Diskuze

Evropané chtějí válku s teroristy

Obyvatelé hlavních zemí Evropské unie stojí za Spojenými státy daleko otevřeněji než jejich diplomatické vlády. Soudí, že pokud USA půjdou do vojenské akce proti teroristům, měly by se na tom podílet i jejich vlastní státy. Podle průzkumu provedeného pro BBC, El Mundo, Libération, Washington Post a televizní stanici ABC podporuje účast na vojenské akci jasná většina lidí nejen v Británii, ale i ve Francii, Itálii, Španělsku a Německu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jiří

20. 9. 2001 13:01
Svatá válka????
Je nezbytné si uvědomit, že svět je stále těsnější a menší. Nastává boj o životní prostor. Exodus národů už začal. A na této bázi je založen terorismus muslimských států - je třeba získat nové prostory. Za každou cenu. A proto pořád ta svatá válka. Ale... Japonsko za 2 sv. války rychle pochopilo "Vo co de". A je potřeba konečně znovu použít jaderné pumy(pum) aby každý muslim pochopil, že válka třeba svatá má jen jeden výsledek a ten je dán celkovou ekonomikou států. A já si myslím, že teď zatím stačí jen jedna ukázka, časem by to mohlo být horší! A neroňte krokodýlí slzy nad nevinými. V Drážďanech za 2 sv. války bylo taky hodně dětí atd. a přesto .... Protože kdo podporuje teroristy, nebo drží hubu a krok je sám taky terorista. A pro vlastní zbabělost před komunistickým režimem si teď hrdině nelžete jací jste slušní lidé. Proto pokud kterákoli muslimská země vyhlásí svatou válku tam já osobně si přeji jim jí s chutí osolit několika atomovkama. A rád se toho osobně zúčastním, v Pakistánu jsem pár let pracoval, tak je dobře znám. Pracovat navíc v neděli třeba i za dvojnásobný plat? To ani náhodou ale že ty máš rádio to je jen proto, že jsi bílej a to je nespravedlivé. To že jseš v práci od 6:00 do 20:00 to mě přece nezajímá! Takže co nato Vy pacifisti?
0 0
možnosti

Ondrej Janovsky

20. 9. 2001 13:13
Re: Svatá válka????
:) Hezke, odvazne a co ty sam? Sel by si bojovat? Nebo mas naopak hubu plnou kecu a nenavisti, az se ti zatemnil mozek. Jedno je trestat viniky a druhe zabit plosne mlcici vetsinu, ktera se provinila pouze tim, ze se ji nepodarilo utect ze zeme, ze se snazi prezit navzdory silenemu rezimu. Nebo si opravdu myslis, ze vsichni spolupracuji s teroristy?
0 0
možnosti

Jiří

20. 9. 2001 12:44
Svatá válka????
0 0
možnosti

luckyjoki

20. 9. 2001 11:54
Kdo má zájem na válce?
Stala se hrozná věc, někdo si dovolil narušit přislušniky nejudatnějsiho národa na planetě ze spokojenosti nad svou vlastni dokonalostí, co stim? Donutíme zbytek světa ke križovému tažení proti narušitelům! Ostatně naš technický výzkum potřebuje nějaké praktické ověření svého snažení o pokrok a zdokonalení civilizace, ono se nám to vlasně náramě hodí, od války v Zálivu už nějáký ten rok uplynul... To je to, co mě v poslední době napadá při pohledu na americké válečné přípravy. Snad to panům v Pentagonu nějáký diplomatický žvanil nezkazí. Pokud půjde jen o Afghánistán tak doufám, že Američané nebudou tak naivní a poučí se ze zkušeností Rusů, ale pokud k válce skutečně dojde, tak něvěřím, že v Pákistánu vydrží vládá, co podporuruje Američany a nezdá se mi nereálné, že v reakcích ostatního islámského světa nakonec převáží patos víry nad politickymi a ekonomickými zájmy. Každopádně se Bush pouští do riskatního podniku, který buď republikánům zajistí nehynoucí slávu a vítězství v dalších volbách nebo vrátí k moci politicky uvážlivější demokraty.
0 0
možnosti

Karel

20. 9. 2001 11:50
ANKETY
Nejvetsi terorismus jsou vase nazory.
0 0
možnosti

Soňa

20. 9. 2001 11:08
Proč hned válku?
Souhlasím s Oldou. Ten útok na New York měl nějakou příčinu: a nevěřím, že se jedná o boj muslimů proti křesťanům... Chce-li někdo trestat viníky, je to pochopitelné. Jde jen o způsob, jakým se to má provést. Začít válku proti jedné islámské zemi může skutečně mít za následek, že muslimové v jiných zemích konečně budou mít důvod ke "svaté válce", po které asi ne všichni z nich, ale mnozí jistě už dlouho touží... Takže my nechceme jen potrestat pachatele nedávných útoků a zabránit dalším podobným útokům - my radši rozpoutáme velký, možná celosvětový válečný konflikt? To je absurdní. Souhlasím s postojem v evropských zemích: vojenský zásah výhradně proti vojenským cílům - a pouze tehdy, nepodaří-li se pachatele usvědčit a zadržet jiným způsobem. Souhlasím s názorem, že většina těch bojovných si vůbec neumí představit, co taková válka je a může znamenat. Zřejmě každý z nich věří, že právě jemu se nic nestane a bude se pouze hrdě hlásit k tomu, že on je jeden z příslušníků zemí, které slavně zvítězily. Jsem si jistá, že žádný z nich při svém volání po tvrdé odvetě nemyslí na to, že by v ní mohl taky sám "zařvat". Argumenty "tys asi nikoho ve WTC neměl" jsou legrační: kolik Čechů tam OPRAVDU někoho mělo...? Soucit s oběťmi je na místě: ale co soucit s možnými budoucími oběťmi zbytečné války - ten už ne? A mimochodem - zazněla tu i jiná zajímavá myšlenka, kterou si dovolím parafrázovat: co by dělal svět, kdyby stejný útok, stejnými prostředky a se stejným počtem nevinných civilních obětí byl proveden v jiném, srovnatelně lidnatém místě? Co kdyby napaden nebyl zrovna americký cíl, ale třeba Sydney, Mexico City, Tokio, Peking, Kalkata, Káhira...taky by se rázem celý svět sjednocoval proti teroristům, taky by všichni plakali a bědovali, taky by lidi nosili svíčky k ambasádě a hořeli spravedlivým rozhořčením...?
0 0
možnosti

Akademik

20. 9. 2001 12:23
Re: Proč hned válku?
Myslim, ze zadny normalni clovek netouzi po valce. Ale historie ukazala, ze je lepsi udusit kazdy totalitni a agresivni rezim hned v zarodku. Kdyby se v roce 1939 vsechny staty spojily a nepolitikarili jako Francie, netrvala by 2. svetova valka tak dlouho a neprinesla by tolik civilnich obeti. Kdyby intervence v Rusku v roce 1918 prinesla uspech, usetrili bychom si miliony obeti komunismu a studenou valku. Kdyby NATO bobardovalo Srbsko hned pri napadeni Slovinska, nemuselo dojit k udalostem v Chorvatsku, Bosne, Kosovu a snad i v Makedonii. Takhle bych mohl pokracovat, ale pacifisti se stejne nikdy z historie nepouci.
0 0
možnosti

Olda

20. 9. 2001 10:33
Bagrem vosu nezabiješ
Aktuální situace je velmi složitá a obávám se, jestli teroristé případným útokem na Afganistán nedosáhnou toho, čeho dosáhnout chtěli - totiž spojení islámské části světa. Nevím nic o počtech aktuálně propojených teroristů, ale připadá mi, že aktivizace laviny, která s sebou může smést i víc než je obecně očekáváno kvůli snad ne až tak početné skupině lidí není adekvátní. Momentáleně mic chybí skutečně jasný důkaz a především jednoznačný motiv předmětného útoku na N.Y. - proč se o něm nemluví ? Zároveň mě děsí bojová nálada občasnů zúčastněných zemí - možná by anketní otázka neměla znít, zda jste pro bojovou akci, ale byl (a) byste ochotna (ten) poslat do bojů svého syna (bratra, kamaráda atd.). Obávám se, že velkým problémem převládající generace je to, že už netuší co to válka vlastně je.
0 0
možnosti

Magi61

20. 9. 2001 14:46
Re: Bagrem vosu nezabiješ
Vážený pane, možná že byste si měl položit anketní otázku ("Jak by se mě osobně dotkla tragédie v USA, kdyby její obětí byl můj syn (bratr, kamarád atd.?") sám sobě, když jste schopen vyslovit názor, že se jednalo o " ...snad ne až tak početnou skupinu lidí..., které se tato neskutečně barbarská událost dotkla. Co Vy na to?! Asi jste "mírně nad věcí", co?
0 0
možnosti

Hieron

20. 9. 2001 10:19
Co je to valka prti terorizmu?
Tak nam Evropa spolecne s USA (z)broji proti terorizmu. Co je to boj proti terorizmu? Trerorizmus je zlocin tudiz by proti nemu mely bojovat organy cinne v trestnim rizeni a ne vojsko. Trochu mi to pripomina "Zabili ste mi strejcka, tak tady mate prez drzku." Navic prestoze terorizmus je na svete uz hezkych par patku, sotva nekdo znesveti Velesvatyni, jde se do svate Krizove Vypravy. Nevyrozuje se jen bin Ladinovi ale teroristum obecne. Aby bylo jasno muj nazor na teroristy neni nikterak lichotivy a jejich metody neschvaluju. Ale vyhlasit valku spolecenskemu jevu je podle mne ponekud divne. Abychom se nedostali k tomu ze v ramci boje proti terorizmu budeme zavirat ci jinak persekuovat lidi jen kvuli tomu ze projevili nesouhlas s necim americkym. Nebo co takhle zakazat nebo omezit internet aby se teroristi nemohli domlouvat nezistatne? Anebo mobilni telefony. Jeste lepe bychom mohli udelat neco, aby lidi vubec NENAPADLO s terorizmem zacinat. Totalni kontrola mysli, to je ono! Nelibi se mi to.
0 0
možnosti

mkadlec

21. 9. 2001 8:59
Re: Co je to valka prti terorizmu?
Reaguju na svuj prispevek ze vcerejska, protoze tohle mi pripada dulezite! Prevzato z underground.cz: dva dny po nejhorším teroristickém útoku na ameriku v dosavadních dějinách senát schvaluje "Combating Terrorism Act of 2001", který zvětšuje pravomoci policie ohledně možností odposlechu a povoluje šmírování při více situacích. dalo se to čekat - důkladná antiteroristická mediální masáž se velice hodí do krámu vlivným lidem prosazující šmírování vždy a všude. již po dvou dnech velí do útoku, neboť právě v této době jsou nejvýhodnější podmínky pro hladký průběh jakýchkoliv svobody omezujících zákonů pod záminkou ochrany před terorismem a zajištění bezpečnosti civilního obyvatelstva. praktický dopad je takový, že státní zástupce může nařídít instalaci carnivore (software od FBI monitorující emailovou komunikaci) libovolnému subjektu poskytujícímu internetové připojení (prostě kamkoliv). dalšími kroky budou snahy o omezení využití kryptografických technologií civilním obyvatelstvem (povolení jen těch technologií, v kterých jsou státní/policejní backdoory) a jiná související omezení. vzhledem k hysterické situaci a mediální masáži je více než zřejmé, že nové zákony omezující osobní svobodu (již základní listina lidských práv zmiňuje, že každý má právo na soukromí) budou mít v americe (a doufejme, že zatím jen tam) zelenou ...
0 0
možnosti

Hieron

20. 9. 2001 10:03
Co je to valka prti terorizmu?
Tak nam Evropa spolecne s USA (z)broji proti terorizmu. Co je to boj proti terorizmu? Trerorizmus je zlocin tudiz by proti nemu mely bojovat organy cinne v trestnim rizeni a ne vojsko. Trochu mi to pripomina "Zabili ste mi strejcka, tak tady mate prez drzku." Navic prestoze terorizmus je na svete uz hezkych par patku, sotva nekdo znesveti Velesvatyni, jde se do svate Krizove Vypravy. Nevyrozuje se jen bin Ladinovi ale teroristum obecne. Aby bylo jasno muj nazor na teroristy neni nikterak lichotivy a jejich metody neschvaluju. Ale vyhlasit valku spolecenskemu jevu je podle mne ponekud divne. Abychom se nedostali k tomu ze v ramci boje proti terorizmu budeme zavirat ci jinak persekuovat lidi jen kvuli tomu ze projevili nesouhlas s necim americkym. Nebo co takhle zakazat nebo omezit internet aby se teroristi nemohli domlouvat nezistatne? Anebo mobilni telefony. Jeste lepe bychom mohli udelat neco, aby lidi vubec NENAPADLO s terorizmem zacinat. Totalni kontrola mysli, to je ono! Nelibi se mi to.
0 0
možnosti

Honza

20. 9. 2001 9:35
Já jsem pro
Já osobně si myslím že by se měly napanout všechny vojenské cíle a mimoto i po předchozích varovánich i nějaké jejich mešity nebo co to tam maj... a to hlavně z toho duvodu, že za vším tím stojí to jejich náboženství....pokud se nepokusíme přesvědčit je o tom že jejich náboženství je chybné, bude se to stále opakovat... nějaku dobu bude klid a po chvilce se najde zase někdo a bude to pokračovat... a změnit jejich víru diplomaticky nepujde.. jak už zkušenosti ukázaly. Když si myslí že oni jsou nejlepší a ti spravní, kterým má patřit svět, proč jim tam stale posilame humanitarni pomoc... proto aby jsme podpořili ty jejich fanatiky... aby měli ještě více zdravých lidí do boje... já jednoznačně sojim za vojenským útokem proti valečnym oběktům... po předchozím varování na oběkty te jejic zatracené víry a za stahnutím veškere humanitarni pomoci.
0 0
možnosti

Ufik

20. 9. 2001 9:57
Re: Já jsem pro
No pokud se budou bourat mesity, tak mam dojem, ze by se meli zbourat i vsechny krestanske svatostanky. Jen si vemte kolik ulpelo na znameni krize krve.
0 0
možnosti

Nikdo

20. 9. 2001 9:30
Kuk
Nevšimejte si toho, co tam píše ta dotyčná Josefina!!
0 0
možnosti