Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Světla z transportéru vzal Rudý doutnák

Pachatel vojenské "loupeže století" - světel z transportéru bránícího Svobodnou Evropu - už má jméno. Rudý doutnák. Tříčlenná recesistická buňka, kterou se zatím policii nepodařilo vypátrat, měla původně větší cíl: obrněný vůz uvést do pohybu. "Nikdo si nás nevšímal. Nic nám nestálo v cestě," pochlubil se MF DNES student jedné z uměleckých škol. S kamarády se však nakonec původního plánu přece jen zalekli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Keny

Ruby Doutnak
Doooost dobry
0/0
25.10.2001 12:45

JV. Viden

blesi trh
V sobotu jsem na blesim trhu , tady u na , videl koncovky od O-tecka 64. Ctel jsem je koupit a vratit , ale s ohledem na to , ze mi taky dluzite par milionu jsem to neudel. Cest praci :)))
0/0
15.10.2001 10:12

jlm99@seznam.cz

Re: blesi trh
Jiz delsi dobu sleduji Vase prispevky a je mi Vas uprimne lito. Doporucuji Vam navstevu u psychiatra.
0/0
15.10.2001 12:19

Zdeněk,

Rudý doutnák
Vojáci to tam strčili jako zátaras. Ani se nedivým, že OT nehlídali, proč taky. Těžko bude nějaký terorista popojíždět s archivním OT 64, které sotva dorazilo z Moravy. Od nynějška si třeba budou dávat pozor a bude míň o pár mladých umělců s nízkým IQ.
0/0
15.10.2001 8:19

Stenlyb

AČR
Líbí se mi reakce nejvyšších představitelů AČR na armádní průsery. Např. Z vrtulníku vypadne kulomet - generál Šedivý "To nesvědčí o špatné situaci v naší armádě", ze čtyř Ótéček dojedou do Prahy jen dvě, nene to taky nesvědčí o špatné situaci v naší armádě, z transporteru před nejostřeji hlídané budovou v Praze někdo ukradne zadní světla......výsměch celé AČR
0/0
14.10.2001 14:29

Worldpolice

Re: AČR
To neni vysmech jen armade , ale cele Ceske republice , ktera byla do roku 1989 skoro ta nejortodoxnejsi ve vychodnim bloku a ted zase nejvetsi Kocourkov.
0/0
15.10.2001 10:19

Pavel Vyplašil

Rudý doutnák
Dobrý den, Možná mi řeknete, že jsem spadl odněkud z měsíce, ale: On to nikdo nehlídal, tak jsme to ukradli. No to je ale naprosto neslýchané. Vždyť kolik aut se na ulicích nehlídá. A co domy. Ty také nikdo nehlídá, takže se může volně krást? Prohlásit o sousedovi, že je naprostej .... protože jel na dovolenou a vůbec si nehlídá dům. Pavel Vyplašil, Tišnov
0/0
14.10.2001 8:52

Helenka

Re: Rudý doutnák
Pavle - vojáci nejeli na dovolenou a hlídají - je to jejích náplň! Nejsou na rekreaci. A právě zde je ten ROZDÍL mezi osobním vozem a bojovou technikou. Ta se musí hlídat - mj. jsou ve hře teroristé. U sousedů se dá alespoň morálka předpokládat - u terotistů nikoliv.
0/0
14.10.2001 10:38

Pecold

Re: Rudý doutnák
Myslím, že nemáš pravdu. Auta maji alarm a mechanické překážky, některé domy také. Ale o tom to neni. Nepochopil jsi zřejmě smysl celé akce. Nešlo vůbec o krádež. Snahou těch mladíků bylo upozornit na slabé místo v probíhající strážní službě. A to se jim podařilo. Nešlo o krádež, protože se sami přihlásili. Nešlo o krádež protože jsou ochotni ta světla vrátit. Nikdo na této stránce krádež neschvaluje. Ani jeden příspěvěk. Pouze jsou zde dva tábory, kdy jeden AKCI schvaluje a druhy (asi lampasácký - to bylo jenom dloubnutí), který akci neschvaluje. A to s tím sousedem na dovolené se ale nikam nehodí. Vojáci na dovolené nejsou a hlídají. A blbě!
0/0
14.10.2001 13:29

KOLETA

Armáda ČR a NATO
Případ s leflektorama jenom potvrzuje ten fakt, že naše armáda je opravdu zajimave sdruzeni. Jelikoz nasi spojenci v NATO asi dobre znaji stav nasi armady, zvlaste nasich leteckych es, vyuzivaji pouze nasi polni nemocnici, nebot je v podstate neskodna. Pokud by nase vojaky zapojili do akce, hrozilo by nebezpeci, ze se bud postrili mezi sebou navzajem, anebo budou pro spojenecke vojaky vetsim nebezpecim nez nepritel. Akce chlapcu, kteri "zcizili" ony reflektory, mne velice pobavila a jsem rad, ze v nasi zemi jsou lide se smyslem pro humor. Nicmene by bylo dobre ony svetla vratit, aby jednou, az se tyto elitni jednotky budou vracet do Hodonina byly bojeschopne i v noci. Navrhuji, az tento presun bude realizovan, aby za vojenskym konvojem jelo civilni nakladni auto se sbiraci cetou, ktera by za nimi sbirala pripadne ztracene soucastky (napr. kulomety) a to hlavne proto, ze nahradnich dilu ma armada nedostatek.
0/0
14.10.2001 2:00

xyx

svoboda projevu
I kdyz bych s klukama ty svetla krast nesla, tak s tim vyznenim te akce plne souhlasim. Domnivam se, ze nase armada neni funkcni, i kdyby chtela, tak nasi republiku neubrani a navic kdyz takhle nefunkcni organizmus nuti mlade kluky nudit se na povinne vojenske sluzbe, vsechno sa drahe penize danovych poplatniku ... tak neni se co divit ... zasluzi si vysmech. Jinak, kluci provedli v praxi ukazku ustavniho prava na svobodu projevu, protoze ta v sobe zahrnuje i neverbalni projevy. Tudiz, by nemeli byt trestne stihani. Navic, kdyz jasne davaji najevo, ze umyslem nebylo zpusobit skodu, ale vyjadrit svuj nazor: lidi v CR si zaslouzi kvalifikovanejsi obranu sve bezpecnoti, nez manifestaci zeleza pred RFE.
0/0
13.10.2001 16:05

Emission

Re: svoboda projevu
Ó, to je velmi zajímavý výklad. Opravdu podle Vás svoboda projevu zahrnuje i právo vztáhnout ruku na cizí věc, působit škodu a krást? Není oněmi neverbálními formami projevu myšlen spíš projev grafický, hudební a dramatický? Nevyjádřil jistý Osama svůj názor na jednu velmoc vlastně velmi podobným způsobem? Pak by ovšem také neměl být stíhán.
0/0
13.10.2001 21:41

Alex

Re: Re: svoboda projevu
Mily Emissione. Svym prispevkem jsi zpusobil skodu serveru iDnes tim, ze jsi jejich applety prinutil k zapisu nekolika stovek bajtu nesmyslneho textu do jejich diskoveho prostoru. Touto zaskodnickou cinnosti jsi tez mimo jine znechutil nekolik desitek ctenaru tveho prispevku. Pokud by jisty Osama nemel byt stihan, pak jisty Emission ano...
0/0
15.10.2001 14:36

Emission

Re: Re: Re: svoboda projevu
Milý Alexi, co Ti na to mám odpovědět, aby to bylo na úrovni a slušné a abys tomu rozumněl?
0/0
15.10.2001 20:13

Alex

Re: Re: Re: Re: svoboda projevu
Odpovez treba neco rozumneho. Re: viz. níže.
0/0
16.10.2001 9:39

mischief36

Rudy doutnak - prodlouzena ruka Talibanu
Z akce jasne vyplyva ze Rudy doutnak je prodlouzena ruka Talibanu. Prvni krok - je treba jim zablokovat konto ve sporitelne.
0/0
13.10.2001 15:46

ROSTA

Re: Rudy doutnak - prodlouzena ruka Talibanu
Vehementne souhlasim a taky by jim meli zabavit veskere dopravni prostredky vcetne koleckovych brusli. Drzost dnesniho teroristickeho poteru je neslychana. Uvazime-li, ze kdyby se to Usama domaknul, mohl by je zacit financne podporovat, a pak by tato bunka mohla ochromit cely bezpecnostni aparat nasi vlasti. Pokud uz ovsem takovyto stav nenastal usilovnou praci nasich nejvyssich zodpovednych.
0/0
19.10.2001 14:17

SRPŠ

Zase další ostuda
Kluci na to kápli a jenom to ukazuje na stav v jakym je nase armada, ale bohuzel i jeji organizace. Nechat hlidat ten barak starejma krapama, ktery maj problem nastartovat v situaci, kdy je tato akce pod jakymsi "drobnohledem" ze strany ostatnich statu a navic nechat si z techto rachotin cokoliv ukrast, z toho jsem skutecne znechucenej. Tyhle afery by skutecne mely stat hlavy velitelu, ne-li ministra. Jak mame pusobit jako suverenni stat, kdyz nas vojak v akci se necha okrast?! Vubec bych se nedivil, kdybych si jednou precetl v novinach "Transporter hlidajici radio svobodna evropa, rano na spalkach..."
0/0
13.10.2001 13:35

Petr Cervenka

:))
jojo, dyby je tatinkove doma vic rezali remenem, tak ted nekradou soucastky z transporteru
0/0
13.10.2001 12:44

nojo

Je to důsledek přílišné benevolence vůči kriminalitě
a neúcty vůči autoritám. Kluci věděli, že i když je někdo chytí, nějak se to ukecá a nic se jim nestane. Kdyby byla větší přísnost, neriskovali by verzi se zastřelením.
0/0
13.10.2001 10:28

Erik

Re: Je to důsledek přílišné benevolence vůči kriminalitě
Je ovšem otázka, jestli naše armáda může střílet.Jestli by se jim náhodou zbraně nerozpadly v ruce. :-DDD
0/0
13.10.2001 11:27

Gerne Hawkins

Velmi vtipné...
...s těmi světly. Předpokládám, že stejná nebo podobná skupina magorů odmontovávala světla newyorkským hasičům, když se šplhali do 80. patra... Jen výsledek jejich práce bohužel nikdo neocenil...
0/0
13.10.2001 9:13

IS

Jen do času ...
Trochu mi to připomíná případ reportéra TV NOVA (dle vyjádření Grosse), který prý pověsil na hráz Slapské přehrady černou bednu a pak čekal, co se stane. Myslím, že je to dobré dloubnutí, ovšem jen do okamžiku než se u nás něco doopravdy stane a že to bude dříve nebo později o tom pochybuje jen člověk, který si nevidí na špičku nosu. Pak už to bude opravdu kousek, při kterém budou riskovat hrstku olova ...
0/0
13.10.2001 8:14

Ida

Ne tak kategoricky!
To Emission: možná mohli dostat kulku do břicha - ale bylo to jejich rozhodnuti, mají na ně právo a nic se jim nestalo! Může to pochopitelně vypovídat o ledačems. Např. o tom, že s vojáky jiné armády by to třeba neriskovali, možná o tom, že nejsou připosraní, možná o tom, že jsou nezodpovědní ..... kdo ví.
0/0
13.10.2001 7:06

Emission

Re: Ne tak kategoricky!
Při tomto pojetí svobody se dá do písmene stejný výrok použít na pachatele úspěšné bankovní loupeže. Nemyslím, že hlavní motiv krádeže byla snaha o reformu naší armády, spíš recese, frajeření před kamarády anebo reklama.
0/0
13.10.2001 11:21

Alex

Re: Re: Ne tak kategoricky!
Pokud pri bankovni loupezi ukradnou 2,80 Kc a nikdo je pri tom nepristihne a oni to presto vrati pak se tvuj prispevek neda ohodnotit jinak, nez ze mluvis hodne zcesty...
0/0
15.10.2001 14:43

Emission

Re: Re: Re: Ne tak kategoricky!
Alexi, Alexi! Viz moji odpověd na svůj příspěvek nahoře. Vyrovnaná úroveň tvých připomínek mi sice usnadňuje administrativu, ale zase je to nuda. Zkus něco aspoň trochu logického, ať se mám do čeho opřít. Pozvi si ke klávesnici nějaké sečtělejší známé, neboj se toho! Zatím to s tebou zkusím i takhle: Tak ty myslíš že TROŠKU krást se může? Ale ta hmotná škoda je druhořadá prkotina, myslíš tedy také, že provokovat lidi, kterým v případě SKUTEĆNÉHO útoků těch idiotů půjde okamžitě o krky, je správné? Byl jsi vůbec na vojně a ve stráži? Užil sis někdy pocit, kdy jsi sám proti tmě a víš, že každou chvíli můžeš mít slabou vteřinu na rozmyšlenou, jestli použít věc, která může ve vteřině zabít vinného stejně jako nevinného? Myslím spíš, že (pokud vůbec ještě nedrtíš základní školu), hřeješ v šupleti modrou knížku, na kterou se Ti složili rodiče. Případně jsi "vojnu" odklimbal v nějakém úřadě s klotovými rukávy a o nervech, odpovědnosti, riziku a mezních situacích víš jen z akčních filmů, tj. kulový. Já se dovedu vžít do situace těch kluků, kteří ze sebe musí dělat terče. Proto tady peru do všech, kdo jejich testování považují za bezva recesi!
0/0
15.10.2001 20:39

Alex

Re: Re: Re: Re: Ne tak kategoricky!
Hmm.... Vynecham komentovani tvych invektiv... Ti tzv. recesisti do toho sli i s tim rizikem, ze budou odstreleni. Kdyby je nasi prislusnici ACR odstrelili, zatleskal bych a byl bych pysny na ACR. Na adresu tech "recesistu" bych posilal jen usklebky stylu "dobre jim tak". Ale protoze k nicemu takovemu nedoslo, moje usklebky smeruji prave k ACR. Nejde o nejaka svetla na rezavozelenem srotu, jde o to, ze priste to nemuseji byt "recesisti" ale teroristi, kterym zrejme pujde o neco jineho. A ocekaval bych ze je ACR odstreli a ne ze si jich ani nevsimne.... Mno, ... Emissione, Emissione, ... jsem optimista a verim, ze na to mas podobny nazor.
0/0
16.10.2001 9:13

Emission

Re: Re: Re: Re: Re: Ne tak kategoricky!
Optimismus se nekdy vyplaci, v podstate souhlasim, i kdyz ja bych primo z odstrelu velkou radost nemel. Ale neco se stat melo - treba pro horsi pripad, ze by jim na ty vraky naopak nekdo jiny chtel neco PRIDAT. Ja jsem se spis soustredil na patologicke mysleni tech "pachatelu". Invektivy promin, vis, jak to v chatu chodi :-)
0/0
16.10.2001 21:54

Alex

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ne tak kategoricky!
:-))
0/0
17.10.2001 16:27

Emission

Správná věc?
Jsou to nezodpovědní blbci a ať si radši vzrušení sbírají po diskotékách! Kdyby při tom dostali kulku do do břicha od nějakého nervózního strážce, bylo by to lepší?
0/0
13.10.2001 6:27

Honza

Re: Správná věc?
Samozrejme ze to spravna vec neni a je to risk, ale to neni podstatne, to je zastupny problem. ZASADNI problem co se dotyka NAS VSECH je ten, ze armada ani polici, i kdyz deklaruje ze provadi ty nejpreciznejsi opatreni na ochranu, NEOHLIDA ani svetla u transporteru!!! A to je zasadni! JAK se potom spolehnout na takovou organizaci v necem SKUTECNE vaznem, jako jsou SKUTECNE utoky, kdyz nedokazi v teto akci, ktera nebyla ani cviceni!!!, provest ochranu na urovni nejakeho o neco nadprumernejsiho hlidace parkoviste? Kdyz si nedokazi ohlidat SVOJE zbrane, jak muzu rici, ze dokazi ohlidat DALSI lidi nebo objekty? Kdo jim potom uveri? Ja tedy ne a obavam se ze nas je vic...
0/0
13.10.2001 6:33

Liba

Bojová technika?
Ano - kluci udělali správnou věc! Pokud vím, tak nechat bojovou techniku zaparkovanou jako Škodovku na parkovišti bez dozoru - může pouze blbec a ne velitel. Na nedostatky je třeba poukazovat!
0/0
13.10.2001 5:44

Emission

Re: Bojová technika?
Nezastávám se druhé strany transakce se světly. Pan ministr s panem Šedivým si neuvědomili, že když posílají techniku na nejsledovanější náměstí republiky, neinstalují tam jen pohyblivé hromady šrotu. Lidi se na to nutně dívají jako na reklamu, ukázku úrovně celé armády. I ti vojáci by lépe hlídali špičkové stroje než 20 (30?) let staré vysloužilce, kteří zřejmě z václaváku pojedou rovnou do vysoké pece. Podívejte se, jak vymydlení jsou západní vojáci při akcích ve městech. Jejich vrchní velení už pochopilo možné souvislosti, včetně těch volebních.
0/0
13.10.2001 11:42

Karel

Re: Re: Bojová technika?
Chudáčku!
0/0
13.10.2001 11:45

Petr

Re: Re: Re: Bojová technika?
Proč chudáčku? Má pravdu...
0/0
13.10.2001 13:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.