Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kajínek má novou naději na revizi procesu

Jiří Kajínek, který si odpykává doživotní vězení za dvě vraždy, má znovu naději na revizi svého procesu. Ministr spravedlnosti Jaroslav Bureš podal ústavní stížnost kvůli tomu, že Nejvyšší soud rozhodoval o předchozí stížnosti ve prospěch Kajínka neveřejně, což ústava zakazuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomis Borivoj

Je to možné???
Až sa vyplačete,tak si prosím uvedomte,že to nie je žiadny Robin Hood,ale dvojnásobný nájomný vrah.A potom sa choďte spýtať príbuzných obetí,či im nechýba otec alebo manžel.Vy dobráci.
0/0
10.10.2001 15:06

Pepa

Re: Je to možné???
No ale pokud to on neudelal? Proc je kolem jeho pripadu tolik tajnosti? A proc soudci porusuji pravidla?
0/0
10.10.2001 15:20

Jirik

Re: Je to možné???
Vzpomínáte si někdo na rovněž podivný případ Ivana Jonáka, jednoho z majitelů DiscoLandu Sylvia? Začalo to tím, že odmítl platit "výkupné" ukrajincům, skončilo to vraždou jeho bývalé ženy, ze které byl obviněn. Poseděl si slušnou dobu v kriminále a nakonec pustili. Rozsudek - nevinen. Nechci se zastávat ani jednoho (Jonáka či Kajínka), ale oba přišli do styku s mafiánskou špičkou, kterou v tomhle mizerným zkorumpovaným státě musí reprezentovat minimálně z poloviny státní aparát. Od nich potom chcete spravedlnost? Pokud Kajínek někoho zabil, není co řešit, ovšem co když měl opravdu pouze smůlu a hodili to na něj? Kdo bude mít zájem, aby už nikdy z kriminálu nevylezl? Uvědomte si, že oba jmenovaní mají neskutečné množství osobní odvahy - to může i mafii udělat škrt přes rozpočet. Nezastávám se vraha, ale myslím si, že důkladné a VEŘEJNÉ prošetření všech důkazů může přinést zajímavý výsledek. A pokud by "soudci" náhodou zjistili, že je Kajínek bez viny, kdopak mu vrátí prosezený léta? V téhle republice je vážně možný asi úplně všechno
0/0
10.10.2001 17:33

Rosi

Ty soudce Nejvyssího soudu s platem 70000 mesicne nepotrebujeme
Proc je za takove rozhodovani uz davno nekdo neposle do vysluzby-kdo by mel znat a ctit zakony kdyz ne oni!!!
0/0
10.10.2001 14:42

jan novak

Kajinek ma novou nadeji na revizi pripadu
Kdo si počká,ten se dočká...
0/0
10.10.2001 14:14

Kňava Jaroslav

Smutná pravda
Plně stojím za slovy pana Dernera. Noviny se mohly zbláznit, když Kajínek utekl, ale po jeho zadržení se zem slehla.A přitom tím útěkem chtěl jenom říci, že byl prapodivně odsouzen. Pokud by byl vrah, jak ho média prezentují, určitě by se tak projevil. Na útěcích však nikdy neprováděl trestnou činnost. Není to postavené na hlavu? My, Pardubáci, máme výhodu, že právě Derner o životě a názorech Kajínka pravidelně na rádiu informuje. Ještě snad zapoměl na neustálé zviditelňování a slovech o nevině u pánů Železných. Nás teď nezajímají spekulace o jeho útěku, ale podrobnosti o oněch plzeňských událostech, tedy vraždách. Informovat o pro a proti.To v seriózních sdělovacích prostřecích začíná chybět. J.K.
0/0
10.10.2001 14:10

wicked

kajinkovi fandiiim!
akoze je jasne, ze keby ho oslobodili kvoli tomu ze uteka, je to neunosny precedens (nexajme bokom nestrannost a spravodlivost justicie), ale stejne si myslim, ze si zasluzi volajaku tu amnestiu. a je mi fuk, ci zabil alebo nezabil - myslim, ze uz v tom pokracovat nebude, gheh :)
0/0
10.10.2001 13:49

Greta

Práce Nejvyššího soudu
Jak se vůbec může stát, že Nejvyšší soud postupuje neústavně? Toto je opravdu Kocourkov.
0/0
10.10.2001 13:38

Milan Derner

Kajínek musí vydržet
Po rozhodnutí NS jsem nabyl dojmu, že jsme snad jedinou zemí na světě, která má neomylnou justici. Naštěstí však ministr spravedlnosti nemá právnický titul jen pro okrasu a jedná, přičemž používá mozek. Jsem jenom zděšen, jak mohou členové NS pracovat systémem, kterým Kajínkův případ řešili. To je na odvolání všech, včetně smazání onoho titulu. Dalším problémem je pozice sdělovacích prostředků. Neustále zveřejňují obhajující se nesmyslnosti rádoby nespravedlivě odsouzených známějších osobností, jako je Šrejber, Chvalovský, Mach, Novák, Svoboda, Hrstka, ale slova Kajínka ke zveřejnění neprojdou. Snad jenom v bulvárním tisku, ale tam se jedná o polopravdy. Jsem v neustálém kontaktu s Kajínkem a věřte, dokázat zveřejnit jeho názory je i nad síly profesionálního novináře. A to nechápu, i on potřebuje oslovit veřejnost. Milan Derner (šéfredaktor Rádia LIFE)
0/0
10.10.2001 13:05

Pavel Pleskot

Kájínek
Naprosto souhlasím s divícím se
0/0
10.10.2001 12:44

56xjf

ať žije lidový hrdina
Tak a teď to ještě zfilmuje Stone nebo Svěrák.
0/0
10.10.2001 11:55

56xjf

ať žije lidový hrdina
Tak a teď to ještě zfilmuje Stone nebo Svěrák.
0/0
10.10.2001 11:53

Petr

Chyby?
Nekoukejte na televizi a nehodnote. Nikdo me nepresvedci, ze soud u nas bez dostatecnych dukazu muze odsoudit cloveka na dozivoti. Pan Kajinek neni zadny lidumil, jenom si na nej hraje.
0/0
10.10.2001 11:44

divící se

Jak mohou soudci porušovat zákony...???
Znamená sdělení že "Ministr spravedlnosti Jaroslav Bureš podal ústavní stížnost kvůli tomu, že Nejvyšší soud rozhodoval o předchozí stížnosti ve prospěch Kajínka neveřejně, což ústava zakazuje." Nejvyšší soud porušuje zákon nebo ústavu ? Jak je to možné, je-li to možné ? Není už důležité zda Kájínek něco udělal nebo neudělal, ale je důležité vědět, že soudci si dělají "co chtějí" a v lepším případě to trvá několik let, než se to provalí. Cožpak to nikdo nevěděl dříve. Za co zainteresovaní berou peníze. Jak mohou dále vykonávat své zaměstnání ? Toto ať mf DNES komentuje !!! Nejde už o Kájínka, ale o úctu k životu všech občanům této země.
0/0
10.10.2001 11:43

Roman

Re: Jak mohou soudci porušovat zákony...???
Nemyslim si, ze by nebylo dulezite, jestli je Kajinek vinen ci nevinen. Pokud to skutecne udelal, trest je na miste, ale je mi ouzko z predstavy, ze je to vazne vsechno "trochu jinak" a on je odsouzen nepravem. Ale naprosto suhlasim s tim, aby ti co porusuji zakony, za to nesli svou odpovednost. Mam tim na mysli soudce, kteri porusuji zakony. Pokud to udelali nevedome, nemaji tam co delat, protoze rozhoduji o osudu cloveka a tam neni misto pro chyby! A pokud ty zakony porusili vedome.... Bohuzel tak je to se vsim. Policii pocinaje a Vrchnim soudem konce. Jak chtej po nas, abychom dodrzovali zakony, kdyz tak sami nekonaji. Panove, zamyslete se nad sebou!!!
0/0
10.10.2001 15:41

Marduk

Dejme mu jeste jednu sanci svobodne zit
Svymi uteky ukazal neco, co se ve stredoveku jeste hodnotilo jako bozi soud - ordal. Nejvyssi mu pomohl zmizet z nejprisneji strezenych veznic. Podle mne si i gladiatori bojem, kterym potesili verejnost, mohli vydobyt svobodu. Kajinek si svymi uteky ziskal respekt mnoha obyvatel, ac jeho spis vubec neznaji - Proto za sebe jako plnolety volic a obcan demokraticky hlasuji .- necht v tomto pripade dostane milost. Soudci u nej delali podezrele mnoho chyb a on mne pobavil vice nez mnohy hrdina americkych filmu. Necht je svoboden.
0/0
10.10.2001 11:17

monty system

Re: Dejme mu jeste jednu sanci svobodne zit
takze seci, co zdrhnou z veznice, by meli dostat milost? nejsi tak trochu na hlavu? - takove Kajinky by meli nechat zavrene az zcernaji
0/0
10.10.2001 12:07

Midnight Knight

Re: Dejme mu jeste jednu sanci svobodne zit
Vskutku podivuhodná myšlenka..Takže,kdyby byl Kajínek pedofil,necháme ho,když už utekl,ať si dál užívá života s malými dětmi...Gratuluji.;-)
0/0
10.10.2001 12:37

bububu

jdete uz s tim Kajinkem DO PRDELE !!!!!!
0/0
10.10.2001 11:12

EVZEN HOLUB

ODPORNY CECH!
Spravne rozhodli cesti soudci. ROM Z TORONTA
0/0
20.9.2001 18:42

Miloslav Jedlička

hlupáctví nebo naivita ?
Smutné, přesmutné je zjištění, že nikdo z diskutujících a nikdo z novinářů nečetl spis pana Kájínka. On se ani číst v podstatě tak jednoduše nedá. Má totiž 10.000 stran (výslechů, znaleckých posudků, fotografií a pod.) Přesto však jsou všichni diskutující skoro za jedno. Kájínek je nevinen... Inu, každý vrah zpravidla tvrdí, že nikdy nikoho nezavraždil. Tak každému vrahovi prostě věřte a všechny odborníky (kriminalisty, znalce, vyšetřovatele, státní zástupce a soudy)pošlete k šípku a jejich práci poplijte... Co se týče důkazů, stačí jich tolik, aby byly nezpochybnitelné a prokazovaly vinu či nevinu. A proč rekonstrukci ? Stačí přece znalecké zkoumání a vyšetřovací pokus. Copak by pan Kajínek při rekonstrukci uvedl všechno skutečně tak, jak se seběhlo, když tam podle svého vyjádření vůbec nebyl ? Nenechte ze sebe dělat hlupáky !
0/0
20.9.2001 15:34

Jarda L.

Re: hlupáctví nebo naivita ?
Plně souhlasím !!! U nás, to jest v Česku, každý radeji uvěří vrahovi, že je nevinnen, než by vynaložil trochu námahy a ověřil si co píší "nezaujatí" novináři. Zatím si policejní a soudní instituce nedokázali zajistit autoritu, proto kde kdo se tváří, že ví více než policie či soud. Pouze se o tom dobře polemizuje.
0/0
20.9.2001 15:43

RobertR

Re: hlupáctví nebo naivita ?
Tak proč to jednání bylo neveřejné? Jak to tak vypadá, tak vážení páni soudci neznají základní zákony. Takhle to přece dělá dojem, že jde o hysterickou snahu tutlat?
0/0
10.10.2001 13:27

dita.x

Je to smutné......
Toto velmi nešťastné rozhodnutí pouze dokazuje, že u nás zmanipulovaná justice a zkorumpovaná policie může velmi snadno dosáhnout odsouzení nevinného člověka. Vždyť přece nový proces a řádné vyšetření , by mělo být v zájmu všech! Dnes už snad nikdo nepochybuje o tom, že nebyli provedeny všechny řádné důkazy. A že vyšetřování neproběhlo tak jak by mělo. http://kajinekjiri.webpark.cz
0/0
20.9.2001 14:58

lj

Re: Je to smutné......
vy jste do nej zamilovana, ze??!!! :))) co na to vas manzel?? neni vam trapne??
0/0
10.10.2001 11:55

Paja

Re: Je to smutné......
Všem je to jasné. Ale jenom z novin.
0/0
10.10.2001 13:12

anonim

chyby policie
udělal neudělal to je jedno pokud byly při vyšetřování chyby měli by se vysvětlit a zveřejnit,pokud ne tak o čem se budeme bavit.Obyčejnej člověk nemá právo na informace, to už přece všichni víme.
0/0
20.9.2001 14:50

Richard

Poslední možnost
Pokud je Kájínek nevinen,zbývá jediné - aby se přiznal skutečný viník.(?!)
0/0
20.9.2001 14:04

Petr

To bylo nejak rychlý
To mame rychlý soudy. Ani mu nedali snaci se branit. Valka policajtu z Plzne pokracuje i nejvyssiho soudu v Brne. Zase si krejou zada, jako za bolsevika.
0/0
20.9.2001 13:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.