Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rumsfeld: viníky vystopujeme

Velkou roli v boji proti pachatelům úterních teroristických útoků na USA sehrají podle ministra zahraničí Donalda Rumsfelda americké jednotky cvičené pro nekonvenční válku. "Bude to rozsáhlé úsilí, které si vyžádá hodně času. Půjdeme po jejich penězích, abychom je vystopovali," sdělil ministr v rozhovoru pro televizní stanici Fox News a upřesnil, že půjde hlavně o zvláštní operace. Všechny snímky pořízené po tragédii v USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Křesťané ?
Víte co je divné? Přestože většina američanů jsou křesťané, tak nenastavují druhou tvář, ale 80% z nich se chtějí mstít doslova za každou cenu a to, aniž by si byli stoprocentně jisti viníkem. Upozorňuji, že nejsem věřící.
0/0
17.9.2001 13:43

Midnight Knight

Re: Křesťané ?
IMHO by bylo dost smutné,kdyby se země jako USA řídila starými,ke všemu rozporuplnými texty a ne zdravým rozumem.Tady už se překročila určitá "tolerovaná" mez a je nutné vyhladit veškerý teror,bez rozdílu vyznání,pohlaví nebo barvy pleti... BTW Také nevěřící,ale co bude následovat,by dobře vyjádřil Nový Zákon.."..pláč a skřípění zubů"..teroristé snad konečně budou ne vyhlazeni,to bych byl velký optimista,ale zahnáni na dlouho do kouta......
0/0
21.9.2001 14:54

Barbar

Nova Zeme?
"Bruste mece, balte hrnce, obydlujte jeskyne, shanejte saty a drivi na zimu. Armagedon je tady! Vse z minulosti je k nepotrebe. Auta bez paliva, vany bez vody, svetla a pocitace bez elektriky, vsude ticho a chlad. Nejjednodussi veci se stavaji nejcennejsimi. Vse co znate zapomente! Je jen zizen, hlad, zima, teplo, svetlo .. dalsi den!" - To opravdu chcete? Umite prezit? Chcete si to vyzkouset?
0/0
17.9.2001 11:41

matej kotrba

americane na chatu cnn
Doufejme, ze prezident Bush si nemysli, ze vetsima amiku ma takovy nazor jaky citujes, a ze se jim musi zalibit s ohledem na politicke preference... Prece jen by bylo skoda, kvuli tomu co se stalo - a je to hrozne, to uznavam - zacit treti sv. valku
0/0
17.9.2001 11:28

New Conan, no!

Nova Zeme
"Bruste mece, balte hrnce, obydlujte jeskyne, shanejte saty a drivi na zimu. Armagedon je tady! Vse z minulosti je k nepotrebe. Auta bez paliva, vany bez vody, svetla a pocitace bez elektriky, vsude ticho a chlad. Nejjednodussi veci se stavaji nejcennejsimi. Vse co znate zapomente! Je jen zizen, hlad, zima, teplo, svetlo .. dalsi den!" - To opravdu chcete? Umite prezit? Chcete si to vyzkouset? Ja teda ani ne ....
0/0
17.9.2001 11:16

nicka@centrum.cz

Viník
Celá ta kampaň kolem hledání hlavních viníků celé tragédie mi připomíná poněkud obrácené přísloví : Kdo chce někoho bít, psa si vždycky najde. O akci předem nikdo nevěděl, ale několik hodin po jejím skončení je hlavní viník znám. Není to nějaké divné? Proč se například nemluví o Sadámovi Husajnovi? Asi už není tak populární.
0/0
17.9.2001 10:04

Siki

Rumsfelt: viniky vystopujeme
Bush je ten nejvetsi omyl pro ameriku
0/0
17.9.2001 9:01

hlupak

Zacina prituhovat
http://www.cnn.com/2001/US/09/16/inv.ashcroft.congress/ - navrh vazat soudni povoleni k odposlechu na osobu, nikoliv na cislo. Zjistit, zda se hovor tyka urcite osoby, predpoklada napred jej vyslechnout (resp. vyslechnout jich mnoho). A to je myslim teprve zacatek. Bude mnohem hur. A k tomu zvaneni o utoku na demokracii a svobodu... Jeji zbytky zlikvidujou amici sami.
0/0
17.9.2001 0:59

jo

jojo
mnoho lidi zde schvaluje terorismus a rasismus KONCIM
0/0
16.9.2001 21:35

jaja

oklo
jsem zasadne proti terorismu a jakemukoliv utrpeni nevinnych civilistu, rekce ameriky by mela byt tvrda ale moudra
0/0
16.9.2001 20:04

moebius

válka už začala
Útok na teroristy je zcela nezbytný. Nesmí jim projít takové barbarství. Víme, že Ládín má atomové bomby, troufám si předpovídat, že už jsou připraveny k odpálení. Jsou schovány v amerických nebo evropských městech a další sebevrazi jen čekají na rozkaz. Ten příjde po americké odvetě, příjde i bez odvety, musíme bojovat, nemáme na výběr. Válka bude dlouhá a krvavá. Musíme zvítězit nebo zemřeme. Chtějí nás zničit a tomu zabráníme jen tak , že zničíme my je. Malověrní možná padnou na kolena a začnou vzývat Alláha, ale do je v Ládínových očích stejně nezachrání. Není už žádné místo pro kompromisy. Přátelé, modleme se i za příští mrtvé.
0/0
16.9.2001 18:02

juki

Re: válka už začala
18:25 - Členové teroristické organizace Al-Kajdá Usámy bin Ládina operující z Albánie si v nejmenované laboratoři v České republice obstarali botulotoxin a ampule sněti. Napsal to v dnešním vydání britského deníku The Mail on Sunday Simon Reeve, který se po léta zabývá islámským terorismem.
0/0
16.9.2001 18:41

juki

Re: válka už začala
18:25 - Členové teroristické organizace Al-Kajdá Usámy bin Ládina operující z Albánie si v nejmenované laboratoři v České republice obstarali botulotoxin a ampule sněti. Napsal to v dnešním vydání britského deníku The Mail on Sunday Simon Reeve, který se po léta zabývá islámským terorismem.
0/0
16.9.2001 18:41

Jiri

trochu jiny pohled
Myslim si, ze prisla chvile, ve ktere si Evropa musi konecne vybrat jakou ze demokracii vlastne chce. Plnou podporou Americanu si vybira americkou se zakladnimi pravy na svobodu. Jinak na ni zbyla jen ta ruska. Jiny vyber doopravdy neni. V ruske dem. si absolutni vetsina "humanistu", kterych je ted vsude plno, bude moci svobodne otevirat hubu jen v souladu s pravidly vydanymi vladou nebo kdovijakou levicovou stranou. V americke to tak neni a ani nas nikdo nenuti divat se na katastroficky filmy, jist hamburgery a pit colu. Diky americke demokracii jsme svobodni a mame pravo vyberu. Socialni (socialisticka, humanisticka atd.) demokracie uz tady byla a vzdy jen lidi pokurvila. Preneseme tedy pres srdce masakr ve statech, ktere podporuji fanaticky terorismus nebo vlozime sebe a budoucnost svych deti do rukou levicovych sil?
0/0
16.9.2001 17:13

ADI

souhlas
nevinní, nevinní trpěli a trpět budou. Bylo to v Iráku, Jugoslávii, USA, a taky pravděpodobně to bude v Afganistánu.
0/0
16.9.2001 16:50

juki

NATO
NATO je na nic protoze pokud Rusko, Cina nebo jina atomova zeme neco provede tak jim to projde protoze amici se bojej a do atom valky nepudou
0/0
16.9.2001 16:46

matej kotrba

Re: NATO
Kez bys mel pravdu, pokud by amici sli do atom. valky, pravdepodobne by to nakonec byl konec zivota na zemi - alespon toho jaky zname dnes. Vyplnily by se predstavy tvurcu sci-fi o lidech zijicich v podzemi atp...
0/0
17.9.2001 11:22

vlada

ze cnn chatu
Pred chvili jsem se probiral chatem na CNN. I po problemech s presnym porozumenim nekterych prispevu jsem si poznamenal slovo od slova vetu, ktera nastesti ( aspon podle poctu prispevku doufam) necharakterizuje prumerneho Americana. Our military must level that country to the groung and whatever must be done to protect our freedom. (Nase ozbrojene sily musi ten stat srovnat se zemi a udelat cokoliv, co bude charnit nasi svobodu.) Pro mne, a doufam ze i pro vetsinu lidi, je hruzna predstava, ze autor tohoto citatu vzyvajiciho v podstate dalsi obrovske Lidice by mohl o necem svym chorym mozeckem rozhodovat.
0/0
16.9.2001 15:37

jaja

Re: ze cnn chatu
jsem zasadne proti terorismu a jakemukoliv utrpeni nevinnych civilistu, rekce ameriky by mela byt tvrda ale moudra
0/0
16.9.2001 20:16

petr

re
skvela diskuse,skvela temata.dejte si radsi jointa,mozna to bude jeden z poslednich.jinak jsem rad,ze vsichni vite,kdo na tom ma hlavni podil.
0/0
16.9.2001 14:49

Samson

Ještě jednou zpět k technice...
Pomalu ale jistě se začínám divit konstruktérům letadel, proč již dávno (po sérii únosů letadel) konstruují aircraft tak, že je vůbec možný přístup do kabiny k pilotům? Proč nenastupují piloti naletišti extra dveřmi, proč nejsou odděleni neprůstřelnou přepážkou? Tím by se přece odstranila možnost jak únosů letadel, tak i takovýchto excesů! V případě nejhorším by teroristé mohli postřílet cestující (a dle libovůle i sebe), popř. by mohli letadlo vyhodit do vzduchu přiměřeným množstvím plastiky (kterou umí kdekdo doma uvařit na koleně), ale nikdy by nemohli nařídit pilotům, kde mají letět, nebo kam se strefit!
0/0
16.9.2001 14:39

fred

Re: Ještě jednou zpět k technice...
to nic neresi
0/0
16.9.2001 16:41

Darius

na okraj
par provokujicich pripominek: Polovinu bojovniku a dnesnich valecnych odborniku Afghanistanu vyskolili agenti CIA a instruktori USA a druhou polovinu agenti KGB a instruktori Sovetskeho svazu. bin Ladin zbohatl mj. pri distribuci americkych zbrani Sofistikovany plan utoku mimodek vymyslel Tom Clancy, americky spisovatel a americke vydavatelstvi jeho knihu rozsirilo v milionech kusu Americke akcni filmy a bojove hry vychovavaji svetovou mladou generaci systematicky k chuti zabijet a neucte k zivotu Nekritickym postojem k izraelsko-palestinskym vztahum USA mimodek pomahali udrzovat napeti v teto oblasti viz take http://www.britskelisty.cz/0109/20010914n.html#13 http://www.fakta.impuls.cz/ 37. tyden
0/0
16.9.2001 14:29

Japaneese

Bombarduj pristav :)))))
0/0
16.9.2001 14:02

bára

ano-ne
Podporujete vojenský zásah USA proti Afghánistánu? = anketní otázka. Odpovědi teď: 1867 ANO, 866 NE. Zdá se mi to typické a vůbec nejde o zanedbatelnou drobnost. Nechci věřit tomu, že všichni lidi, co souhlasí, fakt vědí, s čím souhlasí. Zásah přeci má být veden proti teroristům, ne proti celé zemi. Buď to přikyvovači nedomysleli - to je dost zlé, když jde o válku. Nebo je jim prostě jedno, že normální lidi nejsou teroristi, a klidně je pošlou na smrt společně, když mají společnou zem. A nebo chtějí vážně zničit všechny, co se s lidmi támhle někde paběrkovat. Netvrdím, že ANO v takovýchto anketách odstartovávají války - ale podporují je, nebo jim alespoň nebrání.
0/0
16.9.2001 13:59

Alice

Re: ano-ne
Taky jsem si toho všimla, a kromě již zmíněného je nutné ještě dodat, že takto špatně formulovaná otázka, navíc v takto vypjaté atmosféře, svědčí o neprofesionálnosti autorů těchto stránek. MF Dnes potom zveřejní čísla, která budou ale pouhým bludem, protože mikdo vlastně nebude vědět, co říkají.
0/0
16.9.2001 15:41

Karel

Re: ano-ne
Baro - Ty Kravo jdi do prdele s tou Tvoji anketni otazkou. Co si mylis, ze to je MDZ nebo co, kdyby jsi mela aspon troch prehled tak bys vedela, ze vsichni ti bastardi pujdou a chteji jit do valky proti "Infedelum" = Krestanum a tesi na JIHAD svatou valku. Uz vcera to Taliban vyhlasil a dokonce a to je po prve v historii Islamu, ze vyhrozuji i jinym Islamskym statum jako je Pakistan a Iran. Ale at se vymlatej navzajem mezi sebou a vezmou takovy kravy komunistycky jako ses ty do toho taky.
0/0
16.9.2001 19:31

nicka@centrum.cz

Re: Re: ano-ne
Karel má opravdu hezký slovník. Neuvědomuje se ale jednu celkem podstatnou věc. Vlády všech států světa každou chvíli vydávají různá prohlášená na všechna možná témata, ale pochybuji že k nim alespoň někdy mají 100% podporu obyvatelstva. Myslím, že bychom v Afghánistánu našli spoustu lidí, kteří jsou sice muslimové, ale nechtějí nikoho zabíjet ani vyhlašovat svatou válku někomu, kdo je o mnoho dál než nejbližší vesnice. Tihle lidé nemohou za to, že se jejich vláda pachtuje s nějakým teroristou a už vůbec za to nemohou trpět a čelit válce. Pokud chtějí Američané/NATO udeřit, tak ať to udělají co nejcitlivěji vzhledem k civilistům. Prohlášení, že válka bude dlouhá a nevyhnutelná nejsou daleko od války svaté.
0/0
17.9.2001 9:55

Karel

Re: ano-ne
Baro - Ty Kravo jdi do prdele s tou Tvoji anketni otazkou. Co si mylis, ze to je MDZ nebo co, kdyby jsi mela aspon troch prehled tak bys vedela, ze vsichni ti bastardi pujdou a chteji jit do valky proti "Infedelum" = Krestanum a tesi na JIHAD svatou valku. Uz vcera to Taliban vyhlasil a dokonce a to je po prve v historii Islamu, ze vyhrozuji i jinym Islamskym statum jako je Pakistan a Iran. Ale at se vymlatej navzajem mezi sebou a vezmou takovy kravy komunistycky jako ses ty do toho taky.
0/0
16.9.2001 19:32

Honza Vancura, Praha

At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
Nechapu, proc bychom se meli nechat zatahnout do konfliktu, kde USA hledaji teroristu, ktereho kdysi CIA osobne podporovala??? At si ho dopadnou a zlikviduji USA sami, ale nam at daji pokoj. Teroristicky utok nebyl namiren proti civilizovanemu zapadnimu svetu, ale proti USA a jejich politice v arabskem svete. Jestli CIA podporuje teroristy proti druhým (mudžáhidi v Afganistanu/SSSR, mudžáhidi v Albánii/Jugoslávii), musí počítat s tím, že tito mudžáhidi jednou píchnou i do USA. Osobně mi připadá útok na WTC jako logické vyústění dlouhodobé zahraniční politiky USA. Mam pocit, ze Americane ani netuší, že praví viníci atentátu na WTC jsou jim blíže nëž by se kdo nadál...
0/0
16.9.2001 3:17

kfe

Re: At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
Milý H.V. TEBE nikdo no ničeho nezatahuje. Ty si chrápej doma, nebo si jdi házet šutráky do mekáče. Což by ti ovšem nemuselo projít.
0/0
16.9.2001 10:59

fred

Re: Re: At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
a ty uz mas zbaleno hrdino
0/0
16.9.2001 11:57

etrusk

Re: At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
Proč se do toho plést? Třeba proto, že jsme do roku 1989 v tehdejší ČSSR vycvičili pár desítek takových malých Bin Ladínu, ty chytráku. Jestli ti útok na WTC přijde jako logický, běž se léčit.
0/0
16.9.2001 11:56

Roman

Re: Re: At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
Jestli ti to hned nepřipadne logické, tak si to představ takhle: chceš zapálit sousedův dům, ale zase by sis tím nerad špinil prsty, navíc by ti mohl soused rozbít držku, tak dáš jeho dětem sirky a naučíš je jak se používají. WOW, sousedův dům hoří. A teď přichází ta logika - jednoho dne ti parchantíci přijdou i k tvému domu a podpálí ti ho. Určitě to není správné, omluvitelné, ale je to rozhodně logické. Už staré pořekadlo našich babiček - s čím kdo zachází, tím i schází.
0/0
16.9.2001 12:38

etrusk

Re: Re: Re: At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
Dobře, už se "těším", až nám ti naši Arabáci (vicvičení v Čechách, na Moravě a na Slovensku)něco pěkného vyvedou. WOW.
0/0
16.9.2001 12:43

LukasV

Re: Re: Re: Re: At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
OK, ale pak tim spis nelze souhlasit s valkou. Jednoznacne podporuji najit, svleknout z kuze, rozctvrtit a nechat shnit nepohrbene ty, kdoz to provedli nebo se na tom ucastnili. Ale take najit ty, kdoz byli ochotni je vyskolit a vycvicit a nalozit s nimi stejne, protoze jejich vina neni mensi. A tyka se to nejen americkych souduhu z CIA, ale i tech nasich, kteri u nas skolili v univerzitach 17. listopadu Angolce, Lybijce a dalsi docasne souverce. Protoze oni se take nestitili neco takoveho pouzivat k prosazovani svych cilu. Ale misto toho, abychom takto identifikovali viniky a nalozili s nimi po pravu (at jsou kdokoliv a kdekoliv) se spis dockme "valky" a plosneho vyhlazovani narodu. Protoze hledani viniku by se nehodilo do kramu ani tem, kteri vladnou zde, ani tem, kdo vladnou v v zemich byvaleho SSSR,ale ani tem v USA, UK, BRD, Francii... To by se jich totiz taky mohlo dotykat. Takze nejsme lepsi.
0/0
16.9.2001 15:02

fred

Re: Re: At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
a ty uz mas zbaleno hrdino
0/0
16.9.2001 13:01

etrusk

Re: Re: Re: At si agenta CIA Bin Ladina dopadnou sami
Opakuješ se, ty morální autorito.
0/0
16.9.2001 13:05

qrrrrrrrr

dobry clanecek
http://www.netem.cz/article.php?sid=607&mode=nested&order=0
0/0
15.9.2001 23:23

Honza <provista77@yahoo.com>,

Honza <provista77@yahoo.com>,
USA jsou ve valce? (Honza <provista77@yahoo.com>, 15.9.2001 21:07) reagovat Proti komu? Pokud je mi znamo, tak valku je treba NEKOMU KONKRETNIMU vyhlasit.Nejlepe nejakemu statu, rezimu stat zastupujicimu a podobne. Uz je mi z te propagandy nanic. Nechci to dal komentovat, vse bylo receno. Odsuzuju to, co se stalo v NYC a zaroven odsuzuju zpusob, jakym je to predkladano svetu "pred velkou louzi". Snad zdravy rozum zvitezi, tuny nazoru na forech k soucasnemu vyvoji me vedou k nazoru, ze ani tady v CZ se nedokazeme domluvit, co clovek to nazor. A zhusta diametralne odlisny. Hruza. Mam kamarada , rodileho Americana, mam kamaradku, ktera s Araby obchoduje. Vzdy jsme se byli schopni domluvit. Podivejte se na politickou scenu u nas doma: je to smecka psu, kteri se snazi urvat, co se da. A v mezinarodnim meritku? Ano pratele, to je politika. Nejdu zvracet, pochopil jsem davno a otrnul. Bohuzel. Cela vec je tak citliva a zaroven tak DILETANTSKY propagovana medii, ze z toho rozum zustava stat. Pro ty z vas, kteri maji informace z internetu snad neni co dodavat, pro ctenare novin a divaky TV dodam jen malo : zvednete zadek od TV sednete k monitoru, promluvte si se znamymi. Mozna se pak na vec budete divat jinak, nez jak je vam hystericky predkladano pres pancir televizni obrazovky. Znovu opakuji, ze odsuzuju, co se v NYC 11.9.2001 stalo. Znovu opakuji, ze z hysterie, kterou okolo toho rozpoutala media je mi zle.
0/0
15.9.2001 22:35

Petr

Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
něco na tom je,medializace udělá lidově z hovna broskev ale snad proboha,ten kdo to viděl a dneska vidí následky sám bez nějakých médií tak si udělá názor sám a ten je jasný,nebo ne? Osobně jsem to tady důkladně pročet a musím říct,že některé názory skoro jako ten tvůj nemá moc hlavu ani patu.Ahoj
0/0
15.9.2001 23:28

Radim

Re: Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
Milý Honzo, cituji: Hlavním podezřelým z úterních teroristických atentátů na New York a Washington je Usáma bin Ládin. Uvedl to americký prezident George Bush (iDnes 15.9.). Takže všechno jasný, jo? Takže dneska už stačí jenom podezření, aby se rozjela vojenská mašinerie včetně povolání záložníků a svět se ježil bodáky, raketami a šlo se do "rozsáhlého útoku"? Proč rozsáhlého? Rozsáhlého proti komu? Proti bin Ládinovi a jeho partě řekněme 100 mužů?Necítíš na tom všem něco podivného? Nevidíš, že se hraje i o tebe, o nás o všechny? Přál bych ti, aby ses brzy nedožil trpkého zklamání z plodů takovéto akce.
0/0
16.9.2001 1:22

Radim

Re: Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
Milý Honzo, cituji: Hlavním podezřelým z úterních teroristických atentátů na New York a Washington je Usáma bin Ládin. Uvedl to americký prezident George Bush (iDnes 15.9.). Takže všechno jasný, jo? Takže dneska už stačí jenom podezření, aby se rozjela vojenská mašinerie včetně povolání záložníků a svět se ježil bodáky, raketami a šlo se do "rozsáhlého útoku"? Proč rozsáhlého? Rozsáhlého proti komu? Proti bin Ládinovi a jeho partě řekněme 100 mužů?Necítíš na tom všem něco podivného? Nevidíš, že se hraje i o tebe, o nás o všechny? Přál bych ti, aby ses brzy nedožil trpkého zklamání z plodů takovéto akce.
0/0
16.9.2001 1:43

Ale to je prave to!

Re: Re: Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
Mozna to bylo mezi radky, v kazdem pripade to co rikas je presne to co ja citim. Ja si opravdu nemyslim, ze je vsechno jasny a Let's go on. To je prave ta tragedie americanu, nemuzu si pomomoct a jak procitam konference - nereknu nic noveho pod sluncem : cin jako takovy odsuzujeme vsichni, jen nekdo (treba ty, ja a spousta dalsich lidicek) je schopen zamyslet se PROC k tomu doslo. Nekdo jiny zase rekne : Pomstu! A jiny jen zaplace nad temi, co ve WTC zemreli. Snad je jasny co je lepsi. To hlavni, co jsem chtel rict je to, ze medialni kampan rozpoutana okolo tohoto teroristickeho utoku uz presahuje rozmery, ktere jsem ochoten tolerovat. Tobe to ale snad nemusim vysvetlovat, jak jsem pochopil, dobre tomu rozumis.
0/0
16.9.2001 2:10

Radim

Re: Re: Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
Omlouvám se Honzo, to patřilo Petrovi.
0/0
16.9.2001 2:19

Proc?

Re: Re: Re: Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
No a ja si varil hlavu co ze za chlup jsi to na me nasel. Fakt to nepisu jako slohovy cviceni, ja to takhle citim.
0/0
16.9.2001 2:47

Proc?

Re: Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
Mas pravdu, ted si to po sobe ctu. Hlavne slo o to, ze jak jsi to trefne nazval, media udelaji z hovna broskev.Ja svuj nazor mam a ty urcite taky. Asi se moc nelisime. Mej se,dik. HOnza
0/0
16.9.2001 2:44

Marcel Vit

Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
Pokud by jsi zil v U.S.A. pochopil bys, ze Spojene staty jsou skutecne ve valce. Je to citit na kazdem kroku. Uzemi U.S.A. bylo napadeno, je jen otazkou casu, kdy bude oznamen protivnik. Musim ti rict, ze i samotni americane, obycejni lide s kterymi jsem ve styku denne, to vidi stejne a ja se jim ani nedivim. Samozrejme, ze mam z teto situace velke obavy. Ani media ani internet ti "nedaji" tolik, co primy kontakt s lidmi jenz se to tyka. Verejne mineni, je ve Spojenych statech na prvnim miste!
0/0
16.9.2001 1:20

Proc?

Re: Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
Nezlob se na mne, mozna proto, ze neziju v USA nechapu proc jsou Spojene staty ve valce. Rozhodne, to, co se stalo je des, ale nepripada Ti, ze slovo valka je trohu silny kafe? Myslim ze treba "boj proti teroristum" by byl vic na miste!!!Valka je slovo, ktere mi nahani hruzu. I ja mam z nastale situace obavy, o to vetsi, ze (jak sam rikas) potkavas denne lidi, kteri veri, ze jejich vlast se pripravuje na valku. Nejsem naivka a nesedim jen na webu, uz vubec nejsem ochoten stravit to, co predkladaji lidem media zde a ver mi, ja taky mluvim s lidma. Asi pro tebe bude nepochopitelne, ze smysleji podobne jako ja. Stejne tak jako je pro mne nepochopitelne, ze v USA je verejne mineni takove jake je. Presto vsecko si myslim, ze se kvuli nasim rozdilnym nazorum nebudeme prat. Mam pratele v USA a docela dobre si rozumime. Ver, ze jsou to obycejni lide, kteri jsou stejne jako ja zdeseni tim, co se stalo. Svym pratelum a lidem s kterymi se potkavas prosim rekni, aby si pustili v TV obcas i neco jineho nez CNN nebo jiny kanal pokusili se podivat na svet jinak, nez ocima dosud privrenyma. Zaver: Ziral jsem, kdyz WTC padalo, brecel, kdyz mi doslo, ze to nejsou jen stavby, ze je to lidske mraveniste a kolik lidi muselo zemrit. Bez komentare. Smrdi mi vsak zpusob, jak cela vec prezentovana. To je vse. Diky za internet, kde jsou i jine nazory, nez kterymi nas krmi masova media.
0/0
16.9.2001 2:39

Anicka

Re: Re: Re: Honza <provista77@yahoo.com>,
Teda chtela bych predeslat, ze ocenuji vysokou uroven a slusne vyrazivo vasi diskuse, to se tu jen tak nevidi. Taky zrovna pobyvam ve Statech a sleduju jak deni, tak lidi kolem sebe. Ja bych nerekla, ze se Americane chystaji vybombardovat Afghanistan. Takovy naboj citim pouze z proslovu pana prezidenta, ktery furt opakuje, ze Amerika se pomsti. Jinak se v televizi stale objevuje spousta odborniku, kteri pripominaji, ze lide musi byt trpelivi, protoze nejdriv musime oznacit vinika a pak teprve muzeme zautocit. Zaroven zduraznuji, ze nemuzou utocit plosne proti celemu Afghanistanu. Osobne mam pocit, ze spousta Americanu "trpi" zdravym rozumem. Ve skole nam neustale zduraznuji, abychom se nenechai zmanipulovat medii, oddelovali fakta od spekulaci a chovali se ke vsem slusne (zvlaste k lidem arabskeho puvodu). Ani z Americanu necitim prilisnou pomstychtivost. Ale je mi bohuzel jasne, ze kdyby se to nechalo bez odvety, tak to nahraje dalsim utokum.
0/0
16.9.2001 15:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.