Diskuze

Bin Ládinovi i Umarovi se daří dobře

Islámský radikál Usáma bin Ládin i nejvyšší vůdce Talibanu mulla Muhammad Umar jsou naživu a vede se jim dobře. Oznámil to zástupce talibanského velvyslance v Pákistánu Sohail Šahín, který zároveň popřel zprávy o sporech ve vedení afghánského vládního hnutí. Šahín řekl Reuters Television, že ministr zahraničí Talibanu Mutavakkil je v Afghánistánu a odmítl tak zprávy, že opustil zemi kvůli sporům s Umarem.
Prezident Bush návrh Talibanu okamžitě odmítl. Zopakoval své dřívější prohlášení, že Usáma bin Ládin musí být vydán bezpodmínečně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jelen

16. 10. 2001 19:16
Pro Annu Kareninovou
Pokud se nyni podivujete jednotvarne nepriznivym reakcim na Vase prispevky, pokusim se o strucnou analyzu moznych pricin: 1.) Vas projev nese vsechny znaky umyslu nekoho nasrat (bez ohledu na obsah), dokonce jste nektere tyto znaky sama v predchozim prispevku vyjmenovala. Pokud toto bylo cilem, myslim, ze se Vam to ohromne darilo. Pokud jste ovsem chtela skutecne diskutovat, bude dobre zapsat se nejprve do kurzu komunikace. 2.) Naprosta ignorace desivych vysledku i samotne skutecnosti zarijoveho utoku na USA je velmi charakteristicka pro Vase prispevky, stejne jako 3.) neustale Vase dovolavani se dukazu o zodpovednosti muslimskych teroristu v cele s bin Ladinem za tyto utoky presto, ze byly tyto dukazy po dukladnem vysetrovani predlozeny a vetsina sveta vcetne toho muslimskeho a Ciny (!) je shledala zcela prukaznymi, 4.) Vase argumentovani talibanskou ochotou vydat bin Ladina, ikdyz v prubehu neceleho mesice od utoku vydal Taliban nekolik naprosto si odporujicich prohlaseni o bin Ladinovi a jeho pripadnem vydani, takze dnes Talibanu nelze nez neverit ani slovo. Tyto moje vyvody u mne vyvolavaji dosti vyrazny dojem, ze bud argumentujete z pozice ideologicke blizkosti k tem, na ktere je vedena americka odveta (tzn. teroriste, nikoliv Afghanci !!!), nebo zde proste exhibujete svoje nutne originalni postoje. Pricemz nedokazu dobre rozpoznat, co je horsi. Jedno ovsem vim dost jiste: s teroristy, stejne jako s komunisty nebo fasisty nelze vyjednavat.
0 0
možnosti

Worldpolice

16. 10. 2001 14:57
Nadpis
Proc nadpis tohoto clanku nezni : Bin Ladinovi a Umarovi se dari pohodove. To by pak lepe slo do ceske hlavy.
0 0
možnosti

Anna Kareninová

16. 10. 2001 8:54
Darkamanovi a spol.
Pokusim se v kostce shrnout vasi (a nekterych dalsich dopisovatelu) reakci na me prispevky: Anna Kareninova je proti valce, tudiz nelituje obeti z WTC, tudiz obhajuje teroristy a Taliban, tudiz je komunistka, a my komunisty nemame radi. A.K. je proti mezinarodni politice vlady USA, tudiz je komunistka, a my komunisty nemame radi. A.K. je proti pouziti atomovych zbrani, tudiz je komunistka, a my komunisty nemame radi. A.K. je proti chudobe, tudiz je komunistka, a my komunisty nemame radi. A.K. klade moc otazek, tudiz je komunistka, a my komunisty nemame radi. A vubec, necetl jsem skoro nic, co tady napsala, protoze je to na me moc dlouhe, ale ma podezrelou prezdivku, tudiz je komunistka, a my komunisty nemame radi. Vskutku, neoblomna logika. Je tezke proti tomu neco namitat.
0 0
možnosti

prosty obcan

16. 10. 2001 10:35
Re: Darkamanovi a spol.
Hodne Vasich prispevku me zaujalo, ale tento moc ne. Uz neni tak konstruktivni a vecny jako ty ostatni a zacinate se chovat jako ty, o nichz jste se v tomto clanku zminovala. Ale jeste jednu vec na Vas mam. Mozna byste se uplatnila v nasi politice. Mate sice svuj jasny a vyhraneny naroz na tuto problematiku, nelibi se Vam reseni teto situace touto cestou, stale se ptate a volate po jasnych dukazech proti bin Ladinovi ale pritom jsem od Vas neslysel(spise nevidel), nebo mi to uniklo, jakou cestou byste Vy sama chtela resit tento problem? Jak chcete Vy sama docilit toho, aby se uz podobne udalosti nestaly? To je myslim totiz to nejdulezitejsi. Jakou cestou se dopracovat k tomu, aby se podobne veci ci udalosti uz nestaly. A pokud nebudu znat rozumnejsi a lepsi cestu, tak si budu stat za tim, co jsem jiz psal.
0 0
možnosti

TEST

15. 10. 2001 22:22
***TEST***
zkusebni text, nejak se mi nezobrazuji posledni prispevky
0 0
možnosti

SHACHISTA

15. 10. 2001 19:34
Vydani Ladina
Nevim proc se divite tomu, ze Taliban odmital vydat Ladina. Pomahal jim ve valce proti Rusku( Tenkrat jeste ve spojenectvi s USA:) ) a oni ho pote hostili ve sve zemi. A asi po pravu. Predstavme si malou situaci. Ve vasem dome v malem podkrovnim byte bydli Vas rodinny pritel, ktery Vam kdysi zachranil zivot. Navic plati slusne najemne a nejsou s nim vetsi potize az na to, ze ho nekdo, koho nemate prilis v lasce hleda a rad by mu srazil hrebinek. A najednou se nekdo objevi a tvrdi, ze tento clovek rekl nekomu, aby vycvicil nekoho dalsiho a ten nasel nekoho kdo by zabil nekoho koho nikdo nezna. A kdyz ho nevydate, tak ze Vam rozmlati ten barak. Co byste udelali? Asi byste taky chteli dukazy...
0 0
možnosti

MartErton

15. 10. 2001 22:27
Re: Vydani Ladina
Máš naprostou pravdu, chtěl bych vidět sakra pádný důkazy.
0 0
možnosti

Dušan Blecha, Třebíč

15. 10. 2001 15:56
Umare nedej se!
Vykupovat utrpení amerického lidu utrpením afghánským mi připadá jako řešení nanejvýš zoufalé. Doufám, že ubožák, jakým je syn ex-prezidenta Bushe, bude o něco shovívavěji shlížet na proces vymáhání pohledávek nyní dodávané humanitární pomoci. Je snad všem jasné, že tento pán oplátky peče. Takže lide afghánský, začni šetřit a nevybuchlé bomby se snaž rychle prodat, třeba Iráku. Proč? Protože velekníže pekla, zvaný Junior, již teď spřádá plány bezbohé a zničující. Nutno ovšem podotknout, že řešení podobné situace bude pro afghánský lid poněkud kontinuitní, a že si s problémem hravě poradí. A když ne oni, tak jejich nástupci. A že jich bude...
0 0
možnosti

evropan

15. 10. 2001 16:08
Re: Umare nedej se!
slepý a hluchý ..tak jdi a nastav svoji hrud smrti pod podlými metodami fanatiků .. pak třeba pochopíš...
0 0
možnosti

Marek

15. 10. 2001 15:50
Imaginarni bozstva
Musim rici, ze prave tim, ze vetsina lidi veri v sebe, ve svou moc, v moc penez atd., dochazi k valecnym konfliktum. Kdyby lide verili v lasku (ale ne takovou, kterou nam ukazuji stupidni telenovely a romant. serialy na TV Nova ani tim nemyslim sex), kdyby verili ve svobodu jedince (tzn. kde zacina svoboda jineho cloveka tam konci moje svoboda) a v toleranci, nebylo by valek. A musim rici, ze jak krestanstvi tak urcite i islam v tyto hodnoty veri a hlasa je. Neni to problem viry v bozstva, ale viry jako takove. Pevne verim (a nektere debaty v TV s muslimy to potvrzuji), ze ani opravdovi muslimove se nestanou teroristy a nebudou zabijet nevinne lidi. To je problem fanatiku, kteri si vsechno obrati tak, jak se jim to hodi (radikalni muslimove, fasiste, komunisti).
0 0
možnosti

kfe

15. 10. 2001 15:55
Re: Imaginarni bozstva
No moje řeč, všechno tohleto, co říkáš. Ale pak se najde jeden psychopat v bílém šátku jak služka Kristova a v maskáčích jako voják a říká si bojovník aláhův. A je to v prdeli.
0 0
možnosti

Sandstorm

15. 10. 2001 15:39
Tak nevím...
Pokud se informace v tomto článku zakládají na pravdě, tak je Taliban ochoten vydat bin Ládina i do neutrální země (jestli tím mysleli i např. Švýcarsko či Finsko, nevím). Ale zdá se, že že od velmoci, toužící potrestat zlo a jeho viníky, se USA posunuly do role obyčejného agresora. Pokud jde o spravedlnost, tak měly nabídku Talibanu přijmout - Ládin by byl souzen v neutrální zemi za dohledu pozorovatelů z obou stran (tedy ze strany islámských i západních pozorovatelů) a jistě i potrestán, pokud ty důkazy, co mají USA, jsou skutečně tak nezvratné. A pokud by Taliban svoje slovo nedodržel či udělal jiný úskok - útoky by mohli znovu začít, no problem. Ovšem takhle se USA skutečně chovají jako slon v porcelánu a jako vždy jejich akce nepřinese nikomu nic dobrého.
0 0
možnosti

BOBO

15. 10. 2001 21:30
Re: Tak nevím...
Co to plácáš za nesmysly ! USA JSOU NAPADENÝM STÁTEM A TAK SI PODMÍNKY BUDOU LOGICKY DIKTOVAT ! Uvědom si , že američané nejsou takoví vystrašenci , jako jseš Ty . USA DŮKAZY PŘEDLOŽILY MIMO JINÉ V PAKISTÁNU , KTERÝ JEDINNÝ UDRŽOVAL DIPLOMATICKÉ STYKY S TALIBANEM A TEN UZNAL DŮKAZY JAKO DOSTATEČNÉ PRO OBVINĚNÍ LÁDÍNKA - CO CHCEŠ VÍC ? DOVOLÍM SI ŘÍCI , ŽE PRÁVĚ PO TERORISTICKÝCH ÚTOCÍCH SE USA CHOVAJÍ VELMI ZDRŽENLIVĚ A TAKTICKY A TO PRÁVĚ VŠECHNY A TOBĚ PODOBNÉ PĚKNĚ ŠTVE !!!!!! DOPORUČUJI TI A TVOJÍ MANŽELCE DVOUMĚSÍČNÍ POBYT MEZI TALIBANCI ! MOŽNÁ ( URČITĚ ) TĚ VYLÉČÍ I DŘÍVE .
0 0
možnosti

Lenka

15. 10. 2001 15:17
Řešení?
A co by se vyřešilo vydáním Bin Ládina do jakýchkoliv rukou? Představa, že ho bude soudit Taliban je směšná, určitě je finančně podporuje. Po vydání do USA nebo nějakého "nezávislého" státu mohou nastat dvě situace - trest smrti, který by z Ládina udělal pro stovky jeho stoupenců i ostatních muslimů mučedníka, a nebo odsouzení k vězení - nechtěla bych bydlet v zemi, kde by byl Ládín vězněn, neustálé demonstrace, pokusy o jeho osvobození, neustálý strach. A v tak "nezávislé" zemi, jak si ji představuje Taliban, by sice Bin Ládin seděl ve vězení, ale odtamtud by pěkně v klidu, nikým nerušen a hlídán, řídil i nadále svoji věc….
0 0
možnosti

Pavel

15. 10. 2001 17:06
Re: Řešení?
Když budu rýpavý, tak řeknu: A co se vyřeší tím, že ho zabijeme i s několika desítkami jeho stoupenců a několika stovkami příznivců, svedených či civilistů, jimž hrdost nebo chudoba nedovolily opustit svůj domov blízko kasáren? Taky nic, když nebude bin Ládin, budou nás ohrožovat jeho stoupenci rozptýlení po světě. ********** Ta situace nemá jednoduchá řešení, chápu rozhořčení Ameriky nad tisíci mrtvých i odvetu proti stoupencům bin Ládina, ale KDY přijde ta chvíle, kdy by američani řekli: a teď už odplaty bylo dost, to už nám stačí? Kolik desítek, stovek, tisíců lidí musí v Afghánistánu zemřít, aby se pocit spravedlnosti naplnil? Zatím se Talibanu úspěšně daří oblbovat národ, který se vzepře kterémukoli vojákovi, který vstupuje do jeho země. Ostatně, vy byste (doufám) udělali totéž, kdyby se nějaká armáda objevila na našich hranicích nebo nás začala bombardovat. Čili nás dostávají tam, kde jsme určitě nechtěli být. Nestálo by za to se zamyslet? Opravdu by Ameriku stálo hodně sil, kdyby 1. oficiálně podala žalobu na bin Ládina u mezinárodního soudu v Haagu (což už měla dávno udělat - nemyslím místo vojenských operací, ale současně s nimi), 2. poskytla Talibanu rozumnou lhůtu na vydání bin Ládina k tomuto soudu. Rozumnou lhůtou myslím 12-24 hodin, což není zase tak významná doba, aby ohrozila následné vojenské operace. A při nedodržení této lhůty zase může pokračovat .... 3. vedla informační kampaň, kde by vysvětlovala, že nebojuje proti afghánskému lidu, ale proti konkrétní osobě zločince bin Ládina, kterého chce zatknout a positavit před soud (nikoli zabít, jak hlásá prezident Bush - kromě zabití při ozbrojeném odporu proti zatýkání, což je něco jiného, než jak se to dnes hlásá). ****** Dovedete si představit, co byste dělali, kdybyste přišli domů a našli svou rodinu vyvražděnou? Bylo by pochopitelné, kdybyste se šli pomstít útočníkům a přitom jste překonávali třeba i ozbrojený odpor těch, kdo by je chránili. Ale nebylo by to zákonné. Zákonné by bylo útočníky zatknout a postavit před soud - včetně toho, že je lze i zabít, pokud by při zatýkání na vás vytáhli zbraň. *** A teď si to celé přeneste do velkého měřítka, na 6000 obětí na straně Ameriky a zatím několik desítek či set obětí na straně afghánců. Tam zatím bombardujeme bin Ládinovy příznivce, abychom dosáhli toho, že nám ho vydají. Fajn, ale chybí mi k tomu ten zatykač. Vím, že pro Ameriku není problém ho získat - ale právě proto že to není problém by ho nejprve měla mít, a pak jít zatýkat. Jinak se totiž vracíme zpět do temnot, kdy jsme se neřídili tím, co kdo podle práva má dělat, ale tím, co by mohl dělat kdyby se mu zachtělo ...
0 0
možnosti

kfe

15. 10. 2001 15:16
morální právo si podle A.K. Američani vynutili. hahaha
Pan Ransdorf (nebo někdo stejně šikovný) převlečený za Annu Kareninovou napsal, že "..Jenže tohle zaslepené stádo také vesele využívá druhá strana, pro kterou je rovněž výhodné, aby davy mnohdy negramotných a opravdu chudých a zoufalých lidí (mnoho z vás totiž si ani nedokáže představit, co je skutečná CHUDOBA) se radikalizovali a vraždili hlava-nehlava na potkání, protože pak mají PLNÉ MORÁLNÍ PRÁVO politické a ekonomické problémy řešit pomocí síly..." Takže on to myslel tak, že západní svět má vinu na tom, že afg. negramotové se zradikalizovali. Tím pádem američanům stačilo jen trpělivě počkat, až nešťastníkům nesvéprávným rupne v bedně (výsledkem byly atentáty na dvojčata) a ...hoj - hned tady byla možnost pomocí vojenské síly si podmanit ekonomický klenot orientu. Nechápu tedy proč to dělat tak složitě. Divím se pane Ransdorfe, že neprohlašujete, že příkaz k atentátům vydala CIA. ...No ale ještě, že přiznáváte, že situace se vyvinula tak, že Američani přece jenom MAJÍ morální právo hájit se silou.
0 0
možnosti

Pavel

15. 10. 2001 17:17
Re: morální právo si podle A.K. Američani vynutili. hahaha
Nevkládejme jiným do úst to, co tam nebylo. Souhlasím, že chudí lidé ožebračení svou vládou mají plné morální právo politické a ekonomické problémy řešit pomocí síly - což neznamená, že by měli jít mimo svou zemi a tam ničit cizí bohatství, ale že by měli uvnitř své země jít a bránit se proti nepřiměřenému vykořisťování. Tak jako u nás bych toto morální právo přiřkl podvedeným kampeličkářům proti vedení, které využilo mezer v zákonech nebo dokonce postupovalo nezákonně pro osobní prospěch. Pokud by takový dav šel podpálit osobní sídlo předsedy představenstva, moc bych se mu nedivil. Pokud by místo toho šel odstřelit budovu frankfurtské burzy, je to neospravedlnitelný terorismus. ***** Závěr: afghánci mají morální právo svou chodobu řešit násilím proti své vládě, která je do této chudoby přivedla, nikoli vůči cizím státům .....
0 0
možnosti