Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plánujeme rozsáhlý útok, říká Bush

Překlad rozhlasového projevu amerického prezidenta George Bushe
Dobrý den.
Tento týden jsem zaneprázdněn četnými schůzkami se členy mého Národního výboru pro bezpečnost, protože plánujeme rozsáhlý útok proti terorismu. Půjde o jiný typ konfliktu než dosud, proti jinému druhu nepřítele, než dosud známe. Je to konflikt bez bojiště nebo předmostí; konflikt s protivníky, kteří věří, že jsou neviditelní. V tom se mýlí. Budou odhaleni a zjistí, co jiní už zjistili v minulosti: Ti, kteří vedli válku proti Spojeným státům, si zvolili vlastní destrukci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Uladim

debilci
Jste snad blby ze porad opakujete ty samy veci.
0/0
20.9.2001 20:48

Zbynek Rosendorf

Proti komu pane Bushi?
Vy uz mate nejake dukazy?
0/0
17.9.2001 17:16

jelena

reakce
Ale tady přece nejde o žádnou velkohubost. Je přece skvělý, že lidi sami přemýšlí a nenechají si servírovat jen zprávy z televize. O všem se má pochybovat.
0/0
17.9.2001 9:13

Jaroslav

velkohubost
Všichni co tady píšete o velkohubosti jste úplný blbci
0/0
16.9.2001 18:59

Filip

velkohubost
Bushova velkohubost je opravdu příšerná. Doufám jenom že víc kecá než činí. Opravdu se nyní bojím. Ale ne Bin Ladina nebo muslimského fundamentalismu, ale fundamentalismu Amerického. Američani jsou vážně zaslepený pitomci, když si neuvědomí co svojí pomstou způsobí. Sakra vžyť vyvolat takovéhle následné reakce bylo přesně to, čeho chtěli teroristé dosáhnout. Bude následovat rozsáhlá pomsta spojených států, smrt obrovského počtu nevinných lidí, následné semknutí muslimského světa a rozběhnutí obrovského kolotoče dalších teroristických útoků, prti nimž útok na WTC a Pentagon bylo nevinné hraní si s letadýlkama! Proboha to to Bush vážně nevidí? Nebo nechce vidět, protože musí vyslišet volání hrdého amerického národa po krvi, jinak by šel okamžitě od válu?
0/0
16.9.2001 10:33

Robos

Re: velkohubost
Já jenom žasnu, kolik připosraných poprděných Čecháčků chrlí svoje úchvatná moudra o nešťastných, k zoufalým činům dohnaných Arabech a svinských imperialistech z USA, kteří dostali za vyučenou. Obávám se, že tato sorta blbečků nepostřehla dějinné poučení o tom, že nebýt zásahu USA, tak by 1) naše republika pravděpodobně nevznikla, 2) asi bychom jako národ skončili v lágrech někde v Patagonii. Kvůli čecháčkovské filozofii "počkáme a uvidíme" by náš národ byl už dávno v hajzlu, nebýt větších národů, které se nepářou s tím "co kdyby", ale jasně, razantně a jednoznačně hájí svoje zájmy (mezi něž patří např. zásada, že masakr civilního obyvatelstva nezůstane nepotrestán)...
0/0
16.9.2001 12:40

LukasV

Re: Re: velkohubost
Ja rozhodne nejsem presvedcen o tom, ze by nejaka spousta Cachacku chrlila sva moudra o nestastnych, k zoufalym cinum dohnanych arabech a .... Ja jen vidim, ze si jiz nekteri lide dobre uvedomuji, ze propagandisticke metody se od goebelsovskych dob mnoho nezmenily. A kdyz uz hovorite o tech vetsich narodech a jejich razantnejsim pristupu k veci, myslite tim rok 1968 v CSSR nebo utok Ciny na Tibet nebo nebo postup spojencu na Jalte, kdy nas "nekdo" prodal Stalinovi nebo "humanitarni" letecke zasahy v Jugoslavii ? Lukas
0/0
16.9.2001 15:49

michal

Re: Re: velkohubost
No USA šly do války až je napadli Japonci. Spousta lidí co utíkali na počátku 2. světové války se nemohla do Ameriky dostat. A o nás by se mylím taky nestarali. Nakonec viz rok 1968. A ty teroristy si USA vycvičily sami. A palestinci mohou být ve své zemi za podpory USA masakrováni? Nevím proč bych měl být připosraný a poprděný , když se mi vůbec nelíbí volání po pomstě a krvi. Nakonec Bush byl prvních šest hodin po teroristických útocích zalezlý někde pod zemí a teď si hraje na ostrého hocha. Doteď mu byl ostatní svět lhostejný (kjótský protokol , obraný systém , konference o rasismu v jižní africe) a teď vyhrožuje těm co nepůjdou bezpodmínečně a poslušně s ním.
0/0
16.9.2001 19:36

Bohuslav Roztočil

Re: velkohubost
Reaguješ na stejný text, který jsem četl já? Kde je tam něco o pomstě? Kde se píše o zabíjení nevinných lidí? Bushův projev je o tom, že je zapotřebí bojovat proti terorismu intenzívněji než doposud. Člověk může chápat motivy teroristů, léta se s nimi může snažit domluvit. Ale jednou pochopí, že jde o patologické osobnosti, o lidi, kteří se domnívají, že mohou zabíjet jiné lidi, jen aby mohli vydírat své protivníky. Vydírat slibem, že nebudou zabíjet. Ale lze věřit lidem, kteří už z těchto důvodů zabíjeli? Ano, obět může zůstat sedět a kojit se nadějí, že tentokrát se už s teroristy domluví, že tentokrát už dostanou rozum a budou se chovat jako lidé. Anebo otevřít oči a postavit se jim. Jít do boje. Myslím, že to je rozdíl mezi zbabělostí a odvahou. A velkohubost? Snad ty řeči o "předurčenosti". I když... Nebyl to Bush, nebyl to možná ani Bůh, kdo Američany předurčil k tomuto boji. Byli to strůjci útoku na WTC a Pentagon. A nejen oni - všichni jejich předchůdci a následovníci od anarchistů 19. století přes IRA a RAF až k Hamásu a dalším.
0/0
16.9.2001 17:57

Petr Benda

Re: velkohubost - To Filip, LukasV, Michal - maloměšťáckým čecháčkům
Neumíte rozlišit velkohubost maloměšťáckého čecháčka (kterými zcela jistě jste) a opravdu velkohubým blouzněním náboženských fanatiků, od klíčového projevu vůdce 300 milionového národa, který potřebuje své lidi uklidnit, motivovat a přesvědčit, že pro ně umí udělat to co má za úkol. Zároveň nechápete rozdíl mezi zbabělou agresí a násilím proti lidem kteří nic takového nečekají a odvážnou, cílenou, ohlášenou a spravedlivou odplatou vrahům a jejich pomahačům. Nechápu proč hloupí zbabělci jako vy nezalezou a nedrží kušňu, místo nemístého tlachání a vypouštění jedu na webu.
0/0
17.9.2001 9:51

Hela

budoucnost
Já si myslím, že se ještě všichni budeme hodně divit, jaký to nabere směr.Doufám jen, že pravda vyjde najevo (ne jako při Kenedyho odrovnání) a že nebudou potrestáni nevinní lidé,protože američani prostě za každou cenu musí najít viníka....
0/0
16.9.2001 9:14

xtaliban

proc obrat ?
no je to jednoduchy , sem ted v pakistanu uz 2 mesice a tak to muzu porovnavat odsud co si myslej lidi a co se tiu deje , zatim je tu klid a obcas noviny pisou nejaky zpravy ... Usama se obratil proti americe protoze taliban vycicila a financne i zbranema podporovala CIA ve valce proti rusku , kdyz se ale rusko z afganu stahlo , tak ustal i priliv penez z USA a najednou se taliban musel starat sam o sebe o jidlo o zbrane a o vycvik a uz jim taky nikdo nerikal koho a proc maj zabit a lidi co bojujou od roku 79 ve valce uz ani nic jinyho neumej. Kurva to tam musej valcit ted , zrovna vcrera jsem mel mit hotovy vizum do afganu takhle m ani nepustili a ambasadu ( jeste ze uz jsem tam byl alespon na 2 dny :) )
0/0
16.9.2001 7:48

teror
Hitler přestrojil lidi - Poláky - z koncentračního tábora do vojenských uniforem, aby měl záminku dobývat Polsko. Historie se opakuje. Je to můj názor.
0/0
16.9.2001 4:47

ZP

A jak to bylo dřív?
Nedávno jsem viděl (minulý týden) v ČT2 dokumentární pořad o špionáži. Díl byl věnován jakémusi generálovi CIA, který měl za úkol dostat Rusy z Afhanistánu. Docela si liboval, jaký byl Bin LAdin spojenec, jak jim (USA) pomohl. Tak proč takový obrat?
0/0
16.9.2001 2:37

gordie

Víš, kdo je bin Ládin
Honza, víš kdo je Bin Ládin? Znáš jeho rodinné poměry, víš o tom, že veškeré jmění, které má, zdědil, že nikdy nepoznal pocity chudáků, kterých se tak rád zástává, že nikdy nepracoval. Nevím, kde bereš informace o tom, že ho vycvičili američané, člověk, který zdědí 30 milionů dolarů asi nic takového nepotřebuje. Ale především to je fanatik, který obětuje vše, aby uškodil a zabil. Jo, ten tvůj Rambo zabíjel vojáky, kteří s tím musí počítat a ne civilisty a děti. Nevím, jaký bys měl názor, kdyby byl v té době na zájezdu někdo z tvých blízkých. Taky by si souhlasil s útokem, kdyby při něm zařval někdo z tvých blízkých? Jo a militantní muslimové vyhlásili válku nejen Americe, ale celé civilizaci, takže bys měl buď emigrovat do afgánistánu nebo se klepat, kdy ti nějakej další fanatik shodí něco na hlavu.
0/0
15.9.2001 21:55

Radim

Re: Víš, kdo je bin Ládin
Myslim, že jsi špatně přečetl Honzův příspěvek. On žádný souhlas s útokem na N.Y. nevyjádřil. Jen se snažil vyjádřit prastarou pravdu, že akce vyvolávají reakce, není kouře bez ohně, jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá, kdo seje bouři sklízí vítr atd...
0/0
16.9.2001 2:22

Honza Vancura, Praha

Re: Víš, kdo je bin Ládin
Tak podivej se Gordie, koukej se rychle uklidnit a prestan me urazet!!! Ja tady nikoho neospravedlnuju a neobhajuju, jenom upozornuju na to, ze Bin Ladin byl placeny agent CIA a jestli se to ted nekomu nehodi do kramu, tak ja s tim nic nenadelam. To, ze umreli nevinni maji na svedomi pouze a jedine americti politici, kteri podobne sluzby jako je CIA ridi a davaji jim mandat k tomu, aby podobne individua podporovaly a vyzbrojovaly. Atentat na WTC totiz v jistem dusledku provedla sama vlada USA!!! To je treba si uvedomit a nezavirat pred tim oci.
0/0
16.9.2001 4:25

Mirek

Re: Re: Víš, kdo je bin Ládin
To, ze umreli nevinni maji na svedomi pouze a jedine TERORISTI. Blbecku. To je totiz treba si uvedomit a nezavirat pred tim oci. Nezatezuj, prosim, svuj dvoubitovy mozecek "spravedlivym" rozhorcenim a uz PROSIM sklapni. Ja osobne budu moc rad, kdyz se teroristum ukaze, ze beztrestne nikdo zabijet zezadu nebude. A jdete uz s tim obvinovanim USA do hajzlu, to je nejaka vase nova antimodla, nebo co? Jses trapnej.
0/0
16.9.2001 14:25

Zbynek Rosendorf

Re: Re: Re: Víš, kdo je bin Ládin
Hele tak pokud nemas ten dvoubitovej mozecek ty sam tak mi rekni proc k tomu doslo ... zkus se nad tim zamyslet ... on malokdo venuje miliony a leta pripravovani a vlastni zivoty do takovy akce jen proto ze je fanatik ... fanatik to dela ted hned okamzite ... nic moc nepromejsli a jedna ... tohle se evidentene pripravovalo nekolik dlouhych let a je jasny ze to bylo promysleny tak dukladne ze je to az neuveritelny ... a to co tu bylo receno a co ty povazujes za antimodlu je podle mne velice rozumny a uvazeny nazor ... rozhodne uvazenejsi a slusnejsi nazor nez ten tvuj o blbeccich a dvoubitovych mozeccich ... tim nechci rict ze ten cin nebyl zbabely a nezaslouzi odsouzeni ... ale osobne si myslim ze si to amerika svou politikou a jednanim ve svete zpusobila sama ... trochu moc se plete do veci do kterych ji nic neni ... taji pred nami spoustu veci ... a ted jsou najednou Americane uplne v haji s psychikou protoze najednou zjistili ze jejich tajne vyzvedne sluzby vubec nejsou tak dokonale jak si mysleli (mimochodem to je jeden z faktu co me presvedcuje ze cela ta banda moc dobre vedela jak to chodi v FBI CIA atd. a vedeli jak to dokonale utajit a zhladit stopy a dalsi fakt abysme alespon uvazovali o tom co tady rikal prave Honza) a ze Ameriku nechrani buh a nezehna ji jak rika jejich prezident. Je to rozpinava zeme co se snazi v duchu mezinarodnich pozlatek a souhlasu takovyh vlad jako je ta nase aby mohal konecne zlikvidovat toho kdo jim stoji v ceste... A kdyz uz tak vsechny ty ubohy americany litujes zeptam se te jestli jsi taky litoval jugoslavce (tam totiz taky umiraji dlouhy leta lidi a taky si za to muzou sami) jestli litujes Tibet ktery je soustavne likvidovan Cinou a ktery za to dokonce ani sam nemuze ... asi sotva vid? asi ani nevis ze neco takovyho jako Tibet je ... ono se to nevysila ani na CT ani na CNN co a nikoho to nezajima!!!
0/0
18.9.2001 8:50

Hela

uvidíme, co bude
To není nesmyslný názor, co tu Honza prezentuje.Zkuste se zamyslet nad tím, kdo z této situace bude nejvíce těžit. Mocenskovojenske strany v USA dostanou zelenou ve zbrojení (svět dosud nebyl ochotný podporovat nove obranne raketove systémy US), amer.zahr.politika byla celkem neuspěšná, Bushovi se zlegalizuje jeho protiekologicka aktivita,stagnujici americ.ekonomika a hospodářství se bude muset posílit (zruši se nektere socialni programy předchoz.prezidenta, peníze se přesunou na obranu státu), ve světě: Čína zlegalizuje svůj boj proti provincii Si-Tiang, kde stále neúspěšně bojuje s arabama, Rusku se odpusti válka v Čečensku, Izrael dostane zelenou v Pakistánu. Myslíte, že k tomuto činu měli důvod pouze arabi? Myslím si, že jsou i skupiny pro který mohl byt důvod čistě hospodářský či nějaké ekologické loby. Taky mě zaráží, že výzvědné služby USA, Izraele i Ruska zklamaly a před atentátem nevarovaly. Většinou atentátníci sami varují před rozhodnou chvílí útoku. Celá ta situace se mi vůbec nelíbí a obávám se, že se v budoucnu dozvíme nepříjemné věci.
0/0
15.9.2001 21:40

Robos

Re: uvidíme, co bude
Ano, VĚTŠINOU varují, pokud to zrovna nejsou vyjebaní fundamentalisti, kterým na nějakém to životě nezáleží.
0/0
16.9.2001 12:27

Honza Vancura

Bin Ladina jste sami vycvicili, tak nas ted neobtezujte sv. valkou
Je jasny, ze terorismus v NY je pouze odpovedi za svetovy terorismus, ktery s uspechem provadi USA jiz desetileti. Navic, pokud vim, tak Bin Ladina vycvicili oni proti Rusum. Tak at si ted nestezuji. Rambo III je jasnou odpovedi na americke narky. Tenhle film bych ted poustel na jejich namestich, aby si uz konecne otevreli oci a poznali, jaka vlada je vede do zahuby znovu a znovu....
0/0
15.9.2001 21:16

alex

co to kecas za blaboly
Kurva jak muzes nazvat budouci uder USA a spojencu na Afganistan, jak druhej teroristickej utok?????? Ty nevidis, jak se chova talibam a jak podporuje Ladina??? To asi nic nectes a nesledujes, pripadas me jak BEZMOZEK, kdyz jsi tohle napsal. A Bush urcite nezautoci, dokud nebude mit podporu od vsech clenu NATO. Slysel jsi, ze byl schvalen clanek 5 v NATu? Vis co to znamena. Sere me ze lidi jako Ty prezentuji svoje nesmyslny nazory na netu, tak jako Ty!!!!!!!
0/0
15.9.2001 21:07

David Opela

Re: co to kecas za blaboly
Pane pisateli, chtel bych videt, co byste psal, kdybyste se narodil v Afganistanu. Pokud pujde o utok na Afganistan, tak pocet nevinnych mezi mrtvymi muze velmi lehce (mnohonasobne) prekrocit pocet mrtvych v N.Y. a Washingtonu. Ale to jsou jenom muslimove, ze?!
0/0
15.9.2001 23:37

Dan

Re: Re: co to kecas za blaboly
Já neumím odpovědět za pana Alexe, ale měl byste vědět, že kdyby se narodil v Afghánistánu, tak by sem psát nemohl, neboť je tam internet zakázán. Byl by nejspíše popraven. Riziko ztrát na civilním obyvatelstvu pochopitelně existuje v každém válečném konfliktu. Ale někde jsem zaslechl, že americká armáda má v úmyslu zničit teroristy a prý dokonce hodlá bojovat zbraněmi, nikoli unesenými civilními letadly. Tím jsem vás chtěl upozornit na jemný rozdíl, který vám pravděpodobně unikl.
0/0
16.9.2001 0:45

Radim

Re: Re: Re: co to kecas za blaboly
A tobě zase uniká, že tam žijí lidé, kteří nejsou mudžáhíni (kteří díky svému výcviku a praxi se jistě poschovávají a budou používat stejné taktiky jako proti Rusům) a budou stejně nevinné oběti jako ti z N.Y. A jsi opravdu přesvědčen, že pro plánovaný rozsáhlý! útok stačí jen to, aby hlavním podezřelým byl bin Ládin? To jsem netušil, že civilizovaný svět si může vyřizovat účty jen na základě podezření... Pak ovšem nevím, jsme-li ještě civilizací hodnou toho jména...
0/0
16.9.2001 1:39

Dan

Re: Re: Re: Re: co to kecas za blaboly
Neuniká. Ve chvíli, kdy se to stalo, jsem shodou náhod četl na serveru LN o afghánském lékaři, který večer utěsní okna a s hlavou pod polštářem poslouchá Mozarta. Opravdu mě nemusíte podezřívat z toho, že bych Afghánce považoval na názorově homogenní společenství. Byl to Usáma bin Ládin, který vyhlásil Státům válku. Tehdy se zřejmě jeho prohlášení podcenila. Ten člověk a jeho lidé už mají na svědomí dost mrtvých.
0/0
16.9.2001 7:10

ZP

Re: Re: Re: co to kecas za blaboly
Jenom skromný dotaz. Jaký je rozdíl, když někoho zabiju zbraní nebo třeba tím, že narazím letadlem do domu, kde jsou lidé?
0/0
16.9.2001 3:57

Dan

Re: Re: Re: Re: co to kecas za blaboly
Zhruba takovýto: Někdo mi udělá něco moc špatného. Mohu mu a) vzkázat, že mu rozbiju hubu nebo za b) napadnout ho zezadu bez varování. Já variantu b považuji za svinstvo.
0/0
16.9.2001 7:19

Zbynek Rosendorf

Re: co to kecas za blaboly
Jestli Bush nezautoci bez opravdu <B>neprustrelnych</B> dukazu tak budu jenom moc rad a myslim ze i vsichni ostatni ktere jsi nazval BEZMOZKY. Ale zatim sleduji ze zadne neprustrelne dukazy nema a <B>zastrasuje</b> momentalne uz tri staty na blizkem vychode tim ze jim slibuje ze to nezustane bez odezvy a ze na ne bude patrne smerovat sve odvetne akce, shodou nahod proti tem kteri mu vadili i v minulosti. A ma to jen ten vysledek ze nevinni lide narychlo opusteji sve domovy beze seho co tam museli nechat a utikaji do sousednich zemi a doufaji ze tam se nic nestane ... to samo o sobe je uz docela pekny teror nemyslis?<BR>A co se tyce tech dukazu tak se Bush bude muset hodne snazit aby mne presvedcil ze to nejsou jen jejich podvrhy protoze jak mam verit tomu ze to udelal ten nebo ten kdyz do dnesniho dne jsme se od USA jeste porad ani nedozvedeli jestli ctvrte letadlo sestrelili sami nebo to bylo opravdu jen vzpourou na palube. Nutne mne to pak privadi k vysloveni moznych duvodu ze jsou bud neschopni to zjistit (a to si rozhodne nemyslim) a ebo to nechteji rict protoze se jim to nehodi do kramu ... ale pokud je to to druhe tak jak si mam pak byt jist ze i kdyz predlozis dukaz o tom ze to byl ten a ten tak ze je ten dukaz pravdivy a neni jen zinscenovany?
0/0
18.9.2001 9:16

Martin Liska, Litvinov

Oko za oko, neb zijem ve svete barbaru
Je smutne co se stalo. Ale co se bude dit je mozna jeste smutnejsi, nebot jeden teroristicky utok odsoudi cely svet, ale ja osobne nevidim duvod proc bychom meli schvalovat utok druhy, coz invaze do Afganistanu vlastnde je, i kdyz se prohlasi ve jmenu svetove spravedlnosti a v duchu narodni hrdosti americkych obcanu. Opravdu funguje ve svete dvoji metr? Je Bush nadclovek, ze se muze takto rozhodovat?
0/0
15.9.2001 20:31

Martin Stochl

Citim s Amerikou.
Ziji v Georgii. Citim s Amerikou a prozivam atmosferu podobnou nasi revoluci v listopadu 90. I kdyz k prezidentu USA necitim nejvetsi sympatie plne s nim souhlasim a modlim se za to , aby v budoucnost byla bez takovychto straslivych tragedii. Martin S.
0/0
15.9.2001 20:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.