Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hasiči věděli, že jdou na smrt

(Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Mezi oběťmi v New Yorku bylo několik stovek mužů, kteří šli na smrt dobrovolně. Lidé, kteří zemřeli v troskách mrakodrapů, Pentagonu a unesených letadel, neměli na výběr. Ale Amerika v noci na středu přestávala dýchat, když se postupně dozvídala podrobnosti o osudu newyorských hasičů. "Ze čtyř set mých mužů první vlny jich je tři sta nezvěstných," řekl v televizi představitel hasičského sboru New Yorku. Skoro nemohl mluvit. Slovo nezvěstný znamená s velkou jistotou totéž, co mrtvý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš Gabriel

Koránem proti teroristům
Po přečtení tohoto článku a celé diskuse je mi do pláče nad všemi lidmi co zemřeli a nad lidským hrdinstvím. Chěl bych však říct něco co v táto debatě ještě nezaznělo. Podíval jsem se na Korán jež vedle mě leží(jsem křesťan akorát máme doma i korán) a s vírou, že najdu větu co mluví proti těm fanatikům jejich vlastním zákonem jsem namátkou vybral jeden verš. "A kdokoli se k nim v ten den obrátí zády - s víjimkou toho, kdo obrátí se k jinému boji nebo se vzdálí, aby se připojil k jinému oddílu - ten uvalí na sebe hněv boží a útulkem jeho stane se peklo - a jak hnusný je to cíl konečný." Není to citát v jaký jsem doufal, ale přeci je příhodný. Amerika jsou "oni" a celý "hodný" svět co jim nabízí pomoc hrozí peklem těm co to mají na svědomí a všem co pomoc nenabízí z toho prostého důvodu, že jsou to nějaký komunistický svině nebo podbná havěť. Jejich vlády patří také do pekla ale ne tak hlubokého jako je peklo pro teroristy! Čest obětem, a upřimnou soustrast pozůstalým.
0/0
16.9.2001 20:57

Martin

BBC - telefonáty z WTC
Na BBC právě teď pouštějí záznamy telefonátů lidí, kteří volali svým blízkým v době útoku z nejvyšších pater WTC. Je to prostě HRůZA!!!! Je hodně těžký ubránit se slzám. Je mi na zvracení z těch, kteří tady vypouštěj hlášky typu: "patří jim to, na ně, konečně dostali co zasloužili" apod. Že jsme raději nezůstali na stromech.....
0/0
14.9.2001 7:27

Steve Kostka

Pro Michala 13.9.2001 12:08 - odpoved na Tvuj clanek "Zeleny (baret) Kostka
Pane Michale, v prvni rade musim poukazat na to, ze jsme spolu husy nepasli takze nemate pravo me tykat a take si myslim, ze jste o hodne mladsi nez jsem ja ( to pubertacke mysleni cisi z Vaseho prizpeveku)tak kdyz nedokazete mit to zakladni slusny chovani tak mi dejte pokoj. Nemam vubec chut Vam odpovidat na to primitivni prohlaseni nejenom me osoby, ale i toho nazoru o Vietnamu. Jinak si myslyim, ze takovy clovek ktery jenom dokaze byt "HRDINOU" na internetu kde je dost anonymni kdyz to chce, tak to mluvi samo za sebe. Pristi mesic take priletim do Ceska na 3 tydeni navstevu, tak bych take rad uvital pripadne setkani a dal Vam moznost me oslovit tvari v tvar... urcite jste takovou prilezitost v zivote jeste nemel aby jste mohl mluvit s takovim "vrahem" z oci do oci! Ja bych zase rad poznal tak vysoce inteligentniho cloveka s tak cisty charakterem! P.S. Message for Pavel Prchly, yes, I do remember and I'm glad that Larry did get in touch with you. I will be in Prague next month and when I arrive I will leave my c.a. at the Op. centre. You know what I mean. Cheers budd. Steve
0/0
14.9.2001 5:57

Pavel Prchly

For Steve Kostka
Hi Steve, G-5 is still working like a charm,Larry K has contacted me about an hour ago, and told me thathe got message via AX from you to check me up. Yah, he is Down Under now. Thanks a lot budd, I owe you one. Pavel
0/0
13.9.2001 19:00

Tomáš Pelikán

Věděli to??
Na začátek tak trochu teorie. První budova po zásahu letadla nebyla tak těžce zasažena. Zejména asi proto že náraz šel přímo do budovy, nikoli po její délce. Zpětný ráz při nárazu oddělí křídla od trupu ještě než stačí samy dolétnout k budově. Následný náraz rozlije jejich obsah, ať okny nebo proraženou stěnou dovnitř pater. Následuje prudký výbuch kde vše v celém patře hoří. Kritický okamžik následuje ale až při nárazu letadla do druhé věže. Letadlo pod ostrou levotočivou zatáčkou naráží do budovy přesně v místě že protíná oba rohy budovy. Plně natankovaný stroj svým trupem rozrazí stěnu po její délce. Jedno křídlo dopadá do budovy kdy už hořící s výbuchem zaplavuuje celá patra kerosinem. Jeho výbuch uvnitř budovy pohne mezi patry budovou nahoru. Druhé křídlo ale vybuchuje vně budovy a její tlak musel na téměř vrchol budovy působit asi tak jako orkán. Tento pohyb ve třech směrech tzn ve směru letu, ve směru nahoru a ve směru z leva musel budovu staticky uplně odrovnat. Tedy alespoň její vrchol a navíc jí i třetina z boku chyběla. Proto se jako první z budov sesula ta druhá. V místě dopadu pak stačí jen to zemětřesení které vyvolala aby už tak narušená druhá věž spadla. Hasičům ale všechna čest. Víte kdo nedělal u nějakého záchraného týmu, neví co se v člověku odehrává. Rozhodně ne ta otázka jdu do toho, nebo ne. Jednoduše si představíte lidi kteří se v té budově smaží a řeknete si že na tom sou pořád hůř než vy. A vy jste jediní kdo tu mají na práci jim pomoci. Jsem přesvědčen že i kdyby se budova zhroutila o pár hodin později bylo by nejvíce obětí z řad hasičů a zdravotníků kteří by tam stále pomáhali ostatním dostat se z toho pekla ven a to i při vědomí že k tomu dojde. V tu chvíli si člověk připustí to riziko nebo jistotu nebezpečí až ve chvíli kdy ví že tam uvnitř už nikdo není. Proto čest těm kdo zahynuli na tomto místě a ještě větší poklonu skládám před těmi kteří nasadili krk za jejich záchranu. Upřímě to patří i těm kteří tam nebyli ale pracují v podobných záchraných organizacích. Jen jedno mi není jasné, jak se může někdo snížit k činu jako byl tento. Co vede lidi ( pokud ještě z filosofického hlediska jsou lidmi ) vraždit ostatní ve jménu vlastního spasení?
0/0
13.9.2001 15:33

Ladislav Zima

budovy
Myslím, že veškeré kondolence byly již vyřčeny, ale bohužel již nic nezmění. Chtěl bych vyjádřit také lítost nad všemi nevynnými oběťmi. Musím ale nesouhlasit s jednou zásadní věcí. Budovy byly projektovány tak, že neměly spadnout, což potvrdil i architekt projektující stavbu, měly dokonce odolat nárazu letadla. Podle mne neměli všichni hasiči dostatek zásadních informací o stavu budovy a o čase, kdy se budova může zřítit, takže šli na jistou smrt, o které ani nevěděli. Jistě, při jejich povolání musí i s takouvou alternativou počítat, ale podle mne se někde stala chyba... Tímto (probůh) nechci snížit jejich hrdinský výkon. Čest jejich památce. Čest všem, kteří podlehli tomuto hanebnému činu...
0/0
13.9.2001 12:33

Pavel

Re: budovy
Podle toho co vím (a v diskusi to zde i bylo), tak samotný náraz tolik škody nenadělal, ostatně budovy stály celé desítky minut po nárazu - to co je zničilo byl požár, který oslabil nosnou konstrukci a když se pak horní část propadla o patro níž, tak kinetická energie toho dopadu byla tak velká, že zhroutila jedno patro po druhém, stejně jako se skládá domino. Asi dost dobře nejde počítat dopředu s tím, že přesně do středu budovy narazí letadlo plné pohonných hmot, které se rozlejí po celém průřezu budovy; věřím, že kdyby šlo o náraz a požár na okraji, tak budova dodnes stojí. Byl by zázrak, kdyby se podařilo požáry uhasit nebo zmírnit natolik, aby to konstrukce vydržela. Hasiči se o ten zázrak pokusili, navíc svou přítomností a znalostí věci jistě zachránili spousty lidí, kteří by bez nich byli dezorientováni. Na hrdiny jako oni bychom neměli zapomenout.
0/0
13.9.2001 14:35

Michal

Zelený (baret)Kostka
Milý Steve Kostko, pokud jde o ty ženy a děti kteří po tobě střileli z AK47, tak to nebyli teroristé, ale lidé zoufale bránící svoji zem před vrahy jako jsi ty, kteří na ně sypali napalm a agent orange, kteří jim vypalovali vesnice a sříleli do žen, dětí a starců. Je mi z tebe na blití, místo mozku máš zelenou kostku.
0/0
13.9.2001 12:08

Michal Konupčík

Re: Zelený (baret)Kostka
Poprve pouzivam sve jmeno v diskusi, jindy pouze nick, ale i ten je docela znamej. Michale (bohuzel jmenovce) byt neni hodno teto diskuse pouziti texto vyrazu, jsi debil. Misto tech svych komunistickych pamfletu si obcas precti i nejakou, vide histografickou publikaci. Ä i když nelze souhlasit se vsim co se delo ve Vietnamu, nema to s teroristickym utokem na WTC nic spolecneho. Kazis povest svemu narodu, pokud pouzivas takoveto argumenty v takoveto situaci. Stydim se za to, ze jsme jednoho zivocisneho druhu. Jsi opravdu idiot (v med. smyslu)
0/0
13.9.2001 12:23

Michal

Re: Re: Zelený (baret)Kostka
To jsem čekal, že zareaguje nějaký zapálený demokrat a komunistobijec! Můj příspěvek opravdu nemá s útokem na WTC nic společného, takže to, co se snažíš nenápadně naznačit svojí větou "kazis povest svemu narodu, pokud pouzivas takoveto argumenty v takoveto situaci" - že mým názorem je, že to američanům patří - je nesmysl. Já jsem se jen snažil naznačit panu Kostkovi, bojovníku u Vietnamu, že s těmi "teroristy" kteří po něm ve Vietnamu stříleli to bylo trochu jinak. Četl jsi vůbec jeho příspěvek, než jsi mi začal nadávat do debilů? Na to abych nesouhlasil s tím, co se dělo ve Vietnamu nemusím být komunista, s tím asi nesouhlasí většina slušných lidí, včetně američanů. Buď zdráv ty psychiatře.
0/0
13.9.2001 13:09

Pavel

Re: Re: Re: Zelený (baret)Kostka
Panove, asi nema cenu u prilezitosti teroristickeho utoku na WTC diskutovat o Vietnamu a o spravnosti pohledu te ci one strany. Verim, ze pan Kostka mel strach z zeny s granaty, stejne jako ta zena mela strach z vojaka s puskou - ale kdyby se tihle dva lidi potkali v mirove situaci, mohli by si jeden druheho vazit a videt v nem lidskou stranku, treba se i zamilovat ... Takhle ale nesmiritelnost ideologii a jejich prosazovani silou z nich udelalo nepratele na zivot a na smrt. Pouceni pro mne - vice premyslet o tom, PROC mam nekomu druhemu vnucovat svuj nazor, az ho nakonec vnucuji silou. A pouceni druhe - je nutno bojovat proti kazde ideologii, ktera je ochotna vyzyvat k zabijeni neozbrojenych a nic netusicich civilistu. Aby se pokud mozno neopakovaly takove tragedie ....
0/0
13.9.2001 14:08

Pavel Prchly

Re: Zelený (baret)Kostka
Mily Michale, jsi totalni debil, vojaci specialnich jednotek jako Special Forces Group (Abn =Airborne)nebo US.Rangers, 82nd a 101st Airborne Division, US Marines anebo i normalni vojaci z US Army NIKDY na nikoho nesypali napalm or agent orange... to bylo sypano z letadel a to jenom v obranych akcich a podobne. Take by jsi si mel uvedomit, ze prumerny vek vojaku v Namu byl 19 LET a v tech letech a takove situaci nikdo nepremysli nad politikou a podobnymi vecmi, ale spis jak kazdou bojovou situaci prezit jeden den po druhem. A pro Tvoji informaci Amici sli do Namu na pozadani Jizniho Vietnamu a mimo vojaku z povolani to byli mladi smrkaci kteri tam museli jit at chteli nebo ne protoze v te dobe v USA byla vojenska sluzba povina. A protoze jsem take jeden z tech co podle Tebe ma "misto mozku zelenou kostku" a je Ti z nas na bliti, mam pro Tebe navrh. Nech mi vedet kde Te muzu najit a ja Ti pomuzu od toho bliti... nadosmrti frajere. Kdyby jsi aspon umel trochu anglicky tak by jsi pochopil co vlastne Steve tim clankem chtel rict a jak napsal"Hell has no fury like a NON-COMBATANT" je presne usite na primitiva jako jsi Ty. Pavel Prchly Manesova ul. Kralovske Vinohrady Praha
0/0
13.9.2001 17:55

Standa

Re: Re: Zelený (baret)Kostka
Vetou: "Nech mi vedet kde Te muzu najit a ja Ti pomuzu od toho bliti... nadosmrti frajere." jste se dostal presne na duchovni uroven uvedenou v Michalove prispevku... A pokud jde o FDNY (a jenom o ty tu ted vlastne jde), tak predvedli obrovsky kus prace a hrdinstvi... Vsechna cest a ucta.
0/0
14.9.2001 4:12

Pavel Prchly

Re: Re: Re: Zelený (baret)Kostka
Myli priteli Stando <test@post.cz)nevis na 100% jak bych tomu panovi "pomohl od toho bliti" takze take nemas pravo mluvit o duchovni urovni atd. To, ze jsem rekl "nadosmrti" neznamena, ze bych mu bral jeho zivot i kdyz by to nebyl zadny problem i mojich letech. Ovsem po tom co jsme videli a prozili my jsme ti posledni kteri by brali zivoty komukoli a kdyz jo tak jen v nejkrajnejsi situaci jako sebeobrane nebo obrane jinych spoluobcanu a podobne. Tak jsme se naucili chovat a premyslet po 30ti letech ve svobodnem svete. No a jestlize se Vam nelibi slovo frajere tak uz opravdu nevim... ti co tady vylozene sproste nadavaji a urazeji Vam nevadi, ze by to bylo tim, ze my jsme EMIGRANTI a oni ne? Jinak s Vami stoprocentne souhlasim, ze se hlavne jedna o lidi z FDNY ale take jak napsal Steve Kostka o NYPD a National Guard a dalsi kteri stale to hrdinstvi predvadeji.
0/0
14.9.2001 4:58

Michal

Re: Re: Re: Re: Zelený (baret)Kostka
Myslím, že tvoje "dělání se hezkým" je marné a že tvoje slova byla myšlena přesně tak, jak je Standa pochopil. Přesně to odpovídá mojí představě o reakci žoldáka (nechtěj mi namluvit že jsi byl do Vietnamu odveden). Vydávat kobercové nálety napalmem a masové postřikování vietnamského území agent orangem za obrannou akci, to chce taky silnej žaludek. Že vy, příslušníci speciálních jednotek jste napalm z letadel neshazovali není omluva, vy jste jenom na zemi doráželi ty, kteří přežili.
0/0
14.9.2001 13:40

Pavel Prchly

Re: Re: Re: Re: Re: Zelený (baret)Kostka
Tak ted naposledy ty chudaku, nemam za potrebi se delat hezkym kvuli Tobe ani nikomu jinemu. Kdyz uz checes mluvit o cemkoli tak si aspon zjisti fakta, zoldakem jsem nikdy nebyl ani dalsi nasi kluci co slouzili v US Army or USAF or Navy, protoze ty DEBILE kdyz jses tak chytrej tak by jsi mohl vedet, ze aby kdokoli mohl slouzit v ozbrojenych silach US tak MUSI byt nejdrive OBCANEM Spojenych Statu! Takze mi jsme byli povolani jako ostatni obcane USA. A uz prestan rvat ty plechova hubo a jestli mas aspon trochu cti nebo sebeucty tak si to pojd vyrikat z oci do oci! Na to vsak jsi velky srab co!!!!!! SO SHUT UP and GO FUCK YOURSELF YOU BLOODY WANKER.
0/0
15.9.2001 2:01

Pavel Prchly

Re: Re: Re: Re: Re: Zelený (baret)Kostka
Tak ted naposledy ty chudaku, nemam za potrebi se delat hezkym kvuli Tobe ani nikomu jinemu. Kdyz uz checes mluvit o cemkoli tak si aspon zjisti fakta, zoldakem jsem nikdy nebyl ani dalsi nasi kluci co slouzili v US Army or USAF or Navy, protoze ty DEBILE kdyz jses tak chytrej tak by jsi mohl vedet, ze aby kdokoli mohl slouzit v ozbrojenych silach US tak MUSI byt nejdrive OBCANEM Spojenych Statu! Takze mi jsme byli povolani jako ostatni obcane USA. A uz prestan rvat ty plechova hubo a jestli mas aspon trochu cti nebo sebeucty tak si to pojd vyrikat z oci do oci! Na to vsak jsi velky srab co!!!!!! SO SHUT UP and GO FUCK YOURSELF YOU BLOODY WANKER.
0/0
15.9.2001 2:02

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zelený (baret)Kostka
Zelený mozečku, jsi jenom násilnický a nechutně sprostý blbeček
0/0
15.9.2001 20:37

Oldrich P

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zelený (baret)Kostka
MICHALE ty jsi nejvetsi chudak a srab na teto planete! Napadas a napadas, ale ani spetku odvahy...SRABE!!! Jenom doufam, ze nas tady neni mnoho takovych sracu jako TY. A opravdu bych Ti pral aby Te ti kluci nasli! Rad bych to videl.
0/0
16.9.2001 16:19

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zelený (baret)Kostka
Nemyslím, že internetová diskuse je o odvaze. Kdo to tak chápe, tak si o sobě jistě myslí, že je statečný a spravedlivý (a možná takový opravdu je), ale bude to asi poněkud jednodušší člověk.
0/0
17.9.2001 14:43

[Hasic]

Kdyz vy tak mi taky...........
Jsme v duchu s Vami kamaradi.........Prazsti hasici .....co dodat?????
0/0
13.9.2001 11:46

Sandstorm

Americké filmy
Americké filmy mi byly vždy k smíchu pro jejich patos, přehánění a přehnané hrdinství. Po přečtení tohoto článku začínám svůj názor na tyto filmy přehodnocovat. Nemá cenu čin hasičů komentovat, je to jednoznačné. Nevím, jestli bych něco podobného dokázal. Mají můj neskonalý obdiv. A současně ve mě stoupá hněv vůči těm, kteří to způsobili, ať už přímo či nepřímo. Dobrá vůle těch, co tvořili teorii lidských práv (zejm. to, že náleží každému) nepočítala s podobnými činy, s podobným myšlením. Buď tuto teorii přehodnotíme, nebo jsme odsouzeni k zániku. "I kdyby jeden poslední zločinec zbyl ve věznici, musí být popraven, i kdyby to mělo znamenat zánik občanské společnosti jako takové." (Immanuel Kant) Omlouvám se za případnou nesprávnost citace, činil jsem tak z hlavy. A z Bible toto pro všechny hasiče - hrdiny, teroristy a některé imbecilní přispěvovatele: "Podle skutků jejich poznáte je."
0/0
13.9.2001 11:19

Pavel Prchly

Pro.S. Kostku
Hi Steve, how you're doing old budd? TO cumim jaka je tohle nahoda,doufam, ze si jeste vzpomenes. Byl jsem 1 rok s 6th SFGA at Fort Bragg a tam jsem se seznamil s Lt.Larry K (ten blaznivej sesivanej z Vrsovic)a on pak presel k Screaming Eagles 101st Airborne. Pak pry v 80tych letech se toulal po Africe a Australii. Jeslti vis contact address na nej, muzes mi ji poslat. You can use the G-5 route. Thank god that we don't have to worry about Victor Charlie anymore mate. Cheers, Pavel
0/0
13.9.2001 11:15

Larkinn

UCTA
Lidi ve Vezich a v letadlech opravdu nemeli na vyber a byl to jejich osud, ale kdyz ctu o hasicich, opravdu mi to nahani slzy do oci, protoze ti sli dobrovolne pomahat ostatnim lidem, i kdyz si opravdu nekteri uvedomovali, ze se uz nemusi vratit. Toto jsou pro me ti NEJopravdovejsi HRDINOVE, pomahaji jinym za cenu vlastnich zivotu. Modlim se za ne. CEST JEJICH PAMATCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.9.2001 9:51

Diverman

Re: UCTA
Maximalne s tebou souhlasim!!!Fakt mi to nahani slzy do oci, kdyz to ctu!!!Jsou fakt hrdinove a zaslouzi VELKE uznani od nas vsech!!!!
0/0
13.9.2001 11:15

Marek Stransky - Ceska Trebova, Praha, Frankfurt

Hasici
Z jedne prednasky na fakulte si pamatuju od profesora jedinou vetu - ani nevim, jak k ni tehdy prisel, protoze nemela s tematem - matematikou - nic spolecneho: "Jedinym uniformam, kterym plne verim, jsou hasici. Hasici NIKDY neutikaji."
0/0
13.9.2001 9:32

Skye

ter.
Nekdo zde spravne napsal, ze terorismus je mezinarodnim probleme, proto kdyz hori u souseda a ja se o to nezajimam, tak se nemuzu divit, ze zacne horet i u me doma.
0/0
13.9.2001 9:28

milan

Pro mistra Kostku
Máte určitě ve velké míře pravdu.Vidíte to ale dost za svého pohledu, své pozice.To jste takovej znalec místních poměrů a českého národa,že odsoudíte osmdesát procent?
0/0
13.9.2001 9:17

Steve Kostka

Re: Pro mistra Kostku
Jestli jsem to prehal takse omlouvam pane Milane ale po cteni tech vsech prispevku za posledni 2 dny me to pripadalo tak. Kdyz se mylim tak opravdu very sorry! Po tolika letech bych nikdy nedovolis rict, ze jsem znalec CR i kdyz letam aspon 3x do roka za rodinou co zustala(jenom babick a bratranec)a par kamaradu z vojny a emigrace ktery se vratili. A prave jeden z mych dobrych kamaradu s kterym jsme slouzili a on se narodil v Pardubice, ted prave je nezvestny jako prislusnik NYPD a byl v prvni vlne u No.1 Tower. Asi je MIA. Zdravim vsechny slusne a poctive lidi v Ceske Republice. Steve Kostka. Parkway Ave. Boston
0/0
13.9.2001 10:24

shame

Tregédie New York
Všem lidem, kteří se podílejí na záchraně lidí s Twins, vyjadřuji hluboký obdiv a úctu. Jen doufám, že se USA neuzavřou sami do sebe a nebudou chtít vyřešit tuto hrůzu pouze sami. Je to otázka všech, kteří vyznávají principy demokracie a tím myslím všech civilizovaných zemí včetně ČR.
0/0
13.9.2001 8:56

Cenda

RE: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Steve, nenechte se otravit nazory par slaboduchych jedincu. Verte, ze kazdy slusny clovek se v tehle chvili stavi na spravnou stranu, at je to v USA nebo v Cechach. Cenda
0/0
13.9.2001 8:18

Vlastik

Konec jistot. Musíme s tím žít
To nám to 21. století nezačíná nejlépe.
0/0
13.9.2001 7:52

Steve Kostka

Hasici, Zachranari, Police & National Guard
V prvni rade se chci omluvit za moje cestinu protoze uz pres 33 leta uz nepisu cesky i kdyz stale mluvim a snazim se cist dost casto. Ovsem co sem tady cetl za posledni 1-1/2 dne od nektere Cechu tak mi je na zvraceni a skoro se stydim, ze jsem po otci cesch a narodil jsem se tam. Mije matka byla Americanka a tata ji poznal za valky 2 svetove a tak kdyz ctu ze tady nejaky lidi blekotaji hovadiny jako, ze americani skoro nesli do valky a podobne. Co se tyce obchodovani behem valky i pred ni tak se podivejte na zeme jako Svedsko, Svycarsko, Argentina a Brazilie a dalsi. A ti vsichni hrdinove co zde vykrikuji, ze to USA patri a podobne za to jak USA strilelo zeny a deti v Koreii, Jugoslavii a tak dale vcetne Vietnamu! Tak o Vietnamu vam mohu rict z osobnich zkusenosti vy lumpove kteri jen tady sproste nadavat a urazet i lidi kteri nejenom padli i za svobodu Vaseho naroda. Jako byvaly prislusnik 5th Special Forces Group (Abn)USARV. C-5 Special Operations a zucastnit se jako B50 Delta Project (II & III Corps Areas) 1969 and B36 - 3rd Mobile Strike Force Command (Long Hai Area) 1970/71 jsem videl hodne hruzy na obou stranach, a vy co tady rvete o detich a zenach vubec nevite ze i ty deti a zeny nosili granaty a Kalasnikovi- AK47 rifels a vetsina tech VC teroristu byla skolena v USSR, CSSR nebo NDR a to se take tyce tech Arabskych teroristu. Vdyt v roce 1967 jste jako CSSR zrusili diplomaticke styk z Israel po 6ti denni valce a podporovali jste cely Arabsky svet. Ale aby jste se postavili jakemukoli nepriteli tvari v tvar to NIKDY! Mluvite o nabozenskych fanaticich, ale on je to jedno "There is no such thing as an Atheist or Beleiver in a foxhole"! A kdyz ctu ten prispevky jako od lidi jako ten PETR,WILLi a podobny mentalni chudaci tak me je spatne a pripomina mi to co kdysi prohlasil Charles Edward Montague .. "Hell hath no fury like a non-combatant"! A tak na zaver mohu jen prohlasil ze i kdyz vim ze me stovky nadsenych anebo urazenych cechu posle do pekla jestli ne horsi veci... tak uz na zaver jen reknu :NOTHING IS IMPOSSIBLE FOR THOSE WHO DON'T HAVE TO DO IT!! A to plati pro skoro 80% ceskyho naroda. Steve Kostka, Parkway Ave.Boston
0/0
13.9.2001 7:46

Jana

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Vážený pane Steve, je mi líto, že jste musel číst některé příspěvky, které vás jistě a oprávněně rozhořčily. Bohužel s vámi musím souhlasit, že některé příspěvky (a tím myslím i k jiným tématům) jsou silně amorální a hulvátské. Chtěla bych se vám za tyto lidi omluvit a věřte, že převážná většina Čechů smýšlí opačně. Patřím ke střední generaci a v okruku mých známých, přátel, kolegů, příbuzných.. nenajde se člověk, který by události uplynulých dnů nebyl otřesen a hluboce zasažen. Jen si všichni pokládáme otázku, co to bude znamenat pro budoucnost. A máme z ní dost strach.
0/0
13.9.2001 8:06

Steve Kostka

Re: Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Vazena pani Jano, od srdce Vam a ostatnim lidem co odpovedli na muj prizpevek, moc dekuji a opravdu nevite jak mi to v techto chvilych tesi a pomaha v teto dobe. Co se tyce budoucnosti tak take mam obavy protoze Bush i Gen.Colin Powell jsou oba dost horky hlavy plus dost dalsich takzvanych "Hawks" kteri uz zacinaji volat po tezkym uderu. Mam obavy kam az by to mohlo dojit a jak krutou dan by nasi mladi lide museli zaplatit. Jde me strach po zadech. Take si myslim, ze jeste je dnes v pozadi dost rozumnych lidi kteri jeste byli pod nebo spolecnym vedenim s lidmi jako Gen.Westmorland ktery velel behem Vietnamskeho conflictu a dalsi kteri nedovoli jen tak se vrhnout do pomsty a privest svet do nestesti. Ovsem musi rict, ze ti kdo stoji za tou hruzou se maji ceho bat. Steve
0/0
13.9.2001 10:46

Standa Schmied

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Nevím co si myslí ostatní Češi, co si myslí ostatní Evropané, co si myslí ostatní svět. V jednom tě chci, ale Steve ujistit: Já i moje rodina jsme s vámi. Chápeme události z 11.9. tak, jako by se stali u nás v Praze, protože se cítíme součástí jedné kultury, součástí NATO, máme stejné vidění světa. Útok na NY a Washington byl útokem i na můj domov.
0/0
13.9.2001 8:22

helena

Re: Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Steve, myslím, že Standa přesně vyjádřil, co cítí většina Čechů, většina Evropanů, většina světa. I já a moje rodina jsme s vámi, i my vnímáme tuto tragedii jako by se stala nám. Omlouvám se za ta hrubá, vulgární a necitelná slova některých z nás.
0/0
13.9.2001 9:52

Petra

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Ahoj Steve, me je tech lidi taky lito a to co se stalo u vas v Americe bude mit dopad na celej svet. A proto by se nad tim meli vsichni zamyslet a taky bejt radi, ze se dnes probudili a jsou zivi a zdravi. Je to vazne strasny.....
0/0
13.9.2001 8:36

Ivo Horák

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Anonymita dává některým lidem, jež ovládá nenávist, "odvahu" užít si pocitu malých teroristů. Stydím se za ně. Jsou ale asi několika procenty zastoupeni ve všech národech. Přeju Americe dobrou budoucnost.
0/0
13.9.2001 8:46

shame

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
bohužel učíme se demokracii a tak musíme umět přijmout názor všech, ikdyž mám to nevoní. Můžeme si udělat sami úsudek o těchto názorech. V tuto chvíli si myslím, že zde nemáme dostatek fundovaných informací, podle kterých si utváříme názor. Naprosto souhlasím s tím, že za komoušů jsme na našem území podporovali dnešní teroristy jak materiálně, tak v praxi. Vpoměnme, kolik semtexu měli a možná i mají teroristé z IRA, vzpomeňme, že se na našem území zdržoval celosvětově hledaný Šakal, dodávky zbraní do Vietnamu a jiných arabských zemí a tak bych mohl pokračovat. Z tohoto důvodu chápu rozhořčení autora příspěvku pana Kostky, na který reaguju. Než začnete psát, tak si prosím uvědomte, co chcete psát, ať potom nejste pro srandu reálně uvažujícím lidem.
0/0
13.9.2001 8:46

Sipheus

Re: Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Problem je v jedne veci, jak ma republika jako je ta nase pomoci americe, kdyz jsme tak daleko ? Pusobim jako vrcholovy manazer a klidne bych se sebrala jel odhazovat kameny k tem postizenym budovam, jen mit moznost, samozrejme jsme tu vsichni smutni, z toho co se stalo, radi bychom i my pomohli, ale nemuzeme, chapu, ze lide jako je steve maji zlost a smutek v srdci, ale na nas ho neobrecej prosim, radi pomuzem, mozna i my budem jednoho dne trpet, protoze jako clenska zeme Nato jsme jedna ze zemi, ktera je docela blizko kulture, ktera tolik nenavidi vse civilizovane, nemyslis si, ze i nas cekaji chvile, ktere i nas budou neco stat ? Cesi meli vzdycky smulu, nikdo je nepodporil, ted jsem zvedav jestli pokud k necemu dojde konecne ano, my mlada generace to uz take nebudem mit tak lehke...
0/0
13.9.2001 15:46

Jarda

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Steve, nekteri lide, kteri pisou takove veci nejsou ani lide, jsou to zrudy. Myslim ale, ze ted neni cas na vzajemne obvinovani. To co se delo u nas za komunistu byl hnus a nikdo rozumny se k tomu snad nechce vracet. Jsme s Vami pod WTC a v DC, tohle nebyl utok jen na USA byl to utok na celou civilizaci a na kazdeho z nas vsech. Jarda
0/0
13.9.2001 8:52

Skye

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Ahoj Steve, ja patrim k mladsi generaci (je mi 20let), ale naprosto s Vami citim a smyslim, stejne tak jako z obyvately USA. Drzim palce a verte, ze ne vsichni jsou v nasem narode takovy, jako se zde prezentuji.
0/0
13.9.2001 9:20

Marek Pospichal

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Vazeny pane Kostko, predem Vás chci ujistit, ze terorismus kdekoliv ve svete hluboce odsuzuji. Od prvni chvili, kdy jsem se dozvedel o tragických udalostech v Vaseho naroda mate moji podporu, ta se vsak vyhradne tyka nevinných lidi, kteri si svuj osud nemohli vybrat ani jej nijak ovlivnit. Moji neskonalou uctu a obdiv bych rad vyjadril nejenom hasicum, ale i ostatním lidem, kteri pomahaji pri zachrannych pracech. Presto vsechno co jsem zde napsal, se obavam, ze s vami nemohu souhlasit ze ve Vietnamske valce jste bojoval i za svobodu meho naroda, zajimalo by mne, a byl bych velice rad, kdyby jste se mi to pokusil osvetlit, jak jste to myslel. Do dnesniho dne jsem se totiz domnival, ze valku ve Vietnamu poklada vetsina Ameriky za tragicky omyl, ze ktereho se podstatna cast prave vasi generace jen tezko vzpamatovava. Na zaver mi jeste jednou dovolte vyjadrit mou hlubokou soustrast a moralni podporu vsem obetem. Marek Pospichal
0/0
13.9.2001 9:56

Marek Pospichal

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Vazeny pane Kostko, predem Vás chci ujistit, ze terorismus kdekoliv ve svete hluboce odsuzuji. Od prvni chvili, kdy jsem se dozvedel o tragických udalostech v Vaseho naroda mate moji podporu, ta se vsak vyhradne tyka nevinných lidi, kteri si svuj osud nemohli vybrat ani jej nijak ovlivnit. Moji neskonalou uctu a obdiv bych rad vyjadril nejenom hasicum, ale i ostatním lidem, kteri pomahaji pri zachrannych pracech. Presto vsechno co jsem zde napsal, se obavam, ze s vami nemohu souhlasit ze ve Vietnamske valce jste bojoval i za svobodu meho naroda, zajimalo by mne, a byl bych velice rad, kdyby jste se mi to pokusil osvetlit, jak jste to myslel. Do dnesniho dne jsem se totiz domnival, ze valku ve Vietnamu poklada vetsina Ameriky za tragicky omyl, ze ktereho se podstatna cast prave vasi generace jen tezko vzpamatovava. Na zaver mi jeste jednou dovolte vyjadrit mou hlubokou soustrast a moralni podporu vsem obetem. Marek Pospichal
0/0
13.9.2001 10:00

Jirka

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Važený pane Kostko,
0/0
13.9.2001 10:37

Jirka

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Važený pane Kostko,
0/0
13.9.2001 10:37

Michal

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Milý Steve Kostko, pokud jde o ty ženy a děti kteří po tobě střileli z AK47, tak to nebyli teroristé, ale lidé zoufale bránící svoji zem před vrahy jako jsi ty, kteří na ně sypali napalm a agent orange, kteří jim vypalovali vesnice a sříleli do žen, dětí a starců. Je mi z tebe na blití, místo mozku máš zelenou kostku.
0/0
13.9.2001 12:02

Tom

Re: Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Milý Michale, běž se vyšetřit, protože ty máš v mozku marmeládu. Když už meleš takový blbosti tak si zjisti něco o tý válce pořádně!!! Když už tak US Army bojovala na základě požadavků jejich Vietnamských kolegů, tak jako Rusáci pomáhali VIETKONGU. A co teprve ti dělali za zvěrstva!!! No nic, škoda slov, z takovým individuem nemá cenu komunikovat....
0/0
13.9.2001 15:06

Pavel

Re: Hasici, Zachranari, Police & National Guard
Pane Kostko, dekuji za vas prispevek. V kazde spolecnosti se nachazeji lide, jejichz nazor je extremni, ale internet temto lidem dava vice prostoru k jejich vyjadreni, nez by odpovidalo jejich skutecnemu poctu - verte, ze ja i mi pratele a spolupracovnici se s hruzou divaji na to, co se v NY stalo a i kdyz treba nekdy maji vyhrady k politice USA, nikdy by nesouhlasili s teroristickym cinem. Vyslovuji soustrast obetem a hlubokou uctu hasicum i policistum. Verte, ze takto se na tu vec diva mnoho lidi kolem mne, jen to nevyjadruji v teto diskusi a proto se zda, ze extremnich nazoru je tak mnoho ...
0/0
13.9.2001 12:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.