Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skleněné peklo? Ne, muselo to být horší

Požár se neplížil z místnosti do místnosti, ale během setiny vteřiny zachvátil několik pater luxusních kanceláří. Tady nebyla šance. Blížila se devátá ranní, většina lidí měla v Severní věži 110patrových Dvojčat obchodního centra za sebou teprve chvilku práce. Byl slunný den a z prosklených kouřových stěn byl zajisté nádherný výhled na část New Yorku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F.M.

Kde byla voda?
Máte naprostou pravdu, že nemohla ocelová konstrukce vydržet žár a jakmile změkla zhroutila se pod váhou horních pater. Ale kde byla voda? Tam musel být zcela nevyhovující požární systém. To muselo být dost podceněno. Proč tam nejsou nouzová schodiště? I když běh po nich dolů by byl časově náročný, pořád je to šance. Je vcelku logické, že výtahy byly mimo provoz.
0/0
13.9.2001 16:14

duncan

Re: Kde byla voda?
ja jsem tam nejakou dobu pracovaltak vim o co se jedna za prve selhaly veskere zachrane akce . naco tam bylo tolik vrtulniku televiznich stabu ?misto nataceni mely pomahat lidem z vrchnich pater ze srechy kde byli zachranarske a vojenske vrtulniky? nikdo se o to ani nepokusil.pred utokem byla hlasena bomba a nikdo nic nedelal jenom na dole stalo nekolik desitek pozarnich a policejnich aut.za dalsi urcite nebyli poskozene vsechny vytahy nevim jestli jste byl nekdy uvnitr ale je jenom par vytahu co jsou az na horu dalsi konci nekde kolem 60 patra a chcete li vyse musite prestupovat nekde v puli a pak nastoupit na 60 flore a pokracovat na horu.a dalsi servysni vytahy fungujou podobne je to pro pripad poruchy aby nebyla cela budova odriznuta od dopravy.z vodou je tady problem nam se pri praci podarilo nelolikrat i rucne zlomit springler a byl tak slaby tlak tak si myslim ze pozarni system ktery tam je nema sanci nic uhasit.
0/0
15.9.2001 0:12

F.M.

Kde byla voda?
Máte naprostou pravdu, že nemohla ocelová konstrukce vydržet žár a jakmile změkla zhroutila se pod váhou horních pater. Ale kde byla voda? Tam musel být zcela nevyhovující požární systém. To muselo být dost podceněno. Proč tam nejsou nouzová schodiště? I když běh po nich dolů by byl časově náročný, pořád je to šance. Je vcelku logické, že výtahy byly mimo provoz.
0/0
13.9.2001 16:14

F.M.

Kde byla voda?
Máte naprostou pravdu, že nemohla ocelová konstrukce vydržet žár a jakmile změkla zhroutila se pod váhou horních pater. Ale kde byla voda? Tam musel být zcela nevyhovující požární systém. To muselo být dost podceněno. Proč tam nejsou nouzová schodiště? I když běh po nich dolů by byl časově náročný, pořád je to šance. Je vcelku logické, že výtahy byly mimo provoz.
0/0
13.9.2001 16:13

F.M.

Kde byla voda?
Máte naprostou pravdu, že nemohla ocelová konstrukce vydržet žár a jakmile změkla zhroutila se pod váhou horních pater. Ale kde byla voda? Tam musel být zcela nevyhovující požární systém. To muselo být dost podceněno. Proč tam nejsou nouzová schodiště? I když běh po nich dolů by byl časově náročný, pořád je to šance. Je vcelku logické, že výtahy byly mimo provoz.
0/0
13.9.2001 16:09

PS

K oslavam v Palestine
Oslavy v Palestine jsou s nejvetsi pravdepodobnosti jen medialnim zkreslenim. Podle dalsich zprav oslavovala mene nez pouha desetina obyvatelstva. Pokud jste se dobre divali jen na pouhe TV zabery (ktere se navic neustale opakovaly ...) tak na nich byli videt lidi, kteri se nechapave az znechucene divali na sve oslavujici spoluobcany. Nenechme se svest k pausalnimu odsuzovani a nehazejme vsechny do jednoho pytle. Petr Sidlo
0/0
13.9.2001 14:42

Petr Jankovský

Odpověď paní Egrtové
Milá paní Egrtová - my všichni se musíme starat o svět - ne strkat hlavu do písku a dělat, že se nás to netýká. (reakce na Vaše slova, že se vláda USA stará o co nemá). Mimochodem, typicky česká reakce. Mnozí se smějí řečem V. Havla - ale on má vlastně pravdu - všichni máme odpovědnost za to, co se na světě děje. Děkuji.
0/0
13.9.2001 12:30

volič

Re: Odpověď paní Egrtové
Máte zajisté pravdu a plně s Vámi souhlasím. Pokud jde o pana Havla, ve srovnání s projevy prezidenta Bushe, Chiraca nebo premiéra Blaira prezentovanými v televizi krátce po katastrofě působilo vystoupení našeho pana prezidenta s jeho groteskní mimikou, tragikomickým výrazem a nesouvislým, nic neříkajícím projevem trapně až směšně. Nejen že se na to nedalo dívat, nedalo se to, bohužel, ani poslouchat. Proto se asi lidé jeho projevům už jenom smějí, pokud je náhodou poslouchají.
0/0
14.9.2001 8:40

Marek

Re: Re: Odpověď paní Egrtové
Pane inžinýre,Váš názor je jistě statisticky cennný,leč dozajista nereprezentuje tuzemskou úroveň sociální inteligence obecně.Snad její spodní havarijní mez.
0/0
14.9.2001 13:58

p.oujesky

Re: Re: Odpověď paní Egrtové
Havel je vul a akorat je dobry prdel lizac.Proc nemel projev kdyz Americane bombardovali a zabijeli zeny a deti v Jugoslavi?Havle bez k Flekum a neotravuj.
0/0
15.9.2001 0:22

volič

Re: Odpověď paní Egrtové
0/0
14.9.2001 9:04

Marek Stransky - Ceska Trebova, Praha, Frankfurt

Az pominou emoce ...
... zeptejte se jakehokoiv absoloventa Stavebni fakulty. ZADNA ocelova konstrukce nemuze prezit zar, ktery vznikl ve WTC - horelo tam v kazde z nich nekolik desitek tun leteckeho benzinu! Vite, co udela tlak tisice tun vsech pater nad mistem narazu na zmeklou ocelovou konstrukci? Nepochybne take proto spadla jizni vez drive, ackoliv naraz prisel pozdeji, nad mistem narazu bylo totiz vice paternez ve vezi severni. Vy o tom pisete jako by ta letadla byla prazdna a slo o pouhy naraz, ktery by ty budovy pravdepodobne ustaly... Nicmene ve filmu Sklenene peklo meli pravdu. Pamatujete? A podle me by se nemely stavet uz zadne domy vyssi, nez jsou pozarni zebriky.
0/0
13.9.2001 9:42

king

Je to hruza....
Nemam rad Americany o nic vic nez Rusy, ale to, co se tam stalo je naprosta hruza a nejde nad tim jen mavnout rukou. Amerika by se mela rozmyslet, kam vsude strka sve prsty. Ale zaroven musi naprosto nekompromisne zakrocit proti tem, kdo toto zpusobili a jsem pro, aby pomohlo i NATO, vcetne CR, toto je akt valky a na ten se musi tvrde odpovedet. Je to hruza, tolik zbytecne zmarenych lidskych zivotu pro nic. Vzdyt kazdy clovek je stejny, jen ma odlisnou viru, ale pro tu vrazdit je nesmysl. Takhle to dale nejde...
0/0
13.9.2001 7:55

J.E.Mělník

Je to hruza.
Zda se mi to krute to co nějaké teroristi udělali Americe.Za to,že se vláda plete do věci do čeho ji nic není.Tak to ted odneslo tisice nevinnych lidi.Opravdu mě zarazilo to,že se tomu na Palestině směji a oslavují to.Nezlobte se na mě.Ale to je něco otřesného.Jako kdyby jsme se jim my smali!Ten kdo to ma na svědomí by měl zažit to co ty lidi v těch budovách.Děkuji.Jana Egrtová
0/0
13.9.2001 7:20

renata

Re: Je to hruza.
Lide v Palestine jsou jako deti. Nemaji nadhled, vidi veci jen z jedne strany pohledu, ktery jim nastinil nejaky jejich muslimsky vudce (i ja jsem si kdysi myslela, jak ti imperialiste jsou spatni). Ale prese vsechno, oslavovat smrt a utrpeni tisicu lidi, to je i na me trochu moc. Kdyz pri Izraelskem utoku na jejich celni predstavitele terorismu zahynuli i dva nevinni chlapci, nikdo ve svete se nesmal.
0/0
13.9.2001 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.