Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrem Prahy křižují falešné sanitky

Po ulicích hlavního města jezdí řada falešných sanitek, které komplikují už tak našponovanou pražskou dopravu. Vozidla záměrně podobná záchranné službě křižují Prahu každý pracovní den, a to převážně ve dne. Účel jejich jízdy je prostý - projet centrem snadno a rychle bez ohledu na dopravní předpisy. Postihnout řidiče falešných záchranek je však skoro nemožné, protože chybí jakákoli státní regulace sanitních vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Filip Petr, Praha

Falešné sanitky
Nevím, jak to je s falešnými sanitami. Faktem je, že si dnes kdejaký moula třeba na bílého favorita nalepí modróu hvězdu a Policie si ho ani nevšimne. Nějaký pisatel zde napsal jak je kdo špatný řidič a nejhorší že jsou řidiči tramvají. Vážený pisateli, musím Vám oponovat. Řidiči tramvají patří mezi nejlepší řidiče v Praze. Než mohou usednout za řídící panel, musí projít náročnými zdravotními a psychologickými testy. Devět z deseti uchazečů je takto odmítnuto. Co se týče odbočování vpravo, tak teď už Zákon č. 361/2000 mluví o tomto případě naprosto jasně. Tramvaj má přednost. Vlastně i v případě vjezdu automobilu na tramvajový pás platí, že tramvaj nesmí být ohrožena ani omezena. Kolikrát jsou auta u obrubníku a jeden "takyřidič" dvěma koly na kolejích brání průjezdu MHD? O tom, že by existovaly nějaké čárky na nástěnkách o počtu "sestřelených vozidel" by šlo myslím se značným úspěchem pochybovat. Naopak. Pokud dojde k nehodě ze zavinění řidiče tramvaje, musí tramvaják zaplatit pokutu Policii, dále je potrestán finančně Dopravním podnikem a navíc musí uhradit škodu na svěřeném vozidle - tramvaji. Tato nehoda jde do řidičova záznamu, kam se zapisují prohřešky. Pokud řidič tramvaje nasbírá za rok 5 přestupků, a to nejen nehody, ale i překročení povolené rychlosti (DP má svůj radar a své vnitropodnikové značky na troleji), oprávněné stížnosti od cestujících nebo i jen o vteřinu předčasné odjetí z kontrolního bodu, musí absolvovat mimořádné přezkoušení. Takže vězte, že určitě žádný tramvaják neudělá úmyslně dopravní nehodu. Koneckonců i větší počet nezaviněných nehod může vést nejdříve k vytýkacímu dopisu nebo dokonce k propuštění. Ono zastavit kolos, který v dopravní špičce váží okolo 60-ti tun není vůbec jednoduché. Při rychlosti 40 km/h je zábrzdná vzdálenost okolo 60-ti metrů (a to na rovině a za sucha). Myslíte, že je možné dodržet v Praze "bezpečnou vzdálenost"? Ale to jsem příliš odbočil od daného tématu. Sanitky by měly používat výstražné světelné a zvukové zařízení pouze v oprávněných případech, tj. při zachraňování života či nebezpečí z prodlení. V jiných případech, a to je dokonce ošetřeno zákonem č. 361, je řidič sanity povinen jet jako ostatní automobilová doprava. Za příklad může posloužit např. Ječná a I.P.Pavlova. Řidiči sanit, kteří nechtějí čekat zcela suverénně vjedou na tramvajový pás a hurá kolem kolony. Policie je v těchto případech naprosto nečinná. Od sanitek se to naučili drzejší řidiči převážně milionových automobilů, a tak můžeme být dnes a denně svědky toho, jak desítky i stovky vozů se řítí po kolejích velkou rychlostí okolo nástupního ostrůvku, kde hrozí vstup chodce na tramvajový pás. Jen čekám, kdy na tomto místě dojde ke smrťáku a konečně Policie začne tyto neukázněné řidiče včetně sanitních, případně falešně sanitních vozů za tuto bezohlednou jízdu postihovat.
0/0
30.9.2001 21:52

Bodie

Falešné sanity
Co se všichni divíte, mají zářné vzory v některých ministerských šmejdech co si jezdí i na oběd s majákem. V tomto bordelu již zřejmě nikdo s nikým nehne, tak proč se vášnit pro takovou ptákovinu. Pořiďte si maják taky a budete stejně nepostižitelní
0/0
29.9.2001 19:10

56xjf

kdyby jen sanitky
Taky obrněný transportéry
0/0
27.9.2001 17:33

Smerfy

Sanitky a spol.
Souhlasim, ze majaky by mely mit pouze sanitky zachranne sluzby, prip. i automobily prevazejici krev a organy a ne 1203 rozvazejici duchodce od doktoru. Stejne jsou podezrele houkajici sanitky, ktere jsou podle SPZ v danemu mistu neprislusne. Obdobnym problemem jsou vozidla oznacena "ZASOBOVANI" (casto kabriolety a sportaky), nekdy "LEKARSKA NAVSTEVNI SLUZBA" a drive i vozidla oznacena symbolem invalidy (bylo casto prekvapujici, na jaka luxusni auta si tuzemsti invalide dokazali usetrit, po vydavani symbolu chranenych hologramem snad zneuzivani klesne).
0/0
27.9.2001 10:59

J. Vacík

záchranná služba ano
Myslím, že tu nikdo nehodlal napadat právo rychlé záchranné služby použít maják atd. ... ovšem pokud je toto zneužíváno soukromníky, nebo různými jinými vykuky pro čistě osobní zvýhodnění, není se o čem bavit. Nedávno jsem byl svědkem toho, jak jeden chytrák v červené oktávce s nápisem hasiči málem porazil chodce na pěší zóně ve vodičkově ulici - vřítil se tam asi tak stovkou ...
0/0
26.9.2001 18:30

Čech a Pražák

Re: záchranná služba ano
Pražskou záchranku poznáte snadno. Její sanity co zajišťují tísňovou linku 155 jsou žluté s reflexními červenými pruhy a mají znak a název dost veliký a čitelný. Ostatní jsou jen přepravci. A pár chytráků už tento styl kopíruje, aby se právě ztratili tzv. v davu a mohli páchat přestupky beztrestně. Dokonce jsou i firmy, které mají pouze mikrobus, který vypadá jako sanita, ale vevnitř jsou jen sedačky pro přepravu osob. Dokonce jsem i viděl sanitu, která rozvážela zboží. Proč mají právě sanity soukromých přepravců ty černé folie na oknech?! A o tom ten článek měl asi být.
0/0
26.9.2001 19:15

Red

Re: záchranná služba ano
O tom chytrákovi už se na Idnes psalo,aby tedy nedošlo k omylu,tento člověk není příslušníkem žádného z pražských hasičských sborů (profesionálních,podnikových či dobrovolných)a označení HZS Praha používal neoprávněně.Díky práci PČR na Praze 10 byl odhalen a donucen vozidlo odstrojit.
0/0
26.9.2001 19:15

J. Vacík

Re: Re: záchranná služba ano
ano, nevyjádřil jsem to dost přesně, nemyslel jsem tím kohokoli z opravdových hasičů. Jak oni sami oznámili, nemají žádné podobné služební vozidlo a také v autě nejezdí "po jednom" Jestliže byl podobný podvodník dopaden je to jen dobře, ale bohužel zdaleka není sám. Navíc tito lidé poškozují pověst skutečných hasičů a záchranářů.
0/0
26.9.2001 19:23

Luboš Taxl

Zaslouží si naši ´úctu.
Klobouk dolů před řidiči Záchranné služby. Pokud zde někdo hovoří o bezohledném řízení sanitních vozidel musím zdůraznit že na rozdíl od ostatních řidičů oni jezdí v zájmu nás všech.Já sám jsem se přesvědčil o jejich obětavosti když moje dcera byla převážena několikrát týdně na popáleniny ve Vinohradské nemocnici.Jsou to Páni řidiči a zasluhují naši úctu.Jejich ostřejší chování si vynutila doba.Při svém pobytu v USA jsem pozoroval jakou vážnost a úctu k nim lidé mají.Proto celý článek považuji za poněkud podivný a nevděčný.
0/0
26.9.2001 16:46

Čech a Pražák

Re: Zaslouží si naši ´úctu.
To máte plnou pravdu, ale pouze záchranka Prahy obsluhuje tísňovou linku 155, takže ona jediná jede a porušuje předpisy v zájmu pacientů. A to nejen těch, které právě veze, ale i těch, které teprve poveze. Problém je složitější. Sanita často v Praze jede do vzdálenější nemocnice kvůli pacientovi, ale když se vrací, tak potřebuje být ve své oblasti, kterou zabezpečuje opět co nejdříve, aby mohla rychle zasáhnout. Když se bude toulat hustou a již kritickou dopravní zácpou, která je v Praze celý den, tak by dorazila tak za 2 hod a to je pozdě. Proto ti hoši jedou po kolejích nebo předjíždí kolonu, ale nejedou na červenou nebo v protisměru a nehoukají a neblikají. Prostě si práci jen usnadňují, ale ne kvůli sobě!!! Ostatní přepravci mají důvod jen ziskový. Více přeprav-více peněz...
0/0
26.9.2001 19:08

Radek

Re: Zaslouží si naši ´úctu.
Nezlobte se na mě, ale když vidím jak před hospodou, kde bydlím, parkují na chodníku přímo před vchodem (ostatní na parkovišti asi padesát metrů dál) a vesele obědvají uvnitř, tak k nim tu úctu ztrácím. Nelíbí se mi, jak jezdí. Už jenom proto, že je pak neochotně pouštěná houkající. Pak si saniťáci stěžují, že je nikdo nechce pouštět, ale můžou si za to sami...
0/0
27.9.2001 9:57

Čech a Pražák

Re: Re: Zaslouží si naši ´úctu.
A jak se maj asi najíst? Vždyť jsou non-stop v práci. Kdykoliv jim to jídlo může být zrušeno a budou muset ihned někomu spěchat na pomoc! Jestlipak Vám taky vadí ostatní neprofesionální řidiči, kteří si v Praze dělají co chtějí. Na záchranáře, kteří zachraňují lidské zdraví a životy si takhle vyskakovat je svinstvo. Jdi do kelu.
0/0
28.9.2001 20:10

David

Re: Re: Zaslouží si naši ´úctu.
Musíš si uvědomit, že každá posádka má 30 minut na oběd, ale kdykoliv během tohoto času je může dispečink "vypískat pagerem" a je po obědě !! Pokud má být posádka do 120 sekund v autě a že tyto časy se měří, tak nemůže parkovat tam kde je zrovna místo !! Asi budeš jeden z těch typů, co když přijedeme na místo za 7 minut tak lamentuje kde jste tak dlouho.. !!!
0/0
1.10.2001 11:17

Petr BARTOVSKÝ

Falešné sanitky nebo falešný dojmy autora článku?
Nejsem si jist zda si autor článku trochu nepopletl pojmy (doufám, že nikoliv ve snaze vyrobit "trhák"). Jde o to, zda kritizuje soukromé osoby, které maskují své vozy jako sanitní, aby si zjednodušily průjezd nejen městy, a nebo zda kritizuje neexistenci předpisu zakazujícího vybavovat jiné vozy než "Rychlé záchranky" majáky a podobným označením. Minimálně v případě jednoho z vyfotografovaných vozidel mohu z vlastní zkušenosti dosvědčit, že jde opravdu o plně vybavený zdravotnický vůz, který řídí vysoce kvalifikovaný zdravotník. Bohužel toto vozidlo jezdí pro nestatní zdravotnické zařízení. Naopak jsem potkal již několik vozidel, která sice jako sanitka zvenku vypadala, ale tato vnější výbava sloužila opravdu jen k "zjednodušení života" a jejich majitelé se tím ještě chlubí.
0/0
26.9.2001 16:02

Čech a Pražák

Re: Falešné sanitky nebo falešný dojmy autora článku?
Hochu dost jsi vedle. Právě toto auto na fotce patří autoservisu!!!
0/0
26.9.2001 18:54

Petr BARTOVSKÝ

Re: Re: Falešné sanitky nebo falešný dojmy autora článku?
Mel jsem na mysli druhou fotku, tedy zluty Nissan Patrol. Bohužel je jeho řidič momentálně v zahraničí, takže nemůže sám reagovat.
0/0
26.9.2001 19:04

Čech a Pražák

Re: Re: Re: Falešné sanitky nebo falešný dojmy autora článku?
Tak se pochlub, jakou práci ten Patrol v provedení image pražské záchranky vykonává!!! A jaké firmě patří!!! Vždyť ta firma nemá ani registraci na záchranku!!! A celá je pochybná...
0/0
26.9.2001 19:19

Petr BARTOVSKÝ

Re: Re: Re: Re: Falešné sanitky nebo falešný dojmy autora článku?
Nevím odkud čerpáš své informace a z čeho jsi zjistil, že firma pro níž toto vozidlo jezdí nemá registraci záchranky. Nepleteš si podobně vypadající (bílá) auta? Pokud je to na základě jistého polepu na blatníku auta, pak je to spíše na soukromou emailovou diskusi.
0/0
26.9.2001 19:30

Fronek Petr

Re: Re: Re: Re: Falešné sanitky nebo falešný dojmy autora článku?
Příteli, vyfocený NISSAN PATROLjezdí pro VIP medical service a tato firma má smlouvu i se státní záchranou službou
0/0
26.9.2001 21:55

lojza

Re: Re: Re: Re: Re: Falešné sanitky nebo falešný dojmy autora článku?
Nemá! Žijete ve lži. A státní záchranka neexistuje.
0/0
27.9.2001 9:16

Chytrák

Re: Re: Re: Re: Re: Falešné sanitky nebo falešný dojmy autora článku?
Člověče a s jakou státní? Vždyť taková v Praze není. Musí mít smlouvu s územním střediskem a to nemaj. VIP není důvod porušovat předpisy a hrát si na záchranku!!!
0/0
27.9.2001 9:21

Jiří Havelka

Doprava a systém
Tady vedle je anketa. Podle mě stejně stupidní jako je snaha převést problém zvorané pražské dopravy na pár lidí kteří jí chctějí ještě trochu znásilnit. Proč nám více nevadí že v Praze je nesmyslná tramvajová doprava, která ubírá jeden jízní pruh tam kde by řešil situaci? Proč nám nevadí že na hlavních tazích je zelená kouskována do 15s ( a někde jen 7s) intervalů, když je známo že dva za sebou stojící kamióny potřebují na bezpečný průjezde křižovatkou z klidu 16 s. Proč nám nevadí že policie namísto řízení dopravy připravuje hromady pastí aby mohla buzerovat a ještě více stresovat řidiče a proč nám konečně nevadí že v rámci boje s čímkoliv jiným se neřeší pražská infrastruktura a návaznost zelených na pražském území?
0/0
26.9.2001 15:48

J. Vacík

Re: Doprava a systém
Nevíte o čem mluvíte, naopak často tramvaj plná lidí, kteří nezamořují svými plecháči centrum, musí čekat až se kolem přesune dav "jednoválců"... kolik místa zabere tramvaj se 100 lidmi a kolik kolona 80ti automobilů ? o zplodinách ani nemluvě.
0/0
26.9.2001 18:22

Čech a Pražák

Re: Re: Doprava a systém
A napadlo Vás někdy, že trolejbusy jsou lepší a levnější?! Je to jako tramvaj, ale bez těch přihlouplejch kolejí, které stále ničí vozovky a auta, okolní budovy otřesy a hlukem, nemůžou se vyhnout ani o centimetr atd.
0/0
26.9.2001 18:58

J. Vacík

Re: Re: Re: Doprava a systém
Pokud jde o trolejbusy, byl jejich provoz v Praze ukončen s tím, že zpomalují automobilovou dopravu :( Tramvaj sama o sobě nikoho nezdržuje, pokud nevězí v koloně automobilů. Opravdu si nemyslím, že je k jízdám do centra je nutný zrovna automobil. 90% automobilů v centru veze jen řidiče. Mimo centrum zas tramvajové koleje nijak nevadí. Navíc je možné osadit nový svršek s minimální hlučností a navíc zatravněný, to by ho ovšem nesměli někteří chytráci v autech zdecimovat. Po zrušení tramvají by naopak došlo ke katastrofě, neboť by jen vzrostl počet automobilů a zácpy by byly ještě horší. takhle po těch kolejích občas projede i opravdová rychlá záchranná služba.
0/0
26.9.2001 19:18

Čech a Pražák

Re: Re: Re: Re: Doprava a systém
V centru je tramvaj k ničemu. Je tam Metro a lidi by měli chodit pěšky. Jinak trolejbus by udělal stejnou službu za nejméně poloviční cenu (a to jsou ňáké miliardy ročně!). Místo kolejí a stále rozkopaných (kvůli těm kolejím) ulic by byla rovná silnice, kde by mohlo být jednou tolik jízdních pruhů bez stupidních bílých obrubníčků, které by mohly mnohem hbitěji křižovat trolejbusy společně s auty. Ale spíš by mohlo být více zeleně a klidných zón. O hluku tramvajového provozu jsem již psal. Že ničí budovy, kanalizaci a vše kolem svými otřesy a hlukem jsem taky psal. Tramvaj je přežitek.
0/0
26.9.2001 19:25

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: Doprava a systém
Metro slouží k dopravě lidí DO centra. Jen si spočítejte, jak dlouho jedete metrem ze staroměstské na muzeum. Ano, mnohem déle vám trvá než se spustíte do stanice a než se přeplněného metra vůbec dočkáte. Právě tramvaje by měly sloužit přepravě po centru. Zavedení trolejbusů by bylo drahé, muselo by se znovu budovat celé zázemí pro provoz, které v případě tramvají již existuje. Pokud tak radíte pohyb pěšky, mohly by být v centru pouze tramvaje a chodci. Vaše idea hbitých trolejbusů a hbitých automobilů by vyústila pouze v kolony automobilů a v nich vězící trolejbusy. Víc zeleně a klidných zón by se mohlo zřídit právě místo pruhů pro automobily. I tramvajový svršek může být celý travnatý, narozdíl od asfaltu :) Idea řešení dopravy v centru zrušením tramvají již byla v 70 a 80 tých letech uskutečněna, a vidíte, nic se nevyřešilo. Jen se podívejte na Václavské náměstí. Byly tam nesmyslně zrušeny tramvaje, ale proudy automobilů tam vesele smrdí dál. Přežitek je vozit se po centru v automobilu, když tu máme tramvaje a metro.
0/0
26.9.2001 20:01

Tomas

Re: Re: Re: Re: Re: Doprava a systém
Trolejbus má podstatně vyšší provozní náklady než tramvaj, a rozjížděním a zastavováním by značně poškozoval povrch vozovky (stačí se podívat na některé BUS zastávky, které nejsou vydlážděné nebo betonové)
0/0
27.9.2001 14:51

ZEKA

Kdo jezdi nejlepe...?
Jsem ridicem jiz 35 let a tech kilometru mam na svem konte peknou radku a bohuzel i jednu mnou nezavinenou autonehodu. A tak mohu asi take neco vedet o jezdeni. Kdysi byli ridici autobusu,nakladaku skutecne PANI RIDICI /snad az na ridice kteri svazeli do mlekaren mleko/. Dokazali ostatnim na silnici pomahat, kdyz se nejake trdlo nedokazalo na uzke silnici vyhnout tak to okamzite poznali a udelali vetsi misto.Dnes je to bohuzel jine je vetsi provoz rychlejsi vozy a to i ty nakladni, ohleduplnost je tatam, vsude honba za penezi a tak ridic musi kolikrat vyjet i s vozem ktery neodpovida technickemu stavu. Kdysi bylo uzakoneno, ze vozidla sanitni,policejni a pod. meli jednotnou barevnou upravu a zadna vozidla tuto upravu miti nesmela. Co to tak zopakovat a vozidla ktera tento zakon porusi vyradit z provozu. Totez i s vyjimkami. Chce to ale nezistne kontrolovat a postihovat.
0/0
26.9.2001 15:20

Trace

Kdo jezdi nejlepe...?
Kdyz uz tu mluvime o tom kdo jezdi nejhure, vypozorovali jste kdo naopak jezdi nejslusneji? Dle meho pozorovani jsou to ridici bezpecnostnich agentur prevazejici penize a cenosti tzn. obrnene dodavky. Predpokladam, ze takovi ridici to maji v popisu prace a jsou peclive vybirani, museji projit narocnymi psychotesty. Zrejme museji v maximalni mozne mire predchazet konfliktum aby nebyli napadani pripadne nuceni vystoupit z vozu na jinych mistech nez smi. A k takovym se i ja chovam velice slusne.. opak jsou samozrejme sanitaci (o soukromych tu uz padlo slov dost a dost), potom ridici MHD. V MHD jsou nejvetsi prasata trmvajaci (u nas v Brne salinari). Kdysi jsem pracoval chvili v Dopravnim podniku a vm, jak si na nastence delali carky za naborene auta (spousta cizincu a mimomestskych je samozrejme mimo a ze nejaka tramvaj odbocuje v pravo je ani moc nezajima, a toho prave tramvajaci vyuzivaji).. tak jsem se rozkecal, co..?
0/0
26.9.2001 14:38

BBV

Re: Kdo jezdi nejlepe...?
Zásadně nesouhlasím, že bezpečností agentury jezdí nejlépe. Nedávno jsem zažila situaci, kdy jeden takový " skvělý" řidič si krátil cestu tak, že odbočil na chodník v místě přechodu pro chodce, pak jel asi 100 m po chodníku, než se znova vrátil na silnici. Důvod tohoto počínání byl více než zřejmý - ušetření si cca. 500 m, které by jinak najel, aby se v těchto místech dostal tam, kam chtěl. Bylo to v Praze na Pankráci, auto mířilo do aerálu Motokovu. Takže řidič byl šíleně ohleduplný vůči sobě, možná vůči ostatním řidičům a těch pár nechápavě zírajících chodců (na jinak poměrně frekventovaném přechodu i chodníku) ať si zřejmě trhne nohou.
0/0
26.9.2001 17:20

Trace

Re: Re: Kdo jezdi nejlepe...?
Mel jsem na mysli vozy ktere prevazi penize a jine cenosti. Rozhodne ne curacky ve Favoritech se zapnutym zlutym majakem co si mysli, ze si muzou delat cokoliv...
0/0
27.9.2001 10:23

BBV

Re: Re: Re: Kdo jezdi nejlepe...?
Tak tihle převáželi peníze, byla to taková ta dodávka téměř bez okýnek, ze které lezou opancéřovaní ostří hoši:-(
0/0
27.9.2001 17:04

petr

praha a ridici
byl jsem v lete v Praze a je to tam katastrofa.pres Letnou jsem jel hodinu a to je usek cca kilometr.kdyby si páni policiste stoupli na Spartu a solili pokuty pri odbocovani vlevo,ackoli ridic jede rovne,tak by ten statni rozpocet nemusel byt tak vytunelovany.
0/0
26.9.2001 13:36

Jarda

Re: praha a ridici
Oni tam, Petře, stávají velmi často.
0/0
26.9.2001 18:12

Martin

Re: praha a ridici
Pres Letnou hodinu? Podle me vlastni zkusenosti to trva maximalne 15 min. Merim to casto. Nicmene souhlasim, ze je to usek velmi neprijemny...
0/0
26.9.2001 19:09

Novák

Každý má co zaslouží
Co chcete od vlády podvodníků a zlodějů? Vždyť kdyby něco udělala v jednom případě, tak by to chtěli i na nich a to přece od nich nemůžeme čekat. Tak znovui hurá do voleb.
0/0
26.9.2001 13:14

MirO

Žádné modré majáky
Jsem pro to, aby modrých majáků směly využívat jen tři typy vozů: hasiči s vozy určenými k hašení, policisté se zelenobílými vozy (žádná BMW, či Volva se samolepkou "Policie") a sanitky rychlé záchranné služby, které by musely být specifické a jednoznačně identifikovatelné (podle mě minimálně v Praze jsou). Nevidím žádný přínos v tom, že politici a jejich známí, vojenští policisté, kdejací funkcionáří a pracovníci z řad obecních a státních zaměstnanců křižují města s modrým světlem na střeše, aniž by měli pádný důvod pospíchat. Pádný důvod mají tři typy vozidel uvedené výše; nikoliv nějací páprdové reprezentující zájmy pár lidí (v kontextu velikosti ČR a dalších zemí) nevýznamného národa na východě Evropy. Majáky pro funkcionáře patří do Beloruska, nikoliv do "civilisace".
0/0
26.9.2001 12:32

Radek

Re: Žádné modré majáky
Spíše si myslím, že by se měly zastavovat nehoukající cokoliv, porušující předpisy. U nás je vyhrazený pruh pro autobusy. Skoro vždy tam stojí policista uprostřed pruhu a prostě kdo ho chce přejet mimo autobusu, má smůlu. Tak to má být. Nicméně, veškerým sanitkám apod. se samosebou uhýbá... Je to těžké. Známého nabourala sanitka (nehoukající) a po přijezdu milých příslušníků byla první slova saniťáka "Čau Karle", takže je pak těžké dokazovat nevinu, že..
0/0
26.9.2001 15:16

Jouda

Olomouc to samy
V Olomouci se vetsinou houka, kdyz se specha na obed a nebo na nakupy. :-(
0/0
26.9.2001 12:19

Martin Friebel

řidiči sanitek-bezohlední řidiči
Jezdím v Praze víceméně po celý den a muhu říci,že řidiči sanitek jsou strašně bezohlední.I když nemají zapnutý maják tak jezdí jako by ho měli zapnutý,klidně Vás vytlačí ze silnice a pak vidíte ja zaparkují na chodníku a jdou na svačninu.Takže když vidím sanitku dávám si velký pozor a když nemá zapnutý maják,nebo to není rychlá záchranná služba i se zapnutým majákem nepustím je.Bezohledně jezdí prokazatelně řidiči rychlé záhranné služby(když vysoupí mají uniformu).Nechápu jak takovéto psychopaty vůbec jejich nadřízení pustí za volant.Někteří by vůbec neměli mít řidičák.Jestli to bude takto pokračovat bůh s námi. Martin Friebel
0/0
26.9.2001 11:45

pavel kolinsky, praha

Re: řidiči sanitek-bezohlední řidiči
obecne se da souhlasit, ale rozhodne se nechci nikdy povazovat za toho, kdo by mel narok posoudit, jestli sanitu ridi prase nebo jestli opravdu potrebuje projet s nemocnym nebo treba k havarii, kterou udelalo prase jine (pravdepodobne mnohem horsi). zase tolik jich nejezdi...
0/0
26.9.2001 12:08

matej kotrba

Re: řidiči sanitek-bezohlední řidiči
Ja jen doufam, ze vzdycky opravdu poznas koho mas pustit a koho ne. Sanitek jezdi po Praze mnohem mene nez bezohlednych ridicu, kteri se vubec neumeji chovat a maji s rizenim (zvlast v situacich, ktere svym prasecim stylem vyvolavaji) urcite mnohem mene zkusenosti nez ridici sanitek.
0/0
26.9.2001 12:38

Radek

Re: Re: řidiči sanitek-bezohlední řidiči
To si zdaleka nemyslím. Ráno cestou do práce předjíždely neexistujícími pruhy atd. jen a pouze sanitky, a taky městská policie (nehoukající). Jsou nejbezohlednější zcela jednoznačně.
0/0
26.9.2001 15:10

Trace

Jen v Praze...?
Stejna situace je i v Brně a věřím tomu, že i v jiných větších městech. "Soukromí sanitáci" patří mezi jedny z nejdrzejších řidičů vůbec. Běžně na křižovatkách používají tzv. zřetí neexistující pruh, předjíží přes plnou atd. atd..
0/0
26.9.2001 11:35

EVZEN HOLUB

Re: Jen v Praze...?
... a klidně si stoupnou i před vjezd, ale ono to je jedno k druhému. Tito bezohlední ostří hoši (i nesaniťáci) naprosto BEZ POSTIHU parkuji i na místech vyhrazených pro invalidy ....
0/0
26.9.2001 12:40

56xjf

našponovaná doprava
Našponovaná doprav? Kam až IDNES s pravopisem a kulturou jazyka dojde?
0/0
26.9.2001 11:26

Drago

Re: našponovaná doprava
Každý Čech pochopí výraz "našponovaná doprava", a k čemu asi tak jinému slouží jazyk než k dorozumívání a předávání informací...:-)
0/0
26.9.2001 12:24

Drago

Re: našponovaná doprava
Každý Čech pochopí výraz "našponovaná doprava", a k čemu asi tak jinému slouží jazyk než k dorozumívání a předávání informací...:-)
0/0
26.9.2001 12:24

svetobeznik

Re: našponovaná doprava
Jak videt , bolsevici se s jazykovym koutkem moc neprosadili. Priznam, ze do novin pouzit slovo "nasponovana doprava" je dost zretelny dukaz neznalozti sve reci. Ale vecne je to spravne . "Spannen" pnout, napinat , z jazyka nemeckeho , Cechum tak nelibezneho. Po 40 letech v cizine asi umim lepe cesky nez "machri" z "fochu". :)))
0/0
26.9.2001 12:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.