Diskuze

Prezident se přímo volit nebude

Hlavu státu bude i napříště volit parlament. Čtyřkoalice totiž neuspěla ve sněmovně se svým návrhem na změnu ústavy - kritizovala ji jak ODS, tak ČSSD i KSČM. Návrh nakonec poslanci "smetli" 86 hlasy ze 142 přítomných. "Je to spíš stranický předvolební trik než pokus o vážnou debatu o ústavním právu," řekl například poslanec ODS Jiří Payne. Podle dalších výtek návrh dostatečně nevyčísluje, kolik by přímá volba prezidenta stála.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hunter

11. 3. 2002 12:44
Dotaz
Co přinese přímá volba prezidenta ve stávajícím ústavním systému ? 1. Zbytečné náklady 2. Riziko, že hlava státu nebude zvolena třeba rok. 3. Možnost zvolení totálního blba, který se sám sebe pasoval do role spasitele. (Viz Svěrák &spol.)
0 0
možnosti

Jirka

5. 12. 2001 13:16
prime volbe rici jasne ne!
to snad radeji Pitharta nez tu primou volbu. Ona uz ho tam 4K spolu s komunisty a dalsimi social. demokraty nejak protlaci i pres parlament. Mozna bude ale prekvapko.
0 0
možnosti

Radegast

5. 12. 2001 11:12
Ústava
Signifikantní je, že většina diskutujících celý problém personifikuje, namísto toho, aby se zabývali DLOUHODOBÝM dopadem takovéto změny Ústavy na náš politický systém a kvalitu naší demokracie. Za jejich názory je úvaha, jak by to ovlivnilo šance Pitharta, Klause a spol. Přitom Ústava je základní zákon, který tu není proto, aby byl ušit na míru jednotlivým osobám nebo pro účely příštího volebního období. A největší průser je, že stejným způsobem k Ústavě běžně přistupují i ty paka z parlamentu.
0 0
možnosti

bohouš

5. 12. 2001 10:46
Změna ústavy
v otázce volby prezidenta by vedla k tomu, že to Vašík bude znovu. Jsem proti.
0 0
možnosti

Machiavelli

5. 12. 2001 9:00
Populistický návrh
Návrh přímé volby je čirý populismus. Tupým masám se strašně líbí představa, že by mohly do všeho kecat. Přitom i tahle diskuze ukazuje, že většina diskutujících (a to se jedná o nadprůměrný vzorek obyvatel - vždyť všichni umíte, na rozdíl od všech těch Dežů, zpustlých a opilých bezdomovců, atd., alespoň psát) našemu systému demokracie nerozumí. Někteří by zaváděli prezidentský systém, druzí by rádi doživotně dosadili báťušku Havla, další jsou v křeči ze strachu, že by mohl být zvolen Klaus. I když je v parlamentu pořádná sebranka, tak je to pořád lepší, než lůza z ulice. A za její názor, bych si měl ještě připlácet? Demokracie je skvělá věc, ale proč ji přivádět ad absurdum?
0 0
možnosti

-ed-

6. 12. 2001 1:03
Re: Populistický návrh
Přestěhuj se. Asi bydlíš a stýkáš se se špatnými lidmi. Degradovat tento národ na bandu z ulice ,to je už přehnané. Jak může člověk (tvého ražení)který napsal tento článek, mluvit o demokracii ? A tam kde přímou volbu mají, je většinou slušný president. Jiná otázka je, jak by si to dnešní mocní přizpůsobili ve svůj prospěch. Ale jsem zásadně pro přímou volbu a pro co nejmenší pravomoci centrálním orgánům.
0 0
možnosti

Petr

5. 12. 2001 8:25
Ještě aby se volil sám
Plně souhlasím, že "Prezident se přímo volit nebude". Kdyby se měl zvolit sám, pak není už vůbec o čem diskutovat. Taky si nemyslím, že se změní systém "bude to tak, jak to bude vyhovovat vyšším zájmům". Tento fakt nezmění ani intelektuální diskuse, ani hospodské tlachy. Jedno vím jistě - hodně to mohou ovlivnit především prachy. Ono se to tak totiž nejen nejlíp rýmuje, ale prostě to tak je. Pokud má někdo sílu to změnit, tak toho bych chtěl vidět, toho bych chtěl volit.
0 0
možnosti

Rádě

5. 12. 2001 7:39
Jsem pro přímoou volbu prezidenta.
Nechápu, proč někomu vadí přímá volba prezidenta. Naše "vládnoucí dvojstrana" na jedné straně vyjadřuje obavy, aby občané nezvolili komika (jakoby nestačilo, že zvolili je) a na druhé straně tvrdí, že přímá volba prezidenta je možná pouze se současnou změnou jeho pravomocí, tedy jejich posílení. Kurňa, vždyť si to odporuje! Já mám pocit, že tihle naši "dárečci" v Parlamentě mají jen strach, že nebudou mít příště žádný vliv na volbu prezidenta. A to je trápí nejvíce. Bojí se předat rozhodnutí o prezidentovi ze svých rukou do rukou všech obyvatel. Zase koryta...
0 0
možnosti

HL

5. 12. 2001 19:56
Re: Chces vyhazovat nase penize blbe!
President je figura bez moci a bez odpovednosti tak proc na to vyhazovat vice nez doposud?!
0 0
možnosti

Pirochta

3. 10. 2001 10:06
Zavést prezidentský systém - zrušit poslaneckou sněmovnu, ponechat senát
USA mají takový náskok před Evropou také proto, že ten, kdo vládne, má silný mandát od voličů a není každé jeho rozhodnutí výsledkem extravagantních kotrmelců jak je vidět ve všech koaličních vládách v Evropě. Politický cirkus koalic a opozičních smluv by tak vystřídala jasná vládnoucí síla a čitelná opozice. Nic víc, nic míň. Proto to u nás nemůže jít.
0 0
možnosti

Ibrahim Kozák

3. 10. 2001 13:46
Re: Zavést prezidentský systém - zrušit poslaneckou sněmovnu, ponechat senát
No, že by Bush měl zrovna extra silný mandát? U nás bych si s myšlenkou prezidentského systému moc nepohrával. Čeho všeho bychom se asi dočkali od současného udělovače milostí? K čemu by bylo posílení pravomocí měkkému a bezvýraznému Pithartovi? Autoritářský Klaus s velkými pravomocemi? Děkuji, nechci. Prezident je víceméně na ozdobu, odmítne-li spolupodepsat zákon, přijatý parlamentem, poslanci ho stejně přehlasují. Tudíž mě zajímá, kdo je mým poslancem a senátorem a ne to, kdo se uklání nad pomníkem neznámého vojína. Takže ať si prezidenta volí parlament, který si za to královsky platíme. Dělat z toho nosné téma volební kampaně je opravdu populismus až na půdu.
0 0
možnosti

stavrogin

3. 10. 2001 9:44
Idioti přímé volby
Přímá volba prezidenta je pitomost nezměrná, široširá. Nevím, proč všichni tolik stojí o to, volit si obyčejného kladeče věnců, kterým český prezident dle znění ústavy je. A nechápu též, proč všichni dostávají přímo žlučovité ujímání z představy pana profesora Klause z vůle dumy povzneseného na stolec hlavy státu. Vždyť taková událost bude přeci pramenitým zdrojem veliké radosti. Ty mužiky, kteří pana profesora milují, bude těšit, že má tak skvělý důchod, a ty, co pana profesora zavile nenávidí, bude zase těšit to, že jako kladeč věnců už nemůže nic pokazit. Marná sláva, český politický rozum je dosud uhrovatým výrostkem, jenž má k maturitě ještě pár prašných a škobrtavých verst! Stavrogin
0 0
možnosti

Max i Pes

3. 10. 2001 10:28
Re: Idioti přímé volby
Obavam se, ze Vas vyspely politicky rozum je jiz natolik vyspely, ze Vam zatemnuje skutecnosti zrejme i "prvnackovi" skoly politickeho uvazovani. Lepsi nez uklidit politika na post prezidenta, aby uz nic nepokazil, je lepsi uklidit jej uplne. Proste ho "vyhodit do kose"...
0 0
možnosti

Michal V. Praha

3. 10. 2001 9:07
přímá volba
Návrh na přímou volbu prezidenta se mi líbí jen proto, že jeho shválení by dozajisto vyřadilo z množiny všech možných kandidátů na vítěze jednoho zbožňovaného a zároveň nenáviděného p. profesora, který se cítí být nejchytřejším na světě.
0 0
možnosti

Pavel

3. 10. 2001 9:43
Re: přímá volba
Naprosty souhlas.
0 0
možnosti