Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr slíbil učitelům víc peněz

Podle ministra školství Eduarda Zemana stoupnou do konce školního roku platy ve školství až o deset procent. Ministr to přislíbil při návštěvě základní školy v Borku u Českých Budějovic. Dalšími ministrovými prioritami je i zavedení internetu do škol a školek a prosazení nového školského zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karber

Ministr slíbil....
Od roku 1990 nám už toho nynější ministři a všichni ti před nima naslibovali ve všech oblastechm, ale skutek utek.Nedá se skutečně věřit nikomu, kdo se dostal nahoru.
0/0
4.9.2001 11:53

Radek

Internet
Nezustaval bych jen u materskych skolek. Zavedl bych ho i do porodnice :-)
0/0
4.9.2001 9:54

Realista

Zemanovci
Jenom se divím, že v tomto státě může ještě někdo dát na sliby našich politických představitelů. Je to banda lhářů a zločinců. Nedodržují zákony, dělají si stát ve státě. Člověk, který slibuje více peněz, když nedokázal dát do pořádku školství, jeho vize nevize, pořád se vymlouvá na objektivní potíže a nespolupráci ostatních. Vzdělanost další generace je pouze prázdná fráze. Spíš mi přijde, že jeho prioritou je "pitomé stádo mladých lidí", které se dá lépe ovládat. Internetem nespasí vzdělání, proč neusiluje o možnosti rozšíření kapacity škol? Výmluvy, že nejsou prostředky. Vždyť je to na pozvracení, miliardy tečou horem dolem, pořád se "dotují" propadlé banky, ve kterých má každý z nich svůj osobní zájem. Kecy o tom, že "tam maj lidi peníze" už dneska nikoho nepřesvědčí. A co ty ostatní, méně významné, co nechali propadnout. Tam snad lidi peníze neměli? Zeman jako Zeman!!! Kecy, kecy.
0/0
4.9.2001 9:34

trlak

koko
ojojojojj
0/0
3.9.2001 21:09

stefan udinsky

kdo to nezazil, neuveri
vsichni kritikove ucitelu vezte: existuji vyborni, dobri a spatni ucitele, ovsem jsou hazeni do jednoho pytle...; popisi vam jeden taden ucitele na gymnaziu: nastup do prace v 1/2 8;celkova vyuka dne cca.6 hodin; mezitim dozor na chodbe/ nemuzete jit ani na zachod/; v hodine absolutni nezajem vetsiny zaku/vyborny resp. spatny ucitel nehraje velkou roli/;po skonceni vyuky dozor v jidelne;konec dne cca.14,30;veskere akce skoly na vlastni naklady a bez nahrady/so,ne/;zodpovednost;pripravy na vyuku;opravy testu,pisemnych praci jiz doma cca.1-2hod. denne;a na konte 8000 cisteho;tak co tomu rikate,vazeni kritikove?
0/0
3.9.2001 20:21

Marie Dolanska

Ucitelske platy a nove plany ve skolstvi
Je na case poradne zvysit platy a to podle kvalifikace. Ucitele- duleziti narodni pracovnici byli vzdy a vsude spatne placeni. Nove usporadani celeho skolstvi- POZOR NA TO! kDYZ SE DO TOHO PUSTITE, TAK JENOM ZKUSENI UCITELE TO MOHOU ZKUSIT, NIKOLIV MINISTRI, VLADA A OSTATNI NEODBORNICI. Byla jsem vychovana starym systemem a v zivote to moc pomohlo, hlavne znalost cizich jazyku a poradna mravni vychova. Ucila jsem na skolach 2-heho stupne v CSR v letech 1942-48. Platy byly male, ale uroven proti cizine VELMI DOBRA. MARIE DOLANSKA, San Diego, Kalifornie
0/0
3.9.2001 19:41

Jonas

ta nenazrana ucitelska banda...
Tez jsem chodil do skoly, nejenze jsem se nic nenaucil (vsechno jsem musel dohanet sam: anglictinu, pocitace, management apod...) ale jeste mi delali cerne puntiky, jedna ucitelka mi dokonce rekla ze ze me nikdy nic nebude a ze skoncim v kriminale. No a vidite, dnes vydelam v pohode 100 000Kc mesicne, jezdim v poslednim modelu BMW, stavim si vilu za 5 milionu, v kriminale nejsem a poctive pracuji 12 hodin denne, 4 roky jsem nemel dovolenou, to vy ucitele nemate ani poneti, co to je. Zadne dalsi penize si ani nezaslouzite.
0/0
3.9.2001 19:38

stefan udinsky

Re: ta nenazrana ucitelska banda...
jeste nam sdelte, cim se zivite, vejtaho....
0/0
3.9.2001 20:12

BB

Re: ta nenazrana ucitelska banda...
Aj ty jses ale hlupak... Copak si myslis, ze vzdelani je dobre pouze pro vydelek?
0/0
3.9.2001 23:13

Jarda

Re: ta nenazrana ucitelska banda...
Typický produkt současné zlodějské doby. Paní učitelka měla pravdu.
0/0
4.9.2001 14:30

viv

platy...
ja si myslim ze ucitele maji za to co dnes delaji az moc....pridal bych tak jedine tem na zakladnich skolach co uci prvni tridy....treba ti na gymplu co uci kotrmelce at radeji jeste neco vrati do statniho rozpoctu..:o)
0/0
3.9.2001 18:36

v.salcman

Re: platy...
vazeny pane, .......nema cenu reagovat, jste asi peknej blb
0/0
3.9.2001 19:04

viv

Re: Re: platy...
vazeny pane, jste asi blb vy kdyz jste reagoval...:o))) kdyz vidim tu bandu co uci moje deti, tak jsem nemohl napsat nic jineho....BOHUZEL
0/0
3.9.2001 19:18

v.salcman

Re: Re: Re: platy...
je treba uvazit, neni-li chyba take trochu ve vas....
0/0
3.9.2001 19:24

Bom

Re: platy...
A co takhle dát děti na jinou školu? Jsou i školy, kde jsou rodiče spokojeni! Jenom hledat a neplácnout děti tam, kde to mám nejblíž!!!
0/0
4.9.2001 8:55

Tibor Hájek

Ach, my učitelé!
Rok co rok se, spolu se zacatkem skolniho roku, objevuji pruzkumy a uvahy o tom, jak jsme my, cesti ucitele, nemozni. Krasne nas charakterizoval pan Komarek v glose "Profesionalni skolu!" MF DNES 3.9. 2001, ktera mela byt zrejme vtipem. Me urazila. Neni clovek jako clovek a neni ucitel jako ucitel. Ti, jez vypracovavaji ruzne vyzkumy o neschopnosti ucitelu, by si meli zjistit, co vsechno ucitel musi "vypapirovat" mimo proces vyuky, kolik zbytecnosti uci o sve vuli a kolik mu jich prikazuji osnovy, jak k ucitelum pristupuji rodice, reditele, inspekce a pan ministr (Proc jen ucim cesky jazyk a dejepis, kdyz jako anglictinar a informatik budu mit rychlejsi platovy postup!). Na zaver slova jedne krajske urednice:"Vyridte ucitelum, ze letosni rok bude rokem prispevatelstvi a darcovstvi!" Tibor Hajek, ucitel, Jilemnice
0/0
3.9.2001 17:38

Samko

Re: Ach, my učitelé!
Pane učiteli Hájku, pan Komárek Vás nemůže urazit. Jeho textům nepřikládejte žádnou váhu. On patří mezi ty co si jen říkají novináři a hrubián premiér o nich nepěkně mluví. Jinak asi už přichází čas začit se chovat jako ti piloti a nic nedat na pokřik, který se strhne a bude učitele obviňovat ze všech nemravností světa.
0/0
3.9.2001 17:51

Mivek

zvýšení platů učitelů
Ponechávám bez komentáře, protože bych se rozčílil a používal bych sprostá slova.
0/0
3.9.2001 16:53

MaT

Pan ministr by si taky mohl uvedomit, co vlastne chce...
Tak podpora internetu ve skolach? No, nevim jak na materskych skolach - tam to urcite bude hodne uzitecne, ale... Napisu o jednom pripadu, ktery momentalne zere mne. U nas na koleji se mely rozsirovat moznosti pripojeni k internetu. Byl pry na to dokonce i schvalen grant od rektoratu. Jenze - to se tehdy pocitalo s temi stovkami milionu, ktere pan ministr skolam nasliboval. A ty ted samozrejme nejsou a asi ani nebudou... Tahle socialne demokraticka vlada by si mela uvedomit, ze skolstvi neni jen socialni otazkou zamestnancu skolstvi, ale take otazkou nejakeho rozvoje - a samozrejme take socialni zalezitosti studentu (na to se posledni dobou zapomina snad upne nejvic). Z vlady jsou tlaky prijimat porad vice a vice studentu a pri tom skoly nedostavaji vic penez, nezvetsuji se kapacity at uz koleji, nebo treba i samotnych vyukovych prostor... Sam jsem se osobne zucastnil jedne diskuse s panem ministrem, kde se hovorilo i o techto tematech. Pan ministr na mne dojem neudelal. Jedna z veci, co se mne dotkla asi nejvic bylo, kdyz se jedna lekarka od nas z fakulty na neco zeptala a pan ministr na ni vyjel stylem, jako by to byla nejaka zlobiva holcicka ve druhe tride... Takhle hulvatsky (no, on by mozna rikal "prisne") si muze dovolit se chovat pri nejakych besedach na zakladnich skolach, ale ne na akademicke pude...
0/0
3.9.2001 16:32

Jarda

Re: Pan ministr by si taky mohl uvedomit, co vlastne chce...
Samozřejmě že problémem nejsou jen učitelské platy,ale peníze ve školství vůbec. Učím už 36 let, ale s učebnicemi, které děti používají 6,7,8 rokem, to jsem se dříve nesetkal. Prostě nejsou na nové peníze. O dalších pomůckách, jako třeba dějepisné mapy- ani nemluvě. Vážený pane, chovat se hulvátsky to si nemůže dovolit nikdo!- ani na základní, ani v mateřské škole. Akademická půda není půda bohů. Kdybychom vám mladé lidi nepřipravili my dole,tak to páni akademikové mohou zabalit. Jinak ale uznávám špatnou finanční situaci VŠ.
0/0
3.9.2001 16:48

jarda

Je zacatek skolniho roku
Je zacatek skolniho roku, tradicni doba, kdy ministr skolstvi musi neco kvaknout. Takze musel neco slibit. Jenomze sliby chyby. Ucitelum lze jen poradit, aby zahajili casove neomezenou stavku za zvyseni platu na nejmene 30000Kc mesicne.
0/0
3.9.2001 16:25

v.salcman

Re: Je zacatek skolniho roku
souhlasim, potom by vyborni absolventi neodesli do komercni sfery a vychovavali by dalsi vyborne absolventy atd.
0/0
3.9.2001 19:20

ctenar Pokorny

Duvod proc stat nemuze platit.....
naleznete pod touto adresou: http://www.britskelisty.cz/0108/20010815g.html#06
0/0
3.9.2001 16:21

Jarda

Zvýšení platů
S uvedenými příspěvky souhlasím. Zvýšení platu pilotů činilo snad 30% - a to bude určitě více než 10 000 Kč. Srovnávat se se zahraničím mohou jen piloti - učitelé už ne! Ale to všechno není nic proti vyjádření V.Klause. Slyšeli jste to v rozhlase? "Jednou mají více ti, jindy jiní, učitelé vždycky odcházeli. Pan předseda sněmovny to nevidí černě - to i ty naše platy. Jak potom vidíte,vy učitelé, V.Klause? Pryč s ním i s celou ODS!!!
0/0
3.9.2001 15:48

v.salcman

Re: Zvýšení platů
zdravime soudruhy...
0/0
3.9.2001 19:29

Pepa Novák

volby jsou za dverma!
Uznavam ze ucitele maji malo ale ve chvili kdy mame 100 miliard deficit a ze zakona se zvysuji kvuli inflaci mandatorni vydaje o 5% to je proste ... populismus a vrtani diry do dna lodě. Holt blizi se volby!!
0/0
3.9.2001 15:38

Milan

Je to stále málo ...
Vzhledem k inflaci se učitelům jen zmírní reálný pokles kupní síly. Ministr řekl "až o 10 procent", tedy může to nakonec být klidně 5 nebo 2 apod. Takovéto "zvyšování" platů je k smíchu, zvláště když jsme minulý týden byli svědky zvýšení průměrných platů pilotů "jen" o 10000Kč.
0/0
3.9.2001 14:52

Dan Dvořáček

Dvousložkový plat
Pan ministr opět mate veřejnost. Když mluví o zvýšení platů, tak hovoří o zvýšení TARIFU. Plat učitele je ale dvousložkový. Skládá se jednak z tarifu a druhak z osobní složky. Ta je, jak asi málokdo ví, stanovována pružně. Výsledek zvýšení tarifní mzdy je tedy jediný - o stejnou částku, o kterou se tarif zvýší, se osbní plat sníží, takže učitel bere ve výsledku stejně. Ovšem - opatření účel splnilo, protože ministr získal politické body u populace, která netuší, jak to s těmi platy ve skutečnosti je.
0/0
3.9.2001 14:44

babaq

Re: Dvousložkový plat
Přesně tak. Já to vidím doma... Tedy já sám učitel nejsem, neboť se chci uživit, že ano. Vláda měla před volbama plnou hubu priorit, mimo jiné i školství. A skutek? Studem se propadl, ne že utek'... Fuj, doufám, že už tam po volbách nebudou strašit a škodit.
0/0
3.9.2001 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.