Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškoly zlevňují, nemají žáky

Autoškoly zažívají černý rok. Drtivé většině výrazně ubylo žáků, mnohé balancují na hranici přežití a některé už musely být zavřeny. "Zkrachovaly," říká mluvčí Asociace autoškol Bedřich Liška. Důvodem jsou především nové zkušební testy. Těžké časy autoškol naopak nahrávají zájemcům o řidičské průkazy: mnohé školy snižují ceny, aby nalákaly více žáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Viktor

S testama souhlasim!
Prave pred tydnem jsem udelal autoskolu. Testy jsem zvladl naposto bez problemu na 60 bodu (minimum na skupinu B je 56 bodu). Maximum je 65, t.j. muzete ztratit 9 bodu. V praxi to znamena, ze MUZETE POKAZIT 2 KRIZOVATKY. Toto je asi jedina vec, se kterou nesouhlasim. Zprisnil bych hodnoceni krizovatek a to tak, ze jakmile zadatel jednu pokazi, okamzite by mel byt vyhozen od zkousky. Neni prece mozne, aby byly na silnici ridici, kteri se nedokazi orientovat v situaci na krizovatce. Na druhou stranu nechapu, proc jsem byl v testech dotazovan na veci tykajici se nakladnich aut a autobusu - kdyz si delam ridicak jen na skupinu B. Ale abych neutikal od tematu. Na testy jsem se ucil celkem kratce. Ani jsem si neprecetl celou vyhlasku - jen jsem si jednou prosel testy (nektere otazky, ktere jsou opravdu zavadejici - je jich tam asi tak 7, tak ty jsem si musel zapamatovat lepe). Ale treba co se tyce dopravnich znacek, jsou tam snad jen "hlavni silnice", "dej prednost v jizde" a pak asi 5 nejakych mensich. Nic jineho... To povazuji za vic nez jednoduche. No a co uspesnost ? Asi 2/3 z nas (asi 30ti lidi) to udelalo. Asi 3 lidi meli plny pocet bodu (t.j. 65). Jedinym problemem bylo, ze napriklad z nasi autoskoly se puvodne prihlasilo 7 lidi a nakonec jsme tam sli 3, protoze ostatni odmitly po tech informacich, co slyseli v mediich o testech, jit ke zkousce. K tomuto snad jen tolik: chybne testy byli stazeny jiz v lednu 2001. Jedinou chybou bylo, ze je magistraty neposlali zpet ministerstvu na skartovani a zalozili je nekde ve svych kancelarich. Pak nejaky novinar tyto chybne testy vyhrabal a udelal z toho senzaci. Kdyz jsem delal testy ja, prednasejici nas pred testy upozornil, ze vsechny chybne jsou vyrazeny a v pripade, ze jsme jineho mineni, muzeme samozrejme potom do svych testu nahlednout a "reklamovat to".... Takze tolik asi muj nazor na soucasnou situaci. Dneska si jdu pro papiry, tak uz se tesim :-)) Preji pekny den.
0/0
31.8.2001 10:01

aa000

Re: S testama souhlasim!
Vzdyt ale z toho co pisete vyplyva, ze v necem ty testy stoji za houby. Furt jsou tam dotazy na veci, ktery jako ridic nebudu nikdy potrebovat a tolerance nezvladnutych krizovatek je take neprijatelna. Tuhle jsem se na ne dival a myslim, ze ty testy mohly a mely byt praktictejsi a ne zkouset doslovnou znalost vyhlasky. Proti pritvrzeni nemam namitky.
0/0
31.8.2001 15:41

Mirek

Paní Markové se nedivím ;-)
"Vedoucí autoškoly městského dopravního podniku v Hradci Králové Jana Marková je přesvědčena o tom, že se na současném stavu významně podepsala Asociace autoškol, protože v lidech vyvolává nejistotu a obavu z testů." To je fakt nezaujaty pristup. Vzdyt ty testy sama delala (tzn. autorka) a spolupracovala i na textu zakona. Tak to je asi jasny, ze nebude vitat kritiku, ze ... ;-)
0/0
31.8.2001 9:22

filip

autoskoly
nemuzu si pomoc, ale kdyz nekdo neni schopen zvladnou dopravni testy, pak nema na silnici co delat. myslim, ze v tomto ohledu jsou prisnejsi testy rozhodne namiste, alespon bude provoz bezpecnejsi.
0/0
31.8.2001 8:43

filip

autoskoly
nemuzu si pomoc, ale kdyz nekdo neni schopen zvladnou dopravni testy, pak nema na silnici co delat. myslim, ze v tomto ohledu jsou prisnejsi testy rozhodne namiste, alespon bude provoz bezpecnejsi.
0/0
31.8.2001 8:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.