Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spor Austrálie o uprchlíky začal znovu

Trampoty 433 uprchlíků, které zachránila u australských břehů minulý týden norská nákladní loď Tampa, nekončí. Federální soud v Melbourne nařídil australské vládě všechny žadatele o azyl přijmout. Ta to před tím striktně odmítala a vyjednala trosečníkům přijetí v tichomořských státech Nauru a Nový Zéland.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivan

Trhněte si nohou
Celá ta diskuze se všemi mravokárci je dost legrační. Nejlepší komik je ten turista co domlouvá člověku, který žije v Austrálii už 33 let. Drtivá většina Australanů tam žádné Afghánce nechce, což je rozhodující. Podle té logiky "povinné" pomoci bohatších chudým by také např. mohl náš stát začít přidělovat každému majiteli vily nebo rodinného domu jednoho bezdomovce na byt a stravu ("než si něco sežene"). Pokud někdo skutečně prchá před totalitním systémem typu Taliban, tak by měl jásat, že ho chce vůbec někdo přijmout (nenabízel se i Nový Zéland?) a ne si vymrčovat Austrálii. Pokud někdo mislosrdnou pomoc přijímá jako samozřejmost nebo ji dokonce nárokuje a to co dostává mu není dobré, tak dárce samozřejmě znechutí. A naprostou většinu ostatních lidí také. Reagovat na tento prispevek neni treba, vracet se sem uz nebudu, uz jsem tech nesmysli precetl dost.
0/0
11.9.2001 11:32

Oldrich P

Re: Trhněte si nohou
Ten turista neni komik, ale totalni magor. Ano Novy Zeland nabidnul, ze prijmou neco kolem 400 + z tech utecencu. Souhlasim s tim, ze vsichni ti mravokarci a dobromilove by si meli vzit domu ne jednoho, ale aspon 2 bezdomovce. A pak po par mesicich ci rocich nam muzou znovu zacit vykladat co a jak..
0/0
11.9.2001 11:49

Pecek

Re: Trhněte si nohou
Tebe by meli vzit do letadla a vyhodit Te do Afghanistanu.nez by te oddelal nejaky ozbrojenec, tak by ses treba naucil premyslet, ty hnupe!
0/0
11.9.2001 12:58

Tomas M.

Re: Re: Trhněte si nohou
Zdar hnupe! Koukam ty toho o premejsleni taky moc nevis vid mentalku? Bez za maminkou, koupi slona... Za par let se ti treba vyvine mozek, a pochopis, ze pokud nekdo utika treba z afghanistanu, pak muze klidne zustat asi v 10ti zemich ktere musi projit nez se dostane az k Australii. Proc nezustali v Indonesii? Proc NUTILI kapitana Tampy aby je odvezl na Vanocni ostrov, misto aby je odvezl do Indonesie, v jejichz vodach byli? Kdyz k tobe vtrhne chuligan, ze mas prima vilu ze se mu libi a ze jeho doma bijou, a bude ti vyhrozovat, ze ho musis prijmout... No s tvym mozeckem bys ho vzal dal, ja vim.. hodnej malej blbej.... (S tema urazkama si zacal ty, ja mluvim s kazdym jeho jazykem)
0/0
12.9.2001 7:00

Sam

Re: Re: Re: Trhněte si nohou
Jak je to teď najednou irelevantní, viďte?!
0/0
14.9.2001 15:20

martina

Mene je vice
Ja ziju par let ve Svedsku a vim jake to je, kdyz vlada prijme vic uprchliku, nez muze. Nakonec na to doplati samozrejme pristehovalci. Kdyz je jich prilis najednou, usadi se vsichni v jednom miste a ziji stejnym zivotem jako ve sve zemi. Jazykem pocinaje a "zakony" konce. Tim padem maji problem najit praci, byty a sve misto ve spolecnosti. Je lepsi prijmout mene uprchliku do vice mist nebo zemi a zajistit jim lepsi podminky pro zivot (a tim nemyslim jen ekonomicke).
0/0
11.9.2001 10:16

Ivo Horák

Přistěhovalectví
Korektnost diskuse níže mi dělá radost. Chápu, že potenciální množství utečenců jen z Afghánistánu nemusí a nemůže přijmout žádná země. Vím také, že soužití s mnohými přistěhovalými komunitami je těžké a nepříjemné. Česká republika ostatně dnes už také patří k těm šťastnějším zemím světa, kam míří lidé z oblastí nešťastných. Australští premiérovi příznivci by se přes výše uvedené měli vžít do role Nauřanů. Ti žijí na ostrůvku (jehož nitro nechali pro svůj blahobyt vytěžit) v počtu asi 10 tisíc. 300 Afghánců znamená pro Nauru živel odpovídající skoro 600 tisíc týchž pro Austrálii. Jako milovník přírody jsem ovšem rád, že na světě jsou dosud řídce osídlené oblasti jako Austrálie. V zájmu objektivity je ale třeba uvést, že jen v Novém Jižním Walesu a v Queenslandu by se na jiném kontinentu muselo uživit po 100 milionech lidí. Pozdravuji do Austrálie.
0/0
11.9.2001 9:44

Arnost

Neni emigrant jako emigrant
Neco jineho je emigrant typu zleniveleho o sebe se postarat neschopneho ceskeho Cikana a emigrant typu 20let v permanentni valce zijiciho zbidaceneho Afghance. Ze si draze plati prevadece? za posledni penize a to ma jeste stesti, ze neco nasetril, tzn. ti nejchudsi nemaji vubec sanci se dostat dal nez do toho Pakistanu, kde je ceka stejne ale jen zivoreni, bez moznosti cesty dal. Prirovnani pana Ladislava je tedy demagogicke. A vubec ten pan Ladislav ma pekne selektivni pohled na svet: Me mohli prijmout, ale jine nemohou. Je to od nej sproste, a to i presto, ze ma dost mozna pravdu o mensi prizpusobivosti Afghancu, ale zase: v ceskych uprchlickych taborech je spousta Afghancu, ale problemy delaji spise "ubozaci" typu kosovsky Albanec, bosensky Muslim ci rumunsky Cikan, tzn. ti, kteri prisli do CR provozavat zlocin, nikoli uteci pred valkou a terorem negramotnych vykldacu Koranu (dobry protimluv, ale je to tak). Pane Ladislave jste nevdecny cynik! O postoji p. Howarda netreba ztracet slov, plitici maji svoji "moralku", hlavne pred volbama.
0/0
11.9.2001 9:35

Ladislav

Re: Neni emigrant jako emigrant
Pane Arnoste, rikate, ze moje prirovnani je demagogicke... mate pravo na svuj nazor a nebudu Vam popirat. Co si vsak ma rozumny clovek myslet o Vasem prirovnani Cikana a Afgance? V kazdem pripade pochibuji, ze vite o cem mluvite co se tyce Afganskych, Kosovskych a jinych muslimu zijicich zde v Australii. Byl jste vubec nekdy zde aby jste mohl posuzovat nebo porovnavat jak se chovaji a jak zijou, mam dojem, ze urcite ne. Take by jste si mel uvedomit, ze kdyz ja jsem odchazel jako 19 ti lety kluk tak to byl daleko jiny svet nez je dneska nebo poslednich 12 - 15 let. A to nejenom politicky, ale i ekonomicky atd. Jedno stare Anglicke prislovi rika "porovnavej jablko s jablkem a ne s hruskou". Jinak Vam muzu rict, ze letam do CR dost casto a tak Vam mohu klidne sdelit, ze by jste si mohli jen prat mit takove politiky v Cesku a ne to co tam je za bandu lupicu! Preji Vam hezky den.
0/0
11.9.2001 9:55

Salman

Re: Re: Neni emigrant jako emigrant
Pane Ladislave, neporovnaval sem Cikany a Afghance ve vasi nove vlasti, ale v uprchlickych taborech v CR. To tam pisi jasne. V Australii jsem nebyl, ani se tam nechystam, mam jine cestovatelske zajmy(Kavkaz,Turecko, Balkan), ale byl tam muj pritel a hodne mi o tom povidal(byl tam relativne dlouho - 7 mesicu). Je to pry krasna zeme, coz ostatne mam moznost aspon trochu poznat prostrednictvim Tv dokumentu. Je take pravda, ze vetsina uzemi je pro normalni ziti nepouzitelana dik extremnimu klimatu. Je take od vas hezke, ze jste nezanevrel na rodnou zemi(pritel tvrdil, ze setkani s Cechoaustralany byla pro nej nejvetsim zklamanim - coz ale asi nebude Vas pripad, doufam), byt je videt na vasi cestine(myslim pravopisu), ze zde nezijete pravidelne. dokonce Vam plne verim , ze Howard je daleko mensi gauner, nez nasi politicti exponenti, protoze Havlem pocinaje jsou to nemuzni sobecti a zbabeli prospechari(CEST VYJIMKAM). Ale zadna jablka s hruskami jsem nemichal. Svet byl zcela jiste jiny, otom se prit nemusime, ale princip zustava porad stejny: kdyz je nekdo v nouzi( a ti Afghanci bezpochyby v nouzi jsou, na rozdil od jinych pochybnych emigrantu), ma se mu pomoci, TIM SPISe, ze kdysi bylo pomozeno mne!!!Zkuste se nad tim v klidu zamyslet, podle Vasi odpovedi jste clovek uvazlivy(cimz se Vam castecne omlouvam za ostra slova v prvnim prispevku). Nevidim jediny duvod, proc by dnesni geopoliticka situace opravnovala jakoukoliv zemi, notabene tu , ktera na pristehovalectvi vyrostla,k odmitani skutecne plitickych emigrantu. U ekonomickych uz ty duvody vidim, to souhlasim s postojem jakekoliv vlady, i australske.
0/0
11.9.2001 10:11

marek

Souhlas
Souhlasim s Ladislavem. Ziji zde v Australii necely rok a co nekteri pristehovalci delaji je neskutecne. Tak treba nedavno v Sydney znasilnil jeden (myslim ze to byl zrovna afganec) "pristehovalec" jednu divku a tvrdil, ze nevedel, ze to je ilegalni a ze u nich v zemi to zlocin neni. Ja vim, ze podle jednoho nelze soudit vsechny, ale oni jsou opravdu takovi a tak nezbyva nez respektovat pravo Australie tyto lidi nevzit. p.s. Zkuste si porovnat prumerny plat v Afganistanu a spocitat jak dlouho by takove normalni rodine trvalo nastradat $10,000- 20,000 US !? Takze si pote polozte otazku, kde na to Ti uprchlici vzali? No a vyjde Vam, ze oni to asi takovi normalni chudaci nebudou, ze ?! Do OZ Ladislava a vsechny do CR z Brisbane zdravi Marek
0/0
11.9.2001 9:28

Ladislav

Re: Souhlas
Dik za pozdrav Marku. Wishing you G'day and sending greetings from Gold Coast (Robina) to you in Brisbane mate. Jinak s temi normalnimi chudaky mas pravdu a to je Fair Dinkum mate. S pozdravem, Ladislav P.S. I'm going to pub now (RSL) so keep well friend and maybe we'll bump into each other one of these days. I am going to Brisbane quite often to Chandler Swimming pool because my daughter is swimming for Quensland and I also going often to GABBA when cricket starts. If you wanna drop me a line you can do so on larryone_au@yahoo.com.au Cheers
0/0
11.9.2001 9:42

Vaclav

Re: Souhlas
Pane Marku, Jsem take v Sydney (jako turista na par dnu) a vidim, ze jste silne ovlivnen clanky v mistnich novinach a prispevky ve sdelovacich prostredcich (take jsem je cetl). Vas nazor je toho typickou ukazkou. Zkuste si ale precist neco ze zahranicniho tisku (napriklad v letadle jsem cetl britsky a americky) a zjistite ze je mozne vysvetlit i to jak chudy Afghanec k 10000$ prisel.(jejich velmi rozsahle rodiny jsou schopny rozprodat temer vsechen majetek,aby se aby se jeden clen rodiny dostal ven a ostatnim posilal penize).Zajiste, krome politickych jsou tu i ekonomicke duvody. Mimochodem, co Vas vedlo k tomu, ze se z Vas stal Aussie? Vaclav
0/0
11.9.2001 9:46

Ladislav

Je to spravne
Ziju uz 33 let zde v Australii, a mohu s cistym svedomim prohlasit,ze souhlasim s Johnem a nasi vladou jak postupuje proti temto nelegalnim imigrantum. Australie a Canada jsou jedny z nejvetsich zemi ktere berou imigranty, ale vseho moc skodi. Tito tak zvani uprchlici nejsou nic jineho nez pirati kteri donutili kapitana otocit lod na cestu do Australie misto Indonesie kam puvodne lod smerovala. Podle zdejsiho pruzkumu v casopisech a TV Channel 9 and 7 je vice nez 87% Australskych obcanu na strane vlady v tomto pripade. Tito lide nas danove poplatniky stoji vice jak 400 millionu AU$ rocne a to si jeste stezuji parchanti.
0/0
11.9.2001 8:22

ren

Re: Je to spravne
Vzhledem k tomu, ze zijete v Australii 33 let a pritom pisete velice dobre cesky, se muzu domnivat, ze jste se tam dostal podobne jako ti Afganci - prchal jste pred totalitnim systemem. Z toho, co ctu o vladnim hnuti Taliban v Afganistanu mi vstavaji vlasy hruzou na hlave a nedivim se, ze ti lide prchaji za kazdou cenu. Myslim, ze byste ze svych prisnych postoju mohl slevit a trochu se zamyslet nad vlastni situaci pred 33 lety.
0/0
11.9.2001 8:36

Ladislav

Re: Re: Je to spravne
Ano pane, z jedne stranky mate pravdu, ale Bohuzel tito takzvani uprchlici utikaji pres Pakistan kde vsak misto aby pozadali o azyl tak a jako tisice jinych cekali v taborech (jako jsme to museli delat my v 68 a cekat na prijmuti do Australie, nebo jini do Canady, USA nebo Jihoafricke Republiky atd.)tak hledaji prevadece kterym zaplati sumy az do US$ 10.000.- za osobu aby je dostali nejdrive do Malaysie kde podle zakona ZADNI muslimove nepotrebuji vstupni visum, a pak se dostanou do Indonesie odkud pak plavou na strasnych starych sunkach smerem k Australii. A kdyz se dostanou do Australie tak se odmitaji ucit anglicky a vubec se prizspusobit mistnim zakonum a zvyklostem! Tak si predstavte, ze ve skole moji dcery tito lide protestovali o Vanocich, ze skola mela Vanocni vecirek a deti zpivali Vanocni koledy atd!!! Tak tedy to prominte, ale to je vrchol. Ja kdyz jsem sem prijel v Listopadu 1968 tak prvni co bylo tak jsem sel do kurzu Anglictiny ktery byl organizovan od emigracnich uradu, a po 2 letech jsem si ve vecerni skole udelal maturitu a pak jsem sel na Vysokou skolu kde jsem udelal B.Sc.Eng and MBA diplomas na Bond University ve state Queensland. Takze opravdu oba mluvime o uplne jinych vecech a okolnostech. Preji Vam hezky den. G'day mate.
0/0
11.9.2001 8:54

Lumor

Re: Je to spravne
Cožpak Australie není dost velká a relativně bohatá na to aby mohla přijímat další uprchlíky? Vždyť tito uprchlíci jsou lidé, kteří se jistě přizpůsobí tamějším poměrům a svou pracovní silou budou přispívat k blahobitu celé země. Je překvapující, že Australie mění svou přistěhovaleckou politiku s takovou razancí.
0/0
11.9.2001 8:42

Ladislav

Re: Re: Je to spravne
Vazeny pane Lumore, kdyz se podivate na mapu Australie a take si uvedomite, ze Australie ma jenom 18 000 000 lidi tak zjistite proc. Skoro 70% zeme je neobyvatelne a proto vsechna mesta jsou okolo pobrezi s par vyjimkama nekolik ve vnitrozemi. Z economickych a ecologickych duvodu je nemyslitelne aby Australie prijmala "milliony" lidi. Tato zeme jako kazda jine a myslim, ze dnes i Ceska Republika ma urcity program pro utecence/azylanty a Australie podle tohoto programu prijma 200 000 lidi rocne z celeho sveta! A take ma pravo si vybirat koho vezme a koho ne a jak sam pisete tak je hlavne zamerena na lidi s pozadovanym vzdelanim nebo kvalifikaci jak remeslo nebo Vysokolske vzdelani a podobne. A hlavne take toho kdo je ochoten a schopen se prizpusobit zdejsim pomerum. Pro Vasi informaci Australie mimo prijmani pristehovalcu take prizpiva financne rozvojovim zemim v castce 2 BILLION US$ rocne.
0/0
11.9.2001 9:06

Honza Žídek

Re: Re: Re: Je to spravne
Vono když někdo odněkud utíká, protože tam jde o život nebo aspoň o důstojný život, tak hovořit o tom, že si nějaká vláda "vybírá", mi připadá dost hnusné.
0/0
11.9.2001 9:56

Tomas M.

Re: Re: Re: Re: Je to spravne
Ano, mozna je "hnusne" ze si Australie "vybira" koho prijme a koho ne. Jeste hnusnejsi mi ale prijde, kdyz nekdo vazne utika proto, ze mu jde o zivot a jeste si vybira do jake zeme. Ze do Indonesie ne, ze JEDINE do Australie. To pak neni o zachrane zivota, ale o vyzirkovanosti. A dustojny zivot - na to ma kazdy jina meritka. Podle mne je tezky dustojny zivot treba i v CR ;-) Navic si za to muzou sami. Utecenci z techto oblasti delaji jen bordel, kradou, znasilnuji a nepracuji... Sorry ale proc si sem mame nechaval lozit takovahle individua kdyz se sem snazi dostat sousta lidi kteri jsou Australii za novy domov vdecni, pracuji, plati dane a dodrzuji zakony? Proti takovym lidem Australie nic nema.... Tomas Machacek Sydney
0/0
12.9.2001 7:45

Vaclav

Re: Je to spravne
Vazeny pane, jsem v Australii 14 dni,jako turista a NEMINIM zde zadat o azyl. Chtel bych Vam jen rici, ze naprosto souhlasim s Vasimi oponenty a take Vam radim, abyste se nad svym postojem zamyslel. Stejne tak by melo ucinit tech "vice nez 87%" Vasich spoluobcanu,z nichz prevazna vetsina tu nezije vice nez par let (jako Vy). S uctou Vaclav
0/0
11.9.2001 9:34

Ladislav

Re: Re: Je to spravne
Pane Vaclave, tak tech par let podle Vas pro me predstavuje skoro 2/3 meho zivota v teto zemi protoze kdyz jsem sem prisel v 68 tak me bylo 19 let. A mohu Vas ujistit, ze ja i miji spoluobcane Vam nikdy nebudeme branit ve Vasem nazoru, ovsem v kazdem pripade NEMATE ZADNE pravo nam radit po 14 denni navsteve. Take s uctou. Ladislav
0/0
11.9.2001 10:08

Pavel "Salisbury"

Re: Re: Je to spravne
Vaclave,Vaclave... vidim, ze tu nekdo prohlasil, ze jsi magor a komik. Jaka je to pravda a jsem si jist, ze si Australsky narod odychnul kdyz slysi, ze NEMINIS zadat o azyl. Mohu Te ujistit, ze by jsi stejne nedostal a jenom lituji lidi nebo cloveka ktery Ti poslal pozvanku a zaruku na obdrzeni vstupniho visa, ale on urcite nevi co to pises za kraviny tady. So it's time that you push off and made an sexual deprture from Aussie land, in pther words fuck off where you come from asshole!
0/0
11.9.2001 12:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.