Diskuze

Neustupovat, udeřit!

Přiznávám, že mi poslední dobou zůstává rozum stát nad chronicky ubrečenými výlevy celé řady jednotlivců, kteří se nás všechny (a hlavně amerického prezidenta) neustále snaží varovat před ukvapeným vojenským zásahem. Navrhují, že by se prý západní svět měl zamyslet nad tím, jak změnit svoji politiku, a připravit tak terorismus o jeho podhoubí. Prý za všechno může frustrace chudých lidí na Blízkém východě, kterým již nezbývá žádná naděje a proto se dopouštějí zoufalých činů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

miroslav košťál - Praha 10

17. 9. 2001 12:05
Vietnamský syndrom umřel
Tímto chci odpovědět všem, kdo v reakci na můj příspěvek "Neustupovat, udeřit!" píší o dalším bombardování, jež nezasáhne viníky, kteří utečou, ale jen nevinné, kteří už nemají kam a jak utéct. Tato válka už zcela zjevně nebude vedena jen ze vzduchu, ve snaze zabránit jakýmkoliv ztrátám na americké straně. Vietnamský syndrom, způsobený rozčarováním z velkých - a jak se ukázalo zbytečných - ztrát za války ve Vietnamu, zemřel minulé úterý spolu s tisíci Newyorčany ve světovém obchodním centru a stovkami dalších lidí na palubách unesených letadel a v troskách Pentagonu. Vietnamský syndrom byl reakcí Američanů na příliš vysokou cenu, již jejich země zaplatila za válku ve vzdálené zemi, jejíž účel nechápali. To však není případ nynějšího konfliktu. Také za druhé světové války ve Spojených státech převažovalo mínění, že by se Amerika do Evropských problémů neměla míchat. A Japonské vedení se dopustilo osudové chyby, když tyto postoje považovalo za slabost a změkčilost Američanů, zpovykaných vysokou životní úrovní. Jsem přesvědčen, že stejnou chybu udělali i ti, kdo zosnovali zločinný útok, jehož jsme byli svědky 11. září. Tentokrát totiž Američané usoudili, že jejich země byla napadena nepřítelem, musí se tedy bránit a to všemi dostupnými prostředky. Tuto válku již občané Spojených států nebudou chápat jako nějaký odlehlý konflikt, který se jich v podstatě netýká. Právě naopak, budou trvat na tom, aby jejich vláda tuhle válku vyhrála za každou cenu. To znamená, že strach z hněvu veřejnosti musí mít prezident Bush jen tehdy, budou-li američtí vojáci umírat zbytečně, v akcích, které nepřinesou žádoucí výsledek. S neúčinným "přehazováním písku," jak nedávno list New York Times nazval politiku raket a pum, je protentokrát konec. Teroristi tahali tygra za fousy tak dlouho, až se tygr probudil. Měli by vzít nohy na ramena, ale na to už je nejspíš pozdě.
0 0
možnosti

Víťa

16. 9. 2001 11:15
Udeřit?!?
Potrestat teroristy - ano, bez jakýchkoli výhrad. Jsou k tomu prostředky - ano, pozemní síly. Bombardování jakéhokoli státu je však pokračování v terorismu, jen na státní úrovni. Zatím předkládané důkazy jsou na poli doměnek a to je velmi znepokojující, že na tomto základě je možné připravovat svět na válku (nebylo už tady nejednou?). Velmi bochybuji, že by USA a naše balonová letka měla speciální bomby, které zabijí jen ty špatné... Nebo už máme všichni "africký syndrom" - "Kali, řekni mi co je špatný skutek! Když někdo ukradne Kalimu krávu. A co dobrý skutek? Když Kali někomu ukrást krávu..." Zkuste už proboha používat svůj, ne "americký" mozek.
0 0
možnosti

keramx

16. 9. 2001 14:09
Re: Udeřit?!?
Udeřit! Co se mého "amerického" mozku týká tak zkus použít ty mozek který je alespoň trochu funkční a dokáže rozeznat smrtelné nebezpečí. Ono totiž Víťo není kam ustupovat. Když bin Ládina nepotrestáme tak bude v teroru opkračovat, dokud nerozvrátí civilizaci a to nejen tu západní. Jsme cílem brutálního útoku na konci kterého stojí naše úplná likvidace. Bránit se musíme a pochopitlně půjde o to postihnout pouze viníky. A dopadnou - li bomby na úkryt teroristů či jejich výcvikový tábor pak je téměř 100% jistota,že zasaženi byli zločinci. Takže i bomby dokážou zasáhnout správný cíl.
0 0
možnosti

Milo

16. 9. 2001 5:43
Uderit? Dobra, nejprve ale zvazte fakta!
Vazeny pane Kostale, jakkoliv se priklanim k vasemu a koneckoncu v soucasne dobe obecnemu nazoru, ktery je pouze prirozenou odezvou na brutalni zlocin, jez tuto diskuzi vyvolal, dovoluji si vam a ostatnim ctenarum predlozit ke zvazeni nasledujici utrzky, ktere jsem vybral z textu publikovanem v americkem tisku: Pro ty, kteri mylne ztotoznuji Taliban a Osama Bin Laden s Afghanistanem: Taliban neni dokonce ani oficialni vladnouci silou v teto zemi. Taliban je kult ignorantnich psychopatu, ktery se zmocnil kontroly nad Afghanistanem v r. 1997. Bin Laden je politicky zlocinec s presne vyhranenou strategii. Nejen, ze Afghanci nemaji nic spolecneho s neslychanym barbarismem z NY a Washingtonu, oni sami byli prvnimi Bin Ladenovymi obetmi. Proc tedy Afghanistan nepovstane a neznici Taliban? Odpoved je prosta: nemaji na to - jsou na pokraji sil, naprosto vycerpani, zdeptani fyzicky i dusevne. Z vysledku studie OSN pred nekolika lety, vyplynula otresna pravda - v Afghanistanu zije vice nez 500,000 fyzicky postizenych sirotku, zeme nefunguje hospodarsky, chybeji veskere zakladni zivotni potreby. Miliony ovdovelych zen je zaziva (!) pohrbivano Talibanskymi hrdlorezy do hromadnych hrobu. Puda je doslova prospikovana naslapnymi minami, vetsinu farm a s nimi celou zemedelskou zakladnu uspesne zlikvidovali Soveti. To je vycet jen nekolika duvodu, proc Afghansky lid nedokaze skoncovat s Talibanem. Jak s nimi tedy nalozit? Nejcastejsim doporucenim je bombardovanim vratit Afgnanistan zpet do doby kamenne. Problem tkvi toliko v tom, ze o tohle se uz davno postarali Soveti. Nechat Afghanistance trpet? Ale vzdyt oni uz ted trpi tak, jak si mnozi z nas ani nedokazou prestavit. Srovnat jejich domy se zemi? Zlikvidovat jejich skoly, nemocnice, znicit jejich ekonomickou strukturu, rozbit jejich spravni aparat, odriznout je od lekarske pece? Na vsehcno tohle uz je prilis pozde, neni co zdevastovat, dilo uz bylo dokonano. Nove bomby budou padat pouze do krateru po tech predchozich. Mozna, ze zasahnou alespon nejakeho Talibana? Ztezi. V dnesnim Afghanistanu pouze Taliban disponuje dopravnimi prostredky, jenom oni jsou syti a pohyblivi, mohou uniknout a stryvat se. Co se tedy vlastne da podniknout? Jak na ne? Jedinou sanci uspet neni uder ze vzduchu, ale pozemnimi silami. A nyni si vylozme karty na stul: nejeden mlady American se vrati domu v plastikovem pytli - takova je kruta realita. A to je tu jeste jeden maly hacek, dostat se do Afghanistanu znamena projit Pakistan. Ale co, kdyz nas jen tak nenechaji? Pak je musime nejprve pokorit silou. Budou ostatni Muslimske narody necinne prihlizet? Zacina byt jasne, co vsechno je v sazce! Flirtujeme s konfliktem Islamu proti zapadni civilizaci. Pokud to jeste nekdo nechape: tohle je Bin Ladenuv plan. Presne tam miri. Prectete si jeho projevy a prohlaseni. Vsechno to tam stoji. Bin Laden skutecne veri, ze Islam ma v tomto stretnuti sanci. Na prvni pohled smesne a nepravdepodobne? Jak Bin Laden kalkuluje, podari-li se mu postvat Islam proti Zapadu, zmobilizuje na svoji stranu vice nez miliardu privrzencu! Doufejme, ze se myli a Zapad z tohoto sileneho duelu vyjde vitezne - cokoliv by to uz v dusledcich znamenalo. Jedna vec jiste nenecha nikoho na pochybach: tato valka by zrejme trvala po cela leta, ztraty na zivotech by se nascitaly do milionu a to nejen jejich, ale take nasich. Kdo si na tohle troufne? Bil Laden - nepochybne. Jeste nekdo?
0 0
možnosti

keramx

16. 9. 2001 14:00
Re: Uderit? Dobra, nejprve ale zvazte fakta!
Milý Milo, vámi uvedená fakta jsou jistě závažná a velmi nepříjemná. Nevrhněte ale jiné řešení. Je snad vámi navrhovaným řešením nečinné čekání na další teroristické útoky? Nebo snad navrhujete ústupky ze strany západu a uznání terorimu jako způsobu prosazení svých cílů? Uvědomte si zásadní fakt, který neuvádíte ať již záměrně či z nevědomosti. A tento fakt je také odpovědí těm kteří z hlouposti či zbabělosti volají po tom, ať používáme svůj mozek a ne Americký. Bin Ládin je připraven vyhladit západní civilizaci. To je jeho cílem. Zbraně hromadného ničení (bakteriologické či jaderné) nepoužil jen proto, že je dosud nemá. Jakmile je získá tak je použije. Bez zaváhání. A teď je odstartován závod zda to stihne dříve než bude dopaden. Není tedy mozek Americký či neamerický ale zdravý s dostatečným pudem sebezáchovy a zdegenerovaný, který nedokáže rozpoznat život ohrožující nebezpečí. Proto nechápu a i odsuzuju všechny kteří vyvolávají pochybnosti a v tak těžké chvíli nás rozdělují.
0 0
možnosti

Vitek Ruzicka

16. 9. 2001 1:24
souhlasim
Je to pravda
0 0
možnosti

Vitek Ruzicka

16. 9. 2001 1:23
souhlasim
Je to pravda
0 0
možnosti

Honza

15. 9. 2001 17:35
ANO!!!!!!!
Z vlastní zkušenosti vím, že ustoupím-li před neoprávněným násilím o jeden krok, ono udělá dva kroky vpřed. Takto bychom mohli ustupovat a ustupovat stále, až bychom najednou zjistili, že obrazně řečeno "stojíme po krk v moři a další krok zpět (tedy další ústupek) se rovná utonutí. KDO Z VÁS CHCE UTONOUT?????
0 0
možnosti

Filip

14. 9. 2001 20:51
Neuvěřitelný článek!
Na to mi nedá než reagovat. Jestli jsou tady nějací uplakánci tak jsou to všichni ti co nyní litují nebohé spojené státy, kteří jsou v tom chudáci tak nevině a jsou ubožáci tak bezmocní. Pán který napsal takle krvelačný článek, tak v případě, že by žil v některé zemi muslimského světa tak by již jistě byl vůdcem některé teroristické skupiny. "Samozřejmě, to znamená válku a válka vždycky znamená oběti i na civilních obyvatelích." Člověče proberte se! Vždyť touto argumentací vlastně ospravedlňujete útok na WTC!
0 0
možnosti