Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svět se změnil

Náš klidný a bezpečný svět se včera ve tři hodiny odpoledne středoevropského času změnil. Změnil se k horšímu. Spolu s obrovskými dvojčaty mrakodrapů World Trade Centra se zhroutila naděje, že budeme žít na dobrém místě ve vesmíru. Alespoň pro nejbližších pár let. Náš pocit bezpečí byl jen iluzí. Žádná událost od konce druhé války zřejmě nepoznamená životy lidí západní polokoule tak silně jako teroristický útok na Ameriku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ilona Ubryová, Plzeň

V tom nejedu
Přečetla jsem řadu recenzí čtenářů - z některých mi naskakuje husí kůže. Někdo si přihřál polévku a obvinil americkou konzumní společnost, ať už je jaká chce. Druhým extrémem je hlas těch, kteří v čele s americkým prezidentem vykopávají válečnou sekyru. Chápu, že je třeba analyzovat důsledky a zjistit, kde se stala chyba. To však má smysl zejména tehdy, chceme-li se poučit. Proč tedy opakovat minulost a násobit utrpení. Dojde-li odvetou USA k rozsáhlejšímu válečnému konfliktu, můžeme jej zcela jistě očekávat. Reálně uvažující člověk si spočítá, že napadení Afghanistánu rozpoutá odpor dalších islámských zemí. Dalo by se předpokládat, že půjde o další válku vedenou mimo území USA. Plamenné projevy hlavy této velmoci, v jejichž upřímnost osobně nevěřím, přispěly k tomu, že více než 80% občanů USA je tomuto konfliktu nakloněno. Svět podle Američanů už nikdy nebude, co dřív. Chápu jejich utrpení. Ale svět se mění každým dnem. Jen v dnešní uchvátané době se začal měnit rychleji, než jsme byli schopni plně vnímat. Rozhodnutí učiněná pod dojmem emocí nejsou opatření vedoucí k nápravě. Mohla by být ale krokem ke zkáze. Ilona Ubryová, Plzeň
0/0
14.9.2001 13:26

Vontola

Kde se bere ta jistota?
Tragédie vyžaduje soucit a vybízí k zamyšlení. Ale není na místě i trocha sebereflexe? Kde sakra bereme tu apriorní jistotu, že zrovna ten náš typ civilizace (euroamerická, euroatlantická, západní) je to pravé ořechové, co je třeba vnutit celému světu? Naše společnost je sice demokratická, ale taky přežraná, bezohledná, bez ohledu na budoucí generace plundrující zdroje této planety. Při každé akci údajně ve prospěch třetího světa, úhledně zabalené proklamacemi o pomoci, jde ve skutečnosti o protočení prachů a zisk. Pro prachy se točí katastrofické filmy, na které se z nudy díváme, a pak jsme šokovaní, když k něčemu podobnému dojde ve skutečnosti. Jestli se cítím něčím ohrožený, tak určitě víc nesmyslně strmou rychlostí vývoje a spotřeby omezených zdrojů Země, než militantními pitomci, kteří s tou euroamerickou arogancí nesouhlasí. A malá historická poznámka: kdyby se nejdemokratičtější země světa pilně nevěnovala prvních 120 let své existence genocidě původního obyvatelstva (nehledě na to, že prvních 90 let své existence využívala jinde už ve světě nevídané otrocké práce), doteď by se skládala z několika malých státečků na východním pobřeží Ameriky, neměla by záviděníhodný životní standard a dost těžko by pro nás byla nepřekonatelným vzorem. Těch mrtvých v troskách WTC je mi moc líto, ale pořád mi není jasné, zda tu naši hamburgrovo-televizně-internetově a finančně-nudnou, byť demokratickou euroamerickou současnost máme právo nutit celému světu.
0/0
14.9.2001 2:40

statid

poslední události
Poslední tři dny sleduji na sobě a na svých známých tu strašlivou bolest, kterou pociťujeme a která neutichá, ale stále se naopak stupňuje. Šokovaly nás tragédie zemětřesení, záplav, tragických nehod, bojů v Jugoslávii atd., ale snad všichni si musíme přiznat, že ne natolik jako poslední událost v Americe. Bylo to proto, že jsme se necítili tolik ohroženi? Nebo proto, že jsme neviděli dostatek reálných záběrů zachycující smrt v takové míře? Nebo proto, že tam mnoho z nás má své přátele a příbuzné? Že by nám vadila více smrt nevinných občanů Ameriky a cizinců než smrt těch ostatních? Či je naše bolest skryta za strachem z tohoto, co se bude dít dále? Ano, určitě je to proto, že se až nyní cítíme ohroženi.
0/0
13.9.2001 14:29

Rastik

Jednostranne informacie
Vsetci pouzivaju klasicke argumenty. Irak napadol Kuvajt, Srbovia vyhladzovali kosovskych Albancov a pod.. Lenze tieto informacie dostavame zo zdrojov, ktore su uplne ovladane USA a ich spojencami a nemozno pochybovat o tom, ze tieto informacie su prinajmensom skreslene. Nedavno som cital zaujimavu knihu jedneho mladeho ceskeho publicistu, uz si nepamatam meno, ktora vysla v r.1991 a kde su nesmierne zaujimave fakty o Iraku a Kuvajte. Tak napr. Kuvajt podporovany USA nerespektoval viacere rozhodnutia OPECu a zvysoval tazbu ropy, cim velmi klesali ceny. Irak tak prichadzal o hlavny zdroj prijmov celej ekonomiky a nemal vlastne inu moznost ako obsadit Kuvajt. Navyse Kuvajt bol stat umelo vytvoreny Britmi a viackrat tam bolo nasilne potlacene hnutie, ktore ziadalo jeho opatovne pripojenie k Iraku. A na druhy den po obsadeni Kuvajtu sa mala konat konferencia arabskych statov, na ktorej chcel Husajn dohodnut podmienky stiahnutia vojsk. Lenze USA zareagovali nesmierne rychlo, pretoze vsetko bolo naplanovane! A prava pricina je ta ista ako v Srbsku alebo napr. v Libii. Tieto krajiny sa jednoducho odmietli podriadit americanom a museli za to pykat. Lenze americania su natolko prefikani, ze vzdy si vyrobia dokonalu zamienku na napadnutie tychto krajin. Zamienka, ze ochranuju ludske prava je naozaj smiesna, ked nedokazu ani vo vlastnej krajine odstranit rasizmus a pravicovy extremizmus. A to ze nepouzivaju na utoky civilne lietadla a bomby, a casto dokonca typy zbrani, ktorych pouzitie medzinarodne zmluvy zakazuju, svedci len o ich bezohladnosti a krutosti. Teraz konecne pocitili aj na sebe pravu tvar vojny, ktoru rozsievaju po celej zemi.
0/0
13.9.2001 14:01

Josef Větrný

Re: Jednostranne informacie
Bolševiku, ty to snad nemáš v hlavě v pořádku. Vsadil bych se, že máš na zadku nalepený odjištěný granáty jako tví soudruzi v Palestině. Myslím, že ti co udělali tuhle hrůzu se s tebou donedávna kamarádili. Takový jako ty bych naložil do rakety a vystřelil na Mars.
0/0
13.9.2001 14:08

Pavel Marik

Re: Re: Jednostranne informacie
Nech ho bejt, on je asi nemocnej nebo neco takovyho...
0/0
13.9.2001 19:15

Vlado

bad luck
K zverejnenym komentarom sa nechcem vyjadrit, s mnohym sa da suhlasit [a to PRE i PROTI], ale vo chvili ked sa zacala bortit prva veza, ma napadlo ze takto dosledne to nemohol autor v ziadnom pripade vymysliet, pripravit a zrealizovat. Bohuzial, vacsiu cast zkazy dokoncily fyzikalne zakony. Keby twins zostali stat, nebol by sok [v NYC] az tak velky. To samozrejme neubera nic na tragedii ludi v lietadlach/v kancelariach. PS: Stale premyslam nad tym, co by sa muselo stat, aby som bol schopny/ochotny vyskocit z okna, povedzme pre zaciatok z takeho 14 poschodia.
0/0
13.9.2001 9:54

John, N.Y.

Bude to válka o přežití...
To je svět, který jsme stvořili... Svět, ve kterém zlo ve filmech inspiruje, ve kterém se se zločinci zachází jako s hvězdami, svět ve kterém si problémů všimneme, až když nás vyburcuje nějaká katastrofa - koncentrovaná do jediného okamžiku, nebo do jediné zprávy v televizi. Doufám, že se svět (konečně) změní a že se začnou problémy řešit tam, kde vznikají - v našem naivně růžovém pohledu na svět, v naší otupělé toleranci k násilí (k lidem ale i k přírodě)... Bude to válka o přežití - ve jménu těch, kteří o právo na život přišli, proti těm, kteří jím pohrdají.
0/0
13.9.2001 5:36

Vendy

Re: Bude to válka o přežití...
To je stoprocentní pravda. Je to šokující a lidé by se nad sebou měli zamyslet, jak řešit velké problémy, a ne tak, že přijde o život možná desetitisíce lidí... Hrůza.....
0/0
13.9.2001 15:07

Pavel

Pec nám spadla....
A jeden osobně pro Marcela Víta: Moji matku si neber do huby, když Tě ta tvoje nenaučila číst, ty primitive. Osobně mně asi těžko poznáš, protože s takovým blbem bych na pivo nikdy nešel. Přeji Ti, abys tu svou blbost ve zdraví přežil!!!
0/0
12.9.2001 23:52

Pavel

Pec nám spadla
Mopji milí Čechové - Evropane(fuck?), Kafíku, Marceli, Tome, Petře v Sydney a možná další, jejichž milé hlášky jsem nezachytil. Když už neumíte číst česky psaný text, tak se naučte číst aspoň mezi řádky a snažte se pochopit smysl několika nepříliš složitých vět. Není Vám trapně, že na rozdíl od vás to pochopila SLOVENKA? Díky Kačeno!!!!!!!!!!!!!
0/0
12.9.2001 23:43

Iljič

Dost už patetickým Komárkovým kydům
Jsme součástí jen jedné z civilizací na této planetě. Až doposud jsme si mohli naivně představovat, že naše kultura, hodnoty, náboženství a mmj i demokracii můžeme libovolně a za použití jakýchkoli prostředků beztrestně exportovat do zemí, které historicky a kulturně vyznávají hodnoty jiné. Ano jejich hodnoty se nám nelíbí, ale máme právo jim ty naše vnucovat? Má cenu pokračovat v oné po II. světové válce američany započaté nekonečné válce za konečný mír jako doposud všemi hodícími se prostředky? Máme právo jiným civilizacím vnucovat násilím demokracii, naše chápání lidských práv, ekonomiku masového konzumu, životní styl? Ano, v tomto smyslu američané vedou válku už více než 50 let a bylo jen otázkou času, kdy i jim tato válka ukáže svou odvrácenou tvář. Stalo se a všichni jsou šokováni. Šok je o to větší, že podobný atak by byl před třemi dny označen za námět na "béčkový" katastrofický film. Nic na tom nezmění ani patetická Komárkova slova, ani velkohubá a bohorovná slova muže číslo 1 této planety, který hovoří o velkém dobru a zlu! Muže, který "může" a který zosobňuje světovou velmoc, která si už 50 let přivlastnila právo obžalovávat, soudit a trestat zároveň! Jednoduše nasedla do vlaku, který nelze uřídit a přibrala k sobě i spoustu pasažérů, i my jsme jedním z nich. Tento vlak má vlastnosti buldozeru, ale přesto narazil, jako každý, kdo prapadne pocitům beztrestnosti. Skutečným vítězstvím sil, které způsobily tuto tragédii a tisíce nevinných obětí, bude omezení lidských práv, kterého se dočkáme. Přiblížíme se tím briskně civilizacím, kterým je vnucujeme všemi přostředky a to bude zároveň i trest, kterým budeme postiženi my, ale američané především.
0/0
12.9.2001 19:49

sword

Re: Dost už patetickým Komárkovým kydům
Když už chodíš Iljiči všude, namahej se aspion psat v kazdém foru originalni text a nekopíruj, cos psal vedle, zjevne to svedci o tvem umyslu.
0/0
12.9.2001 21:00

Filip

Re: Dost už patetickým Komárkovým kydům
Konečně reakce která jde k jádru věci. 100% souhlas. Je zvláštní jaké ohromné překvapení tato akce způsobila. Vždyť každému muselo být jasné že něco takového přijde. Všude se píše jaké ohromné finanční prostředky a sofistikované zázemí bylo potřeba k zorganizování akce takového rozsahu. To je úplný nesmysl. Nedokážu si představit levnější a efektivnéjší způsob provedení. Navést letadlo, které je již jednou ve vzduchu na cíl typu WTC zvládne každý amatér po krátkém zácviku. Náklady na personální zajištění nulové - to nebyli žádní žoldáci, ale lidé dělajíci to z přesvědčení. Zabránit útokům tohoto typu je do budoucna dle mého názoru naprosto nemožné právě z důvodu minimální náročnosti. Proto zpravodajské služby o chystaném útoku neměly ani ponětí. Denně se podobné incidenty dějí po celém světě, sice v menším měřítku, ale nikoho to příliš nevzrušuje. Ovšem nyní byly dotčeny Velké Nedotknutelné Spojené Státy, symbol euroatlantické civilizace a díky tomu je vše jinak. Miliony lidí umírajících v africe hlady nebo na aids jsou každému u zadku. Z pohledu obětí je to samozřejmě obrovská tragédie,ale nesrovnatelně větší katastrofu by mohly vyvolat následné reakce spojených států - snaha nalézt a potrestat viníka za každou cenu. USA by rozhodně neměly reagovat pod vlivem emocí na společenskou poptávku po krvi a odplatě. V celosvětovém kontextu výrok Bushe že jde o boj dobra (Ameriky) se zlem je opravdu směšný. Nejhrozivějším důsledkem by opravdu mohlo být omezení lidských práv v zájmu "národní bezpečnosti" a boji proti terorizmu - Orwellův svět se blíží! Ke komárkově článku - větší úlet jsem v seriozním tisku již dlouho neviděl.
0/0
12.9.2001 22:29

patrik7

Svět se nezměnil jen padají hranice
Vůbec si nemyslím že se včera změnil svět a od teď se musí každý bát.. moderní terorismus existuje dlouho a v zemích jako je Libanon,Palestina,Izrael... jsou teroristické útoky na dením pořádku a pokud si USA chtějí hrát na roli prostředníka nebo kazatele alespoň lépe pochopí jak se tam lidem žije (počítám že tak byl útok myšlen).Je mi líto počtu obětí,ale to souvisí s jejich stylem života... v Afgánistánu můžete navést letadlo kam chcete a odnese to maximálně několik set lidí.
0/0
12.9.2001 18:30

Spt

Dojezd
Myslím,že na to ještě "pár" lidí dojede, Amerika si to líbit nenechá...
0/0
12.9.2001 17:16

Remek

Homo teroris
Po nesmírné eskalaci terorismu v posledních létech se vyvinul z genetických mutací zejména některých etnik nový " člověk " -homo teroris.
0/0
12.9.2001 15:42

pudlik

změna ve světě
bez emocí - svět se změní v neprospěch tzv. třetího světa. jak to včera řekl americký občan Beneš v televizním studiu - holt někdo bude mít hlad atd.
0/0
12.9.2001 15:02

Tomáš Fajfr

Konfrontace
Je asi těžké psát rozumné příspěvky bez emocí, když ze všech médií slyšíte a vidíte, co se včera stalo, pokračuje i dnes a bude trvat ještě velice dlouho. Jen málo ale podle mého zní otázka :PROČ? Tento teroristický útok není jen zhovadilou akcí pár extrémistů, kteří se ve svém přesvědčení v jiného Boha, Allaha, cokoliv dalšího, rozhodli podomácku vyrobenou bombou vyhodit auto "svýho neoblíbenýho souseda" do povětří. Je to akt vypovězení války, která nezná hranice. Terorismus sám o sobě nemá smysl, pokud není opřen o ideologii, ve většině případů spojenou s náboženstvím. Bude to znít přehnaně, ale jde o konfrontace vizí světa, životního stylu, sdílení hodnot a podobně. V tom naprosto souhlasím s panem Komárkem, že i my tady v Čechách ať se nám zrovna chce, nebo ne, patříme ke kultuře západní, Euroamerické, i když s řadou prvků "civilizovaného" západního světa souhlasit nemusíme. Takže kromě jiného nám Ti, co provedli včerejší atentáty, chtěli sdělit: "Máme svůj svět, svoje vnímání věcí kolem a když se budete vměšovat do našich záležitostí, čekejte odplatu"
0/0
12.9.2001 13:21

Lindis

Co bude dal?
Jsem sice v praci, ale i tak sledujeme s kolegyni deni v USA. Cteme aktualni i vcerejsi zpravy, prohlizime hruzostrasne fotografie z mista te ohavne tragedie...Nerozumim tomu a nechapu, jak nekteri lide jsou k teto strasne udalosti lhostejni. Vzdyt se to tyka nas vsech! Kdyz si "nekdo" dovoli zautocit na takovou velmoc, jakou Amerika bezpochyby je, tak co bude dal? Odveta Americanu, do ktere se zapoji cely svet? Zacina snad treti svetova valka? A proc? Jen proto, ze nejaky silenec chce o sobe dat vedet a dodrzet slovo, protoze Americe vyhlasil valku? Proc nejdou do ringu, nenamlati si a vsechno bude o.k.? Proc to musi odnest nevinni, nic netusici a bezbranni lide? Je to tragedie, pro cely svet, nejen pro Americany, kterym bych timto rada vyjadrila svou hlubokou soustrast a podporu, jelikoz nic vic udelat nemohu...
0/0
12.9.2001 13:12

Tomáš Fajfr

Konfrontace
Je asi těžké psát rozumné příspěvky bez emocí, když ze všech médií slyšíte a vidíte, co se včera stalo, pokračuje i dnes a bude trvat ještě velice dlouho. Jen málo ale podle mého zní otázka :PROČ? Tento teroristický útok není jen zhovadilou akcí pár extrémistů, kteří se ve svém přesvědčení v jiného Boha, Allaha, cokoliv dalšího, rozhodli podomácku vyrobenou bombou vyhodit auto "svýho neoblíbenýho souseda" do povětří. Je to akt vypovězení války, která nezná hranice. Terorismus sám o sobě nemá smysl, pokud není opřen o ideologii, ve většině případů spojenou s náboženstvím. Bude to znít přehnaně, ale jde o konfrontace vizí světa, životního stylu, sdílení hodnot a podobně. V tom naprosto souhlasím s panem Komárkem, že i my tady v Čechách ať se nám zrovna chce, nebo ne, patříme ke kultuře západní, Euroamerické, i když s řadou prvků "civilizovaného" západního světa souhlasit nemusíme. Takže kromě jiného nám Ti, co provedli včerejší atentáty, chtěli sdělit: "Máme svůj svět, svoje vnímání věcí kolem a když se budete vměšovat do našich záležitostí, čekejte odplatu"
0/0
12.9.2001 13:06

Petr

Je to maras
Zdravím, Četl jsem zde příspěvek, že najít piloty se sebevražednými úmysly je problém. Není to žádný problém, když vám od 2 let života vštěpují myšlenku, že přijde čas, kdy svou smrtí přijdete do lepšího světa a váš "nový" svět bude o tolik lepší, o kolik více lidí jiného vyznání při tom vezmete s sebou. Opomíjím to, že jste vlastně --Vyvolení--. Skupiny lidí s takovýmto přesvdčením by měly být eliminovány. Co se týče těch názorů, že to USA patří: Když se oni špatní a arogantní amíci naserou, tak půlka světa nebude mít co do huby!!! A to včetně nás.
0/0
12.9.2001 12:14

Rastik

Preco len teraz?
Ked americke bomby dopadali na juhoslovanske ci iracke nemocnice, skoly, domy, tovarne a urady a zomierali tisíce ľudí, v správach o tom bola tak trojminutova sprava. Nikto vtedy neoznacil prezidenta USA ani vedenie NATO za teroristov. Pred ambasadami nehoreli sviecky a nikto to nepokladal za podkopavanie demokracie. A ja sa pytam, PRECO SA TO VSETKO DEJE TERAZ? Su azda americke zivoty cennejsie ako iracke, arabske, srbske... SU AZDA AMERICANIA NIECO VIAC AKO MY? SU TO NADLUDIA? Bezosporu je to strasna tragedia, ale o nic vacsia ako desiatky tragedii, ktore sa deju s podporou "zapadnej demokracie", a ktore sme este schopni vydavat za "ochranu nasich zakladnych hodnot". Z takejto demokracie a z takychto hodnot je mi na zvracanie...
0/0
12.9.2001 11:55

Pavel Marik

Re: Preco len teraz?
Americani utocili unesenyma civilnima letadlama plnymi lidi? Nemocnice, skoly byly primarni cile americanu? Premyslej trochu nez neco napises...
0/0
12.9.2001 12:05

Milan Kajnar, programátor, Jeseník

Re: Re: Preco len teraz?
Jojo. Měl by více přemýšlet...
0/0
12.9.2001 12:30

PeKa

Re: Preco len teraz?
Vím, jak to myslíš a na první pohled máš pravdu, mezi obětovanými životy nevinných lidí není rozdíl. Jen trochu zapomínáš, že Irák přepadl Kuvajt (jen tak, pro radost Saddáma) a Srbové systematicky vyhlazovali nejprve bosenské muslimy a pak i kosovské Albánce (já vím, tam to pak bylo oboustranné, ale nezapomeňme, že na začátku byly plamenné projevy Miloševiče o Velikém Srbsku, a že menší si málokdy troufne na většího, pokud není ve zcela zoufalé situaci). Má tohle všechno člověk (třeba ze "západní" demokracie) nechat běžet a tvářit se, že co se děje v cizím domě, se ho netýká? Co dělat, když žádné výzvy ke smíru ani jednání nemají žádný výsledek a vesele se vraždí a vyhlazuje dál? U nepříčetných jedinců pomáhá strčit hlavu pod studenou vodu, co s nepříčetnými diktátory vedoucími sfanatizovaná vojska? Co s nepříčetnými náboženskými fanatiky vedoucí zmanipulované armády sebevrahů?
0/0
12.9.2001 12:29

PF

Re: Preco len teraz?
Magore ...... Zapoj laskavě více než jednu mozkovou buňku než něco plácneš.
0/0
12.9.2001 14:54

Concret

Tak dlouho budeme tzv. "humanni", az...
...az se staty zalozene na nenavisti a terorismu dostanou k jadernym zbranim. Pak bude co? Pak se v zajmu tzv. "humanismu" staneme jejich otroky, protoze budeme vedet, ze oni jadernou zbran na rozdil od nas pouziji? "Humanne" se chovejme k lidem, ke zviratum, k rostlinam. Humanismus je treba chranit vsemi prostredky proti jeho nepratelum.
0/0
12.9.2001 11:38

Milan Kajnar, programátor, Jeseník

Tohle co se stalo v Americe nelze ospravedlňovat žádnými ideály Arabského světa, je to prostě humus a degradace samotnétho lidství...
Pokud si hnutí či organizace (ne-li stát), která stojí za těmito útoky myslí, že to je jejich vítězství, tak se velice mýlí. Dříve nebo později se najdou oslové, kteří se k tomu budou chtít přihlásit i pod hrozbou naprosté likvidace jich samotných, včetně území, kde se vyskytují (a samozřejmě mnoha nevinných kolem). Terorismus dnešní doby potřebuje reklamu. Většina lidí nyní tuší, že se USA bude snažit vymazat ze světa každé zřízení, které s teroristy tohoto formátu přímo spolupracuje nebo je jinak podporuje. Terorismus je hrozbou světového míru a musí být zničen. To, že se o to už dříve chtěli pokusit rusové a z obav před odezvou islámského fanatismu toho nakonec nechali, je docela pochopitelné. Před námi je zrůdný nepřítel, který není velký tím, kolik má armád, ale který roste svými odpornými skutky přímo v jádru jeho protivníka. Tady končí křesťanská přirovnání o tom, Ty do mě kamenem, já po Tobě chlebem. Ti, co jsou proti nám jsou odlišné mentality, vyznání a jiného způsobu života. Tak jako jiní i já považuji tento útok proti USA za útok proti nám všem a našemu způsobu života. S napětím očekávám další reakce USA na celou situaci. A pro Josefa, který zde psal o tom, že v podstatě chápe útočníky a že k tomu muselo dojít píšu toto: Ničím nelze ospravedlňovat útoky podobného charakteru. Co by jsi říkal ve chvíli, kdy by jsi stál za oknem některého z těch mrakodrapů a koukal na to, jak Ti Boing 7xx přistává do kanceláře. Nebo kdyby jsi měl následně zahynout jako stovky lidí pomáhajících při zřícení hořících budov. I v této diskuzi je vidět, že jsou mezi námi lidé, kteří asi nemají dostatečné IQ proto, aby pochopili, že pro jejich stupidní výlevy není skutečně ten správný okamžik. Nedivím se, že nemáš práci. Někoho s takovými názory bych nikdy nezaměstnal. Co kdyby jsi mi jednou kvůli nízké mzdě vyhodil do vzduchu kancelář s odůvodněním, že jsem to měl čekat a že si za to můžu sám. Howgh...
0/0
12.9.2001 11:34

Marek

Re: Tohle co se stalo v Americe nelze ospravedlňovat žádnými ideály Arabského světa, je to prostě humus a degradace samotnétho lidství...
...kdo seje vitr, sklizi bouri; resp. koho si USA vychovaly, toho taky maji. Zajimave je, ze se Usama bin Ladin hodil americanum do kramu drive v dobach sovetske okupace Afganistanu. A to dokonce tolik, ze jej vyznamne podporovaly. Nuz, nyni sklizi. Ne, ze bych to pral tem nevinym lidem, ale meli proste jen zrovna takovou smulu jako lide v Srbsku. Predpokladam, ze stejne jako srbove i amici podporuji svou vladu a stejne jako iracane mohou za to, co jejich vlady rozpoutaly. Bye Marek
0/0
14.9.2001 2:11

Pavel Marik

safra trikrat jsem to poslat nechtel - omluva
0/0
12.9.2001 9:18

Ivo Horák

Terorismus
Teroristické útoky způsobily, žel, strašnou lidskou tragédii. Úspěch zaznamenaly také symbolicky. Obavy autorů článku o přežití(?) a morálku USA vyplývají, myslím, z dramatu okamžiku. Historické paralely (jsou jen válečné) hovoří pro americkou odolnost a budoucí posílení. Projevy škodolibé radosti zaznamenaly kamery mezi Palestinci, nenechme se ale mýlit, u nás jich je taky dost. Jsou ventilem velké hlouposti a ještě větší zhrzenosti a nenávisti. Jejich cynismus je druhem teroru vůči normálním lidským citům. Mnoho, příliš mnoho lidí sahá s potěšením (aspoň) k symbolickému terorismu.
0/0
12.9.2001 9:09

Pavel Marik

Re: Terorismus
Plne souhlasim s tou vyhradou, ze prave "drama okamziku" by si mel prave profesionalni novinar plne uvedomit...
0/0
12.9.2001 9:15

Pavel Marik

Re: Terorismus
Plne souhlasim s tou vyhradou, ze prave "drama okamziku" by si mel prave profesionalni novinar plne uvedomit...
0/0
12.9.2001 9:16

Pavel Marik

Re: Terorismus
Plne souhlasim s tou vyhradou, ze prave "drama okamziku" by si mel prave profesionalni novinar plne uvedomit...
0/0
12.9.2001 9:16

Pavel Marik

Re: Terorismus
Plne souhlasim s tou vyhradou, ze prave "drama okamziku" by si mel prave profesionalni novinar plne uvedomit...
0/0
12.9.2001 9:16

pudlik

šafr a komárek
z vašeho článku mám pocit válečných štváčů malých českých švejků.
0/0
12.9.2001 8:53

Juras

sorry,
ale mám pocit, že jste se tu všichni posrali... Nechcete se na věci podívat bez hysterie?
0/0
12.9.2001 8:45

irena

mily Juro
Mezi prvnimi zverejnenymi obetmi z WTC je i bratr meho muze. Bylo mu 28 a pracoval jako humanitarni pracovnik. A neposrali jsme se z toho, jak pises. Mozna by pomohlo, kdybys sis sve komentare napriste usetril. Irena
0/0
12.9.2001 17:10

Petr Nosek, Sydney

Jsem sokovan!
Mili ctenari, jsem sokovan urovni nekterych komentaru za poslednich nekolik hodin zde zverejnenych. Jedine co me utesuje je domenka, ze z gramaticke (ne)vyspelosti pisatelu se da usuzovat na nizssi streni tridu, nikoliv vsak inteligenci. Doufam v to, protoze jestli jsou toto nazory prumerneho cecha, tak muj narod straci v mych ocich opet nekolik stupinku. Po precteni clanku pana Komarka musim rici, ze me pocity a myslenky se s jeho nazory absolutne ztotoznuji. Na rozdil od mnoha prispevatelu jsem take v zahranici a myslim, ze clovek jenz vytahl paty z nasi krasne male zeme muze mit na vec zcela jiny nazor. Lide, kteri sleduji svet tam z venku si musi jasne uvedomit, ze to co se stalo, je z historickeho hlediska rovne 2 svetove valce, nebo treba i vymreni dinosauru - neskutence obrovskya nepredstavitelny pruser. Proste je to milnik, zlom ve vyvoji sveta. A bohuzel k horsimu, o tom proste nelze vest zadne diskuze. Vulgarne me napada pouze srovnai s textem tusim Prazskeho vybeu "svet se posral" protoze tak na me soucasna situace pusobi. Je mi z toho velice smutno a tezce na dusi. Musim se priznat, ze jsem si az do dnesniho rana, ktere patri k tem nejhorsim v mem zivote, neuvedomoval, ze to co vidame na platnech kin v katastrofickych filemch neni jen pouha fikce, nadsazka. At jsou filmove sceny seberealistictejsi a scenare sebekatastrofictejsi, to co jsem dnes sledoval v televizi by nedokazal natocit zadny reziser, zpracovat zadny trikar. To je SKUTECNE, umiraji tam lidi a demokracie celeho sveta zaroven. Terorismus presel do utoku a ukazal nam ze nejen komicky zaporne figurky ze Smrtonosnych zbrani dokazi vymyslet neco tak zrudneho... Duvod proc pisu tento prispevek, je trochu jiny. Chci vyjadrit podporu nejen vsem postizenym (mam v New Yorku sestru, zaplatpanbuh je v poradku), ale hlavne apelovat na zbytky zdraveho rozumu nejen ctenaru iDnes, obyvatel nasi zeme, ale hlaven celeho sveta (i kdyz sance, ze muj prispevek precte vice jak 5 lidi doma je zcela miziva). To, ze jakykoliv silenec ma moznost udelat neco takoveho je proste neprijatelne a MUSI se s tim neco udelat. Lidstvo se musi smirit s tim, ze jsme se dostali do 21 stoleti (jen aby to nebylo stoleti posledni) se vsemi jeho vyhodami ale i dusledky a s rostouci globalizaci a technologickym vyvojem budeme muset pristoupit k zcela novemu pristupu zivota. Tim nemyslim jen smirit se se znecistenym zivotnim prostredim, ale predevsim s faktem, ze v zajmu potlaceni terorismu a silenstvi podobneho druhu je treba zacit lidstvo kontrolovat a zabranit tak alespon castecne zverstvum, ktera nejruznejsi extremisticka, fanaticka a bohuzel i nabozenska hnuti predstavuji. Nevim bohuzel, jak toho docilit v celosvetovem meritku, ale prijit to musi. A na zaver vzkaz vsem "silakum" co si daji jednoho panaka a zivot pujde dal... Ano pujde dal. Tak jako po rozpadlem vztahu nasleduji dny plne smutku a po nich otupeni, stejne tak bude i po 11.9.2001. Druha svetova valka taky drima v ucebnicich dejepisu jako jedna kapitola a lidstvo pomalu "zapomelo". Ale zapomenout se neda a nasledky byly dalekosahle. Nelze pouze pocitat obeti. Zda zemrelo lidi 20 milionu co 20000 ci 200, to neni "dulzeite". Dulezite je ze se TO stalo a ze se to MOHLO stat kdekoliv a kdykoliv. To je to nejzrudnejsi, co si asi mnohy pisatel zde neuvedomuje. Nasledky poneseme vsichni, ponesou je nase deti, ponese je kazdy kamen na teto planete a to je take STRASNE. Sireni poplasnych zprav jak uvadi jiny pisatel v teto konferenci neni na miste. Kdo si neuvedomuje co se stalo, at se probere, protoze nastala nova doba. Horsi, smutnejsi, potrisnena krvi nevinnych lidi, poznamenana prozrenim, ze VSECNO je mozne. Je mi z toho moc smutno a mam strach z toho, co bude nasledovat, jaky ten zitrejsi svet skutecne bude. Lidi, mejste se radi!
0/0
12.9.2001 3:00

Neri

Re: Jsem sokovan!
Více takových lidí jako p. Petr Nosek .....i mně je smutno. Mám rodinu v Canadě. Není to sice v centru hrůzy, ale není to ani daleko...
0/0
12.9.2001 7:47

Marek

Re: Jsem sokovan!
Vazeny pane, mozna vam jen nerozumim, ale rad bych pochopil, co je noveho na tomto svete. Terorismus ? Brutalni utoky na civilni obeti ? Propagandisticke kecy ? Pletichareni zpravodajcu ? Budouci dalsi omezovani obcanskych svobod ve jmenu jakesi pseudobezpecnosti ? Ne, jen nekdo americe sahl na kus jeji narodni jesitnosti. Aby bylo jasno, tech obeti tam je mi lito, ale snazim se brat na to stejny metr jako na umirajici Kurdy, Palestince, Srby, Cecence, Tibetany a ostatni. Nebo je to spatne ? Jaky je rozdil ve vrazdeni ve jmenu "demokratickych hodnot", "sionismu", "socialismu" nebo cehokoliv jineho ?
0/0
14.9.2001 2:27

Milo

Re: Jsem sokovan!
Vazeny Petre, dekuji za Vas prispevek, stejne jako panu Komarkovi za puvodni uvahu do teto diskuse. Plne se ztotoznuji s obema nazory, usetril jste mi praci tim, ze jste tak obratne stylizoval me vlastni pocity a myslenkove pochody. Jeste poznamka pro Marka - clovece, nevim, jestli vas mam litovat, nebo vam zavidet. Opravdu (jak ste sam naznacil) nicemu nerozumite, coz v teto nesmirne vazne situaci muze byt nakonec pozehnanim. Dovoluji si vam vsak doporucit, abyste si oba zminene clanky natisknul a precetl si nekdy s odstupem casu, az trochu dozrajete.
0/0
17.9.2001 7:18

cormic

tohle je valecny cin...
..takova vec tu jeste nikdy nebyla. mrtvych budou tisice, skody obrovkse, toto nelze odzivat jako utok nejakeho pomatence ktery pobije dvaect lidi na raz..to je cin ktery maji nasvedomi lidekteri se nezastavi pred nicim, a pred nikym...i my patrime do "zapadniho sveta"...bohuzel se naplnuje jeden slogan.: NIC NENI NEMOZNE....a v tomto pripade ztoho jde hruza..!!!
0/0
12.9.2001 2:30

roibos

vsak uvidite zitra...
..vsichni kteri pochybuji, o Komarkovo clanku...protoze nasledky ktere tato akce bude mit si asi nekteri pisatele nedovedou vubec predstavit...kdyz jsem se tuto zpravu dozvedel po telefonu nejdriv jsem tomu neveril....pak pribyvali dalsi, to druhe letadlo, pentagon, padprvniho mrakodrapu...mel jsme dojem ze se mi to zda...zeje to neco na zpusob "Invaze Martanu" vysilane rozhlasem v 30 letech USA. jenze tohle je bohuzel realita...zitrase probudime do spatneho americkeho katastrofickeho filmu..kdyby tohle zplodil hollywood...odzivali bychom to jako uplnou hloupost..jenze tohle jebohuzel relaita......svet, tak jak jsme ho znali, uz opravdu nebude jako pred 11.09.2001....
0/0
12.9.2001 2:13

Evropan:-)

Švejkum
Jinak si uvědomte,že ste členskou zemí NATO a přečtěte si pátý článek oné úmluvy o NATO.<p>Je-li napadena jedna členská země,je to útok na všechny ostatní členy NATO...jednota ( a i vaše bezpečnost)se dá udržet jen dle :...jeden za všechny,všichni za jednoho ...Švejci...
0/0
12.9.2001 1:46

Evropan:-)

Re: Pec nám spadla..
Pec...hele pitomče sorry,ale raději mlč...je mi Tě bobánku fuck líto.
0/0
12.9.2001 1:40

Pavel

Pec nám spadla
Tak zboutrali dva baráky, no a co? Zejtra půjdem na pivo a nějak bude, že jo. Zeman možná přestane pít Bechera a Klaus si nepodvrtne kotník při tenisu, protože bude pršet. My jsme češi a kdo je víc? Ať se třeba v USA podělaj, ne? Nám je to jedno, my peníze nemáme... Je mi z těch vašich keců na nic. Jako kdyby žádnej Čech v životě nevytáhl paty zpod pece. Nám se nic stát nemůže. A co třeba do Paříže bez Eiffelovky? Nuda? Tak si dáme panáka navrch a večer se podíváme na Novu a budem v pohodě.
0/0
12.9.2001 1:12

kafík

Re: Pec nám spadla
No tyhle slovní zvratky snad ani nepotřebujou komentář.
0/0
12.9.2001 1:26

Marcel Vit

Zabil bych te ty svine.....
KDYBYCH TE ZNAL OSOBNE, ZABIJU TE, ZABIJU TE TY SVINE. KTERA DEVKA MOHLA PORODIT TAKOVE HOVADO!!!!!!
0/0
12.9.2001 4:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.