Diskuze

Bush: Kdo není s USA, je na straně teroristů

Pane předsedo, pane prozatímní předsedo, členové Kongresu a američtí občané! V normálním případě přichází prezident do této sněmovny referovat o stavu Unie. Dnes takové zprávy není třeba; už to udělal americký lid.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pudlik

26. 9. 2001 13:47
vytržené z kontextu
tak bohužel opět nechvalně zabodovala česká média. při trošku pozornějším poslouchání Bushových slov musel každý slyšet, že nehovořil v obecné šíři, kdo není s USA je na straně teroristů, či někde v jiných médiích jsem dokonce četl: kdo není s USA je proti nim! Takovou manipulaci se slovy umějí snad jen naši kovaní redaktoři. Takové nadpisy zcela vytrhávají z kontextu, co Bush vlastně řekl.
0 0
možnosti

Franta

27. 9. 2001 8:24
Re: vytržené z kontextu
Souhlasím s názorem, že nadpis článku je vytržený z kontextu. Kdo pozorně poslouchal jeho projev a dokonce i simultární překlad hovořil o tom, že můžeme být buď s teroristy nebo proti nim. Slovo USA nebo amerika v této větě a v tomto významu nebyla vůbec citována. Pomalu mám pocit, že novináři z diskuzí na téma protiamerických útoků přinejmenším dělají bulvár a senzaci.
0 0
možnosti

Antisenátník

26. 9. 2001 9:37
Proč zde hovoříte o propagandě vypichujete jenom určitá slova?
Bush také varoval před paušálním odsuzováním všch muslimů a odsoudil útoky na spoluobčany islámského vyznání. Zdůraznil rovněž ,že Islám není militantní náboženství. Tato výzva k toleranci je také propaganda?
0 0
možnosti

ZZ

24. 9. 2001 18:29
svet nieje ciernobiely
Silne vyjadrenia, svet predsa nieje ciernobiely.Pripomina to davne vyhlasenia propagandy hladania spolocneho nepriatela, ktoy zjednoti a zaslepi masy.
0 0
možnosti

FAM

27. 9. 2001 7:00
Re: svet nieje ciernobiely
Silná vyjádření? Ha! A 6000 mrtvých není síla? A terorismus není náš společný nepřítel? Ha! A kdo teda? A masa se nachá zaslepit...? Možná nechá, ale ne na dlouho, podívej se do dějin, někdy to trvá měsíce, někdy roky, ale ne na věky!!! Ideu sjednocení v boji proti vraždícímu terorismu považuji za dobrou!!! Jakou ideu už chcete najít a co už pro Boha chcete, aby se stalo, aby se lidi dál přesatli dělit na bílé a černé, aby se probudily a přestali umírat hladem děti v africe? Ne pro nějakého "stredoevropana" kterému "pravdepodobne nehrozi nebezpeci" je 6000 mrtvých kousek od nas asi málo?
0 0
možnosti

Pavel

24. 9. 2001 17:18
...!
Svět se mění a my s ním ... Toto heslo Komerční banky se hodí i sem. Teroristé se globalizují, ignorují hranice států, zneužívají slabin v demokracii, která se snaží chránit svobodu i těch jednotlivců, kteří stejnou svobodu ostatním berou. Potud souhlasím s USA, že proti terorismu je třeba bojovat, a to i za cenu změny dosavadních názorů na integritu státu a jeho roli. Ale: o to opatrněji je třeba zvažovat, zda už jsem nepřekročil potřebnou míru a zda svévolně neomezuji či neohrožuji nevinné. *** Konkrétně, dovedu si představit, že (například) indické jednotky britských speciálních sil za podpory americké techniky napadnou a zničí výcvikový tábor teroristů v Afghánistánu a přinesou o tom důkazy. Taliban bude ideologicky namydlen a spláchnut - půdy Afghánistánu se nedotkl žádný bezvěrec, Amerika bude mít co chtěla - zničený teroristický tábor. *** Ale projev prezidenta Bushe dává prostor i k tomu názoru, že bombardér vysype na město letáky vyzývající k opuštění města a kdo ho neopustí do tří hodin, bude považován za teroristu a rozbombardován. Čímž mezi teroristy řadím všechny, kteří neumějí číst nebo si svobody pohybu váží více než života. *** K té první Americe se rád připojuji a budu-li mít jak, rád pomohu. Té druhé se bojím. Přivítal bych, kdyby na totéž myslel i prezident Bush a kdyby ujištění o tom, že neublíží nevinným, formuloval hlasitěji a konkrétněji. A výrok formulovaný tak, že každý stát si musí vybrat, zda se přidá k teroristům - to je trochu ostré. V žádném případě nechci pomáhat teroristům. Americe chci pomáhat tehdy, pokud budu přesvědčen, že VYUŽIJE a nikoli ZNEUŽIJE svou ohromnou sílu. Zatím tomu věřím a doufám, že se nezklamu.
0 0
možnosti

Radovej clovek

26. 9. 2001 11:09
Re: ...!
Obavam se, ze dokud nezkusime pochopit tzv UTOKY jako reakci uz na jine utoky, nepochopime, ze sme americkou propagandou manipulovani do jejich svate valky. Stejna propaganda si bude rikat co chce o nevinnych obetech, (v TV jich jako vzdy bude 100x min nez ve skutecnosti...viz Kuvajt) pohled z druhe strany: http://www.lens.cz/xfer/pravda.doc
0 0
možnosti

michal

24. 9. 2001 16:49
názor na budoucí dění
Jest-li válka skutečně začne, bude dlouhá a myslím si že i bezvýsledná, pokud někdo bin Ládíka nevydá o čemž velmi pochybuji. Divím se, že USA nedají civilistům v Afgánistánu tu možnost, že kdo nesouhlasí s útokem na NY a D.C., nechť opustí Afgánistán, že bude srovnán se zemí. Jinak to opět odnesou nevinní a jsme zase tam, kde jsme byli, ale z druhé strany. Snad uteče dost civilistů a doufám, že se mezi ně neukryje i ten milionářský "parchant" a bude sparavedlivě postrestán. Do lomu s ním a ať si tam třeba shnije!!!
0 0
možnosti

Radovej clovek

24. 9. 2001 16:20
mam pocit ze v afganistanu je hodne ropy...!
Proc je svet tak slepej adava USA za medovy proslovy volnou ruku k niceni vsechjejich nepratel? Mimo jiny, neverim ze USA nejedna fanaticky nabozensky. Je zname ze USA je vice mene Zidovska propaganda. Nedivim se, ze chtej vyhladit Islamsky radikaly...
0 0
možnosti

Ales

24. 9. 2001 15:11
Pan Bush si krasne zaplkal
´Americane vedi, co jsou necekane utoky´, ´Nas boj zacina u teroristicke site Al-Kaida, ale tim nekonci´, ´Budeme stihat narody, ktere teroristum pomahaji´, ´Bud jste s nami nebo s teroristy´, ´Bude to vek svobody, a to zde i po celem svete´, - Pan Bush by se mel asi uz konecne probudit a nerikat takove blaboly o spaseni sveta. Tim, ze bude stihat narody, ktere teroristum pomahaji si chce udelat prekrasne alibi, aby mohl zautocit kdykoliv a kamkoliv. Jenom se bojim, aby se v jeho makovicce nezrodil napad 3. sv. valky. Cloveka jako je Bush by nemely poustet k recnickym stolum, protoze to co rika zachazi uz trochu nekam jinam; uz za tu chvili, co je v uradu ukazal co umi. Hlupak jako on by mel mlcet, nez svymi zvasty neco zpusobi.
0 0
možnosti

zdenek

26. 9. 2001 1:08
Re: Pan Bush si krasne zaplkal
Prijde mi ze plkate vy. Nebo verite, ze prezidentem USA se muze stat hlupak? Zajimalo by me, jak teroristicky utok vnimate vy.
0 0
možnosti

Tomas Holek, Ostrava

24. 9. 2001 13:54
Ne pravda, ale sila vitezi. Kdo nejde s nejsilnejsim toho ten nejsilnejsi znici.
Ja odsuzuji vsechny teroristy. Proto odsuzuji teroristicke utoky proti Spojenym statum a zaroven odsuzuji teroristicke utoky Spojenych statu po svete.
0 0
možnosti

Pavel K.

26. 9. 2001 18:40
Re: Ne pravda, ale sila vitezi. Kdo nejde s nejsilnejsim toho ten nejsilnejsi znici.
souhlasím s tebou. Můžeme si vybrat buď cestu pravdy, prosperity nebo debility. Cesta prosperity znamená přidat se k USA a přivřít oči. Cesta pravdy znamená prohlásit, že obě strany mají máslo na hlavě. Cesta debility znamená přidat se k Talibanu a jeho pokřivenému výkladu koránu.
0 0
možnosti

YA BUSTA

23. 9. 2001 18:22
neopič se ty zmrde
TO JE NAŠE HESLO: KDO NEPÁLÍ S NÁMA GLOBALIZUJE PROTI NÁM!!!!!!
0 0
možnosti

Vladimír

23. 9. 2001 11:39
Kdo není s námi je proti nám!!! Sakra to už jsem někde slyšel???
Doufám, že text prezidenta Buše masmédia skutěčně nepřeložila správně.
0 0
možnosti

Franta

27. 9. 2001 8:38
Re: Kdo není s námi je proti nám!!! Sakra to už jsem někde slyšel???
Nemusím být moc zdatný v angličtině, abych z projevu pana Bushe vyrozumněl, že naše masmédia ho opravdu "špatně přeložila". Nevím, kdo má zájem slyšet to, co neřekl, ale asi by se vedle "českého překladu" měl zveřejnit i anglický originál. Ten, kdo zde tento článek zveřejnil by pak asi dál neměl publikovat, protože i toto je manipulování s lidmi. Bush řekl, že si můžeme vybrat : "buď být s teroristy nebo proti nim" a ne "kdo není s USA, je na straně teroristů". Myslím, že je to záměrné manipulování s názory lidí a vyvolání umělé antipatie vůči USA.
0 0
možnosti