Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revizoři jsou bez policie bezmocní

Černí pasažéři dluží Dopravním podnikům desítky milionů korun. Za jízdu bez lístku může dojít až k exekuci majetku, soudy s neplatiči však mnohdy trvají celá léta. Více než pět procent cestujících, které v dopravních prostředcích kontroluje revizor, u sebe nemá jízdenku. Kontroloři Dopravních podniků však v podstatě nejsou schopni bez policisty dělat téměř nic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Everpure

To je dobře
Dát revizorovi statut veřejného činitele, by bylo totéž, jako znova zřídit PS-VB (kdo neví co to je, ať se zeptá kohokoliv staršího tak 35ti let).Tohle zaměstnání s láskou konají nejrůznější úchyláci, pro které je lustrování lidí jediným sociálním kontaktem, kde mají navrch.Nedávno jsem jednu typickou paní revizorku potkal v autobuse, kde hlasitě obviňovala nějakou matku s batoletem, že:"určitě kradete v krámě rohlíky!no řekněte že ne!?" Nechtěla ji nechat vystoupit, strkala do ní a doufala, ze se lidi přidaj.Děsná scéna za to, ze ta máma ukradla jednu stanici od metra na kopec.A já si vzpoměl, jak jsem tuhle babiznu videl v nějaké televizní diskuzi, kde se chlubila právě tou větou o kradení rohlíků.Dopravní podnik, nechť si zavede do metra znova turnikety a do pozemní dopravy třeba kasičky.Ale chtít takovým nechutným nátlakem vychovávat lidi, na to myslím není ta pravá instituce, ani doba.
0/0
13.9.2001 16:28

TopGum

ad ceny dopravy
Myslim, ze hromadna doprava by z principu mela byt zadarmo. Pokud by totiz byla za tuto cenu, znacne by se odlehcilo jak doprave v hlavnim meste, tak i celkove ekologicke situaci v Praze a okoli (tyhle pokusy uz po Evrope byly, bohuzel se to omezovalo jenom na dobu smogovych poplachu - zdravim pana Koukala...) Zaroven taky neverim, ze by se za poslednich 10 let 12x zvysily naklady na dopravu (to by litr nafty musel stat cca 60 korun...) Rekl bych ze je to jako u vsech polostatnich firem: zvysuji se naroky vedeni (auta, vily apod.) a proto je treba operovat udaji "jake nam vznikaji ztraty" a pak zadat o cim dal vyssi dotace(=bezpracne/zarucene prijmy). jinak ovsem doufam ze se kvalita dopravy snad jednou zvysi, za poslednich cca 10 let to zadny zazrak neni ...
0/0
13.9.2001 14:26

Ondřej Buksa

Revizoři a peníze daňových poplatníků
Je všeobecně známo,že MHD je z nejméně z části dotována z daní nás všech.Z tohoto důvodu si myslím,že diskuse o tom,jestli by revizoři měli či neměli mít práva jako policie se mi zdá naprosto nesmyslná. Jen od roku 1990 se jízdné v hlavním městě Praze zvýšilo z jedné koruny na dvanáct to znamená o 120% pro lidi v roduktivním věku a platit pokutu 400 kč na místě popřípadě 800 kč později se mi zdá vůči lidem hodně vulgární. Proč neplatí též důchodci,kteří používají dopravní prostředek hodněkrát jen k utrácení svého času. LIDÉ skuste se zamyslet zda dáte revizorům peníze či nikoliv.Já je dávat ODMÍTÁM!
0/0
12.9.2001 18:56

Jiří Havelka

Nestačím se divit
Lidi byli jste někdy jinde než v Praze? Za kolik se jezdí kdekoliv jinde po světě? Tady jezdíme skoro zadarmo a je nám to blbý zaplatit? Já platil za autobus z Las Vegas do Anahaimu a zpět 65 USD tedy asi 2635 Kč, totéž se platí za tak dlouhou cestu v Evropě. Místní poplatky byly diferencovány ale většinou byly 1 USD za 30 min. jízdy. A vám nejenom že není blbý jezdit načerno, ale ještě se tím chlubíte. Každý má plnou hubu keců na téma jak do Evropy, jaký tu mám socialistický manýry, ale jak jde o vaši kapsu tak hned krást a být na to hrdý.
0/0
31.8.2001 16:03

jurajek

Re: Nestačím se divit
Klego, srovnavate nesrovnatelne. Jaka je minimalni hodinova mzda v USA? Co si clovek koupi v USA za 65 dolaru? Asi ne totetz co v CR za ekvivalent v korunach. Doprava je u nas srovnatelne draha jako jsou zivotni nakladz v USA. Timn se nezastavam cernych pasazeru.
0/0
2.9.2001 17:04

Tyrolak

Rovnost před zákonem
Pokud v tomto státě platí rovnost před zákonem mají i zaměstnanci nárok na odpočet nákladů na dopravu v souvislosti se svojí činností za účelem zisku (v tomto případě prací v závislém pracovním poměru)ze základu pro zdanění. To, že tomu tak není je v rozporu s ústavou a těžko pak odsuzovat neplacení cesty do práce. Další věc je, že všechny polistopadové vlády platí z daní zaměstnanců (tyto tvoří mnohem větší a stále rostoucí podíl než daně podnikatelů) dluhy bank, které nenadělali zaměstnanci - daňoví poplatníci, ale "podnikatelé". Těch pár milionů dluhů dopravního podniku proti 600 miliardám rozkradených "podnikateli", které zaplatí státní (městský-státem dotovaný) rozpočet je nepatrná satisfakce. Veřejná doprava by měla být z rozpočtu hrazena celá. Šetří (na rozdíl od zničující individuální dopravy) životní prostředí.
0/0
31.8.2001 15:11

řemeslník

Stejnou výšku daně !
Vítám, že lidé, kteří těch daní moc neplatí, se dožadují rovnosti před zákonem. Zaměstnanec se dožaduje rovnosti s podnikateli. Jsem plně pro. Těším se, až budu platit stejné daně jako zaměstnanci. Stejný počet korun. Nikoli kupříkladu 250000korun ročně (nebo více...) ze své práce tvůrčího pracovníka, ale 30tisíc. A pak budu v jednom šiku se zaměstnanci ječet o zlodějích a přitom se dožadovat peněz ostatních. Pokud tu někdo masově krade, tak luza, ať už nosí obleky nebo montérky. Masa lumpenproletariátu zvolila vládu laciných zbohatlíků, podvodníků, lumpenkapitálu. Koho jste volili, vy, konkrétní zaměstnanci, nebyli to náhodou zrovna ti šmejdi, kteří to svinstvo shora organizují a kryjí? Ať už tvrdili, že hájí podnikatele, zaměstnance, křesťanství, prosperitu... A pokud tvrdíte, že rozpočet plníte vy, tak by mělo být ve vašem zájmu udělat jasno: snížit si daně o díl připadající na veřejnou dopravu, tu si pak z ušetřených peněz platit sami. Museli by jste na tom vydělat, a podnikatelé by šli o žebrotě, kdyby jste je neživili přes státní rozpočet. :-)) Hromadná doprava se nemusí bát o existenci, z podstaty musí být levnější (když je hromadná) než individuální. V rukou politiků volených prozíravou masou nepochybně bude prosperovat dál, k nebývalému rozkvětu a nepotřebnosti cizích peněz.
0/0
31.8.2001 22:44

pacinka

Revizori ????Co to je??
Revizori jsou bezcitni maniaci,kteri si leci sve mindraky tim,ze obiraj lidi o penize.Ja nemam co do huby a on bude po me chtit 400,-kc...hahaha,nikdy se jim nepodarilo ze me vypacit obc.prukaz.Jsou to chudaci....
0/0
31.8.2001 14:04

Roman

Re: Revizori ????Co to je??
To je zajimavy, ze nemas co do huby, ale na internet se pripojujes...hahaha ...chudacku...
0/0
2.9.2001 13:58

jurajek

Re: Revizori ????Co to je??
A co kdybys pracoval? Treba jako ridic tramvaje? A kdyz nemas na jizdenku, tak chod pesky. Z mych dani pak za tebe do jizdne zaplatim ja.
0/0
2.9.2001 17:07

Jojo

Doplnění poslední věty
Potřebné miliardy však Dopravním podnikům v současné době chybějí, investovaly je totiž do nových vozů metra... a já doplňuji: ... které stojí uplně za hovno. Spoustě lidí když vidí přijíždět nové (a nebo po generálce) metro běhá mráz po zádech. A není se čemu divit. Klimatizace prakticky žádná, prapodivně poskladaný sedadla a díky kouřovým sklům tma "jak v řiti". Nechápu proč tři výše uvedené věci nezůstaly původní!? Jediná výhoda je, že u nových souprav člověk (zatím) nemusí kopat do dveří.
0/0
31.8.2001 11:33

mal

Re: Doplnění - nedýchatelno!!
Tak se připojuju. Myslim, že je v těch vagonech navíc nedýchatelno. Jak potom namjí mít cestující strach, když se nedá okny větrat? Mě tedy běhá mráz po zádech, jen když slyšim ten vysoký kvílivý zvuk přijíždějící nové soupravy metra.
0/0
31.8.2001 13:48

Jojo

Doplnění poslední věty
Potřebné miliardy však Dopravním podnikům v současné době chybějí, investovaly je totiž do nových vozů metra... a já doplňuji: ... které stojí uplně za hovno. Spoustě lidí když vidí přijíždět nové (a nebo po generálce) metro běhá mráz po zádech. A není se čemu divit. Klimatizace prakticky žádná, prapodivně poskladaný sedadla a díky kouřovým sklům tma "jak v řiti". Nechápu proč tři výše uvedené věci nezůstaly původní!? Jediná výhoda je, že u nových souprav člověk (zatím) nemusí kopat do dveří.
0/0
31.8.2001 11:32

Jojo

Doplnění poslední věty
Potřebné miliardy však Dopravním podnikům v současné době chybějí, investovaly je totiž do nových vozů metra... a já doplňuji: ... které stojí uplně za hovno. Spoustě lidí když vidí přijíždět nové (a nebo po generálce) metro běhá mráz po zádech. A není se čemu divit. Klimatizace prakticky žádná, prapodivně poskladaný sedadla a díky kouřovým sklům tma "jak v řiti". Nechápu proč tři výše uvedené věci nezůstaly původní!? Jediná výhoda je, že u nových souprav člověk (zatím) nemusí kopat do dveří.
0/0
31.8.2001 11:32

Jojo

Doplnění poslední věty
Potřebné miliardy však Dopravním podnikům v současné době chybějí, investovaly je totiž do nových vozů metra... a já doplňuji: ... které stojí uplně za hovno. Spoustě lidí když vidí přijíždět nové (a nebo po generálce) metro běhá mráz po zádech. A není se čemu divit. Klimatizace prakticky žádná, prapodivně poskladaný sedadla a díky kouřovým sklům tma "jak v řiti". Nechápu proč tři výše uvedené věci nezůstaly původní!? Jediná výhoda je, že u nových souprav člověk (zatím) nemusí kopat do dveří.
0/0
31.8.2001 11:29

Blackman

Cena jizdy
Nedivim se,ze je nas tolik.Cenik jizdnyho je totiz moc chudej.Nerikam ze 12 Kc za jizdu pres celou Prahu je moc,naopak,at je treba za 25,-.Ale vadi mi,ze za par set metru jizdy,kam se navic pesky ani jit neda,mam dat 8 Korun.To je proste MOC,a znam dost lidi bez legitky co z tohohle duvodu na kratkejch svezenich neplatej.
0/0
31.8.2001 10:57

mal

Re: Cena jizdy
Souhlasím, je potřeba více rozlišit cenu jízdného (ne časově ale třeba kilometry). Také jezdím na krátké jízdy načerno.
0/0
31.8.2001 11:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.