Diskuze

U tabule chybí vstřícnost, vzkazují žáci

Tak jak se těšíš do školy? Kdyby tuto otázku dostalo naráz půldruhého milionu žáků a studentů, kteří se dnes po prázdninách vrátili do školních lavic, z jejich odpovědí by vyplynulo zhruba toto: Těším se hlavně na spolužáky. Na učitele ne - sice si několika vážím, ale většina mi nerozumí a chce ode mne nesmyslné věci. Tento verdikt vyplývá z telefonického výzkumu, který exkluzivně pro MF DNES na sklonku prázdnin udělala společnost SC&C. Agentura oslovila celkem tři sta respondentů ve věku od jedenácti do dvaceti let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

karber

4. 9. 2001 11:56
Co chybí u tabule?
Vstřícnost? Houby, někdy chybí rákoska!!
0 0
možnosti

eva

4. 9. 2001 10:14
"to je dneska mladez"
Nejak vsichni zapominaji o kom to vlastne je. Souhlasim s tim, ze ucitelske profesi by mel byt prikladan daleko vetsi vyznam, s tim souvisi jejich ohodnoceni. Ale dobremu uciteli by _jenom_ o penize jit nemelo. Mel by si uvedomit svoji zodpovednost, vychovava totiz maly lidi, ne roboty. Samostatne mysleni, tvorivost a originalni pohled na svet, namisto drilovani nedulezitych dat, ktere za par dnu budou ze skolakovy hlavy "vytlaceny" dalsimi nedulezitymi zbytecnostmi. A pokud si stezujeme "to je dneska mladez" nesmime zapomenout kdo stoji te "dnesni mladezi" za vzor.
0 0
možnosti

student

3. 9. 2001 19:15
.
Na kdysi slavnem gymnaziu vladne neschopna reditelka, za jejiz vlady se tato skola stala naprosto prumernou a sedivou vzdelavaci instituci. Obklopila se neschopnymi uciteli vyhozenymi ze zakladnich skol, kteri jsou jejimi kamarady ci kamaradkami vdecne ji drzcimi u moci. Tito ucitele jsou ke studentum arogantni (vyroky typu "jste blbi jak daleko vidite" jsou na beznem poradku), sami jsou neschopni a ze svoji neschopnosti ziskavaji komplexy. (V hodinach anglictiny jsou o dve lekce dopredu a v zivote neslyseli mluvit rodileho anglicana.) Takovi ucitele nemaji zadnou sanci ziskat respekt ani u zaku nizsich rocniku viceleteho gymnazia. (Tito zaci pak do vyssich rocniku radeji ziskavaji jine, alespon trochu schopnejsi ucitele...) A jeste pohled z dalsi strany - kdyz se stredoskolaci nemohou dostat ne vytouzenou vysokou skolu, nakonec jdou aspon na ten pajdak, tam je urcite vezmou..., navic sest hodin prace denne, dva mesice prazdnin, zadna zodpovednost... (zodpovednost je obrovska, ale malokdo si to uvedomuje) Sam si pamatuji na hodiny fyziky ze 4. rocniku gymnazia, kdy ucitelka chodila na hodiny cela nervozni, jelikoz o probirane latce naprosto nemela ani paru a pouze papouskovala, co jsme si mohli precist v ucebnici... .... a pak se divte, ze nemaji u zaku respekt... A posledni vec, kdyz uz jsem u toho - obecne se traduje, ze mame nejlepsi vzdelavaci system a pritom se ohanime Komenskym. Spis bysme meli vykouknout za hranice a mozna bysme se neco taky priucili... zakrneli jsme v komunistickem biflovani nesmyslnych poucek, kterym tehdy nikdo neveril, troufam si tvrdit, ze obecne vzdelani na ceske skole studenta do zivota naprosto nepripravi. Pouze ho zahlti spoustou faktu, ktere za dva tydny muze zapomenout, jelikoz uz se ho na to nikdo nikdy v zivote nebude ptat, ale zkuste se studentu zeptat, ktery cesky spisovatel dostal Nobelovu cenu za literaturu a v cem je jeho dilo tak vyznamne? Kdo vam odpovi?
0 0
možnosti

Semjase

4. 9. 2001 7:51
Re: .
Mám podobné zkušenosti jako ty příteli. Na středních školách je situace daleko horší než na základních a komplexi méněcennosti si léčí učitelé snad ve vešech typů a stupňů škol. Proto jsem se dal na tuto dráhu učitele - abych to změnil. Ale vy hážete všechny do jednoho pytle. Opravdu si myslíte, když váš obvodní lékař pochybí (a to se stává velmi často), že všichni doktoři jsou neschopní???!!! Toto je typicky česká mentalita. Mentalita, pokud ji nezměníte a budete na místo usilování o změny (svými činy a postoji) na místo nesmyslné kritiky (když mám špatné zkušenosti se školou tak všichni kantoři jsou hloupí, potažmo neschopní), těžce v EU soudruzi pochodíte. Tam do školství nikdo z veřejnosti neháže špínu jak to děláte právě vy. Tam by :1) Nikdo si to nedovolil 2) Byl by považován za podivína (potažmo za hlupáka), protože např. v Rakousku (sám pocházím z Rakouska , soudruzi má školství velmi vysoký kredit. Sami rakušané totiž vědí, že vzdělání je klíčové pro rozvoj průmyslu a výchovy mozků. To co se dělo za vlády komunistů (levicoví svazáci)samozřejmě vedlo k opaku, sám to vidím (křiváctví, podrazů, udávání, závisti.....) to se také patřičně projevuje ve vašich příspěvcích, soudruzi... To co se dělo po revoluci (pravicoví komsomolci) sami krizi prohloubili - orientací na peníze - nikoli pro blaho společnosti. No a nyní drazí soudruzi sklízíte plody ve formě škrtů, balíčků a tzv. nepopulárních opatření. Je to vaše hloupost. Doufám, že u nás v EU budou natolik rozumní že ČR přijmou do unie až po roce 2010. A kdyby přece jenom dřív, tak Vám stejně zamezíme pohyb po EU. Toto je v dané situaci to nejlepší řešení (po zkušenostech s Vámi tady v ČR - krádeže, podvody....). PS: Češi svou hloupostí budou považováni obyvateli EU za občany druhé kategorie a podle toho se k Vám také budou nejenom němci chovat. Pro vás čechy to bude velmi krutá realita. Realita, kterou jste si ale zavinili sami.
0 0
možnosti

Milan

3. 9. 2001 15:32
A bude to ještě horší !!!
... pokud se nestane zázrak. Vážení !!! Až bude plat učitele tak lukrativní, že bude z čeho vybírat, tak bude téměř všechno, co se dneska kritizuje, vyřešeno. I zde uveřejněné příspěvky dokazují, že společenost si této profese nijak zvlášť neváží. Není možné říkat: nejprve se milí učitelé "polepšete" a pak vám přidáme. To nebude nikdy fungovat. Je třeba tuto profesi nejprve řádně ocenit, a potom případně "nevhodné" učitele prostě vyhodit, protože bude celý zástup zájemců, kteří budou ochotni a rádi pracovat tak, jak je třeba.
0 0
možnosti

blabla

3. 9. 2001 14:39
ucitele
0 0
možnosti

Jirka Novak

3. 9. 2001 11:53
deti vs. ucitele
Zaujala me zminka o vysi platu ve skolstvi v jednom z prispevku. Rekl bych, ze pisatel (zrejme pedagog) ma o sobe velmi vysoke mineni :-). Vzpominam, za jake vykony dostavali zkousku z matiky studenti z pedagog. fakulty a za jake z technickych. Myslim, ze to pro ne nevyznelo vubec dobre. Vlastni deti zatim nemam, ale az se vyskytnou, budu chtit od ucitelu maximalni vykony. Budu je srovnavat s temi, kterych jsem si opravdu vazil, a budou to mit velice tezke.
0 0
možnosti

Semjase

3. 9. 2001 17:57
Re: deti vs. ucitele
Pane, zajímalo by mě podle jakých kritérií-jako amatér a neprofesionál!!budete posuzovat výkon učitele na ZŠ s profesorem na SŠ příp. na VŠ. Napište prosím podrobnou analýzu. Protože vaše slova jsou ničím jiným než hloupostí.
0 0
možnosti

Ticka

3. 9. 2001 10:24
Zaci a kantori
Reauguji na nazor SEMJASE....Kantor by tuto praci mel delat hlavne kvuli tomu,ze ho prace bavi."Ucitel" neni prace, jako kazda jina,je to obrovska zodpovednost.Nemel by ji delat hlavne kvuli penezum!!!Ucitel musi mit deti opravdu rad!!Jak se chova ucitel k detem,tak se deti chovaji k nemu!!!Zakum slusne vychovani opravdu chybi,ale nelibi se mi,ze se vsichni zas hazou do jednoho pytle!!Mam 12ctileteho syna,dnes sel do 7 tridy.Nemyslim si,ze by byl kdovijaky rebel a rostak.Je to normalni kluk a prochazi suprovym obdobim,kterymu se rika puberta.Ruku na srdce...vsichni jsme tim prosli a ted to ja vidim na synovi,jaky jsem byla blaznivy stresteny trdlo.K tomu vsemu je potreba velka tolerance a trpelivost a kdyz tohle cloveku chybi,nemuze byt ucitelem..Je mi deti lito,je po nich vyzadovano spoustu novych a tezsich veci,nez treba za me jeste v totalismu.Jde jim s toho hlava kolem a rodicum taky.Jsem se synem sama a mame co delat.O financni strance ani nemluvim,vzdyt dneska uz dostanou na zakladkach jen ty ucebnice zdarma a to jeste v hroznem stavu a deset let stare,takze to,co v nich stoji,nemusi uz byt dneska pravda.Hmmm,to by byla jeste diskuse nadlouho.....
0 0
možnosti

Kateřina

3. 9. 2001 10:16
vstřícnost
Jen tak pro zajímavost: dělal se i výzkum na téma kolik žáků a jejich rodičů je vstřícných k učitelům? Upozorňuji, že nejsem kantorka, o kantorech /a především o čerstvých absolventkách - kantorkách/ si nedělám iluze, ale jejich profesi bych dělat nechtěla ani za trojnásobný plat. Mám pocit, že pedagogické fakulty by měly angažovat krotitele šelem na alespoň pár přednášek pro budoucí kantory.
0 0
možnosti

Kisz

3. 9. 2001 10:08
Učitelé středních škol - zástup podvodníků
Učitelé by si měli zamést před vlastním prahem. Když jsem chodil na střední školu, učitelé po nás chtěli oslovení "pane profesore". Pak jsem přišel na vysokou a při prvním semináři studentka oslovila asistenta "pane profesore." Asistent na to prohlásil: "Jsem doktor, nikoli profesor. Po 10 letech intenzivní vědecké práce se možná stanu docentem, po 25 letech špičkové vědecké práce se možná stanu profesorem. Upozorňuji vás, že tady jste na vysoké školy a zde je pravidlem titulovat akademické pracovníky dle jejich skutečného vzdělání a ne jako na střední škole, kde si každý nedostudovaný diletant, případně magistr, který sotva prolezl školu, neoprávněně přisvonjuje titul profesora." (Asi jsem to necitoval přesně, ale dlouho jsem tu větu měl napsanou v diáři, takže nebudu daleko od originálu.) Moc se mi ten výrok líbil, takže jsem ho bleskově poslal přátelům z nižších ročníků, kteří ještě studovali na gymplu. Později mi říkali, že to začali psát po tabulích v prázdných třídách a že se na škole vyšetřovalo, kdo to pořád píše. Čtete dobře, vyšetřovalo se, kdo píše pravdu. Nemám nic proti řadovým učitelům základních škol, ale střední školy, to je v nemalém procentu zástup nafoukaných idiotů přisvojujících si neoprávněně akademické tituly.
0 0
možnosti

Frantisek Silhavy

3. 9. 2001 10:38
Re: Učitelé středních škol - zástup podvodníků
Milý pane vysokoškoláku, je rozdíl mezi profesorem na VŠ a profesorem na SŠ. Profesor na VŠ je vědecká hodnost, která je podložená dlouholetou prací, profesor na SŠ je pouze oslovení dané zřejmě prvorepublikovou tradicí. Pokud jste to dosud nevěděl, myslím, že jste se mohl zeptat a kdokoli z Vašich kantorů na SŠ by Vám to sdělil. Kdysi jsem na střední škole učil a bylo mi srdečně jedno, jestli mne někdo oslovoval pane učiteli nebo pane profesore. Je pravdou, že většině mých studentů to napřipadalo jako újma, že mne mají oslovovat pane profesore. Abych to ukončil - učitelé SŠ nejsou "zástup podvodníků" pouze Vy se mi jevíte neinformovaný. Navíc v tomhle asi skutečná podstata problému není - jaké má kdo oficiální oslovení je podle mne nepodstatné
0 0
možnosti

ivana

3. 9. 2001 9:19
a co učitelé?
Jako matka dvou puberťáků říkám: Vše je v lidech - některý kantor má přirozenou autoritu, ani náctiletí si nedovolí "pípnout" - a u některého se v hodinách svačí, chodí po třídě, kouká z okna - vím o čem mluvím, děti toho napovídají!! - ale je fakt, že mají uvolněnější chování než my (je mi 35) - a víc si dovolí, asi je to tou demokracií! - každopádně by se mělo s přísností začít v rodinách , taky s větším dohledem!!!
0 0
možnosti