Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadla shazují bomby, Taliban hlásí mrtvé

Na hlavní město Afghánistánu Kábul a posléze i na město Dželálábád opět dopadaly bomby. Spojenci se pro další útoky rozhodli v pondělí nad ránem a zahájili tak druhý týden bombardování. Očití svědci hovořili o několika letadlech v oblacích: "Vidíme útočníky na obloze, nevíme kolik jich přesně je, ale jistě více než dva letouny," řekl svědek nové vlny náletů. Silnou palbu také spustily jednotky protivzdušné obrany afghánského vládnoucího hnutí Taliban. Taliban také hlásí první mrtvé: 12 mrtvých a 32 zraněných v severoafghánském městě Kaláje Nau.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom U

Logicke cviceni
Jsou nasledujici rovnice, nerovnice a vyroky pravdive: 1) muslim ≠ fundamentalista ≠ terorista, 2) islamsky funtamentalista > islamsky terorista, 3) USA <= demokracie, 4) 2 oci za oko + 2 zuby za zub = valka, 5) islam + sarija = nastupce konzumni spolecnosti < dobra volba, 6) demokracie - 1/2 konzumu = idealni spolecnost, 7) bin Ladin + mulla Omar = strujci vseho zla, 8) George Bush - stupidita + valecne hrdinstvi = dobry prezident, 9) tento prispevek = kod teroristu ke spusteni dalsi operace Jsem zvedav na vase nazory!
0/0
15.10.2001 15:51

Jirka

Re: Logicke cviceni
Další z výtrusů, jak chceš vědče hledat na současné situaci logiku a opírat se o logické operace a Boolovu algebru a podobné hračky inteligentů?? Politika <> logika ČAU
0/0
15.10.2001 16:02

OSVČ

Vážení přispěvatelé,
mám na mysli ty pondělní, kteří sedí v zaměstnání, dloubají se v nose nebo si malují rtíky a po svačince je osvítila můza a jali se plodit. Běžte už něco dělat a nemrhejte prostředky svých šéfů. A máte-li neodolatelnou chuť svěřovat někomu výpotky svých myslí, běžte k vodě a svěřte se vrbě.Já si svůj čas na internetu platím, takže případné repliky... zase vrbě. Ty vaše rádoby názory totiž nikomu nepomohou.
0/0
15.10.2001 13:28

OSVČ :-)

Re: Vážení přispěvatelé,
Čau vrbo!!! Co sem teda lezeš. Si myslíš, že si snědl všechnu moudrost co? Tady nejde o to, někomu pomoct... To nedokáže ani Bush. Tady jde o to se vypovídat. Každý má právo na svůj názor, a od toho jsou tato fóra!!! Takoví lidé, jako jsi ty tu nemají co dělat. A to, že si to platíš ... tvoje smůla :-). Tak čau vrbo!!
0/0
15.10.2001 13:43

Jirka

Re: Vážení přispěvatelé,
Chceš snad říci, že tvůj výpotek je kvalitnější, jelikož odevzdáváš Telecomu peníz ze svého?? Ale jinak nelze nesouhlasit, že některé výtrusy jsou skutečně unikátní.
0/0
15.10.2001 13:44

zamestnanec

Re: Vážení přispěvatelé,
Milá drahá OSVČ. Já - jako zaměstnanec - nejen, že si platím svůj čas na internetu, ale i svůj počítač. A dokonce si nic z toho nemohu "odečíst z daní". Mohu Ti sdělit, že skutečně neznám žádnou OSVČ, která by z výsledků své práce odváděla státu (tedy na obranu (i civilní), na bezpečnost, na školy,..) tolik, jako já. Běž pracovat, ať si zasloužíš důchod.
0/0
15.10.2001 15:34

Adamíra

jestli to chápu dobře, ..
tak hnutí Taliban rozvíjí svoji propagandu (ve jménu Aláha) a chce zmást lidem hlavy, takže civilní obyvatelsto asi vůbec nechápe a nerozumí důvodu, proč je vlastně bombardováno.
0/0
15.10.2001 12:55

Adamíra

Kdo je vrahem nevinných civilistů ?
Je třeba pochopit toto. Katem nevinných civilistů, kteří byli zabiti při bombardování, není armáda USA, ale hnutí Taliban. Kdyby se bývalo nepostavilo za teroristu Ladina, tak by k bombardování Afgánistánu vůbec nikdy nedošlo. Jestliže se ukáže, že jediné co teroristy spojuje je nenávist k celému nemuslimskému světu, pak se celý svět musí v sebeobraně spojit proti nim a vyhladit celý svět muslimský. To není souboj rozdílných kultur, to je souboj o holý život. Terorismus je nádor, který je třeba této planetě vyoperovat a při každé operaci jak známo teče krev.
0/0
15.10.2001 12:46

Lojza

Re: Kdo je vrahem nevinných civilistů ?
S vasi logikou by UbL klidne mohl tvrdit, ze lidi v NY zabila US vlada, protoze kdyby se nesrala do stredniho vychodu a nepodporovala Izrael, tak tam akorat borili sochy a nemeli by potrebu valcit proti velkemu satanovi.
0/0
15.10.2001 13:07

Adamíra

Re: Re: Kdo je vrahem nevinných civilistů ?
Lojzou jste byl a Lojzou zůstanete. Chtěl bych být u toho,až vám přijde poštou balíček antraxu a vy s ním přijdete do styku. Pak budu chtít vidět tu vaši logiku.
0/0
15.10.2001 13:23

Lojza

Re: Re: Re: Kdo je vrahem nevinných civilistů ?
To je hezký, co píšete, ale co to má společnýho s tim, co jsem napsal já? Naopak. Ten antrax by naopak měli očekávat všichni, kdo volají "smrt za smrt", protože už díky bombardování zemřel určitě nejméně jeden nevinný albánský civil. A jestliže jsou lidská práva nedělitelná a každý na světě je má stejná, má tento civil, aspoň podle toho, co tady hlásají někteří magoři, morální právo v sebeobraně vyhladit veškerou západní civilizaci.
0/0
15.10.2001 14:00

Petr Wagner

Re: Kdo je vrahem nevinných civilistů ?
Myslím, že jde o to co známe z naší vlastní zkušenosti - být pěšákem ve hře geopolitických zájmů. Aneb kážem vodu a pijem vímo. Čiže OSN ano, demokracie, ano soudy ano, ale jen pro vás plebejce. Nám když se nehodí do k¨rámu tak se na ně klidně vykašlem a vy dostanete po hubě. Prokrista to není o terorismu když nejbohatší bojuje proti nejchudším. Copaka nevíte, že většina těch lidí vůbec neví že žijí v nějakém státě, který má jméno?? Co uděláš, když ti zabijou děti?? A nvvíš, že jsou soudy?? Nebo jimnevěříš?? Vemeš pušku a dokud budeš žít se budeš mstít!! Do pekel, jinam nesměřujeme. Nechápu proč USA své války vojensky vždy vyhrají, mají na to sílu, ekonomiku i vytrvalost. Ale politicky?? 1. světová.... a Versailles, 2. světová a Jalta, Korea, Vietnam, Záliv... Nevidím důvod se umísťovat vněčím pozadí jen proto, že má svaly. A jako náhodou .. nejlíp nám pomůžete když koupíte naše stíhačky F16. Jsou sice staré 40 let ale peníze jsou peníze. Vždyť jsme je nepotřebovali nebo se pletu?? Lidé bděte chce se mi říct, nebo možná ne. Historická zkušenost národů se nemění a být v něčím pozadí k nám asi patří.
0/0
16.10.2001 22:04

Klokan

Posuďte sami...
Lidé soudní!!!:-) Něco nyní napíši.Prosím Vás!!! o Vaše názory,zda níže uvedené považujete OPRAVDU za dosti nevhodné k publikování a dalšímu šíření.Mně se to zdá docela vtipné,ale chci zjistit Vaše názory - VŠEHO DRUHU!!! Díky: Zpráva ČTK, Po 10:04, "Taliban oznámil, že Usama bin Ládin byl dobrovolně vydán." Dodatek: "... na poštovních známkách ..."
0/0
15.10.2001 11:58

Rodan

Re: Posuďte sami...
Myslím si, že to je černý humor...
0/0
15.10.2001 12:32

Adamíra

Re: Re: Posuďte sami...
Myslím si, že to bude realita. Hitler se Stalinem také měli svoje známky.
0/0
15.10.2001 12:50

kacenka

právo ?
Smrt za smrt !
0/0
15.10.2001 10:15

Mike

Re: právo ?
Smrt za smrt, dokud nebudou všichni mrtví! Co vyhladit lidstvo rovnou, ať už je pokoj? Ne - v novém tisíciletí už konečně lidi poznají, že je k hovnu prastarý zákon oko za oko, zub za zub. Cesta vede přes porozumění a duchovní obrodu. Ti muslimové aspoň věří v něco vyššího než v konzum.
0/0
15.10.2001 11:29

d.aemon

Re: Re: právo ?
Pleteš se. Muslimové možná věří v něco vyššího, než je konzum, ale to křesťané taky. Ale tady se bavíme o teroristech. O fundamentalistech, kterým není drahý ani život vlastní, ani život nevinných obětí, protože je to jen prostředek k dosažení jejich cílů. Pokud se jim nelíbí americká politika, ať útočí na americké vojenské cíle, na politické cíle (tím lze jakš takš obhájit útoky na americká velvyslanectví), ale útoky na tisíce nevinných obětí pomocí letadel plných desítek dalších nevinných obětí? Smrt je to, čím bojují a smrt je to, co zaslouží. Nikdo nemá právo vzít život nevinnému člověku. Zároveň žádný člověk vinný vraždou nevinného člověka, třeba jen jediného, nemá bezpodmínečné právo na zachování vlastního života. Jinak řečeno - pokud zabiješ nevinného člověka, neodvolávej se na humanismus a posvátnost lidského života s tím, že tě za to přece nemůžeme hned zabít. Můžeme, protože jsi porušil základní a neporušitelné lidské právo. Právo na život. Mimochodem, nikdo se příliš nevěnuje tomu, jaké hrdinství prokázali cestující v letadle nad Pennsylvánií, kteří se sice nedokázali zachránit, ale dokázali položit vlastní životy, aby zabránili teroristům v dosažení jejich cíle. Právě tito lidé by měli být oslavováni jako hrdinové při příležitostech měsíce od teroristických útoků. Nějak se na tyhle lidi zapomíná a to je velká škoda.
0/0
15.10.2001 12:02

kacenka

Re: Re: právo ?
Porozumění a duchovní obroda ver. sebevražedný terorista! Proboha, copak nechápete, že někdy prostě vyjednávat nejde.
0/0
15.10.2001 12:21

barbudo

Re: právo ?
Smrt za smrt, to se Ti hezky řekne (mně se to hezky neřekne). Důležitější jsou ale racionální pohledy na věc. Třeba morální, právní či praktický. Ať to probírám, jak chci, ze všech třech a především z toho praktického mi vychází, že smrt za smrt je nesmysl. To, co se stalo 11.9. v USA je provokace, kterou někdo chce postavit proti sobě "západní civilizaci" a "svět islámu" (a zatím je úplně jedno, kdo za ní opravdu stojí). Je to provokace a ne válka, protože cílem není okamžitě zničit "západní civilizaci". Je to provokace, protože cílem je vyvolat neadekvátní reakci "západu" a tuto reakci použít jako argument proti "západu". Válka přijde až po sjednocení všech muslimů pod vlajkou svaté války. Američané na tom s morálkou (v zahraniční politice především) možná nejsou nijak dobře, ale nejsou úplně pitomí. Proto Americký prezident v každé druhé větě říká, že nejde o válku proti islámu. Proto bombardují balíčky s jídlem, proto popředu pozadu opakují islámským zemím, že jsou jejich přátelé (a nechci ani tušit, co jim slibují neoficiálně). Americký prezident dobře ví, že pokud dojde ke sjednocení islámských zemí proti "západu", pak prohrál (a prohrajeme i my). Americký prezident ví, že tohoto nepřítele nemůže porazit vojensky, protože jeho síla není vojenská. Může ho oslabit tím, že mu rozbije výcvikové základny, zničí něco zbraní. Je to důležité, ale není to víc než 10% toho, co je třeba udělat. A nesmí to zabránit udělat těch zbývajících důležitějších 90%.
0/0
15.10.2001 16:07

gotreg

nemoc terorismu
Well, svět je nemocný terorismem - to je pravda & nic než pravda. Pokud doplníte, že do roku 89 tuhle nemoc rozšiřoval - Sovětský svaz (tak 45%), Americký Satanáš (tak 45%) a semtam se něco vylíhlo samo. Mluvíme o "velkém" terorismu, nikoliv "R.A.F." ..... smutné. Smutné je, že zbraně, kterých se USArmy bojí dodala Bin Ládinovi ... přece USArmy... smuté je, že nobelovu cenu míru dostane jak bezcitný idiot bezostyšně prosazující bombardování otevřených měst (ano, Henry Kissinger), tak terorista všech teroristů futrál (ano, mluvím o velkém píchači vembloudů Arafatovi). A s ním se americký prezident rád nechá vyfotit.... počkejte pár let, možná Bin Ládin coby vetchý stařec vyleze ze své jeskyně a obdrží Nobelovku za mír. A Ronald W. Regan jr, který bude sedět v Bílém domě se s ním rád nechá vyfotit do New York Times...
0/0
15.10.2001 9:46

čtenář

Mám právo zabít toho, kdo zabíjí?
Tak jsem si tady přečetl zajímavé názory, urážky, plky a myšlenkové kotrmelce. Spíš čtu, než se zapojuji do diskuse. Ale tohle mi prostě nedá. Podle mne si moc věcí zjednodušujete a navíc se mnozí snažíte vyjádřit se k mnoha věcem najednou. Např. USA dokáží vyprodukovat takové nesmysly jako byl seriál "ze života běžné americké milionářské rodiny", nebo filmy o Rambovi a pod. Ale ta samá země dokázala poslat lidi na Měsíc, dokáže uspokojovat mnoho potřeb svých občanů. Má mnoho zásluh o udržení míru na světě, ale také vraždila ve Vietnamu, na Grenadě, ve jménu demokracie omezuje práva svých vlastních občanů .... Všechno má své pro a proti. Nic není černobílé. Co by se stalo, kdyby Talibanu nebylo dáno jasně najevo, že se prostě musí zcela změnit, nebo bude zničen (Taliban, nikoli korán, či Muslimové). Jedno je však jisté, svět je nemocný - je nemocný terorismem. A to ohrožuje samou podstatu existence lidstva (není ohrožena pouze "západní demokracie" ... ona totiž existuje i východní - např. Jižní Korea, Japonsko, atd. ... je ohroženo základní právo člověka - právo na život). Ano, podle mne je ohroženo to základní, co si mnozí z nás ani neuvědomují, právo na život. Ale hned se vkrádá otázka: "Když někdo vraždí, mám právo ho zavraždit?". Já odpovídám zcela jasně: "To právo mám!". Možná je to kruté, ale buď já, nebo on. Dávám otázku do diskuse (mám právo zabít někoho, kdo zabíjí?). Co vy na to?
0/0
15.10.2001 9:25

kacenka

Re: Mám právo zabít toho, kdo zabíjí?
Zastávám názor, že každá vražda musí být trestána zase jen smrtí!
0/0
15.10.2001 10:06

d.aemon

Re: Mám právo zabít toho, kdo zabíjí?
Naprosto souhlasím. Nejsem věřící, ale i já znám biblický zákon "oko za oko, zub za zub". Pokud někdo poruší nedotknutelné právo člověka na vlastní život, nemůže se na toto právo odvolávat, když mu někdo míří pistolí na hlavu. Neexistuje nic horšího, nic nevratnějšího, nic konečnějšího, než připravit člověka o život. Téměř všechno se dá napravit, opravit, vyléčit a úplně všechno se dá přežít, kromě jediného: smrti. Smrt je absolutní a nenávratná a proto je život nevinného člověka něco nedotknutelného a svatého a ten, kdo to nerespektuje a zabíjí, zaslouží sám smrt. Tady ale nejde jen o teroristy, ale o kohokoli, kdo sáhne na lidský život. Jsem zastánce trestu smrti a kdykoli bude možnost, budu se o jeho obnovení zasazovat. Naše společnost se stala příliš tolerantní k násilí a jen díky tomu se mezi námi může pohybovat tolik vrahů, násilníků i teroristů. Nebojím se o své soukromí, když povolím policii, aby odposlouchávala podezřelé telefonáty, kontrolovala faxovou a mailovou korespondenci s podezřelým obsahem. Já mám svědomí čisté a vědomí, že odposlouchávání pomůže potlačovat zločin a teror mě uspokojuje. Jsem za povolení odposlouchávání a za zvýšení pravomocí jak policie, tak vojska, protože jen tak budu klidně spát.
0/0
15.10.2001 10:09

Fandy

Re: Re: Mám právo zabít toho, kdo zabíjí?
Naprosto s Vami souhlasim a dovolte, abych Vam podekoval za jeden z nejrozumnejsich prispevku, protoze vetsinou v teto rubrice se clovek docte jen kecy. Take jsem pro zvyseni pravomoci policie, tajnych sluzeb a samozrejme trestu smrti. Taky se zivim poctive, takze me nevadi, kdyz se kouknou na muj ucet. Nikoho nevidiram, nebude mi vadit, kdyz si poslechnou muj hovor. Nechtel bych zit jako rukojmi snilku a radoby humanistu, kteri se odvolavaji na vyssi cile, ale uz zapominali, ze je treba si tu uklidit... Presne to vystihuje jedna pisnicka: "...tezko se facce ubrani a tak je chudinka strasne humanni..."
0/0
15.10.2001 10:45

Petr

Re: Re: Re: Mám právo zabít toho, kdo zabíjí?
prizdisrac
0/0
15.10.2001 14:33

Lubos

Re: Mám právo zabít toho, kdo zabíjí?
Asi nemáš. Můžeš si ale myslet, že máš. To je něco jiného.
0/0
15.10.2001 10:19

Rodan

Re: Mám právo zabít toho, kdo zabíjí?
Člověk NEMÁ právo zabít jiného člověka, ale pokud se brání proti útočníkovi (v sebeobraně), pak ano, ale neměl by tam být úmysl ho zabít. Ale tady je důležité si položit otázku - Proč vůbec útočník útočí ? jaké má k tomu důvody. S čím je nespokojen, co ho popouzí, jestli jsme mu k tomu my nezavdali nějakou příčinu... Myslím si, že se někdo (v Afghánistanu) snaží vyprovokovat válku mezi náboženstvími, aby to už nebyl jen problém USA a Talibanu, ale křesťanů, židů a muslimů a i jiných náboženství.
0/0
15.10.2001 11:10

Zdenek

Re: Mám právo zabít toho, kdo zabíjí?
Myslím, že na to právo mám. Když zaútočí přímo na mne, tak je to právo neodiskutovatelné. Přeci se nenechám zabít? A v případě, že zaútočil na někoho z mojí rodiny? A koho zabije příště? Také si myslím, že konflikt USA/Taliban není jen bílá proti černé. Ale podle mne bylo Talibanu dáno dost jasně najevo, že se musí změnit. Copak něco vyřeším tím, že posadím někoho do auta a nechám ho přejíždět na Václaváku chodce? Je to sice zjednodušení, ale co se mnou provedete? Počkáte, až si seženu letadlo?
0/0
15.10.2001 12:46

Funfly

Program
Kdyz to tady vsechno ctu, tak jsem zvedavy, kdy se budou v Praze prodavat misto matriosek a beranic koran a turbany...
0/0
14.10.2001 13:33

Superman

Re: Program
...chapu, jsou tu jiste obavy, ze by se jeden zase musel preorintovavat, a kdovi, cim by si novy pan utiral .....Ale uteste se, zmena je zivot i v takovem pripade, treba bude moci vice vyniknout osobni IQ.
0/0
14.10.2001 21:57

Whiteman

GREAT, IT'S GREAT
Hi Je at na ty bastardy v Afghanistanu ty bomy dopadaji. Cim vice, tim lepe. Za New York's policemans, firefighters, employees in WTC and in Pentagon. Za kazdeho z nich aspon tisic bomb, pokud mozno i nuklearnich !!!!
0/0
14.10.2001 11:33

Superman

Re: GREAT, IT'S GREAT
a i naopak...ale jen na takove b..., ze, aby uz na zemi konecne byl pokoj, ze? Mam dojem, ze ti mrtvi se hruzou obraci, jake to IQ jim hodla poskytovat spravedlnost a jak. Sakra, kam jsi zasantrocil Ramba?
0/0
14.10.2001 21:48

Petr

Re: GREAT, IT'S GREAT
Super ... Nezbyva mi nez zvolat na Tvou adresu Super!!! Bud jsi tak blby, nebo si holt nevidis na spicku nosu. Bavi mne smat se Tvemu prispevku, jelikoz nic jineho na to ani nelze.
0/0
15.10.2001 10:13

nykta

Pro vsechny co sou chytry az na pudu
STE VSICHNI KRTETENI NEBO BUZERANTI,POLIBTE MI PRDEL...A JESTE TOMU HOVNO ROZUMITE.
0/0
13.10.2001 19:45

Lada

Re: Pro vsechny co sou chytry az na pudu
?????????????????????........to nebude prilis vysoke IQ?
0/0
14.10.2001 0:08

Šťoura

Re: Pro vsechny co sou chytry az na pudu
dobrá dobrá, už jsem to všechno udělal, Můj pane, ale co mám dělat dál ?!
0/0
14.10.2001 12:41

Rodan

Re: Pro vsechny co sou chytry az na pudu
Divím se, že tak seriozní iDNES pustila Váš příspěvek ...
0/0
15.10.2001 15:38

jiri mares

NESPAT
VE SPANKU NEJLEPE UMIRA
0/0
13.10.2001 12:12

Šťoura

A kde ty rohy vidíte ?
0/0
12.10.2001 19:16

Tom

Redaktori MF neumi poznavat zvirata?
0/0
12.10.2001 18:48

Líba

Re: Redaktori MF neumi poznavat zvirata?
Je to moje chyba, omlouvám se. Přeložila jsme text k fotografii, jak ho vydala agentura Reuters, ale už jsem bohužel detailně foto nezkoumala. Díky za upozornění, už je to opraveno. Líba Tomanová - iDNES. (Reuters: Protesters throw an effigy of a pig with the word "BUSH" written on it after burning a U.S. flag during a demonstration in Peshawar October 12, 2001.)
0/0
12.10.2001 20:08

Šťoura

Re: Re: Redaktori MF neumi poznavat zvirata?
Vy je taky vidíte ? Já teda ne ... A proč by muslimové upalovali krávu nebo býka ? Nečistý jsou přece pro ně prasata, ne ?
0/0
13.10.2001 12:34

Jiří Pokorný

Odkdy má prase rohy?
0/0
12.10.2001 18:13

ctete

tady a zde :
Neurážej a nebudeš kopán TISKNI ČLÁNEK POŠLI EMAILEM Nejsem intelektuál, jsem jen pouhý herec a televizní bavič. Ale i já si chci "kopnout do káhirského potulného psa českých intelektuálů Ladislava Jakla", jak píše Bohumil Doležal (Nesuďte a nebudete souzeni, MF DNES, 10. října). Podle Bohumila Doležala je nutné se Ladislava Jakla zastat. Smysl Jaklova článku "Všechny barvy nenávisti" je prý v protestu proti odsudkům obyčejného poctivého života a proti snobskému intelektuálskému pohrdání člověkem. Podle toho, jak Bohumil Doležal cituje Jakla, by to tak mohlo vypadat. Jenže pan Doležal měl citovat dál. Podle Ladislava Jakla je totiž jedno, kdo rozpoutal tragédii v New Yorku. Ale jednu věc ví Jakl jistě: "Nenáviděli kapitalizmus... Pohrdali člověkem, který se ordinérně stará o rodinu, kupuje dětem panenky Barbie a karbanátek v McDonald´s, chodí každý den do nudné práce a večer kouká na Dallas…" A tady se už smysl posouvá. Jakl totiž hledá viníky teroristických činů: "Obhájci kvót pro americké filmy, bojovníci proti automobilizmu, vrhači dlažebních kostek do prodejen s coca-colou..., ekologičtí radikálové a antiglobalizační výtržníci, anarchisté, náboženští fanatici, autoři výroku Vrazi z Wall Streetu... ti všichni patří do jednoho myšlenkového světa s šílenými teroristy z Manhattanu." Ladislav Jakl nerozlišuje mezi hromadnými vrahy, luzou ničící Janov a matkami, které by rády, aby jejich děti došly živé přes silnici do školy. Takže tady vůbec nejde o nějaký spor se snobskými intelektuály. Spíš by pan Jakl (stejně jako kdysi bolševici) velmi rád hodil do jednoho pytle teroristy s těmi, kdo si dovolí kritizovat. V tom se asi shodnu s paní Polanskou, ze které Bohumil Doležal udělal intelektuálskou hysterku. Snahy zdiskreditovat například ekologická hnutí srovnáváním s nejhoršími zločinci vyznívají navíc jako kouřová clona, pokus o odvrácení pozornosti od vlastních problémů. Usáma bin Ládin zjevně neuznává základní lidské hodnoty, základní zákony. Možná tedy "ranvejí pro živé střely zasahující newyorské mrakodrapy" nebudou odpůrci automobilizmu, ale ti, kdo pohrdají zákonem. A toho máme i u nás požehnaně. Co například vypovídá o vztahu Václava Klause (jehož je Ladislav Jakl poradcem) k zákonům, je skutečnost, že ministrem spravedlnosti v jeho vládě byl člověk, který neoprávněně používal titul JUDr.? A co finanční skandály ODS? Premiér nerespektující soudní rozhodnutí? Co lehké topné oleje - jak dlouho bránili politici přijetí zákona, který podvody znemožňoval? Co poslanci, kteří zneužívají imunity a mění zákony tak, aby vyhovovaly jim a jejich kamarádům? Co vytunelované banky? A mohl bych pokračovat... Navíc, budou-li například ekologická hnutí vnímána veřejností jako teroristé, mnohem snadněji projdou takové nehoráznosti jako zmenšení Národního parku Šumava nebo drastické omezení práv občanů omezením jejich účasti ve správních řízeních. A jak přišel pan Jakl na to, že Usáma bin Ládin, milionář, nenávidí kapitalizmus? Podle vlastního prohlášení vedou bin Ládina k "boji" proti USA úplně jiné věci: americká přítomnost v arabských zemích, na svatých muslimských místech a podpora USA Izraeli. Jestli mu na kapitalizmu něco vadí, nebude to bohatství, ale právě demokracie a svoboda, svoboda projevu, svoboda kritizovat... a jistě také intelektuálové, které Taliban tak rád věší. Barbie mi připadá nevkusná, po karbanátkách z fastfoodů se mi chce blinkat, Dallas považuji za hloupý. Taky si myslím, že život je i o něčem jiném než o spotřebě a utrácení. A přestože na kapitalizmu oceňuji například demokracii, zákony, které platí pro všechny stejně, a svobodu projevu, představte si tu drzost, že se mi občas i něco nelíbí - třeba vytunelované banky, Viktor Kožený na Bahamách nebo ničení životního prostředí. Nechápu, proč mě kvůli tomu někdo uráží a srovnává s teroristou. Taky bych si myslel, že tváří v tvář takové hrůze a takovému neštěstí, jaké se stalo v New Yorku, nikoho nenapadne zneužívat obrovského utrpení umírajících a pozůstalých. Jestliže to někdo dělá, pak intelektuální kopance dostává naprosto zaslouženě. Autor je herec Studia Ypsilon
0/0
12.10.2001 17:19

Johan

Re: tady a zde :
Jo - tak to je dost dobrý! Bez ohledu na cokoliv - pan Jakl je mi velice nesympatický. Vzbuzuje ve mě neustále dojem pokrytce. Já - autor - jsem obyvatelem Moravy.
0/0
13.10.2001 5:29

jenda venda

Re: tady a zde :
... tak jsem rad, ze v te hysterii a pokrztectvi se prece jen obcas potkaji lidi, kteri k mysleni uzivaji vlastni vybavu, a kteri by umeli "zit a nechat zit" i bez -ismu atp. (tim se nerika, ze bez spolecnosti "sobe rovnych ze zasady"). Bohuzel tech druhych stadovych, vcetne onech - rekneme - 20% ambicioznich na vudce stad, je tolik, ze nejaka moudrost, at nova nebo klasicka (vzdyt se nedeje nic noveho pod sluncem, ma to ale hruznou formu odpovidajici pouye jednostranne vyspelosti lidi...) nema sanci. Ale presto si drzme palce!!!
0/0
13.10.2001 6:54

Martin Vanek

Hnije to vsude.
Ze zakon penez je u nas neotresitelny, je snad vsem jasne. Ovsem zdaleka nejsme jedini a uz vubec ne prvni. <a href="http://www.netem.cz/article.php?sid=658">Neco o tom, jak to chodi v zemi bohu</a> <BR> PS: Ctete. Ctete i druhou stranu. Potom pravda muze byt nekde uprostred. Nebo tam neni a lzou vsichni. Ale aspon clovek ziska dost podkladu na vlastni nazor.
0/0
13.10.2001 12:50

Franta Blaha

Re: Hnije to vsude.
Mate pravdu Martine. Kdyz jsem tady v diskusi naznacil, aby si prispevatele take precetli neco na www.netem.cz, tak jsem dostal do posty nekolik mailu, ktere ani nehodlam publikovat. Nemyslim ze na dotycne strance jsou opravdovu 100% pravdive informace( ani nemuzou byt) a doporucoval jsem hlavne ty odkazy na anglicke psane stranky. Ne primo komentare pana Zajicka, ktere jsou zase opacnym extremem. Mne se sice libi, ale beru z toho jen to podstatne a rad si to prectu v originale. To je na te strance nejdulezitejsi. Ze jsou tam odkazy, odkud autor cerpal. A pokud mate nazor z obou stran, nic neni jen cerne nebo bile, tak si muzete udelat jakysi jiny pohled na vec. Vubec nerikam, ze to co se deje je uplne spatne, jen bych asi hledal i jine souvislosti nez "dopadnout bradateho kozla Ladinka". Neco v tom smyslu, jako ve filmu Vrteti psem. "Prezident nepobral rozumu ? Nevadi. Udelame valku a z neho hrdinu". Velmi volne receno....
0/0
13.10.2001 14:21

Erik Uxa

Re: tady a zde :
hm.. tak tohle je clanek roku.. mel by vyjit knizne.. nazval bych ho jednoduse blabol.. i kdyz s necim souhlasim, jako ze Laden je proti svobode slova atd... to je ale asi tak vsechno. Vase veta: "Barbie mi připadá nevkusná, po karbanátkách z fastfoodů se mi chce blinkat, Dallas považuji za hloupý." Takhle asi vydi Cech USA, ktery tu nikdy nebyl a vsadim se, ze i pohrda se sem nekdy podivat. Barbie se prodava na celem svete a ne jenom USA, napr. v Nemecku je velmi prodavana. Karbanatky z fastfoods, hm, vite ze jsem tady v USA karbanatky zatim nevidel??? A Dallas povazujete za hloupy? Jenom za hloupy??? Hmm.. vite, on se tady v USA nevysila a ani nemel nikdy takovou sledovanost jako v CR, ale Cechum pripada Dallas hloupy.. Kozeny vam vadi na Bahamach, me ne. Me vadi, ze neni statecny nest vinu za svoje skutky, to se me nelibi. Ze je na Bahamach je jeho vec, nevim proc by se to nemelo nekomu libit... A jeste jedna vec, herce ze Studia Ypsilon, nezlobte se na me, ale vy jste prave jeden z tech, s prominutim, podelanych Cechu, kteri se i boji podepsat svuj vytvor.. Vite, to ze Cesi byli v dejinach podelani, dokazuje napr. 2. sv valka, kdy jeden druheho chodil hlasit.. Vy, jako herec Ypsilonky by jste mel naopak byt absolutne viditelny. Jako hrdina si pisete bez podepsani a nejenom to, pisete o lehkych topnych olejich. Ted??? Kdyz uz se vi jak to bylo, proc jste nenapsal tento blabol odstavec, kdyz to bylo aktualni? A navic se vsadim, ze jste absolutne idealni clovek, bez chyb. Jste bojovnik za ekologii? Anonymni? To je boj roku. Vite, ze se za vas stydim? S pozdravem Erik Uxa - USA
0/0
13.10.2001 15:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.