Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dráze se stávkovat nebude

Železničáři vedení odborovým předákem Jaroslavem Duškem stávkovat v říjnu nebudou. Ujistil o tom místopředseda vlády a šéf tripartity Vladimír Špidla. Jeho prohlášení potvrdil i Dušek. Odbory hrozily stávkou v případě, že dráhy nevyplatí do 15. října některým zaměstnancům mzdy. "Nejvážnější důvod pominul, mohu konstatovat, že výplaty v měsíci říjnu jsou zajištěné," pravil Špidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Spartaforever

4:0
To snad není možný Spartička 4:0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
25.9.2001 22:20

Voves

Vyhodit i s tatou Duskem
Podle toho jak vlaky vypadaji a jezdi na cas zeleznicari stavkujou v jednom kuse. Jen at si stavkujou. jenom doufam ze se konecne najde nekdo kdo jim na to jejich hnusny vidirani neskoci a vycisti ten bordel v podobe zeleznice tak jak dneska vypada. Kdyz vyhodi 10 procent lidi, vubec nic se nestane a budou mit penize na investovani. Proc mame ze svych dani platit vyrvany huby ztratovych zeleznicaru. Sami nejsou schopny udelat nic a jenom rvou ze maj malo. Vzhledem k tomu jak drahy vypadaji maji vice nez si zaslouzi. Kdyz se jiny podnik dostane do ztrat jako ma zeleznice, propusti lidi. Nevim proc to nejde i tady. Kdyby se tata Dusek radsi staral o to jak se pridelujou na zeleznici zakazky, byl by uzitecnejsi...ale to se mu asi moc nechce. Takhle je to jistejsi flek, tam by mohl narazit a nemeli by ho radi.
0/0
25.9.2001 19:04

Brutthans

Jen klid!
Posíláme čističe...
0/0
25.9.2001 17:25

Tomas

Stavka
To je divný, já myslel, že už se stávkuje ...
0/0
25.9.2001 16:46

Kocicak

Kolik se usetri na lidech?
Nevim, jake jsou na draze platy, ale vzhledem k tomu, ze je tam porad zvysuji, rozhodne nebudou podprumerne. Takze jako minimalni castku na osobu pocitejme 12.000,-Kc hruba mzda, plus jeste ta cast zdravotniho a socialniho pojisteni, co plati zamestnavatel. Predpokladejme tedy vydaje na zamestnance 15.000,-Kc mesicne. Dojde-li k propusteni stovky lidi, coz na provozu nebude videt, usetri se 1.500.000,-Kc mesicne, tedy 18.000.000,-Kc rocne. Budme ale trochu drastictejsi a propustme celou jednu petinu lidi - asi 10.000. Mesicni uspora bude cinit 150.000.000,-Kc, rocne tedy 1.800.000.000,-Kc. To uz je castka, se kterou se da na draze pocitat. A nerikejte mi, ze za necele dve miliardy korun se neda, rekneme, zvednout kultura cestovani tim, ze se vagony hodi do pucu.
0/0
19.9.2001 12:00

Jindrich Dvorak

At uz jdou odborari CD do pr....
Dnes rano moje asistentka rekla zajimavou a jednoduchou myslenku.Cestovani vlakem je stale drazsi, kazdy rok se zvedaji ceny jizdneho i prepravneho za zbozi. Stat dava do CD stale vetsi dotace ale odborari stale vice vyhrozuji. pan Dusek ztratil veskerou soudnost a s pocitem sve vlastni sily a nadrazenosti si diktuje stale nove a nove pozadavky a ultimata. Ma zrejme pocit,ze to je ON a ODBORY ,kdo rozhoduji o deni v CD a mnozi politici mu v tom v minulosti svou priposranosti davali zapravdu. osobni zkusenost - drive jsem posilal sve zbozi svym zakaznikum vlakem. prebiral ho jediny zamestnanec na spesninach,ktery jej prevzal, zvazil,vyplnil doklady,prevzal penize a pripravil k odeslani. bez pocitace,pouze s kalkulackou a tuzkou. Dnes tutez cinnost delaji ctyri lide - jeden zbozi prevezme a zvazi, druhy zkontroluje doklady a zanese je do pocitace ,treti prevezme penize do pokladny ,a ctvrty,jako sef smeny, kontroluje cinnost tech tri predchozich . Aby se nahodou nepredreli, tak doklady si dnes musite predem vyplnit sami a pokud v nich mate chybu, tak si je musite vyplnit opakovane . jedine reseni problemu CD je RADIKALNI REZ = SNIZENI POCTU ZAMESTNANCU NEJMENE O 30-40% !!!! Prave prezamestnanost a prilis silna pozice odboru,ktere jsou nezavisle a velmi bohate,jsou korenem problemu na zeleznici. Az budou zamestnanci platit sve odborarske prispevky skutecne dobrovolne a ne dobrovolnepovinne,pak vyschne zdroj moci jejich odboru a tim i silna huba pana Duska.Az zamestnanci budou vedet a pochopi, ze si vydelaji vice penez, ale pouze za vice prace a predevsim za efektivitu teto prace, ktere dosahnou pouze radikalnim snizenim poctu zbytecnych zamestnancu, pak oslabne i moc odboru a situace v CD se urcite pohne k lepsimu. Po transformaci je pak nejlepsim resenim dusledna privatizace, treba i prodej zeleznic zahranicnimu zajemci, ktery si s prezamestnanosti i s panem duskem a jeho odbory urcite poradi lepe a durazneji,nez nasi radoby politikove,kteri pri problemech zeleznice zpravidla vytloukaji pouze a jen politicky kapital. Ale protoze zijeme v Ceske Republice,je mi jasne, ze toto logicke a reale reseni a cesta k efektivni zeleznicni doprave je v teto stale napul socialisticke zemi pouze z rise nerealnych snu a ilusi a zrejme jeste dlouho bude. Mozna do te doby, kdy se konecne najde nekdo, kdo odborarum s panem Duskem v cele da poradne pres hubu. Jindrich Dvorak - Chrudim
0/0
19.9.2001 11:20

franta

-
Když nebudou platy, zastaví se vlaky - myslím že drtivá většina lidí změnu vůbec nepostřehne: Vzhledem k tomu, jak vlaky jezdí, s jakými šílenými zpožděními atd., jako by stály už teď.
0/0
19.9.2001 11:04

railman

Dušku ty sráči potřeboval by jsi dostat přes držku!! Nauč ty flákače na dráze spíš pracovat!!
0/0
19.9.2001 10:20

Martin Jambor

Vydirani
Vlakem jezdim casto a zeleznicni doprava je mi sympaticka. Ceske drahy ne, polovina zamestanancu stavkuje pravdepodobne permanenetne, chovaji se casto hrube a byrokraticky arogantne (ne tohle si kupte u toho okynka, tohle tamhle...). Jedine vychodisko, ktere vidim, je rozdeleni drah na provozovatele kolejist a nekolik provozovatelu vlaku, ktere je treba opatrne zprivatizovat. Dotovat kazdy kilometr, ktery si u te ci one spolecnosti koupi zakaznik a sam si z nej velkou cast zaplati. Dnesni dotace jsou vypalnym, ktere neni jakymkoliv zpusobem vazano na vykony spolecnosti. Bohuzel odbory jakekoliv snaze o napravu efektivne brani cirym vydiranim, pod heslem "Ani muze ze zavodu, ani haler ze mzdy. Pozn. pod carou. jestli pracujeme ci ne, je nase vec." Platy se nesmi opozdit, vlaky ano. Proc ne, dotace budou, staci se zacit flakat oficialne.
0/0
18.9.2001 23:25

jarda

proč zase stávka?
Jak si může tato vláda dovolit takové více méně nepřetržité akce člena správní rady ČD (jezevce soudruha Duška), když ho do správní rady nominovala, resp. před několika lety odsouhlasila jako svého černého koně do téže správní rady? Je vidět, že jim opravdu nezáleží na skutečném stavu železnic, ani na cestujících, ale pouze na udržení vysokých výhod pro své lidi. Tento dinosauří přístup do dnešní doby nepatří, i když po pravdě řečeno (kdybych já - coby zaměstnanec v soukromé sféře - měl možnost mít prst na podobné spoušti, bych možná reagoval zrovna tak sobecky). Domnívám se, že za výsledky, kterých železnice nyní dosahuje, bere naprostá většina zaměstnanců víc než dost ( včetně pravidelné roční mzdové bonifikace). Už mě otravuje je ze svých daní neustále živit a přitom nikde nevidět snahu po zefektivnění jejich činnosti. Být mladší, tak se asi dám na dráhu. Tak jsem si ulevil, stejně vím, že se nic nezmění (možná po volbách). Končím. Jarda
0/0
18.9.2001 20:45

Quadros

jednoduchy recept
Ačkoliv nejsem obvykle příznivcem jednoduchých řešení, ohledně ČD se nemohu udržet. ČD rozdělit, zprivatizovat, propustit nadbytečné zaměstnance. Je možné, že by vzhledem k omezení dotací (nikoli odstranění - veřejná doprava je většině zemí dotována) vzroslo jízdné, ale toto zvýšení by podle mého názoru bylo nižší, než kolik činí v současné době rozpočtená dotace na cestujícího, což znamená, že v důsledku bychom všichni ušetřili. Kromě toho by zvýšení jízdného přineslo možná i peníze na investice do bezpečnosti, vozového parku, atd. Příčina chronických astronomických ztrát ČD leží v jejich vnitřní neefektivnosti.
0/0
18.9.2001 20:09

Jablkon

Re: jednoduchy recept
Zrovna dnes jsem se ve Vecerniku (17:50, Ct1) doslechl, ze v roce 1998 byla pripravena privatizace celkem temer 120 regionalnich trati. Nez ale toto mohlo byt provedeno, probehly volby, byla nastolena vlada socialni demokracie a ta tomu razne ucinila pritrz. Zamitla dokonce i pouhe rozdeleni toho kolosu na dopravce a spravce dopravni cesty (coz by urcite take, aspon trochu, pomohlo). A kdyz ted zjistuje, ze na CD nejsou v rozpoctu penize - myslite, ze si tato nase arogantni (o cemz me dnes presvedcil i dalsi nejmenovany ministr skolstvi) vlada prizna ze je to jeji vina? Ja osobne si myslim, ze zejmena v regionalni doprave je obrovsky potencial uspor... pritom reseni formou privatizace ma podle me padne argumenty z pripadu jiz fungujicich soukromych dopravcu - JCMD udajne tusim v roce 1999 vytvorily zisk v radu milionu korun. Ted mi ovsem nezbyva nez se radovat z toho, ze stavkovat se zacne az 15., tj. po vikendu -takova stavka uz od soboty by pro me znamenala znacne komplikace v tom smyslu, ze v patek bych se jeste z Prahy do Bohumina dostal, ovsem... jakpak bych se nasledne v nedeli dostaval zpatky do Prahy, kdyz by nejezdily vlaky??? (nastesti jedna absence na cvickach jeste nic neresi)
0/0
18.9.2001 21:59

Kocicak

Kdyz uz ty drahy platim ze svych dani
.. tak chci, aby fungovaly efektivne. Nehodlam platit bandu stavkujicich nemakacenku. Mozna pro statni podnik plati jina pravidla nez pro soukromy sektor, ale zamestnanci museji MAKAT bez ohledu na to, pro koho delaji.
0/0
18.9.2001 19:25

gotreg

?
teda já už vidím všechny ty nadšence, volající po zrušení drah (ev. nechat je stávkovat do smrti smrťoucí) jak se snaží se kamkoliv dostat. a) nepojede vlak, b) na silnici bude 1000x víc autobusů a 10000x víc náklaďáků (HA-HA už vidím D1 ev. dálnici na Plzeń - a to se bavíme o hlavních tazích, zkuste si to představit na silnici mezi závodem v horním cosi a pilou v dolní cosi), c) ceny všeho poletěj vzhůru jak Sputnik (benzín, místo jednoho fíry 80 řidičů), vzduch bude nedejchatelnej (dokonce víc než teď), d)v prvních pár měsících to ani osobní ani nákladní dopravci nezvládnou, takže pozastavenej (omezenej) provoz fabrik, menší platy, nedostatek zboží, f) spousta dalších věcí, ale už se mi nechce přemejšlet...
0/0
18.9.2001 18:02

Kocicak

Re: ?
My tady take nevolame po zruseni drah. My jenom chceme, aby efektivne fungovaly (nezraly tolik penez).
0/0
18.9.2001 18:43

zazoo

souhlasím...
...s těmi, kdož tu píší, že CD jsou postkomunistickou přítěží. Ať je ministr dopravy magor jaký chce (a podle mého soudu je pořádný), řízení CD mu nezávidím. Ideální by bylo CD zrušit, privatizovat, nebo jinak přimět tu "bandu" chovat se tržně. Smrdí to monopolem a kdekdo toho očividně využívá. Jakmile se doprava CD stane dražší než doprava autem, uhnije a odumře po zásluze sama. Na adresu odborů nemám slušného slova, vždy mi připadali jako bolševická pakáž, která se zajímá o koláče a ještě nezasila.
0/0
18.9.2001 17:58

Johnnny

Vyderaci
Radsi se nebudu rozcilovat, jezdim vlakem jednou za mesic a pokazde se neco po*ere. Bud dostanu mistenku na misto, co tam neni, nebo nefunguje online rezervace mistenek nebo ma vlak zpozdeni - tak hodku na 360km cestu. zprivatizovat to nekomu, kdo bude ctit heslo NAS ZAKAZNIK NAS PAN. A jeste navrch chteji stavkovat, no to snad ne........
0/0
18.9.2001 17:58

Karel Capek

restrukturalizace CD
CD potrebuji restrukturalizaci. To je bezpochyby. Ale te se odborari brani a pri jakekoli snaze o restrukturalizaci hrozi stavkou. Slysel jsem nazor, ktery jsem zprvu pokadal za extremni, a to - nechat odbory "vyhladovet". Proste je nechat stavkovat treba rok nebo rok a pul... oni nakonec ze svych pozadavku ustoupi. Ovsem jak plyne cas, musim rict, ze mi tahle drsna cesta prijde take jako jedine mozne vychodisko. Myslim si, ze osobni dopravu a vetsinu nakladni dopravy by bez problemu zvladli silnicni dopravci. Problemem by zustalo hutnictvi a tepelne elektrarny. Ovsem ty maj zasoby uhli na nekolim mesicu provozu ....
0/0
18.9.2001 17:47

J.D.

Přání
Mám jedno malé přání. Rád bych, aby p. Dušek až jednou zavolá, že mu hoří barák, uslyšel odpověď - "Nepřidali nám, tak stávkujem...". Pak si on (a v podstatě všichni kdo si prostřednictvím vydírání chtějí prosadit svoje požadavky) uvědomí co dělá za svinstvo. P.S.: Čímž mu ale nechci brát právo na to se bránit, když nedostane výplatu, například snahou přimět k rezignaci stávajícího min. a dosazení nového, ale poškozovat tím obyčejné cestující je hodno pouze 100% hajzla.
0/0
18.9.2001 17:36

dráha

ať nahradí vzniklé škody
Neštěstí pro naši železnici je současná nátlaková skupina vedení jejich odborářů. Z jejich hlediska to dělají perfektně - jakýkoliv sebemenší problém a hned vyvolají stávku bez ohledu na následné ztráty, které zaplatíme všichni z našich kapes. Jaký je vlastně konkrétní důvod připravované stávky? Proč nedodržují (domnívám se, že uzákoněný)postup (tzn. až po vyčerpání všech předchozích prostředků) při vyvolání stávky? A co mě ještě zajímá - minulá vláda označila podobnou stávku za nezákonnou - a chtěla je (Dušky a jim podobné) dát k soudu) k alespoň částečné náhradě ztrát - bohužel to neudělala. Jsme zvědavi, jak zareaguje současná vláda.
0/0
18.9.2001 17:25

gotreg

zrušení
a to je nápad hodný ekonomicko-politického génia. Skvělý. Jenže, drahouši, co potom s těma vyhozenejma (+50.000 lidůch)... hm... a jak se budeme přepravovat? pěšky? ... dejmetomu že nákladní doprava zůstane ale lidi? ... a proč nezrušit nemocnice, taky nevydělávaj. a policajti taky ne. knihovny a školy jakbysmet...... zrušit všechno a nechat tu jen firmy, který prosperujou - McD, KFC, Škoda...... to je nápad!
0/0
18.9.2001 16:40

Pluton

Re: zrušení
Klid brouku ;-) Samosebou, ze firmy ktery neprosperuji patri zavrit, to je snad jasna vec, o tom je treba debatovat ? Proc by jsme si meli udrzovat podniky na ktery trvale doplacime ? Ze to CSSD s radosti dela, to mi klid do duse nevnasi. Proc provozujem prodelecny drahy - je z toho nejaky uzitek, neboli jsou mista, kde je to jedina doprava, jasou ekologictejsi nez auta, zamestnavaji silene moc lidi, atd. To mi ovsem nemuze brant polozit s otazku jestli je prinos vetsi nez naklady. A pokud zjistim, ze problematicke veci ktere resi CD za X miliard rocne, vyresim bez CD za Y miliard rocne, a je li X vetsi nez Y, pak muzu s klidem nechat CD zavrit. Normalni logicka uvaha. Totez s nemocnicema, pokud by se ukazalo ze existuje levnejsi alternativa - napr. vozit lidi lecit do nemecka, pak nevidim duvod proc prodelecny (a soucasne i nepotrebny) nemocnice nezavrit. Ovsem u nemocnic se logicky hleda alternativa hur nez u CD, u kterych mame blizkych substitutu hned nekolik. Jinak drzet v provozu prodelecny podniky jenom kvuli tomu, ze by jinak fura lidi prisla o praci - je cesta do pekla... Je treba hledat jiny cesty nez nekam donekonecna lit penize.
0/0
18.9.2001 17:22

gotreg

Re: Re: zrušení
neboj chlape, já su veskrze klidný. Jen mi příjde dost šílené rušit podnik typu ČD. Ne že bych měl obrovskou radost, že se do něj (z mých daní, o hrůzo) lijou peníze, ale přesto poskytujou základní službu - přesunou mě z bodu A do bodu B. Vzhledem k síti železnic a masovosti je to "kvalitní" služba. Ano, můžete mi namítat záchodama z doby kamený a bordelem pod sedačkama - ovšem za to ani tak nemůžou dráhy, ale cestující (OK, je to sofistika );-)). Na osobní dopravu se doplácí a myslím, že nejen u nás. Ukažte mi zemi, kde je osobní doprava výdělečná. Budou li dvě, možná půjdu oběsit odboráře );-)) ... Plutone, všechno co je penězma k zaplacení je levné );-))
0/0
18.9.2001 17:49

Pluton

A co je opravdu zrusit...
Je prinos CD adekvatni k nakladum ? Nebylo by efektivnejsi je nechat bez mezd a at stavkuji naporad ? Omlouvam s tem co si cestovani bez vlaku neovedou predstavit, ale jak sleduju kolik nas CD stojej a zaroven kdyz vydim jejich vykony... Se mi to nak platit nechce...
0/0
18.9.2001 16:22

Kisz

Re: A co je opravdu zrusit...
Zrušit ne, ale nechat zkrachovat. Zkrátka normální bankrot sic velké, ale zato těžce zadlužené firmy.
0/0
18.9.2001 16:32

Marek Kolín

Trochu zůstává rozum stát...
když si uvědomíme, kolik měsíčne zaplatíme jako občani tohoto státu na daních a kolik z toho jde do černé díry zvané ČD. V době tržní ekonomiky, ve které mimochodem již někteří 12 let žijeme, je přeci běžné, že pokud firma nedosahuje tzv. černých čísel, ale naopak červených, tak není něco v pořádku. Taková firma musí zákonitě v rámci trhu skončit. Pokud se jedná o firmu rozsahu ČD, pak je řešení problému např. v kompletní výměně managementu. Nejsem odborník "zasvěcený," jsem jen uvažující a přemýšlivý člověk... Na jednu stranu se nelze divit zaměstnancům ČD, že se jim tento stav nelíbí, mě by se také nelíbil. Ale proč vyhrožovat státu? Neměli by stávkou vyhrožovat vedení ČD? To je přeci za stávající katastrofický stav na našich železnicích odpovědné!!! Pomineme teď skutečnost, že stávka je krajním řešením, které hraničí s vydíráním. Tohle by měl OSŽ přehodnotit. Ne stát, ale samotné ČD jsou zodpovědné za současnou situaci!!! Odboroví předáci ČD ale jdou cestou nejmenšího odporu a největšího zviditelnění se a to mě trochu mrzí, když něco nefunguje, přeci nemohu obvinit stát a požadovat na něm náhradu! Každý by měl začít u sebe, ale drtivá většina lidí se prostě nenaučila myslet jinak ani po 12-ti letech...
0/0
18.9.2001 15:49

fasz

Re: Trochu zůstává rozum stát...
Pane Koline, jestli jste si nahodou nevsiml, tak management CD za posledni byl vymenen asi 6x, zatimco odborari a zamestnanci jsou tam porad. Kazdy kdo prisel i jen s nepatrnou reformou tohoto statniho molochu byl odejit velice rychle, prave kvuli odborarum. Uz jednou nam tady stavkovali (skoro cely tyden) a nakonec stejne dostali zvysene mzdy. To je nejvetsi problem zeleznic, ne management. vysral bych se na ne, na CD doplacime vsichni, i kdyz vlakem jsem jel naposled pred 5 lety. A uz tehdy to byla hruza ) bordel, meskani, neukazneni pruvodci. Nemyslim, ze by se neco zmenilo.
0/0
18.9.2001 16:29

Klicnik

Klice
Klice visi na verejnem zachodku na Smichove.
0/0
18.9.2001 15:42

Chroustal

Klice
Nenasel jste nekdo nahodou moje klice?
0/0
18.9.2001 15:36

gotreg

stávka
NO to je hrůza, co si ti ajznboňáci zase nevymysleli. Oni chtěj normálně stávkovat, pokud nedostanou plat v termínu. C-c-c. Tohle by za císařpána nebylo. Chápete to, lidi, že je někdo nespokojenej že ho zaměstnavatel neplatí jak má? To je lidskej bordel. Proč se místo stávky neobrátí k Bohu, proč myslí na mrzký mamon. Proč si neuvědomí, že žijí v demokratickém & ekonomicky svobodném světě? Mešugene chuj!
0/0
18.9.2001 15:35

Kendy

Ad Male srovnani a vse dalsi
Vazeni pratele,tak to tady ctu a musim reagovat. Vytka prvni - prezamestananost - CD maji dnes takrka jedinou moznost,jak bez ohrozeni bezpecnosti provozu snizit stav zamestnancu nakupem modernich zabezpecovacich systemu.Navratnost je tam dobra,ale kde sebrat ty miliardy na ten krok? Vytka druha - srovnavani s Nemeckem - srovnejte si i cenu jizdenky. Pak pochopite,proc jsou na tom lepe (a taky dostavaji dotace).Jestli vas vagon stoji 50 mil.Kc nebo 2,8mil.DEM je jedno.Rozdil je,jestli to platite jizdenkou za par korun nebo par marek Vytka treti - kazdy si musi platit veskere sve vydaje - ano, to musi.Pak hlasuji pro zavedeni mytneho misto soucasne smesne ceny dalnicnich znamek a silnicni dane,ktere nestihaji kryt ani skody po provozu kamionu na silnici. Souhlas s tim,ze lidi u CD snad na Olomouc nebo Vyskov na Morave moc ochotni a vlivni nejsou.Budou se to muset naucit. Souhlas s Milanem a jeho argumenty,ktere nepopiram vyse. Souhlas s nazorem,ze CD se nedaji srovnavat s zadnou soukromou firmou - protoze jsou proste statni.
0/0
18.9.2001 15:32

Kocicak

Re: Ad Male srovnani a vse dalsi
OK, srovnejme cenu ceske a nemecke jizdenky. Obycejna jizdenka Mnichov - Garmisch-Partenkirchen stoji 26 DM. Cenu za stejnou vzdalenost bych v CR videl tak na 100 Kc (uz jsem dlouho vlakem nejel, tak nevim presne). Prumerny plat Nemce je 3000 DM. Cesky prumerny plat je 12000 Kc. Cena jizdenky v pomeru k vyplate je tedy stejna. A ted mi spocitejte cenu zpatecni jizdenky pro dve osoby na tuto vzdalenost. Nas to tenkrat stalo 40 DM listek Schoenes Wochenende, na ktery muze jet 2 az 5 osob na libovolnou vzdalenost po cely den (je to omezene ale na vlaky typu RB, RE a SE, neco jako nase couraky a spesne). Tak mi reknete, kde je to lacinejsi...
0/0
18.9.2001 19:15

Vai

Ať si stávkují...
Pochybuji, že pan Dušek a jiní odboráři, nebo někdo z vedení drah, jezdí pravidelně osobním vlakem. To je prostě hrůza!!! Koridor na trati Břeclav-Brno je dokončen, ale osobní vlaky mají zpoždění vesele dále, nějaký jízdní řád, tím se vůbec neřídí, první osobní ranní vlak vyjede plný bordelu a odpadků ještě z předešlého dne. A pak si všichni ještě chtějí stávkovat. Ať si stávkují, ale až bude cesta vlakem u nás hodna 21.století a ne se pořád vymlouvat na peníze. Dříve se ti stejní komunisti, kteří tam pořád sedí, vymlouvali "nejsou lidi" a teď zase "nejsou peníze".
0/0
18.9.2001 15:20

Kocicak

Male srovnani
Neda mi to a musim si jeste jednou kopnout. Avsak v tomto pripade by bylo zahodno, kdyby tento kopanec zasahnul vsechny starostrukturniky. Po roce pobytu v Nemecku musim konstatovat, ze v CR je trh zbozi a sluzeb jeste dosti deravy, a ty diry cekaji na podnikavce, aby je zaplnil a namastil si na nich kapsu. Stejne tak derave jsou i drahy. Tak predne: Nemecke drahy si dokazi nalakat cestujiciho, aby vyuzil jejich sluzeb. Nejedna se zde o nejake vyhodne jizdne, ale je to treba i o otevrenem a pozitivnim pristupu zamestnancu drah k cestujicim. Vagony v Nemecku, prestoze jsou starsi, jsou peclive udrzovane s cistym a peknym interierem. Dale pak drahy uzce spolupracuji s MHD, cimz vzniknul tzv. S-Bahn, ktery spojuje velkomesto s okolnimi vesnicemi a kterym se jezdi na listky MHD. Vysledkem toho je, ze zeleznicni doprava funguje a lide nemuseji z vesnic dojizdet do mest za praci autem. A tak se ptam: proc toto nefunguje i u nas? A ihned odpovidam: protoze je u nas spousta lidi, kteri proste maji to sve teple mistecko, pobiraji vyplatu a jenom se vezou. Je mi to lito, ale tyto lidi musim oznacit za parazity. Kdyby se dostali do soukromeho sektoru, tak by tam dlouho nevydrzeli - zamestnavatel by je okamzite poslal do pr... ehm pardon, na pracak.
0/0
18.9.2001 14:37

D-key.com

Pořád stejný problém
Jistě se shodneme na tom,že ministr se svými lidmi by měli stávající situaci řešit.Přitom nemyslím momentální situaci týkající se zaměstnanců ČD.Myslím stav českých drah jako takových.Přitom co se týká ČD tento problem není žádná novinka již po několik volebních období.Pokud na to nestačí,je třeba uvolnit místo schopnějším.Protože,co se týká železniční dopravy,jejího financování a efektivity si myslím že je to jeden z nejnáročnějších sektorů dopravy.A železnice mají budoucnost,ať si to někdo připouští nebo ne.Ekologičtější doprava neexistuje,jedině střílení lidí a nákladu prakem.I když by to mohlo být řešení vaší situace na ministerstvu pane Schling.Konec legrace.
0/0
18.9.2001 14:35

kopec

Re: (ne)Hospodarnost CD (ad Milan) (Milan , 18.9.2001 13:32)
"...Dále zapomínáte na nevýčislitelné hodnoty ekologické dovedete si představit kolik automobilů by muselo nahradit pouze jeden běžný vlak o 60 vagonech váze 3000 tun..." Vy jste blázen!!! Viděl jste za posledních 40 let na území České republiky vlak se 60-ti vozy??? Pokud ano, dejte mi o tom vědět, protože je to porušování dopravních předpisů hodné stachanovců!!! "Navím proč každý amatér rád poučuje o něčem čemu sám nerozumí." Nemám rád diskuzi s urážkami. Nepracujete náhodou s Duškem???
0/0
18.9.2001 14:34

Milan

Re: Re: (ne)Hospodarnost CD (ad Milan) (Milan , 18.9.2001 13:32)
Každý vytížený nákladní PN vlak na hlavním tahu má kolem 60-ti vozů, nepleťte si to s vlaky Sn a NEX, běžte se podívat na nějaké seřaďovací nádraží. Pana Duška neznám ale velmi mu fandím, je to vinikající odborník na železniční problematiku. Já sám jsem jezdil jako strojvedoucí tak o železnici trochu něco vím a těch vlaků o 60-ti vozech jsem odvozil tisíce ať padali třeba trakaře z nebe a řeknu vám je to mizerně placená práce po nocích nedělích a svátcích, musíte mít ktomu osobní vztah jinak u toho dlouho nevydržíte nebo se rozmlátíte.
0/0
19.9.2001 14:14

Masák

Táta Dušek
Doufám jen, že p.Dušek and his boys budou solidární i s těmi,kteří v podobných situacích nemají čím bouchat do stolu kromě vlastních bot.
0/0
18.9.2001 13:33

Martin Kopecký, Pardubice

(Ne)Hospodárnost ČD
Bohužel je pravda v obou táborech. Dotace do ČD jsou naprosto neuvěřitelné zvlášť, když jsou na místo investic a podpory podnikání z větší části vyplaceny zaměstnancům. Ekonomické myšlení a způsob "podnikání" ČD je pro běžného občana naprosto nepochopitelné. A výtka o "nerozumění" dráze taky neobstojí: občan si totiž tu dráhu předplácí už několik let a má tedy morální právo přestat. Na druhou stranu při pohledy na dopravní zácpy v ulicích dnes už skoro každého většího města, na šňůry smrdících kamiónů apod. mě nenapadá jiné řešení než integrovaný systém, jehož kostrou by jak v osobní, tak v nákladní dopravě měla být železnice. A právě takovýto cíl (lépe řečeno jakýkoli cíl) našemu státu chybí. A nemůžete chtít po jedné "firmě" (byť státní), aby problém řešila za stát. Upozorňuji jen pro úplnost, že ČD jsou už široko daleko v Evropě jediným dopravním podnikem, který spravuje (a financuje) dopravní cestu (snad s vyjímkou metra). Neštěstí pro ČD jsou jejich odbory. Jejich snahou totiž dráhu opustili skuteční odborníci, které díky "sociálním programům" nemohl nikdo zaplatit. Zůstali jen neschopní, kteří místo řízení a práce už jen politikaří a sají ze státního rozpočtu další a další miliardy.
0/0
18.9.2001 13:28

ed11

Nehospodárnost?
Já vždy tiše žasnu, když čtu věty typu: "České dráhy si musí finacovat vše t.j. včetně údržby a výstavby nových tratí, elektrifikaci atd. a navíc platí silniční daň v cenách nafty, kupuje předraženou el.energii, musí respektovat slevy na jízdnén pro poslance, odbojáře, invalidy, důchodce atd. což jen zdanění v naftě a slevách jízdného činí 7 miliard Kč. ČD přitom nemůže ovlivnit cenu jízdného ...". Každý z nás, každá rodina a každá komerční společnost si musí financovat vše, tj. včetně nákupu vybavení a jeho údržby, platí veškeré daně a nemůže svévolně zvyšovat své příjmy. A musí s těmi příjmy vyjít. Jděte se podívat na jakékoliv nádraží v USA nebo ve Velké Británii ... je tam vidět, kolik lidí je skutečně potřeba na vypravení jednoho vlaku.
0/0
18.9.2001 12:57

Vlasta

Re: Nehospodárnost?
Jdete se projet vlakem v Britanii a pochopite jak jsme na tom pri te nehospodarnosti dobre.
0/0
18.9.2001 15:39

Kocicak

Re: Re: Nehospodárnost?
Uz jsem jel z Mnichova do Garmisch-Partenkirchenu a zpatky. Byl to sice jenom obycejny courak, ale kultura cestovani byla na podstatne vyssi urovni nez u CD.
0/0
18.9.2001 18:25

RobertR

Re: Nehospodárnost?
Pokud vím, tak v USA těch vlaků moc nejezdí. A pokud jste náhodou v dosahu některého nádraží, tak se tam stejně jinak než autem nedostanete. Britská síť je taky řídká a za konzervatistů došlo k masívnímu rušení. Bohatství našich drah tkví v husté železniční síti, o kterou se bohužel stát nechce starat.
0/0
19.9.2001 11:51

svetobeznik

Re: Re: Nehospodárnost?
Pomalu , to bohatstvi , ktere "tkvi v huste zeleznicni siti" postavilo Rakousko-Uhersko za pouhych 70 let , 1848 az 1918. Pak se to zestanilo , bez ohledu na to, ze mnohe trate byly financovany privatne. Tedy slo z casti o kradez. Pak to prevzaly CSD a az do konce valky to fungovalo. Nadrazaci po vedenim jakesi vedouci strany dokazali z tohoto skvostu udelat chlivek. CD jsou v stavu , ze by clovek plakal.
0/0
25.9.2001 18:45

Kocicak

(ne)Hospodarnost CD (ad Milan)
Milane, musim Vam oponovat. Ceske drahy jsou svym zpusobem firma - tedy samostatna ucetni jednotka. Je tedy jasne, ze musi vsechno platit - tou "predrazenou" elektrinou pocinaje pres vsechny naklady na udrzbu trati a vozoveho parku, vyplatami zamestnancu konce. Tohle vsak musi delat kazda firma. Neznam firmu, ktera by nemela zadne vydaje. Je vsak zapotrebi, aby prijmy byly nejen na pokryti nakladu, ale take aby zbyly nejake finance "do zasoby". Jsou dva zpusoby, jak to udelat. 1. zvysit prijmy (nalakat lidi, aby jezdili vlakem) 2. snizit vydaje (i personalni). Zel CD je prolezle starymi strukturami, takze se ani s jednim bodem nic nedeje. A pokud se nic dit nebude, bude CD polykat stale vice penez. Cetl jsem, ze soukrome zeleznice u nas prosperuji. Jak je mozne, ze CD ne?
0/0
18.9.2001 12:42

Milan

Re: (ne)Hospodarnost CD (ad Milan)
Jste na omylu jen ČD platí silniční daň tj. 17 Kč z litru nafty a přitom jezdí po kolejích, což je absurdní. Připomínám, že zemědělci mají nezdaněnou zelenou naftu a jezdí po silnici. Navíc ČD jsou ziskové v nákladní dopravě tedy jako podnikatelský subjekt si na sebe vydělá. Osobní dopravu si se zákona objednává stát přitom neumožní vybírat ČD ekonomické jízdné. Konec konců stát si může dopravní obslužnost objednat u kohokoli jiného. To by pak bylo pěkně drahé. K soukromé dráze jen podotýkám, že si vše koupila za sybolickou 1 Kč, a neinvestuje ani neopravuje kolejový svršek ani drážní budovy a až se jim to nebude rentovat tak to splundrované vrátí ČD. Dále zapomínáte na nevýčislitelné hodnoty ekologické dovedete si představit kolik automobilů by muselo nahradit pouze jeden běžný vlak o 60 vagonech váze 3000 tun, to by bylo smradu, hluku, poničených cest zmrzačených lidí a tekoucích nervů, asi by se vám nelíbilo jet krokem po dálnici v permanentní frontě. Navím proč každý amatér rád poučuje o něčem čemu sám nerozumí.
0/0
18.9.2001 13:32

xxl

Re: Re: (ne)Hospodarnost CD (ad Milan)
to jsou ale kecy. Ze vy pracujete na te draze? Kdyz plati za naftu, koli procent z celkovych kilometru trati je motorovych akolik je elektrifikovano? Kolik pracuje zamestnancu CD navic jen diky Duskovi a jeho Odbory Boys (ta prezamestananost je tam obrovska, hlavne na Gebneralnim reditelstvi - co tam vlastne delaji?)? Proc jeste nezacala transformace CD? Proc maji zeleznicari kazdy rok zvysene mzdy o vice nez inflaci i kdyz jejich hospodarske vysledky jsou prachbidne? Proc maji CD tak nevyhodne smlouvy na pronajem svych prostoru (vid Prazske Hlavni nadrazi)? Tou posledni vetou jste nas chcel rozesmat nebo rozplakat? Milane, az budete pracovat v soukromem sektoru a ne z dani jinych lidi, tak brzy pochopite, jak se seredne mylite.
0/0
18.9.2001 13:39

Kocicak

Re: Re: (ne)Hospodarnost CD (ad Milan)
17 Kc z litru nafty: neni to nahodou spotrebni dan? Tu ale musi platit kazdy, kdo kupuje naftu - s vyjimkou zemedelcu. Tuto dan platim take (ne z nafty, ale z benzinu), jelikoz vlastnim auto. Silnicni dan je neco uplne jineho, jako byvaly majitel zivnostenskeho opravneni to musim vedet. To vsak vy zabedneni hajzlbonaci nevite...
0/0
18.9.2001 13:56

Jirka J.

Re: Re: Re: (ne)Hospodarnost CD (ad Milan)
Jasně, je to spotřební daň. Ale ta má jít na nápravu škod způsobených provozem. Spotřební daň z cigaret taky nejde na rozvoj tabákových plantáží a továren na cigarety. Průšvih je v tom, že ten, kdo vlastní auto, neplatí nic za použití silnice, do kterých stát cpe několikanásobně víc než do železnice, která ve své ztrátě má zahrnuty i náklady na údržbu své dopravní cesty, tedy kolejí.
0/0
26.9.2001 8:45

D-key.com

Re: Re: (ne)Hospodarnost CD (ad Milan)
Plně s vámi souhlasím.Je to daleko složitější problém než si spoustu dutých amatérských hlav dokáže představit.A srovnávat ČD s kterýmkoliv soukromým sektorem je nesmysl.
0/0
18.9.2001 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.