Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči zuří kvůli uzavírkám na D1

Přehřáté motory aut, řidiči nervózně postávající u vozů v několikakilometrové koloně. Na největší dopravní tepně České republiky - dálnici D1 - je letos v létě takový obrázek k vidění často. Blížící se konec prázdnin situaci zřejmě ještě zhorší. Zejména Vysočina, kde je kvůli opravám dálničního povrchu několik dlouhodobých provozních omezení, zažije pravděpodobně několik dopravních kolapsů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vomaz

opravy na dalnicich
Mel jsem kdysi moznost videt jak se opravuje dalnice v Kanade, konkretne v Torontu 403. Pruh byl uzavren vecer kolem 6. hodiny. Na pruh naklusalo potrebne mnozstvi lidi a techniky a v 7 rano jsem na stejnem asi 3km useku jel jiz po zbrusu novem opravenem pruhu. Pokud na tuto ve svete beznou praxi oprav neprejdeme, budou u nas zacpy stale vic a vic. Lidi zase zacnou vic jezdit po okresnich silnicich a dalnicim se budou vyhybat.
0/0
1.9.2001 11:36

Chauffeur

Dalnice
Jezdim casto z Prahy do Humpolce a situace se zacpami mi pripada mnohem lepsi nez v minulych letech. U tech oprav u Benesova to celkem odsypa. Jinak problem vidim v zakomplexovanych ridicich ktery zrejme a) nedokazou zbalit zenskou, b) nemohou dostat erekci, c) jsou totalni kreteni, d) kombinace vyse uvedeneho. Ano to jsou ti kteri se vam povesi pul metru za auto ve 130+ km/h a blikaji, troubi, a nekdy i predjedou zprava i kdyz jasne vidi ze nemuzete uhnaout protoze pred vama nekdo jede. Ridici kaminonu jsou vesmes take pekna hovada ale tihle degeni jsou priserni. Pro vsechny ty kteri patri do teto kategorie, davejte si bacha - nekdo by vam nekde u pumpy moh' pekne zkopat prdel.
0/0
28.8.2001 19:21

severan

Re: Dalnice
Rychle jedouci auta v Nemecku na ty pomalejsi bliknou uz pri odstupu ve vzdalenosti 100 az 200 metru , pomalejsi ma cas se uhnout. Kdyz se uhnout nemuze , rychle auto pribrzdi. V CR jede silenec ( pri dovolene rychlosti 130 ) az tesne na naraznik a pak zacne blikat a troubit jak pomateny. No nejaky rozdil mezi nemci a cechy byt musi :))))
0/0
28.8.2001 19:41

milan pastor

jižní spojka v praze
jezdím často po jižní spojce a štěrboholské radiále a musím říct, že pokaždé vidím ten samý obraz: jeden dělník dělá že pracuje a ostatní (převážně tmavé pleti) vesele posedávají a pokuřují a klábosí a ... jenom ne pracují... tento obrázek vídám velmi často i jinde... nejde ani tak o dělníky, taky bych nechtěl makat od rána do večera na sluníčku s asfaltem za jejich prachy, ale je to problém státní správy, že si nedokáže zajistit nějakou odpovídající produktivitu práce na silnici...
0/0
28.8.2001 18:59

Petr Kajnar

dálnice - uzavírky
Uzavírky cest, na kterých se nepracuje intenzivně po celou dobu uzavírky, jsou jenom jedním z dalších případu nedokonale fungující veřejné správy. Stání instituce, které jsou odpovědny za popsaný stav, jsou málo nebo nejsou vůbec motivovány k tomu, aby zadaly stavebním firmám podmínky, které by je nutily opravit dané úseky v nejkratším čase. Za státní instice jsou pak odpovědni naši politikové. Podle mých zjištění se však nikdo z občanů na ně neobrací z žádostí zlepšení průjezdnosti dálnice. Stav uzavírek na D1 je stejně jako celá naše společnost obrazem nás samých, naší schopnosti si vládnout, vytvářet řád a pořádat harmonicky společnost. Ve Velké Británie se opravy na frekventovaných úsecích provádějí pouze v noci, přibližně od 22 hodin do 5 hodin rána druhého dne. Firma musí vykonat práci tak, aby opravovaný úsek silnice byl ráno sjízdný, v práci pokračuje pak opět v noci. Opatření, které by bylo možné zavést také u nás ze dne na den. To by ovšem řidiči nesměli pouze nadávat, ale vytvořit tlak na politiky. Jistě, to stojí čas a jiné náklady, ale svět se bez nákladů (a nemyslím pouze hmotné) zlepšit nedá.
0/0
28.8.2001 18:36

Jarda

co se to proboha deje?
ja to nechapu, na dalnici je maximalne 130 km/h!!! Pak mi vysvetlete, proc nekdo nadava na "pomalu" jedouci auta v prostrednim pruhu, ktera jedou 120!!! Proboha!
0/0
28.8.2001 17:15

Frista

Re: co se to proboha deje?
Milej zlatej, protože po silnici se jezdí vpravo při pravém okraji vozovky. Což je na dálnici pravý jízdní pruh. Takže i když pojedeš 130, tak pojedeš vpravo nebo ti rozbiju držku, jasný?
0/0
28.8.2001 19:09

Xaver

Jen tak dal ...
Jen tak dal, vsichni hura do aut a na dalnice. Vice aut, vice dalnic, vice smogu a vice mrtvych .... Pristi vlada ODS se stinovam ministrem dopravy Rimaen zrusi zeleznice, aby mel automobilovy prumysl a ropne rafinerie lepsi byznys ... a pak se ridici pomalu ale jiste vymlati a ostatni zahubi choroby ze zamoreneho vzduchu a vody.
0/0
28.8.2001 17:09

Dubak

Zoznam uzavierok
Kde vsade su uzavierky na D1 a ake su mozne obchadzky ? Kde na webe sa daju najst aktualne infos o uzavierkach na D1 ? Vdaka
0/0
28.8.2001 17:01

P&nula

konecne v evrope
..tak co se tyce ucpanych dalnic , to jste uz v Evrope. Ted jeste zrusit benesovo dekrety, trochu vic delat, mene chlastat a je to .......
0/0
28.8.2001 16:52

James Bond, Brno

Policie....
Nezbyva nez souhlasit s minulymi prispevky. Jezdim po D1 nekolikrat tydne a je to cim dal horsi. Jakous takoous snahu od PCR jsem videl pri jarni uzavirce u Humpolce (objizdelo se to pres exit 75), ale ted je to bida. Po hodinach prostatych na D1 se plne dokazu vcitit do role Michaela Douglase ve filmu Volny pad. Obzvlast kdyz hodinu stojite pred uzaverou, pak jedete 2km kolem kuzelu a na konci oranzovej traktor s avii a osazenstvo sedia basti svacinu). No a kamiony to je kapitola sama pro sebe, nescetnekrat se mi stalo, ze ten IDIOT tam najel schvalne jen aby vsichni museli brzdit... Ale to PCR nehlida. Stejne jako nove pravidlo zipu. Dva IDIOTI s Liazkama vedle sebe a pred sebou kilometr prazdna dalnice.
0/0
28.8.2001 15:56

čtenář

Dálnice pro kamiony
Naše dálnice už není pro osobní auta, je především pro kamiony, pokud to půjde tak dále, stane se dálnice neprůjezdnou každý den. Problém není jen v řidičích, ale v tom, že účel této dálnice byl už dávno popřen.
0/0
28.8.2001 15:45

Babu

Proč se tam nemaká
Ve všech civilizovaných zemích se pracuje tak, jak je potřeba. v Německu nemají problém s prací o víkendu nebo v noci. Jenom u nás ve tři padla. A ještě vše zůstane tak, jak jim upadlo od ruky. Tu leží lopata, tady zase něco. Někde je chyba.
0/0
28.8.2001 15:37

jahod

Re: Proč se tam nemaká
Omyl. Na dalnici A93 v Nemecku pred Regensburgem probiha take oprava svrsku. V 16.00 je padla a pak tam neuvidite nohu. Pouze v pripade, ze maji asfalt nebo skluz, delaji pres cas. Jednou pracovali i v noci, ale jen odklizeli stary asfalt. V Nemecku se pres cas nebo o vikendu NEDELA. V noci se opravuji jen kratke useky do 300 m. A hlavne nemaji dalnice z panelu planovane jako letiste a nastupni plochu pro tanky. Je lehci seskrabnout 10 cm asfaltu nez vyrvat panel.
0/0
28.8.2001 16:38

riki

napište na ministerstvo dopravy
utv0050@mail.mdcr.cz tato priserna emailova adresa patri doufam ;) na Ministersvo dopravy. Jen jim piste to je to jediné málo co můžeme dělat. Věřte, že je to málo, ale je to lepší něž se dloubat v nose a nadávat. Uz jsem napsal ;)
0/0
28.8.2001 14:28

honza

Zkouška nervů
Jezdím po D1 každý týden. Mohu říci, že na páteční kolapsy ve směru na Brno jsem si již zvykl, to co je však u Velkého Beranova je teda těžká soda. Pan Machart z MV uvádí, že dálnice se musí opravit od jara do podzimu. Proč tedy začali koncem července? Navíc tempem, který přípomíná rok před 1989. Pracuji v soukromém sektoru a možná bohužel pro mně a mé kolegy připadá na pracovní dobu sobota, neděle, ale i noc. Vím, že na D1 se pracuje pouze na jednu směnu. Když jedu kolem v noci a o víkendu je tam mrtvo. Pořád je nám předhazován západ, v Německu jsem viděl že v noci se na dálnicích pracuje! To není o lidech na place, ti pracují jak jim firma zaplatí. Je to v laxnosti ministerstva, kde jim je celkem jedno jak práce pokračují. Jak známo jezdí s modrými majáčky. Překročí se harmonogram? Vo co de posunem to. Překročí se finance? Vo co de daňový poplatník to nerad zaplatí. Stejně si za to můžeme sami, kdybychom po silnicích nejezdily tak by se nemuseli tak nákladně opravovat.
0/0
28.8.2001 13:14

Robert

Kolony D1
Pravidelně jezdím po D1 i několikrát do týdne. Nevím co si myslet o vyjádření policisty, který říká, že policie je připravena. Před 14 dny jsem v pátek ve 21 30hod. zapadl do kolony, která začínala zhruba 4-5km před uzavírkou na 127km. Tato kolona se nehýbala a vyjel jsem s ní i s ostatními řidiči ve 23 15hod., poté co jsme stáli a dívali se na hvězdičky. Poslochal jsem celou cestu jak Radiožurnál, tak radio Vysočina, které má reklamy u celé D1, že na ní se člověk dozví co potřebuje a nikde nic. Ze zadu do kolony se zařazovala další auta. Stačilo, aby "připravená" policie vyjela z telých kanceláří a odkláněla dopravu na sjezdu na Velký Beranov. Minulý týden v pátek jsem jel na Prahu a kolona ve směru na Brno byla opět stejně dlouhá kolem 17 00hod. odpoledne, lidé stáli okolo svých aut a kolona nejela.Policie opět nikde. Co je podle Vás pane policsto stav kdy začnete odklánět dopravu? Kolona až do Jihlavy? Dálniční oddělení Velký Beranov je hned vedle. O uzavírkách není co říct. Dlouhou dobu se nic neděje a pak se najednou uzavřou dlouhé úseky, kde na 5 km uzavírce se dělá tak na 500stech metrech. Naprosto nepochopitelné pak jsou uzavírky jako ta u Vekého Meziříčí, kde se lono budovala protihluková stěna. Dálnice byla uzavřena. Letos sotva člověk vyjede z dlouhé uzavírky před Měřínem, po několika málo kilometrech zajíždí do uzavírky přesně v úseku, který byl uzavřen již loni! Nebo jako letos na začátku léta kdy ve směru na Brno byly 3 uzavírky do jednoho pruhu a ve směru na Prahu ani jeden. Geniální nápad jak udělat kolony jen v jednom směru. To je opravdu bez komentáře. Robert Tichý Kroměříž
0/0
28.8.2001 13:11

honza

Re: Kolony D1
Roberte nakřivdi policii jsou připraveni, minimálně dvakrát do týdne na 82 kilometru za Melikanou ve směru do Prahy, u sjezdu na Benešov s dalekohledy, před Olomoucí taktéž a mnohde jinde. Jsou ve střehu. Ještě dotaz na co jsou ty kamery, které jsou rozesívány postupně po D1?
0/0
28.8.2001 13:31

cestovatel

Re: Kolony D1
U Mnichova hodinova stau neni zazrak hlavne v patek. A8 pravidelne 20 km stau. Tak nad cim placete. Jednou se to opravit musi a tak budte radi, ze se vubec ta pseudodalnice opravuje.
0/0
28.8.2001 16:42

Lukáš

pomalu jedoucí auta
jedoucí v prostředním pruhu jsou zlým snem toho kdo jezdí Praha Brno a zpět zejména v úseku Mirošovice - Praha a zpět, policie by měla mít velké, rychlé auto s radlicí a do pravého pruhu je nastrkat
0/0
28.8.2001 12:45

Lukáš

pomalu jedoucí auta
jedoucí v prostředním pruhu jsou zlým snem toho kdo jezdí Praha Brno a zpět zejména v úseku Mirošovice - Praha a zpět, policie by měla mít velké, rychlé auto s radlicí a do pravého pruhu je nastrkat
0/0
28.8.2001 12:43

Kisz

Idioti za volantem
Za nejdůležitější část článku považuji poslední odstavec, ten by měli pověsit na začátek každé dálnice. Každé léto je to stejné - na dálnici vyjede spousta blbů, kteří po ní neumí jezdit. Naprostá klasika zimy - na náledí předjíždí Audi (Mercedes atd.) rychlostí 150 km/h. Takže je potřeba dávat pozor, aby se mu člověk vyhnul, kdyby dostal smyk. Oproti tomu - naprostá klasika léta - v pravém pruhu jede Š105 (Š120, Favorit, Wartburg, Lada atd.) rychlostí 90 km/h a dojede kamion jedoucí rychlostí 80 km/h. Dobrá polovina začne kamion předjíždět, aniž by se podívali do zpětných zrcátek, jestli náhodou v levém pruhu nejede někdo rychlejší. Nemůžu je nazvat jinak než hovada, protože si evidentně neuvědomují, že ze 130 na 90 km/h se rozhodně nedá zpomalit na třiceti metrech. A co se týká jízdy v úsecích s omezenou rychlostí, tam je taky fajn zvyk řady řidičů - nalepit se na předchozí auto tak vzdálenost 1-2 m. To, že se v kolonách občas dost nečekaně a prudce brzdí, je evidentně nevzrušuje, ačkoli pochybuju, že jejich dvacet let staré auto dokáže zabrzdit na stejné vzdálenosti jako to moje (skoro) nové. Možná by neškodilo, kdyby policie místo postávání a vybírání pokut za překročení rychlosti měla taky pár aut, která by jezdila po dálnici tam a zpět a kontrolovala, kdo a jak jezdí...
0/0
28.8.2001 12:30

pudlik

Re: Idioti za volantem
zapomněl jsi na předjíždění při víceproudé silnici zprava - co si o tom myslíš. upozorňuji, že je to možné, pouze je potřeba dávat větší pozor na auta, která by se mohla vracet zpět k pravé straně.
0/0
28.8.2001 12:49

franta

Re: Idioti za volantem - ridici kamionu
Predjizdeni zprava - jsem pro. Jako nejhorsi zlo na dalnicich povazuji takzvane profiky v kamionech - to jsou ti nejhorsi idioti, kteri by vubec nemeli dostavat ridicaky. Pocinaje zpusobem jizdy pres zoufaly technicky stav onech kamionu a konce rizenim v polospanku. Staci se podivat na statistiku dopravnich nehod - kamiony bezpecne vedou i pred zminovanymi svatecnimi jezdci a samozrejme s nejhorsimi nasledky jak na zivotech, zranenich, tak zablokovanim provozu. Jednim slovem IDIOTI !!!
0/0
28.8.2001 13:04

honza

Re: Re: Idioti za volantem - ridici kamionu
Je to "nádhera" při stoupání dojet kamiony, kteří se navzájem předjíždějí ve všech třech pruzích a dýchat ten smrad. Stejně tak, když je kolona a kamioni stojí a před nimi již kilometr volno.
0/0
28.8.2001 14:10

Babu

Re: Idioti za volantem
Bacha na stýčky v čepičkách a kloboucích, poznávacím znamením je i plato vajec na zadním okně :-)
0/0
28.8.2001 15:40

mirek

Neinformovany ridic
Po dalnici D1 jezdim pravidelne, a je to naprosty horor. Myslim si ale, ze HODNE velky kus prace by odvedl slusny a hlavne aktualni system informaci pro ridice. Proc bych mel cekat v kolone na 122 kilometru dve hodiny, kdyz bych mohl ono misto objet po soubeznych silnicich ? Klidne to udelam, ale musim se dozvedet, ze tam ona kolona je, jak je velka, a to s rozumnym predstihem, abych mohl sjet. Informace na webu: Prakticky nula (nenasel jsem server, kde by meli aktualni dopravni informace z dalnic, zde na idnes je to bida, zpravy stare nekolik hodin jsou k nicemu), zpravy v radiich to same (neuplne, zkreslene, opozdene). Co takhle nainstalovat kolem D1 v pravidelnych rozestupech cedule podobne jak je tomu na magistrale v Praze ? Nebylo by to zadarmo, ale v rozpoctu na opravy by se to urcite ztratilo.
0/0
28.8.2001 12:29

cestovatel

Re: Neinformovany ridic
Jediny co pomuze, ale bude nas to stat spoustu penez nas ridicu na pokutach. Vsechno co tady pisete: pomala jizda v rychlem pruhu, predjizdeni zprava, mysky, rychla jizda, predjizdeni kolon v odstavnem pruhu nezipovani, pesi a cyklisti na dalnici atd. musi byt natvrdo stihany a pokutovany. Funguje to v Nemecku tak proc u nas konecne nejsou body a ceniky pokut nebo odebrani ridicaku na 2-4 tydny a jasny pravidla. V Nemecku na jare vychazi knizka prestupku, pokut a ztrat bodu a hlavne moznost jak zpatky ziskat par bodu (maximalne 2 rocne. Bod stoji priblizne 200 DM za skoleni). Dokud nebude platny a VYMAHATELNY zakon bude na nasich silnicich riziko jezdit. Vim o cem mluvim rocne 40 000km v Nemecku a 30 000km u nas.
0/0
28.8.2001 16:52

Milan

Řidiče čeká na D1 zkouška nervů
Ano, je to v lidech. Ale nejenom řidiči na tom mají vinu. Jezdím tak jednou měsíčně po dálnici z Prahy na Mladou Boleslav a zde mohu říci, že když vydím ty nekonečné kilometry uzavřených úseků na kterých "maká" deset lidí, tak si říkám, jestli je nutné mít uzavřeno tolik kilometrů, když se pracuje pouze na malém kousku. Čas od času se dostanu i do ciziny a zde, když se opravuje nebo buduje nějaká komunikace tak je uzavřen pouze nejnutnější úsek opravené komunikace a během pár stovek metrů je doprava svedena zpět do původního směru. U nás bohužel toto není. Silnice se prostě uzavře, rozvrtá se všude a potom se všichni diví, že část, kam je svedena doprava, se po otevření uzávěry může opravovat také.
0/0
28.8.2001 12:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.