Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslivci vsech zemí, spojte se!

Sněmovna odhlasovala nový myslivecký zákon a občan se nestačí divit. Pokud zákon projde i Senátem (snad se tak nestane!) nebude již majitel svrchovaným pánem svého pozemku, dokonce ani ve svém autě si už nemůže být ničím jistý! Myslivecká hlídka ho může zastavit a prohrabat mu soukromý majetek pod průhlednou záminkou hledání upytlačené zvěře. Je to v právním státě vůbec možné?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marek

Tragedie :(
99% tzv."myslivců" v ČR jsou idioti, který se uměj jen ožrat a pak vraždit zvěř. Nechápu, z jakého důvodu se jmenují myslivci, když mají místo mozku namočenou housku, protentokrát v chlastu a krvi. Zřejmě mají VELKÝ MINDRÁK (jako většina lidí, co má ráda zbraně). Je tragedie, že u nás neexistují jacísi "správci parků", kteří by měli na starosti ochranu a regulaci počtu zvěře, sofistikovaným způsobem, jako je tomu v jiných, civilizovaných zemích. Opět jedna smutná kapitola v ČR, kde vítězí do nebe volající KŘUPANSTVÍ :(
0/0
19.10.2001 17:38

Marek

Opět zvítězila debilita :(
99% tzv."myslivců" v ČR jsou idioti, který se uměj jen ožrat a pak vraždit zvěř. Nechápu, z jakého důvodu se jmenují myslivci, když mají místo mozku namočenou housku, protentokrát v chlastu a krvi. Zřejmě mají VELKÝ MINDRÁK (jako většina lidí, co má ráda zbraně). Je tragedie, že u nás neexistují jacísi "správci parků", kteří by měli na starosti ochranu a regulaci počtu zvěře, sofistikovaným způsobem, jako je tomu v jiných, civilizovaných zemích. Opět jedna smutná kapitola v ČR, kde vítězí do nebe volající KŘUPANSTVÍ :(
0/0
19.10.2001 17:37

J.Chytra

NE zákonu o myslivosti
Jak je možné, že úzká skupinka samozvaných soukromníků si přivlastní práva v myslivosti bez ohledu na oprávněné zájmy ostatních občanů. Jak je možné že nějaký spolek si dělá nároky na zvěř, která vyrůstá a živí se z porostů na něčích pozemcích ( myslím, že cena plodin, rostlin a stromků zkrmených a zničených zvěří jde do miliónů ke škodě vlastníka) a vlastníka těchto pozemků vyřadí z jakéhokoliv rozhodování a podřídí ho rozhodnutí nevlastníků pozemků a jakýchsi nikomu a za nic neodpovídajících úředníků, a bez možnosti odvolání. Bohužel naši poslanci opět rozhodli proti zájmům občanům, kteří je volili. J. Chytra Uruguayská 21 120 00 Praha 2
0/0
26.9.2001 20:31

Ctenar

Ne myslivcum !
I mne desi nove pravomoci myslivcu. Jak ma vubec clovek takoveho myslivce rozeznat. Vetsina z nich beha polese v podivnem zelenem obleceni ruznych strihu a bez jakehokoliv oznaceni. Zde je potom lehka obrana proti nim. Nejlepsim prostestem je proste ignorace noveho zakona. Neni zde moznost myslivce radne rozeznat a proto pokud se nekdo v zelenem obleceni bude pohybovat po mem pozemku nebo v okoli a mirit strelnou zbrani, okamzite volam polici. Z meho pohledu se jedna o ozbrojenou osobu bez jasneho oznaceni. V tomto pripade to mohu povazovat za mozny ozbrojeny utok na moji osobu. Pote je jiz problem daneho individua v zelenem zda se nejak prokaze svoji prislusnost k myslivcum, svuj zbrojni pas a nepritomnost alkoholu. Myslivci chteji diktovat nam, branme se!
0/0
25.9.2001 17:38

Pavel

Mějme rozum a zvažujme míru práv a povinností
Proboha, lidé, mějme rozum a zvažujme míru práv a povinností, svobody a omezení. Jestliže v lese uslyším ránu, půjdu blíže, uvidím džíp a dva muže jak nakládají nějaký předmět zabalený do deky a na plný plyn po lesní cestě odjíždějí, tak se přimlouvám za zákon, který umožní myslivecké hlídce toto auto zastavit a předmět v dece identifikovat. A v případě zjištění zastřelené zvěře zadržet posádku až do příjezdu policie. Nedovedu si představit, že bych podle zákona měl jen bezmocně zírat a čekat na zázrak boží. Na druhé straně je zřejmé, že by myslivecká hlídka neměla prohledávat vozidlo Š120, ve kterém po silnici procházející lesem jede rodina s košíkem hub. Je to otázka míry, v jaké zájem na mé osobní svobodě jsem ochoten či nucen podřídit zájmu společnosti na obraně proti zastřelení a odcizení cizího zvířete (tj. podrobit se kontrole a případně prokázat, že jsem oprávněnou osobou). Nebo si opravdu myslíte, že každý jedinec má mít absolutní svobodu bez omezení? Bylo by to příjemné, ale v tak velké poušti zase nežijeme, abychom aspoň občas nemuseli svou svobodu trochu omezit kvůli svobodě někoho jiného ... K dalším ustanovením zákona zatím nechci psát, dokud si ho nepřečtu, ale tón Vašeho příspěvku byl příliš ostrý, než abych dokázal počkat bez reakce.
0/0
24.9.2001 15:37

Zuzana Kaslová, Praha

Re: Mějme rozum a zvažujme míru práv a povinností
Pavle je to velice jednoduché, myslivci dle nového zákona budou moct na váš pozemek bez Vašeho souhlasu, protože jim to dovolí zákon, také je v zákoně zahrnuto ve střílení škodné i zvěř mezinárodně chráněná jako je rys, orel mořský nebo vlk. Myslivci dostávají pravomoce jako policie a to se mi vůbec nelíbí. Není k tomu důvod. Ano souhlasím s tím, že mají mít právo zastavit pytláka jakýmkoliv způsobem, ale ne že budou určovat co kdo smí. Nesetkala jsem se ještě s myslivce, který by buď nebyl opilý nebo naprosto blbý. Je to velice nebezpečné, zvlášť když se myslivcem může stát kdokoliv. I ty policajti jsou víc prověřovaní než skvělí a úžasní myslivci.
0/0
24.9.2001 15:44

Pavel

Re: Re: Mějme rozum a zvažujme míru práv a povinností
Tak jako jsou dobří a špatní myslivci, tak jsou i dobří a špatní policisté. Znám příklady obou. Ale konkrétní přestupek konkrétního myslivce by měl být policií potrestán ... Docela dobře si dovedu představit i to, že policie na honu proslulém účastí podnapilých myslivců provede dechovou zkoušku a bude sbírat zbraně a zbrojní průkazy.
0/0
24.9.2001 15:51

Sedící býk

Re: Mějme rozum a zvažujme míru práv a povinností
Tak to mi zajisté, pane chytrák, vysvětlíte, jak je to možné, že myslivec, jenž zastřelí na čekané člověka místo kance, vyfasuje u soudu jenom podmíku. Jak je toto možné. U soudu se prokázalo, že myslivec bez rozmyslu střílel do křoví o kterém si myslel, že je tam prase! Že by pan nezávislý soudce dostal slíbenou kančí štětku? Ale to se nemůže stát, že. Tento případ se odehrál minulý rok, a četl jsem jich za posledních pár let pěknou řádku.
0/0
25.9.2001 15:35

Karel

Re: Mějme rozum a zvažujme míru práv a povinností
Bohužel s Vaším názorem nesouhlasím, neboť všichni lidé nejsou rozumní a navíc :"Dej blbovi moc a zlem se Ti odvděčí". Navíc jsem přesvědčen, že dobrá polovina myslivců by neměla mít právo nosit zbraň (jedná se o zdravotní - např. zrak, i psychické - např.cholerici - důvody).
0/0
25.9.2001 16:42

Ctenar

Re: Mějme rozum a zvažujme míru práv a povinností
Pouze otazka: Jste myslivec?
0/0
25.9.2001 17:29

Zuzana Kaslová, Praha

Myslivost ano, myslivci nikoliv
Velice mne děsí příhody mé i mých známích s myslivci. Jde mi hlava kolem, když mi kamarádka, která se odstěhovala kvůli psům z města na vesnici kde si koupila louku na venčení, vypráví, jak se k ní přižene myslivec s puškou. Mává jí s ní před obličejem a vykřikuje, že jí zastřelí i se psy, protože mu plaší zvěř. Na té louce se semtam vykytne nějaký zajíc, ale není to ani náhodou pravidlem. Jímá mě hrůza, že tyto individua zvětšující si svoje ego a teď ještě k tomu si na soukromém pozemku vlastně mohou dělat co chtějí. Vůbec se mi nelíbí, že pro mne naprosto neznámí lidé mi smějí vlízt na pozemek a obhlížet pod záminkou dohledávky zvěře majetek (kdo mi zaručí, že mě poté nevykradou. Dnes se nedá věřit nikomu). Vždyť ani policista to nesmí bez povolení, ale myslivec ano. To je opravdu hrůza. O nesmyslně zastřelených psů na vodítkách nebo sedících u ležících pánů, o jejich skvělém zraku kdy si člověka, hřebce nebo sáňkující dítě spletou s kancem je škoda mluvit. Tato skupina lidí mě děsí víc než motoristé, s kterými se narozdíl od myslivců setkávám deně.
0/0
24.9.2001 15:36

Pavel

Re: Myslivost ano, myslivci nikoliv
Ano, těmto obavám rozumím, ale - nebylo by lepší potrestat ty konkrétní myslivce, kteří toto provádějí? Jsem přesvědčen, že zastřelených psů na vodítku není tolik, jako nesmyslných obětí autohavárií. Ale jedno mají společné - lze zjistit a odsoudit viníka, pokud bude společenský zájem to provést. A odstřelení psa na vodítku (které je dlouhé maximálně pár desítek metrů), pokud by to nebylo v ohrožení života, bych kvalifikoval jako obecné ohrožení (tj. ohrožení majitele psa) s následnou ztrátou zbrojního průkazu na 3-7 let - doufám, že tady se mnou budete souhlasit, že nic mírnějšího by to být nemělo. Co se týče dohledání postřelené zvěře, opět je to otázka míry - určitě by mi myslivci neměli zbořit chatu jen proto, že zvěř kolem ní proběhla. Ale opatrně vstoupit na pozemek a svou přítomností zvěř vyhnat mimo něj nebo mrtvé zvíře odnést - proč ne.
0/0
24.9.2001 15:45

Zuzana Kaslová, Praha

Re: Re: Myslivost ano, myslivci nikoliv
Pavle a můžete mi říct jak ho usvědčíte, když to zásadně dělají, když jsou síly vyrovnány a bylo by to tvrzení proti tvrzení. Také toho myslivce už nemusíte nikdy potkat a já těžko budu chlapovi vysvětlovat, že chci vidět jeho průkaz, když mi bude mávat flintou před očima. Na to jsem příliš zbabělá, protože se bojím, že mě klidně zastřelí. Ani v odchodu po takovém výstupu mu nebudu bránit, protože u nich opravdu člověk neví co provedou a já se svými 55kg nebudu zastavovat metrákovýho chlapa s kvérem. A ještě něco, je to stejný jako ve zdravotnictví, všichni myslivci si krejou záda a bohužel to dělají i ti rozumější co mezi nimi jsou, protože by jinak nevydrželi. Moje sestra dostala při honu brokem do zad, čert vem, že to bylo na zahradě v chatařské kolonii. Zkrátka drazí myslivci stříleli směr zahrady místo les. Asi měli problémy s orientací a to bylo ještě za komunistů. Nikdy nezapomenu na našeho souseda na chatě, který sotva chodil a viděl, přesto zbraň měl a lovil, bylo mu už k sedmdesáti a pokoj si nedal. Vůbec ho nezajímalo, že lidé v okolí se ho bojí.
0/0
24.9.2001 15:52

Pavel

Re: Re: Re: Myslivost ano, myslivci nikoliv
Brok v zádech při pobytu v zahrádkářské kolonii je snad dostatečný důkaz, co víc by policie ještě chtěla? Tragédii celého našeho dialogu vidím v tom, že policie toleruje trestné jednání konkrétních osob, na základě čehož pak znějí hlasy volající o odebrání práv i těm slušným, kteří zákon neporušují a naopak by k jeho dodržování pomáhali. Já opravdu vidím cestu k řešení v potrestání těch špatných a třeba i k jejich vyloučení z řad myslivců. Pak byste ani nestála sama proti pochybnému individuu s puškou - protože o tu pušku by dávno přišel při jiné, lépe dokazatelné příležitosti.
0/0
24.9.2001 16:16

Zuzana Kaslová, Praha

Re: Re: Re: Re: Myslivost ano, myslivci nikoliv
To co píšete zní krásně, ale bohužel je to neproveditelné. Možná je jistá naděje, že ti co mají zažité manýry z dob komunismu brzo vymřou. Nechci křivdit všem, ale bohužel jsem slyšela od známích jen o jednom jediným normálním myslivci (mladý cca 25ti letý) a to je dosti málo z těch desítek, které jsme za svůj život potkali.
0/0
24.9.2001 16:22

Ing. Frantisek Vrchovecký

Má myslivost v naší společnosti místo ?
Již dlouho mi vrtá hlavou,proč v našich sdělovacích prostředcích je vedena tak nenávistná a nepravdivě jednostranná kampaň vůči myslivcům a myslivosti. Ať je důvod jakýkoliv, u mne to vyhrávají myslivci. Žiji v malém městě a v zimě, v době nouze jsem ještě nikdy neviděl, aby se o strádající zvěř postaral někdo jiný, než členové místního mysliveckého spolku. Také pokud budu mít čisté svědomí, tak mi nebude vadit, když mi myslivecká stráž zkontroluje co vezu v kufru auta, stejně jako mi to nevadí při policejní kontrole. Spíše mi vadí bezohlední pytláci a nepravdivé informace o čemkoliv publikované v novinách.
0/0
24.9.2001 15:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.