Diskuze

Mudžáhidi lezli z děr jako švábi

Z osmi kluků, co se mnou v Issukulu rukovali, jsem se z Afghánistánu vrátil jen já a ještě jeden, který tam přišel o oči. Že s námi počítají do Afghánistánu, jsme se dozvěděli až u odvodu. Do té doby to pro mě byla romantická země, o jejíž existenci jsem věděl díky tomu, že u nás ve vesnici žil o čtyři roky starší kluk - Kamil Bek, co tam sloužil. Jenže o Afghánistánu nikdy nic nevyprávěl. Teprve když jsem se vrátil, porozuměl jsem proč.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hanačka

19. 9. 2001 12:01
konečně
Tak konečně jsem mohla číst svědectví z úst člověka, který tam byl a viděl. Měli by si to přečíst všichni ti, kdo vidí Afgánistán jako naprosto normální krajinu, kde válčit musí být velká radost. A taky se zamyslit nad odlišným chápáním hodnot Evropany a nimi. Podle mě nemůžou USA zvítězit hrubou silou. Ale souhlasím, že rozbombardovat území dá daleko míň práce a přemýšlení, než diplomatické vyjednávání. Ostatně, lid chce vidět krev!! Vždyť už jim to slíbil....Je mi smutno při představě konfrontace uvědomělého hrdinného vlastenectví kluků v Americe s neznámou krajinou v Afgánistánu. Jsou skutečně připraveni?
0 0
možnosti

hanačka

19. 9. 2001 11:55
konečně
Tak konečně jsem mohla číst svědectví z úst člověka, který tam byl a viděl. Měli by si to přečíst všichni ti, kdo vidí Afgánistán jako naprosto normální krajinu, kde válčit musí být velká radost. A taky se zamyslit nad odlišným chápáním hodnot Evropany a nimi. Podle mě nemůžou USA zvítězit hrubou silou. Ale souhlasím, že rozbombardovat území dá daleko míň práce a přemýšlení, než diplomatické vyjednávání. Ostatně, lid chce vidět krev!! Vždyť už jim to slíbil....Je mi smutno při představě konfrontace uvědomělého hrdinného vlastenectví kluků v Americe s neznámou krajinou v Afgánistánu. Jsou skutečně připraveni?
0 0
možnosti

Robos

15. 10. 2001 20:57
Re: konečně
Těžko vyjednávat s někým, kdo nemá zájem vyjednávat. O vyjednávacích schopnostech Talibanu jsme se mohli přesvědčit v momentě, kdy vyhazovali do luftu sochy Buddhů. Tehdy s nimi *pouze vyjednával* sakum prdum celý svět a šlo prakticky o prd.
0 0
možnosti

Olin

19. 9. 2001 11:14
a
To samé se dělo ve středověké Evropě, akle dělali to křesťané. Posun v Evropě nastal jen a pouze díky vzdělání.
0 0
možnosti

TopGum

19. 9. 2001 10:32
budoucnost...
zajimalo by me jak si s touhle situaci poradi americti rambove, kdyz se tam tak radostne chystaji. Ze by dalsi Vietnam?
0 0
možnosti

56xjf

19. 9. 2001 12:12
Re: budoucnost...
Možná to nevíte, ale John Rambo v Afghanistánu byl. Ve třetím dílu tam přijel osvobodit svého velitele z Vietnamu.
0 0
možnosti

Andrea

19. 9. 2001 9:56
Mudžáhidi lezli z děr jako švábi
Strašné, jsou to zvířata a měli by být vyvražděni nebo odvezeni do separace, ať si žijou šťastně sami mezi sebou..ale myslím, že jejich jediné štěstí je vraždit a mučit lidi, že už nejsou schopni žít pro obvyklé radosti života... A pokud by se "Juras" necítil jako ubohý srab, pokud by někomu řezal údy, tak by měl jít do separace také.
0 0
možnosti

Petr Voralek

19. 9. 2001 10:55
Re: Mudľáhidi lezli z děr jako ąvábi
JAKA ZVIRATA? Vzdyt, hasismarja, brani SVOJI ZEMI! To, ze nam, soucasnym cechackum, neco takoveho nic nerika, jeste neznamena, ze je na tom neco spatneho. Prave naopak. A tomu, ze nechteji bez dukazu viny vydat Ladinka se vubec nedivim, sam bych se musel propadnout hanbou, kdybych mel zradit sveho hosta. At je veden spravedlivy soud, at jsou poskytnuty nesporne dukazy o jeho vine. Byl ObL vubec za nejaky teroristicky cin odsouzen? Jaka byla role US zpravodajskych sluzeb v utocich pred osmi dny? Tech lidi, kteri zahynuli v troskach letadel a WTC&Pentagonu je mi lito. Tak lito, jako je mi lito kazdeho cloveka, ktereho jsem neznal, ktery zemrel nasilnou smrti at jiz pri kamikadze fanatiku v USA, nebo pri humanitarnim krestanskem mirotvornem bombardovani Jugoslavie, Iraku, pri hruznych zlocinech ve Rwande, na Sri Lance, v Tibetu, kdekoli, kdykoli (tedy [a o to vice] i pri pripadnem prepadeni Afghanistanu zastupci te jedine spravne civilizace, tedy toho jedineho spravneho zpusobu zivota) na svete. (Tuto dousku pripojuji, aby mi zase nejaky takyfanatik nepsal trapne postrehy o me osobe (me stranicke prislusnosti, vyvojovem stadiu, dusevnim stavu atd) mailem.)
0 0
možnosti

Juras

19. 9. 2001 8:29
Správně
... jedině tak se na ty ruský kurvy musí! Proč jsme se my takhle nebránili v 68? Protože jsme ubohý srabi a svoji zbabělost schováváme za různé ideály...
0 0
možnosti

hruucoon

19. 9. 2001 9:59
Re: Správně
...aha, takže jsme měli vykopat zákopy pod celou zemí, nasadit si turbany, nechat si narůst vousy a během vyhlazovací války, kterou proti nám vedli jenom rusové (sic!) stahovat z kůže zajatce a narážet je v odlehlých pustinách středočeské pahorkatiny na kůly... ...rok 1968 byl tragédie pro českou zemi, (zekména pro "reformní komunisty") to je bezpochyby... ale srovnávat ho s válkou v Afghanistánu může jenom trouba, kterej se nejspíš při pohledu na krev z rozřízlého palce poblije... je mi tě líto, Jurasi...
0 0
možnosti

19. 9. 2001 7:55
pro Pavla
historii ovládáš dobře. Ale je Ti známo , kdo pomáhal Talibánu proti rusům v 70. letech?Kdo do Afganisánu laádoval peníze, zbraně? A víš komu taky? No "našemu "bin Ládinovi. A kdo že je v tom podporoval - USA, který jim teď vyhlašujou válku. Jak směšný, stejně jako humanitární pomoc Americe.
0 0
možnosti

xx

19. 9. 2001 9:23
Re: ja
Humanitarni pomoc americe neni smesna, zadna neni smesna. Taliban vznikl v devadesatych letech. Usa podporovali odpurce Talibanu Masuda ne Ladina. Avganistan byl ve valkach uz od staroveku, chteli jej dobyt i Britove pred Sovetama.
0 0
možnosti

Pavel

19. 9. 2001 5:17
Chudaci Rusove!?!?
Ano muselo to byt strasne! Radovych ruskych vojaku, kteri v Afghanistanu slouzili je mi opravdu lito. Presto bych rad upozornil na par historickych skutecnosti. Byli to prave Rusove, kteri do Afghanistanu vpadli po te co zosnovali vojensky puc. Puciste je take do A. "pozvali". V dobe pred invazi je Afghanistan nijak neohrozoval, zadne teroristicke akce nebyly z jeho uzemi vedeny. Byla to chuda, mirumilovna avsak v pripade ohrozeni i bojovna zeme. Za 10 let valky padlo cca 20 000 ruskych vojaku. Ztraty na zivotech Afghancu se odhaduji na 1 az 2 miliony, vetsina z nich byli civiliste. Tretina obyvatelstva uprchla. Po deseti letech vyhlazovaci valky se Rusove stahli, zanechali za sebou totalne znicenou zemi, zemi zoufalcu jimz zbyly jen jejich zbrane a jejich nenavist. Z tohoto podhoubi vyrostl Taliban, rezim s nimz vetsina Afghancu nesouhlasi, ale nema silu se ho zbavit. At nam tedy Rusove neradi co mame delat. Jen to jen dalsi projev jejich arogance a absolutniho nedostatku pokory a litosti nad zlociny, ktere za posledni stoleti napachali, jak v cizine, tak ve vlastni zemi.
0 0
možnosti

Zdenda

19. 9. 2001 6:43
Re: Chudaci Rusove!?!?
Jak bajkin rekl, tak se take stalo. A ze dne na den se z mirumilovnych zemedelcu stala vrazdici zakerna monstra, pred jejichz ciny bledne i sam pekelnik.
0 0
možnosti

EVZEN HOLUB

19. 9. 2001 2:20
KYRGYZ JE HRDINA!
Diky za clanek, ktery me urcite nadchl a posilil v boji proti teroristum vseho druhu. KYRGYZI HODNE STESTI DO DALSIHO ZIVOTA A MNOHO RADOSTNYCH DNU TI PREJE, ROM Z TORONTA.
0 0
možnosti

Matous

19. 9. 2001 1:39
Re-Rebeca
Nechci znit nejak kontroverzne, ale myslim ze to lidstvo nikam nedopracovalo a prave v tom je ten nejvetsi problem. Takove problemy, ktere resi dnesni Afghanistan resi lide od nepameti. At jiz vice ci mene krutym zpusobem. Dnes jsme k tomu v nasicivilizaci pridali technicke vymozenosti, zbrane a silu medii, ktera vse do detailu priblizi vsem i na druhem konci sveta. Takze jsme se tim padem jakoby obklopili nasilim, ktere na nas kouka z kdejake obrazovky. Temi slovy nic nehodnotim pouze reaguji na to celkove zdeseni a na stale opakujici se udivena slova "kam to ten svet dopracoval". Nikam! A na otazku jak resit bezvychodnou situaci radoveho obyvatele Afghanistanu bych reagoval obdobne. Rozhodne ne utekem. Kam by ten chudak utekl? Do Pakistanu nebo snad do Iranu nebo na sever? Na to bych zas tak nesazel. Jedine vychodisko je zbavit se Talibanskeho rezimu. Tim zpusobem ktery vzdy prosazoval a bojoval za nej Sah Masud a jeho vojaci. Je me opravdu lito ze Afghanistan a nakonec i cely svet prisel o tak legendarniho a schopneho bojovnika. Matous Medilek, Náchod
0 0
možnosti

Rebeca

20. 9. 2001 0:45
Re: Re-Rebeca
Souhlasim s tim, ze lidstvo to nedopracovalo nikam, pokud se stale nekde zabiji. S cim nesouhlasim je vase vidina ne uteci, ale vase slova "zbavit se Talibanskeho rezimu" bojovat jako San Masud. Opravdu si myslite, ze obycejni prosti lide maji chut bojovat? Podle RIA Novosti (17.9. 08:32online) Taliban se snazi zamezit odlivu obyvatel do Pakistanu, kazdy muslim musi byt pripraven zemrit pro islam... Dalsi argument pro utek (18.9. 11:30 online) podle afganskeho spisovatele Tamiho Ansaryho, ktery zije 35 let v USA, Afganci se nebouri, protoze jsou hladovi, vycerpani a nemocni....
0 0
možnosti