Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč a jak se to stalo?

Hrůzná teroristická operace proti cílům v USA je v celé historii lidstva dosud naprosto nevídaná a podle prvních spekulací je velmi nepravděpodobné, že ji mohla spáchat malá skupina teroristů. Někteří experti, například odborník německého kriminologického ústavu ve Wiesbadenu Rudolf Egg, se dokonce domnívají, že takové údery jsou uskutečnitelné snad jen s logistickou podporou nějakého státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Anicka

Utoky na USA
Je zajimave, jak vsichni pisou o pocetne skupine teroristu. Ja si naopak myslim, ze zasvecenych lidi muselo byt spise mene, protoze by se to jinak "prosaklo". K uneseni ctyr letadel je treba cca. osm az sestnact lidi, k tomu par lidi, co dodaji zbrane a na zaver kapital v hodnote cen potrebnych letenek. Myslim si, ze se nakonec budeme divit, kdo za ti stoji. Ja jen doufam, ze se to nevyvine v nejaky vetsi mezinarodni konflikt, protoze v tom pripade by odnesli zase civiliste.
0/0
12.9.2001 1:52

Tomas

Re: Utoky na USA
Je ale potreba nekde vycvicit sebevrazedne piloty velkych letadel, coz asi nebude levna zalezitost. Celou akci zkoordinovat nejspis take vyzaduje prostredky a zkusenosti.
0/0
12.9.2001 3:28

Martin Pištora

Otázky a úvahy
Je to strašlivé a změnilo to svět. Na mou první otázku - jak byli přinuceni piloti k zásahu, asi odpovídá poslední odstavec. Přesto je to neuvěřitelné a bude důležité zjistit další podrobnosti. Druhá otázka je podstatnější - proč nebyl letový provoz nad USA zastaven dříve? Pravděpodobně to nikdo neočekával a nedovedl si to představit (po prvním útoku, že bude následovat další atd.) Co je však ještě třeba zastavit? Nebyl to jen začátek? Doufejme, že ne. Třetí otázka - bylo vůbec v historii někdy tolik obětí za jeden den? Možná za největších bitev ano. Za celou 2. sv. válku bylo desítky miliónů mrtvých, to je pořád zásadní rozdíl, ale je to jen o tři řády více, což při době trvání války není zase tolikrát více. Co se s tím dá dělat do budoucna: Centralizace je sice v řadě aspektů výhodná, ale přináší fatálnější zranitelnost. Mrakodrap a velké letadlo jsou toho příkladem a bude se asi vážně uvažovat o jejich dalších budování/užívání. Kdyby ti lidé pracovali v desítkách tisíc svých domů, resp. jeli ve stovkách svých aut, tak se něco takového stát nemohlo. I hypermoderní letadla, ač prošpikovaná počítači, jsou, zdá se, říditelná klasicky kniplem a nejsou ovladatelná ze základny (narozdíl od raketoplánu). Lze si představit, že všechna letadla (alespoň nad USA) budou muset být vybavena automatikou, která na základě satelitní navigace nedovolí náraz do budov, měst atp. a tato automatika nepůjde obejít (i za cenu, že občas selže?). Naděje: I přes všechnu tragédii to možná přinese sjednocení (nejen) civilizovaného světa. V tomto světle jsou některé dřívější spory jen sousedskými šarvátkami a přestávají mít smysl. Možná přestanou mít smysl i sebevražedné útoky na autobusy apod. Doufejme, že se to nebude opakovat či dokonce stupňovat. Mějme se rádi.
0/0
12.9.2001 1:43

Petr

Re: Otázky a úvahy
Je to hrozné, co se stalo. Já jen chci reagovat na Tvou otázku, zda-li bylo někdy v historii za jeden den tolik obětí. Myslím, že ano. 2. světová válka se samozřejmě nabízí na místě prvním, ale to bylo, jak říkáš, dlouhodobé. Na jejím konci však přišla Hiroshima a za pár dnů Nagasaki. Tam to, příteli, bylo nesrovnatelně rychlejší, následky toho však můžeme vidět ještě dnes. Je mi líto toho, co se stalo. Teroristé jsou banda volů, myslím však, že s tím nic nenaděláme. Bohužel.
0/0
13.9.2001 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.