Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tunel v Jeseníkách chtějí i dráhy

Společnost Lesostavby, která prosazuje stavbu tunelu pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách, možná získá vlivného spojence. České dráhy totiž začaly uvažovat o tom, že by pod sedlem mohl jezdit i vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Míček

Tunel CHS
Zdravim, Kuzvart je proti Tunelu pod CHS, je to znicujici navrh pro cely region. Je treba zlepsit existujici silnice, modernizovat zeleznici a otevrit jesenicko do Polska, ne stavet nove silnice v horach. Obavame se, ze jen pro zeleznici by to (tunel) nepostavili. Na pozadani zaslu 16 stran stanoviska sdruzeni proti tunelu a nove 35 km silnici pres centralni cast CHKO, ci navrhy nasich alternativ. Potrebujeme podporu. Tunel se nesmi dostat do zavazne casti 1. zmeny UP VUC Jeseniky, politici za to ale vehementne lobuji.Obce jsou slabe, casto neinformovane ci dezinformovane. PS: na Pradedu jde o nutna omezeni, nikoliv likvidaci sjezdaru. Nebo by jste radeji 10x vice lidi, 4 lanovky a uslapany kopec s olamanymi stromy misto unikatni rezervace?? Pracujeme tu 8 let, v mnoha rizenich ochrany prirody na rekach, v lesich, vime o co ve skutecnosti jde...rozumne lyzovani to neni, nybrz maximalizace zisku na ukor prirody. Mimochodem v tech lesich taky nestihame. Nyni blokujeme 3 lesni cesty v centralni casti pohori. Surove tezby pokracuji zejmena na uzemi LS Karlovice, Loucna a Jesenik. Muzem dolozit fotografie ci usporadat prednasku s diaky. Z Jeseniku zdravi Martin Micek, PJ-SOJKA
0/0
8.11.2001 0:38

Martin

Nechápu to
Na jedné straně ministerstvo zakazuje vleky na Ovčárně a na druhé chce stavět tunel v CHKO Jeseníky. Dovedete si představit tak obrovské staveniště uprostřed Jeseníků ? Příroda tam po skončení stavby bude tak zdevastovaná, že už ji nikdo nezrekultivuje do původního stavu. Ministr Kužvart by měl konečně začít přemýšlet hlavou a né tou svou tupou makovicí s výrazem debila. Martin Toman, Prštice u Brna
0/0
6.11.2001 10:22

Jan Odehnal

Zlepšit spojení,ale s rozumem
Tunel pod Červenohorským sedlem je určitě zajímavá myšlenka .Zlepšila by se dopravní dostupnost Jesenicka,ale zároveň by se do této oblasti přesunula tranzitní doprava a kouřící auta by krajině ani v nejmenším neprospěla.Proto mě zaujal návrh železničního tunelu.Železniční doprava je ekologická a také obyvatelé obcí pod sedlem by raději zvedli ruku pro vlakové spojení než pro velkokapacitní dálnici vedoucí za jejich domky.Tuhle variantu by také pravděpodobně prosadili i zástupci CHKO Jeseníky.Ale silniční doprava by samozřejmě také neměla být opomíjena.Jesenicko potřebuje pořádnou silnici,která zlepší spojení s krajským městem.Proto navrhuji,aby rychlostní komunikace,případně dálnice,vedla přes níže položené a dopravě lépe dostupné Ramzovské sedlo.Toto sedlo na rozdíl od Červenohorského leží na okraji CHKO Jeseníky a tudíž tuto variantu prosazují i ochranáři přírody.Navíc v obcích v údolí řeky Branné je velká nezaměstnanost a tak by jistě tyto obce přivítaly dobré spojení,které by jim určitě podařilo přilákat nějaké investory.Doufám,že se při realizaci tohoto díla bude postupovat tak,aby se našly nějaké kompromisy,které by vyhověly všem stranám. Jan Odehnal,Kolšov76,78821Sudkov
0/0
6.9.2001 10:53

Bartoň

Tunel v Jeseníkách
S železničním tunelem souhlasím. Důvodem - rychlé a ekologické spojení Jesenicka s hlavní tratí Praha - Ostrava v Zábřehu na Mor.
0/0
4.9.2001 11:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.