Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bush: Kdo není s USA, je na straně teroristů

Pane předsedo, pane prozatímní předsedo, členové Kongresu a američtí občané! V normálním případě přichází prezident do této sněmovny referovat o stavu Unie. Dnes takové zprávy není třeba; už to udělal americký lid.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pudlik

vytržené z kontextu
tak bohužel opět nechvalně zabodovala česká média. při trošku pozornějším poslouchání Bushových slov musel každý slyšet, že nehovořil v obecné šíři, kdo není s USA je na straně teroristů, či někde v jiných médiích jsem dokonce četl: kdo není s USA je proti nim! Takovou manipulaci se slovy umějí snad jen naši kovaní redaktoři. Takové nadpisy zcela vytrhávají z kontextu, co Bush vlastně řekl.
0/0
26.9.2001 13:47

Franta

Re: vytržené z kontextu
Souhlasím s názorem, že nadpis článku je vytržený z kontextu. Kdo pozorně poslouchal jeho projev a dokonce i simultární překlad hovořil o tom, že můžeme být buď s teroristy nebo proti nim. Slovo USA nebo amerika v této větě a v tomto významu nebyla vůbec citována. Pomalu mám pocit, že novináři z diskuzí na téma protiamerických útoků přinejmenším dělají bulvár a senzaci.
0/0
27.9.2001 8:24

Antisenátník

Proč zde hovoříte o propagandě vypichujete jenom určitá slova?
Bush také varoval před paušálním odsuzováním všch muslimů a odsoudil útoky na spoluobčany islámského vyznání. Zdůraznil rovněž ,že Islám není militantní náboženství. Tato výzva k toleranci je také propaganda?
0/0
26.9.2001 9:37

ZZ

svet nieje ciernobiely
Silne vyjadrenia, svet predsa nieje ciernobiely.Pripomina to davne vyhlasenia propagandy hladania spolocneho nepriatela, ktoy zjednoti a zaslepi masy.
0/0
24.9.2001 18:29

FAM

Re: svet nieje ciernobiely
Silná vyjádření? Ha! A 6000 mrtvých není síla? A terorismus není náš společný nepřítel? Ha! A kdo teda? A masa se nachá zaslepit...? Možná nechá, ale ne na dlouho, podívej se do dějin, někdy to trvá měsíce, někdy roky, ale ne na věky!!! Ideu sjednocení v boji proti vraždícímu terorismu považuji za dobrou!!! Jakou ideu už chcete najít a co už pro Boha chcete, aby se stalo, aby se lidi dál přesatli dělit na bílé a černé, aby se probudily a přestali umírat hladem děti v africe? Ne pro nějakého "stredoevropana" kterému "pravdepodobne nehrozi nebezpeci" je 6000 mrtvých kousek od nas asi málo?
0/0
27.9.2001 7:00

Pavel

...!
Svět se mění a my s ním ... Toto heslo Komerční banky se hodí i sem. Teroristé se globalizují, ignorují hranice států, zneužívají slabin v demokracii, která se snaží chránit svobodu i těch jednotlivců, kteří stejnou svobodu ostatním berou. Potud souhlasím s USA, že proti terorismu je třeba bojovat, a to i za cenu změny dosavadních názorů na integritu státu a jeho roli. Ale: o to opatrněji je třeba zvažovat, zda už jsem nepřekročil potřebnou míru a zda svévolně neomezuji či neohrožuji nevinné. *** Konkrétně, dovedu si představit, že (například) indické jednotky britských speciálních sil za podpory americké techniky napadnou a zničí výcvikový tábor teroristů v Afghánistánu a přinesou o tom důkazy. Taliban bude ideologicky namydlen a spláchnut - půdy Afghánistánu se nedotkl žádný bezvěrec, Amerika bude mít co chtěla - zničený teroristický tábor. *** Ale projev prezidenta Bushe dává prostor i k tomu názoru, že bombardér vysype na město letáky vyzývající k opuštění města a kdo ho neopustí do tří hodin, bude považován za teroristu a rozbombardován. Čímž mezi teroristy řadím všechny, kteří neumějí číst nebo si svobody pohybu váží více než života. *** K té první Americe se rád připojuji a budu-li mít jak, rád pomohu. Té druhé se bojím. Přivítal bych, kdyby na totéž myslel i prezident Bush a kdyby ujištění o tom, že neublíží nevinným, formuloval hlasitěji a konkrétněji. A výrok formulovaný tak, že každý stát si musí vybrat, zda se přidá k teroristům - to je trochu ostré. V žádném případě nechci pomáhat teroristům. Americe chci pomáhat tehdy, pokud budu přesvědčen, že VYUŽIJE a nikoli ZNEUŽIJE svou ohromnou sílu. Zatím tomu věřím a doufám, že se nezklamu.
0/0
24.9.2001 17:18

Radovej clovek

Re: ...!
Obavam se, ze dokud nezkusime pochopit tzv UTOKY jako reakci uz na jine utoky, nepochopime, ze sme americkou propagandou manipulovani do jejich svate valky. Stejna propaganda si bude rikat co chce o nevinnych obetech, (v TV jich jako vzdy bude 100x min nez ve skutecnosti...viz Kuvajt) pohled z druhe strany: www.lens.cz/xfer/pravda.doc
0/0
26.9.2001 11:09

michal

názor na budoucí dění
Jest-li válka skutečně začne, bude dlouhá a myslím si že i bezvýsledná, pokud někdo bin Ládíka nevydá o čemž velmi pochybuji. Divím se, že USA nedají civilistům v Afgánistánu tu možnost, že kdo nesouhlasí s útokem na NY a D.C., nechť opustí Afgánistán, že bude srovnán se zemí. Jinak to opět odnesou nevinní a jsme zase tam, kde jsme byli, ale z druhé strany. Snad uteče dost civilistů a doufám, že se mezi ně neukryje i ten milionářský "parchant" a bude sparavedlivě postrestán. Do lomu s ním a ať si tam třeba shnije!!!
0/0
24.9.2001 16:49

Radovej clovek

mam pocit ze v afganistanu je hodne ropy...!
Proc je svet tak slepej adava USA za medovy proslovy volnou ruku k niceni vsechjejich nepratel? Mimo jiny, neverim ze USA nejedna fanaticky nabozensky. Je zname ze USA je vice mene Zidovska propaganda. Nedivim se, ze chtej vyhladit Islamsky radikaly...
0/0
24.9.2001 16:20

Ales

Pan Bush si krasne zaplkal
´Americane vedi, co jsou necekane utoky´, ´Nas boj zacina u teroristicke site Al-Kaida, ale tim nekonci´, ´Budeme stihat narody, ktere teroristum pomahaji´, ´Bud jste s nami nebo s teroristy´, ´Bude to vek svobody, a to zde i po celem svete´, - Pan Bush by se mel asi uz konecne probudit a nerikat takove blaboly o spaseni sveta. Tim, ze bude stihat narody, ktere teroristum pomahaji si chce udelat prekrasne alibi, aby mohl zautocit kdykoliv a kamkoliv. Jenom se bojim, aby se v jeho makovicce nezrodil napad 3. sv. valky. Cloveka jako je Bush by nemely poustet k recnickym stolum, protoze to co rika zachazi uz trochu nekam jinam; uz za tu chvili, co je v uradu ukazal co umi. Hlupak jako on by mel mlcet, nez svymi zvasty neco zpusobi.
0/0
24.9.2001 15:11

zdenek

Re: Pan Bush si krasne zaplkal
Prijde mi ze plkate vy. Nebo verite, ze prezidentem USA se muze stat hlupak? Zajimalo by me, jak teroristicky utok vnimate vy.
0/0
26.9.2001 1:08

FLY

Re: Re: Pan Bush si krasne zaplkal
Sem tam čtu některé příspěvky. Na tento chci reagovat. Je mi líto nevinných obětí. Nechci, aby o životě kohokoliv rozhodoval fanatický terorista. A věřím, že se prezidentem může stát nadaný hlupák. :-( Když vím, co chtějí posluchači slyšet, řeknu jim to. Co je na tom složitého? Co jiného je prohlášení o "nepodepsání čehokoliv, co by ohrozilo ekonomické zájmu U$A" když se měla podepsat dohoda o snížení exhalací a ekologické zátěže celkově? Viníka potrestat! Ano, ale ne všechny lidi v okruhu 5000 km. U$A by neměly hrát roli četníka - diktátora, ale spíše laskavého i když přísného strážce zákona, který umí pomoci třeba i s hledáním zatoulaného kotěte. Mlátit obuškem a chrastit náramky nebo mávat bankovkami umí každý buran!!! Možná je má reakce nekonzistentní a zamlžená, ale jsem natolik znechucen tím vším, co se i u nás děje (stará bolest s análním alpinismem), že ji asi nebudu předělávat. :-(
0/0
26.9.2001 7:46

Ales

Re: Re: Pan Bush si krasne zaplkal
To, ze se prezidentem muze stat hlupak tomu teda verim 100%. Vy ne??
0/0
27.9.2001 14:25

Ales

Re: Re: Pan Bush si krasne zaplkal
A nebo si Zdenku myslite, ze po zasahu pana Bushe bude najednou svet bez teroristu? Slunce bude svitit cele dny, lide se budou radovat..., vsichni se budou usmivat....?!??? No parada. Mel byste si oddelat pasku z oci.
0/0
27.9.2001 14:31

Tomas Holek, Ostrava

Ne pravda, ale sila vitezi. Kdo nejde s nejsilnejsim toho ten nejsilnejsi znici.
Ja odsuzuji vsechny teroristy. Proto odsuzuji teroristicke utoky proti Spojenym statum a zaroven odsuzuji teroristicke utoky Spojenych statu po svete.
0/0
24.9.2001 13:54

Pavel K.

Re: Ne pravda, ale sila vitezi. Kdo nejde s nejsilnejsim toho ten nejsilnejsi znici.
souhlasím s tebou. Můžeme si vybrat buď cestu pravdy, prosperity nebo debility. Cesta prosperity znamená přidat se k USA a přivřít oči. Cesta pravdy znamená prohlásit, že obě strany mají máslo na hlavě. Cesta debility znamená přidat se k Talibanu a jeho pokřivenému výkladu koránu.
0/0
26.9.2001 18:40

YA BUSTA

neopič se ty zmrde
TO JE NAŠE HESLO: KDO NEPÁLÍ S NÁMA GLOBALIZUJE PROTI NÁM!!!!!!
0/0
23.9.2001 18:22

Vladimír

Kdo není s námi je proti nám!!! Sakra to už jsem někde slyšel???
Doufám, že text prezidenta Buše masmédia skutěčně nepřeložila správně.
0/0
23.9.2001 11:39

Franta

Re: Kdo není s námi je proti nám!!! Sakra to už jsem někde slyšel???
Nemusím být moc zdatný v angličtině, abych z projevu pana Bushe vyrozumněl, že naše masmédia ho opravdu "špatně přeložila". Nevím, kdo má zájem slyšet to, co neřekl, ale asi by se vedle "českého překladu" měl zveřejnit i anglický originál. Ten, kdo zde tento článek zveřejnil by pak asi dál neměl publikovat, protože i toto je manipulování s lidmi. Bush řekl, že si můžeme vybrat : "buď být s teroristy nebo proti nim" a ne "kdo není s USA, je na straně teroristů". Myslím, že je to záměrné manipulování s názory lidí a vyvolání umělé antipatie vůči USA.
0/0
27.9.2001 8:38

Adam Gazda

Poznámka k anketě
Dobrý den Dovolte mi jen stručnou poznámku k Vaší anketě, kde se objevil tento NEPRAVDIVÝ text: Americký prezident Bush řekl: kdo není s USA, je s teroristy. Souhlasíte s ním? Abych řekl pravdu, vůbec nic takového jsem od něj nikdy neslyšel. Pokud vím, vyjádřil se, že USA nebudou tolerovat, pokud nějáká země bude skrývat mezinárodně hledaného teroristu. To je ale podstatně velký rozdíl mezi tím, co se objevilo ve Vaší anketě a co bylo ve skutečnosti řečeno. Prosím, byli by jste tak laskavi a změnili text Vaší ankety? Děkuji Adam Gazda, Ostrava
0/0
23.9.2001 11:21

cammell

Tak to vidím nejen já.
Co vlastně chceme? Všem, které tato slova rozhořčí,je to čistě můj názor,nikoho jej nenutím převzít,a je na každém,jak se staví k dialogu. Zaráží mě kolik se najde lidí,kteří hájí zlo a zabijení nevinných tím, že z napadeného udělají agresora?! Snad každý pozoroval tu sprostou a zbabělou vraždu tisíců bezbranných občanů této planety.Nebyli to pouze občané USA,nebyli tam pouze bílí,nebyli tam pouze křesťané,již vůbec to nebyli vojáci! 11.září tam ve státech umřelo bezpečí nás všech. Kdo po těchto událostech,se při letu jakéhokoliv letadla nebude obávat,že právě to opět někdo použije jako smrtící zbraň?! Tak jako před léty,si nikdo neuvědomoval,že ten malej knírkatej fašista rozpoutá na zemi peklo,které bude stát milióny lidských životů! Také ho nechali,takový jako vy, co teď odsuzujete USA a všechny ostatní,co se chtějí konečně tomuto zlu postavit. Ano USA vyhlásilo terorismu válku. A co to znamená? Budou ničit základny teroristů,budou ničit ty,jenž teroristům poskytují ochranu,podporu a možnost páchat tyto zločiny. Ano USA se tímto budou bránit tomu,aby se něco podobného již neopakovalo! Je na tom snad něco špatného? Chtít bezpečnější svět? Žádný Američan,nikdy neřekl,že budou bombardovat nevinné ,nikdo neřekl,že budou zabijet děti! To jen tady jim někteří vkládají tyto ůmysly! Každý národ na této planetě má právo hájit a bránit své přesvědčení,své hodnoty,své obyvatele. Ano válka je hrozná,je nespravedlivá,a umírají v ní nevinní. Těmi nevinnými ale nejsou ti,jenž používají bezbranné civilní obyvatelstvo jako rukojmí,nejsou to ti jenž z bombami na svých tělech zabijejí naše děti. Oni si vybrali dobrovolně,nám tuhle šanci nikdy nedají! Na to nezapomínejte. Teroristi začali tuhle válku,a nezáleží jakou svatou věcí se ohání! Je totiž nutné,postavit se těmto vrahům,pro bezpečí nás všech! Každý národ by se měl poučit ze své vlastní historie,a mi češi se máme z čeho poučovat! Klaněli jsme se Habsburkům,protože jsme zbabělí bojovat,klaněli jsme se Hitlerovy,protože jsme se báli bojovat,klaněli jsme se komunistům,protože jsme se báli bojovat.Snad nechcete opět se jen klanět teroristům,protože máme strach bojovat! Vždy se za svobodu,bezpečí a mír umíralo.Je na nás,jak bude vypadat tento svět v dalších letech.Ano každá válka přináší oběti,tahle je již přinesla,zatím pouze na jedné straně. Já vím,že přibudou,jde jen o to,jestli budou umírat vojáci jenž brání i nás,a nebo lidé jenž žijí za oceánem,či tady v Evropě. Historie nám vždy ukázala,že zlu se nevyplatí ustupovat, je nutné se mu postavit,i když to bude stát životy. Patříme totiž mezi ty země,kteří se podíleli na ztvoření těchto nestvůr,je tak naši povinností podílet se na jejich zničení. Jsou mezi námi lidé,kteří před pravdou zavírají oči,tak jak nás to po léta učili komunisti.Je na čase zase pozvednout naši hrdost,je načase pozvednout naši vlajku v boji proti všem fanatikům,ať jsou to teroristi, fašisti,či anarchisti ! Protože tohle jsou ti jenž stojí na počátku všech válek. Není hanba bojovat pro správnou věc ,hanbou však je žít ve strachu! Naučme se,že nic není zadarmo,natož bezpečí nás všech,bílých,žlutých,černých,muslimů,křesťanů,židů,mladych,starých ,chudých i bohatých. Nebraňme nikoho,kdo zločiny používá ke svým cílům. A teď mě můžete kamenovat,překrucovat fakta a bát se. Ahoj Radim V.
0/0
22.9.2001 11:47

Midnight Knight

Re: Tak to vidím nejen já.
Nekamenuji,tleskám.Sám jsem několikrát psal v podobném duchu,nkdy ale ne tak podrobně-z nedostatku casu...Gratuluji,a jen tak dál,snad to někteří nechápavci časem také pochopí...
0/0
22.9.2001 12:54

Standa K.

Re: Tak to vidím nejen já.
Kloubok dolu pred Vasim prispevkem pane,ale je videt,ze opravdu jste nebyl v zadne valce.Sedite tady doma a mate plnou pusu kecu.Omlouvam se za mu vyrok,ale nevite o cem mluvite.Az Vam prolitne kolem hlavy kulka,tak budete mluvit jinak. Ja vim o cem mluvim.Byl jsem ve valce poustni boure,potom jsem byl dva roky v Bosne a v spoucasne dobe jsem Makedonii. To co pisete o bojovani jsou jen puste reci,protoze jste nikde nebyl.Pral bych Vam bejt,kdyz Vas nekdo ostreluje. Tak nechte si tech reci,ze cesky narod jsou zbabelci a ze se porad nekoho boji.Ty Vase prirovnani jsou smesne.Nejdrive si zkuste jit nekam bojovat a pak tu poucujte jine. Valka je hrozna vec a kdyz umiraji pak lide je hrozne.Nepreju Vam videt umirat lidi. Je mne lito tech lidi co umrely v Americe,ale Amerika by se to mela snazit vyresit jinak nez valkou. Vyrok americkeho prezidenta,ze kdo neni s USA je s teroristy je smesny. Hlavne at se tento ozbrojeny konflikt neprenese na cely svet. Mir je ta prvorada vec. S pozdravem Standa K.
0/0
22.9.2001 23:56

Petr

Re: Re: Tak to vidím nejen já.
Stando, valka je hrozna vec, ale pokud sedite v praci a do okna Vam vleti letadlo, je to asi jeste horsi mimo jine take proto, ze na tu kulku ve valce jste pripravenej, ale na to letadlo v kancelari ne. Pokud se bude teroristum ustupovat, budeme se za chvili vsichni bat vyjit na ulici. Cilem puvodniho prispevku urcite nebylo poucovat ostrilene valecniky, jako jste Vy, ale vyjadrit nazor, ze s teroristy je nutno bojovat.
0/0
23.9.2001 6:24

Roman

Re: Re: Re: Tak to vidím nejen já.
Souhlasim s prispevkem Standy,ale melo by se postupovat opatrne,protoze ty arabove jsou po celem svete a jestli Amerika napadne Ladina,tak je dost mozne,ze ty arabove pitomi udelaji paseku na celem svete a to bude pruser.Nikdo presne nevi co maji ta zbrane v tento moment,ale je dost pravdepodobne,ze maji i ty nejhorsi a na to staci jeden magor a svet je v haji.Vzdyt jich jsou tisice po celem svete a pokud pouziji chemicke zbrane tak je to v haji a to ze tamhle amerika nekde bojuje bude nanic,kdyz tady bude vse zamoreno.Ladin nebude zas tak blbej,aby udelal jeden utok a pak nic nemel v rukavu.Urcite jsou nekde v evrope pripravene jeho zbrane.O to tady jde a ne si hrat tamhle nekde na vojacky.To sedi presne na ameriku.Tyhle islamsky magori udelaji pak vse,co Ladin naridi a bude jim jedno,ze zamori evropu.Nad tihle by se mela amerika zamyslet a ne hned delat unahlena rozhodnuti. Ahoj Roman
0/0
23.9.2001 10:44

Marie

Re: Tak to vidím nejen já.
Radime, díky.
0/0
24.9.2001 10:51

Petr

Hlavně objektivita?
Je to výrok sice vytržen z kontexstu, ale připomíná trochu komunistické "kdo není s námi jde proti nám" a asi nebyl nejlepší. Zaráží me spíž že mu věnujete takovou pozornost. Světší to o tom že ze současných médií je většina protiamerických, zaměstnávajících komunistické pohrobky. Když si pak přečtete pubertální názory některých extrémistů, je to smutný výsledek vaší demagogie.
0/0
22.9.2001 11:22

Tom

Kdo nejde s námi, jde proti nám!
Heslo "Kdo nejde s námi, jde proti nám" se v naší zemi propagovalo v dobách, které dnes odsuzujeme jako totalitní...
0/0
22.9.2001 11:08

EDAHA

FASISTA BUSH
VSECHNO TO , CO SE STALO ,SE NYNI HODI PRO AMERICKY UTOK NA KOHOKOLIV, KDO SE JIM NELIBI.
0/0
22.9.2001 8:57

Quentin

Re: FASISTA BUSH
Je mi Tě upřímně líto. USA narozdíl od ČR mají možnost reagovat (bránit nejen sebe, ale i celý civilizovaný svět). Nevím, jak by ses tvářil, kdybys seděl v letadle, které by unesli teroristi, kterých je Ti tak líto.
0/0
22.9.2001 11:21

Pavel K.

Re: Re: FASISTA BUSH
prosím, popiš mi rozdíl v pocitech uneseného v letadle a palestince, jehož dům střelují raketometem. Já si myslím, že jsou na tom hodně podobně. Jen mám pocit, že pro většinu pisatelů příspěvků ten druhý má jaksi menší hodnotu.
0/0
26.9.2001 18:28

Monika

Re: FASISTA BUSH
Je mi te lito, protoze jsi nic nepochopil. Nase stesti, ze jsou na tomto svete i lide jineho nazoru. Z lidi jako ty jde jen hruza a strach.
0/0
22.9.2001 23:46

EDAHA

FASISTA BUSH
0/0
22.9.2001 8:55

ja_z_USA

Vsechny je konecne vyhladit!!
Tak a je to konecne tady.Uz at americane znici ty terority kteri ohrozuji svobone lidi,nase deti,a hlavne nasi budoucnost,musi se snema jednou pro vzdy skoncovat!!!
0/0
22.9.2001 4:17

monika

kdo neni s usa
ja teda nevim....jak je mozne,ze temer vsichni pisatele poukazuji na to,ze americani nemaji pravo se branit proti terorismu ....opravdu nechapu,ze nekdo muze psat ze namaji narok na odvetu...to neni odveta je to obrana vsech slusnych a civilizovanych lidi,tim nemyslim jen americany.Predstavil si nekdo z vas ,ze by se to stalo primo vam a vasi rodine?Navic nezahynuli tam jen americane.Chci rict,ze ja plne schvaluju projev americkeho presidenta a stavim se na stranu americkeho lidu.
0/0
22.9.2001 3:05

dsa

Re: kdo neni s usa
Pak mi teda neni jasne proc pripravuji na odvetu proti teroristum napr. bombardery B 52. Tyto zbrane hromadneho niceni se urcite nehodi na male zakladny v horach...spis na vyhlazeni nejakeho mesta plneho asi teroristu ze?
0/0
23.9.2001 14:38

Pavel K.

Re: kdo neni s usa
já jsem také pro obranu všech slušných a civilizovaných lidí, ale jak je definovat ? já bych je definoval tak, že to jsou lidé, kteří neškodí ostatním !! to ale není definice politiky USA !!
0/0
26.9.2001 18:24

Martin Halasz

ZLO z Ameriky
Jsem rozezlen - predevsim vyrokem: "Kdo neni s nami, je s teroristy" - lide zamyslete se nad natlakem a retorikou, kterou pouzivaji USA, aby ukazali svetu, kdo je tady panem. JA NEJSEM S USA a presto nejsem s teroristy, stejne jako dalsi miliony lidi na svete, kteri nechteji valku, valku vynucenoou USA, valku, ktere Afganistan nemuze zabranit, protoze USA dala nesplnitelne pozadavky. Proc nejsou zverejnene dukazy proti bin Ladinovi? Afganistan byl ochoten ho vydat, pokud mu budou predany dukazy, neni to fer? Proc zemre jeste vice nevinnych lidi v Afganistanu, nez zemrelo v USA? Lide, nechci nikoho o nicem presvedcovat, jen prosim, premyslejte - podivejte se, jake pozadavky byly proti Srbum, mozna najdete nektere podobnosti! NECHTEJME DALSI VALKU!!!
0/0
22.9.2001 2:31

Milan

Re: ZLO z Ameriky
To nemůžeš myslet vážně! Jaké důkazy, jaký fér postoj?! Prober se a zapoj zdravý rozum. Všichni ví, že "Twins" nebyla Bin Ládinova první akce. Nedělejme nic a tupě čekejme, co nám příště spadne na hlavu...
0/0
22.9.2001 12:06

TomU

Re: ZLO z Ameriky
Pane Halasz, vy si vazne myslite, ze Usama bin Ladin tento utok nespachal a je pouhym obycejnym a poctivym obcanem naprosto nevinneho Afganistanu? Probudte se prosim velice rychle. Vim, ze cesky narod ma tu neprijemnou vlastnost tvarit se, ze se vlastne nic nedeje. Ma to jistou spojitost se zbabelosti, kterou jsme v minulosti tak casto prokazovali. Pokud chcete dukazy, poslechnete si prosim zpravodajastvi libovolne nezavisle televizni stanice a bude Vam vse jasne. Ja sam ziji v Estonsku, mam moznost sledovat americke, ceske, estonske i ruske zpravodajstvi. Vse je naprosto jasne. Tento clovek je odpovedny za utoky a pokud mu Afganistan poskytuje utociste, nese i tato vlada plnou zodpovednost.
0/0
22.9.2001 12:29

Pavel K.

Re: Re: ZLO z Ameriky
No já si take myslím, že to Bin Ládin spáchal, jenže se tak nějak nemohu rozhodnout na kterou stranu se připojit, když USA ho vycvičili a financovali a Afganistán ho přechovává. Možná bude nejlepší vyhlásit válku oběma. To potom nikdo rozhodně nemůže říct, že jsme zbabělci.
0/0
26.9.2001 18:16

cammell

Tak to vidím já.
Co vlastně chceme? Všem, které tato slova rozhořčí,je to čistě můj názor,nikoho jej nenutím převzít,a je na každém,jak se staví k dialogu. Zaráží mě kolik se najde lidí,kteří hájí zlo a zabijení nevinných tím, že z napadeného udělají agresora?! Snad každý pozoroval tu sprostou a zbabělou vraždu tisíců bezbranných občanů této planety.Nebyli to pouze občané USA,nebyli tam pouze bílí,nebyli tam pouze křesťané,již vůbec to nebyli vojáci! 11.září tam ve státech umřelo bezpečí nás všech. Kdo po těchto událostech,se při letu jakéhokoliv letadla nebude obávat,že právě to opět někdo použije jako smrtící zbraň?! Tak jako před léty,si nikdo neuvědomoval,že ten malej knírkatej fašista rozpoutá na zemi peklo,které bude stát milióny lidských životů! Také ho nechali,takový jako vy, co teď odsuzujete USA a všechny ostatní,co se chtějí konečně tomuto zlu postavit. Ano USA vyhlásilo terorismu válku. A co to znamená? Budou ničit základny teroristů,budou ničit ty,jenž teroristům poskytují ochranu,podporu a možnost páchat tyto zločiny. Ano USA se tímto budou bránit tomu,aby se něco podobného již neopakovalo! Je na tom snad něco špatného? Chtít bezpečnější svět? Žádný Američan,nikdy neřekl,že budou bombardovat nevinné ,nikdo neřekl,že budou zabijet děti! To jen tady jim někteří vkládají tyto ůmysly! Každý národ na této planetě má právo hájit a bránit své přesvědčení,své hodnoty,své obyvatele. Ano válka je hrozná,je nespravedlivá,a umírají v ní nevinní. Těmi nevinnými ale nejsou ti,jenž používají bezbranné civilní obyvatelstvo jako rukojmí,nejsou to ti jenž z bombami na svých tělech zabijejí naše děti. Oni si vybrali dobrovolně,nám tuhle šanci nikdy nedají! Na to nezapomínejte. Teroristi začali tuhle válku,a nezáleží jakou svatou věcí se ohání! Je totiž nutné,postavit se těmto vrahům,pro bezpečí nás všech! Každý národ by se měl poučit ze své vlastní historie,a mi češi se máme z čeho poučovat! Klaněli jsme se Habsburkům,protože jsme zbabělí bojovat,klaněli jsme se Hitlerovy,protože jsme se báli bojovat,klaněli jsme se komunistům,protože jsme se báli bojovat.Snad nechcete opět se jen klanět teroristům,protože máme strach bojovat! Vždy se za svobodu,bezpečí a mír umíralo.Je na nás,jak bude vypadat tento svět v dalších letech.Ano každá válka přináší oběti,tahle je již přinesla,zatím pouze na jedné straně. Já vím,že přibudou,jde jen o to,jestli budou umírat vojáci jenž brání i nás,a nebo lidé jenž žijí za oceánem,či tady v Evropě. Historie nám vždy ukázala,že zlu se nevyplatí ustupovat, je nutné se mu postavit,i když to bude stát životy. Patříme totiž mezi ty země,kteří se podíleli na ztvoření těchto nestvůr,je tak naši povinností podílet se na jejich zničení. Jsou mezi námi lidé,kteří před pravdou zavírají oči,tak jak nás to po léta učili komunisti.Je na čase zase pozvednout naši hrdost,je načase pozvednout naši vlajku v boji proti všem fanatikům,ať jsou to teroristi, fašisti,či anarchisti ! Protože tohle jsou ti jenž stojí na počátku všech válek. Není hanba bojovat pro správnou věc ,hanbou však je žít ve strachu! Naučme se,že nic není zadarmo,natož bezpečí nás všech,bílých,žlutých,černých,muslimů,křesťanů,židů,mladych,starých ,chudých i bohatých. Nebraňme nikoho,kdo zločiny používá ke svým cílům. A teď mě můžete kamenovat,překrucovat fakta a bát se. Ahoj Radim V.
0/0
22.9.2001 2:14

Filip

Re: Tak to vidím já.
Nazdar Camelle moc s Tebou souhlasim a myslim si, ze bych to nedokazal napsat lip. Jen si myslim, ze krivdis lidem, kdyz rikas, ze jsme se proti Hitlerovi bali bojovat, myslim, ze chlapi v pevnostech meli pravo se bat a urcite se i bali, avsak jedinnou vec by zcela urcite neudelali a to vzdat se, jsem si jisty, ze by bojovali do posledniho dechu jen pro to, aby ochranili svou zemi. jediny kdo se bal, byli politici, protoze si nedokazali predstavit, ze narod je ochotny prinest nejvyssi obet, jen za svou svobodu. Za tenhle nazor samozrejme mohli stejni posranci, kteri tady zverejnuji sve radoby humanisticke bludy, jen aby nemuseli projevit svuj osobni nazor. Ted se omlouvam vsem tem, kteri si mysli , ze nechat zavrazdit 6000 nevinnych lidi a neudelat nic je spravne, protoze jsem nepredlozil dukaz, ze nekdo neco takoveho chtel! Pro tyto lidi musim konstatovat bohuzel vase reklamace se neprijma, pan bin Ladin fakturu na 6000 mrtvych nevinnych nepodepsal, tudiz mu nemuzete dokazat, ze mel sebemensi zajem na tom, aby se nec takoveho stalo. Faktura na americke ambasady ve vychodni Africe byla jiz proplacena, stejne tak faktura za utok na US letedlovou lod, tudiz pan bin Ladin odmita, jako poctivy obchodnik, ktery plati za sve objednavky, jakekoli nactiutrhacne tytulky, ze snad neco americanum provedl, bez toho, aby za to zaplatil. Temto lidem se opravdu hluboce omlouvam a doufam, ze se potkame, aby jsme to mohli vyresit jako vzdani lide hlavou ( ja to ovsem radeji vyresim celem jestli nejakeho takoveho sraba potkam)! Filip. NY, Manhattan
0/0
22.9.2001 8:12

Hieron

Re: Tak to vidím já.
Ciste pro vasi informaci, pane kolego, USA jsou nejvetsim iniciatorem a podpurcem teroristickych organizaci na tehle planete. Co se tyce toho postaveni se zlu kde je prosim pekne v teko kauze zlo? U Talibanu, ktery vznikl za americke podpory jako zbran proti SSSR nebo v USA ktere chteji uvrhnout do valky cely svet?
0/0
24.9.2001 10:35

Pavel K.

Re: Tak to vidím já.
Souhlasím s tebou, že je dobré bojovat za správnou věc. Jenom je nutné tu správnou věc dobře rozpoznat, nevidět svět černobíle a jak jsi správně poznamenal nezavírat před pravdou oči. Bohužel ty oči máš hodně přivřené, protože jinak bys musel vidět, že máslo na hlavě má Taliban i USA.
0/0
26.9.2001 18:11

screamingsun

BOHUZEL neni jina moznost...
nasili plodi jen opet nasili. je temer jasne, ze po odvete budou nasledovat dalsi teroristicke utoky, protoze jednim uderem neni mozne zlikvidovat vsechny teroristy a pokud jsou schopni takovychto sebevrazednych utoku, pokud na ne nikdo primo neutoci, jakych rozmeru dosahne pristi utok, az se ocitnou v primem ohrozeni, pripadne jejich vudce bude zabit?? zatim jeste otazka ryze spekulativni... a jestli maji usa pravo na odvetu? velmocenska politika predevsim neni o pravu nebo 'moralce', ale o moci. a velmoc, ktera by ji nepouzila, v historii neexistuje - poprela by tim totiz uz jen svoje pojmenovani... a propos pokud si myslite (PM), ze šaría znamena take 'oko za oko...', mela by al-kajda odvetu ocekavat ne?
0/0
22.9.2001 2:03

Paul

Kdo není na straně USA, je na straně teroristů
Postoj USA je naprosto jasný a nutný, odveta musí být velice tvrdá a účelná - cílenně zaměřená ! Není jiná možnost.
0/0
22.9.2001 0:50

=)Lobbo84(=

Proč??????????
0/0
22.9.2001 0:43

tomas

Chvala nasemu vudci,huraaaa huraaaa.
Neni tomu tak davno co Nemecko melo jednoho podobneho polityka a zas je tu!
0/0
21.9.2001 22:57

humer

ale no
Ludia pyste prosim Vas v odstavcoch ! Strasne zle sa citaju taketo huste hieroglify! Diky CAU !
0/0
21.9.2001 20:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.