Re: Re: Vyborna tlacharna
Vaclave, vzhledem k tomu ze je patek odpoledne, a ze se tady casto daji precist vselijake odezvy to neni az tak primocare. Z toho co jsem si precetl se najde dost tech kteri ti to sezrali i s navijakem
0/0
19.10.2001 15:06

Laco

Závěr
Máme to štěstí, že jsme na straně budoucích vítězů ale všichni se bojíme, protože nevíme jak velké budou ztráty. Je třeba přiznat, že všechny ty biologické svinstva jsme vyrobili my bohatý,vyslělý a vzdělaný svět. Taktéž jsme naučili děti chudých zemí používat zbraň podle toho jak nám to vyhovovalo. Teď se s tím každý různě vyrovnáváme. Lépe využít nastoleného klima k diskuzi jak změnit nové uspořádání světa a pravidla hry než budovat bunkry a kupovat plynové masky. A v tom zklamali světoví politici. Ne však diskuse v OSN. K čemu je tato organizace a jak by dokázala zabránit válce již popsal K. Čapek v knize " Válka s mloky ".
0/0
19.10.2001 14:23

barbudo

Re: Závěr
Rádi bychom byli na straně budoucích vítězů, rádi bychom lístky do vagónu první třídy. Proto nám stojí za to vzít mávátka a provolávat slávu vítězům. (Když to nevyjde, ušetříme na žiletkách a ženský se o nás budou muset pořádně starat a ne se někde poflakovat).
0/0
19.10.2001 14:56

Sam

Bravo!
Moc se mi ta vaše debata líbí. Myslím, že tomu skoro všichni docela dobře rozumíte, a zatím si vedete výborně.
0/0
19.10.2001 13:53

Václav Chlumecký

Re: Bravo!
Republiku si rozvracet nenecháme a anarchii nestrpíme!!! Většina poctivých občanů naší republiky a celého pokrokového světa podporuje spravedlivý boj amerického lidu za světový mír a proti terorismu, jen se podívej na vysílání televize CNN!!! S Tvého příspěvku cítím jedovatý tón pochybovače o správnosti naší věci!! S pozdravem Václav
0/0
19.10.2001 14:07

žgryzdibald

Re: Bravo!
Teda Same - moc a moc díky - slzej mi oči ještě teď - ne fakticky - hned po přečtení tvého příspěvku jsem se začal řechtat jako kůň. Super - jen tak dál :))))))))))))))))))
0/0
20.10.2001 23:44

Laco

Milý Václave Chlumecký
Nevím jestli píšeš příliš v emocích ale tvá provolání a hesla mi připomínají lidi, kteří nás učili na škole jak milovat Sověstký svaz a vykřikovali podobná hesla. Dnes nás opět se sdělovacích prostředků učí milovat Ameriku. Bohužel lidi mojí věkové generace (je mi 42 let) dosud žijí a možná ještě budou žít a ti totalitu, její paradoxy a svinstva si dobře pamatují ale přesto nikdy se nebudou chovat jako Ty. Vůbec si neuvědomuješ, že svojí podrážděnou reakcí se přiznáváš, že jsi s tímto remižem kolaboroval pokud jsi nebyl dokonce ve straně. Máš v sobě strach, že se to prozradí a proto fanaticky provoláváš hesla poplatná režimu. Tím mu však velice škodíš, protože člověk mého věku si může vzpomenout na ukradené listopadové ideály a Ti co to způsobili byli takoví lidi jako jsy Ty. A Ty mi chceš opět vymývat mozek svojíma nařízenima a cenzurou. Už jednou jsme Vaší totalitu porazili a Ty jsi si z toho nevzal ponaučení. Já tento režim demontovat nechci. Já si myslím, že je lepší než předešlý ale hlupák na nesprávném místě mu může ublížit. A proto musím reagovat.
0/0
19.10.2001 13:19

bonscott

Re: Milý Václave Chlumecký
tvé představy o demokracii před deseti lety byli jiné a jsi zklamán...jsi natolik zklamán, že mluvíš o ukradených listopadových ideálech. možná si poslouchal Hlas Ameriky,nechodil do pionýra a poslouchal v pokojíku tajně Kryla./// Na Americe mi vadí tisícjedna věcí, ale jsem na její straně! Už tady toho bylo napsáno strašně moc, ale začínám mít pocit že nás to vše dělí na ty pro a proti.hrdě se hlásím do skupiny PRO.
0/0
19.10.2001 13:38

Daniela

Re: Re: Milý Václave Chlumecký
Jsem taky pro!!
0/0
19.10.2001 13:45

žgryzdibald

Re: Re: Milý Václave Chlumecký
já taky !!!!!
0/0
20.10.2001 23:47

Václav Chlumecký

Re: Milý Václave Chlumecký
Milý Laco, viděl jsi doufám na vlastní oči nezměrné utrpení amerického lidu po podlých a zbabělých útocích fanatických vrahů? Takovým věcem nelze nečinně přihlížet, to by byl strašný zločin. A proto ruku v ruce s hrdinným americkým lidem, v čele se svým prezidentem Bushem, je naší nejsvětější povinností nastolit i pomocí zbraní trvalý a spravedlivý mír pro celou naši euroatlantickou civilizaci v čele se Spojenými Státy, nejpokrokovější zemí na světě. Jinak jsem milý Laco mladší než Ty a na komunisty si příliš nevzpomínám, mým jediným vzorem jsou Spojené státy americké. Václav Chlumecký
0/0
19.10.2001 13:46

Laco

Re: Re: Milý Václave Chlumecký
Promiň až teď jsem pochopil, že to myslíš ironicky.
0/0
19.10.2001 14:59

Čiča Draža

Pravda a lež
Už za války v Jugoslávii předloni NATO téměř o všem nestydatě lhalo a využívalo toho, že lidé v jeho členských zemích nemají jiný zdroj informací (případně všechny jiné odmítli jako miloševičovskou propagandu). Jen to tak otevřeně nepřiznávali jako teď (viz článek) Takže Nihil novi sub sole!
0/0
19.10.2001 13:03

bonscott

Re: Pravda a lež
seš úplně mimo a tvůj tatínek je komunista kterej tě celej život masíroval do takový podoby,že plácáš to co plácáš.fidel a grebeníček z tebe mají určitě radost.
0/0
19.10.2001 13:20

žgryzdibald

Re: Re: Pravda a lež
a což teprv křivohubej Ransdorf ;-)))
0/0
20.10.2001 23:50

Richmond

Media a propaganda
Nebudte tak naivni, to co nam je predkladano je medialne hezke a nalezite ucesane. Americky vojensky kruhy se po Vietnamu co se tyce propagandy velmi poucili - a perskej zaliv byl ukazkou toho, ze Americky veleni vede valku uz z vice pozic jak vojensky tak i medialni. Zkuste ted v dobe vlastenecky hysterie v USA uverejnit nekde reportaz, ze obycejnej Afganskej odvedenec Talibanu je vlaste taky clovek a ne sadisticka, nelidska zruda, a ze musi palit do Amiku jinak by ze zadu dostal od dustojnika kulku do tyla - tak vam redakci novim nejakej USA vlastenec vypali. Ne ze bych Talibany obdivoval jsou to debilove - ale podle mne je bin Ladinova Al Kaida pouziva pouze jako krmivo pro dela a media. No a co se tyce propagandy - az po letech se dozvime pravdu o tom co se opravdu delo pri vojenskych operacich. Stejne jako jsem byl prekvapenej, kdyz jsem se dozvedel ze v perskym zalivu Amici pouzivali specialni rychly buldozery na zahrnovani zakopu s irackymi vojaky, ze se proti irackejm tankum pouzilo strelivo s ochuzenym uranem a ze nikdo spojeneckym vojakum nikdo nerek ze by pri odzbrojovani nepratelsky zniceny techniky meli pouzit protiradiacni vyzbroj - protoze to byla tajna informace. Taky nadherny snimky zasahu inteligentnimi strelami byl zcasti humbuk - protoze se vybirali pro medialni prezentace jen ty vydarene zasahy a proklamovana presnost nebyla zdaleka tak velka. No a lide od medii byli velmi dobre armadou manipulovani aby predvadeli pouze uspechy, no a ted jsou to toho zapleteny i politici Ted je to stejne. Opravdova pravda vyjde najevo az za hodne dlouho, ale na druhou stranu - ucel sveti prostredky, Taliban chce zabit kazdeho Amika, ktereho uvidi - a Amici vyuziji jakoukoli strasnost, aby byli v zabijeni rychlejsi. Takova je valka.
0/0
19.10.2001 12:57

Laco

Odpoveď Petr
Uvažuješ příliš jako Evropan. Arab je natolik přesvědčen o svojí pravdě, že začne střílet na Američana v Afganistánu a pak už to Američan umí. Ty inteligentní Araby, kteří to řídí pomalu ale jistě z nor vytáhne a zbytek bojujícího stáda vystřílí. Taková je bohužel válka. Problém je v tom, že v jiných státech jsou také inteligentní Arabové, kteří mohou Amíka načnout zevnitř. A s těma se špatně bojuje. Arab ví, že nesmí naštvat celý svět. Na jeho straně může být veřejné mínění vystrašeného světa, který se bojí biologických zbraní. Jestli někdo ublíží mojí rodině tak odstřelím Araba i Američana, už nejsem schopen chladně uvažovat kdo to vlastně zavinil. To se může vymknout a spustí se řetězová reakce. To ví i Američan a proto udržuje lidi v napětí a strachu. Obě strany si tuto kartu ponechávají ve hře. Američanovi se však lépe vše řídí a koordinuje. Arab musel vypnout svůj informační tok k vůli prozrazení. Veškerá prohlášení a obrazové záznamy pro masmédia byla připravena dopředu. Američan dodnes neví kde je hlavní mozek a pouze vypouští pokusné balónky a podle reakcí se snaží vytypovat kde by mohl být. Afganistán je pouze symbol a místo bojiště, které bylo vybráno oběma stranama k presentaci. Tato šachová partie však má svoje figury i na jiných místech světa. Proto někteří racionálně uvažující Američané prohlásili je třeba změnit naší politiku vůči světu. To byla také jedna z možností. Ale časem by padl Izrael a Arabové by mohli sílit. Tak se přešlo k řešení uvázat Araba na řetěz a nasadit mu náhubek. Bohužel Arab nechce a kouše. Navíc si nezaujatý člověk pokládá otázku proč ty na to měl mít Američan právo. Za to že zemřelo několik tisíc nevinných Amerických civilistů. Američan má na svědomí mnohem více nevinných civilistů ve světě při prosazování svojích osobních zájmů. Tak kde vlastně je ta pravda.
0/0
19.10.2001 12:55

P

.
Vy všici, co hájíte ty zkurvený islámisty a salámisty a aláhisty, Vám všem přeju, aby vám natrhli prdel a kundu. P.
0/0
19.10.2001 12:43

František

Re: .
Ano velice správně!!! Ať žije náš velký přítel a ochránce Spojené státy americké, které jsou záštitou míru a demokracie na celém světě. Spojeným státům jsme zavázáni za naši svobodu a demokracii!!! František Tichý
0/0
19.10.2001 12:50

František

Re: .
Ano velice správně!!! Ať žije náš velký přítel a ochránce Spojené státy americké, které jsou záštitou míru a demokracie na celém světě. Spojeným státům jsme zavázáni za naši svobodu a demokracii!!! František Tichý
0/0
19.10.2001 12:50

Majestic 12

Re: Re: .
Na VĚČNÉ ČASY amen.
0/0
19.10.2001 13:07

PéKáčko

Re: .
Tobě někdo natrhnul mozek?
0/0
19.10.2001 15:46

Slávek

Re: .
Redakce iDNES si vyhrazuje právo smazat příspěvek uživatele, který v diskusi použije vulgární slova a společensky neúnosné výrazy ??? ... tohle je ještě v normě ?
0/0
21.10.2001 14:11

Václav

Na společné frontě proti terorismu
Všichni musíme podporovat spravedlivý boj USA, který je pevnou baštou celosvětového míru a demokracie, po boku USA naše země dosáhuje velké úspěchy při budování demokracie a prosperity. Ale i u nás se najdou zpátečníci, kterým není po chuti náš společný boj proti světovému terorismu. S takovými musíme důsledně skoncovat!!! Naše policie a soudy musí v zárodku zadusit jakýkoliv pokus o podporu terorismu nebo nenávisti proti našemu velkému spojenci USA, kterému dlužíme za naši svobodu a demokracii. Musíme požadovat ty nejpřísnější tresty pro všechny zrádce a přisluhovače terorismu. Ať žije demokracie!!! Václav Chlumecký
0/0
19.10.2001 12:40

Majestic 12

Re: Na společné frontě proti terorismu
Příteli, skoncovat se mělo s komunisty, kteří rozkradli tento stát do mrtě a teď si hrají na veliké demokraty a smějí se lidem. Rétorika typu kdo má jiný názor rovná se zničit používal bolševik v 50 letech - dávej si na to pozor!!! Demokracie je sice pěkná věc, ale vymahatelnost práva a úroveň výdělku za slušně odvedenou práci druhá. Toto právě nahrává extremistům přesně podle hesla čím hůř tím lépe. A samozřejmě se to odrazí i ve volbách.
0/0
19.10.2001 13:12

Václav Chlumecký

Re: Re: Na společné frontě proti terorismu
Milý Majestiku 12, doufám, že mi nechceš naznačit, že podporuješ takové rozvraceče republiky, jako je pan Skopal a další, kteří jsou nyní za své zločiny spravedlivě stíháni? Nelze dovolit, aby někdo hanobil našeho spojence, přítele nejlepšího - USA !!! Něchť na takové nepřátele demokracie dopadne tvrdá pěst naší demokratické spravedlnosti, kdo nadržuje jen v myšlenkách terorismu, je potencionálním teroristou!!! Jak velice správně řekl pan prezident Bush: Kdo není upřímně s námi, je s teroristy!!! Václav Chlumecký
0/0
19.10.2001 13:30

barbudo

Re: Re: Re: Na společné frontě proti terorismu
Soudruh Urválek ještě provolávál: "Psům psí smrt !".
0/0
19.10.2001 13:40

Pečolík

Re: Re: Re: Na společné frontě proti terorismu
Václave, to je typická komunistická propaganda! Přiznej se, že jsi teď někdy četl sborník sjezdů KSČ. Přečti si svůj text ještě jednou a místo demokracie a demokraté si dej komunismus a komunistické a místo teroristé a terorismus si dej imperialisté a imperialismus. Tyhle sračky to je fakt jak výblitky velkého Klementa...
0/0
19.10.2001 15:13

barbudo

Re: Re: Re: Re: Na společné frontě proti terorismu
Ono je to doslovně opsané. Až najdu v garáži Višinského "Soudní řeči", případně "Životopis Velkého Mao ce Tunga", těšte se.
0/0
19.10.2001 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.