Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nad nebezpečnou ulicí bude lávka

Dvě tragické nehody, při kterých nedávno zahynuly v Patočkově ulici dvě děti, přiměly vedení Prahy 6 k razantnímu rozhodnutí - nad ulicí vznikne lávka pro pěší. "Ulice Patočkova je velmi frekventovaná, čtyřproudová komunikace, hodně nebezpečná, a to i přesto, že je zde na několika místech omezena rychlost," prohlásil vedoucí odboru územního rozvoje Bohumil Beránek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tomáš

Okruh
Samozějmě by bylo vhodné ve městě zvýhodnit chodce, ale na to je nejdříve potřeba mít postavený okruh kolem Prahy, takle jsou ulice stěží průjezdné takže je logické, že semafory na přechodu nemohou reagovat okamžitě (navíc je potřeba mít semafory synchronizované aby auta projela co nejvíc semaforů plynule na zelenou) jinak v příspěvku o prazích v trojské radní Prahy 7 uváděl že ten semafor stojí 4,5milionu Kč, takže není o moc levnější než ta lávka. A ještě připomínka k přednosti chodců na přechodech: u nás před školou na přechodu je oblíbená zábava mládeže, že vylítnou ze školy, rozdělí se na dvě skupinky a střídavě přechází hlavní ulici tam a zpátky aby co nejvíc blokovali dopravu, takže například kamion, který se nedovede rychle rozjet často dokáží zdržet o 10 až 15 minut.
0/0
16.10.2001 15:13

Robert

No, nevím....
Také jsem zvědav, kdo přinutí chodce aby lávku využívali. Sám si vzpomínám jak v Brně před dávnými časy byla jedna taková lávka nad čtyřproudovou komunikací na ulici Renneská (ještě před tím než tam vznikla obytná zóna a postavena tramvajová rychlodáha). Nejenom, že chodci neměli zájem vyšplhat a zase sešplhat to železné monstrum po krkolomném schodišti ale navíc tam nebyla možnost převézt kočárek. Doufám, že navrhované řešení v Praze bude rozumnější. Doufám.
0/0
16.10.2001 9:36

TopGum

Lavka
Jsem zvedav kdo donuti chodce po te lavce chodit, zvlaste kdyz v tech mistech jsou dve autobusove zastavky. Zrejme to asi skonci nejakou konstrukci uprostred deliciho pasu jako napr. na magistrale za Nuselskym mostem smerem ven z mesta... Zpomalovaci pruhy nejsou v tomto pripade resenim, je tam dobre znamy stacionarni radar a ani to nedonuti ridice jezdit povolenou rychlosti (kdyz je to ctyr proudovka a navic jedete z kopce ...)
0/0
15.10.2001 16:42

plk

Jeste neco.
Je samozrejme, ze postavit tam dopravny znacku, omezujici rychlost na 30-40 km/h, doplnenou vystraznym oranzovym svetlem - klidne po obou stranach vozovky - a pricnymi zpomalovacimi pruhy, by bylo nejen mnohem spravedlivejsi pro vztah chodcu a ridicu, ale i ucinnejsi (dost mozna bude hodne chodcu ulici prebihat, misto aby travili cas slapanim do schodu a ze schodu), ale taky i nesrovnatelne levnejsi. Ale co, ono to "mesto" (tedy danovy poplatnik) zaplati.
0/0
15.10.2001 16:06

J. Vacík

Re: Jeste neco.
ano, to je naprostá pravda - mnoho chodců jistě zvolí kratší (i když nebezpečnější) cestu, podle mých zkušeností jsou nejúčinnější zpomalovací prahy, neboť jedině ty donutí řidiče věnovat pozornost vozovce před sebou a zpomalit ... na druhou stranu, proč zpomalovat dopravu kvůli chodcům, kteří si to přeci mohou obejít, že :-) a ještě si nějaká stavební firma namastí kapsu na zakázce ...
0/0
15.10.2001 16:35

plk

To je ono!
Jen at se auta mohou dal pohodlne ulici prohanet a lidi jim v tom neprekazeji! Jsem hrdy na to, ze jsme Prazan, ze mi zastupitele umi projevit tolik kreativity!
0/0
15.10.2001 12:14

David

Re: To je ono!
To je fakt inteligentní připomínka ! A co navrhuješ ty ? Asi chodce v brnění a na ulici díry hluboké půl metru aby ses nemusel stydět být Pražanem ty debile.
0/0
15.10.2001 13:12

tocci

Re: To je ono!
Asi bych to neřekl tak ostře, ale v podstatě souhlasím s Davidem. Jestliže auta zabíjejí, neměla by se dostat s chodci do kontaktu. Připadá mi to logické. Daleko logičtější než blábolení o tom, že by se auta měla zakázat a všude že by se mělo chodit pěšky nebo jezdit vlakem. Smradlavým ulepeným zahuleným vlakem made in ČD, 21. století.
0/0
15.10.2001 14:29

plk

Re: Re: To je ono!
"Jestlize auta zabijeji", pak nerozumim tomu, proc se ma komplikovat zivot chodcum, a ne ridicum. To mi pripada "daleko logictejsi". Kdyby se David nesnizoval k invektivam, napsal bych mu neco o tom, ze si myslim, ze by to slo resit i semafory s tlacitky (ktere by skutecne reagovaly, ne tak, jak to u nas byva obvykle), pripadne zpomalovacimi pricnymi pasy (nemusi to byt zrovna takove hradby jako v Trojske, stacily by normalni plasticke pruhy, ktere by "rozdrncenim" auta prinutily ridice reflexivne zpomalit). Zkratka to vyresit tak, jak se to dela bezne kdekoli v Evrope, ne na Divokem Vychode.
0/0
15.10.2001 14:54

J. Vacík

Re: Re: To je ono!
Blábolíte vy. Nikdo tu přece nechce zakazovat auta, která mimochodem zasmraďují okolí daleko víc než vlak, ale na druhou stranu nezabíjejí chodci, nýbrž právě automobily a nevidím důvod, proč by se stále mělo myslet v duchu 1. poloviny 20 století - tj uvolnit všechny cesty autům a doprava ve městě je vyřešena. Že někdo musí jezdit jak blázen a nakonec si vynutí ne omezení rychlosti, nýbrž "uklizení" chodců stranou - to je ukázka omezeného myšlení.
0/0
15.10.2001 15:25

mispul

Re: Re: To je ono!
Neni nahodou semafor levnejsi nez nejaka nepouzitelna lavka??..navic az se na tu lavku postavi detia budou se bavit hazenim pytliku s vodou a nebo kamenim na projizdejici auta, tak ji zese budou chtit ridici zbourat..:-))
0/0
16.10.2001 10:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.