Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student zasáhl primátora rajčetem

Slavnostní otevření nového obchodního a zábavního centra Velký Špalíček v centru Brna poznamenaly protesty. Nejdříve student tamní filozofické fakulty hodil po brněnském primátorovi Petru Duchoňovi rajče, které ho zasáhlo do nohavice. Záhy studenta strhla ochranka, které pomohl i strážník. V roztržce, která na místě nastala, byla zraněna přihlížející starší žena, která upadla. Musela jí být ošetřena hlava.
Prohlédněte si fotografie z protestů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paaya

reseni
tak jsem "to" podminoval...ted uz jen zmacknu tlacitko a....(postavi tam jeste vetsi a lesklejsi)...ooo Sv.Vaclave, kde se flakas?
0/0
9.3.2002 23:37

networ

Špalek
Včera jsem to byl omrknout. Je to težký humus. Víckrát tam nepáchnu. ntw
0/0
9.9.2001 12:47

Petr Förchtgott

Velký Špalíček a malý primátor
Lze souhlasit s panem primátorem v tom, že v současné době by se měly stavět současné stavby - a že kontrast staré a nové architektury může být působivý. Lze souhlasit i s tím, že v případě soukromého investora má tento právo rozhodovat o použití svých peněz. Problém ale je, že za onu soukromou miliardu korun bylo centrum našeho města obohaceno o takovou přerostlou, jakoby provizorní krabici, která říká : "Škoda, že těch historických zbytečností kolem nevybombardovali za války ještě víc..."
0/0
8.9.2001 17:18

Ondřej Zahradníček

Prosklené stěny v centru NE!!!
Velký špalíček není zdaleka jediná stavba, na které se podepisuje zrůdná koncepce Útvaru hlavního architekta. Ten ze skutečnosti, že Brno bylo ve třicátých letech dvacátého století významným centrem funkcionalismu, zcela nesmyslně dovozuje, že je v Brně povoleno i v historickém jádru stavět cokoli. Domnívám se, že již v oněch třicátých letech tehdejší architekti přestřelili - některé stavby prostě měli postavit buď jinde než v centru, nebo jinak. Ale takové do očí bijící příšernosti, jaké umožňuje dnešní koncepce ÚHA, to přece jen nebyly. Jsem předsedou kulturní komise Rady městské části Brno-Střed. Naše komise je toho názoru, že by měla vzniknout veřejná diskuse o tom, jaké stavby jsou v centru přípustné a jaké ne - Brno přece patří všem Brňanům a nikoli několika zběsilcům z ÚHA. Bohužel, názor naší komise nesdílí ani vedení naší radnice (tedy MČ Brno-Střed), o čemž svědčí i účast pana starosty Kameníčka na slavnostním otevření oné příšernosti. Nejsem příznivcem házení rajčaty, ale chápu, co onoho studenta přimělo k akci. Obávám se však, že ani protesty veřejnosti nic nezmění na koncepci ÚHA a že Brno čekají další podobné stavby - další na řadě by pokud vím měl být např. objekt na Josefské, v místech bývalé tržnice. Pokud mám správné informace, byla majitelka pozemku srozuměna s tím, že stavba, kterou nechá postavit, bude mít historizující ráz; ÚHA však vyslovil názor, že nic historizujícího se v Brně stavět nebude a že stavba musí mít moderní design (!). Takže se máme v Brně opět co těšit...
0/0
7.9.2001 7:44

Gmund

Vsem zvedavcum: Pani Spackova vam rada odpovi!
Podle odpovedi pana primatora na brno.cz se vsichni zajemci o informace k novemu brnenskemu monstru maji obracet na jakousi pani Spackovou (intercom@telecom.cz) - (kancelář společnosti najdete na Starobrněnské ulici vedle obchodního domu CA). Magistrat prece s tou stavbou nema nic spolecneho, to prece soukromy investor, urednici za nic nemuzou, nemaji do toho co se v centru Brna stavi, co mluvit. PRESTANTE SI Z NAS DELAT SRANDU!!!
0/0
5.9.2001 15:00

investor

štvanice
To pan Luděk Navara vyporovokoval toho nebohého studenta k agresi vůči našemu skvělému panu primátorovi. To on (Navara Luděk) je vinen, že ochranka při ochraně našeho nejskvělejšího pana primátora zranila tu ženu. To pan Navara proti nám štval brněnskou veřejnost a málem zhatil celý projekt, který vyřeší nezamněstnanost ve městě. To pan Navara zýaslouží shnilým rajčetem přímo do nosu. Se škůdci a kritiky jeho ražení je třeba takto zacházet, nikoli s tak skvělými lidmi, jako jsou pánové Duchoň a také mrtvý brouk Šimonovský.
0/0
4.9.2001 17:43

občan

Re: štvanice
Luďku děkujeme, bylo to marné, ale děkujeme. Mimochodem pan místopředseda KDU-ČSL Šimonovský už si tu vilku v Jehnicích také dostavěl?
0/0
4.9.2001 17:49

Gmund

Je mi z toho spatne
Opravdu nepochopim, jak pane primeratore vubec muzete klidne spat? To vas ani trochu netizi svedomi? To, ze Brno uz davno ovladla mafie kamaradicku ze stavebnich firem a jejich podmazanych pucfleku z radnice, uradu architekta a podobnych instituci, uz BIJE DO OCI!!! PROBERTE SE!!! Vam opravdu nevadi byt jenom nastrcenym smesnym panakem betonarskych a buhvi jakych jinych lobby? Pevne doufam, ze to rajce nebylo posledni.
0/0
4.9.2001 15:28

Shuffle

na co jeste muzou byt Brnane hrdi?
Symbolicky v patek: Olomouc za svuj sloup Nejsvetejsi Trojice zapsan do seznamu pamatek UNESCO, v Brne se ve zbytku sveho historickeho centra "slavi" otevreni skleneno-betonoveho monstra. Zatimco Olomouc dela vsechno proto, aby si sve centrum ochranilo, aby jeji obyvatele byli na neco pysni, z Brna se postupne stava hnusne sedive obchodne-prumyslove mesto, kde je sice nejvice ctverecnich metru prodejni plochy na jednoho obyvatele, ale to je asi tak vsechno. Co bude dal, pane Duchoni? Dalnice u prehrady? Hypermarket ve vile Tugendhat?
0/0
3.9.2001 17:06

efca

A co archeologove?
Haaarleme, Vy jste archeolog? Zda se, ze mate zpravy z 1.ruky. Vite neco o tom, ze v podzemi tohoto monstra byla udajne zlikvidovana stredoveka mincovna? (zprava agentury JPP).
0/0
3.9.2001 13:35

Haaarlem

Re: A co archeologove?
Stredoveka mincovna (mimojine vlastne nejstarsi objekt v teto casti mesta) tam byla tusim do roku 1997 ve forme zachovaleho obvodoveho zdiva v urovni soucasneho suterenu a trech studni zasypanych mimojine ruznymi predmety. Ty nastesti archeologicky pruzkum zachranil. Ale nejsem archeolog. - myslim ale, ze kritika smerujici na hlavu soucasneho primatora je uplne mimo, ten nema s tou veci mnoho spolecneho, spise predchozi vedeni a predevsim vedouci odboru pamatkove pece mesta Brna, ktera nerespektovala negativni stanovisko Pamatkoveho ustavu. V neposledni rade i urednici stavebniho uradu, kteri vydali uzemni rozhodnuti, prestoze stavba naprosto porusuje regulacni plan ve vsech zakladnich parametrech (funkcni napln, zastavena plocha, vyska, ...)
0/0
3.9.2001 16:51

Petr Nowotny

Kdo mel tim rajcetem dostat?
No a co? Trefili jednoho, co si to zaslouzil. Ale melo jich byt vic, v prvni rade dacan s krysim xichtem jmenem Milan Simonovsky, vzorny to ud svatouskovske KDU-CSL. Jedno rajce do nohavice je hodne malo za tu obludnost, ktera vyvolava davici reflex a za to, co vsechno k jejimu vzniku vedlo. ODPORNE!!!
0/0
1.9.2001 22:01

Pavel Pospíšil

ostuda města
Na té stavbě nené špatné to, že je moderní, ale to, že je příšerná. To, co Brno mohlo léta létoucí "závidět" Jihlavě - komunistický obchoďák v historickém centru - "konečně" má. :( Škoda, že stojí, opravdu se jí bohužel nezbavíme - a jakékoliv protesty, třeba i rajčatové, mi připadnou legitimní.
0/0
1.9.2001 11:50

Prumernost_vede

opcanska spolecnost
Hle, pokus o otevrenou obcanskou spolecnost. Lidi se probouzi. Ten uhlazeny frajirek s pomadou dostal rajcetem, to je vyzva. Doporucil bych mu se probudit, protoze priste muze dostat dlazkou.
0/0
1.9.2001 7:54

Pepa.

Re: opcanska spolecnost
Hle - otevřená svobodná společnost. Vlasatý vrhač rajčat dostal přes držku, a když zákeřně napadl jiného slušného spoluobčana zezadu, dostal nakládačku, že se s brekem odkutálel. Doporučil bych, aby se připravil na to, že příště dostate do držky dlažební kostkou. Konec konců Nicolo Paoli právě takhle odrovnal nedávno v Janově jednoho levičáckýho antiglobalistu s usopleným hadrem na rypáku, a je klid - žádný z rudých soudruhů se dodnes neozval.
0/0
1.9.2001 10:13

Rada

Re: Re: opcanska spolecnost
Co jsi za "sedou eminenci" "Pepiku"? "Vlasatci" ti jak se zda poradne dokazou hnout zluci. To uz tu tusim jednou bylo, a k tem levicakum: "Zajimalo by mne kdy ty jsi zahodil svazackou kosili?"
0/0
1.9.2001 17:15

Janotka K.

korupce+nevkus
Tak v Brně stojí další pomník korupci a nevkusu. Ti, kteří stále horují pro modernizaci historického centra, by neměli zapomínat, že centrum je atraktivní právě díky své historii a ne kvůli nějaké skleněno-betonové obludě. Kdyby někdo postavil takovýchto hrůz vedle třeba celou čtvrť, tak tam nikdo ani nepáchne. Co by tam taky kdo dělal. Proto se každý cpe někam do centra, ale nějaké ohledy na cestě za ziskem kdepak. A když se podmajznou starostové, radní a další ouřadové, pak jde všechno lehce. A toto se děje v desítkách případů ve městech celé republiky. A ti sprosťáci mají ještě tu drzost otevření této ohavnosti oslavovat. Za takovéto barbarské zničení města by měli jít sedět.
0/0
31.8.2001 23:36

kuba

mne se ten barak docela libi...
... co me trochu zarazi, je urputna snaha o konzervaci soucasneho stavu: copak se architektonicke styly v minulosti nemisily a stare domy nebouraly? nevidim na tom nic spatnyho, dneska to vetsinou obdivujeme... ale samozrejme netvrdim, ze je nutne vsechny historicke centra mest zbourat a vystavet nova, to je blbost, jen si myslim, ze par zmen neuskodi...
0/0
31.8.2001 23:04

Haaarlem

Re: mne se ten barak docela libi...
Nejde o miseni historickych stylu, jde o to, ze ta stavba porusuje vyhlasku o uzemnim planu mesta brna v nespoctu pripadu: 1)funkcne neodpovida uzemnimu planu (multikino nema v jadru mesta co delat, to patri nekam na periferii) 2) 100% zastavene plochy - naprosto neodpovida strukture historickeho jadra s dvory a pruchozimi ulickami - v zastavbe drobnych 2-3 podlaznich domu vznikla pixle 70x65m, 20 m vysoka 3) Navrh stavby nebyl vybran z regulerni architektonicke souteze (architektonicky navrh provedl stavbeni inzenyr...) 4) a v neposledni rade byli pri stavbe zlikvidovany 3 pamatkove chranene objekty - a tohle vsechno za souhlasu uradu magistratu... Hodnoceni architektury je subjektivni zalezitost, ale to, ze se porusuji vyhlasky za souhlasu mesta je mi nepochopitelne.
0/0
1.9.2001 18:02

Janotka K.

Re: Re: mne se ten barak docela libi...
za penize lze porusit cokoli, starosta a jeho pucflekove na teto akci jiste neschudli. Vsak jim investor dobavil potrebne love a jakepak potom starosi se zakony, uzemnim planem, minenim obcanu .....
0/0
1.9.2001 18:57

Vosička

Kečup
Vy děláte,jakoby to byl atentát na Heydricha.Tak dostal rajčetem,dlažební kostka to nebyla.
0/0
31.8.2001 22:50

Robert

Protest
PEPO TY JSI IDIOT. Demonstrantum v Seattlu, Washingtonu i v Praze jsem drzel palce. Drzim je, i zminovanemu studentovi. Nejsem Anarchista, ani zadny jiny levicovy extremista. Jsem jen jiz po x-te podvedeny volic a jelikoz mam oci, pouzivam je a divam se jimi kolem sebe!
0/0
31.8.2001 21:58

Haaarlem

Kdysi davno...
se hrstka studentu pokousela protestovat proti zlikvidovani historickeho centra Brna, sepisovala se petice, vedl se protestni pochod na zasedani mestskeho zastupitelstva. Jeste v dobach, kdy se jednalo o stavebni povoleni a o pripadne zmene uzemniho rozhodnuti na stavbu velkeho spalicku. Jenze tehdy to pro novinare bylo nudne tema. Pak postupne buldozery omylem srovnaly se zemi dva pamatkove chranene domy a ted stoji v jadru Brna multikino s 9 kinosaly a 74 :) parkovacimi misty v podzemi... student hodi po primatorovi rajce, a razem se toho noviny chyti - a hle, objevili neco priserneho - v Brne maji stavbu porusujici vsechny platne uzemneplanovaci regulativy. Objev. Dokud se pri demonstraci nepouzije alespon spetka nasili, nikoho to nezajima. Pak se vsichni divte, ze nektery protesty dopadaji tak jak v Janove. Kdyby se v Seattlu, v Praze, ve Washingtonu, v Janove a jinde jen podepisovaly petice a pokojne recnilo, nikdo by si problemu globalizace nevsim, nikdo by o problemu nehovoril... A vpodstate, kdyz se zamyslim, ta zprava vlastne neni o Spalicku, ale o rajceti, cemu se vlastne porad divim...
0/0
31.8.2001 19:54

Pepa.

Re: Kdysi davno...
Hle - věci se začnou narovnávat, až začnou používat násilí větší než malé také ti, na jejichž hlavy teď dopadají dležební kostky antiglobalistických Lojzů. Ten hloupý brněnský vlasatec, trefivší Duchoně rajčetem, bude brzy trefen také, a to v míře větší než malé. Náš Haaarlem ví víc, než volení zastupitelé, a náš Haaarlem by si taky rád hodil dlažební kostkou - nejlépe s usopleným hadrem na ksichtě, protože náš Haaarlem je posraný zbabělec. Náš připosraný Haaarlem toho ví o globalizaci podlimitně málo, nicméně za peníze daňových poplatníků chatuje.
0/0
31.8.2001 20:15

Milan Tříska

Re: Re: Kdysi davno...
Člověče, Pepo, vy musite byt ujetej.Četl jste vůbec, na co reagujete? No ale Haarlemovi :Máte pravdu, dokud není hluk, stávka, síla, neděje se nic- a to je špatně. Ale obávám se , že novináře viniti zbytečno. Tohle jsou, bohužel, věci politické. Jestliže jsou v Brně dnes jedinou nezávislou , "nezakonspirovanou" politickou silou komunisti a ti kdyby zlato kázali, třeba je zadupat, pak může novinář psát, co chce. Novinář , notabene zpravodajec, referuje o tom,co se stalo . Víc vlastně ani nemůže. A tom, že nebyla soutež a že je to paskvil, se průběžně referovalo,snad i víc než referovalo. Je to věc politiky, že není, a lidí, že si o ni neřeknou.
0/0
31.8.2001 20:37

Haaarlem

Re: Re: Re: Kdysi davno...
Jo, souhlasim, je to vec politiky a samotne spolecnosti, vetsine lidi je stejne ale Spalicek naprosto volnej. Mne jen mrzi, ze noviny reaguji a vubec cela tahle diskuze vznikne az na zaklade nejakyho rajskyho jablicka, ne na zaklade toho, ze nekomu vadi, jakym zpusobem se resi veci na mestskych radnicich. To je to o co mi slo s tou globalizaci - to je extrem - ignorance vladnocich velmoci dovedla nektery lidi az takhle daleko. Nerikam, ze nasili je spravna cesta, jenze par tech lidi uz mozna bylo z te ignorance zoufalych, tak se rozhodli nicit. My je tezko dokazem pochopit, my si v pohode budem davat to sve vychlazene pivecko a bude nam naprosto jedno, ktera korporace vlastni nas pivovar a kam tecou zisky z prodeje nami draze zaplaceneho peniveho moku se znackou treba Anheuser-Busch...
0/0
31.8.2001 21:03

Pavel

Re: Kdysi davno...
naprosto s vami souhlasim. ach jo.
0/0
31.8.2001 20:49

Robos

Re: Kdysi davno...
Jak je možné OMYLEM zbourat dva památkově chráněné domy?
0/0
31.8.2001 21:38

Haaarlem

Re: Re: Kdysi davno...
Nedriv se do nich v noci stouchne buldozerem, ale o tom nikdo nevi, pak se provede pruzkum, zjisti se, ze statika stavby je vazne narusena a je nutna demolice, dum se odpamatni a zboura. Postavit novou repliku prijde podstatne lacineji, nez zrekonstruovat nekolik stoleti starou stavbu... A co se tyce gotickeho zdiva v podzemi, ktere bylo rovnez pamatkove chranene - uplatil se urednik, odpamatnilo se to, za nejaky cas se prislo na to, ze urednik udelal "chybu", snazili se znovu zridit pamatkovou ochranu - jenze nebylo uz co chranit, vsechno uz bylo zricene peclivym pojizdenim buldozery... - to byl po cela leta jediny stavebni ruch, ktery se na parcele del - systematicka likvidace pamatek...
0/0
31.8.2001 21:48

Hufnagel

For press
A co bude dál? Neměli byste se v tom začít vrtat třeba vy novináři? Třeba na nějakou špinavost a korupci přijdete. Nebo jste dnes ve Špalíčku dostali nějaký pěkný prezent??
0/0
31.8.2001 19:38

Eva

je to fakt ...
... smutny,ze tuhle stavbu povolili, a nejhorsi na tom je, ze se te hruzy uz nezbavime
0/0
31.8.2001 17:48

Pepa.

Re: je to fakt ...
Smutný je, že levičáčký líný antiglobalistický Lojzy živíme, a nejhorší na tom je, že se jim bojíme dávat přes rypák.
0/0
31.8.2001 18:35

JV. Viden

a trefil ?
Ten cesky zurnalizmus neni moc dobry , kdyz to nejhlavnejsi na cele veci zataji, totiz, zda trefil. Jestli netrefil, pak patri potrestat; to udela ta sama policije co ho bude trestat, ze hazel . :)))))
0/0
31.8.2001 17:01

Yaroukh

Re: a trefil ?
"Nejdříve student tamní filozofické fakulty hodil po brněnském primátorovi Petru Duchoňovi rajče, které ho zasáhlo do nohavice." Co dodat, "pane_Cechy_okradeny"? Opet jste se ztrapnil.
0/0
31.8.2001 19:38

JV. Viden

Re: Re: a trefil ?
Jarousi, Jarousi, kdy ty dostanes rozum ? Asi ti ten nazev , ktery jsem vam dal , lezi preci jen v zaludku , gell , Du Intelligenzbestie :)))
0/0
31.8.2001 23:38

Martin

Škoda, že netrefil...
Nový Špalíček je hnusná stavba, která poškodila ráz města. Je to ostuda pro všechny, kteří se na tom podíleli. Už z daleka je tu cítit korupce...
0/0
31.8.2001 16:27

justice

legitmita
Legitmní protest... Ten, kdo už jakoby z principu nenaslouchá druhému, si o něco podobného vždy koleduje...
0/0
31.8.2001 16:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.