Milan Tříska
27. 9. 2001 16:46
Určitě lze
Přehradu vyčistit lze a je to určitě jen otázka peněz. Znamená to jistě nastavět čističky od pramene Svratky, na všech přítocích, u všech vesnic, což budeme stejně muset udělat, dřív nebo později. Jestli se přehrada dá vybagrovat za plného stavu, nebo se bude muset vypouštět, to je úkol pro odborníky a jistě se s ním za peníze vypořádají. Co to však ale přinese: Brno má unikátní polohu, zatím stále ještě nejkompletnější dálniční systém v republice, přes veškeré problémy dobře fungující místní dopravu. Stále je ve hře projekt Komplexu uzlového letiště Brno , který by do města přivedl skutečné investory, hodné toho jména. Přehrada a její okolí je ideální rekreační prostor v přímé blízkosti dostatečně velkého města a turistický potenciál přehrady a okolí není využit. Město investovalo miliardy do stavby jakési průmyslové zóny, kde zaměstanci vydělávají pár korun při výrobě zboží u investora, který stejně za pár let sbalí kufry a odejde do krajů ještě levnějších. Troufám si tvrdit, že čistá Brněnská přehrada by za podstatně nižší investice přinesla I DO VLASNÍHO MĚSTSKÉHO ROZPOČTU podstatně vyšší částky z daňových příjmů lokálních živnostníků, než je příjem z celé té zóny a pravděpodobně srovnatelný počet pracovních příležitostí pro pracovníky méně kvalifikované, jak řekl najedné tiskovce před rokem primátor Duchoň, které si Brno zaplatilo u Flextronicsu. Pominout nelze ani to, že správce kempu či provozovatel areálu neobtěžuje prosbami o sociální dávky, ale stará se se o sebe sám. Jde především o to, do čeho investujeme a tedy o to , co nám to pak přinese zpět. Přehrada je viditelný příklad toho, jaká investiční politika v Brně probíhá. Samozřejmě , je to spor koncepcí, jedné spíše z 19.století a jiné, která počítá spíše s rozvojem služeb, výzkumem a vývojem a než s výrobou zboží. Milan Tříska, Brno