Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tu-154 opět létal pro NATO

Český vojenský dopravní letoun Tu-154 už podruhé létal pro spojenece v NATO. Podle Vladimíra Palána z generálního štábu stroj dva dny dopravoval lidi a materiál na mezinárodní vojenské cvičení v Polsku. Letoun, který vzlétl celkem sedmkrát, byl tentokrát ve vzduchu přes devět hodin. České letadlo převezlo 204 cestujících a 3 a půl tuny nákladu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hall

Podpora AWACS?
Četli jste někdo tu větu:Český Tu-154 podporuje radarové letouny AWACS."?"Co to je za kravinu?Jak může dopravní letadlo doporovat speciální letouny,které jsou vlastně něco jako "vzdušná střediska kontroly leteckého provozu"Je možné,že se pletu a tak bych byl rád,kdyby mi to někdo vysvětlil.
0/0
22.11.2001 10:06

mess

Re: Podpora AWACS?
Preprava komponent nutnych k udrzbe a provozu, preprava personalu atp. ? :) Mess
0/0
22.11.2001 18:16

Luboš Taksl

Pomalý nástup do velkého maléru.
Pomalu ale jistě jsme všichni zatahováni do jednoho z nejhrůznějších konfliktů na počátku třetího tisíciletí. Pokud si vzpomínám byli Američani tímto způsobem zataženi i do války ve Vietnamu.Jaké důsledky toto bude mít pro celý svět poznáme za pár let.Válčit s fanatiky kteří mají pouze svou víru a nepoznali ani vzdělání,ani hodnoty tolerance evropského myšlení bude kruté.Znal jsem člověka který se zůčastnil mise KFOR v bývalé Jugoslávii.Dnes je z něho alkoholik bez perspektivy s narušeným myšlením,neuznávající jiné hodnoty než zabíjení.Troska na odpis.
0/0
4.11.2001 12:56

Vlastička

Re: Pomalý nástup do velkého maléru.
Luboši, obávám se, že máš pravdu. Ale je vůbec nějaké jiné řešení?
0/0
5.11.2001 14:57

rejpal

Re: Pomalý nástup do velkého maléru.
Po WW2 se spousta vojáků dala na chlast. Taky byla skupina hluboce věřících (křesťanů) a taky byli tací, kterých se to (alespoň na venek) nedotklo. A našly by se další "skupiny". Sranda to není a nebude,ale tenhle pohled je trochu jednostranný. I když v nadpisu máte asi (Bohužel) pravdu. Rád bych se splet!
0/0
5.11.2001 15:02

Majestic 12

Re: Re: Pomalý nástup do velkého maléru.
Máš naprostou pravdu!!!!!!!
0/0
5.11.2001 21:10

mischief

Kam patrite??
Presne tak, Vrata. Ale to spouste tech ceskych pivnich sebelitostivych malomestackych postkomunistickych charakteru do konce zivota nedojde! Step by step - a snad bude jednou z Ceska zeme na urovni majici sve misto v Evrope a na svete!
0/0
2.11.2001 15:04

Vrata

Kam patříme?
Jestli se považujeme kulturně a historicky za součást Evropy a euroatlantické kultury, tak bychom se tam měli také chovat. Jestliže se tato kultura sjednotila v obraně proti vnějšímu ohrožení, tak se také připojíme (i když každý jednotlivý člověk může mít spoustu detailních výhrad a různých názorů na jednotlivosti této kultury - ale chtěl by totálně jinou z dostupných?). Je pro nás docela ctí, že si Američané cení naše chemické profesionály, že by je chtěli mít po svém boku a já jsem tomu rád.
0/0
2.11.2001 9:57

jirka

Re: Kam patříme?
KONECNE CTU ROZUMNY KOMENTAR. UZ JSEM ZTRACEL NADEJI ZE SE U NAS NACHAZEJI LIDE S PEHLEDEM. DIKY VRATA. CENIM SI TVEHO USUDKU A LOGIKY.
0/0
5.11.2001 15:04

Budulinek

masaze
Clanek o ceske jednotce (chemiku) je masaz na ceska srdce. Je to pokus o odvedeni pozornosti na oblibena temata (ceska nemocnice, ceska chemicka jednotka a podobne). Vsichni se na to vrhnou a reknou si: tak preci nejsme ti nejhorsi a oddychnou si. Takove praktiky se v Cechach delali cele 20. stoleti. K neoblibenym tematum se nikdo nechce ani vyjadrit , natoz se s nima dat do krizku.
0/0
2.11.2001 9:45

Honza

Chemici....
Musím říci že naši profesionální chemici jsou opravdu elita, a to nejenom u nás v republice!!!
0/0
2.11.2001 9:05

Emission

Re: Chemici....
Zdá se že jo a docela by mě zajímalo, proč, když zbytek armády má do elity tak daleko. Jestli to není zapomenutý pozůstatek nějaké speciální vojenské doktríny Varšavské smlouvy. Něčeho ve smyslu Proletáři spojte se, nebo pustíme plyn!
0/0
2.11.2001 23:12

ME

Re: Chemici....
Ve slově jelita se píše J
0/0
5.11.2001 20:31

dave

válka a vojáci
Přečetl jsem si pár příspěvků a je mi na zvracení. Pánové a dámy, filozofové a pacifisti, až Vám nějaký bin Ladin zaklepe doma na dveře a on zaklepe tak, že vám ten barák spadne, tak budete kňučet, kde že ta armáda je. Proč nás nikdo nebrání. Armáda a vojaci jsou tu od toho, aby v případě potřeby válčili a jelikož jsme, zaplať pánbůh, v NATO tak válčíme. A protože komunisti dostali armádu tam kde je, tak válčíme tak jak můžeme. Jenom doufám, že si někde zase neuříznem ostudu. D.
0/0
2.11.2001 8:54

maverick

už nejsme československo
popis k obrázku: "Vojáci československé protichemické jednotky při rozboru odebraného vzorku neznámé látky v mobilní laboratoři AL-1 za války v Perském zálivu na archivním snímku ze 14. ledna 1991 v Saúdské Arábii. Autor: ČTK - Stanislav Peška" proč jsou v těchto základních věcech tak často překlepy? Nebo to nejsou překlepy?
0/0
2.11.2001 8:43

dave

Re: už nejsme československo
V té době jsme byli.
0/0
2.11.2001 8:57

Lucas Kohout

Re: už nejsme československo
Asi by sis měl přečíst nějakou učebnici dějepisu. Kdypak jsme se to vlastně rozdělili, co?
0/0
2.11.2001 9:12

Tomas

co na to...
Pročetl jsem si reakce čtenářů. Nevím co si mám myslet. Podle všeho, co tu bylo napsáno /nebo alespoň většiny/ je naše armáda kolos na hliněných nohou, mrtvý muž ve člunu, který čeká, až ho hladová posádka sní, nebo hodí přes palubu. Těžko říci, kde se to v nás bere. Možná proto, že většina pisatelů jí prošla, a to co viděla a zažila jí nedává možnost věřit. Lidi, kteří v ní slouží vnímáme jako podivíny a někdo dokonce podle reakcí jako trouby /slušně řečeno/. Bohužel nebo bohudík jsem mlád, než abych mohl soudit z vlastní zkušenosti a tak mi zbývá jen názor. Myslím si, že to nejsou podlidé, kteří si chtějí hrát na "vojáčky" a všechno zbabrají. Jasně, těch nehod a "náhod" je dost. Další otázkou je, jestli takhle podceňujeme jen druhé, nebo, když si představíme sami sebe na jejich místě, nevidíme se jako "supermani". Někdo to dělat musí. Mysleme na to, až se nám budou naši vojáci zase zdát k ničemu.
0/0
1.11.2001 23:42

Vlastička

Re: co na to...
bla bla bla ............ a policistům dáme za spáchání trestného činu 100.000 Kč a penzi! Uráááááááá!
0/0
2.11.2001 6:03

Cech

Tak mne také napadá,
ze by se mělo využít situace, když už nedáváme těch 100 volů ročně římské říši národa německého. Vhodných kusů by se i tady našlo dost....
0/0
1.11.2001 21:40

AK

česko
lidé bděte !
0/0
1.11.2001 19:52

SHADOWG

Re: česko
myslete
0/0
2.11.2001 6:30

who

padáky výsadkářům dodá Kalousek
Už vidím naše výsadkáře, jak se vrhají do boje na Kalouskových padácích co z padáku mají jenom tu základní vlastnost, majiteli umožní padat.
0/0
1.11.2001 18:39

Pepicek

Naše pomoc NATO-opravdu směšné
Je komické, jak se snaží prodat vláda pomoc jednoho letadla,které možná svým provozem ohrozí...jakožto boj proti terorismu. Malinká země, malé nápady, bohužel ještě komičtější vládní garnitura.
0/0
1.11.2001 17:33

Konrad Ben, Praha

Reforma armady
1. Elitni jednotky (protichemiky, Prostejovske, elitni letce, ucastniky zahranicnich misi) nechat a dale rozvijet. 2. Skoly transformovat na civilni. 3. Ostatni zrusit - Uz dnes bych zavedl 2 lete rekvalifikacni kurzy pro "profesionalni pod- a dustojniky" a zaroven bych zahajil rozprodej (pripadne prevedeni budov, pozemku pod jine rezorty) vseho nepotrebneho.
0/0
1.11.2001 17:19

Milan Vacek

Re: Reforma armady
1-Nemůžeme mít všchno "speciální". Jednoduše si to nemůžeme dovolit. A tato mikro-armáda by byla k ničemu. 2-Docela rád bych věděl jak si představuje pisatel výuku v těchto školách, když se studenti dostávají často k citlivým materiálům. 3-Skvělá myšlenka, rekvalifikovat vojáky v činné službě. Co je zrovna nepřipravovat na službu v armádě, tím by se ušetřilo velké množství financí. S čím souhlasím je rozprodej nepotřebného majetku, ale až potom co bude konečně jasná (a jistá) koncepce armády. Problém je, že provést radikální změny v armádě je věc velice nákladná a tutíž nepopulární.
0/0
1.11.2001 23:24

Graetar

Re: Re: Reforma armady
A makro-armáda k něčemu je? Není. Tanky jsou v téhle části světa k ničemu, letectvo jsme po geniální výměně schopných devětadvacítek za nesmyslné polské vrtulníky ztratili a raketová vojska nějakého významu jsme nikdy neměli. Buďme rádi, že máme chemiky, zdravotníky a "commandos". Potřebujeme sice nějaký bytelný základ, ale budoucnost našeho působení v NATO spočívá především v těchto speciálních jednotkách. P.S.: Po zkušenostech z vojny bych místo rekvalifikace doporučoval spíše "zeštíhlení" :))
0/0
2.11.2001 10:24

Dizzy

Kdy pošlem stíhačky ??
Už abysme mohli nasadit naše stíhačky MiG-21!
0/0
31.10.2001 18:50

Zdenda

Re: Kdy pošlem stíhačky ??
A nebo tu hudebni skupinu Mig-21!
0/0
1.11.2001 21:31

Zbyněk

Není se čím chlubit ani o čem diskutovat
Pokud je naše pomoc chápána jako pomoc spojencůmv souvislosti s bobardováním Afgh. je to nákladově tak zanedbatelná hodnota, že bych se styděl o tom vůbec mluvit. Z komára se dělá velbloud. Možná, že nás okolní svět posuzuje právě z tohoto pohledu. Neobstojí ani morální hledisko. Je to celé směšné. Raději půjdu tvořit nějaké hodnoty než tu ztrácet čas. Chováme se jako kdyby jedno dopravní letadlo mělo spasit svět.
0/0
31.10.2001 14:45

Petr

Re: Není se čím chlubit ani o čem diskutovat
Mas pravdu, vlastne nas vubec nepotrebuji, konec koncu jsou i bez nas silni dost. Jenom jedno mi nejde do hlavy. Proc tedy tolik stali o nase clenstvi v NATO, chytraku?
0/0
31.10.2001 16:50

Radovej clovek

Re: Re: Není se čím chlubit ani o čem diskutovat
protoze fungujeme jakonaraznik mezi vychodnim a zapadnim svetem. jednoduse jsme zaplnili mezeru. Take jde o politicko demonstrativni tah, prijali symbolicky nekoho, aby se po padu opony dalo najevo, ze vyvoj a smirovani pojede tudy... ve skutecnosti se taky divim, ze si amici o to letadlo rekli...mam pocit jako by to bylo: nechte si to dite taky jednou kopnout, at se dostane k mici...
0/0
1.11.2001 17:59

Singularita

Re: Re: Re: Není se čím chlubit ani o čem diskutovat
anebo jako další možný cíl pro teroristy. Ale podle mne jsou naši vojáci na dost dobré úrovni. A taky dokáží improvizovat, když se jim celý život rozpadá pod rukama vybavení, technika a i platy.
0/0
1.11.2001 20:45

Lada

Re: Re: Není se čím chlubit ani o čem diskutovat
O to jsme stali hlavne mi, ty moulo!!
0/0
1.11.2001 21:30

Petr

Re: Není se čím chlubit ani o čem diskutovat
Samozřejmě, že američany jedno letadlo nespasí, ale využití jednotek (byť symbolické) změní charakter konfliktu z USA vs. ... na NATO vs. ... a to je sakra rozdíl. A co se týče NATO, tak naše země má cenu hlavně díky své poloze. Odkud si myslíte, že by startovaly bombardéry v případě konfliktu s Ruskem? A když bychom nebyli v NATO, tak kde potom? Naše země je přiliš malá na to, aby zůstala samotná a i pro západní mocnosti je výhodnější, když patří k nim, než k někomu jinému.
0/0
5.11.2001 0:06

Majestic 12

Re: Re: Není se čím chlubit ani o čem diskutovat
Myslíš si, že Rusko by bojovalo s USA nebo jsi tak naivni. Myslim si, že hrozí obrácený boj - boj USA proti Rusku. Rusko je ekonomicky na kolenách a rozhodně nemá v úmyslu bojovat proti západu. To by byl jeho konec. To co jsi řekl mě připomíná rétoryku bolševika z 50 tých let ale z druhé strany. A když se náš prostor zbavil Ruska, tak musí vlést do zadku USA!! Ještě štěstí, že nejsem čech. To bych se s vaším rozkradeným hospodářstvím dostal do pěkné šlamastiky!!! On totiž existuje ezoterický zákon, který říká, že temnota se sama zničí!!!!!!!!!!
0/0
5.11.2001 21:04

Petr

Re: Re: Re: Není se čím chlubit ani o čem diskutovat
Myslím, že jsi mě nepochopil. Samozřejmě, že se Rusko nikoho napdnout nesnaží, ale těžko říct, co bude za 20, 30, 50 let. Právě špatná ekonomická situace je ideálním podhoubím pro diktátory. Ostatně si myslím, že být součástí NATO není žádným "lezením do zadku", ale naprosto logickou reakcí po předešlých 40 letech. Ale Čechy si do huby neber. Myslím, že to je ideální země pro život, jenom si to po mediální masáži její obyvatelé neuvědomují. Za posledních deset let se hodně změnilo k lepšímu(i přes to rozkrádání) a kdo tvrdí opak, tak už zapoměl (nebo neznal). Zájimalo by mě, podle čeho si děláš názor, když nejsi čech (a p5edpokládám, že v Česku nežiješ)
0/0
10.11.2001 20:49

Vlastička

To jako že nic neupadlo?
0/0
31.10.2001 14:31

Armada

OT,TU a nazory "odborniku"
Jeden ztraceny kulomet z vrtulniku nebo pokazene OT nastesti neni odrazem soucaneho stavu armady.Kouknete se na Balkan,na chemiky,na vysadkare nebo na polni nemocnici.A TU-154? Nejde o to kolik jich tam poslem,ale ze se pripojime a zucastnime.Mimochodme slysel uz nekdo, ze by neco nabidlo Polsko,Madarsko nebo jine staty z vychodni Evropy? Nekteri odbornici tady maji opravdu nazory jak v hospode.Jde videt,ze nicemu poradne nerozumi a staraji se jen o sve blaho.
0/0
13.10.2001 13:20

Pavel Korčagin

Re: OT,TU a nazory
Taky posádková hudba prý není špatná
0/0
1.11.2001 17:17

marta

Re: OT,TU a nazory
Co máme, to dáme. Není se za co stydět.
0/0
2.11.2001 6:23

felsen

Re: Re: OT,TU a nazory
spíše, co máme, to rozkradem
0/0
2.11.2001 8:29

Jonas

Tucko, otecko, helico ...
Jeste bych jim pujcil Otecka (ale musi si nekde sehnat hodne vyjeteho oleje), pak bojovou helikopteru (ale musi si koupit v Baumaxu maticky na pridelani kulometu) a Tucko (pry modelu M), tez mam S105 modelu M, tez dobre bojove vozidlo.....Bolsaja Technika....URRRAAAAAAAAA na Afganistan....na Usaaaaaaaamu, at zije RVHP......za Staaaaaaalinaaaaa, ale co to pisu, zase jsem se nechal unest bojovymi pokriky...
0/0
11.10.2001 19:04

Ivan

Re: Tucko, otecko, helico ...
Uz jsem se dlouho tak nenasmal, mohl byste vystupovat z fleku v nejake "Novacke" estrade :-((
0/0
31.10.2001 15:55

ivana

reakce na všechny příspěvky
Po opakovaném čtení příspěvků k nejrůznějším tématům začínám pochybovat o účelnosti této rubriky. Asi byla původně vytvořena v dobrém úmyslu, ale ale na této stránce to vypadá špíš jako ve "WWW-HOSPODĚ". Přitroublý "kecy" nějakých rádoby odborníků. Například dnes obdivuju ty cca 3 rozumné přispěvatele, že vůbec ztrácejí čas nějakým vysvětlováním, vždyť ty dotyčné "odborníky" to jistě nezajímá....
0/0
11.10.2001 18:55

xxx

České letadlo
Spadne křáp jeden !
0/0
11.10.2001 18:54

honza

TU-154?
Amíci chtějí tučko jen na nácvyk sestřelení teroristických letadel mířících na města
0/0
11.10.2001 17:53

Adamíra

Veselá scéna ....
Naše vláda má smůlu v tom, že když konečně začne něco velkého dělat a organizovat, tak je z toho akorát pořádná ostuda. A s tím naším větroňem to bude navíc ostuda mezinárodní. Hlavně když v tom jede Kavan.
0/0
11.10.2001 17:43

Jirka

Tu - 154
Líbí se mi, jak spousta pisatelů dokáže věci kritizovat. Zkuste vzít BMW, používat ho 10 let a nedat mu skoro žádný servis. Uvidíte ten výsledek. Stejně tak je to s letadly. Ja nevim, jakou ma kdo zkušenost s výrobci letadel a přístup ke statistikám, ale výsledky jsou velmi zajímavé. Rozhodně nehovoří o tom, že by stroje vyrobené v bývalém SSSR měly více havárií na počet letových hodinnež letouny západní provenience. A když si vezmete servis... . Je pravda, že když se kritizuje, tak se nemusí nic umět. Ještě k nasazení Tu 154. Je lepší dát to co mám než se schovávat za nesmyslné výmluvy. Měli bychom být alespoň trochu hrdi nato, že se naše armáda i přes 11 let systematického ničení udržela ve stavu určitého stupně nasazení
0/0
11.10.2001 17:40

Adamíra

Re: Tu - 154
Ano o stupni nasazení a bojeschopnosti naší armády jsme se v posledních dnech mohli přesvědčit. To byl také dobrý zápis.
0/0
11.10.2001 17:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.