Diskuze

Kabinet nabízí Svobodné Evropě jiné objekty

Vláda je připravena nabídnout Rádiu Svobodná Evropa (RFE) náhradu za budovu někdejšího Federálního shromáždění v centru Prahy, pokud o to Američané požádají. Uvedl to v úterý šéf české diplomacie Jan Kavan v souvislosti s teroristickou hrozbou rádiu. "Pokud se budeme domnívat, že se Svobodná Evropa může stát terčem teroristických aktivit, musíme udělat taková opatření, aby útok nebyl směřován na centrum Prahy. Zvláště ne na tak citlivé místo, jako je budova bývalého Federálního shromáždění," řekl Kavan.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ToTo

11. 10. 2001 12:47
Stehovani - ano
Prestehovani RFE do vhodnejsiho objektu by bylo prinosem pro obe strany - pro Prahu snizeni bezpecnostniho rizika a pro RFE zajisteni dokonalejsi ochrany. Dovedu si predstavit, ze pripadni teroristi pocitaji i se znicenim rozsahleho okoli soucasneho objektu a dalsimi sekundarnimi destruktivnimi ucinky - devastace centra mesta, rozvraceni dopravni infrastruktury, demoralizace obyvatelstva atd.
0 0
možnosti

petr

11. 10. 2001 15:35
Re: Stehovani - ano
jak vidim, tak obyvatelstvo uz demoralizovano je a ze se hrouti provoz na magistrale? to se delo uz pred tim a jestli tohle jsou nase priority tak panbuh s nami
0 0
možnosti

jarda

11. 10. 2001 10:47
A co takhle...
A co takhle odstěhovat je do Mostu na jedno určité sídliště. Teroristé zaútočí a máme vyřešeno.:-)
0 0
možnosti

kveta

10. 10. 2001 16:35
presne tohle chteji
Naprosto souhlasim s prezidentem Havlem. Samozrejme, ze nahradni objekty budou uprostred poli nebo lesu.Copak se byvale vojenske objekty o kterych mluvil Rychetsky nachazi ve Stodulkach nebo na Zlicine? A co bude dalsi krok? Treba do Milovic nebo brdskych lesu odstehujeme americkou ambasadu (to by byl celosvetovy trhak) nebo co odstehovat prazsky hrad? Teroristi se preci zameruji i na mista, ktera maji pro narod velky vyznam. Nebo bysme tam take mohli prestehovat kina a sportovni haly, to jsou preci nejpravdepodobnejsi mista biologickeho utoku. Soucasne vlade je RFE trnem v oku uz dlouho a o stehovani se proslychalo davno pred teroristickymi utoky. Tohle je jen vyborna zaminka jak se radia elegantne zbavit a vypadat pritom, ze jedine co jim lezi na srdci je blaho obyvatel. Vsichni, kteri s navrhem nasi 'socialisticke' vlady souhlasi by se meli zamyslet s kym a s cim vlastne souhlasi. Nechovejme se, prosim, cesky zbabele jako jiz tolikrat v historii.
0 0
možnosti

Franta

10. 10. 2001 17:04
Re: presne tohle chteji
Netrpím žádnými mindráky z údajné české zbabělosti... Nic takového neexistuje. Existuje pouze fakt, že teroristi mají "na mušce" americké cíle, zatím se stále ještě nevyjádřili, že chtějí páchat atentáty také na cíle příslušející k jiným státům, RFE je americký cíl, jako takový je potenciálně ohrožen útokem ze strany teroristů a dovolit, aby kvůli tomu bylo ohroženo ještě x lidí, kteří nejsou "americkými cíli" by byla nezodpovědnost. Chránit obyvatele země je povinností představitelů státu - nikoliv projevem zbabělosti. Američané přece také vedou válku ve jménu ochrany své země, ne? Takže proč by oni měli mít právo se bránit - a my bychom si měli nechat stát přímo v centru potenciální cíl útoku, který by odskákalo kdovíkolik lidí? Nebo je skutečně součástí boje proti terorismu i vystavování co nejpříhodnějších terčů teroristických atentátů těm šikovným sebevrahům přímo pod nos? To snad ne! A o tom, jaké bývalé vojenské objekty jsou ve hře, o tom ještě stále nikdo neřekl nic konkrétního. Zcela určitě však nejsou výhradně v polích nebo v brdských lesích. Taková kasárna na nám. Republiky například, nebo na Hradčanském náměstí - tam je les jako když vyšije! A jsou to vojenské objekty nebo nejsou??? Takže...? Samozřejmě, že je nutné v zájmu ochrany bezpečnosti občanů této země udělat vše, co je pro ni potřeba. Třeba i přestěhovat choulostivý podnik do místa, kde bude moci být lépe střežen, aniž by to narušovalo běžný chod města a kde by i případný útok (pokud se mu nedejbože nepodaří zabránit) měl co nejmenší dopad. Myslím, že každý rozumně, zodpovědně a logicky uvažující člověk se v každé situaci snaží omezit možné negativní dopady. To nemá se zbabělostí nic společného a ostatně - z lidí, kteří rádi ohrnují nos nad národem, K NĚMUŽ SAMI PATŘÍ a tvrdí o něm, že je zbabělý a nevímjakýještě, se mi zvedá žaludek. Ti ať se snad raději odstěhují do těch zemí, ke kterým tak vzhlížejí a případně jim lezou do... Bude tady bez nich líp.
0 0
možnosti

Martin

10. 10. 2001 11:06
Bezpečná oblast
myslím si, že neexistuje možnost, jak v této situaci přestěhovat RFE na "bezpečné místo". Všude bude někdo ohrožen. Na druhou stranu je fakt, že jakýkoliv útok na tuto instituci by způsobil zhroucení dopravy a do značné míry i života v celé metropoli (podotýkám, že jsem z malého města velmi daleko od Prahy). Tady nejde o hrdinství typu "my jsme neustoupili". Tady jde o minimalizaci případných škod - nikdo přece neříká: "přestaňte vysílat, máme strach". Mimochodem, proč se tolik hovoří o přestěhování RFE (a vášnivě) jako o ústupku terorismu... ...když se naprosto vážně diskutuje o tom, kdo a kdy bude mít právo sestřelit civilní letadlo? V tomto ohledu si myslím, že při stejné teoretické možnosti únosu letadla a napadení RFE je přestěhování RFE krokem, který ušetří mnohem více škod a životů.
0 0
možnosti

Franta

10. 10. 2001 10:05
Nejlepsi reseni
Nesouhlasim s nazorem pana Havla. Nemyslim, ze teroristy zajima JAKYKOLIV objekt. Pro ne je lakavy objekt, ktery jim zaruci velky efekt jejich utoku: a tomu prave budova byvaleho "federalu" vyhovuje perfektne. Umistena mezi dvema castmi magistraly, pobliz velmi vyuzivanych stanic metra, mezi dvema cennymi historickymi budovami, v blizkosti lidnateho Vaclavskeho namesti... Jaky lepsi cil by si mohli teroristi vybrat, nez prave takovy? A navic - a to je to nejpodstatnejsi: je to AMERICKA instituce. Kdyby v te budove sidlil Cesky rozhlas, patrne by nebylo zdaleka tolik duvodu k obavam z teroristu, jako kdyz je to instituce patrici k USA, proti kterym zatim vyhradne miri teroristi sve utoky - a navic je to rozhlasova stanice, vysilajici mimojine i do choulostivych zemi Stredniho Vychodu. Suma sumarum: neni nic nepatricneho na tom, kdyz zacnou cesti predstavitele premyslet a jednat o premisteni citlive instituce do jinych prostor. A to, ze by to melo byt nekde "v polich" - to rekl pan Havel. Tato nadsazka je ovsem zavadejici. Je prece jasne, ze "do poli" nikdo rozhlasovou stanici stehovat nebude. Nebylo zverejneno, jake jsou ony mozne volne objekty, ale jiste nejsou nikde "v hlubokych lesich"; pouze jsou na miste, kde lze napriklad regulovat dopravu bez nesnazi, ktere provazi prehrazeni magistraly kvuli bezpecnosti stavajiciho sidla RFE, kde se nepohybuje cely den tak velke mnozstvi lidi atd. A pokud jde o "infrastrukturu pro zamestnance": vite, kolik firem, vcetne zahranicnich, sidli v okrajovych oblastech Prahy, jako napriklad na Zlicine, ve Stodulkach a v okoli? Do prace, na obedy atd. vozi zamestnance firemni auta, protoze zadne "restaurace, obchody, sluzby, kina" v bezprostredni blizkosti nejsou. Presto firmy normalne funguji. Takze neni duvod, proc by uplne stejnym zpusobem nemohla na nejakem podobnem miste fungovat rozhlasova stanice. Jeji prestehovani z jednoh z nejzranitelnejsich mist v Praze se jevi jako jedine reseni.
0 0
možnosti

tom

10. 10. 2001 11:36
Re: Nejlepsi reseni
Souhlasím. Zde se pan president trošku mýlí. Jestliže existuje jakýkoliv potenciální terorista je třeba případné ztráty na životech a majetku občanů preventivně minimalizovat - to je povinnost hlavy státu, to není ústupek! Pak by byla ústupkem všechna ta bezpečnostní opatření, která jsou v USA, Evropě a u nás podnikána. Obecně - věřte, je dobré se zlu pokud je to možné vyhnout - svojí bezohlednou brutalitou vždy vítězí nad dobrem.
0 0
možnosti

Bohuslav Roztočil

10. 10. 2001 8:52
Dočasné řešení
Dobře to Havel řekl. Pokudy bychom přesunuly objekty, které jsou pro teroristy lákavými cíly, mimo obydlené oblasti, co se stane? V jejich okolí bude chybět infrastruktura pro jejich zaměstnance. Restaurace, obchody, služby, kina. A co se stane? Někdo to tam postaví. A to znamená, že do několika let budou tyto objekty opět uprostřed obydlené oblasti. Co uděláme pak? Zase je přestěhujeme?
0 0
možnosti

karber

10. 10. 2001 6:31
Jiný objekt RFE
Divím se, že tenkrát naši zákonodárci RFE nenabídli rovnou HRAD. To je ale úroveň politiků ( a byla už po revoluci ).
0 0
možnosti

robert

10. 10. 2001 8:16
Re: Jiný objekt RFE
teď by stačil "hrádeček"
0 0
možnosti