Diskuze

Muž odtáhl dívku do lesíka

Otřesnou sobotu má za sebou sedmnáctiletá dívka z Ivanovic na Hané. Na místním nádraží jí totiž přepadl neznámý muž. "Kolem osmé hodiny večer ji nožem ozbrojený muž donutil, aby odešla z nádraží do blízkého lesíku. Tam ji uřezal vlasy a ukradl jí řetízek, tři prsteny a náušnice," řekla vyškovská policejní mluvčí Hana Smejkalová.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Worldpolice

8. 10. 2001 16:21
o co jde ?
Ted je mi jasne , proc vedle cesko-intelektualnich nihilistu vypada kazdy American jako "teta z kravina". Tady si skoro vypichate oci kvuli gramatice, ale substance vam unika. Proto bude Evropa (a Cesi mimoradne) jeste dlouho zit ve stinu americkeho rozhodovani. Tedy jeste jednou; je nepsane pravidlo, ze na chatu se opravuje gramatika jen tehdy, kdyz jeji nespravnost vede k vecne chybe. No a pan MFD se preklepnul. Za to vetsina z vas nasla tuto chybu zrovna kdyz jste meli pracovat, za vas plat, ale vy jste zrovinka , jaka nahoda , podvadeli sveho zamestnance.
0 0
možnosti

Praktik

8. 10. 2001 15:46
Pryč s akademickým zapšklým intelektuálem
Člověk, jenž zde vystupuje pod přezdívkou 56, by mohl nést daleko trefnější pojmenování. A sice zatuchlý, zapšklý a tlející intelektuál ryze akademického ražení. Jistě, absolvoval čtyři elementární kurzy českého jazyka na své domovské fakultě a proto se typicky akademicky domnívá, že je jeho únavné mentorování o jazyce českém poučné. Není. O příčestích nechť píše do akademických slovníků či jazykových přírůček. Ale až poté, co dostuduje a jistě se bude chtít na své domovské fakultě habilitovat. Kritizovat však praktické žurnalisty za občasné chyby a ztrácet čas poučkami, to skutečně přísluší jen intelektuálům. A jen tak mimochodem: kolik pan 56 (alias intoš) již napsal skutečných článků?
0 0
možnosti

56xjf

8. 10. 2001 15:53
Re: Pryč s akademickým zapšklým intelektuálem
Oh pane, jak hluboce se mýlíte. Mohl bych říci, že jsem absolvent VŠCHT, že jsem z češtiny míval trojky a že jsem redaktorem časopisu Letectví a kosmonatika. Bylo by na tom více pravdy než ve Vašich spekulacích. A znovu musím zdůraznit: Jsou věci, na které se nedá rezignovat. Vedle tělesné hygieny je to vlastní jazyk.
0 0
možnosti

Dalibor Maňas

8. 10. 2001 15:38
Jistě, ovšem...
Existuje projev psaný a projev mluvený. Takže není rozdílu mezi chatem a článkem. Oba projevy jsou psané. Onen "proces výroby" jsem mínil tak, jak jsem psal. Udělal jsem chybu, přiznal se k ní a opravil ji. Bez upozornění na chatu bych na ni zřejmě nepřišel. Zbytek jsou bohužel Vaše spekulace. Mějte se krásně...
0 0
možnosti

56xjf

8. 10. 2001 15:47
Re: Jistě, ovšem...
Vy také, nashledanou
0 0
možnosti

Dalibor Maňas

8. 10. 2001 15:14
re:
Taky nic ve zlém. Jenomže "Trest zákazu činnosti a trest doživotí." opravdu nejsou dvě věty. Není tam kupříkladu ani jedno sloveso, že. Chyby? Jde jen o proces výroby textů. A na něm se na internetu podílíte i vy, naši čtenáři. Vy jste odhalili chybu, já se k ní bez vymlouvání přiznal a opravil jsem ji. Tady opravdu nemá smysl hovořit o trestech a už vůbec ne o marihuaně...
0 0
možnosti

56xjf

8. 10. 2001 15:26
Re: re:
Ano, správně je doživotní trest zákazu činnosti. Dobře. Půjdeme-li do důsledků, potom vaši výzvu, nikoli "vaší". Pokud se na svoji práci díváte pohledem "je to jen proces výroby textů", potom to cosi vypovídá o přístupu MF Dnes k žurnalistice. Úroveň publikovaného jazyka by měla být řádově jiná než jsou příspěvky v chatu. Chcete-li srovnávat úroveň autorů IDNESu se čtenáři, je to zajímavý signál nejen pro čtenáře, ale i pro management Vašeho periodika při stanovování nové strategie.
0 0
možnosti

Dalibor Maňas

8. 10. 2001 14:48
Ano, ale
Díky za upozornění. Za chybu se omlouvám. Kdybych uposlechl vaší výzvu a nesl "trest zákazu činnosti doživotí" (což mi připadá stylisticky dost neohrabané, s prominutím - kdybyste napsal, že by mě měli vyhodit, bylo by to všem jasnější), asi by tato zpráva na netu nebyla. S pozdravem Maňas
0 0
možnosti

56xjf

8. 10. 2001 15:06
Re: Ano, ale
No nic ve zlým, chyby vznikají různě. Například "trest zákazu činnosti doživotím" vznikl spojením dvou vět: Trest zákazu činnosti a trest doživotí. Takto vznikají i některé chyby v příčestí minulém. Ale vyjmenovaná slova? To můžete snad jedině jako recesi po několika jointech.
0 0
možnosti

foo

8. 10. 2001 10:55
at zije cestina
vyslichat s mekkym i? no hlavne ze ste urcite vsichni mlady a dymamicky...
0 0
možnosti

56xjf

8. 10. 2001 13:25
Re: at zije cestina
Souhlasím s vámi, já už tímto upozorňováním lezu mnohým na nervy. Zatím se IDNES soustředil zejména na příčestí minulé, ale vyjmenovaná slova? To je tedy bomba!! Pachatel (autor) by měl dostat trest zákazu činnosti doživotí.
0 0
možnosti