Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co bude dál? Skoro vše bude jiné

Po šokujícím teroristickém úderu na samotné srdce Spojných států už nic v Americe, ale ani ve světě nebude tak, jak bývalo dříve. Hlavně bude hůř a život bude přinejmenším komplikovanější. První otázka je krátkodobá, tedy jak na bezprecedentní teror odpoví Spojené státy. Druhá dlouhodobá - jak to, co se stalo, změní celkovou politickou situaci, světovou ekonomiku a nakonec i život zejména ve vyspělých zemích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavla koudelkova

popisek
Mily Pavle-kazdy,kdo chce zit ve svobodnem svete,nemuze byt"ukecnuty" u bedny....ver,ze tady v USA se pracuje opravdu velmi tvrde a nedostanes ani prd zadarmo.A je to dobre,protoze spravedlive....nase deti,ktere chodi do zakladni skoly maji v kazdem predmete hodnoceno akceptovani ostatnich a praci v tymu,ve skole jsou deti vsech narodnosti,protoze USA je opravdu free country a zacit svuj zivot zde muze kdokoli odkudkoli z celeho sveta,Evropan nebo Arab,vsichni.Uspech se ovsem neodpousti a je nejlepsim ospravedlnenim vlastni bidy.Kdyz si vezmes,jak mladoucke jsou Spojene Staty a jaky kus usly,neco na te drine bez valek a toleranci vuci ostatnim bez rozdilu bude.Anebo mi chces tvrdit,ze ekonomicka prosperita USA je vysledkem jejich vojenskych strategii?
0/0
13.9.2001 22:01

Petr Liška

Hrozba je v nás
Jak může neskutečně kruté zlo vyvolávat pocity "to mají za svou megalománii" a pod.? Elementární "nezabiješ" je přece jediným možným východiskem alespoň trochu rozumných úvah. Každý pokus o hledání "důvodů" ataku je přesně tím, o co teroristé usilovali - rozdělit svět. Oni nepotřebují přímé schválení své "akce", stačí jim, když pod dojmem hájení "bezpečnosti občanů" zaujmou někteří politici v některých zemích podobný postoj jako ministr Gros - "neshromažďujte se, je to nebezpečné". Přes několik myšlenkových přesmyček pak takoví "uvážliví politici" dojdou třeba k názoru¨, že ty Američany je potřeba trochu umírnit, že hospodářská embarga by vyvolala další potenciální nebezpečí atd. (viz slova politiků po "Jugoslávii" či smířlivý přístup ke Castrovi). To vše je důsledkem úvah o "smyslu" akce. Ale ona žádný smysl prostě neměla - je to akt vyvěrající z těch nejnižších pudů, nikoli z nějakého - nebo dokonce hlubšího - smyslu. A co se týká budoucnosti, je naprosto jasné, že demokracie proti takovému teroru nemá žádnou systémovou ochranu. Demokracie je velmi jednoduše už z principu terorismem zranitelná. Jediné, co můžeme udělat, je přijít na Václavák, říct "jsme s vámi". TO je jediná obrana - postavit se společně proti teroru - obrazně jít s holýma rukama proti hlavním. Bojím se ale, že místo toho se opět začne diskutovat s podtextzem "ne tak úplně hodní Izraelcí, docela pochopitelná zloba Palestinců, megalomanští Američané...". A politici ve jménu bezpečnosti občanů vymyslí nějaké předpisy, oklešťující svobodu, čímž naplní naděje ustrašených lidiček. Výsledkem ale bude jen a jen okleštění svobody pro ty slušné, protože žádné vládní "opatření" není schopné snížit riziko teroru. Tedy až na zákaz vycházení (což - připouštím je sice extrémní ale docela logické vyústění úvah o smyslu teroristického útoku). A za vše mohou Američané - zatáhli nás do věcí, po kterých nám nic není, že ano - my si pěkně obchodujeme s Araby, s Kubou i Čínou, v teplíčku svého švejkovství si tak pohodleně žijeme... P.L. Praha
0/0
13.9.2001 1:59

Houska

Re: Hrozba je v nás
Naprosto souhlasim s nazorem P. Lisky a obzvlast s tim, ze hledani "smyslu" tak barabarského cinu je marné protoze i kdyby se nejaky nasel,ZADNY dostatecny duvod existovat nemuze. Hledani "smyslu" by tedy v nejlepsim pripade byla intelektualni masturbace, a v tom nejhorsim prvni krok ke spoluucasti destrucke civilizovaného sveta. Udajne ve jménu rozvaznosti, ale ve skutecnosti z prosté (a sprosté)zbabelosti.
0/0
13.9.2001 12:03

Láďa

Re: Hrozba je v nás
Petře souhlasím s tvým názorem o nevkusné diskusi na téma "to mají za to". Je třeba jednoznačně odsoudit odporný čin nemající v dějinách obdoby a vyjádřit soustrast americkému lidu. Potud souhlasím. Nesouhlsím však v tom, že američtí političtí, ale především hospodářští činitelé nejsou bez viny. Jako technik nesu zodpovědnost za výsledky své práce. Kdo nese zodpovědnost za to, že byla postavena budova, která se stala hrobem tolika lidí? Byla opravdu nutná taková koncentrace? Osobně pro ní nevidím důvod. Lidová moudrost praví, že blesky bijí do vysokých stromů. Autor nápadu tedy musel předpokládat, že taková možnost nastane. Všichni s tím museli počítat. A to je strašné. Nikdo ze zaměstnanců jistě nepodepisoval bezpečnostní list upozorňující na takovou možnost. Nemyslím ale, že se nelze terorismu bránit. Lze se mu účinně bránit. Vždyť i naši Pražáci jsou obětí. Ráno vyjdou z domu, bojí se kapsářů. Když jdou po ulici, bojí se šílenců jezdících po chodnících auty. Kolem poboček bank radši ani nechodí, aby na ně nevyběhl chlápek s pistolí. Pořád se vlastně něčeho bojí, pořád je něco ohrožuje. Ale nic s tím nedělají a to je živná půda terorismu. Opusťme trochu toho pohodlí ve velkých městech, rozdrobme vše velké na malé a je po terorismu v tomto měřítku. Anebo počítejme s tím, že teroristé budou dál zabíjet. Nemluvme však o tom, že s tím nelze nic dělat. Mluvme o tom, že s tím nic nechceme dělat. To jsou dvě odlišné věci.
0/0
14.9.2001 17:48

Lada

Co bude jine?
Zitra kazdy z nas pujde zase tou svoji cestou do zamestnani. Po praci se zase sejdeme ve sportovnim klubu co hospode, a vecer pujdeme spolu se svymi blizkymi spat. Svet je kazdy den jiny a protom uz tisice let stejny. Co tedy bude vlastne jine? Mohlo by byt neco jineho noveho. Svetove obchodni centrum je symbolem megalomanie mocnych tohoto sveta. Nejsem clenem zadneho hnuti odpurcu globalismu, ale ceho je moc, toho je prilis. Olympijske hry jsou toho dukazem. Proto je treba svet menit. A Internet bude zakladem. Nebudeme uz potrebovat stavet svetova obchodni centra - budou na Internetu. Nebudeme uz potrebovat obrovska mesta, diky Internetu se svet scvrknul do male kulicky. Nebudeme ani potrebovat velka letadla - obchodnici budou "letat" Internetem. Nebudeme potrebovat Holywood a jeho plytke pribehy, ktere ohlupuji. Budeme ale potrebovat hodne pochopeni jeden pro druheho a ochoty komunikovat. Proto by bylo chybou soustredit se vypatrani viniku ci posilovani obrany stavajiciho poradku. Treti tisicileti je o necem jinem. Chci verit, ze v nem lide opravdu dostanou rozum. Nepotrebujeme olympijske hry, na kterych zraneni sportovci s vypetim sil ohrozuji sve zdravi a snazi se dokoncit zavod a svet jim za to aplauduje a CocaCola plati. Potrebujeme, aby kazdy z nas sportoval. O tom to je. Vzpomenete si na sedm statecnych, co rikal onen pistolnik? Kdo je vetsi hrdina, ten kdo obdelava pole, aby uzivil rodinu a vychoval deti, nebo ten, kdo pohybem jedineho prstu dokaze zmarit lidsky zivot?
0/0
12.9.2001 21:00

jou

Re: Co bude jine?
Presne tak, zatim nejvystiznejsi a nejrealnejsi prispevek z tech desitek a stovek, co jsem kde ve forech prectl. Nic neni cernobile. Diky.
0/0
13.9.2001 11:24

Blue Zanela

bin Liden , taliban , palestina
Ted je uz jedno asi USA znici Afganistan a Palestinu ted je to asi to nejjednodusi co se muze udelat.Americani si dokazovali v kazdem filmu svoji silu vsude vlala americka vlajka mi jsme svet vy jste chudy jih.V WTC je spoustu mrtvich nejen americanu , evropanu , cinanu a japoncu take muslimu a arabu , takze kdo je arab a muslim na ne spadne americka globalni vina , dusledky tohoto strasnyho cinu poneseme vsichni a dost dlouho. Proti teto forme teroru jsme bezmocni my vyspeli svet , kdepak se jen stala v minulosti chyba?
0/0
12.9.2001 17:08

Jarous

Re: bin Liden , taliban , palestina
To uz si Arabi meli rozmyslet davno a nepodporovat fundamentalisty. Meli k nim shovivavy postoj, a i kdyz je treba nepodporovali, tak je trpeli. Ted to dostanou zpatky i s uroky. Kdo zaseje vitr, sklizi bouri. Kdyby Amerika nepodnikla odvetu, tak by si dovolovali jeste vic. Na ne plati jedine sila, protoze politicka jednani jsou jim jedine pro srandu.
0/0
12.9.2001 18:55

Karel Špecián

Teror na půdě USA
Americká zahraniční politika nebyla vždy nezištná a zásadně prosazovala osobní cíle, ale to dělal kdysi SSSR ve sféře své působnosti také. Nejde přece o to, jestli si USA podobný útok vlastně samy vysloužily. Uvažovat tímto směrem by bylo poněkud hloupé. Problém spočívá v tom, že žádná země světa není od včerejšího dne schopna zajistit svým občanům na vlastním teritoriu bezpečnost. Dnes postihl teroristický úder Spojené státy, zítra může postihnout jinou zemi. Pokud budou na konci takovéhoto běsnění mrtví - bez ohledu na počet - bude třeba přehodnotit celkové mezinárodní vztahy a styky, což může vést k dalšímu izolacionismu, paktování některých "nebezpečných" států do větších formací a celkovému vzrůstu nedůvěry a podezíravosti mezi státy navzájem. A to by byl ten nejhorší vstup do třetího tisíciletí, který mohl lidstvo potkat. Řešení celkových globálních problémů dosud neexistuje, lidstvo je rozděleno do mnoha sociokulturních a náboženských formací. Možnost vzájemné tolerance není respektována. Většina myšlenek je prosazována silou, někdy vojenskou, jindy ekonomickou. A nerovnováha silje vždy nebezpečná - oboustranně. Karel Špecián, Lysá nad Labem
0/0
12.9.2001 13:50

Samko

Americká sklizeň
USA a celý západní svět sklízí setbu, kterou zasel. Polovinu viny musí USA přičíst sami sobě. Nezvládly vítězství ve studené válce. Ostatně polarita východ - západ jen zakrývala skutečné problémy světa. Jakákoliv technologická vyspělost, která slouží jen části lidstva a je navíc spojena s pohrdáním s těmi ostatními povede vždy k podobným koncům. Amerika není schopna nést odpovědnost za tento svět. Chybí ji k tomu mravní základ. Mají ho sice plná ústa ale činy jsou navýsost sobecké.
0/0
12.9.2001 12:36

HS

Re: Americká sklizeň
Je to bohužel plná pravda
0/0
12.9.2001 16:51

Bert

Re: Americká sklizeň
Sice ano, ale forma tohoto násilí je nanejvýše zbabělá. Navíc není stále jisté, že za útokem nestojí nějaká menší nepolitická fanatická skupina přímo z USA!!
0/0
12.9.2001 17:12

J.

Čeho se bojíme?
Bílá, vyspělá euroamerická civilizace by si neměla nechat takové zvěrstvo líbit. Smradlaví Palestinci oslavují? OK. Pololidoopi z Talibanu mají radost? Fajn. Je to důkaz zvrácenosti islámu a je nutné se k tomu postavit čelem. Bílý civilizovaný, inteligentní světe, probuď se. Máš k dispozici nejmodernější nukleární systémy, vodíkové, neutronové a laserové zbraně, tak čeho se bojíš? Smradu z arabských mrtvol? Neboj, v horkém písku pouště vysychají rychle. Takže stručně: masívní útok na Libyji+Afghánistán a zastavení jakékoli podpory Palestincům.
0/0
12.9.2001 6:12

Larry Hagmann

Re: Čeho se bojíme?
Chlape , jsi vůbec normální ? Dinosauři už tady taky nejsou , my tu ale chceme ještě žít.Co by asi znamenalo použít jaderné zbraně ?!!!
0/0
12.9.2001 6:34

Ivo Horák

Re: Čeho se bojíme?
Příspěvek svědčí o tom, že kdybys byl Palestinec, tak by si tě získal Hamas.
0/0
12.9.2001 7:48

samko

Re: Čeho se bojíme?
Nelišíš se od těch smradlavých. Zdá se, že Ty smrdíš hodně už za živa.
0/0
12.9.2001 12:34

Mates

Re: Čeho se bojíme?
Nejses tak trochu magor ty nuklearni systeme? Copek nevidis jak je uz ted zkurvena prirodni rovnovaha? To chces aby snezilo v srpnu, v noci byly mrazy a ve dne 60 stupnovy horka???
0/0
12.9.2001 12:58

Karel Mařík

Re: Re: Čeho se bojíme?
jo jenže dokud je nepošlem na onen svět, tak budou pořád padat letadla, to si všichni uvědomte. Ty zrůdy mají úplně jiné hodnoty, které ohrožují lidskou civilizaci a v zájmu toho bysme se těch zmrdanejch ušmudlanejch sráčů měli beze zbytku zbavit. Po včerejšku už žádné slitování a pochopení...
0/0
12.9.2001 21:58

Roman K

WAR
Kill them,kill them all!!!!!!!!!
0/0
12.9.2001 5:17

Jirina Kokesova

Co bude dal? To si netroufam odhadnout.
Precetla jsem si vsechny prispevky na toto tema a je mne z nich smutno. A nejenom z nich. Pripadam si jako 21. srpna 1968. To jsem take bezmocne zirala na televizi, zurila, brecela, a ptala se: co bude dal? Ani tenkrat jsem si to netroufala odhadnout. Ja se Vam divim: ve Vasich prispevcich jsem nenasla nejak moc smutku nad tim, co se stalo. Jak by Vam asi bylo, kdyby jednoho krasneho dne vrazilo unesene letadlo CSA do Hradcan? To se totiz take klidne muze stat. Dnesni den je velice smutny nejenom pro USA, ale pro cely svet. Uz nejsme v bezpecnem zavetri daleko od vseho nasili nikde na svete. Prezident Bush mozna mnoha lidem leze na nervy, ale nechtela bych byt dnes v jeho kuzi. A mel pravdu: dnesni teroristicky cin byl utokem na svobodu a demokracii nejenom v USA, ale na celem svete. Jirina Kokesova, Boulder, Colorado, USA.
0/0
12.9.2001 4:30

Remek

Re: Co bude dal? To si netroufam odhadnout.
Jsem několik tisíc kilometrů od USA, ale ta včerejší událost se mě velice dotýká. Chtěl bych všem postiženým vyslovit upřimnou účast a věřte - bude lépe !
0/0
12.9.2001 9:30

Pavel

Re: Co bude dal? To si netroufam odhadnout.
mila kokes, Je zrejmou frazi, ze to co se stalo je hruzne a odporne. Avsak dovolim si nesouhlasit s tvrzenim, ze se jedna o utok na svobodu a demokracii. Jenda se o utok jen a pouze na USA. Jedna se o jeden z nevetsich cilenych masakru civilistu. Ironii osudu je, ze ten vubec nejvetsi zpusobily prave Spojene staty v roce 1945. Jeden cechoamerican v debate na CT2 tvrdil, ze USA zivi 2/3 sveta. Domnivam se ze je to naopak, USA vysava 2/3 sveta... Nemam nic proti americanum. Mam vsak hodne vyhrad proti politice USA. No....Aspon se ma na co tesit ceskoslovenska lidove-demokraticka armada, jejiz poslednim valecnym uspechem bylo vyhnani avaru z moravske kotliny...:-)
0/0
12.9.2001 23:20

pes

Re: narozena v CR, ale jinak v USA
Jste zmagorely joudove - propaganda je stejna tady jako v CR. Podte si poslechnout dneska ty kecy GW Bushe - jsme nejmocnejsi, nejlepsi, chytime je a uz nikdy nikdy vice se neublizi americkym nevinnym lidem bla bla bla bla... Utok na Pentagon a WTC neni na ty lidi uvnitr, je mi jich opravdu lito!, ale na Pentagon a na WTC jako demagogociky symboly stavajiciho vyspeleho sveta potazmo USA! Kecy o nutnosti prezbrojit a vyzbrojit - na co? Staci nam tu vypnout elektrinu a jsme v riti anyway... Nazev pristiho noveho movie "Amerika under attack aneb byli jsme napadeni", sorry
0/0
12.9.2001 2:32

Jena

Tohle je daň za to, že jsme dali peníze arabům
Kdyby svět nebyl tak závislý na ropě a tak nesypal obrovské prostředky Islámu rovnou do klína, neměl by bin Ladín a jemu podobní milióny na takovéto zrůdnosti. Doufám, že to povede k tomu, že se konečně západní svět zamyslí a začne něco konkrétního dělat se svojí závislostí na arabských zemích. Technologie by už byla - auta na vodík už skoro jezdí. Atomové elektrárny taky nepotřebujou ropu. Jen opravdu chtít ...
0/0
12.9.2001 1:05

Hellright

Re: Tohle je daň za to, že jsme dali peníze arabům
Jena - přesně vystiženo!
0/0
12.9.2001 2:37

Tomáš W

Kdo za to může?
Ať to udělali šílení fanatici nebo antiglobalizační organizace nebo kdokoliv jiný, nikdo nemá právo zabít desetitisíce nevinných lidí jen proto, že žijí a pracují v zemi, která svým způsobem kontroluje světové dění. Je to tragédie a asi bych pochopil, kdyby byl útok provedený v noci, kdy by byly ztráty na životech zlomkem toho, co se stalo v nejrušnější hodinu. Bohužel je vidět, jak slabá je ve skutečnosti obrana proti takovým útokům a jak se mrhají obrovské prostředky na obranu proti něčemu, co ve skutečnosti není vůbec potřeba.
0/0
12.9.2001 0:49

Alafat

Co bude dál? Skoro vše bude jiné
Dal nebude nic a skoro vse bude stejne.
0/0
12.9.2001 0:33

Honza Pribyl

narozen v CR
Spojene Staty plati dan za Svetove prvenstvi. Ja dekuji za to, ze jsem se narodil v Cechach a moje zeme nediktuje ostatnim co delat ci ne. USA a cely svet ted vidi jak jednoduche je navest letadlo na mrakodrap a behem nekolika minut usmrtit tisice lidi. A kazdy vi, ze proti terorismu se neda bojovat jako v regulerni valce. Vlada Spojenych Statu si musi uvedomit, ze Svet neni jenom anglictina, hamburgery a cola, ale i Islam a temer miliarda stoupencu Allaha. Zaroven by si USA mely uvedomit, ze nekonecne staveni se za Israel a jeho podpory vubec nevyresi problem na Blizkem Vychode ale naopak povede k dalsim moznym utokum... Svetove mocnosti by se mely zamyslet a prehodnotit svuj postoj vuci ostatnim zemim Sveta a nedivat se pouze na svuj ekonomicky prospech jak tomu vetsinou je....
0/0
12.9.2001 0:31

Sidi

Re: narozen v CR
Idiote. Prave jsem se se svym spolubydlicim shodl, ze jsi curak. Dobrou noc.
0/0
12.9.2001 1:13

Rampepurda

Re: Re: narozen v CR
Ač poněkud ostré - přesto výstižné :))) Je to debil !!!
0/0
12.9.2001 1:20

neek

Re: Re: Re: narozen v CR
Na vic nemate co :)
0/0
12.9.2001 1:28

Richard

Re: narozen v CR
Je pozoruhodne , ze lidi s tak minimalni mozkovou kapacitou jsou schopni se naucit ovladat internet. Ja myslel, ze u techhle individui je slovnik omezen na par povelu, najist , rozbit vyklad, spat, zly kapital, globalizace,streetparty.Troubo.!!!!!!!!!!!!!
0/0
12.9.2001 1:30

Pavel

Re: narozen v CR
Ty pitomce, ty si uzivas vsech vymozenosti svobodneho sveta ve kterym zijes a nestydis se michat masovou vrazdu s coca colou a hamburgery. Vse je prave naopak, mel by sis uvedomit, ze vsude tady je Jeruzalem a ty jsi pro arabske teroristy uplne stejny cil jak kdokoli v tom meste. Skoda, ze jsi nestal zrovna na strese WTC.....
0/0
12.9.2001 1:51

ded vseved

Re: narozen v CR
O , chlapce ty jsi kreten .( mozna jeste vyrostes ).
0/0
12.9.2001 4:22

Peky

Re: narozen v CR
Zřejmě silně levicově založený vůl. Copak se máš špatně??
0/0
12.9.2001 6:37

hanačka

Re: narozen v CR
neměli by Vám tolik nadávat, ale zamyslit se, jestli nemáte trochu pravdu. Taky věřím, že není možné, aby Amerika celému světu vnucovala svůj názor na to, jak správně žít, bez rizika, že se to někomu znechutí natolik, až zaútočí. Kolik je na světě režimů a náboženství, tolik je pravd. A jestli je pro někoho životním posláním a největším přáním obětovat vlastní život v sebevražedném útoku, jaké argumenty proti němu naše osvícená civilizace asi tak může použít? Je to jiný svět, který my nedovedeme pochopit. Amerika by neměla svým nadřazeným a arogantním jednáním dráždit, spíš by měla být skromnější ve své životní filozofii a snažit se chápat, že jsou i filozofie jiné.
0/0
12.9.2001 6:56

jou

Re:
Tak nejak to bude, ti co zacnou vykrikovat pokriky o pomste a o zasranem islamu to maji k tem teroristum a fanatismu nejblize. Nejvetsim zlocincem v jugovalce byl krestan Milosevic. Lidi, vzpamatujte se, samozrejme je potreba potrestat viniky, a jsem otresen tim vsim a lidskym utrpenim, zbytecnym, nejvice. Ale tohle je souboj o ropu a svobodu delat si na svem co uzname za vhodne, a v niceni tohoto a vnucovani svych podminek ostatnim je nase zapadni civilizace velmi vyspela. Od krizackych valek pres Hernanda Corteze, Buffalo Billa, Stalina, Hitlera az po dnesni politiky. A my si tyto politiky, kteri likviduji vse, co jim stoji v ceste pri ziskavani ropy a ciziho bohatstvi, volime, to je pro teroristy jednoducha zkratka podle ktere asi jednaji, jdou tedy po nas. I po mne, po tobe. Cesta neni v zurive fanaticke eskalaci nasili a niceni, ale v zamysleni. Jenze lide nechteji problemy resit, jsou nadobou emoci a zbrklosti. Kdyz tedy nekdo rekne, ze by se to nemuselo stat, kdybychom se zamysleli nad nasi energetickou politikou, prodejem zbrani a technologii nelidskym rezimum pro par dolaru, nad jadernou politikou, nicenim lidi a prirody v delte Nigeru kvuli rope pro nas, nicenim Amazonie kvuli soji a hamburgrum pro nas, tak neni debil, ma pravdu, bylo by lip. Davno jsme mohli zit mene roztahovacne, svitit bioplynem, topit slunecni energii atd. Takhle ma bin Ladin prachy i od nas, z benzinky v sousedstvi treba. Sereme se jim do zivota, nebo je aspon nechavame pri tom, at si to mysli. Vsechno souvisi se vsim a nikdo se pred tim neschova. Hrana zvoni i nam. Je to hnus, jsem zdrcen tim co se deje, a snad se lidi vzpamatuji. Bohuzel je jasne ze svet se spise stane jednak bojistem a jednak jednim velkym buzerplacem, a bez povoleni a kontroly si ted uz nikdo ani neuprdne. Je potreba jednat, ale pri tom i premyslet. ps: a tohle jsem objevil nekde mezi komentari lidi: „Ve zlatém městě vzejde velké hromobití, dva bratry od sebe odtrhne Chaos, pevnost vydrží, avšak velký vůdce padne. Třetí velká válka začne, až bude město hořet.“ Nostradamus, 1654 Re: Jo ta tohle je husty.ZLATE MESTO-NEW YORK.HROMOBITI-LETADLA.TWO BROTHERS-DVOJCATA MRAKODRAPY.PEVNOST-PENTAGON(zustal cely)a dal to muze byt-VUDCE-PREZIDENT.OHEN VE MESTE-OHEN VE WASHINGTONU coz muze byt pozdeji(((No tak to se mame na co tesit.World war 3(((
0/0
12.9.2001 8:24

Sidi

Re: Re: narozen v CR
Tady nejde o nabozenstvi, kulturu, tady jde o ty lidi, co tam umreli. Je jedno, ze si nekteri mysli, ze nabozenstvi takovou vec muze ospravedlnit (opravdu nechapu jak, a nikdy nepochopim, ani kdybych veril v jakehokoliv boha). Nedokaze. Nanejvys si to ti teroristi ospravedlni pred sebou, ale ti by si ospravedlnili utok nejen na americany, ale na kohokoliv jineho smysleni nez jsou oni. Takze opravdu nerad bych se dockal toho, ze tohle bude cesta ke sblizovani nazoru. Jsem zvedavy, co byste delali, kdyby Rakousko provedlo atentat na Temelin. Taky byste to schvalili. Jak rikal kamarad - logika prvniho prispevku, na ktery tady dost lidi reaguje, je takova, ze nejhezci holka ze tridy si za znasilneni muze sama.
0/0
12.9.2001 13:04

ifka

Re: Re: Re: narozen v CR
O to jediny,o co ve svete vzdycky slo, je necemu verit, at uz je to buh,penize,narod,"ja"...Nasi predkove-krestane taky bojovali s "pohany",aby jim ukazali(vnutili) svoji pravdu. Samozrejme neospravedlnuju teroristickej utok na neviny, jenom se trochu bojim nenavisti, kterou podle prispevku vlidech vyvolava. Nasili plodi nasili,ale my bychom se snad uz meli poucit z historie.
0/0
13.9.2001 3:22

Tomáš Jedno

Re: Re: Re: Re: narozen v CR
Ani se mi nezdá. Spousta válek byla vedena ne pro nějakou pravdu, ale "aby nás ti druzí nepřeválcovali". Nebo si myslíš, že proti Čingischánovi se válčilo o nějakou filozofii?
0/0
13.9.2001 18:03

Pavel

Re: narozen v CR
souhlasim souhlasim....souhlasim Kdyz se ve vterine vyparilo 60 000 japoncu a dalsich 1 000 000 jich zemrelo na leukemii byla to valka. civilista jako civilista...at je valka nebo mir Tak, pratele, ted me oznacte za curaka, stejne jako H.P. kecnete si k televizi a sledujte, kolik tisicu nevinnych lidi to odnese v ty spatny pulce sveta pri odvete USA
0/0
12.9.2001 23:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.