Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestující zřejmě chtěli únosce zastavit

Nevinní cestující linkových letadel unesených k útokům na americké Světové obchodní centrum a Pentagon překonávali svůj strach z teroristů většinou až tváří v tvář smrti. Volali z mobilních telefonů svým rodinám, blízkým, žádali o pomoc, loučili se... A někteří zřejmě obětovali svůj, už tak ztracený život, aby zabránili ještě větší katastrofě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kamil Filípek,Kyjov

Smutek
Je mi smutno z myšlenkových pochodů, které vyslovil pan Erazim Kohák. Tímto způsobem se dá "omluvit" jakýkoliv teroristický čin. Já doufám, že původci tohoto útoku proti lidskosti a jejich pomocníci budou potrestáni. Zlo musí být potrestáno.
0/0
14.9.2001 11:56

Vláďa

sestřel ?
Je zajímavé, jaké spekulace se v souvislosti s informacemi o sestřelení čtvrtého letadla vyskytují. Dovolím si všechny upozornit, že se pravdu nikdy nedozvíme. Nikdo se nikdy k něčemu takovému nepřizná i kdyby to byla pravda. Zákony žádné země neumožňují sestřelit civilní linku, ani kdyby byla 100% jistota, co s letadlem únosci zamýšlejí. Pokud to je skutečnost, tak se to zahraje do autu. Nikdo to také nebude příliš rozmazávat, protože na tom nikdo ani nebude mít zájem. Myšlenkově je takový čin v dané situaci ospravedlnitelný, právně nikdy. Pokud ovšem to sestřelení je pravda, tak za sebe mohu vyjádřit hluboký obdiv k odvaze a rozhodnosti důstojníka, který k tomu dal rozkaz i k tomu jak rychle to bylo realizováno. Nebyl určitě žádný čas na rozmýšlení či konzultace a rozhodnout to musel někdo rychle i nezvratně. Když si na takovém postu představím někoho z naší armády, tak mne napadají nejčernější představy o bezpečnosti občanů této země.
0/0
14.9.2001 10:51

martinek

Re: sestřel ?
Ciste technicky - mam pocit, ze nekdo z ceskych armadnich predstavitelu v TV tvrdil, ze pravni moznost k takovemu sestreleni za podobnych okolnosti existuje, a to snad dokonce i u nas (!). At uz to bylo jakkoliv, pridavam svuj obdiv komukoliv, kdo dokazal, ze letadlo spadlo "jen" do pole, a hlubokou ucast tem, kteri ten unos odskakali.
0/0
14.9.2001 14:34

Marek

Re: sestřel ?
Je ovsem otazka, zda lze v takovem pripade povazovat pripadny cil za civilni letadlo. Pokud vim, nikdy v USA nedoslo k soudnimu sporu tykajicimu se podobne udalosti, proto neexistuje zadny precedens, podle nehoz by bylo lze odhadoval vysledek pripadneho soudniho sporu.
0/0
15.9.2001 21:57

Lucie

Re: sestřel ?
Myslíš že to není právně možné? Znáš tak dobře americké ale i naše zákony? I naše vláda potvrdila že v případě nejvyšší nouze je schopna příkaz k sestřelení civilního letadla vydat.
0/0
17.9.2001 8:26

jiwo

šílenosti
celá akce je jedna velká šílenost. Bohužel jsem po ní přišel o člověka, kterého jsem považoval za kamaráda. Nechápu totiž šílence, který může říct "dobře jim tak, ať pochcípají všichni". S takovými lidmi se už nikdy nemohu bavit. Těch co tam zůstali je mi moc líto a jsem zastánce tvrdé odplaty za to co se stalo.
0/0
13.9.2001 22:53

Petr Čálek

Vzkaz
Těm osobám který jen trošku tu šílenost schvalují,bych chtěl vzkázat ,že mi ostatní žijeme a chceme žít v civilizovaném světě,jedinou dobrou věc vám můžu poradit seberte se a táhněte na východ od našich hranic tam vám bude asi fest líp tam možná budete moct blít meili na internet a nikoho tim nenaštvete.Už je mi z těch komoušů,fašounů a fanatickejch fláterníků na blití. P.S.To máte radost "bolševici"teda vlastně komunistická strano že váš úhlavní nepřítel dostal takovou ránu.
0/0
13.9.2001 21:53

Arnošt Kobylka, Praha

Doplnit trestní zákoník
Při sledování této debaty bych navrhl doplnit trestní zákoník o trestný čin urážky obětí zločinů proti lidskosti. Postihoval by veřejné urážlivé a lživé výroky o obětech, jejich utrpení a lži o zločinech těchto režimů. Možná by to mohlo i nahradit propagaci fašismu, bylo by to přesnější a méně v konfliktu se svobodou slova. Na zbytek fašistických a ultralevicových výroků by pak bylo možno aplikovat návod a přípravu zločinů proti osobní svobodě a státnímu zřízení.
0/0
13.9.2001 20:16

Zorro

A bude hur
Lidi zblbly ledascim do sebe cim dal vic kousou a nevypada to ze by se to melo zlepsit ...
0/0
13.9.2001 20:07

Petr Mayer

Také reakce na tragédii.
Již od několika protoplazmat - ne lidí - jsem slyšel denuncující úsudek na tragedii v USA...."dobře jim tak". Aniž by si to uvědomovali,vycházejí z mnohaleté politické agitky, že USA jako četník dění v mnoha státech si vlastně už musí odvyknout tomuto způsobu myšlení a konání.Nelze popřít, že v průběhu minulých dekád a naposledy v r. 1991 v Perském zálivu bylo cílem chránit zájmy západního společenství.Tito lidé si ale neuvědomují, že právě těmito zásahy je přímo chráněna demokracie, aby lidské společenství bylo alespoň trochu chráněno před diktátory typu Kaddáfího,Saddáma Hussajna,již mrtvého Pol Pota ,Yeng Sariho a nověji Usámi bin Ládina.Neuvědomují si, že za posledních 40 roků obrovské zisky z ropy nedokázali vůdcové arabských států efektivně využít pro občany svých zemí. Je pro ně jednodušší nekontrolovaně zisky zpronevěřovat a korumpovat své okolí, aby jim pomáhalo zůstávat bez jakékoliv kontroly u moci. Někteří lidé stále nedokáží pochopit,anebo z jakési zášti nechtějí,že je lepší nedokonalá demokracie, než autoritativní systémy, které mají zapotřebí ukázat svému občanovi - podívej se,i když nemáš nic, Tvoje země dokáže pokořit ty nejvyspělejší.Když chceme, jsou proti nám úplně bezmocní. Namísto toho, aby se tito absolutní vládcové snažili z toho, co jim přírodní bohatství dalo, využít pro své země, sedí skrytí a mají radost z toho, že mohou díky nejvyspělejší hi- tech, kterou mají z té prokleté Ameriky, sledovat svoje "úspěchy".To jsou souvislosti, které si mnoho lidí neuvědomuje a tragické události jinde ve světě považují za naprosto neosobní.Současný papež jednou řekl: nemohou plně nepochopt ti,kteří nemají zkušenost s vlastním prožitkem.Tím myslel nejen život v nesvobodě,ale i jiné životní situace.Proto bych chtěl těm lhostejným k osudu jiných vzkázat: nečekejte až Vám a nebo Vašim bližním se stane cizí schválností něco špatného a snažte se alespoň vcítit se do situace postižených, jako by se to stalo Vám samým. Petr Mayer Bratislavská 5a 602 00 Brno
0/0
13.9.2001 17:31

jiFi

Re: Také reakce na tragédii.
Naprosto s Vami souhlasim a ti kdo radi mluvi o zaslouzene odplate, at se proberou a zacnou trochu myslet. Jiri H.
0/0
13.9.2001 18:42

Ing. Anton Zima

Poselství této tragédie
Snad nás tato tragédie (paradoxně) posune o krůček dál ke schopnosti porozumění a k ohleduplnosti. Časté kritické soudy a formulace na adresu Ameriky a Američanů snad poleví poznáním, jak se oni umí v neštěstí chovat. Vztah k vlastní zemi a jejímu osudu je, zdá se, příkladný. Cítím, že naše solidarita roste. A to je dobře. Anton Zima, starosta města Králíky
0/0
13.9.2001 16:28

Michal

Něco takového si nezaslouží nikdo !!!
Pro mě osobně, kdokoliv ať už jen zčásti souhlasí s útokem na USA ( výrok --> patří jim to ... za to , apod. pro mě jsou souhlasem s tím hrozným činem ), si nezaslouží jiné zacházení než teroristé !!! Co vy na to?
0/0
13.9.2001 16:27

Alik

Re: Něco takového si nezaslouží nikdo !!!
Chtel bys zavirat (nebo i vic) lidi za jejich nazor ? Byť jen zmínku ? To už tady jednou bylo. Uvědom si co říkáš !!!
0/0
13.9.2001 18:01

Spartan

Re: Re: Něco takového si nezaslouží nikdo !!!
ONI SI NEZASLOUZI ZAVIRAT ALE POPRAVIT
0/0
13.9.2001 18:47

honza

UPALTE JE BASTARDY
0/0
13.9.2001 16:18

honza

teroristicky útok na Svetove obchodni cetrum v New Yorku
upalte je!!!
0/0
13.9.2001 16:14

honza

teroristicky útok na wtc v New Yorku
zabijte ty hajzly!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.9.2001 16:10

Petr Stastny

Piste si co chcete!
Piste si co chcete! Ale vezte, ze jste vsichni hlupaci! Ja ziju v USA a vse mam okamzite z prvni ruky! JEDNALO SE JEN O HNUSNE TERORISTICKE CINY ARABSKYCH FUNDAMENTALISTU! A KDO SE JICH ZASTAVA, AT SE DO AFGHANISTANU ODSTEHUJE A ZIJE SI TAM S NIMA!
0/0
13.9.2001 15:58

Alik

Re: Piste si co chcete!
Asi uz tam bydlis dlouho, protoze mas na ocich typickou americkou ruzovou blanu. Taky uz mas jiste presne informace o tom kdo je hodny a kdo zly, kdo za cim stoji. Mas lepsi informace nez vsichni dohromady ale to je prave ta blana. Myslis si jen to, o cem ti namluvili, ze je spravne si myslet. Takove lidi Amerika potrebuje. P.S... je mi lito co se stalo, taky tam mam par pratel (s blanou i bez)
0/0
13.9.2001 17:54

Milan

Re: Re: Piste si co chcete!
Ziji take v USA a je mi opravdu do breku po tom co se stalo a verim,ze bude spravedlive potrestan ten kdo neco tak strasneho a kruteho dokazal naplanovat a chladnokrevne uskutecnit.V den zasahu to byl pro vsechny strasny sok a bylo i pres ten smutek videt,ze se najednou lide k sobe chovaji jinak. Je mi ovsem smutno i z toho,ze treti den uz se nachazi prilis mnoho lidi,kteri se snazi na tom zase jenom vydelat a brzy zacnou na ruznych televiznich stanicich show a vse bude jen smutna senzace.Toho je mi opravdu lito. Ti lide co pri techto hruzach zemreli,nebo byli zraneni a jejich rodiny si to opravdu nezaslouzi videt jak na jejich nestesti okamzite zacne nekdo parazitovat. Milan
0/0
14.9.2001 0:59

Lucie

Re: Re: Piste si co chcete!
Ja jsem zrovna ted take v Americe, jsem tu asi pul roku a rozhodne si nemyslim, ze mam ruzovou blanu, mozna tak sedou. Amerika mne v hodne vecech zklamala. Ale v tomto pripade pevne stojim za ni. A hodne ocenuji, tu semknutost a pychu na vlastni zem. PS: A ty si nemyslis, ze tam doma v Cechach Ti taky muhou nakecat spoustu nesmyslu? Nemas nahodou ruzovou blanu?
0/0
15.9.2001 21:49

bn kjgulfdrr

bastardi !!!!!!!!!!!!
bastardi !!!!!!!!!!!!
0/0
13.9.2001 15:30

lup

Dezinformace
Domnívám se, že se jedná o kamufláž americké administrativy a tajných služeb, aby zamlžili sestřelení dopravního letadla plného cestujících americkým letectvem. Kdo viděl CNN přesně v okamžiku, kdy tato informace byla "zcenzurována" a nahrazena opakující se smyčkou již známých záběrů mi dá zapravdu.
0/0
13.9.2001 14:22

tomas welz

Re: Dezinformace
Neuvěřitelné ,všechno má své hranice,ale hloupost prostupuje prostorem naprosto spojitě
0/0
13.9.2001 14:52

Hanzi

Re: Re: Dezinformace
Tomas: Nejen hloupost, ale i fantazírování tvoje a Lupa. Snad jsi nechtěl, aby v těch vypjatých chvílích byly podány jednoznačně pravdivé informace i teroristům, že se ví o dalších strojích ve vzduchu, které zřejmě existovaly. Musí to být velmi těžké rozhodnout, zda takové letadlo s civilními cestujícími zničit, či čekat kam asi poletí a jaký masakr ještě může udělat. Ale ty do toho vidíš, že :-(((
0/0
13.9.2001 15:23

jiwo

Re: Re: Dezinformace
Ten člověk asi nemá mozek
0/0
13.9.2001 22:47

ANJA

Re: Dezinformace
Něco na té kamufláži asi bude, vzhledem k tomu že v debatě uvedené vzápětí po tragické události na ČT1 americký občan, spisovatel a bývalý pracovník americké vlády p. Beneš prohlásil, že nejaktuálnější informace, kterou obdržel, se týká sestřelení dokonce 2 letounů. Tyto letouny se prý odmítly identifikovat a po varování byly podle p. Beneše sestřeleny. Jednalo se prý o další pohřešovaná letadla, u který se předpokládalo, že byla unesena. Byla to také dopravní letadla na vnitrostátních linkách jako zbylé 4 stroje. Je zajímavé, že kromě prohlášení p. Beneše se tato informace už nikde jinde neobjevila.
0/0
13.9.2001 14:53

Pafka

Re: Re: Dezinformace
Jistě, a panu Benešovi to během té besedy telefonoval přímo Bush a prosil ho, aby to nikomu neříkal. Jenomže pan Beneš je zřejmě slepičí pr... a ta to pustil mezi bystré české občany, kteří si tím jen potvrdili co už stejně dávno věděli. Kriste pane, co to je za bláboly. Máte dojem, že obdobnými úvahami někomu pomůžete či se něco vyřeší? Což se spíš zamyslet nad příčinami toho celého svinstava jakož i možným řešením.
0/0
13.9.2001 15:43

Hanzi

Re: Dezinformace
TO LUP: Promiň, tebe se mé "RE" netýkalo. Nejsem zastáncem cenzury, ale tady šlo spíš o pozastavení pravdivých informací, ku prospěchu věci.
0/0
13.9.2001 15:38

vladimír

Re: Dezinformace
zveřejni jméno a adresu....
0/0
13.9.2001 16:29

janak

Re: Dezinformace
Mam dotaz k "dezinformaci": odkud vite, ze vase informace je pravdiva (tedy ta, ze ctvrte letadlo bylo sestreleno)? Je to tvrzeni proti tvrzeni; tady v USA jsem to nikde nezaslechla (TV, radio, Internet)a dozvedela jsem se to az z ceskeho zdroje. Pochybuju, ze by to mohli ututlat, kdyz jsou jiste ociti svedkove padu letadla a ti by se nechali slyset.... a navic, proc by to delali? Nikdo by jim to v dane situaci nevycital. No, pockejme si na informace z cerne skrinky...
0/0
14.9.2001 3:57

Kareta

Cestující se zřejmě pokoušeli únosce zastavit
Čest jejich památce.
0/0
13.9.2001 13:41

Honza

Re: Cestující se zřejmě pokoušeli únosce zastavit
Je mi strasne, kdyz si jen predstavim co ti lide museli prozivat a ze i v te chvili se nasel nekdo, kdo se odvazil jim postavit a zkusit aspon ochranit lidi na zemi. Kdyz to vidim ve filmu smeju se tomu, ale tohle je realita a ta mi bere dech...
0/0
13.9.2001 14:21

TopGum

Re: Re: Cestující se zřejmě pokoušeli únosce zastavit
hmmm, doufejme ze je to realita, me to fakt pripada spis jako dezinformace (tezko i v takovejhle chvilich priznaj ze sestrelili letadlo plny lidi, at je to jakkoli pochopitelny). Navic sled zprav tomu dost nasvedcuje a kdo sledoval zpravy on-line, vi svy.
0/0
13.9.2001 16:18

Olda

Re: Re: Re: Cestující se zřejmě pokoušeli únosce zastavit
On-line zpravy jsem sledoval a mam naprosto shodny nazor.
0/0
13.9.2001 16:55

Marvos

Re: Re: Re: Cestující se zřejmě pokoušeli únosce zastavit
DAvam za pravdu. CNN je hnusna propaganda, prave jak tady nekdo mluvil o ruzovy blane. V souvislosti s Kosovskou krizi to bylo podobny.Narozdil od CNN se mi zdalo, ze se evropsky agentury a televizni spolecnosti snazili o pravdivejsi informace.Je jasny, ze nemuzou zverejnit vsechny informace o stavu a postupech vysetrovani, ale snazit se zamlzit skutecnost, ze byli donuceny sestrelit 2 letadla je podle me pekna sprostarna.Jiste, ze Amerika je dokonala.Pekne me nakrkava kazdym coulem. Tohle, co se stalo, je sileny. Videl jsem to v primym prenosu a kdyz to letadlo nasilo do druhy veze a pak obe padaly, naplnovalo me to taky hroznejma emocema
0/0
13.9.2001 22:08

zdenek

Re: Re: Re: Re: Cestující se zřejmě pokoušeli únosce zastavit
Myslim si ,ze jestli americka vlada nakonec prizna nebo ne ze letadlo u Pitsburgu bylo sestreleno,neni zas tak rozhodujici.Fakt je ze to zatim nikdo z mluvcich neviloucil. Kazdopadne doufam, ze kdyby se nakonec ukazalo, ze to byla pravda, tak jim to nebudes zazlivat.Nebo by jsi byl opravdu radsi aby misto desitek lidi v letadle zahynuli dalsi tisicovky lidi kdesi v budove v jinem americkem meste?Nebo by si v te chvili nasel jine lepsi reseni?Jestli ano smekam pred tebou.
0/0
13.9.2001 23:09

karel

Re: Re: Re: Re: Re: Cestující se zřejmě pokoušeli únosce zastavit
Take to tak na me pusobi: 1) Letadlo, ktere leti nevyrovnane se muze snazit znemoznit zasazeni. 2) Bylo to posledni letadlo ve vzduchu a nereagovalo. 3) Clovek slysel vybuch (zasah strelou) a videl dym. Za nekolik minut letadlo spadlo. To je otresne. ALE: Co jineho se asi v te chvili dalo delat?!?
0/0
14.9.2001 9:23

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cestující se zřejmě pokoušeli únosce zastavit
nic. Souhlasím s tím. Jsou chvíle, kdy nelze volit mezi dobrem a zlem, ale jen mezi zlem a větším zlem.
0/0
14.9.2001 11:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.