Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní podnik nechce zpomalovací prahy

Dopravní podnik chce odstranit zpomalovací prahy na silnici před základní a mateřskou školou v Trojské ulici Praze - Troji. Odůvodňuje to tím, že poškozují podvozky autobusů. Zpomalovací prahy však nechala na silnici instalovat městská část právě především kvůli dětem - aby mohly přejít přes frekventovanou ulici a neohrožovali je přitom řidiči rychlou jízdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radní Ari Lieberman

Umělé prahy a životní prostředí
Rád bych reagoval jen krátce na některé příspěvky, ale nejdříve musím podotknout, že s umístěním tohoto zpomalovacího prahu nemám nic společného. Jinak mohu konstatovat, že na obvodu MČ Prahy 7 jsem nechal instalovat tyto zklidňující prvky u všech školek, škol, dětských hřišť a domů s pečovatelskou službou. Jedná se o rozdílné druhy: t.zv. TP 85 (ty "ošklivé"-jako ty v Troji), formou stavební úpravy (viz např. ul. Kostelní - cena několik set tisíc Kč! ) a t. zv. obytné ulice (škola v Tusarově ul. - ještě dražší než v ul. Kostelní!) Ať ekologové, pan ředitel TV Nova, či jiní dělají jakékoliv výpočty a čáry-máry, jedno nemohou vyvrátit - zachráněné lidské životy. Po zavedení těchto opatření klesla dopravní nehodovost na území MČ Prahy 7 o celých 28% a nedošlo ve zmíněných lokalitách k ŽÁDNÉMU smrtelnému úrazu! Po těchto dobrých zkušenostech se obdobná opatření začala zavádět i v jiných MČ Prahy. Možná bych se ztotožňoval s názorem p. Rostmana, avšak zřízení světelné signalizace (semaforu) je záležitost velice obtížná. Cena se pohybuje v rozmezí 3-4,5 milionu Kč! A potřebné finance nejsou k mání! Již téměř 3 roky se marně snažím o zřízení této signalizace na nebezpečném přechodu ul. Korunovační a Jana Zajíce. Až se změní k lepšímu dopravní kultura našich řidičů, nebude zapotřebí hyzdit naše vozovky a ničit podvozky automobilů. Do té doby, pokud životy a našich pěších občanů jsou nám drahé, není jiného východiska!
0/0
8.10.2001 11:09

Tomáš

Re: Umělé prahy a životní prostředí
S prahy v méně frekverntovaných ulicích u škol a školek lze souhlasit, ale pokud je v článku uvedeno, že Trojská je jedna z nejfrekventovanějších ulic tak by možná v tomto případě byli lepší ty semafory, jinak nejlepším řešením by bylo, aby už byl dostavěn městský a silniční obchvat Prahy, potom by pře centrum nemuselo jezdit tolik řidičů a ty co by tam jezdit chtěli by ty prahy museli strpět, když nevyužijí možnost jet po okruhu.
0/0
8.10.2001 13:48

MIC

jine reseni
Jinak u nas na Zbraslavi resili podobny problem a misto odpornych litinovych retarderu (mimochodem videl jsem, ze i tohle se krade, takze mozna ze ten retarder odstrani nekdo i bez povoleni...:-))) udelali na silnici najezd, pak vyvysenou plochu s prechodem a zase sjezd ...je to lepsi zpomalujete a nenici to auta ani autobusy..
0/0
5.10.2001 9:51

tomáš

Umělé prahy a životní prostředí
TAK TADY TO JSEM NAŠEL NA WWW.AUTOMOBIL.CZ Rakouský klub OAMTC a švýcarský TCS se spojily při rozsáhlém výzkumu, kterému byla podrobena místa, opatřená nejrůznějšími zpomalovacími prahy - šikanami. Budování těchto "zpomalovačů" se stává v poslední době velkou módou. Při výzkumu šlo o to zjistit, jaký vliv mají podobná opatření na životní prostředí a spotřebu paliva. Měření byla prováděna mobilní měřicí jednotkou, vždy na srovnatelných úsecích s prahy a bez nich, ve Vídni a v Locarnu. Řada měření prokázala, že při násilném zpomalení ze 30 km/h na 15 km/h se zvyšuje spotřeba benzinu o 25%, v exhalacích se zvýší podíl CO2 o 24%, NOx o 900% a CO o 160% proti plynulé jízdě třicetikilometrovou rychlostí. K tomu přistupuje zvýšené opotřebení tlumičů a celého podvozku vozidel. Jako účelné je tedy možno podobné umělé překážky hodnotit pouze na začátku pěších zón, do kterých je přístup motorových vozidel výrazně omezen. Za velmi účelné je považováno zavádění "zvukových upozorňovacích pásů", které dokáží svým zdrsněným povrchem "probudit" řidiče a upozornit jej tak, že se blíží k nebezpečnému místu, či vyjíždí do odstavného pásu.
0/0
4.10.2001 8:57

František Lizner

Re: Umělé prahy a životní prostředí
Milý Tomáši, na to nemusím být kdoví jaký výzkumník, abych došel ke stejným závěrům. Jen bych chtěl podotknout, že zpomalovací prahy by nemusely být nikde, kdyby lidi nejezdili jako prasata. S lidma to ale, bohužel, jinak nejde. Po dobrým nezpomalí téměř nikdo. A když se udělají díry pro autobusy, tak se tam budou prohánět náklaďáky. Jsem plně pro prahy!
0/0
4.10.2001 10:12

Rostman

Re: Re: Umělé prahy a životní prostředí
Opravdu je takový problém tam dát semafor? Mimochodem, přes zmiňované místo v Troji jezdím (je to totiž jediná rozumná možnost, jak se dostat ráno z Bohnic do centra a netvrdnout v zácpě mezi lidma z Mělníka a okolí, co neumí přejet z pruhu do pruhu) a ještě jsem tam nepotkal chodce, který by čekal na chodníku, až ho někdo pustí na druhou stranu. Nejlepší by stejně byl další most do Suchdola.
0/0
4.10.2001 11:36

J. Vacík

Re: Re: Re: Umělé prahy a životní prostředí
A co takhle MHD ? Jak asi ty zácpy vznikají - no ano, protože se vozíme autem, že.
0/0
4.10.2001 13:32

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Umělé prahy a životní prostředí
Až Vám v přecpaném metru někdo rozmačká nákup, a po čtvrté se Vás pokusí okrást cikáni, tak začnete taky jezdit autem.
0/0
4.10.2001 14:10

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: Umělé prahy a životní prostředí
Metro bývá narvané, ale na rozmačkání to není. Cikáni se mě pokusili okrást (v autobuse) ale už pár let si dávám na kapsáře pozor. Zato vykradené auto 3x - naposledy nebylo co brát, odneslo to aspoň okýnko ...
0/0
4.10.2001 18:18

tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umělé prahy a životní prostředí
To máte pravdu v autě nic nechat nemůžu, naštěstí mám dost staré auto a náhradních okýnek mám (zatím) dost - už sem ale měnil dvě.
0/0
5.10.2001 12:34

MIC

Re: Re: Re: Re: Re: Umělé prahy a životní prostředí
Plne souhlasim...uz jsem psal i na ROPID, ale vzhledem k tomu, ze jsem jeden z milionu, tak pro ne nic neznamenam..ja osobne pomalu prechazim z MHD na auto a zajimalo by me, co by se stalo, kdyby vsichni ti co rano jedou autem uposlechli vyzev a jeli MHD..to by byl asi pekny kolaps
0/0
5.10.2001 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.