Petr Kajnar
28. 8. 2001 18:36
dálnice - uzavírky
Uzavírky cest, na kterých se nepracuje intenzivně po celou dobu uzavírky, jsou jenom jedním z dalších případu nedokonale fungující veřejné správy. Stání instituce, které jsou odpovědny za popsaný stav, jsou málo nebo nejsou vůbec motivovány k tomu, aby zadaly stavebním firmám podmínky, které by je nutily opravit dané úseky v nejkratším čase. Za státní instice jsou pak odpovědni naši politikové. Podle mých zjištění se však nikdo z občanů na ně neobrací z žádostí zlepšení průjezdnosti dálnice. Stav uzavírek na D1 je stejně jako celá naše společnost obrazem nás samých, naší schopnosti si vládnout, vytvářet řád a pořádat harmonicky společnost.
Ve Velké Británie se opravy na frekventovaných úsecích provádějí pouze v noci, přibližně od 22 hodin do 5 hodin rána druhého dne. Firma musí vykonat práci tak, aby opravovaný úsek silnice byl ráno sjízdný, v práci pokračuje pak opět v noci. Opatření, které by bylo možné zavést také u nás ze dne na den. To by ovšem řidiči nesměli pouze nadávat, ale vytvořit tlak na politiky. Jistě, to stojí čas a jiné náklady, ale svět se bez nákladů (a nemyslím pouze hmotné) zlepšit nedá.