Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dívka zemřela při tělocviku na srdeční vadu

Čtrnáctiletá žačka karvinské základní školy zemřela v úterý dopoledne při hodině tělesné výchovy na srdeční slabost. Lékařům rychlé záchranné služby se v parku sice podařilo dívku oživit, ale v nemocnici zemřela. Základní škola Majakovského v Karviné odmítla pochybení učitelky. Rodiče a spolužáci však tvrdí, že si dívka stěžovala na bolest, ale učitelka jí přidala další kolečko běhu navíc. Policie případ uzavřela s tím, že nikoho stíhat nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ostravák

Nevinní tělocvikáři
Proboha - jak se někdo může zastávat tělocvikářů - pokud mají např. kombinaci matematika (fyzika) + TV - je předpoklad, že něco v hlavě mají a budou se chovat civilizovaně. Pokud ale mají např. úchvatnou kombinace TV + občanská nauka (sic!) nebo zeměpis, tak toho v hlavě moc nemají. Takovéhle "esa" se pak řídí podle jen tabulek a pak to tak dopadá. Nemají v hlavě ale jen v patě. A také často nenávídí a zesměšnují ty žáky, kteří mají v hlavě. A jak může o té úče někdo říct, že byla zkušená, když takhle tragicky selhala. To je protimluv.
0/0
15.10.2001 13:11

Martin Vańourek

Re: Nevinní tělocvikáři
Já osobně mám z dob školní docházky velmi špatné zkušenosti.Náš tělocvikář nerozlišoval stav člověka, ale předepsaný výkon podle tabulek a známek, takže vás hnali jako dobytek pro dobrou známku a nikoho nezajímalo, že třeba na takový výkon, aby jste měli výbornou, zkrátka nemáte.Ale těžko dnes budeme posuzovat, jakou mírou je na smrti dívky vinna !
0/0
15.10.2001 23:01

Autor

Legalni vrazda v souladu se zakony teto zeme
Co ocekavate od lidi vychovanych lidmi z dob komunismu. Uvedomte si, ze se zmenil rezim, ale obyvatelstvo zustalo STEJNE. Vychovane zvracenymi hodnotami.
0/0
14.10.2001 17:58

australena

ulivani a skutecna nevolnost
Pamatuji si stale jeste dobre ty finty, kterych jsme se spoluzackami pouzivaly, kdyz jsme se chtely ulit z nejake telovychovne cinnosti. Pritom ja sama jsem byla sveho casu dobra atletka a TV byl muj oblibeny predmet. 5 min pomaly rozbeh na rozcviceni byl fajn, ale bezet v treninku, ci jeste hure v zavode vice nez 300 metru plnym tempem mi bylo moc proti srsti. Ty vymluvy na "kotnik" ci jine stiznosti, se kterymi jsem ja, sprinterka prisla kdyz se trenoval anebo bezel prespolak anebo jeste hure "Dukelak"! Totez kdyz byl na programu volejbal. Ostatni micove hry jsem milovala a hrala jsem je velmi dobre, ale na volejbal jsem byla leva. Tak jsem delala co jsem mohla, abych nedelala telocvik kdykoliv byl na poradu volejbal. Nasledkem toho byl mezi mym volejbal-milovnym ucitelem a mnou verejny nesouhlas v 10 a 11 tride, s vysledkem na vysvedceni. Tim chci rici, ze jestli ta divka predtim nekdy mela tendenci se ulit z behu a pod. je zcela dobre mozne, ze proto ji ucitelka neverila, kdyz divka rekla, ze ji neni dobre. Dodavam ale, ze nevim jestli vypadala v dobe te stiznosti na nevolnost jako normalni zdrave devce, ci mela v obliceji nejake znamky nevolnosti. To je myslim velmi dulezite pro posouzeni pripadu.
0/0
14.10.2001 3:39

Petr

Život dokáže být někdy pořádně krutý
Chudinka! Co se dá asi k tomu říct... Už jsem o tom tolik četl v novinách a taky jsem toho tolik slyšel od přátel, ale... Musím se zastat spolužáků od Ireny. Když přece rozpozná běžnej člověk, co jde kolem, že Irena byla bledá a že je na tom špatně, přece pak nemůže udělat tak zkušená, jak říká jejich pan ředitel, učitelka to, co udělala... Přece nemůže poslat slabou dívku běhat, když ví, že na to nemá! Nemám nic proti pani učitelce, ale chybu určitě udělala. Ale ted uz je to jedno! Zivot tak bajecne divenky uz nikdo stejne nikdy nevrati... Je mi to lito! Petr Maďa Karviná
0/0
13.10.2001 23:49

jolly-joker

jak si to muze dovolit
zajimalo by mne jak muze reditel skoly zakazat spoluzakum a pratelum Ireny ucast na jejim pohrbu. Kde to zijeme ? Jakou moc ma clovek placeny z nasich dani, takovou ze si muze dovolit zakazat ucast na poslednim rozlouceni se spoluzackou, nechce to zakazat i rodicum ?? Myslim ze takovy clovek nema na miste reditele skoly co delat. to se boji ze mu televizni reportaz pokazi image skoly ktera dopustila aby ji pri hodine telesne vychovy zemrela zacka. potrestani neni reseni, meli by se jen zamyslet nad pristupem k detem a k vyuce. jolly-joker (zlin)
0/0
13.10.2001 16:41

Miroslav

Re: jak si to muze dovolit
No tak o tom, zda pujde ma dcera na pohreb sve spoluzacky nebo ne, se prece nebudeme bavit! O tom nerozhoduje pan reditel, ale ja, jako rodic!!!!! Nechapu, jak se okolo tohoto zakazu muze tolik diskutovat, meli bychom si uvedomit, ze uz je nejaky ten patek od listopadu `89!
0/0
14.10.2001 0:02

australena

Re: Re: jak si to muze dovolit
Zcela spravne. Domnivam se, ze omluvenka dorucena skole nejlepe predem "prosim omluvte neprimnost me dcery... ten a ten den...po dobu... podepsan" by mela byt skole dostatecnym dukazem, ze rodice si v takovem pripade rezervuji pouziti vlastniho rozhodnuti. Pokud by si pan reditel minil i presto vyskakovat a mluvit o neomluvenych hodinach, pak vas mohu ujistit, ze kterykoliv psycholog v odboru na mladez a deti vas podpori pisemnym prohlasenim pro skolu. Rozlouceni se s pritelkyni/spoluzackou ucasti na pohrbu je velmi dulezitym krokem v procesu vyrovnavani se se zalem. Jen tak mimochodem, divim se ze nejaka skola se porad jeste jmenuje "Majakovskeho"; ze by si to tam nekdo porad jeste pral?
0/0
14.10.2001 5:08

Lenka z Karvine

sice tragicky, ale poucny priklad pro vychovu nasich deti...
Pani ucitelka, jakkoliv je prisna, uz ma plno zkusenosti s vychovnou cinnosti, proto taky a priori predpoklada, ze zaci se chteji ulit napr. z behu, ze zaci lzou a vymysleji vselijake finty... Jak znam nase zactvo, tak to neni jev ojedinely. Proto se kantorovi nedivim, ze recim o nevolnosti nevenuji pozornost. Na druhou stranu si musi sami zaci uvedomit, kolikrat si uz ve skole neco vymysleli, nebo i lhali, a pokud jim ucitel vyhovel, tak potom castokrat zneuzivali toho, ze jim kantor duveruje... Deti , kteri si casto vymysleji vymluvy a simuluji nevolnost na to proste doplatily, bohuzel smrti spoluzacky... Nepreji to rodicum, ale snad ostatni rodice pouziji tento pripad jako ukazku toho, ze lhat se nevyplaci. Ucitelum bych jen poradila vice si vsimat svych zaku, tedy v ramci moznosti...
0/0
13.10.2001 9:50

Petr

Re: sice tragicky, ale poucny priklad pro vychovu nasich deti...
TV ve skolach, jak ji zname my, je nesmysl. TV by tu mela byt od toho, abych se po 4 hodinach sezeni napr., protahnul. To, ze si nekteri zaci vymysleji duvody proc necvicit, jeste neznamena ze vsichni simuluji. Ostatne, to bych nechal na detech a ne na ucitelce kdyz dovolite. TV znam ze tri skolnich zarizeni a ani v jednom jsem sni nebyl spokojen. Velmi dobre si pamatuji, jak jsem v 17-ti letech musel delat nesmyslne cviky(stojky na hlave, chozeni po rukou....) misto toho abychm si zahrali radeji fotbal. Ze existuji sprchy jsem tehdy vubec "nevedel" a tak po skocich do pisku a behani 3km jsem zasedl do lavice spinavy jak prase! Z toho ze rikate, ze vlastne za smrt toho devcete mohou "simulujici" zaci, soudim ze jste ucitelka, vetsi hovadinu jsem uz dlouho neslysel!!!
0/0
13.10.2001 16:03

Roman Danel, Horní Suchá

Re: Re: sice tragicky, ale poucny priklad pro vychovu nasich deti...
Souhlasím, mám naprosto stejné zkušenosti. Tělocvik by měl sloužit k relaxaci těla, a ne jako plnění nějakých idiotských výkonnostních tabulek.
0/0
21.10.2001 0:06

Petr

Re: sice tragicky, ale poucny priklad pro vychovu nasich deti...
Když je tak zkušená, jak každý říká, proč udělala takovou pitomost a nechala dívku dál běhat, když si i náhodný chodec všiml, že byla pobledlá? Proč? Ředitel stojí za učitelkou! Hmmm...Co to je za ředitele, když zakáže žákům účast na pohřbu - poslední rozloučení. To nechápu! Učitelka má věnovat pozornost každému, kdo se jen trochu cítí špatně!!!
0/0
14.10.2001 0:17

Eva

Re: sice tragicky, ale poucny priklad pro vychovu nasich deti...
Paní Lenko, jděte s takovýma kydama do prdele.
0/0
17.10.2001 19:25

Tom

Musim souhlasit
Znam tech ucitelu taky par, ktery spis nez telesny stav ditete sleduji svoji autoritu. Myslim ze vetsina ucitelu v CR nedela dobrou praci. Nejde jim totoiz o deti.
0/0
12.10.2001 19:14

iceduck

čumím na drát
Čtu příspěvky v diskusi a nestíhám se divit. Obviňujete učitelku pomalu z vraždy, ale přiznejte si, kdo z vás občas sám v TV neuvažoval o simulování, že už prostě nemůže (nikdy jsem obzvláštní problémy v TV neměl spíš naopak, ale někdy se prostě nechce). Netvrdím, že by učitelé měli striktně trvat na plnění požadavků, ale něco málo by alespoň měli těm dětem dát (naučit je pravidla, kondička..). Když nemám nadání na cizí jazyk tak mi také nikdo nedá 1 jenom za snahu a zavděčit se 30 dětem ve třídě s výběrem jednoho druhu sportu je docela problém. Zkuste si sami zapřemýšlet co by jste s dětmi pár hodin TV dělali aby to mělo smysl, bavilo to všechny a zároveň je mít pod dohledem.
0/0
12.10.2001 15:23

David Weil

Re: čumím na drát
nelze srovnávat tělesnou výchovu a jazyk. Tělesná výchoma má děti především rozhýbat (když celý den sedí na zadku), má jim dát možnost odpočinku od učení, relaxace. imho by to měla být na prvním stupni každý den celá hodina uprostřed vyučování, od druhého stupně by to mělo být alespoň třikrát v týdnu. Ale známkovat to je hovadina. Pokud je nějaké dítě extra nadané, měl by se mu učitěl věnovat zvlášť, případně existují sportovní kluby. Upřímně řečeno - k čemu je v životě, že v trenkách a teniskách uběhnu 1500 m za super čas nebo že dohodím koulí nad limit? Co to je za hovadinu? Jazyk může člověku rozšířit pracovní možnosti, ale výmyk asi těžko (už vidím, jak to píšu do životopisu ;). btw - je mi 27 let. Tělocvik mi profesně nedal nic. Navíc nevzpomínám na soudruhy tělocvikáře moc rád. Přesto mám některý sport rád. Miluju turistiku, miluju jízdu na kole. Ani jedno jsme ve škole neměli... Přeberte si to, jak chcete...
0/0
12.10.2001 16:19

Marcela

Re: Re: čumím na drát
A jak ty deti donutite, aby hnuly zadkem, kdyz se to neznamkuje? ZS pocinaje a VS konce mam v zive pameti spoluzaky/-cky, kteri si jenom hledali vymluvu, protoze je to ci ono nebavilo. Pri chemii to neslo, pri matice taky ne, v TV se to obcas povedlo, tak to zkouseli. A k cemu je mi v zivote fyzicka kondice? To si snad delate srandu, ne? Stejne se muzu ptat, k cemu potrebuju znat datum kdektere valky a panovani kdejakeho panovnika nebo chemicky vzorec nejake soli. Nekoho nebavi TV, nejde mu, ma spatne znamky. Mne zase strasne nebavila fyzika. Co s tim? Nezrusime tu skolu uplne?
0/0
12.10.2001 23:57

Jan Vartecky

Re: Re: Re: čumím na drát
To si snad delate srandu Marcelo vy, ne? Kdo tady mluvil o fyzicke kondici? Vubec se nedivim Vasim spoluzackam, ze si hledali pri hodinach TV vymluvy. Koho by taky bavilo celou hodinu cekat a cekat nez na mne prijde rada, udelat "vymyk" ktery v zivote asi tezko budu potrebovat a pak zase cekat az na mne prijde rada atd... TV by mela byt koncipovana tak, aby zaky bavila a ne jim zneprijemnovala dny ve skole! Take ja pochybuji, ze mi bude kdy v zivote platne to, ze jsem zabehnul 1500 m na cas, nebo hodil kouli na potrebnou vzdalenost. Ptate se k cemu Vam bude znat datum "nejake" valky, panovani kdejakeho panovnika nebo chemicky vzorek soli? Pokud Vazena pani Marcelo pujdete studovat napr. historii nebo chemii, budete to "sakra" potrebovat. Pokud ne, ziskate alespon vseobecny prehled o svete a deni v nem a to si myslim, je velice dulezite!!!! Pro Vas to ale zrejme nic neznamena, ze? Nevim vsak, co Vam da spravne provedeny vymyk, ci skok do dalky o behani 3km ani nemluve. Profesne i mi byla TV k nicemu, to mi verte! Po tom co jste napsala, bych rad znal vysi Vaseho vzdelani, rekl bych ze moc slavne to nebude!
0/0
13.10.2001 18:45

Marcela

Re: Re: Re: Re: čumím na drát
Pokud pujdu studovat historii nebo chemii, budu to opravdu "sakra" potrebovat. A kdyz nepujdu - k cemu mi to je? Nemluvim o zakladnich znalostech, ty by mel znat opravdu kazdy (jako chemicky vzorec vody nebo datum bitvy na Bile Hore), ale ono se toho uci podstatne vic. A beznemu smrtelnikovi to bude ke stejne potrebe jako Vami zminovany vymyk na hrazde. V TV nejde jenom o vymyky (ty me osobne take nebavily). Co kdyby kazde decko chodilo na skole jen na ty predmety, co je bavi? Kdyz uz hovorite o zakladnim vzdelani, tak pojem o zakladnich pohybovych aktivitach sem patri taktez, ne? Nevim co je Vam do meho vzdelani (vy jste mi sve take neuvedl), ale kdyz Vas to tak zajima, mam po maturite na gymnaziu vystudovanou VS. Profesne jsem ten dejepis vazne moc neuplatnila. Ale nenadavam, ze by se mel vyhodit z osnov.
0/0
15.10.2001 12:51

Jan Vartecky

Re: Re: Re: Re: Re: čumím na drát
Vazena pani, pokladam se za "bezneho smrtelnika" a musim Vas ujistit, ze mi znalosti dejepisu sice moc nepomohli v me profesi, za to vsak v beznem zivote! Vim dnes alespon zhruba, co se ve svete udalo a co se v nem deje. Mohu dnes bez problemu napr. sledovat kterykoliv historicky film ,ci dokument a vim o cem je rec. Zjednodusene Vam to priblizim, podivejte se na komedii "Jara Cimrman lezici, spici". Budete li mit zakladni znalosti, budete se vyborne bavit, v opacnem pripade to bude velka, nic nerikajici nuda! Zakladni vzdelani a zakladni pohybove aktivity je jedno a to same? Hmmm, vratte diplom prosim. Verte mi nebo ne, je mi uplne jedno zda me dite zabehne 1500m na cas nebo ne. Nebude mi ale jedno, kdyz nebude vedet, kdo to byl napr. Rudolf II, ci co se delo v CSSR v 50-tych letech. Co se tyce meho vzdelani jsem advokat.
0/0
17.10.2001 0:31

Kaca

Re: Re: Re: Re: Re: Re: čumím na drát
Ehm, prominte, dovoluji si vlozit se do Vasi nesmyslne rozepre. Vseobecny prehled a znalosti dejepisu jsou prirozena socialni nezbytnost. Avsak ne pro kazdeho to muze byt dulezite. Jsem vsak presvedcena, ze fyzicka zdatnost a pohyblivost neni vubec mene dulezita. Mam takovy pocit, pane doktore Vartecky, ze jste klasicky pripad nesportovce, zadne pruzne telo, svaly a vypestovana pohyblivost. Pro me je i toto dulezite. Citim se bajecne. Telocvik me vzdycky bavil, protoze nase ucitelka nas dokazala pohybem nadchnout. Navic nas naucil mnohem vic, nez se muze kteremukoli nesportovci zdat. Sebezapreni, vytrvalosti, toleranci, kolektivite, snaze a pili. To vse povazuji za vlastnosti pro zivot daleko dulezitejsi nez znalosti dejin. Ty muzu dohnat pozdejsim studiem, cetbou, sledovanim deni. Ale k vyse uvedenym vlastnostem je nejlepsi prisup prave ve skolnim veku pri dobrem ucitelskem vedeni. A co se tyce dosazeneho vzdelani, verim ze zivotni zkusenosti, vnimavost a otevrene oci, jsou ta nejlepsi skola, ktera velke casti doktoru, magistru a profesoru CHYBI!!!!
0/0
17.10.2001 9:42

Jan Vartecky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čumím na drát
Nemusite mne oslovovat doktore, jmenuji se jen Vartecky. To jen v CR je specialitou, oslovovat tituly. Mila Kaco, je mi 35 let, jsem stihle postavy a nejsem typ co sedi jen na zadku, to mi verte. Pokud mi to situace dovoli, travim volne dny chozenim po Beskydech. Moje telo neni samy sval a slacha, to mate pravdu a ani po tom netouzim. Nezda se mi prilis prirozene, travit hodiny v posilovnach, abych mel svaly. Miluji hokej, tenis, nohejbal(to vse nejen pasivne) a mnoho dalsich sportu. Nezlobte se na mne, ale sebezapreni,vytrvalosti,toleranci, kolektivite....jsem se nenaucil diky skakani do dalky, ...pres kozu, ci behu na x metru. Neslo mi take o znalosti dejin jak jste mohla pochopit, ale o vseobecny prehled. Tezko to mohu dohnat pozdeji, pokud k tomu nebudu veden, nebude mne to totiz zajimat. Mam v zive pameti nekolik TV rozhovoru se sportovci, kteri zcela urcite meli vsechny vami popisovane vlastnosti, ale mel jsem dojem, ze jde o zaky zvlastnich skol. Netvrdim ze pohyb neni dulezity, ale TV na skolach je vyresena velmi nestastne, ostatne prectete si vetsinu podobnych nazoru v teto diskuzi. O tom co chybi nebo nechybi velke casti "doktoru,magistru a profesoru" s vami nebudu diskutovat, za vase problemy s nimi ja nemohu.
0/0
18.10.2001 19:47

Marcela

Re: Re: Re: Re: Re: Re: čumím na drát
Ale vzdyt ja jsem netvrdila, ze je dejepis k nicemu! S tim Cimrmanem mate samozrejme pravdu, ale mozna bysme se shodli na tom, ze v KAZDEM predmetu se uci veci, ktere prave ten "bezny smrtelnik" nebude potrebovat. Tedy jak ktery a jak co. Co jste jakozto advokat potreboval z chemie mimo opravdu tech zakladnich znalosti a vseobecneho prehledu? Myslim, ze toho moc nebylo, ze? Ale kdybyste sel studovat chemii ci jine prirodni vedy, pak byste toho uplatnil daleko vic. Hod kouli asi mnoho lidi nevyuzije, beh na 3km par procent lidi, ale kdo nikdy nedobihal autobus? Myslim, ze k zakladnimu vzdelani patri i to, ze zhruba tusim neco o pravidlech fotbalu, co zahrnuje atletika a gymnastika a tak. Na zakladni a mnohdy ani na stredni skole clovek opravdu nevi, co se mu v zivote bude hodit. Ja jsem ten sport opravdu vyuzila. Vy treba tolik ne. Kazdemu ta skola da trochu neco jineho. Myslim, ze TV je vec potrebna, zvlaste pro dnesni generaci, ktera se v globalu pohybuje cim dal tim mene. Kvalita vyucujicich a jejich pristup k detem, situace ve skolstvi, to uz jsou dalsi veci, ja hovorim o prinosu TV. To je muj nazor, nevim proc bych kvuli nemu mela vracet diplom.
0/0
17.10.2001 9:54

Jan Vartecky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čumím na drát
Ano mate pravdu v kazdem predmetu je neco co nebudu potrebovat. Nevim jestli jsou 4 hodiny TV tydne tak dulezite, mi osobne nic nedaly a me dceri nedavaji take nic. K pohybu ji vedu a ona i presto TV nema rada, coz o necem svedci. Nemusel jsem mit ve skole TV a i presto jsem vylezl na kazdou hrusku a kazdy kopec v okoli. Jako kluci jsme se na kole jezdivali koupat na hraz vzdalenou 10 km, proste byli jsme deti, pohyb nam byl dan a nemuseli nas tomu ucit ve skole! Mejte se hezky, JV.
0/0
18.10.2001 20:01

Roman Danel, Horní Suchá

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čumím na drát
Mně osobně TV rovněž nic nedal. Respektive dal, ale v negativním významu. Jelikož jsem byl oproti svým vrstevníkům fyzicky výrazně slabší, téměř soustavně jsem nesplňoval všelijaké normy a výkonnostní tabulky. Takže jsem byl znovu a znovu nucen běhat 3 km a házet granátem (a stejně jsem normu nesplnil, protože jsem na to prostě fyzicky neměl). Výsledkem bylo, že jsem tělocvik naprosto NENÁVIDĚL a že mi tento předmět zhnusil sport jako takový. Nejhorší situace byla na střední škole, kdy jsem měl neustále z TV trojku, což mi kazilo vysvědčení natolik, že jsem neměl vyznamenání. Nejen z toho důvodu si myslím, že TV by se rozhodně neměl známkovat. Nechápu, proč o mé budoucí kariéře rozhodoval fakt, že nehodím gumovým granátem pětadvacet metrů. To nebylo žádné ulévání, to byly mé fyzické možnosti (později na vojně jsem házel ostrým granátem a stejně jsem ho hodil jen 14 metrů před sebe...). Problém tělesné výchovy je v její přílišné formalizaci. TV není stejný předmět jako dějepis, zeměpis, chemie, kde lez postupovat podle osnov a znalosti ověřovat. I hlupák se něco může naučit zpaměti, ale fyzická kondice se dá snahou ovlivnit jen částečně.
0/0
21.10.2001 0:34

antix

rozlišování
Nechci se nikoho zastávat ani nikoho napadat. Jen si myslím, že pokud by se na školách všech typů přistupovalo ke svěřeným dětem tak, jak se o tom stále jenom kecá, ale nikde se tím neřídí, byl by brán zřetel i na to, že ta nešťastná holka prostě nemůže a byl by klid. Ale když se po žácích chce, aby splnili jakési limity bez ohledu na jejich výkonnost a schopnost, tak je to celé špatně! Dokdy se povedou nekonečné diskuse odborníků o respektování individuality žáka? Kdy v nich kantoři začnou vidět osobnosti a ne stádo, ze kterého nesmí nikdo čouhat? Běda tomu, kdo se liší. To platilo za mých školních let a vidím, že se to ani s jiným režimem nezměnilo. Výsledkem tragédie v Karviné bohužel nebude změna myšlení a zrušení tabulek, ale jen spousta potvrzení o úlevách z TV a dočasná vyplašenost učitelského sboru, aby se to neopakovalo. Kéž by ta událost aspoň hnula naším zkostnatělým myšlením!! To bylo řeči o svobodě, o demokracii....... a kde to všechno je?! C. a K. rakouský model stále platí a škoda rány, která padne vedle.
0/0
12.10.2001 12:47

Bohuslav Roztočil

Pýcha a pohrdání
Hrozná věc, hrozná. Živě si představuju, jak si dítě stěžuje na bolest a učitel se ve své nadřazené pýše domnívá, že je pouze líné. Prošel jsem mnoha lety TV a vím, jak se učitelé chovají k lidem, kteří nedosahují výkonů podle jejich představ (jako třeba já), jaký zájem o ně projevují. Téhle učitelce prostě chybí cit - měla by přece být schopná poznat, co je doopravdy a co je jen naoko. A jestli to nedokáže, nemůže dělat učitelku. Zvláště těláku. Doufám, že jí zakážou nadosmrti učit.
0/0
12.10.2001 11:11

EDAHA

OPRAVA
DISKUSE A NE DUSKUSE
0/0
12.10.2001 10:23

EDAHA

ZABITI ZUSTANE ZABITIM
NEVIM PROč JE DUSKUSE O VHODNOSTI TV. SNAD JDE O TO , žE UčITELKA UšTVALA DíTě K SMRTI. VIDěL JSEM V TELEVIZI VYJáDřENí řEDITELE šKOLY. NEPADLO ANI SLOVO O NěJAKé LíTOSTI NAD SMRTí DíTěTE. TO MI PřIPADá NEUVěřITELNé. VZAL BYCH BIč A HONIL UčITELKU TV A řEDITELE šKOLY NA STEJNéM MíSTě KDE ZEMřELA DíVKA ,DOKUD BY NECHCíPLI.
0/0
12.10.2001 10:20

EDAHA

ZABITI ZUSTANE ZABITIM
0/0
12.10.2001 10:13

Karel

Dívka zemřela při tělocviku na srdeční vadu
Paní učitelka - týrání svěřené osoby s následkem smrti. Pan ředitel - schvalování trestného činu.
0/0
12.10.2001 9:19

renata

Re: Dívka zemřela při tělocviku na srdeční vadu
nechapu souvislost mezi TEMATEM "zemrela na srdecni vadu" a OBSAHEM prispevku "tyrani sverene osoby s nasledkem smrti". Rekla bych, ze si protireci.
0/0
12.10.2001 9:40

zdeněk

Re: Dívka zemřela při tělocviku na srdeční vadu
souhlasím - naprosto!!
0/0
12.10.2001 10:28

zdeněk

bez diskuze
Nač tady polemizujeme? Kantorem se člověk stane taky proto, že chce děti nejen učit, ale taky jim porozumět. A k porozumění patří v každým případě důvěra. A když učitelka (ženská!!) nebere v potaz taky to, že 14-ti letá holka, která se dostává do puberty může mít opravdu zdravotní potíže a její odpovědí na stížnost děvčete je další fyzická zátěž....opravdu si myslím, že nepatří do školství!!!!! Vždyť mohlo jít o obyčejnou menstruaci a kantorka jako žena by především měla vědět, jak se dívka v tomto období cítí nedobře a fyzická zátěž jí může ještě více neprospět.
0/0
12.10.2001 8:54

Sára

úloha TV?!
To co se stalo je strašné, ať už to bylo tak, nebo tak.. Každopádně by si měl někdo kompetentní uvědomit, že tělocvik je k tomu, aby děti neseděli celé dny na zadku, ale aby měli pohyb. A vzhledem k tomu, že celý den sedí, by se tomu mělo dít pomaleji a né hned záhul! Na tělocvik by se podle mne měli děti těšit, ty moje se těší, doufám, že jim tovydrží a pokud ne, tak to bude známka , taho, že něco není v pořádku! Dám si pozor!!!!!
0/0
12.10.2001 8:49

Killer

Reditel ?!!!
Pokud reditel skoly verejne zakazal ucast deti na pohrbu, pak jasne dokazal, ze ma presne to kryptokomunisticke rigidni mysleni, ktere dela z deti nesvepravne nemyslici tvory, za nez navic neodpovidaji rodice, ale skola. Z takoveho cloveka jde na jednu stranu strachn, na druhou stranu je mi z nej na bliti. Jsem zvedav, jestli media venuji pozornost jen "akcni" strance veci, nebo jestli dohlednou na to, aby tenhle inzenyr detskych dusi zmizel. Pokud svuj zakaz dodatecne odvolal, jen potvrdil, co je to za ubozaka. Deti, bezte na pohreb vsechny!!!
0/0
12.10.2001 8:42

blanka

Re: Reditel ?!!!
Kazdemu je jiste smutno ze smrti mladeho devcete. Ten sok znasobila poznamka, ktera je uvedena malem jen na okraj, ze reditel skoly udajne zakazal detem ucast na pohrbu. Neco neslychaneho. Pokud je to pravda, ten clovek a jeho nadrizeni by meli zvazit jeho dalsi pusobeni v oblasti skolstvi. Ziji v Nizozemi a bohuzel jsme zazili i umrti jedne ze spoluzacek me dcery.( Jednalo se tehdy take o necekane umrti) Na skolu dalsi den nastoupila skupina psychologu, ktera s detmi hovorila. Na lavici lezela tyden kytice kvetin a na cestnem miste v budove skoly byl do pohrbu a kratkou dobu po nem maly pamatnik s jeji fotografii a kresbami , basnickami,ktere vyrobily deti z cele skoly spolu se vsemi uciteli v hodinach vyucovani. Pohrbu se ucastnila samozrejme cela trida, cely sbor ucitelu a z ostatnich trid, kdo chtel prijit, prisel, jinak mely deti volno.Na pohrbu samotnem promluvil reditel, tridni ucitel, nejblizssi spoluzacka precetla nekolik basnicek a par spoluzaku vypravelo kratke vzpominky.Nedovedu si predstavit, co by se v nasem mestecku stalo, kdyby reditel skoly ZAKAZAL UCAST??!!
0/0
12.10.2001 21:49

wewerka

vyšetřit- potrestat
Pokud se prokáže, že učitelka ignorovala stížnosti žákyně na její zdravotní obtíže a navíc jí donutila běžet ještě navíc, tak by se měla sama zamyslet nad tím, jestli má na to být učitelkou, tělocviku zvláště. Trestní stíhání jí možná otevře oči. Není posláním povinné tělesné výchovy na škole žáky fyzicky odrovnat, jak si bohužel stále někteří učitelé myslí.
0/0
12.10.2001 7:38

Karviňačka

Ředitel???
Podle informací, které mám od spolužáků zemřelé dívky vím, že ředitel Šnapka opravdu zakázal dětem účast na pohřbu, pak si patrně uvědomil co udělal za blbost a ve čtvrtek svůj zákaz zrušil. Samozřejmě, že si nebude sypat popel na hlavu a bude tvrdit, že účast na pohřbu nikdy nezakázal. Moje neteř, žákyně 6. třídy ZŠ Majakovského byla sama překvapená, když jí učitelka ve čtvrtek řekla, že děti můžou na pohřeb jít, když ta samá učitelka jí den před tím řekla, že si to ředitel nepřeje. Nevidím důvod, proč by si neteř vymýšlela.
0/0
12.10.2001 7:19

Sidi

Tak si poctete
Abyste se nepo... Nejsem stihly, ale rad si zasportuju - behy nesnasim, ale vets. se daji zvladnout - jedina vec ktera mi na tehle kauze vadi je neduvera mezi uciteli a zaky - kdyby uc. zakyni verila, a poslala ji k doktorovi, tak se nic nedeje. Bohuzel se tak nestalo - nemel jsem telocvikare "zabijaka" ale nemel jsem tak telocvikare co by toho rilis promijel - podle me by si ta ucitelka sama mela rozmyslet, kde a joku udelala chybu a vy byste ji do toho nemeli kecat. Jinak ad reditel skoly - zakaz ucasti na pohrbu je blbost /blznovina/pi...... tomost. Kazdopadne by ho meli odvolat pokud je to pravda
0/0
12.10.2001 0:11

votrok

!!!!!!!!!!!!
Nechapu jak reditel skoly, muze zakazat nekomu ucast na pohrbu. Nejradsi bych mu jednu placnul, a ty cubce telocvikarsky taky. Mam strach, ze by se ji to pri basketu stalo. Jsem uplne vytocenej ...
0/0
11.10.2001 23:51

Paul

Re: !!!!!!!!!!!!
Tvrzeni holciny je lez. Reditel vyzval skolnim rozhlasem vsechny kdo chteji, ze mohou byt uvolneni na ucast na pohrbu, jehoz se samozrejme ucastni i ucitelsky sbor.
0/0
12.10.2001 6:24

Petr

Pro Yaroukha(odpoved)
Pokud nevidis rozdil mezi oslovovanim na "vojne" a na "skole" jsi hlupak! Muzes mi tedy sdelit jak mohlo byt za <komunistu> kvalifikovano jine osloveni nez soudruh? Ty to budes urcite vedet v te dobe jsi byl totiz stezi nactilety.
0/0
11.10.2001 23:43

Arón

Tělocvik po česku
To český pojetí TV je k pláči. Nechápu proč musí mladý holky v pubertě běhat někde kolečka jako atletky! Myslím, že by si radši zahrály volejbal nebo basket. I když na druhou stranu by jim třeba učitelka mohla přikázat šplh či kladinu... Tělocvik má bavit a ne, aby z něho byla polovina třídy vystresovaná ještě než začne. To by ho ovšem nesměly některý učitelky považovat za nejdůležitější předmět na škole. Ale třeba my jsme měli na "tělák" skvělou ženskou, která nás nechávala hrát míčový hry a "povinných" 100m, dálka a 12 minut jsme si "odbyli" během jedné dvouhodinovky...
0/0
11.10.2001 23:26

renata

Re: Tělocvik po česku
kazdemu se libi neco jineho. ja bych radsi v telocviku behala sprinty, skakala dalku i vysku, splhala (moje nejoblibenejsi TV disciplina na skole) jenom kdyz bych nemusela hrat micove hry. Po volejbalu jsem vzdy mela narazene prsty a ruce plne modrin, pri vybijene jsem neprehodila hriste, pri basketu jsem se trefila az na 20.pokus a tolik jsem jich nikdy nemela a o dalsich sportech jako baseball ci softball se uz radsi ani nebudu zminovat.
0/0
12.10.2001 8:15

Pavel II

Kdo chce.....
Kdo chce, najde zpusob, kdo nechce, najde vymluvu.......ty s tim Yaroukhu souhlasis? Pokud ano, musis byt dobry kreten, precti si to znova. Mas pocit ze kdyz se chce, vsechno jde? To jsem castokrat slychaval v 80-tych letech a uz tehdy jsem byl presvedcen, ze to je nesmysl.
0/0
11.10.2001 23:19

Tomas

Telesne zdatny za kazdou cenu???
Ze skoly uz jsem asi 10let,ale jeste ted mam v zive pameti hodiny telocviku.Jsem sice stihle(sportovni)postavy,ale nektere metody a telesne ukony jsem primo nesnasel.Napriklad,kdyz mi telocvikar rekl ze musim zvednout cinku minimalne o stejne hmotnosti jako je ma hmotnost.V tu chvily ve me zatrnulo.Vazil jsem v tu dobu asi 75kilo......to prece nemuzu zvednout.Odmitnul jsem to provest za co me cekala znamka za 5. To same bylo i s behem.Nikdy jsem v nem nevynikal,protoze jsem mel dychaci problemy a strasne me pri behu pichalo ve slabinach.Jednou prisel beh na 3 kilometry.Uz po privni kilometru se dostavila bolest a ja zacal na ostatni stracet.Ozvalo se:"Zaber simulante".V polovine jsem to vzdal s tim ze na to dnes proste nemam.Opet za 5.Z telesne vychovy jsem mel za 4.Ano taky jsem si myslel,ze takova znamka se z telesne vychovy nedava. Proste nekteri ucitele to prehaneji a v kazdem svem zakovi vidi asi olympionika. Me osobne ta 4 z telaku moc nevadila.Nekdo je dobry na sport nekdo zase v necem jinem a to by si mel kazdy uvedomit.
0/0
11.10.2001 23:05

Robert

Re: Telesne zdatny za kazdou cenu???
Nebyl jsi sam, ac stihly i ja mel z TV za 4. Psat proc nema smysl, jsou tu i volove kteri to nepochopi, jelikoz nechteji....
0/0
11.10.2001 23:13

rene

Moc by mě zajímalo co na to pí učitelka
... má přístup k internetu a k této diskusi ? Může nám napsat svůj pohled ? Fakt mi to tu chybí. Media potřebují "STORY" a 100% celou událost nafoukla. Tím chci říci, že jistá je, bohužel, jen ta smrt.
0/0
11.10.2001 23:03

votrok

Re: Moc by mě zajímalo co na to pí učitelka
... mne chybi ta tva smrt ...
0/0
11.10.2001 23:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.